ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:14
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

Het woord van God is als een tweesnijdend zwaard,
Die doet vanzelf zijn werk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:53
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

CHATULIEM619 schreef:
Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet.

Verraste, verbaasde smiley
"Je verwijt,
Je hebt
Je kunt niet"

Zieke smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 19 september 2012, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:17
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen

CHATULIEM619 schreef:
De gebruikelijke standpunten worden weer ingenomen....

Josina kwam niet met een standpunt maar met respect.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:20
BerichtOnderwerp: Vergeving

PETRA944 schreef:

Hey leuk, je bent er weer!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 08:03
BerichtOnderwerp: Het weer

LEANNE226 schreef:
Prut! Boze smiley

Ik kijk zooooooooo uit naar een dagenlang jaarlijks feest........heb extra vrij genomen en wil eens gewoon genieten........maar met die regen wordt het ietsjes minder leuk.......
Scheelt wel dat ik dit jaar met de auto ga want drank raak ik niet meer aan,vorig jaar verlegden ze steeds het fietspad en ik dacht toch echt dat die strepen recht waren......hoe zou dat nou komen? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Geniale uitleg, haha... ondanks de regen en drankvrij rijden toch veel plezier...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:26

SHANITA130 schreef:

Ik weet dat je het niet persoonlijk bedoelt... Knipoog smiley
Ik snap dat je het vanuit jouw gezichtspunt en ervaringen bekijkt... maar als ik alleen vanuit mijn eigen ervaring naar gedetineerden zou kijken krijgt er niemand een eerlijke kans.
En zoals ik je net al schreef... voordat ik met neutrale blik kon kijken naar sommige mensen om toch tot een vrije conclusie te komen duurde wel even. Om mijn (heel menselijk) mijn eerste impulsen te overwinnen was best even een klus... Arme daders? Nee joh ben je wijs! Keihard werken aan jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 22:38
BerichtOnderwerp: De wet

WILLEMIJN232 schreef:
Precies, dat bedoel ik ......

Ik vraag me af hoe dat zou moeten zonder de Heilige Geest, die betrokken is bij iemands wedergeboorte... volgens mij zie je die niet in de hel .. weet niet hoe dit theologisch te verklaren zou zijn? Interessant wel.. maar zoals je zegt: ingewikkelde materie...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 22:14

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt wat je zegt, zie je bij incest ook vaak dat dat doorgaat in families omdat je niet beter weet dan dat dat hoort.......
Maar ik kan me ook voorstellen hoor dat vergeven een brug te ver is, ik zag een tijd geleden een docu op tv waarin ouders vertelden van hun dochter die met haar kindjes vermoordt was door haar man....Die mensen waren christenen en vertelden heel open over hun strijd......De moeder vertelde ook dat de moeder van die man ook vreselijk met hun meeleefde maar wat ze niet begreep was dat die moeder toch wel haar zoon opzocht in de gevangenis, dat hoorde niet vond ze.....en weet je? Vanuit haar kant kan ik me het nog voorstellen ook dat je zo denkt........maar vanuit die moeder van die man kan ik me het ook wel weer voorstellen......zo zie je maar het blijft een heikel punt vergeven.....

Inderdaad... zoals een vrouw in een documentaire van de EO eens zei: Gods genade is onbegrensd, mijn genade kent beperkingen... Een vrouw die al jaren jongens opving in de sloppenwijken van ik dacht Harlem, groot hart en ongelooflijk geduld.

Mooi dat die moeder haar zoon nog ging opzoeken.. het hoeft geen goedkeuring te betekenen van wat hij deed. Het gevoel van behoefte aan recht van de schoonmoeder is ook duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:57

HANNAH810 schreef:
hoe zie je dan dat bijbelgedeelte uit openbaringen, waarin de zielen onder de troon vragen; "HEERE hoe lang nog?"

Had dit niet te maken met degenen die om hun geloof vervolgd worden/werden?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:19

SHANITA130 schreef:
Ik wou 22 jaar geleden aangifte doen, maar ja, 'God komt de wraak toe', zeiden de mensen van de groepen. dus ja, mijn natuurlijke rechtvaardigheidsgevoel werd ook ff de kop ingedrukt. 'Boosheid' was niet van de Here'. zo zeidden ze...Nu wil ik alsnog aangifte doen. Het was al erg genoeg vonden ze dat ik niet vergaf en wel meteen... Die arme dader, ja, de satan had grip op hem, ja, werd letterlijk gezegd...stelletje idioten achteraf, maar ja, ik was toen naief en labiel....en ging er in mee....(daarom ga ik deze week ff dat stuk van Willem opzoeken, over dat ook al 'komt
God de wraak toe', ons strafrecht ook door de overheid is ingesteld, daar ging het over...Dus geen misdaden verdoezelen...

Ik zei een keer, ja, stel je hebt een nieuwe auto en iemand rijdt er expres een deuk in, jahaa, maar dát was heéél wat anders....als je dan boos zou worden...Dát kon ik niet vergelijken....
Wat heb ik me een hoop onzin aan laten praten in groepen....en dat járenlang, ja....

Ja, daarom zei mijn reformatorische psych ook van: 'Gereformeerd Vrijgemaakt'...ja, en je weet, psychs adviseren nagenoeg nooit...ze willen dat je zelf al pratende achter dingen komt.
Ook 'nooit meer dader zien alle contact meteen verbreken', kwam ook van me christelijke psych.

Maar idd, wat je zegt, als iemand echt berouw heeft en verder wil....da's dan juist fijn.....en die zitten ertussen, dat weet ik...en die hebben ook mijn zegen, so to speak.

Ja, dat van boosheid is niet van God ken ik... Dan hebben ze eea in de bijbel niet goed gelezen. Zo ontnamen ze je ook nog de mogelijkheid om in je woede jezelf bewust te worden van wat je niet wilt en waar je nee tegen zegt!
Ik zie woede als een pracht emotie ook al voelt het niet altijd even prettig. Zolang het jezelf en anderen niet beschadigt maar het doel dient om ergens uit te komen en grenzen te stellen is het een goed gebruik van een scheppingsgave, net zoals liefde, vreugde... etcetera. Ik vind het altijd zo mooi om te lezen hoe Jezus heel doelbewust een touw knoopte (daar deed Hij dus wel even over) en toen alsnog de boel overhoop gooide om Zijn punt duidelijk te maken.
Maar ik herken wat je zegt, woede is not done en een teken van niet vergeven volgens sommigen. Ik zeg: woede is een pracht kans om te gebruiken in je verwerking en in het stellen van jouw persoonlijke grenzen.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:47

SHANITA130 schreef:
Ja, kijk, tuurlijk, zijn zelf ook slachtoffers, maar dan..er zijn, individuele grenzen, zelfs al was die slachtoffer,....nee, te ver....
Ja, veel slachtoffers kunnen ook bedenken, was zelf slachtoffer, maar dan kan er over een grens zijn gegaan.....'de grens'....dan kan dát denken niet meer afdoende zijn als excuses...te ver, te veel, te dit, te dat, etc.

Misschien een milimeter begin maken met begrip, en dat pas na 40 jaar...en da's veel....om zelf te kunnen overleven, moet vaak de band helemaal worden verbroken....(ja, heb hier een reformatorische psycholoog achter....)

Het hangt, en zeker in jouw situatie(s!) ook af van de relatie die er was tussen dader en slachtoffer en de schade die is aangebracht. Daar kan alleen jij als slachtoffer iets over zeggen en het ligt ook geheel bij jou of je er verder ooit nog iets mee zou willen.

... nog even een kleine aanvulling óók uit eigen ervaring: vergeving hoeft nog niet in te houden vernieuwing van relaties.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:42

WILLEMIJN232 schreef:
Maar ben je dan wedergeboren in de hel? dat is niet zo'n rare vraag want binnen de theologie is daar discussie over of je altijd in de hel blijft of dat er ook kans op herstel is? Misschien is deze vraag ook niet in het aardse leven te bevatten hoor....

Okay.. ik denk het beter te gaan snappen wat je bedoelt met wedergeboorte vanuit de hel, effe tjekke: heb je het dan meer over de periode vlak na de dood waar je eerst volgens sommige interpretaties eerst door het vagevuur moet en dan daarna toch nog in de hemel komt?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:32

SHANITA130 schreef:
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:43

Quote:
CARMEN073 schreef: Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.
]

JOL:
Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".

(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.

Beide tendensen zijn er...

Ik weet echt zeker, als mensen die(eningzins?) pro dader zijn, dader kennen zoals mijn 1ste partner, 4 1/2 jaar van dichtbij....nou dan blijft er heel weinig pro dader over....verder hou ik me in, zeg al genoeg hiermee...

En weer: barmhartigheid, vergeving is als er oprecht berouw is.....mi.

Er kunnen situaties zijn waar je wel vergeeft als er niet direkt berouw is.

Ik ga later ff dat stukkie van Willem opzoeken ....

Het lullige is, Jol, de gemeenste sadistische daders zorgen er wel voor dat ze uit handen politie blijven, zijn namelijk ook erg slim, dus die krijg jij echt niet voor je, mi.

Dat klopt. Ik heb het ook over mensen die echt willen en het laten zien dat ze het echt menen en verder willen komen. Daar kunnen ook mensen tussen zitten die gemeen en sadistisch zijn geweest (en die krijg ik wél voor me). Feit is ook dat als je zelf slachtoffer bent je er heel anders in staat.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:59

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las zaterdag in de krant een uitgebreid interview hierover, daar werd geschreven dat je soms meer aan herstelrecht hebt dan aan straffen.....en dat zelfs slachtoffers zich niet druk maken over de hoogte van de straf maar meer erkenning zoeken voor hun rol als slachtoffer.......Andersom gebeurd natuurlijk ook, voor sommigen is geen straf te hoog.....
Je moet niet kwaad met kwaad vergelden schreef men. Sluit duidelijk niet aan bij de VVD leus: meeleven met slachtoffers en niet met daders, die dus duidelijk niet erg liefdevol kijkt.....
Het gaat er dus om-volgens dat stuk- dat je beter de band kan herstellen tussen dader, slachtoffer en samenleving die door de misdaad kapot is gemaakt......

Maar komt het er ook niet op neer wat jij ons probeert te vertellen? Dat hoe groot de daad ook is en altijd ruimte moet zijn voor hoop? Denk ik weer even aan de doos van Pandora....dat je nooit iemand zijn laatste stukje hoop mag ontnemen?
Maar dat kan natuurlijk ook een vrij lastige opdracht zijn als je wat aangedaan is ....

Overigens een leus van de VVD die zeer kort door de bocht is. Ja er moet erkenning zijn voor de slachtoffers en een genoegdoening (het OT staat daar vol mee dus is bijbels zat). Maar ik blijf het zeggen, een groot deel van de daders hebben inderdaad een rot jeugd gehad, misbruik en mishandeling en er zijn kinderen die voor hun 8e jaar al leren wat hun moeder op de tippelzone doet en hoe je drank en drugs moet gebruiken (aangeboden door pa en ma). Hoe moet je dan ooit normaal leren kijken naar correct burgerschap.
Meeleven met de slachtoffers... ja en ook met de slachtoffer in de dader als hij of zij de straf uitzit.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 18:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las zaterdag in de krant een uitgebreid interview hierover, daar werd geschreven dat je soms meer aan herstelrecht hebt dan aan straffen.....en dat zelfs slachtoffers zich niet druk maken over de hoogte van de straf maar meer erkenning zoeken voor hun rol als slachtoffer.......Andersom gebeurd natuurlijk ook, voor sommigen is geen straf te hoog.....
Je moet niet kwaad met kwaad vergelden schreef men. Sluit duidelijk niet aan bij de VVD leus: meeleven met slachtoffers en niet met daders, die dus duidelijk niet erg liefdevol kijkt.....
Het gaat er dus om-volgens dat stuk- dat je beter de band kan herstellen tussen dader, slachtoffer en samenleving die door de misdaad kapot is gemaakt......

Maar komt het er ook niet op neer wat jij ons probeert te vertellen? Dat hoe groot de daad ook is en altijd ruimte moet zijn voor hoop? Denk ik weer even aan de doos van Pandora....dat je nooit iemand zijn laatste stukje hoop mag ontnemen?
Maar dat kan natuurlijk ook een vrij lastige opdracht zijn als je wat aangedaan is ....

Ik moet even denken aan iets wat ik jaren geleden las in een krant of blad, weet ik niet precies. Het was een stuk over de toenmalige paus die de persoon bezocht die een aanslag had gepleegd op hem. Hij sprak met deze persoon, toonde belangstelling voor hem en sprak over vergeving. Dat maakte ontzettend veel indruk op deze gevangene... zou het ook niet meer een open weg (met en van hoop) geboden hebben om iets aan zichzelf te gaan doen? Sommige daders schrijven ook: "Ik wil hard werken aan mijzelf om het goed te maken, geef mij de kans dit te doen. Ik wil nuttig zijn, iets teruggeven, een goede vader en een goed voorbeeld zijn."
Er zijn echt mensen die hun excuus aanbieden in de hoop dat hun slachtoffers die willen aanvaarden.
Er zijn echt gesprekken binnen de gevangenis in het bijzijn van geestelijk verzorgers tussen daders en slachtoffers.
Er zijn echt mensen die zo ontzettend graag verder willen komen en inzien wat ze hebben stukgemaakt in de wetenschap dat dit reële schuld is.
Ik ken iemand die TBS dwangverpleging achter de rug heeft, zijn verhaal doet er even niet toe... maar hij is al jaren uit de klinieken vandaan, heeft een bewuste bekering meegemaakt, een nieuw leven opgebouwd.. maar als het over zijn delicten gaat word hij een heel klein mens waarin je de diepe pijn en gebrokenheid ziet... hij is eveneens een leven lang slachtoffer van wat hijzelf heeft gedaan. Daarom... moeten wij hoop brengen, laten zien dat er een weg is van vergeving en nieuwe kansen.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 17:59

CARMEN073 schreef:
Ja. Ik ben eerst wedergeboren in Jezus Christus. Ik hoef dus niet meer naar de hel te gaan omdat ik door Hem gered ben.

Wel heeft God mij, jaren later, in de plaats gezet waar verloren zielen waren. De eeuwige afwijzing. Waarom; daar heeft Hij zijn redenen voor (een paar ervan denk ik te weten, maar mogelijk zal ik dat in dit leven niet bevatten).
Jezus heeft mij ogenblikkelijk uit deze plaats gehaald toen ik Hem riep. Dit fragment van de eeuwigheid heeft veel impact op mij gehad.

Dit begrijp ik niet goed. Het lijkt mij toe dat God een helder inzicht geeft als Hij je iets laat zien of horen... ??
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 17:52

CARMEN073 schreef:
Ik ken deze uitleg alleen vanuit het satanisme en voodoo praktijken.
Daar is het een inwijdingsritueel wat weliswaar 'wedergeboorte' heet, maar wat gebaseerd is op dierenoffers uit o.a. Leviticus. In werkelijkheid wordt de persoon die dit ondergaat ingewijd in het satanisme.

Vandaar inderdaad mijn vraag...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 17:46
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Kofta
en nog wat verse groente erbij.
verder blikje-pakje-zakjewerk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 16:43

Quote:
CARMEN073 schreef: Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.
]

Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".

(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:43

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat zo.....ik heb geleerd dat het Hebreeuwse woord van hel Sjeool vertaald wordt naar graf...... En hel heeft ook wel de betekenis van opnieuw geboren worden.........je kan er dus veel kanten mee uit.....

Smiley die vol vragen zit Deze heb ik zelf nog nooit gehoord. Ik vraag me af hoe dit dan wordt uitgelegd?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:13

ZWAAN995 schreef:
Waarom pak je alleen het ene zin op want dat is wat mij regelmatig opvalt dat de inhoud uit het verband word gerukt en na eigen invulling word gegeven. Wat is de C voor jou van Christelijk zijn in Christus?
Wie is Jezus Christus voor jou in persoonlijk geloof Willemijn?

<><

Zwaan

Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:00
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ROELANDE345 schreef:
Ja ik heb er eentje bij die was zo'n smeerpoets had een bordje zwijnenstal op zn deur geplakt. Hij was al in de 20. Kocht een huis Ging samenwonen
Toen ik daar voor de 1e keer kwam zei hij;
ma je schoenen uit we willen het hier netjes houden!!
HAHA ik wist niet wat ik hoorde Lachende smiley

Dan móet er toch iets zijn blijven hangen van thuis...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:06
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HANNAH810 schreef:
op welke leeftijd is dat over, willemijn? Twijfelende smiley

Volgens mij als ze op zichzelf gaan wonen ... tot dan is het met polstok in hun kamer binnenkomen en handen voor je ogen, als je er even moet zijn...

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 07:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:58
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?

ROELANDE345 schreef:
ja of deze helemaal fout op dit topic natuurlijk

I speak english very well
but not so snell
maar dat komt nog wel

whihi! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:14
BerichtOnderwerp: Adulterio oftewel Overspel

ROELANDE345 schreef:
Ook elders in de Bijbel staan teksten over echtscheiding in Math 19: 7-9 bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen wel beseft dat een huwelijk meer is dan een ring en ja zeggen. En dat er weinig mensen zijn die "zomaar' gaan scheiden. God haat de echtscheiding staat er in de Bijbel ik zeg wel eens wil je weten waarom dan moet je het eens proberen. Maar goed daar weet jezelf ook denk ik wel wat van jij bent immers ook gescheiden?
In een ander topic schrijf je dat we geen van allen zonder zonde zijn en dat we elkaar dus ook niet moeten veroordelen. daar ben ik het helemaal mee eens.

Inderdaad.
En dat drievoudig snoer dat niet snel verbroken wordt? KLOPT. Maar het kan dus wel verbroken worden. Door welke reden dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:33
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CARMEN073 schreef:
Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen Huilende smiley, smiley in tranen

Ik weiger!

Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.

Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober Duiveltje smiley

Ja, ik zit ook zwaar in de ontkenning. Ik weiger ook. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 08:53
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?

JOSINA022 schreef:
Speciaal voor de mensen die een hekel hebben aan taalfouten Clown smiley

Haha! Geweldig..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 08:44
BerichtOnderwerp: Humor

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 08:20
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

[quote=GERRIT603]bah, waar heb je zin in Smiley die vol vragen zit geef gerrit maar gewoon een lieve, gehoorzame, zorgende, dienende en onderdanige vrouw Knipoog smiley[/quote

Blijf zoeken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 14 september 2012, 08:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:46
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zou bijna iets heel flauws gaan schrijven wat begint met een o.....maar ik doe het niet.....twaalfde gebod..... Engeltje smiley
Maar het blijft een raar verhaal.....

Ik deed het ook niet Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 ... 136 Volgende
Pagina 107 van 136