Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:14
Onderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
|
|
|
ALTJE848 schreef: | IK heb geen enkel woord naar jouw gericht het is mijn verhaal zo mag je het lezen en verder ben ik niet van plan alles uit te leggen want het word door meerder nu uit zijn verband getrokken En ik reageerde op je mail waar ik vrolijk was en jij antwoorde met je eigen ellende Dat vond ik niet zo leuk we hebben al langere tijd met elkaar gemaild en nu is ineens veel niet goed .
Gods zegen voor een ieder die het leest en met de ogen van Jezus naar me kijkt want ook zo wil ik graag naar andere mensen kijken het is bemoedigend bedoelt al komt het niet zo over.
nogmaals zegen en groet Anita |
Dat was deze mail, met die van mij eronder, en die was ook vrolijk, bemoedigend, met wat aanwijzingen naar aanleiding van de ellende die je schreef in je mails, oa over die vriend.
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:30 Reageer met quote Bewerk dit bericht ALTJE848 schreef: waar ik over enige tijd ben ? ha ha grapje beetje humor komt er in mij op . samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah
mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.
Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.
Anita
SHANITA130 SCHREEF: Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.(BEMOEDIGING)
Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.(BEMOEDIGING)
En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.(BEMOEDIGING)
Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet, VERLEDEN TIJD, manipuleren, op me schuldgevoel liet werken. En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg. GEVOLG. ALS WAARSCHUWING.
Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.WAARSCHUWING
Zegens!
WAAR ZIE JIJ HIER EIGEN ELLENDE? IK REAGEER OP DE ELLENDE VAN JOU.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:02
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Ik krijg nog teksten door terwijl ik zocht naar de tekst witter dan sneeuw zeker wast HIJ ons witter dan sneeuw en mogen we straks rein voor HEM staan maar goed
Hebreeën:3 vers 12 en 13 zie er op toe broeders (zusters) dat er nooit in iemand van u een verdorven hart zal zijn vl ongeloof om daardoor afallig te worden van de levenden God. Maar vermaan elke dag zolang men van een heden kan spreken opdat niemand van u verhard zal worden door de verleiding van de zonde.
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar. En we mogen in de autoriteit staan om juist te doen wat ons bang maakt want dat is de boze die je weerhoud van het leven. Je mag er zijn je bent een parel in zijn hand , kom maar voor je zelf op ga uit en doe leuke dingen laat je niet alles roven . En ik kan dat zeker nu zeggen want de angsten zijn weg omdat ik kies en een keuze maak voor het leven en ja dat is eng dat is ook angst maar weet ook door te doen en de ervaring dat als het goed gaat ik geen angst hoef te hebben, en als het fout gaat ook niet belijden vergeven en God gaat altijd met je mee . Let wel dat ik denk dat je de dingen die je doet ter ere van Hem doet .
shanita nogmaals zegen meid en groet van mij Anita |
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar
Je impliceert hier zelfs dat ik niet eens gelovig ben(me hart aan de Heer hebt gegeven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:54
|
|
|
PETRA373 schreef: | Die indruk heb ik ook, dat je niet in je ellende blijft hangen, er zijn inderdaad wat dingen verkeerd geïnterpreteerd. | Ja, idd.
Dit bv: ANITA: Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk . Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen .SHANITA: Ja, dit is ook op mij (nu) van toepassing.
Daar bedoelde ik mee, tis fftjes op mij van toepassing geweest deze week door samenloop van omstandigheden, en zei ik alleen, Anita, om je het gevoel te geven van ik heb die dingen ook (weleens)....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij blijft nu even niet in je ellende hangen maar er zijn vast wel tijden dat ook jij dat gedaan hebt. Shanita heeft dat nu blijkbaar en dat mag toch ook? Gelukkig heeft ze dan CM als uitlaatklep en het is niet aan ons om daar over te oordelen of te terechtwijzen.......En soms blijven demonen deel uit maken van je leven .......en rein worden we al helemaal niet......we geven zaken een plekje, dat is heel wat anders..... |
Komt bij, ik blijf niet in ellende hangen ga juist vooruit.....
Dingen die ik herkende van Altje stipte ik ff aan, zo van je bent niet de enige...
En dat wordt door haar geïnterpreteerd alsof ik in mijn ellende blijf hangen, ja, tis goed zo.
Dank Willemijn dat je voor me opkwam!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:40
|
|
|
PETRA373 schreef: | Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst, en je rust zult vinden aan het VADERHART.
Anita
beetje ongelukkig geformuleerd gebed, hoe moeten we dat lezen? als of Shanita word beheerst door kwaad? demonen? Zo komt Shanita niet op mij over, je zal het wel goed bedoelen, maar lijkt mij niet leuk om te lezen voor Shanita |
Dank je Petra, en ook Willemijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:31
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Sorry begrijp je schrijven niet op wat ik bedoel ik maak een grapje en jij beschrijft wat je en wie je bent en doet het prima wederom maar leef eens mee ,probeer eens door anderen hun bril te kijken . Het heeft niets te maken met wat je nu antwoord sorry nogmaals Denk dat we we elkaar even niet verstaan nu ik blijf niet in mijn ellende hangen dat is wat ik bedoel kijk niet naar wat achter me ligt ik kijk vooruit niets zien en blindelings vertrouwen van alle mensen houden zoals Jezus dat mij voor heeft gedaan en alle ellende mag ik achter laten bij het kruis wil niet meer praten wat ik heb gedaan gehad of terug in mijn verleden dat is geweest nu is nu en nu is heden En probeer me mooie dingen voor ogen te houden. Dat is mijn gevoel ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. 2 corrinthe 5 vers 17 zo dan wie in Christus is een nieuwe schepping: het oude is voorbij gegaan , het nieuwe is gekomen. Ik wil aan de goede dingen blijven denken die de Heer beloofd in zijn woord Mijn oog is op jou zo wie in mij , geloofd heeft eeuwig leven, Als God voor mij is wie zal dan tegen me zijn. Ik heb het goede voor jou op het oog niet je ongeluk Geef al je gevoelens die je hebt of denkt te hebben die een ander ook heeft aan de HEER natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik en blijf dicht bij je zelf meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaan Ik kan dat niet . En ik kwets niemand als iemand zich gekwetst voelt dan zegt dat iets over de ander niet over jou . Tenzij je een grote mond hebt vloekt en God kleineert , of iets zegt dat je niet had moeten zeggen maar er is altijd een weg van vergeving om in het reine te komen door je fouten kan je leren wees niet bang om te vallen en ga doe dat waar je bang voor bent juist eens dan zul je zien dat van de vijf keer vier keer goed gaat. Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst, en je rust zult vinden aan het VADERHART.
Anita |
Ik schreef 'liet' me manipuleren en de rest was ook in de verleden tijd bedoeld. en om je te bemoedigen. Heb ook geen last van demonen.
,probeer eens door anderen hun bril te kijken Ik doe niet anders...
natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde zo mag dat Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik Ik bedoel niet precies hetzelfde, ik herkende zaken die ik benoemde... en blijf dicht bij je zelfDoe ik al meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaanNou doe je net alsof ik dingen niet met God deel; ik doe niet anders
Ik snap er niets van.
manipulatie die je nog niet kan weerstaan Die weersta ik altijd nu...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:21
|
|
|
Altje: Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar.
Ik open dit topic, en mijn oog valt op deze zin....Hoe kom je erbij, ik ben zeker niet bitter, verbitterd.
Iig, hoe kom je erbij. Rest ga ik nu lezen, mijn oog viel op deze ene zin, omdat me naam erbij stond.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:50
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
SHANITA130 schreef: Wat goed verwoord!!!
dankje.. Verlegen lachende smiley
Inderdaad;
Ja, en dat 'weggeven' kan zijn, langskomen bij iemand die angstig is, terwijl je dat absoluut niet aankan op dat moment. Ook door manipulatie, als je aangeeft niet te kunnen; 'ja, maar ik deed ook dit en dat....'. En dan idd, ligt een burn-out op de loer, of je krijgt een burn-out, raakt zwaar overspannen.
absoluut, en er is zóveel 'verborgen en onbedoelde' manipulatie.. En ja, wil je/ik dat in de toekomst voorkomen, aangeven waar mijn grenzen liggen, en niet denken uit een vals schuldgevoel, dat ik op oproep beschikbaar ben. Of bij iemand langskom waar het psychisch niet goed mee gaat als het met mezelf niet goed gaat, dan kan ik zoiemand ook niet helpen. Ja, als ik dat probeer kom ik zelf in een finale breakdown,ja, daar pas ik voor...in het vervolg...En niet eens, en natuurlijk dus niet omdat ik dat niet zou willen, ik kán het niet.
en als JIJ daarvan overtuigd bent, dan moet JIJ daar naar handelen.. want alleen JIJ kan invoelen wat je aankan of niet. Maar de mensheid is zo gewend om goede raad en advies rond te strooien zonder (onbewust) op te letten wát er tegen wíe wordt gezegd!
Gewoon omdat het goed bedoelt is.
Goede communicatie, is zó belangrijk... En dat is op een forum extra lastig omdat je niet de lichaamstaal erbij ziet/bemerkt. Iemand kan wel de klemtóón ( Knipoog smiley ) verkeerd leggen en je hebt al een heel andere zin dan bedoelt...\ Daarom ga ik altijd uit van het positieve totdat het negatieve bewezen wordt. Ik had het er nog over met een vriend vanochtend, waar het skypen al niet goed voor is....je kan wel anderen blamen, maar jij/ik bent degene die grenzen aan moet geven.
Zo is dat! En God wil ook dat wij déze verantwoording dragen, omdat hij ons de HG heeft meegegeven, die hierin een ware steun is (kan zijn)Dank voor de goede posting!!!!!! Clown smiley S. Je hoeft niet iemand te helpen als dat ten koste van jezelf gaat. Je kan alleen iemand helpen op momenten als het zelf ook goed met je gaat.
NB: dit wou ik ook nog even quoten:
Nog een stukje wat ik ergens las: 'Psychologische manipulatie is geen doel, maar een middel om tot een doel te komen'
- 'Als je werkelijk van me hield' - 'Kijk eens wat je me aandoet' - 'Ga niet bij me weg want anders' - 'Jij bent de enige die me kan helpen' - 'Ik heb toch ook dát voor jou gedaan toen' - 'Waarom spreek je zo weinig met me af' Deze bovenstaande zinnen zijn alle totaal verschillend en toch staan ze voor een hele krachtige vorm van manipulatie namelijk: Emotionele Chantage.
Ps; ik had deze dingen die je schreef, soortgelijk ook op cursussen. Om mezelf te kunnen handhaven. Eigenlijk waren het ook re-integratie cursussen.
Ik heb ze gehad in pastorale cursussen en therpieën.. Lachende smiley
Laatst aangepast door LYDIA448 op maandag 7 januari 2013, 13:12
En deze ook, ik wil gewoon niet dat deze posting wordt vergeten, met dank aan Lydia!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:39
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
SHANITA130 schreef: Ik wil, voordat ik reageer dit wel zo ontzettend belangrijke stukje van Lydia er nog weer even in zetten.
Quote: Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is. Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.
Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit. Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.
Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.
Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan. En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.
De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand' Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.
Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.
Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.
SHANITA130 schreef: Ja, ik vind dit gewoon zó belangrijk...vandaar ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 januari 2013, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:30
|
|
|
ALTJE848 schreef: | waar ik over enige tijd ben ? ha ha grapje beetje humor komt er in mij op . samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah
mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.
Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.
Anita |
Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.
Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.
En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.
Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet manipuleren, op me schuldgevoel liet werken. En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg.
Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:00
|
|
|
@ Joannie,
Ja, soms kan je hebben dat je voelt dit of dat; ergens heengaan, iets doen...
Soms is de reden duidelijk meteen, soms pas na een hele tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:45
|
|
|
[quote=ALTJE848]Ik geef je mijn zegen zoeker dat je mag uitvliegen als een nieuw geboren (wedergeboren) mens. Weet dat je op de goede weg bent en ja HIJ gaat met je mee.
Vanochtend over de woestijn een preek genoten. Heftig maar zo mooi Het is zoals ik nu hier zie de adelaar en wat margriet beshschrijft. Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk . Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen . Ja, dit is ook op mij (nu) van toepassing. Ik kreeg de woorden na de preek tijdens een lied dat we zongen ik ga je uit de woestijn halen. Ik voel me geroepen en ga doen niet wat de mens zegt werken geld verdienen en leuke dingen doen doen nee doen om in mijn autoriteit te komen door Hem die mij kracht geeft. Idd, in je eigen autoriteit komen!
IK ga kappen met over me heen te laten lopen. Ik ook! Ik zeg vrijdag nog ik heb geen zin in die en die en ze kwamen toch ook anderen maar met een hele mooie boodschap een wonder noem ik dat iemand die een doos boodschappen had en aan tafel samen bespraken wie dat zou moeten krijgen twee van de drie dachten aan mij een moeder en een zoon ik vond het een wonder toen ze kwam en zij ook vanochtend nog gedeeld met haar. Had en heb ik steeds met me hulpverlener die elke week komt, ja, en als ze dan is geweest ben ik zo gezegend! En is alles zo duidelijk!grenzen loslaten ik ga het doen ik wil leven niet meer overleven Ik ook!!! en ik begrijp ineens wat ik te kort ben gekomen in de opvoeding naar mijn kids niet dat ik het niet goed deed , maar ik belijd hier opm c m naar God toe Ik was niet klaar om mijn kinderen op te voeden omdat de pijn de woestijn waar ik in zat /zit niet goed voor hen zou zijn. Dat herken ik ook, dat dingen ineens duidelijk worden kan ook in een proces gaan. Het is een tijd van heling die God met me gaat . En ja HIJ zorgt ook voor mijn kinderen dat is zekerheid die ik een jaar bezat maar nu ga ik doen wat goed is om te doen om staande te blijven en het leven te omarmen te genieten van de dingen die komen gaan. Ik geloof da 2013 een jaar word van verzoening met God op de eerste plaats en al het andere zal er op ZIJN tijd bij geschonken worden. IK ga in volharding leven ziende op Jezus het lam voor mij geslacht . Ik ook!
zegen aan een ieder die dit leest Dank je! Anita/Shanita
Wat mij nu echt zoo goed doet als ik je posting lees, dan denk ik, zo zie je(ik dus) maar weer, ik ben lang niet de enige...zo herkenbaar! Dank dat je dit wou delen!!
Ik heb zo op me hart nu, ik ga voor je bidden, en zelf ook werken en moet jij eens kijken waar wij over enige tijd zijn!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 14:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:03
|
|
|
Stukje uit het stuk van Margriet: Mijn verhaal/verleden heeft te maken met vertrouwen dat beschaamd werd en de vernedering die ik heb ervaren door mijn getrouwde jaren heen. Door al die jaren heb ik me weten vast te klampen aan strohalmen en mensen opgezocht die dichtbij God lopen en met hen heerlijke gesprekken gehad. God plaatste juist deze mensen op mijn pad. Ik ben een positief ingesteld mens en wil me absoluut niet laten leiden door dat waar de Duivel zo enorm blij mee is; me afwenden van God. Ik heb door al die jaren heen God zo intens ervaren (soms lijfelijk maar vaak ook door kleine dingen heen; knipogen) en de liefde en waardering die ik voor Hem heb kan ik hier niet zomaar neerschrijven. Dat is een doorleving die werkelijkheid werd, is en wordt in mijn leven. Ik kan nu oprecht zeggen dat met alles wat ik aan ellende en rottigheid heb ervaren (ik praat dan over 10 jaren bijna) dat ik dit nooit had willen missen!!
Wat hoor je dat vaak he, te vaak, en zo herkenbaar je verhaal Gewoon het tegenovergestelde wat een huwelijk hoort te zijn.
Nee, ik geef niet mannen de schuld, vrouwen kunnen net zo goed schuldig zijn.
Goed dat je door die jaren heen steun had aan anderen.
Ja, ik herken het aan mijn ouders hun 'huwelijk'.
Ik heb ook het nodige op mijn bordje gehad, en ja, me ook nooit afgewend van God.
Ja, uiteindelijk is dat het belangrijkste: het geloof in God! En God intens ervaren hoe jij ook zo mooi beschrijft.
Dank voor je bemoedigende, herkenbare post!
Fijne Zondag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:44
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Dank je wel Margriet voor deze reactie. Hier zitten zoveel parels in, ja, dan schieten woorden tekort. Over ieder daarvan is vast nog zoveel te zeggen. Gaaf hoe zo'n tekst van mij weer een knipoog van God naar jou kan zijn! That's my King! Dat is geen theorie, dat is pure ervaring. En alleen door te delen wordt dat zichtbaar. Zonder dit topic waren het twee knipoogjes minder geweest!!!
Dank je wel voor het filmpje. Dat is namelijk weer net een knipoogje van God aan mij .... Ik stijg op als een arend .... een traan van ontroering ... |
Ben je nog in de lucht? Quote: | Ik stijg op als een arend |
Of heb je aan verboden pilletjes gezeten?
Even de link aanklikbaar maken. Klik hier
Margriet, dat heb ik nooit geweten van de adelaar, interessant zeg!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:00
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
Stukje uit het stuk van Marenth: Ik ben hulpverlener en ik merk in de praktijk dat seksverslaving steeds meer toeneemt. Uit onderzoek is gebleken dat 72% mannen en 38% vrouwen verslaafd zijn. Seksverslaving wordt gekenmerkt door een dwangmatige seksdrive die op kort termijn extase en op lang termijn problemen veroorzaakt. Verschillende uitingen van Seksverslaving zijn obsessief fantaseren, voyeurisme, bezoek aan pornosites, telefoonseks en prostitutiebezoek. De impact van Seksverslaving is enorm, kan iemands leven totaal beheersen, De effecten op gebied van relaties, werk, financiën en iemands zelfbeeld. Seksverslaving speelt zich af in het geheim. Een normale seksuele relatie met partner wordt onmogelijk, laat staan intimiteit toe te laten.
Ik ben blij, dat jij, als hulpverlener van beroep met deze cijfers komt.
En ook de rest van je post dat niet alleen de seksverslaafde zichzelf tekort doet maar ja ook omgeving, hij kan er bijvoorbeeld onzeker van worden, denk ik.
Aan de andere kant...ja, alle verslavingen zijn k#$, ja, en daarom vind ik niet dat de seksverslaafde mag worden geoordeeld. En al helemaal niet als degene daar ook nog eens eerlijk in is.
Ja, niet dat jij dat doet, was even in het algemeen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:57
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:37 Zoeker: Ik wil graag een stukje delen van wat mij overkwam op een conferentie afgelopen april. Een conferentie van Leanne Payne over identiteit in Christus. Ik ben daar de tweede avond ziek (40 graden koorts) uit weggelopen. Erg heftig. Ik heb dat hele weekend gewandeld met God, hij heeft me zoveel verteld en bemoedigd. Om een stukje uit de dialoog met hem weer te geven;
Leanne Payne
Leanne Payne
Leanne Payne
En Leanne Payne
Welterusten!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 19 januari 2013, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 23:07
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
MARISKA601 schreef: | er moet nog een vergeten rekening vereffend worden... tot nu toe in mijn voordeel... dus ik maak geen slapende honden wakker... |
;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 22:53
Onderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Deze cultuur is lang leidend geweest in de GVK maar de meeste vrijgemaakten hebben afstand van deze arrogante en onzalige opvatting genomen. Het kwaad dat er door werd veroorzaakt is onmetelijk.
Thomas, er is een ware God maar geen ware kerk in de zin van een kerkgenootschap. |
Ja, ik hoorde van me zwager, de ruzies vroeger in kleine dorpjes tussen katholieken en protestanten en daar weer aftakkingen van, hervormd, Nederlands hervormd, gereformeerd, gereformeerd vrijgemaakt, hersteld hervormd, etc.
Ja, ik hoorde ook weleens op Bijbelstudie van de GVK, dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn, wb de uitverkiezing. Dat wij als mensen dat niet kunnen begrijpen van waarom de ene wel is uitverkoren en een ander niet.
Ja, dan gaan ze wel een beetje voorbij aan de gerechtigheid Gods, dat zou niet rechtvaardig zijn, de een wel, de andere niet.
Als je gedoopt was als katholiek dan gold dat wel en je kon lid worden als je belijdenis deed. Dus ja, er waren weleens mensen, niet veel, die dan een partner hadden die belijdenis deed, dan konden ze daar trouwen in die kerk. Ja, een echte familie kerk, hele families komen er, grote gezinnen.
Ik kwam daar met plezier hoor, 7 jaren lang intensief.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 22:39
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dat wel, maar het is een ramp om via inet naar het journaal te kijken, en andere tv programma's...
mistig dubbel beeld laad om de 3seconden op.. geluid stotterd... ach... ik om de winter wel door.. ik hoop toch voor de kerst 2113 tv te kunnen kijken... |
Ik vind het schandalig....geld storneren, wat ze via machtiging van je rekening afschrijven...zou je es kunnen vragen bij een gratis rechtswinkel, rechtshulp, sociale raadslieden, of je dat kan doen, totdat zij hun product goed leveren.
Je moet wel alle papieren dan hebben, van contract enz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 22:25
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In sommige kerkelijke kringen staat de Bijbel voor de leefwijze zoals men die in de Bijbelomgang in deze cultuur voorschrijft met alle uitingen van dien in kleding en gedrag en dat tegenover Babylon, wat de meer in hun ogen wereldse wijze is maar ook mensen die een andere leer aanhangen horen daarbij. Je moet dus wel weten wat mensen er onder verstaan. De term is afgeleid van de Joden die wilden standhouden tegenover de Babylonische cultuur die overigens in veel zaken de Joodse overtrof en daarmee ook aantrekkelijk was. De fout in het denken is dan dat men de eigen kerkelijke cultuur alleen als bijbels ziet en dat is natuurlijk volstrekte onzin. Gods huis kent veel ruimtes en niet alleen de bevindelijke.
Thomas |
Ja, dat hoor je idd vaker he, dat mensen zeggen van ja onze kerk, of onze gemeente is de enige ware kerk. Ja, ook in evangelische kringen gehoord, en in traditionelen(bevindelijke oa denk ik) idd.
Dank voor de duidelijke uitleg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 22:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | SHANITA130: Ik denk dat ik wel begrijp wát je bedoeld, wat ook in het kerkboek staat dat 'dé mens is geneigd tot alle kwaad'...nou ja, daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Shanita, wat in de Heidelbergse catechismus staat, dat is een interpretatie met een duidelijk calvinistisch karakter. Die heeft net zoveel gezag als je er zelf aan toekent, net als de Dordtse leeregels tegen de remonstranten. Bovendien zijn goed en kwaad niet duidelijk omschreven dus dan wordt het in iedr geval voor een deelwat mensen zelf als goed dan wel kwaad interpreteren. Het godsbeeld er achter is streng, straffend en autoiritair met vergeving en genade naar Gods keuze (of willekeur, want de verklaring ontbreekt waarom de een wel en de ander niet zou zijn uitverkoren.) En ook de leer van de uitverkiezing is dus interpretatie als het er op aan komt.
Thomas |
Dank je, ja, ik de GVK kerk waar ik kwam werd dat allang niet meer serieus genomen omdat die geschriften iets van 500 jaar oud zijn.
En ja er waren idd enkelen die zeiden dat de GKV de enige ware kerk was, en een meisje die zei van dat ze zulke aardige buren had, en ze zich niet kon voorstellen dat zij naar de hel gingen, maar ja toch is het zo, zei ze. Want ja, ze waren niet uitverkoren.
Maar ja, dat hoorde ik een keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 21:59
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Willy? Das toch het zoontje van die akelige winkelvrouw?
Ja, ze doet regelmatig akelig, maar ja ze doet ook regelmatig en als het er echt op aankomt haar goede kant laten zien.
En ff ontopic: waar leef jij het dichtste bij, bij de Bijbel of bij Babylon? Zijn we niet geneigd om te zéggen dat we het dichtste bij de Bijbel willen leven, maar ondertussen in ons hart erg gehecht zijn aan Babylon? Kunnen wij eigenlijk helemaal zonder Babylon? |
Ik ken Babylon alleen van een liedje: bij the rivers of Babylon, where we sat down, etc. En dat was zo lang geleden, toen kon ik geen Engels, en ja het liedje klonk vrolijk. O ja, van Boney M, zo heette die groep...geloof ik.
Maar ja ik voel het wel aan, tegenovergestelde van de bijbel. Dus het wereldse/vleselijke bevrediging? ipv het geestelijke?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 januari 2013, 22:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 21:48
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dus als de reactie van iemand je niet aanstaat haal je die persoon maar naar beneden door te zeggen dat hij vast dronken is............om vervolgens een volwassen man in de hoek te zetten. Het gaat me niet om het onderwerp maar om de manier waarop je deze discussie voerde,die manier vind ik laag(lager dan poepwoorden want jouw woorden raken iemand persoonlijk),zeker voor iemand die zelf vaak om begrip vraagt
Maar goed,tis wel klaar voor mij,ontopic maar weer
Leanne,weer wat geleerd vandaag....... |
O ja, en hoe heeft die 'volwassen man mij in de hoek gezet?
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 21:00 Reageer met quote SHANITA130 schreef: Ik zal even mijn bescheiden mening geven.
Je hebt mensen daar is het beter voor om eerst een vriendschapsrelatie mee op te bouwen.
Anderen kunnen wel gewoon meteen seks hebben.
Anderen, zoals ik, willen ff helemaal geen seks, alleen vriendschap.
En zo heb je nog meer varianten.....
Nog even een toevoeging: door het stijgende aantal gevallen van seksueel misbruik, kunnen veel volwassenen als geen normale relatie hebben, laat staan met seks erbij. En weer geld hier: lang niet voor iedereen, wel voor velen.
Ook door de p industrie krijgen veel mensen een verkeerd beeld, mensen bedoel ik in het algemeen, niet per se hier. En ook daar weer: gaat lang niet voor iedereen op.
En dit alles komt weer door dat we in een gebroken wereld leven.
Ik zal nog wel even de postings en zeker de openingspost goed doorlezen.
Maar ja, ik heb alle varianten gehad, en ben nu op een punt: ik wil alleen vriendschap. Geen seks.
Laterz!!!!!
Gerrit schreef: Jou mond ligt niet he, het moet altijd weer over kindermisbruik gaan. daar ging het hier niet over, en gaat het ook niet over. Het gaat over het geen waar kinderen nog niet eens ter sprake komen, sterker nog, die zouden er niet eens in voorkomen. Maar goed ga jij er maar lekker mee verder, en over slakjes, egeltjes voor mij part, maak er lekker je eigen kinderfeestje van.
@Leanne: En ik zou niet iets mogen zeggen wat jou niet aanstaat... nou ik heb ook weer wat geleerd, en wat heeft volwassen ermee te maken? En ik vroeg om gebed, niet om begrip. En ik zei niet hij is vast dronken, ik zei dat het me lijkt alsof hij een slok opheeft. Waarom mag ik dat niet zeggen, en andersom wel?
S. ook klaar met jou.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 januari 2013, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 21:42
|
|
|
Roos: Kijk deze film eens; alle mensen neigen tot het goede Engeltje smiley http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wave
Die film kon ik al...er is daar sprake van een experiment van een docent naar aanleiding van een vraag van een studente hoe dat(massavernietiging 2de wereldoorlog) kon gebeuren, zonder dat mensen iets deden, en de massa erin meeging. Hoe kreeg één iemand zoveel mensen achter zich aan.
In dat experiment dan richt de docent een soort groep op, de wave, met een speciaal gebaar erbij, net zoiets als het; heil Hitler gebaar.
En het gaat om saamhorigheid en discipline en respect voor de leider, ze moesten ook ineens heel beleefd meneer zeggen tegen de leraar, en om erbij te horen doen de kinderen veel.
De saamhorigheid en de discipline werden belangrijker dan het doel.
Het meisje dat de vraag stelde had het door, en kreeg ruzie met haar vriend zelfs zover dat hij haar omversloeg, en toen ging bij hem ook een lichtje branden.
Nou ja er werd een meeting georganiseerd, en ja, bewaking, want het was té belangrijk, het mocht niet verstoord worden. Want ja, the wave was eigenlijk een organisatie van over de hele wereld, en de leraar zou een video van de leider laten zien, die zou spreken....en dat was dus Hitler himself, toegejuicht door de massa.
Ja, en de enkelingen die het doorhadden ja die waren blij, en ja de kinderen die meededen, ja, die moesten erg huilen.
Even in het kort, erg goede film en waargebeurd. Zo rond de jaren 70.
Maar ja, dan nog, kinderen moesten huilen die meededen, enkele kinderen hadden het door. De leraar was goed in die zin, dat hij best risico nam, maar ja het te belangrijk vond om hun de belangrijkste les van hun leven te leren.
En ik zei niet: alle mensen neigen tot het goede....maar dus ook niet tot het kwade.
Ook in de 2de wereld oorlog waren er onder de Duitsers veel goede Duitsers, kijk maar naar Schindler's List, en ook veel slechte Hollanders, die lid waren van de SS en ondergedoken Joden verraadden.
Ik vind het schadelijk om te zeggen alle mensen neigen tot het kwaad, net zoals alle mensen neigen tot het goede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:42
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dus als de reactie van iemand je niet aanstaat haal je die persoon maar naar beneden door te zeggen dat hij vast dronken is............om vervolgens een volwassen man in de hoek te zetten. Het gaat me niet om het onderwerp maar om de manier waarop je deze discussie voerde,die manier vind ik laag(lager dan poepwoorden want jouw woorden raken iemand persoonlijk),zeker voor iemand die zelf vaak om begrip vraagt
Maar goed,tis wel klaar voor mij,ontopic maar weer
Leanne,weer wat geleerd vandaag....... |
Zoeker zei: je komt op mij nu over als een belerende moeder die het kind even op zijn plek zet. En het geval wil dat ik het kleine huis volg, daar geen belerende moeders in zie, wel een aardige juffrouw die steeds hetzelfde jongetje in de hoek zet, Willy, voor degene die de serie kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:33
|
|
|
ROOS575 schreef: | Gezien je reacties merk ik dat je absoluut niet begrijpt wat ik bedoeld. Vanzelfstrekend zijn er ook situaties waarbij mensen voor onmogelijke situaties geplaatst worden! Vanzelfsprekend zijn er ook mensen die goed handelen in moeilijke situaties.
Gelukkig heb ik ook hèèl veel goede mensen om me heen!!!
Maar goed, we stoppen maar om de kilometers tekst te beperken.
ONTOPIC maar weer: vrijvertaald: Waar leven wij dichterbij? De bijbel òf Babylon? |
Ik denk dat ik wel begrijp wát je bedoeld, wat ook in het kerkboek staat dat 'dé mens is geneigd tot alle kwaad'...nou ja, daar ben ik het gewoon niet mee eens. Als volwassen kunnen mensen in veel gevallen keuzes maken en veel mensen neigen steeds naar alle goeds....
Dus ik denk dat ik het begrijp, het is meer van dat ik het niet met die stelling eens ben, dat de mens geneigd is tot alle kwaad.
Vrede!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:17
|
|
|
ZOEKER064 schreef: @Shanita:
Blijkt maar weer hoe makkelijk je het idee krijgt dat je iets moet doen van de ander. Neehee, ik heb het gevoel dat je begonnen bent me de maat te nemen en verteld hoe ik dingen anders MOET doen. n.a.v. de laatste bijdrages van jou naar mij toe. Ik heb helemaal geen idee dat ik iets moet van jou, of een ander. Ja, de enige waar ik, terecht, het gevoel heb dat ik iets moet is de Redactie. En dat is uit respect, dat ze het hebben mogelijk gemaakt, dit forum. En ja, mijn werkgever ook. En verder moet ik helemaal niets, niemand die mij ff gaat vertellen dát ik iets moet en wát dat is.....smiley die verontwaardigt kijkt
Zelfs al licht je alles toe met wat je bedoeld, dan kan de ander het er toch van maken. ;) Als ik dingen uitleg is het omdat ik zelf duidelijk wil zijn, voor de zekerheid. Als je denkt dat een ander er van kan maken dat ik denk dat ik iets moet....ja, dan heeft die ander het niet goed begrepen.
Ik ga jou niet vertellen wat jij zou moeten doen. Daar vraag ik toch ook helemaal niet om.... Ik zou je wel wat waardevolle tips kunnen geven misschien, maar dat is helemaal buiten context van dit onderwerp. Inderdaad. Dat zou dan niet zijn wat jij wel en niet moet doen, maar wat mij opvalt in jouw gedrag, wat ik waarneem (spiegelen). Daar zou je dan al of niet wat mee doen.
Voor spiegelen heb je toch echt een spiegel nodig.
Het topic is volgens mij gestart over het punt hoe forumleden hier met elkaar omgaan. En in dit topic heb jij even iemand in de hoek gezet. Nee, ik hebt laten merken dat ik me irriteerde aan een woord. een duidelijker voorbeeld is er niet van wat door de topicstarter volgens mij bedoeld wordt. Door jou te bevragen is mij duidelijk geworden dat jij vind dat we elkaar moeten opvoeden. En mijn indruk is dat er meer op deze manier op het forum zitten.
Wat jij denkt dat jou duidelijk is geworden, daar zit je helemaal naast, beste vriend iig wat mij betreft, over anderen praat ik niet.Dit topic heet tussen 'Bijbel en Babylon' : en gaat over dat topicstarter denkt en vindt dat mensen geen haar beter zijn geworden na de zondvloed... Daarna mocht de mens opnieuw beginnen en ging het weer bijna mis... En ze zijn nog steeds geen haar beter geworden. Hij vindt CM een voorbeeld van hoe het niet moet... Vindt dat mensen onterecht een ban hebben gehad.
En nog een stukje inzicht dat topicstarter heeft verkregen:Het mooie van het forum is juist om te zien hoe anders we allemaal zijn en we toch allemaal de verbinding hebben in onze Maker.Jazeker! Al die andere mensen om me heen zijn spiegels waardoor ik mezelf beter kan leren kennen.inderdaad! :) Niemand heeft de waarheid in pacht (daar heeft babel voor gezorgt) maar samen kunnen we die wel ontdekken. Ja, ik zou zeggen, iedereen heeft zijn eigen Waarheid, datgene wat voor hem/haar werkt, en dat kan elkaar gedeeltelijk overlappen. Dat God van een ieder van ons houdt, zonder voorwaarden, gewoon zoals we zijn. Ieder met zijn nukken. Ja, dat is heel bijzonder en heel erg fijn! Ik hoef niemand te veranderen, dat doet God wel. Ja, vaak denken mensen dat ze de ander kunnen of moeten veranderen, maar ja die vlieger gaat lang niet altijd op, je kan iemand hooguit een beetje sturen, echte verandering ja, dat komt door God. Wat een rust, wat een vrede, een Oase in deze wereld. Inderdaad...zucht...
Nou, en dat laatste stukje vind ik erg mooi, en werd, voor mij, vertroebeld, doordat ik me irriteerde aan een woord, en het met Gerrit oneens was wb CM. Daarom reageerde ik als nog even op het laatste gedeelte in het Rood.
En wat ik geleerd heb van spiegels, de persoon waar je je het meest aan irriteert is je beste spiegel .... daar kun je het meeste van leren.
Dat zal wel als je het zo om kan keren. En; je irriteren hier aan iemand hier, is mi eventjes wel iets anders dan je irriteren aan iemand in real life. Ja, tussen real life en contact tussen forumleden zit nu eenmaal verschil, positief ook. Je kan idd leren, omdat je oa langer na kan denken.
Iig ik wil me niet ergeren, ik wil vrede. Wat niet inhoud dat ik me ga inhouden. Dat is niet gezond. Op een assertieve manier (leren) je onvrede uiten moet mi kunnen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 januari 2013, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
|
|