Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 17:10
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Hoor net dat ik een huis heb voor de komende maanden. Ik moet mijn huis uit zijn, komende donderdag.
Die Grote God heeft weer een wonder gedaan. Ben zo intens blij, en heb niet tevergeefs op HEM vertrouwd. Maar Hij gaf, meer dan ik had durven hopen. Een prachtig huis, zoooooo groot, zoooo mooi. En dat voor mij.
Echt een heel mooi moment van deze dag, mooier als ik in weken gehad heb. |
Geweldig!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:20
Onderwerp: Thuiszorg
|
|
|
Een sollicitatiegesprek....waarbij nog 6 anderen waren....(groepsgebeuren...pfff) Vrij druk voor mij...en een overvloed aan informatie...ben er dus nog niet uit...DUURDE 2 UUR!!!
Ook te ingewikkeld om hier allemaal neer te zetten.... Moet het zelf nog even laten bezinken...
Vandaar...nu die hoofdpijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:17
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
PETRA411 schreef: | Ik haal uit het nieuwe testament ,het nieuwe verbond,dat man en vrouw samen 1 zijn. en dan denk ik, stel ik word verliefd,trouwen zou ik niet snel doen, want ik heb ook kinderen.zou ik een relatie krijgen met sex erbij zijn we ergens 1,alleen we wonen in verschillende huizen en later wanneer het zover is in 1 huis en trouwen, want dat doe je niet zo snel met kinderen.
en dan denk ik weer aan de sameritaanse vrouw bij de put,jezus zei , die gij nu hebt is uw man niet, tegen de vrouw. en dan kan ik erzoveel over denken, wat houden die woorden in, in die tijd, kon het niet denk ik met een man die niet je man is. misschien was het wel een man die haar alleen gebruikte en vond jezus dat niks omdat de bedoeling is dat je ook voor elkaar zorgt. Etc. zoveel kan je er over denken, ik kan er ook niet iets uit halen waardoor ik denk,jezus zegt het mag niet petra met een man sex waarmee je niet getrouwd bent. Of intrepetreer ik de woorden van de bijbel naar me eigen belang? zie ik het verkeerd? Ik denk... van niet. |
Ik heb er geloof ik ergens al eens meer geschreven.... God vergaf haar die zonde wel, maar zei er iets achteraan...
GAAT HEEN EN ZONDIG NIET MEER!!!! Dus...hij veroordeelde wel degelijk haar handelingen... Ja...we willen zo graag de woorden naar eigen inzicht invullen...(ik ook) Als we het naar eigen inzicht invullen zijn we toch al vlug geneigd te zeggen....Haar werd het ook vergeven dus.... En nogmaals natuurlijk kan God onze zonde vergeven.... Maar wat denk je(met alle eerbied uitgesproken) als ze heen was gegaan en die zonde daarna WEER heeft gedaan....wat dan??? 70 maal 7 maal...ik weet het...(dat is wat God doet)
Maar wij hebben ons toch ook aan bepaalde dingen te houden???
Weer schrijf ik dan de woorden.... Als we soms uit zwakheid in zonde vallen...(en dat kan van alles zijn) Zo moeten wij aan Gods genade niet twijfelen.... Maar weer komt daar iets achteraan...(wat we dan liever vergeten) MAAR OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:11
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Misschien moeten we dan de vraag over sex wel in een bredere context plaatsen?
In Efeze 5 (22-33) wordt het huwelijk incl sex in verband gebracht met Christus en Zijn gemeente. Misschien wordt het makkelijker om deze vragen te beantwoorden wanneer we een helder beeld hebben van Gods totaalplan met het huwelijk waarin sex een bepaalde plaats inneemt. Ik kan mij voorstellen dat we in de loop van de tijd een verwrongen beeld hebben gekregen van hoe God het oorspronkelijk heeft bedoeld. Inmiddels is er immers al veel fout gegaan. Wat ons tot keuzes kan brengen waar we eigenlijk mss niet eens zo gelukkig mee hoeven zijn. |
Ben ik helemaal met je eens.... Als ik alleen aan denk aan onze kinderen....de jeugd.... Sorry...ik ben niet iemand die op de nieuwe generatie zal mopperen...er komen ook veel goede dingen uit voort... Maar hoorde pas een interview...van een meisje...die nog voor God en Zijn woord uit durfde te komen. Maar toen het ging over met haar vriend naar bed gaan...en ze er eerlijk voor uit kwam hoe ze er over dacht( niet mee naar bed gaan dus)...er min of meer hatelijk werd gelachen...of ze van een ander planeet kwam...
Zestien en dan nog nooit met een jongen naar bed geweest... Dan mag ik hopen dat toch gebouwd mag worden op DIE jeugd die God en Zijn dienst nog hoog in het vaandel heeft... Het is toch tegenwoordig heel normaal??? Ik zal wel ouderwets zijn....dan is dat maar zo....maar ik had bewondering voor het meisje... En zo zijn er vele dingen....(Zal er nog geloof zijn op de aarde??)
Waar blijft het... MAAR GIJ...ZO GEHEEL ANDERS!!! De wereld zal ze haten....
Maar...hebt goede moed!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:13
Onderwerp: Uw wil geschiedde
|
|
|
Heb het vanmorgen wel 2x beluisterd..Prachtig...
Zo kwam ik ook weer het volgende gedicht tegen... (voorgelezen tijdens de begrafenis van mijn vader)
Alleen-zijn betekent niet eenzaam Alleen-zijn geldt niet als straf. Alleen-zijn met mooie gedachten; gedachten neemt niemand je af.
Alleen-zijn met dierbare doden; alleen-zijn met herinnering aan tijden, die lang reeds voorbij zijn;aan alles wat kwam en wat ging alleen....ongestoord in je kamer; de dingen vertrouwd om je heen, een rustig en zuiver geweten dan ben je gelukkig...alleen!!!
Wie zo het ""alleen-zijn"" kan dragen; Wie zich zo verzoent met zijn lot,
DIE SPREEKT NIET VAN EENZAME DAGEN..... DIE LEEFT IN VERTROUWEN ........OP GOD!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:01
Onderwerp: Dilemma of niet………..
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Mooi, en erg waar.
En troost je Zeeland, je bent niet de enige die daarin nog heel veel moet leren, dat geld voor mij niet anders. |
Vanmorgen tijdens mijn werk moest ik ineens denken aan Abraham.... Als het over vertrouwen gaat tenminste... Wat had Abraham een groot geloof... Ik zie hem de berg opgaan....een berg hout...zijn innig geliefd kind...maar waar is het offer??? Zijn bloedeigen kind...moest hij geven...en toch... HIJ VERTROUWDE EROP DAT HET GOED KWAM!!! En dat blijkt ook uit het antwoord wat hij zijn zoon geeft...
GOD ZELF...zal er voor zorgen...mijn zoon....
Nogmaals...LEER MIJ VOLGEN ZONDER VRAGEN!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 12:24
|
|
|
Ik schrijf dit...zowel als na een scheiding....na een relatie van 2 maanden...en nu weer na een relatie van ruim een jaar...
Dan moet ik bekennen...dat er van overgave....(dat wat GOD doet...goed is) nog niet veel sprake is... Vanuit de scheiding heb ik het al eens meer gezegd... God gaf geen knikje vanuit de hemel, met zijn goedkeuring, maar Hij heeft me niet vergeten en verlaten...(was niet mijn vertrouwen , maar wel ZIJN trouwe zorg) De relatie van 2 maanden...heeft HIJ me laten zien, dat veel verdriet me is bespaard gebleven. Maar nu??? Mijn waaroms zijn vele...God was erbij toen we samen hebben gebeden...en we daarin vroegen om ZIJN zegen. Onze geloofsbeleving lag op 1 lijn....We vulden elkaar in vele dingen aan ...en toch...
Denk dat nu de woorden...NA DEZE ZUL JE HET VERSTAAN...mij tot een beleving zullen moeten worden...want toch...even...begrijp ik het niet...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 11 juni 2012, 13:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 12:02
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nog even een reactie.
Ik kan me best wel heel goed voorstellen dat iemand niet eerst wil trouwen om seks te hebben als ie een fijne relatie heeft.
Ik heb dat ook gehad hoor.
Maar ja nu ben ik single.(wat een woord....)
In ieder geval, wat ik wou zeggen, ik ben goede vrienden met enkele mensen en dat is ook wel heel veel waard hoor. Dat je zulke goede vrienden hebt, dat je daar zo jezelf bij kan zijn alsof het familie is, zoiets.
Ik heb een tijd geleden ergens gelezen dat de energie enzo wat je kwijt kan in seks, dat je dezelfde energie ook kwijt kan in bijvoorbeeld creatief zijn, sporten goede films en goede boeken en dat soort dingen.
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. De een zal seks hebben bij een goede relatie. Een ander zou eerst trouwen. Dat moet toch naast elkaar samen kunnen bestaan.
Het kan, denk ik, ook met levensfases te maken hebben. dat iemand eerst vindt van seks moet kunnen voor een huwelijk. En dan, na een tijdje is zoiemand van mening veranderd en vindt voor zichzelf eerst dat er eerst een huwelijk moet zijn als tie ooit seks zou hebben, gevoelsmatig.
Ik vind iedereen moet doen wat voor hem/haar het beste is. |
Toch lijkt het dan of we weer afdwalen.... Afdwalen van...WAT WIL GOD!!! Dan gaan we toch weer twijfelen en zeggen... Ja...maar ik ben er ook nog...Ik heb ook gevoel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 12:00
|
|
|
WILLEM618 schreef: | In mijn beleving in de eerste plaats niet zoveel Herman. Pas het besef, dat alles wat we doen, buiten het tot eer leven van God, zonde is, maakt dat het anders is. Ik zou hier graag de vraag bij willen stellen: Waarin verschilt ons leven van iemand die geen christen is? Dan geld het niet alleen voor het sexuele, maar voor heel ons leven. En is ons leven erop gericht, om tot eer van God te leven, en in Hem te genieten van alles wat Hij ons geeft, dan gaan we liefdevol om met onze naaste, en hebben we met al onze krachten God lief. En liefdevol omgaan met onze naaste, betekend ook dat we waardevol omgaan met onze geliefden. En daarin ook waardevol te genieten van hem/haar maakt in ieder geval al een verschil met hen die goedkoop met een geliefde omgaan. Christen of niet. |
Ja..helemaal mee eens...gelijk... Wie in Christus is, die is een nieuw schepsel. Die legt af de vorige wandeling, namelijk die van de oude mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheid der verleiding en die doet aan de gœde nieuwe mens, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid. En dat niet uit dwang. Maar gewillig en volgaarne! Van binnenuit. Wie genade bij God heeft verkregen, die bedwingt zijn vlees en zijn lusten en leeft in de vreze Gods, niet gedwongen, maar vrijwillig. Hij zegt niet: Ja, als de wet het maar niet verbood, maar nu moet ik het wel laten! Ik zou het anders wel gaarne doen, maar ik mag niet he!! Nee, maar er is vrijwilligheid en vrijheid van beweging in de vreze Gods, zodat men niet in toom behoeft gehouden te worden als een paard of een muilezel, maar men is blij en vrolijk en vol goede werken in de vreze Gods.
(Deels overgenomen, omdat ik het met eigen woorden moeilijk vind)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 07:52
|
|
|
YES356 schreef: | Heel mooi! dit onderwerp. Bij het lezen van het vers dat je er bij schreef heb ik dat lied even geluisterd. Het vers er voor vind ik ook heel mooi. Bij dit onderwerp
Heer, ik wil uw liefde loven, al begrijpt mijn ziel U niet. Zalig hij/zij, die durft geloven, ook wanneer het oog niet ziet. Schijnen mij uw wegen duister, zie, ik vraag U niet: waarom? Eenmaal zie ik al uw luister als ik in de hemel kom!
Mooi om alles wat er geschreven is te lezen |
DIT...HELE LIED...MET ALLE VERZEN....heeft al veel betekent voor me....
Schijnen mij UW wegen duister...(heb ik al veel geroepen) Vader wat GIJ doet is goed (moet me nog meer gaan leiden)
(Kom tot ontdekking dat ik nog veel moet leren, maar een heel mooi lied!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 00:14
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer... Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan...... En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet.... En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden...... |
DAT LAATSTE...DAAR... blijf ik maar in geloven ja!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 00:11
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Wat ik heb gedaan???
Een geweldig leuke familiereünie gehad!!! Wat was het gezellig.....samen met onze lieve moeder van 85 en haar broer van 92!!!! Veel neven en nichten weer gezien...en er worden alweer plannen gemaakt voor b.l.e.w volgend jaar!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 00:08
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vandaag al 3 keer naar dezelfde winkel geweest....... 2 keer er achter gekomen dat ik wat vergeten was. |
Je wordt ouder Visser..geef het maar toe... Je wilt er alles aan doen, maar je weet niet hoe!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 18:14
Onderwerp: Gebed gevraagd
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moet hij wel zijn pinpas mee nemen he? Ik was eens bij zo'n genezingsdienst en wat mij bijzonder stoorde daarin was dat het wel erg om geld draait.........als je binnenkomt liggen de machtigingskaarten al op je stoel! |
Gaat het daar om geld??? Jammer...dacht eigenlijk dat het om God moest gaan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 16:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je laat je dagjes uit toch niet verpesten door slecht weer? Er zijn overdekte terrassen met terrasverwarming hoor! |
Ja...oke...die zijn goed voor mijn glas ijsthee... En het kijken naar de m....mensen... Maar daar zie ik echt geen dolfijnen en walrussen!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat gaat vast mooi worden Zeeland, leuke stad met leuke bewoners en een leuk dolfinarium, wat wil een mens nog meer! |
Wat ik nog meer wil???
Uhhh...duim effe voor mooi weer!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:12
|
|
|
Mooiste moment???
Voor mijn dochter en mezelf even een LUXE 2dagen arrangement geboekt voor een dolfijnfeessie in Harderwijk!!!!
(Dat gevoel...even luxe doen...is zo heerlijk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 00:21
|
|
|
LEONARD480 schreef: | De hele discussie had misschien beter in een pv chat/mail kunnen gebeuren, zeker gezien de privacy gevoelige achtergronden.
Anderzijds kun je alle pijlen wel op Herman richten, maar veelal de discussie ter goedkeuring om seks voor het huwelijk te hebben ..is meer een gevoel van goedkeuring dan wezenlijk onderbout. |
Een wijs woord Leonard....!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:49
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Natuurlijk niet. Dat weet je veel van de preek van Ds Tanis, Meeuse, Moens. Dat heb je toch geleerd? |
Van die niet alleen hoor!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:48
Onderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nee die telefoonlijn is juist heel goed!! Maar daar gaat het hier niet om. Ik vrees dat ik schuldig ben ik wis een telefoon nr ook pas na een lange tijd. Want ja je kan nooit weten....... |
(Uhhhh...ummm...ikke ook!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:44
Onderwerp: Gebed altijd verhoord
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Volgens mij verhoort God niet al onze gebeden, Hij hoort ze wel allemaal |
Juist...helemaal waar!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:43
|
|
|
Die telefoonlijn is niet verkeerd Anita, maar manna bedoelde de AARDSE telefoonnummers.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:40
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Daar kan je hulp voor krijgen, na een indicatie van de CIZ. Hulp bij administratie.
|
Het zou er niet omgaan dat ik mijn eigen administratie niet bij kan houden hoor....maar als ik Alfahulp zou worden...wordt er wel verwacht dat je dat doet en kan....ook de client.... Voor de clienten die allemaal al vallen onder de ouderen...is dat al helemaal geen doen...voor mij ook niet. Vandaag kreeg ik warempel een mailtje van mijn huidige thuiszorg...
OF WE CLIENTEN WILLEN GAAN WERVEN!!!!!!!!!!We zitten in de ...MIN....
Mijn kontrakt wordt niet verlengd...wat denken jullie...ga ik nog clienten opzoeken????
Wat jammer toch....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:35
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dat klopt Roelande,
God kijkt niet graag naar hoogmoedige mensen maar juiste naar degene die zchzelf moeten schamen. We moeten niet op de straten lopen te pronken voor zichzelf, kijk maar naar mensen, die in de Bijbel staat, die zuchten en wenen onder het smeken en bidden en zo verhoort God dit gebed. |
Maar...was ik dan hoogmoedig...nee toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 23:38
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wat bedoel je Herman met jij niet waardig om zijn kind genaamd te worden? Joh 1:12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
zo staat het in het Woord van God toch |
Herman heeft wel eens moeite om een zin met de juiste woorden te formuleren... Ik meen dat dat te maken heeft met een spraak en gehoor probleem... (Heb ik dat mis Herman??)
Daarmee zou het een vreemd antwoord lijken.. Omdat ik dat weet heb ik het zo gelaten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 23:30
|
|
|
Waarom moet er dan weer een topic over geopend worden???
Komt er straks 1 over wie er wel of niet leggings dragen???
(Ik verzin terstond deze onzin vraag)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 08:23
Onderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
|
|
|
http://www.wcrf-nl.org/veelgesteldevragen/kankerpreventie.php#Zoetstoffen
(sorry ik kan ook niet goed linken!!!)
Deze bron vermeld toch dat er geen aanleiding is tot ongerustheid...
Ook ik gebruikte zoetjes in de koffie... Na een verhaal van iemand die veel jeuk kreeg aan zijn benen...naar de dokter ging en dus ook zoetjes gebruikte..en de dokter adviseerde te stoppen...(de jeuk ging over!!) Zo ook mijn zoon!!!! Die gebruikte ze TE veel!!!
Toen ben ik ook gestopt.. Geloof ook niet dat het goed is... Er is wel heel veel over te lezen op internet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 21:05
|
|
|
Volgende week maandag op sollicitatiegesprek bij buurtzorg!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:30
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Krampachtig is het niet, hoor!. En je kan zeer zeker je leven in het hiernamaals verspelen. Daar ik mij daar bewust van ben, kies ik ervoor om dat smalle pad te bewandelen waar niet alles kan, door de bijbelse principes toe te passen in mijn leven en de bijbel als voorbeeld voor ogen te houden. Het is net als in een huwelijk. Als men getrouwd is houdt men rekening met elkaar bv waar die wel en niet van houdt, verantwoording aan elkaar te geven, elkaar gelukkig te maken etc. |
Ik heb er bewondering voor, maar vind je tevens moedig... Maar het is God die je kracht geeft... Het staat er niet voor niets...de wereld zal je haten...(versta me goed) Je zult vervolging en verdrukking ondervinden omdat je God wil volgen... Maar hebt goede moed...Hij heeft die wereld overwonnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:25
Onderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
|
|
|
ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.
Dit Zijn even de woorden van Tineke die ik heb gekopieerd...
DAAR kan ik me wel in vinden...ook al vind ze het moeilijk om de juiste woorden te vinden...( en dit tegen flowerful gezegd) Maar juist alleen al door dat te zeggen vind je de juiste snaar... Geen verwijt...geen scherpe opmerkingen... Vanmiddag heb ik juist weer eens wat oude topics doorgelezen... Die begonnen al in 2010...en bevatten veel goed leesvoer!!! Ik vat dan ook wat onderwerpen samen en hoop(want ook ik vind dat moeilijk) dat ik duidelijk neer kan en mag schrijven wat ik bedoel.
Als ik even de overspelige vrouw neem uit de Bijbel... Inderdaad God vergat haar haar zonden...maar Hij zei er wat bij.... ""Gaat heen ...EN ZONDIG NIET MEER!!!! Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde... Maar er was vergeving.... Zo denk ik ook aan de woorden... Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen) Dat is het denk ik ook wat Flowerful bedoeld!!! Ik kan natuurlijk denken 70x7 maal kan ik wel zondigen...vergeven wordt het toch...Dat zou te makkelijk zijn!!! Al vele malen ben ik door mensen erop gewezen...Kijk eens naar David.. Een kind van God...moet je zien wat hij deed...hij nam Bathseba als vrouw..dus.....???? David heeft dat toch ook ondervonden in zijn leven... God vergaf Hem het wel, maar ook moest hij die gevolgen van zijn zonden ervaren....Nee...David hoefde niet te sterven, maar zijn kind moest wel sterven!!! Er staat ook in de bijbel....EN DEZE ZAAK WAS KWAAD IN DE OGEN VAN GOD!!! Wat ik hier nu allemaal mee bedoel?? We kunnen veel dingen in ons leven fout en verkeerd gedaan hebben... Er is vergeving...er kan vergeving zijn... Maar als dat ons NOOD wordt er we er spijt van hebben... Het is niet goed om God als een soort boeman te zien, maar waken we ervoor om dan meteen ook niet te denken of te zeggen...(heel makkelijk) Hij zal me alles wel vergeven... Natuurlijk KAN Hij dat...en WIL dat ook...maar we moeten wel zelf ook met die fouten over de brug komen... Het is maar niet makkelijk om voor de zoveelste keer te zeggen...Ach ja...het zal me wel vergeven zijn....(gewoon dus automatisch denken)
En dat...zie ik helaas toch wel veel meer.... Ik zou er veel meer over willen schrijven...maar ook ik vind het moeilijk...
|
|
Naar boven |
|
|