ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 december 2010, 20:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=uGDA0Hecw1k
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 december 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Donderdag 2 december, Hebr. 4: 14-16; Een grote hogepriester.

De hogepriester – daar kan ieder Joods kind het nodige over vertellen! De hogepriester, dat is de priester die de namen van alle stammen op zijn borst draagt, ingegraveerd in edelstenen. De hogepriester draagt het volk op zijn hart.
Eén keer per jaar op de Grote verzoendag, gaat hij met het bloed van een bokje de tempel in, het heilige door, naar dat achterste vertrek: het heilige der heiligen. Daar staat de ark met het verzoendeksel. En op dat verzoendeksel sprenkelt de hogepriester het bloed, tot de verzoening van het volk!
Zo is Jezus! Hij is de grote hogepriester! Hij is de hemelse tempel doorgegaan. Hij is de priester en lam tegelijk. Met Zijn eigen bloed treedt Hij voor Gods aangezicht. Verzoend is de schuld. Vergeven de zonden van Zijn volk!
Maar waarom wordt Jezus eigenlijk de ‘grote’ hogepriester genoemd? Omdat er één verschil is tussen de hogepriester van Israël zien de Heiland der wereld. Dit verschil: de hogepriester moest eerst een stier offeren tot verzoening van zijn eigen zonden. Dat is wat Jezus betreft niet nodig! Hij weet wat het is om mens te zijn. Maar Jezus heeft niet gezondigd! Daarom is Hij een andere hogepriester dan alle hogepriesters die ooit het heilige der heiligen zijn binnengegaan! En dat geeft ons de moed om op Gods genade te hopen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 december 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Om half 6, uit mijn werk, noch effe geschaatst op de slootjes, heerlijk zo vroeg in december.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:47

Woensdag 1 dec, Hebr. 4: 14-16; Achterblijvers.

Door de woestijn trekt een lange karavaan: het volk Israël. In Egypte is het geslagen, mishandeld, opgezweept door de opzichters van de Farao. Maar nu trekt het door de woestijn naar het beloofde land. Daar wenkt de rust, een land van melk en honing!
Maar de tocht is lang en de reis valt zwaar. Er zijn tegenslagen, onverwachte moeilijkheden. Israël geeft de moed op. Israël wil weer terug naar Egypte. Het hoeft allemaal niet meer! Israël is verbitterd en protesteert tegen God!
De schrijver van het boek Hebreeën is bang dat de geschiedenis zich zal herhalen. De christenen van zijn dagen blijven achter. Ze lopen niet meer zo hard. Velen zijn onverschillig geworden. Het geloof – ach, wat heb je eraan? Het beloofde land? Een zoethoudertje!
Om die reden spoort hij de gemeente aan, met name de Hebreeën, de Joden-christenen, om vol te houden! Denk aan Israël! Het volk vertrouwde Gods belofte niet en dwaalde veertig jaar door de woestijn! Wees dan gewaarschuwd! Wie Gods woord niet ernstig neemt, blijft jakkeren en jagen, altijd onrustig, heen en weer geslingerd. Maar wie op Hem vertrouwt, die gaat binnen in de rust die God heeft weggelegd voor allen die Hem vrezen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 19:45
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

[quote=MARIJAN072]Even iets anders, dan de kou. Knipoog smiley

De Nederlandse overheid wil zich in allerlei bochten wringen om het WK voetbal van 2018 binnen te halen. De wereldvoetbalbond FIFA wil geen cent belasting betalen, de investeringen zijn enorm en ook de wet moet worden aangepast. Minister De Jager van Financiën geeft de FIFA zelfs een totale belastingvrijstelling.

Wat vinden jullie? Moet het WK in Nederland komen? Ik vind van niet! ‘k Vind het in deze tijden van economische crisis, niet verantwoord om zo’n groot bedrag (nieuwe stadions, beveiliging, enz.) uit te geven aan zo’n toernooi. Ik hoop dat ze niet gekozen worden. Wel jammer, dat het dan sowieso al minstens anderhalf miljoen euro gekost heeft. Eigenlijk te gek voor woorden, want dat is wel ons belastinggeld. Dat had beter besteed kunnen worden.[/qu

Leuk joh, dat maak je maar eens in je leven mee.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 19:44

Een hele gave !!!!!! Swingen maar

http://www.youtube.com/watch?v=A0ylSUsel3w&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:13
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

ANITA324 schreef:
Over 2 weken dan is het 15 december zoals ik al eerder heb aangekaart verleng ik mijn abbonnee niet. Zo wil ik meer tijd voor de Heere besteden en tijd maken voor mijn omgeving waar ik leef. Want ik geloof des te meer dat als God het wil is dat het op Zijn tijd diegene komt op mijn levensweg en zo niet dan alleen samen met mijn hemelse Vader dan ben ik ook niet alleen want Hij geeft mij kracht ten alle dagen die ik leef mag ik dankbaar en gelukkig zijn. Lachende smiley
Mijn ogen en ziel op Heere God gericht.

Hartelijke groet,

Shalom,

Anita

Het zal je goed gaan Anita !
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:12

Dinsdag 30 November, Filémon 13-20; Een bruikbare nietsnut.

Onésimus – dat is een prachtige naam! De nuttige! Maar Onésimus is helemaal niet zo nuttig. Zijn baas Filémon , heeft meer last dan gemak van hem. Onémsimus is een nietsnut. Onésimus wil niet werken. Hij loopt weg.
Op een dag krijgt Filémon een brief. Afzender: Paules. Een briefkaartje uit de gevangenis. Met verbazing leest Filémon het bericht. Zijn weggelopen slaaf, Onésimus, die nietsnut, is bij Paules in de gevangenis terechtgekomen! En daar blijkt hij voor de oude apostel zeer bruikbaar te zijn! Toch wil Paules Onésimus niet bij zich houden. Onésimus moet terug naar zijn baas, Filémon. Maar omdat Paules bang is dat Filémon. Maar omdat Paules bang is dat Filémon zijn slaafje niet zo vriendelijk zal ontvangen, stuurt hij hem een briefje. Filémon, je krijgt je slaaf terug! Voortaan is hij een broeder! Ik beschouw hem als mijn kind! Zo onbruikbaar als hij vroeger was, zorg nuttig is hij nu! Schrijf me maar of je schade hebt geleden door zijn afwezigheid – ik zal het je vergoeden. Ontvang hem in elk geval vriendelijk, zoals je mij zou ontvangen! Met een hartelijke groet. Paules.
Dat is een ontwapenend briefje! Paules pleit voor een weggelopen slaaf! De nietsnut is een bruikbaar mens geworden. De slaaf een broeder in Christus! Het kan verkeren! Beter gezegd: het evangelie kan heel wat om-keren. Heren en knechten vinden elkaar. Omdat Jezus Heer en dienaar was!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 19:38

http://www.youtube.com/watch?v=6qCt70ungb4&feature=channel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

ZINGA672 schreef:
Dat mag na 1 januari niet meer Mario Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je kunt er een vergunning aanvragen. Voor in de auto bij de wegbeheerder en tijdens de wandeling de gemeente waar je door heen loopt en voor in het restaurant de eigenaar.

Dit waren tips Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:13
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

WILLEMIJN232 schreef:
Ik was ook van plan om mee te gaan Zinga, je mag wel met me meerijden?
We hebben vast wel wat om over te praten onderweg? Knipoog smiley

Zal vuurwerk geven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:10

Willemijn, waar is de babypiet Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:17
BerichtOnderwerp: Winter

Rookpluimen
Stijgen op
Boven witberijpte daken
Mijn adem maakt worden van
IJskristallen letters, een koude siddering,
Binnenkort kunnen we de sneeuw weer ruimen
Sleetje rijden vanaf een enkele heuveltop
En horen we opgewonden kinderen hun vreugdekreten slaken
Maar kan de auto wegens gladheid in de ban
Mat ijsvrij en Elfsteden in het verschiet de winter in!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:12

Maandag 29 November, Titus 3: 1-7; Erfgenamen.

Dát zijn we, door het geloof in Christus: erfgenamen! We staan daar nauwelijks bij stil. Toch worden zo genoemd. Schatrijk zijn we, vanwege die erfenis!
Nee, we hebben er nog niets van in onze portomonee. Trouwens, Paules bedoelt met die erfenis niet dat we een hoog bedrag op ons spaarbankboekje zullen ontvangen. Hij denkt aan iets anders. Hij denkt aan de belofte die Christus ons gegeven heeft: Wie in mij gelooft, heeft het eeuwige leven! Daar is nog niet veel van te zien. Er is nog altijd haar en nijd, ziekte en dood, oorlog en geweld. Maar toch: erfgenamen zijn we!
Hoe we dat geworden zijn? Paules schrijft erover aan zijn vriend Titus. We zijn gered door het bad van de wedergeboorte en van de vernieuwing door de Heilige Geest! Opnieuw geboren, als kinderen van God! En daarom: erfgename, mensen met een belofte, een ongelofelijke tegoed – het eeuwige leven!

Wat bedoelt Paules met dat bad van de wedergeboorte? Daarmee herinnert Paules ons aan de doop? En de doop is weer een teken van Gods vergevende liefde. Hij maakt van kinderen van de duisternis: kinderen van het licht! Kinderen van de duivel worden kinderen van God! Straatarme vondelingen worden erfgenamen – schatrijk!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:10

TESSYBEAR731 schreef:
Hier nog steeds helemaal niks! Huilende smiley, smiley in tranen

Bij ons ook helemaal wit en strooiwagens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:07

http://www.youtube.com/watch?v=WN35xo29m2E
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: Zinterklaas

VISSER278 schreef:
Het begint te stinken! Volgens mij heeft iedereen dezelfde getrokken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tess en ik hebben de lootjes getrokken ja, maar niet gezien wie er opstond.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: TV programma's en films... (gedrag & taalgebruik)

WILLEMIJN232 schreef:
Dat mag ik niet zeggen van de KRO...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar als je iemand met een zonnebril op ziet........ Knipoog smiley

Dan is het W-tje, nog meer lol op de site
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 16:13

ZINGA672 schreef:
Toch niet als een kersthoentje?

In folie, met sokjes aan in een bedje van.... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Wie weet Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 16:12

Zondag 28 November, 2 Tim. 4: 1-8; De Finish.

Met allerlei voorbeelden uit de sportwereld maakt Paules aan zijn jonge medewerker Timoteüs duidelijk wat hij bedoelt. Zo schrijft hij in het slot van zijn tweede brief over zijn naderende einde. Hij vergelijkt zichzelf met een hardloper die bij de finish is aangekomen. Nog even, en de erekrans zal hem worden omgehangen!
Wie zo spreekt over de dood, is een gelukkig mens! Voor de apostel is het leven een wedstrijd, een wedloop in het stadion. Het komt erop aan dat je volhoudt, dat je je niet af laat leiden door het geroep vanaf de tribune. Timoteüs is gewaarschuwd! Er zullen mensen komen die allerlei vrome praatjes zullen rondstrooien. Maar met de verkondiging van het evangelie heeft dat alles weining te maken. Velen zullen zich echter aangetrokken voelen door dit soort verkondiging. De mensen zullen op den duur hun eigen predikers uitzoeken. Hun oren zijn verwend! En wie verwend is, wil steeds meer en steeds mooiere dingen hebben! Timoteüs moet onder dat alles maar nuchter blijven en het lijden aanvaarden. Hij moet zich niet van de wijs laten brengen door het geschreeuw van het publiek! Zo lopen wij in de renbaan van het leven. Hoe houd je het vol… Kijk, daar in de verte, daar is de finish! Nog even, en de erekrans wordt omgehangen! We hebben nog maar korte tijd te gaan. Nog een jaar of wat. Tachtig? Vijftig? Zeven misschien? Wie zal het zeggen? In elk geval ligt de prijs klaar. Voor wie? Voor allen die hard gelopen hebben? Voor allen die nooit naar links of rechts zijn afgedwaald? Nee, dat zegt Paules niet! Die prijs is voor hem die de Scheidsrechter liefhebben: Jezus Christus, onze Heiland!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 15:35

Hé Willemijn, krijgen die pinguins en dolfijnen nu een nog extra ook een St. Klaascadeautje dit jaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 14:25

Hij blijft mooi:

[/url]http://www.youtube.com/watch?v=rV5VmhY3-Sw&feature=fvst[url]

Overnieuw:

http://www.youtube.com/watch?v=rV5VmhY3-Sw&feature=fvst

Laatst aangepast door
MARIO216
op maandag 29 november 2010, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 14:24

ZINGA672 schreef:
1 Goede morgen Visser! Clown smiley Clown smiley

697

niet voor Mario; die ligt natuurlijk nog op 1 oor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik was al om 08.15 uur op. Zo kwiek als een hoentje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 08:49

ZINGA672 schreef:
Truste Marioooo Engeltje smiley Engeltje smiley

697

Gefrustreerde smiley En weer eentje meer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 22:52

ZINGA672 schreef:
Nog 697 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

698 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:54

ZINGA672 schreef:
Doe geen moeite; ik haal je toch wel in Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Dan moet je minstens 700 meer plaatsen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 09:39

http://www.youtube.com/watch?v=LHOYDH0y8-g&ob=av2n
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 09:37

Zaterdag 27 November; 2 Tim. 2: 1-13; Soldaat, bokser en boer.

Een goede dienstknecht van God lijkt op een soldaat, een bokser en een boer.

Een soldaat behoeft zich tijdens de oorlog geen zorgen te maken over eten en drinken. Speciaal daarvoor aangestelde troepen zorgen ervoor dat iedere soldaat op tijd te eten en te drinken krijgt. Zo moet Timotheüs erop vertrouwen dat voor zijn onderhoud zal worden gezorgd! Hij moet zich daar niet druk over maken. Timotheüs moet zich concentreren op zijn opdracht: te strijden tegen elke aanval op het Koninkrijk van God. Een christen is een soldaat!
Maar ook: een bokser, een kampvechter. Zo iemand ontvangt natuurlijk alleen de prijs als hij volgens de regels gevochten heeft. Zo moet ook Timotheüs zich houden aan de regels die gelden in het Koninkrijk van God. Wij, die ons graag christenen laten noemen, wij moeten ervoor zorgen niet buitenspel te staan, maar binnen de grenzen van Gods liefde te blijven! Christus volgen betekent: zware arbeid verrichten, gaan op een smalle weg, door een enge poort; volhouden, vergeven, zeventig maal zeven maal…Denk eraan, Timotheüs, alleen als je volhardt tot het laatste toe, zul je de vruchten proeven! Soldaat, bokser en boer. Wie dat wezen wil, zal op een dag kóning zijn! ‘Indien wij vólharden, zullen wij ook met Hem als koningen heersen!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 november 2010, 21:53

Gewoon effe iets plaatsen om mijn postings te verhogen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 november 2010, 21:52

MARIJAN072 schreef:
Maar Mario, 'k bedoel eigenlijk dat je iets moet zeggen over de persoon die je getrokken hebt. Knipoog smiley

Ik heb iemand getrokken, waar je op CM eigenlijk niet omheen kunt. Dagelijks denk ik aan deze persoon, of ik nu wil of niet. Twijfelende smiley Knipoog smiley 't Is zeker iemand, die van een lolletje houdt. Lachende smiley Maar ja, wie doet dat niet hè. Knipoog smiley

...

Laatst aangepast door
MARIO216
op vrijdag 26 november 2010, 21:52
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 ... 167 Volgende
Pagina 107 van 167