Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 10:06
Onderwerp: 80% kerkgangers draagt masker
|
|
|
Opbouwend hoor Zwaan...
Het is herfst, mooie kleuren buiten en de zon schijnt vandaag wat. Ga lekker genieten van je dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 10:01
Onderwerp: Een broodje veulen uit Benin
|
|
|
Hallo hee... te zot voor woorden! Doe effe normaal is mijn eerste gedachte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:58
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
IFAN841 schreef: | Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand... |
Nee, woede helpt je los te komen en weer grip te krijgen... maar is net zo goed deel van het rouwproces...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:13
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik heb wel eens gelezen dat je 3e relatie pas redelijke kans van slagen heeft. Dan ben je over je 1e heen, heb je je fouten kunnen herkennen de 2e keer en daarna moet je wijs genoeg zijn.
Geen idee of het waar is maar ik geloof er wel in dat je eerst los moet zijn van je ex voordat je met een nieuwe partner een nieuwe toekomst op kunt bouwen. Maar het is wel wat Petra zegt: ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen. |
Was er maar een draaiboek ... maar met open vizier en veel met elkaar praten is al veel gewonnen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 24 september 2012, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 17:54
|
|
|
IFAN841 schreef: | Hoe is het mogelijk! Ruim 3 weken geleden is mijn relatie uitgegaan, wat inderdaad keihard aankwam, en nu kom ik dit topic hier tegen. Het valt me trouwens op dat veel mensen boven de 40 nog met pijn zitten van een mislukte relatie... |
Drie weken geleden... dat is nog maar kort.
Ach, of het met de leeftijd heeft te maken.... Pijn uit een achter je liggend leven poets je nou eenmaal niet zomaar weg hé maar als je dat onder ogen ziet, en je geeft het een plek, kan het je ook ten positieve vormen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 02:24
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het is heerlijk hem aan te kijken en te zien dat wat we samen hebben opgebouwd in al die jaren, niet in een paar jaar weg is. het gaat op dit moment goed (genoeg) met hem, maar of het ooit helemaal goed met hem gaat komen???
daar is een Wonder voor nodig. (en ik ben er van overtuigd dat dat wonder komen gaat!)
dat hij op dit moment opgroeit in een christelijk gezin met warme pleegouders is op zich al heel wonderlijk verlopen; men wilde hem een jaar of drie/vier geleden al in een tehuis plaatsen namelijk. |
Oh wauw Hannah... dit is tel je zegeningen 1 voor 1.. en jij hebt de zegen mogelijk gemaakt om door te geven. Top om dan na een paar jaar dit mee te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 september 2012, 23:12
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Dromend van één van de boeren?? |
Dat zou ze dan toch wel vertellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 september 2012, 22:41
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Volgens mij is W-tje nog stééds aan het kijken |
Of in slaap gevallen met de AB in de hand ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 23 september 2012, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 september 2012, 20:08
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is een goed plan, ga ik van de week ook een keer doen! Zijn er eigenlijk alweer spruitjes? Daar heb ik ook wel weer eens zin in. Ik hou niet van de winter, wel van winterkost! |
Yep, heb ik al gespot ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 september 2012, 20:07
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm, nou ben ik nog wel nieuwsgierig naar de groente erbij........
Hier rijst met kip-kerrie overigens. En dan morgen maar es aan de stamp boerenkool, denk ik....... |
Stamp boerenkool... is er dan echt geen hoop meer ? Rijdend door de schemer was het inderdaad herfstachtig. bladeren die van de bomen geregend werden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 23:18
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik had voor mijn kleinkindjes een mooie mobile voor boven de box gekocht en dan kon je op de knop drukken en dan kwam er mooie muziek van Bach uit en gingen dieren ronddraaien.... Krijsen als dat ding aangaat!!!! Absoluut geen succes..... En ik had nog wel gezegd dat ze daar zo heerlijk rustig van werden... |
Wat een gevoel voor harmonie hadden jouw kleinkindjes.. die dieren hoorden er niet bij, hadden ze helemaal gelijk in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:10
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw???? |
Ben benieuwd waar ik dat kan vinden, mij is niet bekend dat Hij op zo'n manier sprak.. dan zou dit toch ook expliciet genoemd worden en allang onderkend zijn denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:50
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | zouden discipelen mannen zijn geweest omdat ze wel eens op rare plaatsen en in rare situaties zouden kunnen komen? het was in die tijd en niet gebruikelijk dat vrouwen over des Heeren wegen gingen van stad naar stad en het was ook niet geheel ongevaarlijk. Afgezien nog van het feit dat in het midden oosten tot op de dag van vandaag , een vrouw niet als gesprekspartner kon en mocht functioneren.
Discipel zijn was niet een sinecure .......de meesten zijn gedood. behalve Johannes die op Patmos tot hij 99 jaar oud was heeft geleefd.
dus daarom..... en ook in de legers van die tijd vochten geen vrouwen. net zo goed dat in het Romeinse leger geen vrouwlijke soldaten waren geen vrouwlijke gladiatoren etc etc etc.
dat we het anno 2012 allemaal maar raar vinden wat toen gebeurde is denk meer een teken van deze onzijdige tijd dan dat het berust op Gods woord.
God maakt wel degelijk verschil tussen man en vrouw. niet in aanname tot heil wel in taak en functioneren. |
Niet alleen mannen gingen met Jezus mee. Een groep vrouwen hield Jezus gezelschap op zijn reizen en zij onderhielden Hem. Lucas 8: "Kort daarop begon hij rond te trekken van stad tot stad en van dorp tot dorp om het goede nieuws van het koninkrijk van God te verkondigen. De twaalf vergezelden hem, en ook enkele vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren: Maria uit Magdala, bij wie zeven demonen waren uitgedreven, Johanna, de vrouw van Chusas, de rentmeester van Herodes, en Susanna en nog tal van anderen, die uit hun eigen middelen voor hen zorgden.’
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 22 september 2012, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb eens meegemaakt dat ik een date had die het alleen maar over zichzelf had, ik werd er tureluurs van.....toen ik weg wilde gaan vroeg hij of hij mee naar mijn huis mocht want hij wilde even weten of het sexueel wel machte...... Ik vertelde hem dat wij bij de koffie al niet matchten omdat hij het alleen over zich zelf en zijn stuk gelopen relaties had......jammer dat ik zo kortzichtig was vertelde de goede man ook nog???? Ik heb er wel smakelijk om gelachen.... |
Wat een bord voor z'n kop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 20:32
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
De tuin vol gestopt met beloften voor het voorjaar. En jawel, die heb je ook hier in het westen !! behulpzame koffieteutende buurtjes over de vloer gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 20:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ik heb wel eens gelezen dat je ze dan even in zacht kokend water moet leggen. Ze zullen dan inderdaad wel zacht worden maar of ze dan net zo lekker zijn betwijfel ik. Of met fruit(appel, banaan) in een dichtgeknoopte plasticzak doen.Maar dan zijn ze vandaag nog niet zacht. |
Okay, ik zat al even aan de magnetron te denken maar is denk ik geen strak plan voor de smaak... Dan doe ik even de bananentruc... misschien dan morgen zacht(er) en anders dompel ik ze nog even in heet water. Thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:44
Onderwerp: Rellen Haren
|
|
|
KEITH722 schreef: | Kalf verdronken, put gedempt...
De oproep op Facebook voor een feest in Gouda is verwijderd. Dat meldt Omroep West. De uitnodiging was vrijdagavond al aan bijna 30.000 mensen verstuurd. De bedoeling was om er 'net zo'n groot feest van te maken als in Haren'. Het Goudse Facebook-event is weggehaald. |
Als ze dan maar wegblijven ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:29
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
MIRRIE240 schreef: | Oke, even beetje off topic, maar wel een vraag waar ik eigenlijk toch wel erg benieuwd naar ben.
Hoe reageer jij als je zoon/dochter verteld dat hij/zijn homoseksuele gevoelens heeft??? |
Met een open hart, met open ogen en open armen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:31
|
|
|
BASTIAAN161 schreef: | “Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.“
Op grond waarvan stel je dit?
Onomwonden staat in 1 Kor.6:10 dat het verboden is om met mannen naar bed te gaan. En je hoeft voor mij niet de als meest getrouw bekend staande vertaling te geloven die dit onomwonden zegt (Statenvertaling), maar neem gerust de grondtekst erbij. Het gaat dan over de term: arsenokoitai
1. De term ‘die bij een man ligt’ De letterlijk/directe vertaling van arsenokoitai is ‘man-bedder’ ( / die bij een man ligt ) Arsenokoite is een samenstelling is van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. Hetgeen dus is: “man” en “bed” en dan meestal met een sexuele connotatie. Dus Letterlijk: een man-bedder (meestal met een sexuele connotatie). Of in een meer Nederlandse uitdrukking “die met een man naar bed gaat” of “die bij een man ligt”, of “man-coïtus” -> geslachtsgemeenschap met een man. Maar er is nog meer:
2a De term ‘die bij een man ligt’ ( OT ) De term arsenokoitai staat ook vrijwel letterlijk in het OT. Lees Lev.20:13 eens in het Grieks, in bijvoorbeeld de Septuantinta vertaling: “hos an koimethe meta arsenos koiten gynaikos” (Lev 20:13). De term zoals gebruikt in Leviticus is bijzonder duidelijk: Mannen mogen niet met mannen naar bed.
2b) Relatie NT en OT begrippen Voor de betekenis van begrippen is het sowieso goed om schrift met schrift te vergelijken. Als het begrip in Leviticus zeer duidelijk is, dan is het begrip je dus duidelijk en weten we waar het voor staat. Maar hier bovenop: Als Paulus het OT-gebod zou willen bekrachtigen, is het dan niet te verwachten dat hij de jargon van de wet hanteert en niet met nieuwe uitdrukkingen zou komen? En nu blijkt dat in I kor. 6:10 vrijwel exact dezelfde terminologie gebruikt wordt als de wet! Wil je beweren dat dit louter toeval is? En bedenk dan dat Paulus gepokt en gemazeld is in de wet. Hij was niet alleen een zoon van een farizeeër, maar ook zelf een farizeeër (=wetgeleerde), en opgeleid in de wet door de zeer bekende leraar Gamaliël. En Paulus citeert en refereert niet alleen regelmatig naar de wet, maar zeer regelmatig. We zouden tegenwoordig zeggen: hij kende het op zijn duimpje. Deze Paulus gebruikt een term die vrijwel exact in de wet voorkomt. Zie je in de gebruikte term van Paulus geen verwijzing naar de wet ?? Ik denk dat Paulus de meest concrete en treffende jargon gebruikt die je je maar kunt bedenken, namelijk een keuze van de bewoording zoals die ook in de wet gebruikt wordt.
Erg duidelijk is ook dezelfde term in 1 Tim.1:8-11 waarbij er een expliciet verwezen wordt naar de wet!! Doch wij weten dat de wet goed is, zo iemand die wettelijk gebruikt, En hij dit weet, dat den rechtvaardige de wet niet is gezet, maar den ongerechtigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, den hoereerders, dien die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is, Naar het Evangelie der heerlijkheid des zaligen Gods, dat mij toebetrouwd is.
Dus opnieuw hier ook het bewijs dat het verbod betreffende het liggen bij mannen verwijst naar de wet. Dat wordt letterlijk zo gezegd, en is ook te zien aan woordgebruik die aan dat wetsartikel ontleend is.
3) Samenstelling arsenokoitai Arsenokoite is een samenstelling van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. De betekenis van deze 2 woorden zelf is: - 'arsen' staat een aantal keer in de bijbel en betekent telkens: man ( o.a. Mark. 10:6) - 'koite' staat ook een paar keer in de bijbel en betekent ‘bed’ ( zoals b.v.in Luk.11:7), maar vaak met een sexuele connotatie: Hebr.13:4 “Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed[koite] onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.” Rom.13:13 “Laten wij, als bij lichte dag, eerbaar wandelen, niet in brasserijen en drinkgelagen, niet in wellust[koite] en losbandigheid, niet in twist en nijd!” Rom. 9:10 “En niet alleenlijk deze, maar ook Rebekka is daarvan een bewijs, als zij uit één bevrucht[koite] was, namelijk Izak, onzen vader.”
Overigens, de sexuele connotatie van het “met iemand naar bed gaan” is ook in het nederlands duidelijk. ( Daarnaast is ook het Griekse woord ook gewoon in het Nederlands bekend als: Coïtus. En iedereen weet wat dat betekent ).
We hebben al 2 duidelijke richtingaanwijzers gehad betreffende de term arsenokoitai. Maar er is meer! Een samenstelling hoeft niet altijd per se hetzelfde te betekenen als een optelsom van de betekenis van de deelwoorden. Daar zijn wel voorbeelden van te geven. Maar enige nuchterheid blijft hierbij geboden. Het zou onjuist zijn om b.v. te menen dat we nooit kunnen weten wat een ossenkar is omdat het samengestelde woord ook een betekenis kan hebben die geen relatie heeft met ‘os’ en ‘kar’. Dus hoe zit het nu met ‘arsenokoitai’; heeft dat te maken met ‘arsen’ en ‘koite’ ? Om aanvullende zekerheid te krijgen kan gekeken worden naar andere samenstelling van beide woorden. Bij arsenos gaat het in de regel om man/mannelijk En bij koite gaat het in de regel om het naar bed gaan, of liggen, en regelmatig gebruikt met een sexuele lading. B.v. Parakoit?s = bedgenoot, echtgenoot m?trokoit?s = incestueuze persoon khamakoit?s = op de grond slapen polukoitos = met veel mannen of vrouwen gaan slapen. en?tokoit?s = met oren groot genoeg om in te slapen.
Dus ook uit de waaier van samenstellingen blijkt dat arsenokoitai betekent: met mannen slapen/ naar bed gaan.
Conclusie We komen dat tot een conclusie dat de inhoudelijke beoordeling was gebaseerd op 4 argumenten: Ten eerste de directe vertaling, ten tweede het gebruik van deze bewoording in het de wet Lev.18, ten derde de expliciete verwijzing naar de wet in I Tim.1, en ten vierde het gebruik van samenstellingen met betreffende woorden. Een wel eens gedane uitroep we het gewoon niet zouden weten wat arsenokoitai betekent, doet tekort doen aan de 4 gegeven inhoudelijke argumenten die aantonen dat het gaat om mannen die met mannen naar bed gaan.
Een verbod voor de Nieuwtestamentische gemeente. |
Okay! Bedankt Bastiaan, hier kan ik iets mee, dit is info die er mijns inziens toe doet en kan helpen tot een visie te komen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 22 september 2012, 14:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Die indruk had ik ook bij jou maar Zwaan weet het beter blijkbaar.... |
En wat kent ze me nou.
Maar vandaag is het mooiste moment tot nu toe wakker worden met de zon door de gordijnen kierend met het vooruitzicht op een laatste handje aan de tuin en bolletjes in de grond stoppen voor onszelf of voor de volgende bewoners, even de stad in en wat dies meer zij...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 22 september 2012, 09:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 22:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik lees net dat ik de koningin van CM ben met Jol aan mijn voeten(nooit bedacht dat Jol zo volgzaam was), maar wacht even...Chatuliem schreef dat toch niet? even kijken..... |
Ik ben juist zo rebels als de neten en of ik voor een koningshuis ben... daar moet ik nog even over discussiëren met Pieter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 22:36
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | als het zo is dat TO geen andere reden had dan alleen onrust te stoken.... is het gelukt.
of ze is op vakantie.....naar lesbos wellicht. |
.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Idd, mijn hart dat overstroomde op dat moment (ze noemt mij inmiddels "mama-vriendin" ) en ik durf te zeggen dat het Christus' liefde was, op dat moment, die ik door mocht geven! En ja, ze weet hoe ik er, vanuit de Bijbel gezien, er tegenaan kijk en ik dek echt niets af met de mantel der liefde. Maar juist omdat ik haar respecteer als persoon en haar steun in haar worsteling, kan zij ook mijn mening respecteren.
En dat is nu net waar het hier in het forum misgaat. Het gemis aan respect en liefde... Het gaat er niet om WAT je zegt, maar HOE je het zegt... |
Je bent de juiste veilige persoon voor haar. Ze durft daardoor met haar worsteling open te zijn naar jou... hoe gaaf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:09
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat had jij gedaan in mijn plaats afgelopen weekend? Een meisje van 22, worstelend met haar gevoelens. Had ik haar dan moeten laten zwemmen met de kans op verdrinken? Sorry, ik kon dat niet. Je had haar eens moeten zien zitten...mijn hart brak op dat moment! |
Je hebt het enige juiste gedaan, gewoon wat er in je hart was. Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 16:59
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Jaja Willemijn is de koningin van het form cm Jol en vele aanhangers die Willemijn voeten kussen Alles bedekken met de ware liefde zonder gerechtigheid
<><
Carmen, Chatlium en vele anderen durven tenminste hun mond open te doen vanuit Gods Woord die dan door de koningin als zwarte piet worden gezien.
Als we niet oppassen dan verdwijnt de C van Christus op CM dan kan je beter een HM maken van humanistisch match met een sausje van de kleine c. Het moet niet gekker worden.
<><
Zwaan |
Ik heb het een aantal keren moeten lezen omdat ik mijn ogen niet kon geloven en ik vind dit meer dan schandalig!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 17:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 14:00
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
PETRA944 schreef: | wens jullie allemaal veel succes verder op het forum, ik word er onpasselijk van, de manier warop sommigge dingen geschreven worden. |
Gelijk heb je... maar we hebben vanmiddag een creatieve oplossing bedacht. Zie andere topic. Welkom bij de vereniging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig zit die C erin........ Goed plan..... En wij vormen de ballotagecommissie...... |
DCVVOW: - Willemijn (ballotagecommissielid 1) - Jol (ballotagecommissielid 2) - ?
|
|
Naar boven |
|
|