Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 15:47
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | wisten jullie dat een echt open democratisch land een utopie is??? Denk daar maar eens goed over na...
Utopia bestaat immers niet...en we kunnen wel vergelijken met andere landen en tot het besluit komen dat het hier beter is dan die bepaalde ondemocratische landen...maar zijn we hier echt zo vrij??? |
Wij worden in ieder geval niet onderdrukt. En wat is een vrij land????? Wat je daa ronder verstaat kan heel persoonlijk zijn......maar goed hebben we het hier wel en dat is wel een voorrecht...(vind ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 15:13
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Wisten jullie dat:
Ik vandaag bedacht dat het een regelrechte zegen is om in een open, democratisch land te leven....... Bij het zien van al die schokkende beelden afgelopen tijd in Libié en Tunesië is het toch een voorrecht om hier te leven. Dat we niet leven onder het juk van cynische criminele leiders, die met tanks op hun eigen bevolking schieten en alleen de kliek die hen omgeeft de handen boven het hoofd houdt? Maar wat vooral een grote indruk op me maakt is de volharding en kracht en de moed der wanhoop van de mensen die volharden in die strijd. En het lijkt toch dat de Islam daarin een drijvende kracht speelt terwijl het daar niet om gaat maar om meer vrijheid, meer democratie en vrijheid om te leven...... Wij hebben hier ook onze moppers over van alles maar eigenlijk zijn we zeer bevoorrechte mensen............ En, dat vroeg ik me ook even af.....Zou ik ook zo man(vrouw)haftig zijn???? Ik hoop het natuurlijk maar zeker weten?????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 2 september 2011, 15:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 11:48
Onderwerp: leuke link
|
|
|
Ik zou zeggen:geef je op! Hoor je wel van je mede cmmmers of het resultaat heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 11:38
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
Heren! Het is gelukt Zojuist heb ik mijn "platte" tekst verstuurd. Dank voor jullie hulp!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 23:31
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nou gaat het zeker lukken Willemijn ...enne heb je Cross weleens met de pijl en boog gezien |
ik laat het jullie weten als het gelukt is....... Nee, heb ik nog nooit gezien, maar wel met de Libelle.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 23:24
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoi Willemijn,
Heb je outlook?? zo ja ...
Nieuwe mail -- tekst opmaken -- selecteer daar "Aa tekst zonder opmaak" Meer hoef je niet te doen ... |
Natuurlijk heb ik Outlook...........het gaat vast lukken...... Dank je wel voor het advies!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 23:21
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Het 'TXT-bestand' dat je kunt downloaden heeft als extensie .TAB. Het is dus strikt genomen geen tekstbestand; het voordeel is dat u het kunt openen met zowel tekstverwerkingsprogramma's als Word, als met spreadsheetprogramma's als Excel. |
Je mag wel je zeggen hoor. En bedankt voor de uitleg, het gaat nu vast lukken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 23:05
|
|
|
LEONARD480 schreef: | De term platte tekst wordt wel gebruikt om tekstdocumenten aan te duiden waarin dergelijke versieringen ontbreken. Tekstverwerkingsapplicaties kunnen hun documenten als platte tekst bewaren. Ook webbrowsers kunnen webpagina's als platte tekst bewaren. Onder Microsoft Windows wordt voor zulke tekstbestanden meestal de extensie .TXT gebruikt. |
En waar vind ik die extensie TXT? Bedankt trouwens voor je uitleg leonard, aardig van je......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 22:52
|
|
|
Ik heb een PC probleem. Ik moet een artikel aanleveren in een platte tekst??? Heb het al even gegoogled en daar snap ik niets van. is er misschien iemand op CM die mij dit in lekentaal (en op mijn computer niveau) kan vertellen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 21:57
Onderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | een hele pagina "ruis" om niets dus........... wie gaat er nog mee naar scheveningen? |
Ik kreeg toch wel even complimentjes Hannah, dus om nu even voor niets te zeggen...... Jammer weer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 21:34
|
|
|
VISSER278 schreef: | Willemijn en Chat.........geen zorgen. Dat telefoonnummer is van een ouwe mobiel die ik nooit meer gebruik, alleen voor zulk soort zaken.
Zullen we het nu weer over het strand gaan hebben????
Wie gaat er mee .....19 nov. .... Scheveningen. |
Visser, na je mail ben ik helemaal niet meer bezorgd over je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 18:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het is het uitje van visser, chatuliem en willemijn, hij vroeg me het toe te voegen aan het bericht, en daar is hij vrij in; zou hij zich bedenken dan haal ik het nummer alsnog weg. |
Daar heb je weer helemaal gelijk in Hannah, ik zal me er niet meer mee bemoeien........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 16:58
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ach...als je 't met een korrel(tje) zout neemt is de smaak verrúkkelijk.... |
Vind je? Over smaak valt niet te twisten he? Zie je nu wel weer........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 16:57
|
|
|
Hannah, ik bedoelde eigenlijk wat anders met mijn opmerking.
Hoewel CM elektronisch is ,is het soms net het echte leven hier: Er wordt gedated, er wordt ruzie gemaakt, er wordt geroddeld, er worden mensen genegeerd, dus net als in het echte leven kan toch iemand misbruik maken van het 06 nummer van Visser omdat het zo open en bloot op het forum staat? Straks wordt Visser door een cmmer gestalkt op zijn mobiel????
Of drijf ik nu erg over Ook een optie natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 22:32
|
|
|
VISSER278 schreef: | En nu vindt W-tje jou niet meer lief , Mario!
|
Dan moet er meer gebeuren Visser....... , je weet.....ik heb een zwak voor hem......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 13:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | die veroorza |
flauw, erg flauw zelfs.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 13:20
|
|
|
HANNAH810 schreef: | moeders kunnen ook byzonder mooie benen hebben, hoor, willemijn!!
(heeft mijn moeder ook.........) |
Het ging me niet zozeer om de benen maar meer om het feit dat ik ietsjes ouder ben dan Mario he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:15
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Op oncologie komt euthanasie wel gemiddeld 1 maal per 2 maanden voor. (mensen die de diagnose kanker hebben)
Ik heb het een keer meegemaakt dat een patiënt opgenomen werd en vervolgens direct aangaf euthanasie te willen (na een jaar met de diagnose kanker) Na diverse gesprekken werd dit betrekkelijk snel toegewezen. Haar kinderen (pubers) hadden het hier ontzettend moeilijk mee. Datum werd gepland, een dag van afscheid nemen van kennissen en familie kwam en vervolgens kwam het tijdstip van de euthanasie. Mw wilde kaarsjes en een muziekje en in aanwezigheid van de kinderen en echtgenoot overleed ze.
Moet wel zeggen dat dit zeer veel impact had op de afdeling. Ook 'niet gelovige' collega's vonden dit moeilijk. Aangezien deze alleen bij de euthanasie' s zijn zijn die er ook een gegeven moment klaar mee. Dit is ook niet het onderdeel waarom je in de zorg gegaan bent............. |
Wat voor jou betrekkelijk snel is is waarschijnlijk voor die familie al een heel proces geweest......... Overlijden binnen de zorg went nooit... en dat is maar goed ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 21:39
|
|
|
MARIO216 schreef: | Mooie benen. |
Mario! ik kan je moeder zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 19:40
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
BERT168 schreef: | mogelijk staat 2e mond niet in je tomtom ,maar Emmen(Drenthe)waarschijnlijk wel.
als je daar aangekomen bent (eventueel per trein,want de treinrails houden opeens op in Emmen)en je koopt even een rugzak en voor de zekerheid wat kampeerspullen etc.en een kompas moet het wel te vinden zijn.
als je ongeveer in Emmen centrum staat (met rugzak,kampeerspullen,overlevingspakket,sateliettelefoon,water etc.)en je loopt met behulp van je kompas 14 km naar het noorden,-dat is ongeveer 3 uur lopen over de drentse toendra-kom je in 2e exloërmond uit. dan kom je in de enige straat van het dorp,en daar moet je zijn. |
Vrouwen en richtingsgevoel is niet altijd een goede combinatie Bert........ook al zijn ze in het bezit van een i phone......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 19:15
|
|
|
BERT168 schreef: | zelfs op m'n knieën zou nog wel lukken,met bv een paar rubberen kniebeschermers... maar aangezien ik bijna nooit op m'n knieën naar een concert ga,heb ik ze dus niet zo maar even in de schuur liggen. |
Als je je raam open doet kan je thuis luisteren????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:44
|
|
|
ANNE589 schreef: | Nou ja voordeel, Bert kan er lopende heen |
Staat het wel in de Tom tom?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:43
|
|
|
Pas was ik bij mensen die juist afscheid hadden genomen van hun zwager en broer. Dinsdagmiddag om 12 uur zou er euthanasie op hem toegepast worden. De man heeft voor zijn dood nog een feestje gegeven, hij vond zijn leven niet meer te doen. Van de familie hoorde ik dat hij er eigenlijk gewoon geen zin meer in had, maar dat hij met de juiste medicijnen nog prima door kon gaan
Het is in Nederland niet zo geregeld dat als je je leven niet meer te doen vind naar de arts kan gaan en een afspraak kan maken voor euthanasie. Zou er niet veel meer aan de hand zijn geweest Jolan? En wel meer terminale zieken geven een afscheidsfeestje dat is op zich ook geen raar fenomeen......of feestje is misschien wel erg frivool gezegd maar misschien toch nog even dat samenzijn met allen die je lief hebt,indien mogelijk.........En weet jij veel hoe hun hart huilt op zo'n afscheid?Het weten dat je afscheid neemt van dit aardse leven? Onderschat die impact niet......Het is niet altijd wat je ziet maar vaak wat je niet ziet he? Een ieder gaat daar op zijn/haar eigen manier mee om om het allemaal een plekje te geven....en het is zo makkelijk om daar als buitenstaander iets van te vinden . Ik denk meer dat we het in ieder geval moeten proberen te begrijpen.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 30 augustus 2011, 18:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | En wie beslist dan wanneer er wel een griepprik wordt gegeven en wanneer niet? Wat wij geen kwaliteit van leven kunnen vinden kan voor de dementerende wel zo zijn. Ik heb jarenlang met dementerende ouderen gewerkt en terwijl wij denken wat triest dat het zover moet komen heb ik zat meegemaakt dat de dementerende gelukkig kan zijn in zijn/haar wereldje. Dat is ook wat het vaak moeilijk maakt, maar bedenk wel dat als er geen griepinjecties meer gegeven zouden worden er in de winter zeer vele ouderen zouden sterven. En ik heb altijd geleerd en daar geloof ik nog stellig in dat als het de tijd is voor die persoon om te sterven griepprik of niet maakt dan niet uit.
Om op euthanasie terug te komen. Leren wij niet allen dat God leven geeft en leven neemt? of levens spaart? Als het jou tijd is dan moeten we bereid zijn om te sterven dan mag iemand die een godvruchtig leven heeft geleid uitzien naar een betere wereld, dat neemt niet weg dat sterven denk een ieder van ons ook angst inboezemd, ben ik er klaar voor om te sterven? om mijn Heere te ontmoeten? Kan ik mijn familie loslaten? Wat gaat er door iemand heen die euthanasie wil laten plegen? Wil die persoon zelf niet leiden? of wil die de familie niet tot 'last" zijn en hun het zien aftakelen van een geliefde besparen! |
Ik heb geen verstand van dementerende ouderen en een griepprik vind ik zelf wel ok. Wat ik me wel afvraag is of je een dementerende oudere nog wel belastende behandelingen moet laten ondergaan die het leven verlengen? Ik denk dan aan chemokuren of bij nierfalen een dialyse behandeling.....Ik kan me wel enigszins voorstellen dat je dan als familie zegt, daar beginnen we niet meer aan dat is te belastend......en waarschijnlijk ook niet zo te bevatten als je dementerend bent......En eigenlijk is dat dan toch ook een vorm van het leven in eigen hand nemen......? Of mag dat dan weer wel? Zo maar wat vragen waar ik het antwoord ook niet op weet maar die bij me opkomen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 11:27
Onderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
|
|
|
MIEKE364 schreef: | ....duistere spelonken....
wel een mooie relativering, Willemijn. |
Dank je Mieke, aardig van je......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:19
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die mensen moeten dus maar doodgaan aan een griepje, terwijl het te voorkomen was?
Iedereen heeft recht om gezond te zijn. En je mag zulke mensen het recht niet ontnemen.
Waar leg de de grens?
K-patienten ook maar niet, koste de maatschappij veel geld? Gehandicapten ook maar niet, koste de maatschappij ook veel? Suikerpatienten ook maar niet, kost ook veel? Hartpatienten? Nierpatienten? Mensen met obesitas, hadden ze maar gezonder moeten leven? (Niet dat alle obesitas door ongezonde levenstijl komt.) |
Het is wel een discussie die gaande is he? Gezondheidszorg wordt steeds duurder en tot hoever moet je gaan? Moet je iemand van negentig nog een nieuwe heup geven(ik noem maar wat), moet een alcholist een levertransplantatie? en waar leg je de grens?
|
|
Naar boven |
|
|