Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:56
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Je moet aan de andere gelovigen niet kwetsen en het is Zijn verkiezende genade
En jij bent geen politieagent |
En toch heeft hij wel een punt, Herman. Het is idd zo dat niet iedereen behouden wordt (helaas!). Jezus klopt aan de deur en het is aan ons om die deur open te doen, maar doen wij dat niet, tja, dan is dat onze keus. En die keus heeft toch echt fatale gevolgen.
Maar het is niet aan ons om te oordelen, dat kunnen we met een gerust hart aan God overlaten. Wel hebben wij de taak om mensen te waarschuwen voor die gevolgen en hen te vertellen hoe groot Gods liefde en genade is, dat het nooit te laat is om een 180 graden ommekeer te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:25
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Volgens mij is er een heel verschil, in omgang met een kind met autisme is of een partner hebben met autisme. |
Dat is idd een heel verschil. Zeker wanneer iemand op latere leeftijd een diagnose gekregen heeft en daar verder niet in begeleid is. Ook speelt mee of dat er nog andere problematiek bij komt kijken oa tgv het autisme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 14:31
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Is het eindelijk mooi weer, heb ik voor de verandering weer koorts, fijn is dat
Het is dat ik geen kunstgebit heb, anders hadden jullie die ergens voorbij kunnen zien klapperen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 14:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:33
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
Namens mijzelf sprekende ben ik van mening dat het niet aan mij is om te bepalen wie Christen is en wie niet.
Niettemin is het wel belangrijk om te toetsen wat er in de Bijbel staat en of uit iemands levenswandel duidelijk is dat hij of zij Christen is. Wanneer dat niet het geval is, is het wel mijn taak om te vragen wat diegene er zelf van denkt en om te waarschuwen voor de gevolgen. Zeker wanneer iemand steeds weer in die verkeerde levenswandel vervalt is het belangrijk om diegene een spiegel voor te houden.
En nog het belangrijkste is op die persoon dan bij God te brengen en om het dan aan Hem over te laten.
Ik bid en hoop, dat wanneer ik in iets dergelijks verval, dat God mij duidelijk zal maken dat ik verkeerd bezig ben en dat Hij mij zo een spiegel voorzet.
Voor de rest is het meest belangrijke: hoe is het met iemands hart gesteld en dat is iets dat alleen die persoon en God weten en Hij is ook Degene aan wie verantwoording moet worden afgelegd.
Uiteindelijk moeten we het allemaal van Zijn genade hebben en wat ben ik dankbaar om te weten dat we die niet meer hoeven te verdienen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 09:01
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.
De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.
In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.
Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick. |
Haha, smeuig relaas, geweldig! Ik hoop dat ik de volgende keer erbij kan zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 18:07
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | tjonge...het weer is niet misselijk in Holland! Weet je wat??? Wij gaan lekker uit eten vandaag.....en lekker buiten eten natuurlijk!!! Hier is het weer goed..........en het wordt nog beter!!! Als jullie meewillen............even bellen... |
Geef mij je nummer maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 18:06
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
Tjonge, wat een verhalen allemaal, maar die van mij slaat toch echt alles
Heb al sinds 16 mei vakantie (jaja, altijd baas boven baas ) met zo af en toe een weekje logeren in het ziekenhuis. Een aanrader
En voorlopig blijf ik vakantie houden mét verplichte rust. Wat ben ik blij dat het mooit weer gaat worden . En met het vooruitzicht op nog minimaal een week logeren.
Jaja, ik mag niet klagen, ik weet het
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 13:41
Onderwerp: Boerengolf en BarbeQue 10 september in Montfoort
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hihi zei ze in tweevoud; volgens mij is jouw verbinding al net zo "snel" als de mijne? |
Hihi, foutje
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 30 juli 2011, 13:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 13:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moet je twee keer geopereerd worden? |
Haha, ja helaas, maar waar.
In mei ben ik geopereerd en daanbij is er het een en ander beschadigd waardoor ik een hersteloperatie moet ondergaan.
btw...ik mis je zonnebril
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 30 juli 2011, 13:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 13:26
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik zeg zeker heel wat, maar als Ik geloof en weet, mijn aanname, dat God mijn bron is en niet alleen de mijne, maar de Bron van alles? Dan geloof ik dat ik mij spiegelen moet/wil aan God... |
Mijn grootste vraag in mjn leven is dan ook: what would Jesus do?
En vooral ook: wat wil Jezus dat ik doe?
Voor mij is dat spiegelen aan de wil van God. En dat betekent ook zeker dat God mij geregeld een spiegel voorzet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 13:20
|
|
|
ROADY641 schreef: | En duidelijke gezonde grenzen voor jezelf aangeven, en ook voor de ander. |
Absoluut!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 09:46
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
AARTJE289 schreef: | Vanmorgen om iets voor half 7 mijn eerste kleinzoon geboren te zien worden.
Wat is het toch een wonder ! |
Gefeliciteerd en geniet ervan!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 09:45
|
|
|
Ik kan nogal impulsief zijn in mijn reageren en ook in het vertellen van mijn gevoelens (sla mijzelf nogal eens voor mijn hoofd dat ik weer te snel geweest ben) en ik weet dat ik mij daardoor nogal eens heel kwetsbaar opstel.
Dat betekent dat ik heel vaak op mijn ziel getrapt ben en soms niet zo zuinig ook, maar toch stop ik er niet mee.
Hoewel...wanneer ik merk dat ik mij niet veilig voel of ergens een onderbuikgevoel krijg, dan kan ik ineens héél goed mijzlef achter een muurtje verschuilen.
Oftewel: alles staat of valt idd met vertrouwen en je ergens veilig voelen.
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:51
|
|
|
Het lijkt mij erg leuk om mee te gaan/doen, echter wacht mij nog een operatie en ik weet nu nog niet wanneer die gaat plaatsvinden.
Maar sowieso leuk initiatief!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:42
|
|
|
Het lijkt mij erg leuk om mee te gaan/doen, echter wacht mij nog een operatie en ik weet nu nog niet wanneer die gaat plaatsvinden.
Maar sowieso leuk initiatief!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Goed onderwerp Lisa en nee ik vind hem eigenlijk niet te breed. Ik zelf herken dit punt o zo goed op het moment mag ik zeggen dat ik de kracht heb gekregen om mezelf bloot te durven geven dit heeft bij mij 20 jaar geduurd. Ik zal mezelf hier eens blootgeven en dat is voor mij echt een heel ding maar tevens ook om anderen te waarschuwen die in eenzelfde situatie zitten of iets herkennen van doe het niet!
Ik ben als kind zijnde altijd al te dik geweest zit in mijn genen en geen dietiste die weet hoe dit te veranderen. Met name in mijn pubertijd ben ik hier erg mee geplaagd tevens ook dat ik een christen was in een klas met niet christenen hierdoor ben ik mezelf onbewust gaan wapenen,dit hield kortweg in dat ik mezelf anders ben gaan voor doen dan ik me in werkelijkheid voelde, ik ging de vlotte leuke lachebek spelen en ongemerkt me dit zo eigen gemaakt dat ik dit in alle situaties ging doen! De kerk hoefde van mij niet meer ik ging niet meer en cathechesatie stopte ik mee. Mijn ouders waren hier wel verdrietig over maar hadden het vertrouwen dat het goed zou komen, en idd het is goed gekomen! Wat ik wil zeggen is dat ik de afgelopen 20 jaar met een masker op heb geleefd van buiten een vrolijke meid, adrem en iemand die van een geintje hield, ik ben van mezelf ook wel zo maar heb mijn diepste gevoelens angst,pijn en verdriet ver weg geduwd niemand die daarbij kon komen. Totdat in Januari een goede vriend en vriendin door mij heen prikten en ik letterlijk en figuurlijk inklapte. Ik leer nu dagelijks dingen durf te vragen en weet dat ik mezelf mag zijn en dat ik weet dat ik er mag zijn,maar bovenal dat ik een kind van God mag zijn! Ik durf te vertellen als ik bang ben of verdrietig ik durf mezelf steeds meer open te stellen,ik weet dat ik er nog lang niet ben en nog een lange weg te gaan heb. Ik heb niet alleen mezelf geestelijk tekort gedaan maar ook roofbouw gepleegd op mijn lichaam waardoor ik nu intens vermoeid ben. Ik ben 10 weken geleden naar pastoraal en diaconaal centrum “de Herberg “in Oosterbeek gegaan voor 6 weken, hier vond ik rust regelmaat en bezinning. Ik heb geleerd mijn grenzen aan te geven en dat ik mag vragen en niet bang hoef te zijn dat ik mezelf opdring, al deze dingen heb ik dus 20 jaar gedaan.
De afgelopen 7 maanden die erg zwaar waren lichamelijk maar vooral geestelijk hebben mij echter ook sterker gemaakt,ik heb leren vertrouwen op de Heere mijn God hij is er altijd en helpt mij door de diepste dalen heen. Steeds meer merk ik dat ik zonder Hem niet kan leven en mijn leven erg leeg zou zijn. Door open te zijn naar de mensen toe merk ik dat ik veel liefde en begrip krijg mijn familie en vrienden staan om me heen mijn kerkelijke gemeente, predikant en vele andere mensen die voor mij bidden en me kaarten sturen. Hierin heb ik geleerd hoe goed het is je bloot te geven in de figuurlijke zin je mag kwetsbaar zijn en als mensen jou niet mogen om wie jij bent dan zij dat zo, ik en ieder mens is geschapen naar Zijn beeld een ieder met zijn/haar gaven.
Nu deze topic er is dacht ik dat ik dit hier wel eens neer kon zetten want ook vele cm leden zijn vrienden geworden en leven met mij mee. Ook vele leden niet niet intieme vrienden zijn geworden trouwens |
Mooi, Erika, en fijn dat je dit wilde delen! Gods onmisbare zegen toegewenst!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:36
|
|
|
MARIA576 schreef: | Leuke vraag Lisa maar naar mijn mening een beetje té algemeen en té breed want ik denk dat we allemaal momenten kennen van wel of niet onszelf kunnen blootgeven in figuurlijke zin. Bij de één weer wél, bij de ánder juist weer niet en dat heeft met zoveel factoren te maken! Ben je bijvoorbeeld in een grote groep, of heb je een één op één gesprek...is het moment het juiste en is de persoon die tegenover je zit of staat de juiste...en ga zo maar door. Wat mijzelf betreft is het geen vraag of ik me durf bloot te geven maar meer de vraag of ik dat wel WIL. Ik maak een duidelijke keuze: de één krijgt niet meer van me te horen dan strikt noodzakelijk, en weer een ander mag mijn hart zien. Het is dus een constante beweging van keuzes maken en natuurlijk zit ik er ook weleens naast. Dan word ik gekwetst...en dat is niet leuk. Toch maakt me dat niet kopschuw. Pijn gedaan worden is een onderdeel van het leven. Wil je geen pijn...ga dan op een onbewoond eiland wonen....want zolang je met mensen omgaat zúl je je blijven bezeren.
Waar ik wel een enorme hekel aan heb, is aan dingen zeggen, die van me verwacht worden. Om een voorbeeld te noemen? Toen mijn oudste zoon geboren werd, bleek al snel dat het een huilbaby was. 18 uur per dag brúllen. Ik vond er niks aan. Tijdens een terugkom-bijeenkomst van de vrouwen van de zwangerschapsgym hoorde ik de verhalen aan van al die vrouwen met hun pasgeboren baby's. Het éne verhaal nog fraaier dan het andere...en ik zat daar maar. Ik zei toen glashard dat IK geen roze wolk gezien had en dat ik mijn kind het liefst de trap af zou kieperen omdat ie altijd huilde en ik er stapelgek van werd. (mijn zoon is inmiddels 19...ik heb me dus ingehouden en hem niet van die trap gekeild ) Na een stilte van ongeveer 30 seconden....kwamen de échte verhalen los. Wat bleek? Niemand had die perfecte baby en niemand zat op een roze wolk maar niemand durfde het te zeggen. Dát soort figuurlijk 'blootgeven'? Daar heb ik dus totaal geen problemen mee. Gewoon doen...want alles wat in het hart blijft zitten...gaat een nog groter eigen leven leven...en maakt de eenzaamheid nóg erger. Wees dus niet bang voor wat ánderen van jou vinden...maar spreek je uit en vertel wat écht is. En de éne keer zal dat eenvoudiger zijn dan de andere keer...maar het is het zó meer dan waard! |
Wow, mooi gezegd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 09:17
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Josina Blij dat je weer terug bent van weggeweest. Sjalom. Martin |
Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:31
|
|
|
IMKE917 schreef: | Josina, welkom terug !! |
Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:39
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Welkom terug Josina,
Was je erg stil zonder CM? Ik was ook 2 maanden weggeweest, toch mis ik hun. en toen weer verlengen. |
Dank je wel, Herman.
Ja, ik kan oprecht zeggen dat ik CM best wel gemist heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:17
|
|
|
Beste mensen,
Na een korte periode (vanaf mei j.l.) toch hier weer aanwezig en hoop het hier weer net zo naar mijn zin te krijgen.
Weliswaar wel weer vrij en gezellig
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:37
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
LISA610 schreef: | En om dan meteen maar weer on-topic te gaan: autobezit is in mijn ogen niet noodzakelijk voor een goede relatie. Er zijn heel veel hele andere factoren die bepalen of een relatie wel of niet goed is . Autobezit is daar absoluut niet één van. Dat neemt niet weg dat het wel erg makkelijk is als je over eigen vervoer beschikt als de ander niet naast de deur woont. Maar goed, als de relatie echt goed zit dan vind je daar ook wel iets op. |
Helemaal mee eens!
Jaja, ben weer aanwezig én weer vrijgezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:26
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LISA610 schreef: | Volgens mij is t nog steeds een rondje kerk in Noord-Nederland: we hebben nu Drachten, Groningen en noord-frylan |
Iedereen is uiteraard van harte welkom bij mij in de kerk en dat is in Utrecht!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 07:57
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LISA610 schreef: | Hé Marylien. Fijn om te horen dat er toch ook weer een lichtpunt is. We blijven bidden voor jullie, in de wetenschap dat er een enorme kracht schuilt in gebed. |
Amen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Net te horen gekregen dat mijn wandelingetje van gisteravond me een verrekte enkel heeft opgeleverd Nu dus thuis zitten met m'n pootje ingepakt en pijn hebben |
Beterschap!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:23
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | als ontmoedigd zijn een zonde is, dan ben ik hier vandaag schuldig aan,
het gaat slecht met mijn broer, zie het efkens niet meer zitten,
hopen zeggen ze op IZ bidden zegt mijn vader, wenen doet mijn moeder, mij proberen sterk houden doe ik in gedachten hopend op Gods hulp, schreien doe ik als ik alleen ben ik zie het niet meer! |
Ook wanneer je ontmoedigd raakt/bent is God heel dichtbij je hoor! Ook als je God misschien nu even niet voelt!
Weet dat er mensen in een kring van gebed om jullie heen staat!
Heel veel sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 10:56
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mijn broer ligt terug op intensieve zorgen.......... |
Meis, wat een schrik! Inmiddels een dag verder, hoe gaat het nu?
Ik zal voor jullie bidden! Heel veel sterkte!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 10:09
Onderwerp: ben je werkelijk vrijgezel of alleenstaand?
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Ik krijg er niet aleen een punthoofd van maar wordt er ook enorm simpel van.
Ik herken het wel maar dan meer "ik zoek iemand om alles mee te delen maar wil eigenlijk niet meer of wel of toch niet, misschien wel, vorige week wel nu even niet enz"
Maar volgens het profiel "enorm op zoek naar een vaste relatie". |
Heel herkenbaar, ook ik hinkte steeds van de ene op de andere been. En toch mag ik nu een hele lieve vriend hebben. En hij kwam op een moment dat ik er niet meer zoveel mee bezig was, maar meer met andere leuke contacten hier. Op een moment dat ik er niet op bedacht was.
Geef het over, laat het gaan en laat alles over je heen komen. Je zult van God krijgen dat wat je nodig hebt, alleen niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.
José
|
|
Naar boven |
|
|