ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:42
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

ANNETTE050 schreef:
Maar toch hoor ik wel eens reacties van cm-ers die het forum wel lezen en niet mee discussieren....zij verbazen zich erover hoe negatief er gereageerd kan worden! Dus dan gaat het niet om het geven van een andere mening ....maar dan wordt echt negatief reageren bedoeld....zoals soms idd met een groepje één mening (door een bepaalde persoon!) onderuitschoffelen. Dat wordt dus wel degelijk opgemerkt. Eén cm-er verzuchttte eens:...'Wat een site!'
Dat zijn reacties van cm-ers, die dit forum wel lezen maar er daarom niet over piekeren om mee te gaan discussieren op het forum. Jammer toch?
Niet iedereen is in de omstandigheid dat hij of zij het zich kan permiteren om op een openbaar forum afgebrand te worden. Dat heeft niets met kwetsbaarheid o.i.d. te maken (kan natuurlijk wel), maar meestal met gezond zelfrespect. (En een behoefte aan normaal met een ander een onderwerp uitspitten , waarover je je een mening wilt vormen)/

Maar nu heb je het weer over anderen......en als je wel commentaar op het forum hebt maar niet mee wil discussieren? Dan moet je ook geen commentaar hebben en het aan je voorbij laten gaan.....het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. En wat vind je afbranden? Dat iemand het totaal niet met je eens is en moeite heeft met jouw overtuiging en dat niet altijd even goed kan verwoorden? Ik denk dat we deze discussie wel een beetje moeten relativeren.........
Ik stoor mezelf nogal eens aan de term occult die hier te pas en te onpas wordt gebruikt maar dan denk ik maar, die ander vind dat inderdaad zo en vertelt zijn/haar mening......ik ga dan maar van het goede van de mens uit en denk dan maar dat het niet de bedoeling is om te kwetsen of te raken, alleen je visies liggen mijlenver uiteen.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 15 september 2011, 23:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:26
BerichtOnderwerp: Op televisie

PIETER649 schreef:
die flauwe grapjes zijn niets meer of minder dan getuigenissen van anderen doorgeven Lachende smiley

maar aangezien de teennagels hier niet bij iedereen kort geknipt zijn, durf ik het niet aan om een heeeeeeeeeeeel leuke getuigenis over een blonde mevrouw hier neer te zetten... straks krijg ik n ban vanwege een type dat daar de humor niet van inziet Verraste, verbaasde smiley
wie geinteresseerd is in dat verhaal, mailt me maar Knipoog smiley

Pieter, 4,5 jaar cm maakte me mild

Toch mijn doel bereikt........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:19

MIEKE364 schreef:
Het gaat er niet om dat iemand bang zou zijn afgebrand te worden. Het gaat om de manier waarop hier vaak wordt gereageerd. Ook op een forum mag je verwachten dat er goede omgangsvormen zijn en dat verschillen van mening er mogen zijn, juist op een forum is evident.
Het gaat in dit stukje niet over yogales maar over hoe je hier als christenen met elkaar omgaat en met elkaars overtuigingen.
Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen. Dat is niet normale omgangsvormen hanteren en ik vind dat daar een lans voor gebroken mag worden; nogmaals ook op een forum mag je verwachten dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan juist in die verscheidenheid van mening.

Het ging mij ook niet om de yogales....en zo zie je maar weer hoe stukjes gelezen worden en hoe dat verkeerd opgevat kan worden.....
Als je hier wat neerzet kan het zijn-nogmaals- dat je dingen hoort die je liever niet wilt horen....Dat kan je dan ervaren als schelden en niet goed met elkaar om gaan.....blijft een persoonlijke beleving.....hoe dan ook en dat weet je zelf ook wel denk ik en dat probeerde ik duidelijk te maken, we hebben nu eenmaal niet dezelfde norm van respect en onzorgvuldig invullen......
En ik blijf er toch bij: het zegt ook wat over jezelf als je je dat aantrekt.......hier zitten nu eenmaal mensen van diverse pluimage en dta verander je niet.......en die kunnen je kwetsen met hun visies en uitlatingen die in jouw ogen erg onfatsoenlijk zijn.....Zij vertellen echter alleen hun mening.....en vinden jou visie weer onfatsoenlijk......Familie en vrienden kies je en hier moet je het toch met elkaar doen.....
Als je daar niet tegen kunt en het als kwetsend voor jezelf ervaart kan je inderdaad beter niet reageren.........
Ik vind jou misschien wel kort door de bocht en jij bent er van overtuigd dat je ook alleen je mening geeft en dat dat kan.........maar is dan de discussievorm verkeerd??????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:54

CHATULIEM619 schreef:
door een prikpoes?

Jij vind vast die flauwe grapjes over blonde vrouwen ook erg leuk? Boze smiley

Zo praat je niet over vrouwen Chatuliem........een banale opmerking vind ik het
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:40
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ERIKA129 schreef:
Nou Roady hoe ik rust kan krijgen in mijn gedachten??
Heb je even? Knipoog smiley
Ik ben sinds januari psychische en lichamelijk ingestort, ik heb ongeveer 20 jaar zonder het zelf gemerkt te hebben met een masker opgeleefd, ik dacht altijd (en doe dat nog veel) erg negatief over mezelf.(dit heeft zijn oorzaak waar ik niet verder over uit wil wijden)
Ook al bid je en lees je in de bijbel en weet ik dat de Heere met mij is ik zal door dit diepe dal heen moeten.Met veel hulp van zowel mijn predikant, wijkgemeente,lieve vrienden en zeker zeer belangrijk hulpverleners komt er heel veel los in mij!
Zie dan maar eens je gedachten stil te zetten,vroeger kon ik dat niet door het grote minderwaardigheidscomplex en nu niet om wat er allemaal loskomt en dat is veel heel veel!
En daarin weet ik me gelukkig gedragen in Zijn armen en weet ik dat Hij met mij meegaat waarheen en waardoor ik ook ga.
Dus aan mijn geloof en mijn bidden zal het niet liggen!

Ik denk juist dat je trots op jezelf mag zijn dat je nu doorhebt hoe je hebt geleefd en dat wil gaan veranderen......
En misschien heb je daar voor een periode medicatie voor nodig om alles te verwerken en om eens rustig te slapen........niets mis mee toch?
Daar zijn medicijnen ook voor......het kan je net dat tikje geven wat je nodig hebt......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:27

MIEKE364 schreef:
er zijn weinig deelnemers op het forum die bereid zijn echt naar de ander te luisteren. Er wordt vaak rigoureus veroordeeld als iemand een stelling plaatst of een mening geeft waarmee men het niet eens is. Er wordt grof beledigd zonder gene, zonder excuus. Niet velen zijn bereid dit alles over zich heen te laten komen om hun mening of stelling te plaatsen. Daar is wat voor te zeggen. En dat is jammer, zoals Thomas terecht stelt. De kwaliteit van het forum dreigt daardoor snel beperkt te worden tot het niveau van de deelnemers die hun mening tot zaligmakend verheffen en niet bereid zijn respect te hebben voor mensen die een andere zijn toegedaan.

Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........
Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet.......
Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen.......
Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:41
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

FRANKT627 schreef:
Het zesde zintuig is inderdaad een programma dat naar het occulte zwenk. Ook naar kwakzalverij. Maar wat met de DWDD mis is begrijp ik echt niet.

Ik ook niet Frank, vind het leuk om af en toe te zien.......En Matthijs van Nieuwkerk occult????????Moet niet gekker worden......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:37
BerichtOnderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven

VISSER278 schreef:
Dus jij vindt dat wat een christen doordeweeks doet, zondags ook mag doen?
Ben ik het niet mee eens.

Ik ga op zondag niet mijn lampen ophangen als het niet nodig is......maar dat is heel wat anders....
We leven nu eenmaal in een 24uurs maatschappij en ligt het nu alleen aan die uiterlijkheden van niet uit eten gaan of werken op zondag?
In de meeste banen heb je de mogelijkheid, indien mogelijk, om naar de kerk te gaan, dat is toch al heel wat?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:35

COOTJE711 schreef:
Als ik denk aan een krokodilhouding, dan denk ik aan iemand die heeeel stil ligt en zijn ogen en mond wagenwijd openhoud.....
Herkenbaar willemijn?? Clown smiley

Wij moeten onze mond wel dicht houden.....en dat valt al niet mee als je met vier vriendinnen in de krokodil ligt....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:30

MARIO216 schreef:
In de krokodil zou ik niet willen liggen want dan ben je kistje dood.

Ik hoor het wel, jullie zijn niet bekend met de yogatermen...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:28

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dit veel te ver gaan. Ik weet dat er veel mensen zijn, die tegen tv kijken zijn. Ik niet, want ik vind dat je echt moet weten wat er in de wereld aan de hand is...Ik weet ook wel dat er programma's zijn die niet goed zijn, nou daar kijk je toch gewoon niet naar?
Je gaat toch ook gewoon naar een tankstation om te tanken, hoewel je weet dat ze daar Playboys of Libelles verkopen?

Ik wist niet dat ze bij de pomp ook de Playboy verkochten...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:23
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ROADY641 schreef:
Ik moet er wel om grinniken...

Van die mensen die altijd met van alles meelezen.
En als er iemand is die wat geloof toont, of bijzonders heeft meegemaakt,
dat die mensen dan ZO hun best doen om de ander ervan te overtuigen dat dat bijna onmogelijk is, helemaal niet kan, en dat God dat soort dingen bijna noooooit meer doet, want het is ZEKER niet voor iedereen weggelegd...

Ik denk dan: wat heeft die persoon er zelf voor baat bij om dat stukje geloof de kop in te duwen....?

Geen verwondering, geen nieuwsgierigheid, geen open oor.
Nee, het is kritiek, veroordeling en uithalen wat de klok slaat...

Komt zeker te dichtbij ofzo...

Slapende smiley

Dan doe je aardig met de groep mee toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:21

VISSER278 schreef:
Mijn eerste reactie is eigenlijk een tegenvraag.
Hoe ga je om met dingen die je kinderen doen waar je zélf niet achter staat?
Ik noem een voorbeeld uit m'n eigen situatie. M'n zoon is bezig met de koksopleiding. Deze opleiding bestaat uit 4 dagen werken , 1 dag naar school per week.
Omdat het veel werken is wanneer anderen vrij zijn ( avonden en weekenden ) gebeurt het ook regelmatig dat er zondagsarbeid bij komt kijken. In mijn ogen is dit geen werken van barmhartigheid, ik sta er dus niet achter.
Zelf heeft hij er ook wel wat moeite mee maar weigert hij om zondags te werken , dan komt hij nergens aan de bak en kan hij dus niet zijn opleiding verder afmaken.
Op z'n school hebben ze er wel begrip voor maar een oplossing kunnen ze hem niet geven.
Ze hebben hem voorgesteld om in een instelling, verpleeghuis , te solliciteren maar daar heeft hij een keer stage gelopen maar dat vond hij niks.
Wil perse de vakkennis opdoen in een restaurant.

Hoe hiermee om te gaan?

Maar Visser, christen zijn hangt toch niet af van wat je op zondag doet?
Ik ga rustig op zondag uit eten en heb daar absoluut geen schuldgevoel over. Het geloof gaat niet alleen om die uiterlijkheden, wat je wel of niet mag........maar ook om een stuk innerllijke beleving en een goede uitstraling zodat je kan denken: zou het een christen zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:17

MARIO216 schreef:
In yoga-houding Clown smiley

klopt, dan lig ik in de krokodil...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:08

COOTJE711 schreef:
Clown smiley
Alleen jammer dat je dàn zo snel slaap krijgt......

Dat vind ik nu juist zo lekker...... Knipoog smiley

Ben nu trouwens een boek aan het lezen dat me wel uit mijn slaap houd.......Eerst doodden ze mijn vader, over de geschiedenis van Cambodja..........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 13 september 2011, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:01

GERRIT084 schreef:
Het valt mij nog mee, dat iedereen tv kijkt, dat kasje geeft iedereen de kans om met het occulte in aanraking te komen. En eerlijk gezegt, iedereen weet er wel wat van, dat is dan ook niet gebeurd om dat wij de ogen gesloten hebben gehouden. Maar best wel nieuwsgierig waren, wat er nog meer te koop was. Omdat dan later, sterk te veroordelen. Huilende smiley, smiley in tranen

Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:00

ERIKA129 schreef:
Ik denk dat je als je volwassen bent vaak pas goed merkt wat je opvoeding voor rol speelt in de rest van je leven.
Ik kan me de opmerking van Visser goed voorstelllen dat je er moeite mee heb wat je zoon doet, maar net wat een ander zei misschien is dit Gods weg in zijn leven en mag hij op zondag een stukje geloofuitdragen!
Ook ik ben opgegroeid dat alleen de hulpverlenende beroepen op zondag mogen werken en ja wat valt er onder hulpverlenend.

Ook ik ben dan idd blij in de zorg te zitten en legaal op zondag temogen werken.
En dat refo vind ik ook steeds erg aanvallend klinken ik ben een refo en ben daar tot op de dag van vandaag blij mee, maar jammer dat dat steeds wordt angehaald wij "refo's" hebben het toch ook niet steeds over die hallelujah mensen of iets in die trant?
Laten we elkaar respecteren in ons geloof, bij welke gemeente we ook behoren we geloven in een en dezelfde God!

Refo is toch een algemeen woord waarin je aanduid dat iemand van een strenge kerk is. Is toch helemaal niet aanvallend? Ik zeg dat ook rustig tegen collega's hoor.....
Moet zeggen dat ik al die occulte verhalen over yoga meer aanvallend vind........
En met je laatste regel ben ik het helemaal eens, maar ik denk dat refo's dan ook wat minder gauw moeten oordelen over de wat andersdenkende christenen....Als ik het hier eens zo op cm lees, je mag geen boedha in je tuin, yoga is occult, vergeving moet je schenken, 9/11 hoef je niet te herdenken en er zeker geen verhaal van op het forum te zetten en ga zo maar door.....Maar als je het woord refo laat vallen......oei.....dan is het aanvallen.......pfff

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 13 september 2011, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:10

MARIO216 schreef:
Toch ook yoga en dat soort activiteiten. New Age etc.

Dan ga ik niet met je trouwen Mario, kan ik niet eens naar mijn yoga...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:54

MARIO216 schreef:
Over het algemeen is de kerk niet zo weg van yoga. Wij hebben een verenigingsgebouw in het dorp staan wat door heel het dorp wordt gebruikt. Maar in de regels staan wel dat er geen occulte zaken in mogen worden bedreven. Ook zaken als yoga worden niet gewaardeerd.

Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:43

[quote=ROADY641]

Ik bedoel te zeggen dat je dan nog niet het recht hebt om er zo over te oordelen.....Wat voor jou niet goed voelt kan voor een ander juist een verrijking zijn....ook in zijn geloofsleven........Voor mij persoonlijk is yoga dat niet maar kan wel wel voorstellen dat het voor mensen anders werkt en dat die het als een aanvulling op hun geloof zien......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:37

[quote=ROADY641]

Als ik jou was zou ik niet zo oordelen over dingen die je waarschijnlijk nog nooit gedaan hebt.Wat je vertelt is jouw waarheid, Mieke vertelt haar waarheid zoals zij dat beleefd........triest hoe je hier altijd afgerekend wordt als je een wat ander mening hebt.
Mieke beleefd haar geloof op een andere manier, maar is het daarom slechter.......?? Nee, het is een andere wijze.......
Niet zo veroordelen en oordelen zou ik zo zeggen en laat een ander heel in zijn geloof en zienswijze.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:31

MARIAN519 schreef:
Die bouquetboekjes zijn lucht..meer niet..én erg oppervlakkig...

vind dan ook jouw vergelijking als een t..op een v..slaan.. Smiley met dichtgeplakte mond
over verschillende smaken gesproken... Gefrustreerde smiley

Ik vind dat je vrij aardig oordeelt over boekjes die je zegt niet te kennen.......en Karin Kingsbury is niet oppervlakkig?????, dat zullen dan wel de christelijke bouquetboekjes zijn......
Laat mij dan maar oppervlakkig gevonden worden, vind ik prima..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:27

MARIAN519 schreef:
Ik heb datzelfde boek denk ook gelezen...en net als jij zegt is het idd laag complex...en dat was een welbewuste keuze ná een hoog complex boek van Harry Mulisch te hebben gelezen.."De ontdekking van de hemel."

Met de sex in deze christelijke roman gaan ze mijns inziens anders/beter om dan met de sex in zo'n vier stuiver roman die jij noemt..de afweging hiertoe is sowieso al anders..en ja, ik geloof ook dat zo'n boek als dat van K.K. toch een zeer breed christelijk publiek trekt.... Knipoog smiley

Voor alle duidelijkheid, ik vind een bouquetboekje laagcomplex....en je kent de bouquetboekjes toch niet? Kan je er ook geen mening over hebben toch? En een ieder moet maar precies lezen wat hij of zij wil maar oordeel er niet zo over....dat is eigenlijk mijn boodschap......
Ik vind het heerlijk als ik vakantie heb even zo'n boekje te lezen, je kan het wegleggen, het komt altijd goed en je kan het de volgende vakantie rustig nog een keer lezen want het blijft toch niet hangen........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 20:22

CHATULIEM619 schreef:
Libelle niveau????

Nog minder Chatuliem, maar daarom niet verkeerd als je even niets aan je hoofd wilt hebben..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:30

ERIKA129 schreef:
Juist marian, karen Kingsbury schrijft zeer mooie boeken niet zeggen dat die ook maar iets op bouquetboekjes lijken waar het vaak om de sex draait (ja helaas las ook stiekum zulke boekjes toen ik 16 was) Verlegen lachende smiley de inhoud slaat vaak alleen maar op romantiek dus.

Als je de boeken van Karen Kingsbury kent zal je hier echt niet zo over oordelen want dan denk ik dat jij anders leest of zo of iets anders wilt lezen!

Ik heb pas een boek ban de familie Baxter gelezen en ik verbaasde mij hoeveel sex er in voor kwam. Ze hebben sex op 9/11 en voelen zich schuldig, de ander heeft een kind van een charmeur en blijkt hiv positief te zijn......en toevalligerwijs komt het allemaal weer goed, dan komen ze elkaar weer tegen en is alles koek en ei.....dus zoveel verschil is er in feite toch niet met een bouquetboekje? Maar die zijn dan weer oppervlakkig? Ik noem dat liever lekker laag complex, niets mis mee op zijn tijd.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:59

RIANNE170 schreef:
ben erg fan van Karen Kingsbury!!!

Volgens mij is zij ook erg geliefd in bepaalde christelijke kringen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:45

MARIAN519 schreef:
En wat zijn bouquet boekjes? Smiley die vol vragen zit

Boekjes waar ook altijd alles goed komt maar dan zonder te bidden....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:07

CHATULIEM619 schreef:
ik geef alleen maar een samenvatting van je argumenten. Ik zeg nergens of je wel of geen goed christen bent. Je argument dat je waardenvrij zoiets kan beoefenen betwijfel ik. Maar ik geef geen oordeel over je geloof.

En denk je dan ook zo over mindfullness?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:53

CHATULIEM619 schreef:
Ik lees twee bijdrages van mensen die yoga beoefenen met twee verschillende argumenten. Overigens heel bekende argumenten. Wmijn stelt dat het onschuldig is. In de andere reacties lezen we dat het niet zo onschuldig is, maar dat er wel degelijk een hele andere filosofie achter zit. De vraag die je dan kunt stellen is, kun je yoga beoefenen zonder mee te gaan in die filosofie? Mijn antwoord is nee. Je wordt er toch mee geconfronteerd, het beinvloedt je denken en doen....
Mieke gaat nog een stap verder. Zij beweert dat het haar geestelijk bewustzijn verruimd heeft en invulling geeft en aanvulling is op haar christelijk geloof. In haar ogen is geen tegenstelling tussen yoga en christendom, ze vullen elkaar aan. Onder het mom van: als ik mezelf beter leer kennen, kan ik God beter dienen. Een argument overigens dat ik ook bij christenen hoor, die zich blind staren op innerlijke genezing. Voor het vervolg zie onder.

Begrijp ik je woorden nu goed ? Bedoel je nu te zeggen dat als je aan yoga doet én christen bent je eigenlijk geen goede christen bent omdat je -volgens jou- beinvloed wordt door andere, in jouw ogen slechte-stromingen.......
Dat proef ik nl een beetje uit de teksten van de anti yoga mensen .........
Ik zit niet voor innerlijke genezing op yoga, het is heerlijk om je hoofd en lijf te ontspannen en daarna weer verder gaan met de dingen van alledag........daar is dan weer ruimte voor.....
Je zou toch echt eens een les moeten volgen om het te ervaren.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:39

SHANITA130 schreef:
Zelf denk ik dat christendom en yoga niet samengaan.

Ik ben weleens uitgenodigd om mee te gaan naar zogenaamde ontspanningsoefeningen met yoga.

Vond het zweverig en daar hou ik niet van.

Wierook brandde er in dat kamertje, kaarsjes overal en new-age muziek.

Het gaf mij geen goed gevoel.

Ik heb weleens gehoord dat yoga niet goed is, omdat het op jezelf gericht is en niet op God.

En dan ook de oosterse achtergrond
Twijfelende smiley

Zelfs toen ik nog niet gelovig was, had ik er een gevoel tegen.

Maar wat is er mis mee om een uurtje in de week gericht te zijn op jezelf?
Je hoofd en lijf lekker leeg maken.......Heeft de één met spinning de ander met yoga.......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 ... 180 Volgende
Pagina 101 van 180