Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 09:27
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik vind dat ze sneeuw moesten verbieden. En zeker in de winter... |
Neeee... Sneeuw is zo mooi, het zou alleen wel wat minder koud mogen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 08:56
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Het is hier wit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 november 2012, 15:54
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
INGE721 schreef: | Huh, het was me nog niet opgevallen dat jij dat een leuk spelletje vind |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 21:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waar ik blij van wordt? Ik heb gewonnen van Mario met Wordfeuden..... |
Leuk spelletje hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 22:14
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik zag dat vanmiddag nog gebeuren.....hier in de woonkamer |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 17:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, maar dat laatste is weer omdat de mannetjes dan op zoek moeten naar een vrouwtje, en dan begint het weer opnieuw.
Olifanten worden ook heel oud he?
70 jaar las ik hier.
Alleen afrikaanse Olifanten hebben hele grote oren en indische kleine.
|
Niets aan toe te voegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 17:40
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou Zuidelijk Afrika kan anders 'snachts erg koud zijn.. En daar wordt je wel blij van (ff on topic) want overdag is het er zo heet |
Ja, da's zeker waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 17:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
Ik vind dit echt wonderlijk, heb dit nog nooit gezien... |
Haha, ja, dit is echt te schattig voor woorden. Kina is pas 3 jaar geworden en stoeit/speelt dus nog erg graag. Wat ik zo mooi vind aan olifanten is het sociale karakter van deze dieren. Ze houden van elkaar, zorgen voor elkaar en rouwen zelfs om elkaar. Ze laten hun liefde voor elkaar ook steeds zien door elkaar aan te raken met hun slurf.
En wat je nu in de groep ook ziet is dat oma Warwar de zorg en het 's nachts waken voor en bij Kina op zich genomen heeft omdat moeder Indra de zorg heeft voor Kyan. En daarnaast is het dan tante Mimi die het spelen met Kina voor haar rekening neemt.
Wat je binnen een groep olifanten op sociaal vlak ziet gebeuren, zijn dingen waar wij, ale mensen, nog veel van kunnen leren.
Helaas is dat alleen voor vrouwen het geval...de mannen worden uit de groep gegooid wanneer ze in de puberteit komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 17:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Josaina is helemaal in love alleen deze man wordt een maatje te groot voor dr |
Helaas wel... Hier word ik dus niet blij van
Oeps, verkeerde topic...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 25 november 2012, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 16:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat een leuke gave foto's! Zo zie je maar hoe mooi de schepping is. Wat ik me wel ff afvraag is het volgende, olifanten komen toch uit warme gebieden? Hoe kunnen ze dan in zo'n dierenpark leven, hebben ze het dan niet koud? Of passen ze zich als vanzelf aan? en zijn de binnenverblijven wel verwarmt, ter compensatie? |
Olifanten komen idd uit de warmere gebieden en de binnenverblijven zijn daar idd op aangepast. De deur naar buiten kan dicht, maar staat eigenlijk altijd open, de olifanten kunnen dan zelf kiezen en je ziet dan ook wel dat ze wat meer heen en weer lopen met dit weer. Zeker met het kleintje nu zijn ze meer binnen dan buiten.
Maar ik denk dat ze ook wel wat meer aangepast zijn aan dit klimaat, aangezien ze allemaal hier geboren zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:39
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Blij en dankbaar zijn vanmorgen mn moeder weer opgehaald uit het ziekenhuis en nu kan ze rustig thuis verder revalideren Wauw ik heb weer een moeder die weer kan lopen |
Wat fijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 18:50
|
|
|
Vandaag is het alweer 1,5 jaar geleden dat ik mijn 1e operatie in ging, niet wetend wat er allemaal zou gaan volgen en wat er nu nog allemaal gaat komen. Niet wetend dat ik er een blijvende handicap aan over zou houden die mijn toekomst erg onzeker maakt.
Maar toch...ik had deze 1,5 jaar niet willen missen, aangezien het mij ook veel gebracht heeft. Dus ondanks alle ellende overheerst de dankbaarheid!
Dank aan mijn familie, vrienden en aan de mensen binnen mijn gemeente voor alle steun, liefde en support dat ik heb mogen ontvangen. Maar bovenal een dank aan God die met mij meeloopt, mij draagt, mijn grootste Klankbord is en die mij, juist in mijn ziek zijn, heeft laten zien hoe groot Hij is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:52
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn schoonzus die zei:hij gaat nu echt............
Na maanden vechten is de schok toch nog groot en hun verdriet enorm........beide heb ik gisteravond(apart) gesproken............
Geef eens tips aub,hoe help ik ze het beste?Met alleen troosten komen ze de scheiding niet door toch? |
Ik weet hier geen antwoord op en heb er ook geen woorden voor. Wel wil ik je ff heel veel sterkte en wijsheid toewensen en ik zal voor hen en voor jou bidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoorde vandaag een prachtig lied, ik kan het niet vinden op You tube anders had ik het hier wel neer gezet. De tekst was:
In de Heer vind ik al mijn sterkte,Gij die mijn bevrijding bewerkt, op U vertrouw ik en ken ik geen angst....
Mooie toepasselijke woorden voor mij, zoals een aantal mensen van CM al weten ga ik morgen een traject in van bestralingen en fikse chemokuren en dan doet zo'n tekst je goed.....
Ik heb hier al eerder gehoord en gelezen dat je je leed niet op CM mag zetten, iedereen heeft weleens wat of wat ik las, je wilt aandacht en mijn leed is erger....jullie hebben het vast ook gelezen.....
Aandacht wil ik zeker niet, wel heeft het omzien van elkaar van enkele CM mensen mij erg veel goed gedaan....en die deden de hatelijke woorden richting mij op het forum geschreven weer teniet..... Zielig ben ik ook niet, een ieder heeft zijn eigen leed is altijd mijn mening geweest en dat is vaak erg genoeg.......er bestaat geen erger leed.....jouw leed is op dat moment erg...... En leed is bij mij niet als je auto door de keuring moet......of dat je een laxerend drankje moet drinken voor een onderzoek.......dat klopt, dat vind ik geneuzel.....
Voor al die mensen die ook 'leed en verdriet hebben"is ook deze tekst van toepassing........God zorgt ervoor dat alles weer goed komt , op ZIJN manier...... Dus: in de Heer vind je al je sterkte, Op Hem vertrouw ik en ken geen angst.........
Prachtige woorden toch? |
Zeker mooie woorden, Willemijn, dank je wel voor het delen!
Heel veel sterkte de komende tijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 19:26
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wat fijn dat je dit gelukt is! Dappere actie ook Hopelijk ben je inmiddels weer wat uitgerust van de inspanning, maar blijft het nagenieten! Leuke olifantenprofielfoto heb je ook trouwens. |
Dank!
Uitgerust, nee dat niet, dat duurt wel een paar dagen. Nagenieten, ja, dat zeker en dat duurt wel langer dan een paar dagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 19:24
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat leuk voor je
Ik had ook wel mee gewild als ik beter zou zijn geweest...
Ik wist niet dat je zó ziek was, ik schrik wel eventjes....:( |
Niet schrikken, Shanita, het is wel heel vervelend, maar niet levensbedreigend, gelukkig!
Ik hoop voor je dat het jou ook een keer gaat lukken, maar Amersfoort is misschien ook wel iets te ver weg voor je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 21:44
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat leuk joh!!! Vandaar je enthousiasme voor deze ""kanjers""!! |
Zeker te weten!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 9 november 2012, 22:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:20
|
|
|
Dat ik vanmiddag, gewapend met pijnmedicatie en de nodige andere spullen, naar de dierentuin ben geweest én daar het pasgeboren olifantje heb kunnen bewonderen
Nu wel erg moe en heel veel pijn, maar ach...wat heb ik genoten!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 9 november 2012, 20:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:40
Onderwerp: Dankdag voor het gewas
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement?
Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn. |
Shanita,
Het is vandaag dankdag voor gewas en arbeid en dat stamt van vroeger. Deze dag is ooit ingesteld voor de boeren en we hebben deze dag altijd gehouden. Datzelfde geldt voor het voorjaar wanneer we biddag voor gewas en arbeid hebben.
Maar je hebt zeker gelijk wanneer je zegt dat elke dag dankdag zou moeten zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:25
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Gods handen.
Wat de toekomst mij zal brengen Ik wil het leggen in uw handen Hoelang mijn weg nog is Houd mijn leven in uw handen leer mij uw naam benoemen Leid mij door uw vaste handen Wees mijn Gids in donk're uren Draag mij door uw vaste handen Blijf bij mij Heer, als de avond valt Laat mij mogen vallen in uw handen Opdat 'k voor eeuwig en altijd Mag zijn geborgen in Uw handen en Zijn schaapjes.
|
Mooi Mar, dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:41
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat het ook van belang is dat mensen de vrijheid hebben vooral ZICHZELF te zijn, mits zij daar anderen niet mee beschadigen. en ja; de ene mens heeft een hogere frustratie-drempel dan de ander; maar is dat per defenitie verkeerd?
degene die als "klager" ervaren wordt, heeft blijkbaar de behoefte om zijn/haar frustraties te uiten; so be it..........toch?
hannah..........just being myself |
Idd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Eigenlijk is het een foute opmerking, ik refereerde alleen aan de tekst van Carmen.....Dat is één ziel op CM. Verder heb ik ervaren dat CMmers erg omzien naar de ander...en ik hoop dat ik dat ook naar anderen kan doen......
Maar wat is klagen he? Ik weet dat er eens hier iemand was die een week klaagde over het vieze drankje voor een darmonderzoek.....Ik vind dat geneuzel maar diegene dacht daar zelf heel anders over...... Soms lees je ook wel: niet klagen maar dragen en bidden om kracht......ook zo'n opmerking waar je niets mee kan....... |
Ik denk dat je soms verder moet kijken dan het "geklaag", zoals in het voorbeeld dat je hierboven aanhaalt. Jij vindt dat, op dat moment, klagen en geneuzel, maar voor die persoon is het heel belangrijk en is het niet zozeer het drankje waar het om gaat, maar een uiting van angst voor het onderzoek.
En die opmerking...nee, daar kan ik idd ook niet zoveel mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:32
|
|
|
Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.
Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.
Achter "geklaag" zit vaak een wereld van eenzaamheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:21
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Dat is een mooi gebaar....te weten dat er mensen zijn die aan je denken Geniet er maar van....je hebt ze verdiend..... |
Dank je wel!
Idd een heel mooi gebaar en ga er zeker te weten van genieten!
|
|
Naar boven |
|
|