Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 09:09
Onderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Volgens mij ook. Volgens mij mag dat ook voor het huwelijk. is wat anders als gemeenschap hebben. |
Hallo
Volgens mij mág het ook, ik deed het ook, toen was er iets zeg maar waardoor de relatie voor mij niet meer kon zeg maar, en toen zijn we door gebeurtenissen deze week zeg maar, wéér nader tot mekaar gekomen, iig ik tot hem, (hij was er altijd, onvoorwaardelijk voor mij, en wou altijd verder met mij) want ik wou alleen nog vrienden meer niet, en nu heb ik besloten om, nu ik
dus weer, met een ander gevoel als eerst toen het ergens door mis liep, door factoren, met hem omga zeg maar, heb ik besloten om te wachten tot we elke dag bij mekaar kunnen zijn.
Da's alles, dat is míjn besluit.
Ik zou wel de alleraller laatste zijn, om iemand die wel dingen voor een commitment(dat is voor mij, als je mekaar élke dag ziet) doet, te zeggen dat dat niet kan oid. want dat verschilt per persoon en situatie.
alleen ík doe het niet.
en volgens mij, mág het wel!
liefs,
S..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 7 augustus 2014, 09:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 08:59
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
Net even iemand zijn/haar mail beantwoord, uitgebreid, lukt verzenden niet, en mail weg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 08:16
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Hoi,
Ik las laatst iets over kussen en knuffelen dat pas in een huwelijk zou thuishoren? Volgens mij wordt er in 'Hooglied' ook gekust.. |
hai
Zo eventjes uit mijne hoofd: in hooglied spreken degene over zijn bruid en bruidegom...?
Ik zoek het later eventjes op...
Fijne Dag!
Ik bedoel ook niet dat ik vínd dat het niet kán voor anderen, vind het nú voor mezelf niet....vond het eerst wel, nu weer niet....niets veranderlijker dan de mens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 02:05
|
|
|
Hallo
Ik ben denk ik van mening veranderd, seks hoort in een commitment thuis.
Dus ja, als de situatie zo is, dat ik mijn vriend elke dag kan zien(wat voor mij hetzelfde voelt als getrouwd zijn), ja, dan pas, eerder niet.
Kan het uit de bijbel opmaken(kán, hoeft niet per sé).
En met dit heen en weer gereis, van brabant naar zeeland, ja, ik wacht ermee nu.
Het komt de relatie zelfs ten goede, ik voel me zekerder, en ik voel me op de een of andere manier niet gebruikt, en heb het verlaten gevoel niet, nadat ik weer alleen ben, onvermijdelijk elke week enkele dagen....
En ja, dat ik me beter voel, ja beïnvloed de relatie weer ten goede, ben weer veel vrolijker, etc.
Nou, dát wou ik ff delen.
Wel respecteer ik de mensen die er anders over denken, God gaat met iedereen zijn eigen weg. Wat voor mij goed is, hoeft niet goed te zijn voor de ander. En het is evident, dat het natuurlijk wel erg moeilijk is, om nee te zeggen en me aan me eigen grenzen te houden. Ben daar wel consequent in al een hele tijd. Maar ja, de moeilijkheden die ik krijg als ik intiem ben geweest en me daardoor erg verlaten voel als ik mijn vriend daarna enkele dagen niet zie, die zijn vele malen groter, dan de moeilijkheid van me aan me grens houden en de ander daar ook steeds op wijzen. Ook kan je het, mi uit de bijbel halen, en weer zeg ik, kán, hoeft niet, God gaat met een ieder zijn eigen unieke weg, want iedereen is uniek.
Dus als een ander vindt dat dingen wel kunnen voor een commitment, zal ik diegene zeker niet oordelen, want diegene heeft zelf een relatie met God, en wie ben ik dan?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 7 augustus 2014, 02:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:55
Onderwerp: Zuivere Liefde
|
|
|
PETRA373 schreef: | inderdaad respect voor ieders manier van denken erin.
Weet je als ik jouw zo lees, moet ik eerlijk bekennen als mijn zoon in zeeland zou wonen en zijn vriendin in jouw plaats, zou ik als moeder ook met me zoon gaan praten, van waarom daar weg? het is echt prachtig wonen daar. Neem aan dat hij zijn baan daar heeft ook in d e buurt. Jij hebt geen baan en vaak als mensen uit zeeland verhuizen krijgen ze echt heimwee. |
Mijn vriend is er zélf over begonnen(ik had daar nooit aan gedacht zelfs...), hij werkt in een bedrijf, waar je naadloos kan overstappen...als je voor een partner verhuist.
Dus hij maakte me blij met een dode mus.... En hier is het ook heel erg mooi, ik zit letterlijk ín de Biesbosch.
Nee, ik voel me gen....d.
Maar ja, ik trek dan ook mijn grenzen, ik laat me niet eerst lekker maken en hij kan dan ook lekker....en dan is het ja, me moeder ziet het niet zitten, nee, dan zie ik bepaalde zaken ook niet meer zitten, zoals knuffelen, want zoals ik al zei, ik voel me dan verlaten als ik hem dan enkelen dagen niet meer zie. als ik dat niet doe, en hem als goed vrienden zie waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden, dat weer wel, dan heb ik daar geen last van van dat verlaten gevoel.
Maar ja, zo is iedereen anders, en dat is maar goed ook :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:43
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
WOMAN254 schreef: | Die leeftijd is mooi ja zijn kinds nog puur en zuiver een prille stadium dan is het zo belangrijk dat je geborgen bent en mag genieten van het kleine je mag spelen als een kind zo mooi en zo puur zo eerlijk. |
Dát bedoel ik...
Quote: | Je mag gerust bij mij langs komen hoor ik heb ruimte genoeg en je kunt evt hier slapen ik heb een bank vrij die slaapt heerlijk dus dat is geen probleem mocht je hier willen overnachten. Mocht je toch deze kant op willen komen dan bij deze van harte uitgenodigd. |
Ik zal eens overleggen. Ik vind het heel erg aardig van je.
Quote: | 2.Mocht je evt een helpende hand nodig hebben voor in het huis dan wil ik gerust mee helpen hoor als het onbegonnen werk is meer handen maken licht werk voor je het weet is alles schoon. |
Dan heb jij déze puinhoop hier nog niet gezien....ik zal er over denken... ik moet het wel van mijn woonbegeleidster zelf doen, en anders iemand via de wmo nemen...:( en daar hou ik niet van, vreemden in me huis van de wmo...
Quote: | 3. Welke cursus mag je voor aanmelden? |
Schilderen en tekenen, begint 20 september
Quote: | 4. Kan leuk zijn de stad lekker ontspannen lekker niks doen voor je uit kijken en naar mensen kijken dat vind ik leuk tja misschien ben ik dan een apart mens maar aan de mens kan je een hoop dingen zien in hoe de mens is en wat er schuilt in hun. Dan kijk ik naar de ogen want de ogen zijn de spiegels van de ziel. |
Ja, dat is heerlijk, het is altijd even moeilijk om weg te komen voor mij, maar als ik er eenmaal uit bén, ja, heerlijk hoor. babbelen met die en die, lachen ook, juist als buitenlanders, zogenaamd, met elkaar ruzie hebben in het Nederlands, dus niet echt. ja, ik kan naar een dag activiteiten iets, en naar 2 inloopcentra.
En je kan ook zo heerlijk wandelen hier...Zelfs in de stad heb je parkjes en hofjes etc. Met vijvers enzo.
Quote: | 5. Iets wat ik goed kan begrijpen ik zelf zit ook ruim 5 jaren thuis maar dat neemt de plezier niet weg je vult je leven op een manier wat bij je past. Wie hoe of wat je bent we zijn allemaal mooie parels uniek in Gods hand.
O ik mag opschieten dat ik al fietsend naar de tent ga anders kom ik te laat voor de Bijbelclub. |
Fijne dag!, bedankt!
Quote: | Wens jou en anderen ook een gezegende dag toe. |
[/quote]
Jij ook!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:28
|
|
|
WOMAN254 schreef: | Mooi dat je het een heel belangrijk onderwerp vind want zeg nou zelf eeuh dan zijn er een hoop mensen erbij die in deze vorm totaal geen rekening met je willen houden en bij wijze van spreken dood leuk gewoon over je heen willen walsen. Dan is goed om een bepaalde grens aan te geven. |
Ben het idd met je eens, wel de lusten niet de lasten, nee deze vlieger gaat bij mij niet meer op
Zou lekker makkelijk worden....
Maar ja, iedereen staat er anders in ik heb ook respect voor anderen hun mening, juist wel en vind zeker andere meningen ook erg interessant om te lezen.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:17
|
|
|
Ja, de ene vind liefde ook zuiver als je knuffelt voor een commintment(huwelijk). Een ander zegt niet bang, als het goed is is er een samen, stap voor stap. Zo is iedereen weer anders, gelukkig maar, en interessant om kennis te nemen van andere meningen. En deze dingen dacht ik eerst ook.
Maar ja, dingen veranderen, en ja, ik ben gekapt met knuffelen, want als mijn vriend dan de volgende ochtend naar zijn werk moet, bijvoorbeeld, 100 km verderop, om 5 uur, ja, en ik weet dan dat ik hem enkelen dagen niet zie, ja dan voel ik mij erg verlaten, juist omdat ik intiem ben geweest, wat ik niet meer heb, nu ik dat niet meer doe. Ik heb dat natuurlijk duidelijk gecommuniceerd naar hem, en ook waarom, enzo.
Nu ik duidelijk heb gezegd, zolang wij niet samen in dezelfde gemeente wonen, doe ik dat dus niet meer om die reden, Dan zie ik het als goede vrienden, waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden.
En belangrijk om deze dingen te verkennen voordat je trouwt, nee, dat heb ik ook niet meer, want als je echt van mekaar houdt denk ik dat deze dingen vanzelf wel goed komen, je hebt zelfs je hele leven om eraan te werken.
Dus ik ben wel veranderd, tov wat ik schreef in topic Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 07:20
|
|
|
Quote: | Woman schreef: Zuivere Liefde
Is iets wat zo heel weinig meer voor komt in deze moderne tijd. Tegenwoordig is het gewoon om bij een date, relatie, verloving te gaan zoenen of te gaan knuffelen maar het maakt de mens moeilijk om als je tot trouwen gaat om van elkaar af te blijven. Een mens vind je gauw overdreven als je niet wil zoenen, knuffelen voor je huwelijk. Dan ben je te zwart/wit, een non in een klooster, een één of andere amish, een vrieskist, of ik weet niet wat. Allerlei namen naar je toewerpen om te proberen om jou over de grens te krijgen dat je toch als alle anderen het gewone doet maar is dat wel gewoon nee denk ik dan het is niet gewoon dus ook niet normaal. |
Hai Woman,
Ik ben het helemaal met je eens.
Ik doe ook niets met mijn vriend, hij bekijkt het idd maar even fijn.
Pas als hij een vast commitment wil maken dus hier komen wonen(wat hij had belooft, waar ik dus niet om had gevraagd, en waar zijn moeder even een stokje voor stak)
Eerder blijf ik gewoon fijn gezellig vrienden, en idd géén geknuffel oid, want dan voel ik mij dus gebruikt.
Goed dat je dit onderwerp aankaart: een heel belangrijk onderwerp!
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 07:11
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
WOMAN254 schreef: | Ga mij bezig houden in de ochtend voor de kids werkjes maken tijdens kinder bijbel week zit in de blauwe groep van 4 a 5 jaar dat is zo leuk hé. Mijn 3e keer dat ik daar mee aan doe is elke jaar van 1 week van dinsdag tot vrijdag ochtend van 9 tot 12 uur.
Daarna mij bezig ga houden met huis en tuin want vrijdag de 8e ben ik jarig. Heb maandag al de taarten besteld dus hoop bezoek te ontvangen van de kerk en een paar vrienden die dan komen. Word dan een gezellige boel. |
Wat leuk zeg! Kinderen van 4 á 5 jaar, ja, ik kan me nog herinneren ik was ook zo leuk op die leeftijd, ja, dat zeiden moeders van vriendinnetjes ook regelmatig....
En wat ontzettend leuk dat je je verjaardag viert, ja, als ik bij je in de buurt zou wonen zou ik wel langs willen komen, ja, soms is het een beetje vervelend als mensen zo er weg wonen vind ik.
Wat ik (van plan ben te) gaan doen...
1. me haar 2. me puinhoop hier thuis opruimen, al is dat gevoelsmatig onbegonnen werk ;) Hoe maakt een mens zo'n puinhoop, vraag ik me weleens af... 3. aanmelden voor een cursus 4. de stad in, flierefluiten(ook wel werken genoemd door mij
5.Echt werken kan ik pas weer als voorgaande 4 punten lukken op regelmatige basis. Misschien dat dat wonder zich nog eens gaat voltrekken. (maar ja dan moet je wel in ogenschouw nemen, dat ik voor 80-100% ben afgekeurd, en ik toch maar eventjes van onze regering een inkomen krijg elke maand! Ja, ik was er natuurlijk wel voor verzekerd, dat wel weer.
Ik wens iedereen een hele fijne gezegende en rustige dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 12:39
Onderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
|
|
|
JOL252 schreef: | We moeten helemaal niks!
Gewoon volhouden met daten en je spoor trekken, de aanhouder wint.
|
Heel postief Jol, helemaal mee eens, geldt eigenlijk ook voor veel meer dingen in het leven, denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 11:51
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik denk dat CM het prima begrijpt dat er ook een andere kant aan regels zit. Maar regels zijn nu eenmaal nodig om te zorgen dat het voor iedereen duidelijk is hoe je gebruik maakt van het forum. Daarbij bots je vanzelfsprekend op die grenzen, en dat kan misschien wel es lastig zijn maar is beter dan dat iedereen maar ongebreideld hier zijn/haar gang kan gaan. Die grenzen kunnen we accepteren, zo niet dan maken we het alleen maar onszelf erg lastig. |
Ja, je moet idd, de regels niet persoonlijk opvatten, als jij wéét dat jij je best doet, en je maakt, in de ogen van een ander?, want ja, de ander kent je denkwereld niet, een fout?, nou ja, jammer, dan. tis die ander zijn site en ik kan er alleen van leren ja zo denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 11:44
Onderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
|
|
|
JOL252 schreef: | - Grote woorden - Druk zetten op je om na te denken en met snelle antwoorden te moeten komen. |
Ja, die ken ik ook, deze twee, ja, die had ik bij de eerste(en tevens laatste) date hier
heb overigens nog wel een soort van vriendschap overgehouden met diegene, maar ja, dat is natuurlijk wel veel minder geworden, na me relatie.
Ik zeg altijd, denk eens goéd na, wie ken je van je jeugd, en dan niet de meest voor de hand liggende personen....
Kijk, als je iemand kent die jou heeft gekend in je jeugd, en jij hem ook dan ís er dus al een band, en je kent elkaar van toen je nog aan het begin van je leven stond zeg maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 11:22
Onderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
|
|
|
PATRIES723 schreef: | Hier had ik het laatst met een (niet gelovige) vriendin, die nog niet zo lang geleden verlaten is door haar man over. Ik ben inmiddels 3 jaar geleden gescheiden, en ben daar ook wel over heen. En dan vraag je je zo langzamerhand af of je je weer zou kunnen open stellen voor een nieuwe relatie.
Na 12 jaar huwelijk, lief en leed delen en alles van de ander weten moet je ineens alleen verder. Al die vertrouwde dingen die in een huwelijk horen zijn er niet meer en zal je in een nieuwe relatie opnieuw moeten opbouwen. Dat kan mij letterlijk weleens bang maken. Want hoe leer je een ander weer te vertrouwen?
En dat gaat over hele basale, simpele dingen. Het letterlijk jezelf bloot geven. Het letterlijk jezelf weer opnieuw bloot geven.
Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen, of er juist al door heen zijn gegaan in een nieuwe relatie! |
Hai Patries,
Ik herken het.
Ik had het voor mezelf aldus opgelost: Ik had mezelf heilig voorgenomen om met niemand maar dan ook helemaal niemand een relatie te beginnen.
Ja, en toen, inene, totaal onverwacht, net toen ik hulp nodig had, belt een jeugdvriend op, die ik ruim 20!!! jaar niet had gezien. die kon ik dus nog uit mijn jeugd. Daar ben ik nog steeds mee.
ja, ik hoorde het weleens meer, ja, dat sommige mensen zeiden pas als je het loslaat, de mogelijkheid op partner, ja dan pas krijg je het. Ik had daar zelf geen mening over, ik dacht het zal wel, meer dacht ik niet.
Maar ja, heb het dus zelf wel meegemaakt.
Maar ja, ik heb ook gemerkt, als je alleen bent dan gaat er een ander mechanisme in je leven, het zgnde overlevingsmechanisme, ik zou het zo willen noemen voor mezelf, het 'ik ben alleen en heb het desondanks best goed naar me zin' mechanisme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 augustus 2014, 11:24
Onderwerp: C.M. datingsite?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Klopt, maar later las ik met wat voor bedoeling freedom dit topic heeft gestart, lijkt mij een goede reden om niet te tolereren, is er laatst ook niet een topic van iemand gesloten, zelf verwijderd die persoon, omdat d e bedoeling het zelfde was ? en nu gaat deze dame effe verder. mensen gaan e r op in..het creëert een negatieve sfeer. Op het moment is de sfeer goed op het forum, iedereen schrijft met respect na elkaar toe, maar een topic als dit, is sfeerverziekend en niet nodig vind ik. Ik lees commentaar over hoe mensen op het forum schrijven, bij deze geef ik effe commentaar terug en ga er verder niet meer op in en hoop dat iedereen nu gewoon verder op het forum schrijft zonder negatief commentaar op elkaar. |
Ik snap je wel.
Ik zelf heb moeten leren om dingen niet persoonlijk op te nemen, zelf als het voor mij lijkt alsof het persoonlijk negatief is. Ook in het dagelijkse leven. Mijn vriend kan dit en dat wel willen, maar ja, dit en dat gaat niet op voor mij. Mijn manier van leven is (iig nú) anders dan de gemiddelde, en daar moet hij het mee doen, en anders laat maar. Dan kan iemand wel met termen komen als 'niet normaal', of 'iedereen doet zo', maar ja, ik ga mijn eigen weg. Ik ben wel weer eerlijk dat wel, maar ja, ik ga niet me hele leven doen wat anderen van mij verwachten.(ja, je moet werken, je moet de huur betalen, Houden aan de regels van CM, deze dingen bedoel ik niet) Ik moet mezelf kunnen blijven. En ik wil niet toneelspelen. En ja, dan word ik ook teleurgesteld, ja, dan verwachtte ik ook hulp van die en die, die zijn ten slotte christelijk, en ja, in plaats daarvan is er grote veroordeling.
Dat zegt dan meer over diegenen als over mij, denk ik dan nu, ja, dat las ik net in een ander topic. Dan kan ik wel zeggen zijn dat nou jou vrienden.
Eerst verantwoording aan God, dan aan mezelf, dan aan een partner, als je die hebt...en verder aan niemand......
Sterkte Lieve meid, het is niet altijd makkelijk...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 4 augustus 2014, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 augustus 2014, 11:05
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA373 schreef: | Heb je helemaal gelijk in, Ergens als iemand helemaal niet d e moeite neemt om effe terug te reageren, zegt inderdaad genoeg over die persoon. |
Ik reageer niet meer op mails....van mannen.
Zit je idd moeite te nemen, om terug te mailen, klopt het totaalplaatje niet, dan kappen ze. Het is bij een enkeling gelukt, zo even uit mijn hoofd 2 vrouwen die ik ken van hier, M en A.
Verder, in het algemeen, denk ik, ik trek me dingen niet zoveel aan.
We leven in een gebroken wereld, dus ja, ook hier.
Dat is mi ook een kunst, wat me soms lukt en niet altijd, en soms ten dele, alvorens in dingen weer helemaal van me af kan zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 augustus 2014, 10:55
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik lees toch heel goed daarom dit topic.
Ik persoonlijk vind jouw topic hier beetje sfeerverziekend, als je commentaar op iemand hebt, mail die persoon effe en zeg hoe het op jouw overkomt.
Wat mij betreft mag de redactie wel weer een topic sluiten. |
Hai Petra ;)
Redactie schreef al: Geplaatst: zondag 3 augustus 2014, 12:19
ANNETTE050 schreef:
Quote: | 'kon'?????? 'werden'???? Helaas gebeurd het nu. In en in triest. |
REDACTIE: Quote: | Graag de volgende keer de 'Niet oké-knop' gebruiken, de redactie mailen en/of contact leggen met de persoon in kwestie. Met dergelijke insinuaties kan niemand iets. |
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 augustus 2014, 05:21
|
|
|
JANS221 schreef: | CM is voor iedereen toegankelijk, of je nu op zoek ben naar een relatie of niet. Dat kun je ook aangeven in je profiel. Die ruimte is er. Je kunt naast daten, chatten en mailen, leuke contacten opbouwen en goede gesprekken hebben. Zelf heb ik een paar vriendinnen gevonden op CM. We eten bij elkaar, gaan er op uit en gaan met elkaar op vakantie. Dat is het mooie van CM! Dus: CM is meer dan een datingsite!
Blijft de vraag of het verstandig is om op CM je privéproblemen op het world wide web te gooien. Vaak zijn in deze situaties persoonlijke contacten of privemails toch beter. En daar is dus ook ruimte voor.
|
Vriendschap en relaties Discussieer hier over vriendschap, relaties, het single-zijn, afspraakjes, en alles wat hierbij komt kijken. Christelijk leven Discussies over hoe je als christen concreet invulling mag/moet geven aan je geloof.
Dit zijn de eerste 2 topics.
Hoe kan je nou, zonder eventjes iets van je privé op te lichten, nou praten over vriendschap, relaties, en alles wat hierbij komt kijken, zonder een beetje privé te worden.
En hoe kan je praten over hoe je concreet invulling moet geven aan je geloof als je niet ietsje privé kan zijn.
Ik denk ook, dat het ermee te maken heeft, of iemand te traceren is, ik ben absoluut niet te traceren. me geschiedenis wist zichzelf steeds, aan mijn naam is verder op het hele net niets mee te verbinden. En ik heb overal ander wachtwoorden voor, met zo een systeem, dat het niet te achterhalen is en voor mij wel te onthouden.
Als ik een topic open over een onderwerp, aan de hand van een vraag, dan wil ik weten of datgene waar ik het over heb bij meerderen speelt.
Ik noem nu even wat, een jaar terug, opende ik een topic, 'seks voor het huwelijk, of gelijksoortig commitment', dat topic liep goed, en ja, wat is nou meer privé dan daarover te praten?
Nu opende ik gisteren een topic of ik de enige ben die er niet tegen kan tegen bovenmatig veel over de vijand praten in het dagelijkse leven.
Ja, dan kan het zijn dat men vermoed, dat ik iemand ken die dat doet, ja, en dat zou dan privé informatie zijn.
Maar ja, anders kan ik die vraag niet stellen.
Dan nog, heb ik voor mijn gevoel, niet veel gezegd.
Het gaat er denk ik om, om niet precies in details te treden dat is ook niet verstandig in het dagelijkse leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 augustus 2014, 20:33
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Daar sla je de spijker op zijn kop...... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 augustus 2014, 19:53
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Easy come...easy go....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:34
|
|
|
JANS221 schreef: | Zullen we nu maar weer met het eigenlijke topic verder gaan: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen! Roelof heeft weer genoeg aandacht gekregen voor vandaag! |
Deze zaken die Roelof aanhaalt zijn mi wel on topic, en kunnen redenen zijn waarom iemand geen relatie meer aan durft te gaan.
Laat staan onderscheid maken in wie wel en niet te vertrouwen is, als je eigen ouders al niet te vertrouwen zijn.
alleen er heerst een groot taboe op, ja, want 'het zijn wel je ouders, schoonouders' etc. die mensen kunnen dus, ongestoord, het leven van zoveel mensen verzieken alleen omdat er een bloedband of een aangetrouwde(alhoewel bij een relatie heet het ook al gauw schoonmoeder..) band is.
Fijne Dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 2 augustus 2014, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:26
|
|
|
ROELOF140 schreef: | o ja, lekker makkelijk: alles maar accepteren wat je ouders doen en zeggen. |
Dat moet je nou juist niet meer doen.
Kijk, de derde wereld heeft problemen in die zin van te weinig goederen; geen eten, geen onderdak, etc.
Hier in het westen hebben velen problemen met familie. "Van je familie moet je het hebben' is daarom juist ook een cliché geworden.
Ik was een keer getrouwd, en schoonmoederlief had er echt veel aan bijgedragen dat ik ging scheiden(tot mijn grote verdriet, dat scheiden, dat wel).
Dus ja, ik begrijp je wel.
Hier zie je vaak dat ouder(s) bezig zijn de leven(s) van hun kinderen te verzieken. En ja, dan valt er dus inderdaad niets te eren.
Ik zelf zou naar een psycholoog gaan, volgens mij zit dat in de basisverzekering, ja, het hielp mij wel, om inzicht te krijgen, maar zeker, om afstand te nemen op een manier die goed voor mij is. en idd, de waarheid onder ogen te mogen zien, ja, het is hier vaak zo dat dat niet kan, 'je moet je ouders eren', 'het zijn wel je ouders', 'het is wel je moeder' etc. al zou 'het' de koningin zijn, wat dan nog, je hoeft niet alles te pikken. Nee, je hoeft helemaal niets te pikken!!!!
Quote: | verder pas ik er voor om altijd maar (weer) klaar te staan voor de familie, iets wat ik in het verleden gedaan heb. ik bedoel: als het mijn broer te veel (principiële) moeite is om me te helpen met verhuizen, laat dan maar.. |
ja, bekende situaties de ene heeft een 'betere baan' en wordt dan voorgetrokken etc. en denkt dan zelf dat ie ook heel wat is..
Verder zijn er meerdere zaken waarmee men de kinderen kan manipuleren...
Quote: | maar goed, dat zijn ouwe koeien. ik spreek ze nauwelijks meer, en dat bevalt me eigenlijk wel best. |
Ja, je bent lang niet de enige...
Sterkte!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 2 augustus 2014, 08:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:07
|
|
|
JOL252 schreef: | Kleine kanttekening: je eert je ouders niet alleen door het positieve te benoemen maar je eert ze ook door ook hun tekortkomingen onder ogen te zien, waar ze hun rol als ouders niet goed hebben ingevuld. Als je dat kunt ben je ook beter in staat om je grenzen neer te zetten waar je beschadigd werd, gemanipuleerd en gekwetst. Dat houd je ook uit de slachtofferrol.
En om nog even on topic te blijven : Als je onder ogen ziet waar het niet goed zat in ouder-kind relatie kun je dat verwerken en loop je ook minder kans datgene wat onverwerkt was te herhalen in een partnerrelatie. Soms zit wantrouwen voor een relatie onbewust verder terug verankert in je leven. |
Mooi geschreven Jol!
Zoals altijd!
Even kanttekening: als ik zelf niet een tijdje psychologie had gedaan, had ik er zelf niet veel van begrepen dat kwam alleen daardoor.
Ik praat even voor mezelf.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 15:51
|
|
|
ROELOF140 schreef: | eer uw vader en uw moeder. maar dan moeten ze wel eerbaar zijn. en als je als ouder je eigen voordeel (want: vrijgezelle zoon is altijd handig als je wat rondom huis te doen hebt of je moet/wil ergens heen, en je wil zelf niet rijden) geblokkeerd ziet worden doordat die vrijgezelle zoon tegen een vrouw aanloopt, dan zit mijn moeder zo in elkaar dat ze er wel voor zal zorgen dat zoonlief weer vrijgezel wordt. al zal ze dat niet met zoveel woorden toegeven. |
O, wat komt mij dát bekend voor, ja, je bent iig lang niet de enige...schrale troost....
Ja, ik kan ook nog wel wat staaltjes vertellen over schoonmoeders....herken iig jou verhaal.
Quote: | en: ik niet-christelijk? zij wel dan? |
Ja, en idd, onder het mom van christelijkheid, wordt er op los gemanipuleerd...ik herken....
Quote: | komt nog bij dat ze meent hoge eisen te mogen stellen aan haar schoondochters/-zoons. ik denk zelf dat ze het er ten diepste niet mee eens is dat ik 'maar in het OV' werk, terwijl mijn broer HTS+ heeft en (naar mijn idee) maar dom handleidinkjes voor eiersorteermachines zit te vertalen...maar nee, daar mag niks over gezegd worden. |
Ja, van je familie moet je het hebben, ja, dat cliché, is niet zomaar een cliché geworden...
Ik kan ook wel wat staaltjes vertellen, omwille van privé hou ik even mijn mond, maar weet precies wat je bedoeld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 15:43
|
|
|
ROELOF140 schreef: | familie staat dan wellicht volgens sommigen op de 1e plek maar daar heb ik geen kontakt mee, dus die eerste plek valt leeg. en 'de minste zijn', zoals mijn moeder wil dat ik me opstel is geen optie, danwel gepasseerd station.
verder: als ik van mijn moeder moet horen dat mijn broer tegen haar loopt te klagen dat ze mij niet meer zien/spreken, en ik zeg haar dan dat als ze me willen spreken ze me maar moeten bellen, en dat gebeurt vervolgens niet (en nu, na twee jaar na de discussie is dat nog steeds niet gebeurd), dan is het gemis ook weer niet zo schrijnend.
ik heb me, na wat er gebeurd/nagelaten is, voorgenomen pas aan een relatie te denken als mijn moeder er niet meer is. hard? mwoah, niet half zo hard als dat zij er mede voor gezorgd heeft dat de relatie stuk liep. tweede voornemen is dat ik de sleutel van haar huis, na haar overlijden bij de executeur testamentair (zijnde mijn broer) afgeef om te voorkomen dat ik de beschuldiging op mijn bord krijg dat er dingen uit het ouderlijk huis missen. hard? nee, ik noem het reëel, aangezien ik de enige ben die bij haar in de buurt woont, en er tzt niet voor betaald krijg om het geheel af te handelen. |
O, ik weet idd hoe een ouder de boel kan verzieken, eerder meegemaakt.
Ik zelf zou zeggen, gewoon relatie nemen, als de mogelijkheid zich voordoet, en gewoon je hele moeder erbuiten laten.
Sterkte!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 11:01
Onderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
|
|
|
Hai Woman!
Bedankt voor je linken, ja Henk binnendijk kan mooi spreken, ik heb de linken in je profiel ook bekeken van YouTube, over dat meisje die over haar verkering en huwelijk vertelde, vond ik erg mooi en een stukje van Henk Binnendijk, op een mannenbijeenkomst.
Ik ga zeker de linken verder bekijken. ja, ik reageer nu even tussen mijn werk door.
iig Bedankt!!! en tot laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:55
Onderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
|
|
|
PETRA373 schreef: | daarvoor kan je kiezen.... voor een goed of slecht mens te zijn... zet me tot denken die woorden, hoeveel mensen doen slecht een ander pijn, vanuit reactie op hun eigen pijn? |
hai Petra, Bedankt voor je reactie!
Ja, idd, sommigen kunnen niet kiezen, als het een automatische reactie is op hun eigen pijn. Je hebt denk ik twee wegen in deze categorie die je beschrijft: mensen die anderen pijn(omdat ze zelf gekwetst zijn) doen en daarop kicken, het zogenaamde leedvermaak, en mensen die anderen pijn doen(omdat ze zelf gekwetst zijn), terwijl ze dat niet willen, en daar zelf ook onder lijden. De laatste groep daarvan werkt het geweten denk ik. en ze zullen er indien mogelijk alles aan doen om het gedane(automatisch gedane leed als reactie op hun eigen pijn)leed te verzachten, weg te nemen, etc. Dat is mi ook een groep die vergeven kan worden, omdat ze er berouw van hebben. Ook al konden ze er zelf, op dat moment niets aan doen.
Quote: | en: In hoe verre kun je bepaalde slechte dingen van mensen kwalijk nemen? een vb bv is, kind soldaten, ja ze doen veel slechte dingen, maar als je hun verhaal kent, in hoeverre kun je het hun dan nog kwalijk nemen??? daarom ben ik zo blij dat jezus ook onze advocaat is.... |
Ja, wat je hier zegt bedoel ik in voorgaande reactie van mij. idd, kind soldaten kunnen er niets aan doen. Anders wordt het als hun wordt uitgelegd, hoe het komt dat ze zo deden, en ze blijven het desondanks toch doen als ze volwassen zijn.
Quote: | ik heb een tijdje over je vraag zitten nadenken en een antwoord op de vraag?? Die kan ik beter aan God over laten. gelukkig is god een genadig God met een onvoorwaardelijke liefde. Dat is hoopvol ... voor mij in ieder geval wel |
Dank voor je antwoord, ja, ik kan wel merken dat je erover nadacht!
En idd, God heeft onvoorwaardelijke liefde, wat je ook wel ziet bij bv moeders tov hun kinderen.
Ik denk, God is genadig indien er berouw is, en dan natuurlijk alleen als en dader inzicht heeft waardoor, anders kan er ook geen berouw zijn. Ja, of mensen die leedvermaak hebben, ja, zich beter voelen naarmate anderen lijden...Ik weet niet of God dan, als ze zich niet bekeren daarvan, genadig is aan hun.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|