Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:37
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
Er gaat nog iemand mee; ik heb een kikker gevonden die gegarandeerd in een prins verandert. Alleen nog loten wie m mag
Ik stel voor: Tess. Omdat zij het uitje regelt?
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 + kikker Rinske773 Chatuliem619 Mario216
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 21:00
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het slechtste moment van gisteravond... Ik had een kennis op bezoek, die vroeg of hij naar het toilet mocht... tuurlijk mag die dat... later nog eens geweest, blijkbaar om er ook te bellen want ik hoorde hem praten... Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff... Heb het maar opgehouden en eerst het toilet grondig schoon zitten maken. Vraagje... is dit abnormaal of plassen er wel meer mannen naast het toilet i.p.v. erin ? |
Volgende x handsfree laten bellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 20:56
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hee Zinga, Ik heb nog eens gekeken, en het blijkt een visboer te zijn geweest die zijn vis aanprijst. (Denk toch dat die snoekbaars de rivier niet meer haalt, helaas , snik ).
Voor alle duidelijkheid hier het filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=lEfyMydSPBo |
Hij's leuk.
Maar ws ook lekker Houd jij niet van vis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 15:09
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten. Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken maar soms gaat het er wel onbehoorlijk heftig en soms ook grof aan toe. Waaraan ergeren wij ons toch steeds weer? Ik merk ook dat een bepaald persoon en soms meerdere personen zich aan elkaar blauw ergeren. En het vervelende is dat de betrokkene zich van verre onthoudt van wederhoor. Daar erger ik mij dan aan. Soms is zo iemand totaal onbereikbaar om te LUISTEREN (lees: LEZEN) naar wat anderen steeds maar weer proberen uit te leggen dat het gedrag van de betrokken persoon te weerleggen. Ik erger mij daaraan. Er zijn meerdere mensen die hun abonnement niet meer verlengen en/of meteen vertrekken. Dit kan niet zo door gaan en kan ook de bedoeling niet zijn!
IK ERGER MIJ...deze woorden worden wel gebruikt als men zich bezint op de vraag wat in een bepaalde situatie wel of niet geoorloofd is. Dan zegt men: we moeten het maar nalaten, want anders ergeren we deze of gene. Nee...het gaat hier niet om een bepaalde ergernis, nee...zijn/haar handelen kan een ander tot zonde brengen. De persoon die ik in mijn topic betrokken heb is misschien niet zo sterk staat in het communiceren met anderen. Maar omdat ik een naastenliefde koester heeft de persoon in kwestie voorrang boven mijn inzicht als het over ergeren gaat. Dat is mijn nederigheid. Maar er is ook een andere ergernis! Iemand kan zich ergeren aan ons geloof, ons gebed, onze diensten aan de Here. Dat kan ten diepste een ergernis aan het Kruis zijn Maar het is overbodige moeite te bewijzen dat we in dat geval niet mogen ophouden met wat we begonnen zijn te doen: elkaar met respect te benaderen in de Lobby....
Gezinus. |
Gibby ik vind dat je gelijk hebt. En in antwoord op je vraag in de topicnaam: nee wij mogen een ander geen aanstoot geven. Sommige mensen vinden het 'stoer' dat ze s..... hebben aan iedereen en van hen hoef je ook echt geen respect te verwachten. Dat is te hoog gegrepen voor hen.
Het christelijk karakter van de chatbox is vaak ver te zoeken; ik kom er iig niet meer.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 11:44
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
MAR907 schreef: | Is niet zo moeilijk, je hoeft het niet te begrijpen om een boek te vertalen. Een slecht boek vertalen is ook niet moeilijk. Een slecht boek dat goed vertaald wordt, blijft ook in de nieuwe vertaling een slecht boek. |
Ooh... heb je't weleens geprobeerd? Mij lukt het iig niet. Zonder begrip van de strekking van het boek en de bedoeling van de schrijver is het erg moeilijk, zo niet onmogelijk een boek goed te vertalen.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 11:38
Onderwerp: kanibalisme
|
|
|
PIETER649 schreef: | De laatste tijd zijn er wat snel groeiende gemeenten, zoals bijv. in Drachten en Barneveld die een zuigende invloed hebben op mensen uit andere gemeenten.
Welke gemeentes bedoel je en kun je jouw bewering aantonen? Ik ken een gemeente in Barneveld die snel groeit omdat er wekelijks mensen tot bekering komen.
Op zich is er niets mis mee dat gemeenten snel groeien, als die groei komt vanuit nietchristenen.Helaas leert de practijk dat de groei juist vanuit andere gemeenten komt. Kleinere gemeenten worden opgevreten door die grotere gemeenten en verdwijnen.
Heb je hier onderzoek naar gedaan? Waarop baseer je dit allemaal?? Noem eens een paar kleinere gemeentes die vanwege deze 'concurrentie' zijn opgehouden te bestaan?
Als we er van uit mogen gaan dat de boodschap overal juist verkondigd word,
Mogen we daar idd vanuit gaan? Persoonlijk heb ik daar wel zo m'n twijfels over.
dan is deze vorm van groei niet de juiste weg.
Oké; dus je hebt je conclusie al getrokken. Einde discussie
De evangelisatie opdracht is juist: verspreid u over de aarde! en niet: concentreer u op n paar selecte plaatsen...
Euh.... ben jij niet in de war met de opdracht tot voortplanting? Lees eens in Handelingen hoeveel kleine kerken er waren per plaats. Geen 1. Er was 1 kerk per plaats. Megakerken dus.
De aanzuigende werking komt door een goede marketing.. comfortabele stoelen, opbouwend (opzwepend) sfeertje en een winnaarssfeer.
Bah. Dat jij je tot stemmingmakerij verlaagt zeg... 4 leugens in 1 zin.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke mega-kerken... wat vinden jullie? |
Pieter jouw post staat bol van de vooronderstellingen, vooroordelen en andere ongerijmdheden. Try again.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 7 november 2010, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:43
|
|
|
MARIO216 schreef: | Totaal iets van 50 man. And Up!! |
Ow... 'sdattal. Die houd ik wel ff onder de duim totdat jij trug bent.
Wil wel opslag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:34
|
|
|
MARIO216 schreef: | Eindelijk een vrouw op de afdeling. . En weer omhoog. |
Alleen maar mannen??
Hoeveel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:23
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hmmm, volgens mij begrijp je het niet goed. Die man had een joekel van een vis op een tafel gelegd (niet om te eten, maar om erover te vertellen, het was duidelijk in elk geval dat hij wist van een (tv-) opname ), en ik had meer het idee dat ie na afloop de vis weer terug zou gooien... denk ik... |
Ik zou em voor straf opeten (die vis)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:11
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ja, als ik aan het slapen ben mag jij mijn werk overnemen. Zal mijn baas leuk vinden en weer omhoog het topic. |
Ongetwijfeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 21:48
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan mag jij voor mij gaan werken en het topic weer omhoog |
Werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is niet de taak van de vertaler de Bijbel uit te leggen. Daar gaat bv. Het Boek volgens mij vreselijk de mist in. Het interpreteert nl. bij voorbaat al wat er staat. Een vertaler heeft slechts als taak zich bezig te houden met de zuiverheid van de vertaling. Dat betekent, dat hij/zij zich verdiept in zowel de grondtekst als in de doeltekst en zonder eigen interpretatie weergeeft wat er staat. Er zijn voor de uitgave van de NBV proefedities verschenen, waar mensen hun inbreng mochten geven of de grondtekst goed weergegeven is. En dat is slechts het enige wat telt. Veel mensen hebben aan dit project meegedaan en alle mensen hadden één grondhouding, nl. respect voor de grondtekst. En dat respect ging heel ver. Om dan deze mensen als ongelovigen af te schilderen vind ik dan ook wel heel ver gaan. Ik ken geen vertaling die met grotere zorgvuldigheid en inspanning gemaakt is. Als je kijkt naar de betrokkenen, zie je dat ook terug een hele lijst, van verschillende denominaties.
Wat betreft de SV, het is een typische refo vertaling, bv. met hun visie op de vrouw. Het gaat uit van een verouderde grondtekst en het heeft geen oog voor betekenisnuances van een woord. Het heeft alleen maar oog voor de grondtekst en dat gaat ten koste van de begrijpelijkheid voor de lezer. Voor een vertaler zijn dit hele slechte criteria. Allereerst zou je er van moeten vergewissen, dat de tekst die je vertaalt de goede tekst is. De SV verwerpt onderzoek naar deze teksten vanaf 1600. Verder heeft een woord verschillende betekenissen, en moet je zoek naar de betekenis in de contekst. Die contekst geeft nl. de waarde van het woord aan. Ten derde, de Bijbel is geen doel op zichzelf, maar een middel om God te leren kennen. Het streven zou moeten zijn dat de Bijbel voor iedereen toegankelijk moet zijn, zonder dat ze een woordenboek erbij moeten hebben. |
Welke bijbelvertaling is volgens jou de beste?
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:07
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Das mooooi! De 20e is namelijk nog wel een paar nachtjes slapen
Overigens ben ik wel van plan van de week te gaan reserveren dus als er mensen zijn die nog mee willen, grijp dan nu nog je kans! |
k Zou maar dubbel reserveren voor Mario.... die eet voor 3 maanden vooruit hé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:03
Onderwerp: single avond Barendrecht 10 december
|
|
|
VISSER278 schreef: | Volgens mij bedoelt ie de opname van de EO-Eva avond . Dát is iig. op 10 dec. |
Is de Opname op 10 december?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 09:59
Onderwerp: Leugentje om best wil?
|
|
|
On topic, maar toch een ander onderwerp...
Wat denken jullie van leugen(tje)s in crisis- en oorlogstijd?
Als voorbeeld het welbekende verhaal van de oudere dame die tijdens de Koude oorlog bijbels smokkelde naar Rusland. Aangehouden bij de grens, durfde ze niet te liegen tegenover de douanier die vroeg of ze nog iets had aan te geven. En ze antwoordde hem lachend dat de ze hele achterbak vol bijbels had. Wat ook zo was. De man lachtte hartelijk terug en liet haar doorrijden.
Prachtig verhaal maar ik betwijfel of het altijd zo gaat.
In de Wereldoorlog II schijnen er mensen geweest te zijn die Joden onderdak boden, maar hierover niet tegen de Duitsers wilden / konden liegen.
En zo zijn er vast nog meer voorbeelden te noemen. Wat te doen als een leugen om bestwil mensenlevens kan redden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 09:48
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is dat wat ik niet kan controleren omdat ik maar niet geregistreerd raak. Als je een onderwerp aanklikt wordt er je eerst gevraagd om te registreren. Wat ik ook deed in augustus maar ik zit nog steeds te wachten op een wachtwoord en dergelijke. Ik begin ook al aan de echtheid te twijfelen.
F |
Ik zou er als ik jou was toch nog een mailtje aan wagen. Wellicht is er met je registratie iets mis gegaan?
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 09:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je moest wel eerst registreren en dat deed ik toen maar kreeg nooit de mail of het wachtwoord waar ze op de site overspreken. Ach, ik doe toch al genoeg activiteiten...ik ga straks weeral naar de winkel... |
Is het wel een echte site
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 22:15
|
|
|
MARIO216 schreef: | Jij niet dan, en weer omhoog |
Jawel, maar ik eet in de tussentijd gewoon door hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:47
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hihi ik zag pas toch iets grappigs bij DWDD. Die man had een vis op tafel gelegd, nog niet zo lang uit het water... dus die man heel boeiend aan het vertellen over die vis, krijgt ie ineens een zweep van die vis z'n staart... hahaha... kwam niet meer bij... |
Hm... persoonlijk houd ik er niet zo van als de inhoud van mn bord beweegt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:35
|
|
|
Haha... jullie hebben honger zeker?
Of Mario verlangt naar z'n winterslaap vanaf de 21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:32
Onderwerp: Leugentje om best wil?
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Vandaag heb me ziek gemeld voor mijn studie, omdat ik morgen voor mijn stage een belangrijke presentatie moet houden voor meer dan honderd mensen. Ik heb me deze week goed voorbereid en weet wat ik wil zeggen. Deze week had ik echter al zes dagen gewerkt en was dood en dood moe.Het college van vandaag kon ik missen als kiespijn, en heb me ziek gemeld ook al ben ik dat niet.
Mijn vraag aan jullie: Bega ik hiermee nu een doodzonde en moet ik om vergiffenis vragen bij God? Of zou Hij deze actie wel begrijpen?
Graag jullie reacties.
Groet, Laurens |
Ben het wel met Mar eens. Maar een andere benadering is: is er geen betere manier om tot rust te komen en nieuwe kracht te krijgen? Hoe was die tekst ook al weer: "... maar wie de Here verwachten..."
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 14:42
|
|
|
Anita; in je eerste post lijk je een pleidooi te houden voor uitsluitend het gebruik van de bijbel. En daarna plaats je de 1 na de andere post met lappen tekst die helemaal niet in de bijbel staan?! Met schrijvers die niet in de inhoudsopgave van mijn bijbel voorkomen?
Vink niet erg consequent....
GrZing
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 5 november 2010, 14:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 22:55
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PIETER649 schreef: | Arme Jonathan.... Carin vond hem super zoals ze hem leerde kennen hier op cee-em.... nu gaat ze van cee-em af en gaat ze hem kneden en boetseren naar haar ideaalbeeld... |
Sja... Een vrouw die een man trouwt denkt dat hij in de loop van de tijd wel zal veranderen. Wat hij nooit doet. Een man die een vrouw trouwt denkt dat zij in de loop der tijd niet verandert.... wat zij wel doet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 22:44
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
CARIN303 schreef: | Lieve CM vrienden,
Ik ga jullie ook verlaten! Ben - af en aan- toch een jaar of 4 lid geweest waarvan het laatste jaar actief op het forum. Maar ja......nu heb ik het druk met een man ( jaja,de ideale man, hij is van mij ) en schiet het forummen er steeds meer bij in. Nog 2 dagen en mijn naam wordt grijs op de site en daarom wil ik jullie allemaal bedanken voor een hele fijne tijd. Ik heb veel gelachen met jullie, gediscussieerd, gebeden,meegeleefd en nog zoveel meer ( zucht, lijkt wel op een relatie). Bedankt allemaal voor de leuke tijd!
|
Jammer Carin; ik ga je zeker missen. Maar de reden waarom je weggaat is natuurlijk geweldig: de ideale man... toe maar Veel geluk voor jullie allebei!
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|