Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:38
Onderwerp: Het Uiterlijk
|
|
|
XABIA794 schreef: | wat dacht je ervan om te horen dat belgen "dom" zijn... is dat uiterlijk, of het innerlijke enne, waarom zitten onze universiteiten dan vol met hollanders? |
[list=1][*]Heb tot nu toe enkel niet blonde Belgen leren kennen, dus zal wel aan de binnenkant zitten dan [*]En bij dat van die universiteiten zal vast gaan om het onderwijzend personeel...of om studenten die België nog een redelijk gemiddelde gunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:35
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een knuf voor iedereen... ..die wel eens een ander niet snapt... ...dus gewoon voor iedereen hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:24
Onderwerp: Hallelujah
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | misschien is het beter te vertalen met: je liet me voelen wie ik echt was.... |
Vind toch het voelen van iemands wezen dieper klinken, al is het inderdaad in essentie hetzelfde als jouw nu gekozen vertaling. Wie je echt bent blijft in klank ergens meer aan de oppervlakte, al verwijst het wel naar het binnenste. De duiding 'wezen' gaat echt de diepte in qua klank wat mij betreft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 januari 2011, 20:18
Onderwerp: goed nieuws voor sommigen
|
|
|
Pieter
Zeg nooit nooit... Want de woorden van afscheid zijn vaker gesproken... En zoals je zelf al eens gezegd hebt bij zo'n leuk topic over dit onderwerp, zijn die woorden veelal gevolgd door een retourritje CM na verloop van tijd... Maar ja, tijden kunnen veranderen. Dus wie weet, ben je, zoals eigenlijk anders altijd, op dit punt nu ook eens een man van je woord.
Want dat is wel de Pieter die we hier op CM hebben leren kennen. Recht door zee, zoekend naar daadkracht (in die zin toch duidelijk een buurman van die 'F-van-foute' club ) en zelfs niet te beroerd voor een knuffel op CM
Ga vooral genieten van je leven buiten CM: je gezin, je werk, je vissen...en al die mooie mensen om je heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 22:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is nou precies het probleem hier, er word altijd geprobeerd je bij het ene of het andere groepje te trekken. Stop allebei eens met dat gedoe en vecht je meningsverschillen prive uit of negeer elkaar gewoon! |
Dat zou inderdaad een verademing geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 22:13
|
|
|
Erika
Nergens geeft Pieter (of iemand anders) aan dat je geen knuffel aan Yes mag geven. En ja, er wordt zelfs gewoon gewaardeerd dat hij er voor je was. Het is enkel de manier waarop jullie elkaar hier als groepje benaderen op het forum. Daarmee zet je jezelf neer als een kliekje binnen de grote groep... en ja, dat is jammer.
Oke, het gebeurt met wat knipogen over bepaalde zinnetjes, waardoor de discussie een wat andere wending neemt. Maar dat maakt wellicht wel duidelijk waar het om gaat, want op een publiek forum gebruik maken van groepstaal waar enkel een paar mensen iets mee hebben is gewoon niet echt galant en niet handig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:56
|
|
|
SWEETLADY943 schreef: | Wat is er nu verkeerd aan n lieve arm/schouder, als iemand die nodig heeft, das toch echt vriendschappelijk, of . |
SWEETLADY943 schreef: | Lekker klef en huggerig |
Vriendschap is niets mis mee. Maar het gaat meer om de kleffe manier van uiten waar een aantal mensen wat moeite mee hebben... Dit neigt wat naar kliekjesvorming....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:49
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
IMKE917 schreef: | Dan had tie direct nadat hij met die dame (naam ff ontschoten) was gaan daten moeten afmelden voor verdere deelname en niet nog scheinheilig ze allemaal op de boerderij moeten halen. |
Blijkbaar kan een mens ook gaan twijfelen en wil hij dit eerst nog eens goed op een rij zetten voor zichzelf voor hij iets onderneemt... Bezint eer ge begint heet dat Voor een relatie misschien wel zo prettig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:47
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Iets met spelregels misschien .... |
Alsof je gevoel totaal in spelregels kunt vangen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:45
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | |
Graag of niet hoor... Hij is je in elk geval aangeboden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | maarre.. ff ontopic.. geef doesje en die 2 piraten maar een knuf namens mij |
Een knuffel van jou...DANKUWEL!!!! Zal ik de krant gaan bellen?
En zal ze doorgeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:37
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Interpretatie |
Net als jouw bemoediging
Maar je mag best een knuf hoor als je er zo om verlegen zit dat je hier maar andere zaken gaat plaatsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Yes bedankt voor de fijne nacht gisteren bedankt voor je lieve arm vrijdag nacht
je wist wat ik nodig had |
Nog even en we kunnen hier slaapkamergeheimen verwachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 januari 2011, 21:28
|
|
|
Van knuffel tot vuistslag... het kan toch allemaal maar in het knuffelhoekje...
Houd persoonlijke vetes aub buiten het forum!
Een knuffel voor een ieder die dit lijdzaam meeleest en - meeleeft, wachtend op het moment dat er weer geknuffeld wordt
Bij deze dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 21:47
Onderwerp: zou er een belgische christianmatch bestaan?
|
|
|
HAAS141 schreef: | was gezellig toen ... werd veel gelachen zeker voor herhaling vatbaar maar nu graag met kinderopvang |
En dan deel 2 van het Haremboek zeker
Hoe de CM-spruiten elkaar het hof maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:52
Onderwerp: kanker
|
|
|
In de chat vanavond begrepen dat Piek is overleden. Heeft iemand op een of andere manier nog contact met haar gehad? Is het dan misschien een optie om hier nog iets te plaatsen over de laatste dagen/weken? En wellicht kan dan ook medeleven doorgegeven worden???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:48
Onderwerp: Maskers
|
|
|
ANITA324 schreef: | Je masker op zetten is inwezen niet je eigen identiteit te durven tonen | Een masker kan ook gewoon een stukje van je identiteit laten zien, als het ware een tip van de sluier. Dit is niet meteen verkeerd. Wel is het inderdaad goed om alert te blijven op het mogelijk vast komen te zitten achter het masker, waardoor je kunt vervreemden van jezelf... Maar maskers zijn er ook voor een stuk zelfbescherming!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:43
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
PIETER649 schreef: | dan maar ouderwets en preuts.... maar ik gok er niet op om blind te worden. |
Dat zou wel zonde zijn he nu je zo'n mooi klein prinsesje in je armen sluit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:40
Onderwerp: rood balkje is weer terug...
|
|
|
TALIET435 schreef: | maandenlang? maak er minimaal maar 1 jaar of mischien wel langer van hahaha |
Het is even, met nadruk op even, redelijk goed geweest, Kums...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:35
Onderwerp: Maskers
|
|
|
Anita, maskers gebruiken we ergens allemaal wel, al heet het geregeld enkel het invullen van een bepaalde rol. En een stukje maskering is ook niet verkeerd. Je hoeft jezelf niet altijd en overal ten volle bloot te geven. De andere kant is echter dat je schuil gaat achter een hele maskerade...waardoor je uiteindelijk zelfs kunt vervreemden van jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 21:21
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
JOS689 schreef: | Er blijven altijd dingen waar je niet mee om kunt gaan, waarom zou je je daar druk om maken ? Geniet van de dingen die je wel kunt en ga daarmee aan de slag ... |
Is inderdaad een goede houding, Jos. Maar er zijn nu eenmaal dingen die je hoe dan ook tegenkomt en waar je je dan al snel druk over kunt maken als blijkt dat je manier van omgaan ermee niet helemaal de juiste uitwerking heeft. En dan klinkt die goede houding wel erg eenvoudig....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 18:06
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
MAR907 schreef: | Ben blij Henk dat je iets aanvoelt, het gaat niet altijd om theorie en/of het eigen ervaring. |
Dat laatste is ook enkel wat jij er steeds hebt in willen leggen, Mar. Ik heb altijd gesproken vanuit ervaring EN gevoel...nooit enkel theorie... Zo zie je maar weer dat je soms even tijd nodig hebt om iemand te leren kennen, Mar. Wellicht handig om in je reacties dan ook niet direct zo van leer te trekken... Want daarmee berokken je meer pijn dan dat je liefde toont
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 18 januari 2011, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 18:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je nooit pijn hebt ervaren in liefde, heb je niet echt liefgehad... |
Wow! Wat een geweldige samenvatting. Liefde en pijn zijn inderdaad nauw aan elkaar verwant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:23
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
Boos zijn op God mag!
Toch is het ook goed om goed te kijken waar die boosheid thuishoort. Want zoals Pieter al aangegeven heeft, is het onderwerp van boosheid ook vaak te vinden bij jezelf, je omgeving of gewoon een situatie waar je geen grip op hebt. Maar dat betekent niet dat je niet boos zou mogen zijn op God.
En dat de een er meer 'last' van heeft dan de ander, dat is puur iets persoonlijks. Ik denk niet dat we elkaar hierop moeten gaan beoordelen alsof degene die nooit boos is op God beter zou zijn dan iemand die dat wel eens is of zelfs continu. Sommige reacties proef ik dit wel in en dat vind ik spijtig. Hoeveel respect heb je dan nog voor het gevoel van die ander...
...wie oren heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:16
|
|
|
JOS689 schreef: | Ik wist niet dat jij liefde aan pijn verbindt. Het kan namelijk ook zonder pijn. |
Ik denk dat het maar net is wat je onder die pijn verstaat. Zoals al aangegeven, liefde vraagt soms offers. En offers kunnen pijn veroorzaken. Maar ook zou je kunnen kijken naar de pijn van het niet weten hoe met bepaalde dingen om te gaan in de liefde, zoals anderen al hebben verwoord.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 17 januari 2011, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:50
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een single zoals ik kan een hoop leren van de stelletjes die hier onstaan zijn. |
Ik mag toch hopen dat je vooral leert van de individuen, wat de partners uit een setje ook zijn, al wordt dat geloof ik door sommigen nog wel eens vergeten ( en nee, niet jij)...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:45
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
Weer even omhoog dit topic. Want wat doen setjes (nog) op CM?
Een vraag die weer eens voorbij kwam vandaag... Waarom zou een setje niet op een ontmoetingssite mogen komen? En waarom zouden de partners niet met andere mensen op deze site mogen praten via forum/chat? Zijn setjes melaats voor CM of zo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:21
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe lang denk je dat het duurt dat hij gillend het huis uit gaat? |
Je beschrijving is heel duidelijk, Chatuliem. Ik wil voor mezelf in elk geval even antwoord geven op de vraag die je in je verhaal stelt: heeeeeeeeeeel lang, hoe zwaar ook bij tijd en wijle. Ik ben iemand die zijn hele ziel en zaligheid geeft. En dan geef je niet zomaar op, hoe moeilijk het soms ook is. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die toch het bijltje erbij neergooien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:08
|
|
|
We blijven het proberen weer op inhoud te krijgen...
SUSANNAH475 schreef: | Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan... Leg eens uit Chat, als je wilt... |
HENK710 schreef: | Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart. |
CHATULIEM619 schreef: | Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen. |
MAR907 schreef: | Dat is ook hetgeen dat ik ervaar.... Liefde hoort gebonden te zijn, wanneer het verbreekt, zet het zich om in pijn.... De kracht van de liefde is ook de kracht van de pijn van binnen.... |
En nu hopelijk verder inhoudelijk....
|
|
Naar boven |
|
|