Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 18:09
|
|
|
Hoevaak dragen mensen een masker op en dat voor elk rolpatroon een ander masker. Want draag je maskers op zal jou dat op den duur uitputten en val je op den duur toch door de mand. Waarom durf je als mens niet je masker af te zetten en gewoon eerlijk jezelf te blijven? Wees jezelf dan doe je al gek genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 19:40
|
|
|
Allereerst welkom terug!! Leuk dat je er weer bent
Maar nu ff over die maskers... het gaat niet iedereen aan hoe mn echte ik er uit ziet, vandaar een maskertje op zn tijd... jij snap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 19:42
|
|
|
is goed voor een perzikenhuidje, pieter, vergeet de komkommerschijfjes niet he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 19:47
|
|
|
PIETER649 schreef: | Allereerst welkom terug!! Leuk dat je er weer bent
Maar nu ff over die maskers... het gaat niet iedereen aan hoe mn echte ik er uit ziet, vandaar een maskertje op zn tijd... jij snap? |
Dankje wel
Ja ik snap jou wel hoor.
.. Alleen maar maskers dragen zou ik denken dat word best wel zwaar hoor.
Voor de gezondheid een masker dragen is alovera lekker ontspannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 20:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | Allereerst welkom terug!! Leuk dat je er weer bent
Maar nu ff over die maskers... het gaat niet iedereen aan hoe mn echte ik er uit ziet, vandaar een maskertje op zn tijd... jij snap? |
Velen hier weten hoe jij eruit ziet Pietje....maar meer...hoe jij er van binnen uitziet...en dat zit wel snor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:35
|
|
|
Anita, maskers gebruiken we ergens allemaal wel, al heet het geregeld enkel het invullen van een bepaalde rol. En een stukje maskering is ook niet verkeerd. Je hoeft jezelf niet altijd en overal ten volle bloot te geven. De andere kant is echter dat je schuil gaat achter een hele maskerade...waardoor je uiteindelijk zelfs kunt vervreemden van jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:55
|
|
|
HENK710 schreef: | Anita, maskers gebruiken we ergens allemaal wel, al heet het geregeld enkel het invullen van een bepaalde rol. En een stukje maskering is ook niet verkeerd. Je hoeft jezelf niet altijd en overal ten volle bloot te geven. De andere kant is echter dat je schuil gaat achter een hele maskerade...waardoor je uiteindelijk zelfs kunt vervreemden van jezelf. |
Daarom zeg ik op mijn beurt wees jezelf en wees niet bang.
Je masker op zetten is inwezen niet je eigen identiteit te durven tonen want stel je voor als je masker af zet en jezelf durft te zijn sta je vaak alleen ervoor als je bepaalde dingen durft te zeggen. Nee in die zin lopen we overal in mee zodat we ons niet buiten gesloten voelen. Alleen doordat je masker op hebt zul je altijd op je tenen moeten gaan lopen en kun je nooit jezelf zijn. Mensen dragen ook maskers als het hun teveel word want men wil namelijk niet gekwetst worden en tonen hun emotie niet en dragen dus hun bikel masker zovan ik kan veel hebben dus kom op masker. Je lacht wel maar in je hart ben je inwezen niet blij, Enz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:58
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:08
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Iedereen draagt al eens onbewust een masker, en net als je kwetsbaar bent of tot in het diepste van je ziel geraakt draag je volgens mij net geen masker, omdat de emotie dan sterker is dan de schijn (bij mij toch, misschien niet bij iedereen) en je hebt gelijk dat we beter onszelf zijn,
krijg zo wel een beetje het gevoel dat je psychologe van dienst zijt? |
Psychologe dat woord heb ik vaker de laatste tijd gehoord van mensen in mijn omgeving en nu hier op het forum. Terwijl ik geen Psychologe ben in die zin ben ik maar gewoon eenvoudig net als ieder ander.
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op woensdag 19 januari 2011, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:11
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:20
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | omdat je al verschillende onderwerpen opstarte waarin je blijkbaar peilt naar ons binnenste of ons probeert te sturen, vandaar mijn reactie (wat niet betekent dat je dit niet mag hé, maar je laat duidelijk voelen dat je er bent!) |
Daar heb ik verder niet echt bij stil gestaan alleen ik heb in die zin wel mensen kennis en verneem ik al gauw hoe iemand elkaar zit. In die zin is het ook wel mijn bedoeling ook om mensen een beetje de tent uit te lokken en vandaaruit kan je de antwoorden krijgen als die men ook eerlijk geeft kom je al snel achter hoe iemand is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:21
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:48
|
|
|
ANITA324 schreef: | Je masker op zetten is inwezen niet je eigen identiteit te durven tonen | Een masker kan ook gewoon een stukje van je identiteit laten zien, als het ware een tip van de sluier. Dit is niet meteen verkeerd. Wel is het inderdaad goed om alert te blijven op het mogelijk vast komen te zitten achter het masker, waardoor je kunt vervreemden van jezelf... Maar maskers zijn er ook voor een stuk zelfbescherming!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 23:03
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Het was een vaststelling van mij Anita, geen negatief bedoelde kritiek Fijn voor jou dat je zo jong al een goede mensenkennis hebt! |
Als je vroegtijdig wat in je leven wat meemaakt word je snel volwassen. In die zin heb ik mijn ogen niet in de zak zitten alleen ik heb er nooit echt erover gepraat in de vorm van blogs op die manier schrijven. Hoe dan ook zo mag je als mens tot een ander een hand en een voet zijn. Mocht er mensen met bepaalde verhalen een luisterd oor nodig hebben kan je altijd even mij aanspreken want daar maak ik wel de tijd voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 00:42
|
|
|
ANITA324 schreef: | Als je vroegtijdig wat in je leven wat meemaakt word je snel volwassen. In die zin heb ik mijn ogen niet in de zak zitten alleen ik heb er nooit echt erover gepraat in de vorm van blogs op die manier schrijven. Hoe dan ook zo mag je als mens tot een ander een hand en een voet zijn. Mocht er mensen met bepaalde verhalen een luisterd oor nodig hebben kan je altijd even mij aanspreken want daar maak ik wel de tijd voor. |
Een mooi gedicht:
Voor U zet ik mijn masker af met U speel ik geen spel U mag me zien zoals ik ben bang maakt het me wel Voor U zet ik mijn masker af en weet dat U dan ziet dat ik gewoon heel kwetsbaar ben dat ik lach om mijn verdriet Voor U zet ik mijn masker af ik heb geen muren meer Omdat U eens heel kwetsbaar was leg ik mijn wapens neer Voor U zet ik mijn masker af aan U geef ik mij bloot U bent mijn ziel en zaligheid Uw liefde maakt slechts groot want iemand mag het weten hoe kwetsbaar en hoe klein hoe bang .. om raad verlegen ik af en toe kan zijn mijn sterkte en zwakte U krijgt ze allebei Ik wil ze aan U geven U doet iets goed in mij Geen leugen .. geen bescherming meer in U ben ik echt vrij dwars door mijn dikke masker heen kijkt U en U houd van mij !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 13:59
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=2e-OomLeXP0
Maskers af by Elly en Rikkert
He zeg ben jij er al Op het gemaskerde bal Van de maatschappij Al ben je arm als Job Met je mombakkes op Hoor je overal bij Er wordt gewed en geloot En gedanst door de grote ontgochelaar Maar totaal onverwacht Diep in de nacht Is het einde daar
Dan gaan de maskers af Maskers af Dan zien ze wie je bent Dan gaan de maskers af Maskers af Alles wordt bekend Dan gaan de maskers af
Hee zeg doe je al mee Op het bal masque Van het wereldtoneel Want je bent pas in tel Als je netjes het spel van de glimlach speelt En je weet hoe het moet Ja met mij gaat het goed En je lacht idolaat Maar je blijft achterbaks Je vergeet dat je straks In je nakie staat
Dan gaan de maskers af Maskers af Dan zien ze je gezicht Dan gaan de maskers af Maskers af Alles komt tot het licht Dan gaan de maskers af
Daar is de angsthaas verkleed als een krijger Daar is de underdog sterk als een tijger En Magere Hein die zo vriendelijk lacht Daar zijn de wolven in schapenvacht Kijk de heks is gekomen verkleed als een fee De prins van je dromen neemt slaappillen mee De haat is vermomd met een vrolijk gezicht Satan die komt als een engel van het licht Leugens (11x)
Oh je danst als een beest En de roes van het feest Sleept je helemaal mee Tot het uur van de waarheid Eindelijk daar is De demasque
Dan gaan de maskers af Maskers af Alles neemt een keer Dan gaan de maskers af Maskers af Vluchten kan niet meer Dan gaan de maskers maskers maskers af...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:35
|
|
|
EVA685 schreef: | Een mooi gedicht:
Voor U zet ik mijn masker af met U speel ik geen spel U mag me zien zoals ik ben bang maakt het me wel Voor U zet ik mijn masker af en weet dat U dan ziet dat ik gewoon heel kwetsbaar ben dat ik lach om mijn verdriet Voor U zet ik mijn masker af ik heb geen muren meer Omdat U eens heel kwetsbaar was leg ik mijn wapens neer Voor U zet ik mijn masker af aan U geef ik mij bloot U bent mijn ziel en zaligheid Uw liefde maakt slechts groot want iemand mag het weten hoe kwetsbaar en hoe klein hoe bang .. om raad verlegen ik af en toe kan zijn mijn sterkte en zwakte U krijgt ze allebei Ik wil ze aan U geven U doet iets goed in mij Geen leugen .. geen bescherming meer in U ben ik echt vrij dwars door mijn dikke masker heen kijkt U en U houd van mij ! |
Hé Anita. Prachtige vertaling heb je gemaakt van een heel mooi, gevoelig lied. Voor iedereen die 't niet kent even t orgineel:
http://www.youtube.com/watch?v=TBxLvfGCZTw
Kijk.. dat wordt er bedoeld met openheid in een relatie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:20
|
|
|
Ik draag altijd het masker van een muisje.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 16 februari 2011, 15:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |