ChristianMatch

Forum

Berichten van CORNE927
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CORNE927
Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 15:17
BerichtOnderwerp: De klik...

Vandaar dat ik meermaals herhaal in posts....wees open en eerlijk, geen valsche getuigenis dus, zouden christenen moeten weten, toch?

Makkelijk gezegd natuurlijk, de vrouw maakt zich ook mooi voor de man...en die wil dat ook graag dus een volgende stap is dat je je mentaal ook mooier voordoet dan je bent, verleidelijk en dus menselijk, maar niet goed, want fysiek mooi of mentaal mooi/eerlijk is niet hetzelfde.

Gelukkig hebben we ook een hart/intuitie/gevoel. Als we daar nou es meer naar zouden luisteren...en handelen, zou het dan al niet stuk beter gaan? Ik wil niet zeggen dat we ons verstand dan moeten verliezen natuurlijk. Dat hebben we niet voor niets gekregen, dus gebruiken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 10:44

Als kinderen de succeskans van een relatie bepalen tussen de 'ouders' kan je je eerst afvragen hoe diep de liefde zit tussen de 'ouders'.

Tel daar bij op dat kinderen al een 'andere' vader of moeder hebben waarmee ze vergelijken.

Ik denk dan ook dat je je als nieuwe ouder in dat gezin zoveel mogelijk neutraal moet opstellen naar de kinderen. Het is voor hen ingewikkeld, gaan sowieso ook door andere psychische processen. Geef ze de tijd en ruimte eraan te wennen, dring je niet op, laat ze zelf beslissen in hoeverre ze je als ouder accepteren, dat is hun goed recht.

Afhankelijk van leeftijd vankinderen zou ik ze ook betrekken in het proces waarin de nieuwe partner integreert in hun leven. Een open en heldere sfeer lijkt me van wezenlijk belang.

Waar ik moeite mee heb is dat de kinderen het lot/geluk van de ouder bepalen in zijn/haar nieuwe keuze. Dan zouden de kinderen dus het leven van de ouder bepalen? Die volgorde lijkt me niet juist. Kinderen zijn onderdeel van gezin, niet de 'leiders'. Daar zijn volgens mij ouders voor, maar in de huidige moderne tijd zie je inderdaad veel dat de kinderen de ouders de baas zijn..met alle gevolgen van dien.

Ondertussen moeten beide 'ouders' geluk uitstralen zodat ook de kinderen zien dat hun vader of moeder blij is met haar/zijn keuze, dat scheelt veel voor kinderen in de acceptatie van de nieuweling.

Het blijft een lastige issue, das wel helder.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 10:43

Als kinderen de succeskans van een relatie bepalen tussen de 'ouders' kan je je eerst afvragen hoe diep de liefde zit tussen de 'ouders'.

Tel daar bij op dat kinderen al een 'andere' vader of moeder hebben waarmee ze vergelijken.

Ik denk dan ook dat je je als nieuwe ouder in dat gezin zoveel mogelijk neutraal moet opstellen naar de kinderen. Het is voor hen ingewikkeld, gaan sowieso ook door andere psychische processen. Geef ze de tijd en ruimte eraan te wennen, dring je niet op, laat ze zelf beslissen in hoeverre ze je als ouder accepteren, dat is hun goed recht.

Afhankelijk van leeftijd vankinderen zou ik ze ook betrekken in het proces waarin de nieuwe partner integreert in hun leven. Een open en heldere sfeer lijkt me van wezenlijk belang.

Waar ik moeite mee heb is dat de kinderen het lot/geluk van de ouder bepalen in zijn/haar nieuwe keuze. Dan zouden de kinderen dus het leven van de ouder bepalen? Die volgorde lijkt me niet juist. Kinderen zijn onderdeel van gezin, niet de 'leiders'. Daar zijn volgens mij ouders voor, maar in de huidige moderne tijd zie je inderdaad veel dat de kinderen de ouders de baas zijn..met alle gevolgen van dien.

Ondertussen moeten beide 'ouders' geluk uitstralen zodat ook de kinderen zien dat hun vader of moeder blij is met haar/zijn keuze, dat scheelt veel voor kinderen in de acceptatie van de nieuweling.

Het blijft een lastige issue, das wel helder.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: Kind van school.

Mat, als je nou es begon uit te leggen wat occult is, dan krijgt dit tpoic wat structuur waar we allemaal wat mee kunnen denk ik.

Dus Occultisme, wat is dat?
Hoe herken je het of blijft het vaag? Is er een duidelijke grens vast te stellen? Is het slechter of beter dan andere afgeleiden van christendom? Ofwel, in welke context plaatsen we occultisme.

Even riets roepen over occultisme is makkelijk, maar denk dat je zelf nauwelijks weet wat het is, dus ja, dan kan je stevige reacties terugkrijgen natuurlijk, moet je een vaag begrip als dit maar beter omschrijven en niet op 'ik dacht' afgaan.

Ik neem dat althans totaal niet serieus en reageer dan ook niet inhoudelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 11:41
BerichtOnderwerp: Euthanasie

Tjee, wat een discussie is dit.

Dit is zo'n beetje het moeilijkste onderwerp wat je maar kan verzinnen. Zijn er eigenlijk wel goede antwoorden op te verzinnen?

Ik ken een vrouw die totaal verkankerd was en heeft bij haar volle verstand aangegeven of ze haar niet te veel wilden laten lijden. Goed of fout?

Fout: Er gebeurt een wonder waardoor ze geneest
Goed: Je ondraaglijke lijden voor jezelf ...en...naasten verzachten, dus juist rekening houden met anderen zelfs.

Geef het goede antwoord maar op dat moment.

Dan de religieuze discussie. Mogen we voor God spelen? Hij gaf ons leven en Hij neemt ons terug. Geen discussie mogelijk meer. Wij mogen dat niet zelf beïnvloeden.

Het is niet voor niets dat dit onderwerp al jarenlang HOT is. Zoetjesaan glijden we naar de situatie toe dat, mits (aards) goed geregeld, veel mag.
Aards gezien scheelt het ook veel kosten, dus kan wel begrijpen dat men dit omarmt. Ja, we kunnen zelfs blij zijn dat degene niet zoveel heeft hoeven lijden als 'we 'een handje helpen. Je hoort het vaak in de trant van, nou hij/zij is rustig heengegaan hoor. Men voelt zich er dus goed bij!!
Goed voelen = accepteren, maar dus wel voor God spelen!!

Ga er maar aan staan als je zelf voor een keuze komt.

Dit is een voorbeeld van fysiek ziek zijn dus.

Nu geestelijk ziek, is zowaar toch anders..of niet?

Vraag 1) is geestelijk ziek vergelijkbaar met lichamelijk ziek?
Kan je maanden over discussiëren. Persoonlijk zou ik zeggen, nee, is niet vergelijkbaar, maar door je vorming, omgeving gegroeid. Ja, maar dan ben je toch ook ziek? Ja, ziek gemaakt lijkt me.

Ik zie dat wel als een belangrijk verschil, zonder te zeggen wat erger is, lichamelijk of geestelijk.
Het is allemaal erg namelijk, maar euthanasie bij geestelijk zieken ligt voor mij toch een stuk lastiger te accepteren.

We zitten allemaal wel es in de put, maar een goed gesprek kan veel verlichting geven en je weer positief doen worden. Nou, je zou maar een einde aan je leven gemaakt hebben. Da's toch zuur dan lijkt me.

Natuurlijk geldt dit niet in alle gevallen, maar ik wil aangeven dat geestelijk zieken en euthanasie meer oplossingen kan bieden dan lichamelijk zieken.

Corne, vindt het ook maar lastig

Laatst aangepast door
CORNE927
op maandag 11 februari 2013, 11:55
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:48
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen.
Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland .
Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken.
En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?

Dit bedoelde ik nou net...alles heeft zn TIJD.

Je oren worden niet gewassen, je hebt gewoon de TIJD waarin dingen geacht worden te gebeuren (omdat God het zo bedoeld heeft), niet gedaan...omdat je ZELF een andere TIJD in gedachten had dit te doen.

Het leven kent nu eenmaal een cyclus, die van vooruitgang en achteruitgang tot de dood er op volgt.

Tussen 15 en 25 gieren de hormonen door je lijf, zou dat toevallig zijn? Mooi gemaakt door God hoor alsof ie wil zeggen.....komt er nog wat van?

Dat negeren en ZELF je TIJD indelen kan ik als ik het cru wil zeggen ook worden uitgelegd als ongehoorzaamheid aan God. Hoeveel signalen wil je hebben?

Maar goed Gerrit, laten we dit maar afsluiten, heb genoeg gezegd nu. Back on topic weer.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:18

Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen.
Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland .
Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken.
En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?

Dit bedoelde ik nou net...alles heeft zn TIJD.

Je oren worden niet gewassen, je hebt gewoon de TIJD waarin dingen geacht worden te gebeuren (omdat God het zo bedoeld heeft), niet gedaan...omdat je ZELF een andere TIJD in gedachten had dit te doen.

Het leven kent nu eenmaal een cyclus, die van vooruitgang en achteruitgang tot de dood er op volgt.

Tussen 15 en 25 gieren de hormonen door je lijf, zou dat toevallig zijn? Mooi gemaakt door God hoor alsof ie wil zeggen.....komt er nog wat van?

Dat negeren en ZELF je TIJD indelen kan ik als ik het cru wil zeggen ook worden uitgelegd als ongehoorzaamheid aan God. Hoeveel signalen wil je hebben?

Maar goed Gerrit, laten we dit maar afsluiten, heb genoeg gezegd nu. Back on topic weer.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:29

In hoeverre is het aan ons om ergens een verantwoordelijkheid in te nemen, en met een toekomst rekening te houden.
We zijn allemaal mensen van een dag, en niemand weet met zekerheid of morgen er nog wel is.
Of je nu jong bent of oud, ik denk niet dat je overal een leeftijd aan kan binden, je kan wel voor jezelf bepalen of je er nu ergens klaar voor zou zijn, of niet.

Je slaat de spijker op zn kop Gerrit, bedankt voor je openheid.
Die eigen verantwoordelijkheid, is die wel of niet belangrijk is je stelling.

Ik had een ex die ook zo dacht. Alles wat op haar weg kwam en vooral de dingen die fout gingen werden verklaard met een bijbeltekst. Ook al maakte ze 3x dezelfde 'fout' , dan nog nam ze er geen verantwoordelijkheid voor, het was God immers die het zo wilde.

Ze gaat voorbij aan het feit dat we van God ook hersenen hebben gekregen en ja, daarmee zijn we in staat na te denken.

En nu komt het lastige; wanneer mag God ons eigen nadenken overrulen?
Dat heeft hij ons toch niet voor niets gegeven? Als we blind de Bijbel volgen, die soms ook lastig te vatten is vanwege symboliek dan hadden we ook geen hersens nodig gehad en had ie die bij de schepping wel 'vergeten'. Ik zeg het maar ff plat voor het voorbeeld.

Ik blijf bij eerdere standpunt Gerrit, voor alles is een TIJD.

De voorbeelden die je beschrijft zijn zeker mogelijk en ik oordeel ook niet, alles is mogelijk. Er zijn nu eenmaal mensen die als ze 40 zijn, zich gedragen als 60-jarige en andersom is ook het geval.

Maar per saldo, gemiddeld dus en heeft God haarfijn geregeld ook, is de baarmoeder van de vrouw beperkt te gebruiken voor nageslacht. Daar bedoelde hij vast iets mee denk ik, bijvoorbeeld dat hij geen oude ouders ambieerde.

Als jij voelt wat je voelt is dat goed, maar besef wel dat het nogal afwijkt van wat 'normaal' en 'verstandig' geacht wordt....zelfs door God naar mijn bescheiden mening.

Laatst aangepast door
CORNE927
op vrijdag 8 februari 2013, 10:30
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:30

Het is goed zo, back on topic maar weer.

Er zijn nu eenmaal mensen die alles op zichzelf betrekken en hun eigen beerput telkens opnieuw willen delen. Nu kan dat best een keer misschien, maar bij herhaling is wat te gortig. Dat is privé.

Het is zowaar een hele kunst om bij het topic te blijven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 17:52

[quote=GERRIT084]

Tot voor kort (2 jaar terug) dacht ik wel aan het feit, kinderen, nu niet echt meer, hoewel, ik zou het ook niet schuwen. Je bent serieus he Gerrit, kan het nauwelijks bevatten
Kom ik terug op uw verklaring wat leeftijd betreft, en kinderen, volgens mij is goed vaderschap niet leeftijd gebonden.
Voor een kind is dat plaatje van oude vader, of jonge vader, niet echt belangrijk, maar wel zo één die er altijd is, als je hem nodig hebt.

Een misvatting denk ik Gerrit, als het kind zijn vader echt nodig heeft (puberteit?) en pa is 54+18 = 72, dan heeft ie vaak wel wat anders aan zn hoofd zoals ziekte of staat ver buiten de dan geldende realiteit van de dag.

In deze wereld, waarin wij nu leven, is heel veel mogelijk, denk ik, zeg niet bijna alles.
Er wordt niet meer vreemd opgekeken, als een kind 2 mammies of 2 pappies heeft, in 2013 mag en kan alles. Das een andere discussie en is helaas ook niet goed te praten, maar realiteit helaas.
Behalve als een kind een vader heeft die (geef hem een slinger) 72 is, dan is het in ene wereld vreemd.

Gerrit, het is niet voor niets dat adoptie leeftijdsgrenzen stelt aan ouderschap.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 17:25

SHANITA130 schreef:
Nou, er zijn veel grootouders die juist op de kleinkinderen wíllen passen.

Zelfs hele strijd tussen ouders van de man en de ouders van de vrouw, wíe er mag oppassen.

Waar gemene middelen niet geschuwd worden, bijvoorbeeld een alleenstaande oma zonder auto, versus een rijke oma en opa echtpaar met dikke wagen, die dan even niet de oma oppikken maar haar heen en terug met openbaar vervoer laten gaan, terwijl ze vlakbij wonen, op een verjaardag van de kinderen ofzoiets.

Tja, opa en oma zijn omdat ze opa en oma zijn betekent niet per definitie dat ze ooit volwassen werden natuurlijk. Wat een zielig verhaal zeg!

Geen een situatie is gelijk. Ik heb bijvoorbeeld een hele lieve en leuke moeder, geen een schoonmoedergrapje is op haar van toepassing: alle vrienden van mij liepen en lopen met me moeder weg... Verliefde smiley

En daarom snapte ik tot me 1ste relatie ook nooit schoonmoedergrapjes, ja, totdat ik de moeder van me 1ste man leerde kennen... Gefrustreerde smiley Zieke smiley

Laatst aangepast door
CORNE927
op donderdag 7 februari 2013, 17:26
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 16:09

LEANNE226 schreef:
Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken.
Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep moet/kan er soms voor kiezen niet te gaan werken..........hoe kijk je hier tegenaan?

Leanne, het is onmogelijk voor elk individueel geval een pasklaar antwoord te hebben natuurlijk.
Het gaat mij om de basisgedachte.

We leven in de situatie dat tot paar jaar geleden alles kon en mogelijk was en nu ligt dat nogal genuanceerder.
We zijn in historisch perspectief behoorlijk verwend geraakt, we konden alles kopen/krijgen en velen vinden dat ook 'normaal'. En in een poging die welvaart vast te houden wordt alles uit de kast gehaald door ook de ouders te belasten met dingen. We kunnen ook een stapje terug doen he!
Dan maar geen 2x maar 1 x op vakantie en wat langer met huidige auto blijven rijden.

Nogmaals, een keer elkaar helpen moet altijd kunnen, maar om nu je ouders' leven te willen bepalen vind ik te ver gaan.

En tja, menig ouder kan natuurlijk ook geen 'nee' zeggen, zo ligt dat bij familieverhoudingen.

Kortom, ingewikkeld proces. Het scheelt allicht dat ik nogal zelfstandig ben opgevoed en dus er niet eens op kom mn ouders te vragen me ergens mee te helpen, althans langdurig.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 14:01

SHANITA130 schreef:
Vaak wórden kinderen zelfs door opa's en oma's opgevoed.....

Ja, klopt, meestal uit economische overwegingen. De vraag is of we daar een grens over gaan. Is ander topic ook.

Ik zou het persoonlijk niet willen, dan maar een lagere levensstandaard. Als opa zou ik het ook niet doen trouwens, hoezeer ik ook van mn (klein)kinderen zou houden.

Ik ken een voorbeeld van een gepensioneerd stel, waarvan de man dacht met zijn vrouw er op uit te trekken na pensioen, genieten dus, geld genoeg hadden ze. Maar nee, de kinderen deden een beroep op zijn vrouw als oppas en die zwichtte. Dat levert dus spanningen op bij opa en oma. Hun relatie was sterk genoeg gelukkig, ze zijn nog bij elkaar.

Eenieder leeft in zijn of haar tijd en helpen is normaal, maar we moeten ook allemaal de eigen verantwoordelijkheid dragen en dat betekent dat je als jong gezin je kids bij een van de ouders moet onderbrengen vanwege de financien?
Mogen wij onze ouders daar mee opzadelen? Hebben die niet genoeg gedaan? Mogen zij ook van hun levensavond genieten na een leven van werken en zorgen?

Als jong gezin kan je dan wellicht geen twee onder een kap kopen, maar rijtjeshuis, soi, so be it. Tering naar de nering!
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:07

TESSYBEAR731 schreef:
Er is een wezenlijk verschil tussen een opa en een vader, zelfs al krijgt het kind liefde en respect. Bij een groot leeftijdsverschil (tussen ouder en kind) is er al snel sprake van de welbekende 'generatiekloof' en kan alle liefde en respect in de wereld niet voorkomen dat er problemen ontstaan.

Tess, spreekt uit ervaring...

Zo is het Tess, je hebt jonge opa's en oude vaders. Opa's hebben een maatschappelijk andere rol ook dan vaders naar kinderen toe.

Laten we de levenscyclus maar gewoon respecteren, voor alles is een tijd...

@SHanita; natuurlijk kunnen kinderen soms erg goed met opa's/oma's overweg, maar dan zijn het nog geen vaders/moeders?
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 12:31

[quote=GERRIT084]

Gerrit, ik had niet eens gedacht aan nageslacht zelfs en dat dit een belangrijke reden voor de jonge blaadjes is. Eerlijk gezegd snap ik dat ook niet goed.

Ik ga geen exacte grens aangeven, maar moet je gemiddeld niet 40/43 aanhouden als maximum voor een man om nog kinderen te wensen. Is het risico bij vrouwen van 40+ ook niet fors groter op 'niet gezonde' kinderen?
Of moeten we blind dit maar in Gods handen geven zonder na te denken?
Lijkt mij niet, we hebben zelf ook verstand!

Nog los dat het kind ook recht heeft op een frisse vader (en geen opa) lijkt het me zo dat je als 43+er als man geen nageslacht meer zou moeten wensen. En dus vervalt het argument om jonge blaadjes te wensen.

God heeft het mooi gemaakt, de vrouw is van 16 tot 40 vruchtbaar. Ouder is ook nog mogelijk, maar dan loop je wel tegen allerlei grenzen aan, zowel bij vrouw als man. Gezond verstand gebruiken is de beste optie, uitzonderingen altijd daargelaten.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 10:55

[quote=SHANITA130] Een man van 40, nou die zoekt toch echt wel iemand van 25, ja, zelfs mannen van 50.

SHanita, ik weet niet op welke planeet jij woont, maar je wekt de indruk dat DE man sowieso jonge blaadjes wilt. Ik zei al eerder, wat een negatief mannenbeeld heb je toch?

Waarom niet wat neutraler geschreven? Kan je dit met gedegen onderzoek aantonen dan? Zolang je dat niet kan is het verstandiger geen boude uitspraken te doen want je schept zo wel een negatieve mannensfeer.

Ik heb niks persoonlijks tegen je, maar zou het wel fijn vinden als je met wat meer respect voor mannen kan schrijven. (en natuurlijk geldt dat ook voor alle leden hier als het gaat over vrouwen)

De gemiddelde man is net als de gemiddelde vrouw, dat is het leuke aan gemiddelden. Je hebt mannen die jonge blaadjes willen en je hebt vrouwen die dat ook willen. Ik heb er geen mening over zolang liefde de boventoon voert tussen beide partners....en dat is dus vaak het probleem!
En dus heb ik wel een mening, maar (ver)oordeel niet, dat is niet aan mij. Vind het eerder zielig.

Laatst aangepast door
CORNE927
op donderdag 7 februari 2013, 10:57
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 23:15

Wat is een klik? Ik denk dat het erg persoonlijk is, iedereen ervaart zoiets op zijn/haar eigen manier. Wel een leuk topic, want wat zouden overeenkomsten zijn die we allemaal ervaren?

In mijn eigen situatie duurde het ruim 2 jaar voordat ik opeens 'de klik' voelde na bijna dagelijks haar als collega te hebben gezien/mee gewerkt.
Het duurde dus even maar toen was het hek ook goed van de dam Knipoog smiley

Een vraag is ook, is verliefd zijn ook in de categorie KLIK te vinden of is dat heel wat anders? Of kan het zelfs allebei? En wat is de definitie van verliefd? Ook daar zullen de meningen over verschillen. Vlinders, hartkloppingen?

We zitten hier op een datingsite en willen allemaal hetzelfde. Op de 1 of andere manier 'moeten' we ook, want ja, we staan niet op een datingsite om oeverloos te kletsen of elkaar in de haren te vliegen, hahahaha.

En dat 'moeten' is weer juist fout en dat maakt het best lastig vind ik. Ik denk dat het moet groeien en je het de tijd ook moet gunnen. En dat is ook weer lastig, want we zijn geen 20 en willen geen jaren 'groeien'.

En dan heb ik het nog niet eens over de situatie dat je allebei helemaal vrij bent van verleden, want ook dat lijkt voor velen lastig haalbaar. Maar voor een zuivere nieuwe start is dat m.i. wel nodig. Littekens heb je en die mogen er zijn, maar wel samen bouwen aan een nieuwe toekomst, niet gehinderd door oude (niet verwerkte) emoties.

Positief is dat we ervaring hebben op onze leeftijd (40+) en we sneller herkennen of de bewuste partner in jouw profiel past (sorry voor het zakelijke)

Uiteindelijk zal je samen een blik in de ogen moeten krijgen, van verstandhouding, liefde, warmte etc, waarna je weet...yes.

Zo zie ik het, maar nogmaals, een klik ervaren is zo persoonlijk dat een ander het heel anders ervaart en dat is ook goed. Op elk potje past immers ook een deksel.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:28
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

ERIKA129 schreef:
Kijk daarvoor heb je soms een man nodig Twijfelende smiley Knipoog smiley

Erika, je zult het zo niet bedoelen, maar wat je zegt komt nogal denigrerend over. Daarvoor heb je.....en nergens anders voor dus?!

Als je nou zegt; man en vrouw hebben elkaar gewoon nodig dan klinkt het al wat positiever Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:27

ERIKA129 schreef:
Kijk daarvoor heb je soms een man nodig Twijfelende smiley Knipoog smiley

Erika, je zult het zo niet bedoelen, maar wat je zegt komt nogal denigrerend over. Daarvoor heb je.....en nergens anders voor dus?!

Als je nou zegt; man en vrouw hebben elkaar gewoon nodig dan klinkt het al wat positiever Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:59

ROOS575 schreef:
Dank je, hij doet het! Lachende smiley

graag gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:58

ROOS575 schreef:
Dank je, hij doet het! Lachende smiley

graag gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:23

ROOS575 schreef:
De tl-buis van mijn keuken vervangen; hij doet het zowaar maar nu blijft hij knipogen Gefrustreerde smiley
Wie heeft de tip van de dag? Verlegen lachende smiley

De starter is kapot of los, dat ronde dingetje. Rommel er es aan, haal hem eruit en er weer in?
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 21:56

JANS221 schreef:
Mooi Corné. Inderdaad is het goed om te blijven geloven in liefde, trouw, eerlijkheid en oprechtheid.
Als je dat niet gekend hebt, wil dat niet zeggen dat het niet bestaat. Reden temeer om er alsnog naar op zoek te gaan!

Mooie woorden Jans, inderdaad. Als jij dat ook te bieden hebt stroomt jouw mailbox wel over van interessante mannen zeker, want die willen dat maar al te graag. Moeten ze wel wat te bieden hebben ook natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:00

SHANITA130 schreef:
Ik heb het niet over het beeld van de man, het gaat me over jou goedbedoelde advies: na mijn post: 'je moet er niet in blijven hangen' (levenslang)....

Ik heb hier vaak geschreven ik heb mannelijke vrienden 2 hele goede, en ik ben niet zo iemand die met vrouwen omgaat als kind ging ik al met jongens om.

Ik beschrijf hier niets, had het over je niet blijven hangen advies.

Ja, en meestal komt het door de vrouw, welterusten Slapende smiley

Je leert hier wel de mensen kennen, nou als mijn abo voorbij is neem ik een lekker time out.
Dan kán ik nml niet reageren....

En, het is niet iets van ooh daar blijf ik maar niet in hangen, ik ken mannen van 50, ja, helemaal in de war, depressief etc, ja, omdat ze als jongetje zijn misbruikt, dus, heeft niet met mannen van doen.
Vrouwen zijn net zo goed daders, mannen en jongetjes net zo goed slachtoffer, en ja, is het een eenmalige gebeurtenis waarbij het kind voor steun ze verhaal bij de ouders kwijt kan, ja, dán is het mogelijk om er niet in te blijven hangen.

Maar wat als het jarenlang voorduurt door een van de ouders(en aanverwanten)...en het kind wordt niet gelooft, zoals gewoonlijk(dissociatieve dissonantie)? Wat dan?
Weet jij waarom veel treinen pas gaan rijden als iedereen het perron verlaten heeft?

SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.

Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:

Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.

Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.

Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.

Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.

Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en...
Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:57

SHANITA130 schreef:
Corne:

Daarom zei ik ook: Nou, er is één ding wat ik nog nooit gedacht heb en nooit zal denken; aan haar kan ik niet tippen Smiley die vol vragen zit

Omdat ik er niet in blijf hangen.....ik respecteer mezelf, en ga niet denken aan haar kan ik niet tippen en aan haar, dan zou ik geen leven hebben met een partner.

S. Liefde met een man die zich met 'jongere dingen' bezig houdt is niet mogelijk....

En wat ik al eerder zei: Het een keer achter je laten, of er niet in blijven hangen, dat zijn goed bedoelde adviezen, als dat mogelijk was hadden mensen dat allang gedaan.

Je kan ermee leren leven.

Shanita, jouw beeld van de man blijft onverminderd laag. Ik hoopte wat te neutraliseren, maar lukt niet blijkbaar.

Jammer dat je commentaar wat eenzijdig is, want je komt er blijkbaar niet op dat wellicht de vrouw van die man misschien wel aanleiding geeft dat ie naar andere/jongere vrouwen kijkt of mee omgaat. Daarmee praat ik niet goed wat de man doet, maar om de man af te schilderen zoals jij doet vind ik eerlijk gezegd wat kortzichtig. Het verhaal heeft altijd twee kanten en jij beschrijft de ene, maar er is ook een andere...meestal!
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:06

tips voor de man zijn evengoed tips voor de vrouw.

Ik lees reacties die deels ontstaan uit frustraties, verdriet en beschadiging en dat is logisch, de ouderen onder ons hebben dit ook ervaren.

Nu kan je 2 dingen doen, er (levenslang) in blijven hangen en alles naar beneden halen of er voor gaan, lerend van het verleden en met een positieve kijk.

En ja, dat is niet eenvoudig, maar ik blijf geloven in echte liefde, zij het dat je dit wel een eerlijke kans moet willen geven en niet overal wat achter willen zoeken, want dan blijf je achterom kijken en sta je met de rug naar je toekomst en gaat het nooit lukken.

Wees eerlijk, haal het beste in elkaar naar boven.

En of de man een jongere vrouw wilt, soi, viezerikken of economisch belang heeft weinig met liefde te maken, en wij christenen gaan toch voor de liefde? Hebben we daar geen voorbeeld van dan?

Andersom kan je dat ook zeggen van de vrouw, als de man economisch moeilijk zit, is de interesse er ook (vaak) niet, heeft ook niks met liefde te maken.

Mag ik deze beeldspraak gebruiken? Wat zei Jezus tegen Lazarus? Sta op en.....
Wat geldt voor ons? Hoofd omhoog, schouders recht en ga ervoor en kijk niet achterom ervan uitgaande dat je het verleden een plek hebt gegeven en met positieve energie je nieuwe liefde leert ontdekken..op basis van openheid, eerlijkheid, trouw etc.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:40
BerichtOnderwerp: Vergeving

ALTJE848 schreef:
Het gaat over lezen maar wil de vrouwen een boek geven over mannen wellicht dat vrouwen ook ik in grote lijnen begrijpen hoe mannen over dingen denken en doen en zeggen .

boek:
wat vrouwen moeten weten
over de gedachtewereld van de mannen

geschreven door: shaunti feldhahn

Is als goede tip bedoelt

En ik kreeg een boek vandaag van een voorganger
Heb al eens zo iets gelezen maar misschien leuk voor de dames onder ons

Boek:
De vernieuwing van uw denken
Geschreven door Peter de leau

En strijd in je denken van Joyce Meijer heb ik voor een paar jaar geleden gelezen
weet lang niet alles meer maar het heeft me deels gevormd om anders naar mensen te kijken en niet met eigen inzicht altijd wat ik denk is goed .
En zeker niet wat geschreven letters zijn iemand ken je pas als je iemand ontmoet leert kennen en over lange tijd kan je zeggen tegen elkaar en ook elkaar kunt kwetsen ( niet dat het moet )want dan weet je hoe iemand het bedoelt
of heeft bedoelt en kun je elkaar beter VERGEVEN omdat je elkaar beter kent denk ik .

IK denk dat de sleutel dus ligt in het niet elkaars gezicht kunnen zien en ja dan gaan we door met kwetsen zonder dat we het weten hoe we ons voelen

Ik denk dat hier nog heeeeeeel veeeeel het woordje vergeven valt in topics en sorry s en dat is ook nogmaal maar dan mag het ook klaar zijn toch

zomaar even komt dit in mij oo

VERGEEF ME DAT HET NIET HIER IN DIT TOPIC HOORT .

anita

Is dit soms een eye-opener, wel engelstalig, maar daarom niet minder leuk. Zo treffend dit voorbeeld

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/314719_10151275520628311_159091667_n.jpg
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 17:53
BerichtOnderwerp: heren, waar knappen jullie op af bij dames tijdens 1e date?

TESSYBEAR731 schreef:
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat vrouwen ook mogen reageren. Zo niet, tja...sorry! Engeltje smiley

Ga vooral even op de twee dik gedrukte argumenten in:

Bij de eerste roept voornamelijk de reactie van Thomas nogal wat tegenstand op bij me. Natuurlijk zal ik niet beweren dat er geen vrouwen bestaan die hier op uit zijn, dat is nou eenmaal zo. Maar gezien de beroepsgroep waar Corne in werkt lijkt het me sterk dat het een vrouw daar om zou gaan. Hij verdient hoogst waarschijnlijk genoeg om uit de bijstand te komen. Waar hij dat mee verdient is voor een vrouw met die instelling niet van belang. Dus geef ik een tegenwerping op de reactie van Thomas; Voor veel vrouwen is het belangrijk te weten dat een man een doel heeft in zijn leven en bereid is om ergens aan/voor te 'werken'. (Die kun je dus op meerdere manieren opvatten.) Een man die 'werkloos' is. Tja, dat kan meerdere kanten op. Dat kan een 'fase' zijn, tenslotte leven we in tijden van crisis. Maar het kan ook meer 'gewoonte' zijn en ook vrouwen zullen dan sneller afhaken dan wanneer iemand gewoon baan heeft.

Bij argument twee vraag ik me af; Is ze echt zo vaag? Of wil ze het contact gewoon open aan gaan en nog niet te veel invullen voor de toekomst? Misschien heeft ze dat zelfs al wel aangegeven maar wil jij eigenlijk iets anders (concreet) horen en valt het tegen dat ze je dat niet kan geven. Dat is mij namelijk nogal eens overkomen.

Tessy, natuurlijk mag je reageren, graag zelfs en dank ervoor.

Op je 1e argument valt weinig af te dingen inderdaad. Je 2e argument ligt wat genuanceerder:

Als ik date met iemand, bijvoorbeeld van CM, dan ga ik uit van de situatie dat er een relatie uit voort kan komen, wat doe je anders op een single-site. Natuurlijk kan je expliciet aangeven enkel vriendschap te willen of zo, maar je bent toch met me eens dat we hier allemaal ons geluk hopen te vinden door een (christelijke) partner te vinden?

De mate van tempo- ontwikkeling is weer wat anders natuurlijk. Waarom niet met een vriendschap starten (is dat niet altijd zo?) wat uitgroeit (of niet) tot een liefdesrelatie.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 17:46

THOMAS968 schreef:
Loesje had ooit een kreet: Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.

Het blijkt maar weer dat wat verkennend chatten zo gek nog niet is. Of je achter alle verborgen doelstellingen komt, denk ik niet maar je krijgt je vinger wel achter sommige dingen. Ik denk of weet eigenlijk wel zeker dat de klik of de chemie bepalend is bij de ontmoeting maar een beetje voorkennis kan geen kwaad. Waarom je elkaar wel of niet wilt is meestal geen rationele keuze. De best is ook niet die aan je eisen voldoet maar voor wie je wat eisen opgeeft. Elkaar van te voren bellen en een gesprek voeren is ook zinvol. Maar ik moet toegeven dat ondanks dat een date toch niet goed kan gaan. Het is niet zo erg, je bent misschien een illusie armer maar het had toch niet gewerkt dus zo erg is het nou ook weer niet. Wees blij dat je er op tijd achter komt. Wat voor mij een slechte ervaring is geweest dat sommige vrouwen er niet in berusten en je in je privesituatie lastig vallen na de tijd. De schepen achter je verbranden? Lijkt me niet. Het is vaak wel goed met een beter schip een andere koers te varen.

Thomas, neem je verlies als het niet lukt en trap niet na door te stalken.

Bedankt Thomas,

Chatten en/of bellen is inderdaad een goede voorbereiding op wat komen gaat in 1e date en een eerste filter om wel of niet af te spreken, eens.

Aangaande werk: Ik moest denken aan een oude leus van mijn nog levende oma van 97 die tiener was in de jaren dertig (crisis). "Als er geen of weinig geld meer binnenkomt, vliegt de liefde net zo hard door de brievenbus naar buiten" Knipoog smiley
Ze geeft ermee aan dat financien (althans destijds en de rol van de vrouw was ook heel anders in de maatschappij toen) best cruciaal is...wat het niet zou moeten zijn natuurlijk, tenzij de man lui is of afgekeurd etc.

Niet eerlijk zijn : Ik heb het helaas meegemaakt een zogenaamde 'kat in de zak' te trouwen. Je kan zeggen, naief van mij en je kan ook zeggen, waarom was ze niet eerlijk over haar psychische achtergrond. Iedereen heeft wel wat en omdat je niet (te snel) wilt (be)oordelen bedek je zulke eigenaardigheden met de mantel der liefde. Achteraf stom natuurlijk, maar wel menselijk!
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 10:22

In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.
3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.
4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CORNE927
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4