Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 augustus 2011, 20:23
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waarom moet een mens na iets leuks te hebben gedaan dit weer eens bekopen met migraine? Wordt er zo langzaam aan niet goed van |
Sterkte en beterschap.
Migraine is heeeeeeeeeelemaal niet leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 14:34
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Ik heb gisteren lopen experimenteren en aangezien ik meestal voor twee dagen kook, heb dat vandaag ook weer.
Aardappelen gekookt, brocollie gekookt. Varkensfilet in blokjes gesneden, met uitjes gebakken, daar nog even een paar paprika's in blokjes gesneden mee laten bakken. Dan samen alles even opbakken.
Lekker.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 17:08
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik zit er al een tijdje mee, dat ik niet meer tegen de geluidsoverlast van diverse buren hier kan... maar het geduld houdt een keer op, ik mis de stiltes waarin ik lekker eens op zondag een boek kan lezen, ik mis het dat ik eens rustig in gebed kan zijn... ja en hoe langer dat duurt, hoe minder ik er tegen kan. |
Hi Susanna,
Veel sterkte met je buren. Mensen hebben er vaak geen benul van het effect van geluidsoverlast. En houden daarnaast ook nog eens geen rekening met anderen. Ik heb hier ook op het punt gestaan mijn huis te verkopen en te verhuizen, maar gelukkig zijn de tieners van de buren met hun boem-boem muziek nu volwassen en bijna de deur uit en is het een stuk rustiger.
Sterkte.....
Ik heb overigens hier wel 3 kamers over, maar als ik als man zijnde een voorstel doe, kun je hier op het forum de nodige discussies verwachten
mvg Henk
PS. Zag vanmiddag bij het Hans Anders trouwens oordopjes voor het strand, om de geluidsoverlast op het strand een beetje te verminderen. Idee misschien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 16:14
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | Tjonge wat een zinloze discussie. Blijkbaar kunnen we niet zonder wetten en regeltjes, dit mag wel dat mag niet. Niet naar dance feesten wel SRV (sbs,rtl veronica) consumeren. Het nieuwe testament is niet als wetboek bedoeld (handelingen15). houd toch eens op met dat hokjes denken onderzoek de schrift maar gebruik het niet als waterpistool..Als je van rgeltjes en voorschriften houdt kun je misschien beter moslim worden...alleen al kruip je op je blote knietjes naar Mekka je komt er niet mee in de hemel |
Helemaal mee eens.
Sommige dingen zijn overduidelijk zonde, zoals stelen, moord en overspel. Maar voor heel veel andere zaken, is het helemaal niet zo duidelijk of het wel of geen zonde is. Ik heb me ooit laten wijsmaken, dat zonde betekent dat je het doel mist. Als we bijvoorbeeld een vaas laten vallen, dan gebruiken we nogal eens de uitdrukking: "Dat is zonde!" Daarom geloof ik dat voor heel veel zaken geldt, dat het voor de een zonde is en voor de ander niet.
Dat is ook precies wat Paulus volgens mijn zegt in: 1 Corinthiërs 6:12 Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is mij geoorloofd maar ik zal mij door niets laten knechten. 1 Corinthiërs 10:23 Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is geoorloofd, maar niet alles bouwt op.
Sommige mensen worden beïnvloed door het kijken naar SRV en het bezoek aan dance, terwijl dit voor andere niet geldt. Een kennis van mij bezocht juist dit soort festijns etc. om contacten te leggen en heeft langs deze weg meerdere mensen tot de Heer mogen leiden. Als hij deze plaatsen niet had mogen bezoeken, dan had hij deze mensen niet ontmoet. Jezus ging in Zijn tijd ook om met mensen van twijfelachtige achtergrond. Maar Hij had geen deel aan hun praktijken. Hetzelfde geldt ook voor ons. Wij leven midden in een steeds vreemder wordende wereld, waarin we mogen laten zien, dat we bij Jezus horen. Bovendien is mijn ervaring dat mensen die een zondig leven leiden, makkelijk tot geloof komen, dan de mensen die denken dat ze het allemaal wel voor elkaar hebben. Zoals Jezus zegt: "Degenen die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:49
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
Ik heb een paar dagen het forum niet gevolgd en van alles gemist. De pinnige reacties over en weer zijn ook niet uit de lucht.
Persoonlijk denk ik dat ik dat echtscheiding altijd het gevolg is van zonde. Meestal als gevolg van zonde van beide personen. In uitzonderlijke gevallen ligt de schuld slechts bij een partij.
Ook in het geval van overspel moeten we voorzichtig zijn met ons oordeel. Een persoon die ik heel goed gekend heb, was gescheiden door overspel. Lange tijd heb ik daar een beetje moeite mee gehad. Later ben ik gaan beseffen, dat hij uit wanhoop en ellende in zijn huwelijk tot deze daad kwam. Regelmatig als hij thuiskwam na een lange dag werken, lag zijn vrouw laveloos in huis of waren er hooglopende ruzies. Totdat hij iemand tegenkwam die lief en aardig voor hem was en van het een het ander kwam. Ook zelf heeft hij moeite met zijn scheiding gehad, want hij is altijd voor zijn ex blijven zorgen en toen hij (veel te jong) overleed, twijfelde hij ernstig aan zijn behoudenis, vanwege zijn scheiding.
En voor het aangaan van een nieuwe relatie....... Ik denk dat het belangrijk dat je eerst je eigen leven weer op orde moet hebben. Hier heb ik zelf ervaring mee.
Ik denk dat er twee punt heel belangrijk zijn: 1. Je moet eerst de ander ECHT vergeven hebben 2. Dit is eigenlijk het belangrijkste. Je moet besef hebben van je eigen aandeel en daar ook ECHT vergeving voor gevraagd hebben.
Alleen dan zul je volgens mijn ervaring bevrijd worden van het leed van het verleden. Als je het verleden meeneemt naar een nieuwe relatie, zul waarschijnlijk dezelfde fouten maken. En... je gaat je nieuwe partner vergelijken met je oude partner. Voor de goede dingen is dat niet zo erg, maar vergeet niet dat je oude partner ook kwaliteiten heeft gehad waar je voor gevallen bent en die je nieuwe partner mogelijk niet heeft. Dit is mij overkomen.
P.S. En vergeet ook niet je zonden te belijden bij onze Heer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:38
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.
Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen. Deze termen kent iedereen wel.
De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist... |
Is dat een aandoening
Ik dacht nogwel dat ik volmaakt was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:18
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als je zo je leven mag zien (Henkwal) kan dat heel veel genoegdoening geven...
Ik heb het ook ervaren toen ik weer terug ging werken...(thuiszorg)
Het werken voelde eerst als een MOETEN... Nu mag ik voelen..dat het een MOGEN is... |
Ik geniet daarom elke dag van het leven
Ik heb volledig met het verleden afgerekend. Natuurlijk zijn er moment dat ik met weemoed terugdenk aan de mooie momenten die er waren. Irritatie of verbittering zijn weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:09
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hij zal wel weten waarom...maar mogen wij dat ook weten? |
Ben jij nieuwsgierig zeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:48
Onderwerp: wat vind je van Nudisme ?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Moet ik me dan schamen voor mijn naaktheid vanwege de zondeval ? Ik noem het geen schaamte meer, .... |
Ze ver ik mij kan herinneren, hebben we onze kinderen nooit geleerd wat schaamte is. Mijn dochter wilde van de ene op de andere dag niet meer dat haar broertje haar naakt zag. Volgens mij was ze toen 3 of 4. Ergens in die leeftijd.
Waar komt de schaamte dan vandaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 01:30
Onderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | nee...de dating is voorbij...hebben jullie dat niet vernomen?? |
Nou maak je ons wel nieuwsgierig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 22:51
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Hij gaat zich een paar dagen voorbereiden op zijn date Martin, dus kun je weer bijkomen |
Hoe zou hij dat doen? Schreeuwend en dansend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:55
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | En wat voor boodschap was dit dan meneer Spam.. |
Wat denk je van de bergrede in Mattheus 5. Daar worden geen teksten aangehaald. Hier spreekt Jezus met het gezag wat Hij van de Vader ontvangen heeft.
Math. 5 1 ¶ Toen Hij nu de scharen zag, ging Hij de berg op en nadat Hij Zich had nedergezet, kwamen zijn discipelen tot Hem. 2 En Hij opende zijn mond en leerde hen, zeggende: 3 ¶ Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen. 4 Zalig die treuren, want zij zullen vertroost worden. 5 Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beerven. 6 Zalig die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden. 7 Zalig de barmhartigen, want hun zal barmhartigheid geschieden. 8 Zalig de reinen van hart, want zij zullen God zien. 9 Zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden. 10 Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen. 11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil. 12 Verblijdt u en verheugt u, want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij de profeten voor u vervolgd. e.v.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op woensdag 27 juli 2011, 18:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:01
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Een boek wat ik momenteel lees en kan aanbevelen: 'U bent waardevol', van Prince Julius.
In dit boek laat Prince Julius zien hoe God over ons denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:53
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum. |
Ik ben toevallig thuis alle kasten aan het opruimen. Is er nog meer plek om te zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk, ik ben het totaal niet met je eens. Ik geloof dat God de man gemaakt heeft om zijn vrouw te begeren. En de vrouw gemaakt heeft om begeerd te worden door haar man. Het punt is echter dat mensen die begeerte niet onder controle hebben. Maar die begeerte is op zichzelf niet fout. Ik vergelijk het met mijn loopse teef. Die ruikt enorm lekker, vindt de bouvier. Is dat dan ook zonde? |
Ik heb me waarschijnlijk verkeerd of onduidelijk uitgedrukt.
Het begeren wat ik bedoelde aan te geven, met de vrouwen getoond in een begeerlijke verpakking, is een verkeerd begeren. Inderdaad een begeren dat niet onder controle is. Waarbij een vrouw als lust-object wordt neergezet.
Het begeren van een vrouw op een gezonde manier, zoals jij dat neerzet, zal leiden tot een intiem samenzijn. Dat is het begeren wat in Hooglied beschreven wordt. Daar is niets mis mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:39
|
|
|
THIRZA120 schreef: | Ik hoop dan wel dat jij je Bijbel gebruikt om dichter tot God te komen.
En de vraag of ik wel of niet wedergeboren ben vind ik hier niet passend! Dit gaat mij te ver. Zoiets hoort in een persoonlijk gesprek thuis en niet op een openbaar forum. |
Mee eens.
Daarbij staat de wedergeboorte niet per se garant voor een christelijk leven.
Mijn zogenaamde wedergeboorte heeft ongeveer 30 jaar geleden plaatsgevonden, en leefde ik naar menselijke maatstaven een christelijk leven. Totdat een aantal jaar geleden ik van Gods weg afgedwaalde.
Het is Gods genade en ingrijpen, dat ik Zijn weg terug mocht vinden en dat mijn leven eind vorig jaar totaal veranderde.
Wedergeboorte is maar één kant van het verhaal. Het gaat er ook om wat we met dit geschenk doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:36
|
|
|
[quote=CROSSROAD317
En trouwens, hoe ziek moet je zijn, om elke vrouw die je (of jou) aan kijkt, met of zonder kleren, te willen begeren ... Met andere woorden "elke vrouw tot lustobject te maken" ... Heel ziek ... --
..[/quote]
Helemaal mee eens.
We leven helaas in een tijd, waarin dit volgens mij gepropageerd wordt.
Als ik naar sommige reclames zie. En dan doen we het in Nederland nog redelijk netjes. Verkoop van auto's?? Daar horen altijd mooie (?) vrouwen op de motorkap. De beroemde calendars van het bekende bandenmerk? Waarom lopen de pitspoezen bij formule 1 rond in latex pakjes in plaats van ruim vallende trainingspakken??
Met de verleiding door het oog is uiteindelijk alle ellende in de wereld begonnen. Die appel was toch begeerlijk om te zien???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:53
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik heb een minimuminkomen en daar kan ik goed mee rondkomen en dan behoef ik dat zeker niet weg te geven, dus wat mij betreft is dit een foutief gebruik van dit tekstgedeelte en ik zou niet zo met bijbelteksten 'smijten" als ik je een goede raad van jezelf mag geven... |
Dit is geen fout gebruik van dit tekstgedeelte.
Die jongeling dacht namelijk dat hij het allemaal zo goed deed. Jezus zei toen tegen hem, om dat allemaal weg te doen en Hem te volgen.
Of iemand een minimum inkomen, uitkering of een vet salaris heeft, doet helemaal niet ter zake. Het gaat erom wat je er mee doet.
Een kennis van mij verkocht letterlijk alles wat hij had. Kocht van dat geld een vliegticket, vloog naar China en is daar al sinds jaren een succesvol zendeling. Een andere kennis is directeur van een bank, met een vet salaris. En juist vanwege dat vette salaris kan hij heel veel mensen helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:41
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als er ËÉN was, Die sprak: "Er staat geschreven" was het Jezus wel. In Zijn "dialoog" met de Schriftgeleerden en de Farizeeén en met satan en voor Pilatus en het Sanhedrin, in de Synagoge, overal, citeerde Hij de Schriften. Dus wat dit betreft, vertel jij niet de waarheid.
|
Je zegt het precies goed!!!!
IN Zijn dialoog met WIE!!!! Dat waren de mensen die het allemaal zo goed wisten. Die zogenaamd heel veel Bijbelkennis, KENNIS van de Schriften hadden.
Voor de mensen die werkelijk naar Jezus wilden luisteren, had Hij een heel andere boodschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:38
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Wanneer mag je jezelf een christen weten en wat doe je dan als christen als je de vorige vraag met ja hebt be-antwoord. Wat is een andere benaming voor christen? Ben je christen omdat je naar een kerkgemeenschap gaat? Of omdat je de bijbel leest? Of omdat je netjes leeft en ieder het zijne geeft? Probeert de bijbel na te leven? en wanneer ben je het niet? omdat ik niet uitverkoren ben? een lot uit de loterij? och ik zie wel als het zover is,? zo maar wat reacties die er zouden kunnen zijn... |
Als je nou eens begint om daar als eerste antwoord op te geven.
Matth. 19 20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort? 21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:33
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Anders denken dient getoetst te worden aan het Woord van God, dat is het criterium. En daar van uitgaande zijn vele denkwijzen bijbelvreemd en soms verwerpelijk. |
Hoe toets jij?? Biddend (natuurlijk schreeuwend naar de hemel) ? De Heilige Geest vragend om openbaring? Of toets jij alles naar JOUW opvatting wat de Bijbel bedoeld.
Ik heb in mijn leven regelmatig mijn opvattingen over wat de Bijbel bedoelt moeten bijstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:26
Onderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden. Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden |
Heb je niets anders te doen, dan dit forum vol te storten met spam.
Vertel eens iets wezenlijks over jezelf, dan steeds weer Gods Woord te misbruiken en te schoppen naar andere mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:16
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof... |
Dus jij komt nooit op het strand? Kijkt geen televisie? Nooit reclame gezien van FA? Komt in de zomer nooit in winkelcentrum, waar mensen in heeeeeel dunnen kleding rondlopen? De reclame borden in de bushokjes niet gezien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:56
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Om jullie te verwijzen naar deze rijke God, Die uitdeelt en niet karig is... dat heet b e m o e d i g e n...... |
Gezien de rest van de reacties... Denk ik dat dit weinig met bemoediging te maken heeft.
Je moet wel heel erg naief zijn, om niet in de gaten hebben dat de meesten een beetje genoeg hebben van dat gesmijt met Bijbelteksten.
Ik vind het onfatsoenlijk en respectloos om Gods Woord hiervoor te misbruiken. Nergens in het hele optreden van Jezus zie ik dat Hij mensen bestookte met allerlei teksten uit de Geschriften. Hij onderwees op liefdevolle wijze en genas mensen. Jezus is de Zoon van God, maar Hij bracht het onderwijs altijd in nederigheid, Hij waste zelfs de voeten van de discipelen. Jezus toonde Zijn gezag in nederigheid, Hij had een dienende geest.
De Bijbel hanteren als een Boek van Kennis van goed en kwaad leidt tot de dood, dat leidt tot scheiding (ook in huwelijken), ruzies en doet mensen een hekel krijgen aan het geloof en uiteindelijik aan God.
De Bijbel wil ons leren wie God is. Wat Zijn beloften voor ons zijn. Wil richting geven aan ons leven.
Gods Woord mag je niet zomaar misbruiken. God sprak, en schiep de aarde Jezus sprak, en genas de zieken de Heilige Geest sprak, en bracht openbaring
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op woensdag 27 juli 2011, 09:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 02:31
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik wil niet alleen zijn en dan bid ik om een partner en Hij heeft een databank met Zijn ingeschreven partners, dus die ingeschreven zijn in het Boek des Levens.. en die stuurt Hij dan naar de zoekers, die ook ingeschreven staan in het Boek des Levens, dus zo werkt het. Laat je inschrijven en dan geldt: " die zoekt, die vindt".. Doen joh, het helpt, nee Hij helpt.... |
God maakt geen gebruik van een databank, in de hemel zijn geen computers. Daar zijn ook geen zoekmachines zoals Google, Bing, enz. Daar wordt nog in boeken geschreven.
Mijn verlangen gaat ook uit naar een partner en bid daar ook voor. Maar niet meer omdat ik niet alleen wil zijn.
Momenteel woon ik alleen, maar.... ik ben absoluut niet alleen. Er is genoeg werk in Gods Koninkrijk. Ziekenbezoek, bezoeken van ouderen, helpen met klusjes, vrijwilligerswerk, evangeliseren, bidstonden, samenkomsten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 02:08
Onderwerp: De klik...
|
|
|
THIRZA120 schreef: | Christen, hoe kun je nu zeggen dat een ander verkeerd bidt als je niet eens een gebed hebt gehoord (in dit geval gelezen)? En is het dan aan jou om dat bidden (als fout) te beoordelen?
Na jouw bijdragen op dit forum gelezen te hebben vraag ik me af met welk doel jij hier aanwezig bent! Het komt op mij over alsof jij vind dat jij het altijd bij het juiste eind hebt. En als een ander een andere mening ergens over heeft deugt hij/zij meteen al niet meer. Ik mis bij jou de liefde voor je naaste. En als christen zou jij het goede voorbeeld moeten geven! |
In de Bijbel staat een voorbeeld van mensen die ook beter konden bidden dan een ander
Lucas 18 10 Twee mensen gingen op naar de tempel om te bidden; de een was een Farizeeer de ander een tollenaar. 11 De Farizeeer stond en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U, dat ik niet zo ben als de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, echtbrekers, of ook als deze tollenaar; 12 ik vast tweemaal per week, ik geef tienden van al mijn inkomsten. 13 De tollenaar stond van verre en wilde zelfs zijn ogen niet opheffen naar de hemel, maar hij sloeg zich op de borst en zeide: O God, wees mij, zondaar, genadig!
Helaas... ik ben een echtbreker. Heb zelfs twee echtscheidingen achter de rug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:04
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
PIETER649 schreef: | maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat? |
Altijd Alleen niet met mijn handen in mijn zakken, dat gaat net te ver
Je hebt inderdaad gelijk, het is allemaal buitenkant. De een voelt zich beter thuis in een conventionele kerk en andere meer in de charismatische richting.
Het gaat om de relatie met God en niet om de uiterlijke tradities.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 01:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als er wordt beoordeeld op gedrag en het is op grond van wat de Bijbel zegt dan is er niks mis mee. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Kijk , ik woon ook in een klein dorp met behoorlijke grote sociale controle. Iets wat in de grote steden veel minder zal zijn. Voorbeeld: Als ik op zondag m'n auto zou gaan wassen ....dan wordt daar over gesproken, terwijl dat in de stad misschien wel iets heel normaals is. |
Dat is bij ons in het dorp ook zo. Maar ik woon in een moderne buitenwijk. Bij de afvalligen
Een kennis vertelde me, dat als je 20 / 30 jaar geleden in het oude dorp de auto op zondag durfde te wassen, 's maandag de ramen van je huis wit gekalkt waren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat is waar , maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom wat men verstaat onder christelijk gedrag. En dan is het onze taak om een lichtend licht en een zoutend zout te zijn. Of we nu wonen in een grote stad of in een klein dorp dat doet er niet toe. |
Helemaal mee eens.
Het was ook alleen het antwoord op een vraag. Het probleem is alleen vaak dat mensen elkaar beoordelen op hun gedrag en dit doen aan hun eigen visie wat christelijk gedrag is.
|
|
Naar boven |
|
|