Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 18:37
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
Pieter slaat de spijker op zijn kop..... In een andere draad op dit forum heb ik iets gezegd over mensen negeren. (dat ik dat niet vind kunnen)
En sja, als je commentaar hebt, moet je wel het goeie voorbeeld durven geven. Commentaar geven levert dus ook een verantwoordelijkheid op. En sja, dat betekent wel eens een berichtje plaatsen voor de buhne.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 15:55
|
|
|
BLOEMPJE880 schreef: | ..... |
ik heb je persoonlijke berichtje over dit onderwerp beantwoordt, ipv via dit berichtenbord.
Het onderwerp ligt blijkbaar nogal gevoelig, dus ik denk dat het beter geschikt is om persoonlijk te beantwoorden.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 15:17
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Geen antwoord terugkrijgen is een beetje jammer, maar onderdeel van een datingsite. Wel probeer ik zelf zo beschaafd te zijn om tenminste een keertje een reactie te geven.
Soms duurt het even, ben niet altijd 'in the mood', maar als het langer dan een paar dagen duurt, laat ik dat ook even weten. Kwestie van op een manier met je medemensen omgaan zoals je zelf zou willen.
En inderdaad, zoals anna zegt, je kunt ook neutraal zeggen dat je iets niet ziet zitten. Liever lees ik een reactie ' je bent mijn type niet' dan helemaal geen reactie.
Gelukkig zijn er ook genoeg leuke mensen waarmee heel leuk te mailen is!
groetjes,
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 22:58
Onderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?
|
|
|
Beste Rinus,
Dank je wel voor je wijze woorden. Ik geloof dat wat je schrijft een eerlijk advies is aan Arjan, gebaseerd op een leven vol ervaring.
Zelf zie ik een aantal dingen anders (het voordeel van de jongere generatie, -overtuigd zijn van het eigen gelijk)
Als je jezelf niet profileert, als je niet laat zien wie je bent, hoe kun je dan hopen om iemand te vinden die bij je past? Liever heb ik dat iemand tegen mij zegt dat we niet bij elkaar passen dan dat degene die dat wel doet het zich niet realiseert.
Dus ik kan Arjan aanraden juist wel zichzelf te laten zien via deze site. Want als je laat zien wie je echt bent, kun je juist degene vinden die je zoekt.
Edit: wel ben ik het met je eens dat oogcontact beter is dan de digitale weg. Echter deze digitale weg is een goede mogelijkheid om de weg te openen voor een ontmoeting in de echte wereld.
Vincent
Laatst aangepast door
|
VINCENT394
|
op zondag 21 februari 2010, 22:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:26
Onderwerp: bidden geneest hiv
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Klopt wel!!!! Zolang iedereen bidt,echt bidt,zijn ze waarschijnlijk elkaar niet aan het infecteren. Dus win-win-situatie. M.a.w. Ze zetten de Christenen (de normale) weer voor paal met dit soort acties(imho) |
God kan HiV genezen en voorkomen, daar ben ik zeker van. Dus bidden helpt zeker!
Dat gezegd hebbende, kunnen wij onszelf ook beschermen tegen besmetting door voorzichtig te zijn met sexuele contacten en/of het gebruiken van condooms.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:39
|
|
|
BLOEMPJE880 schreef: | Wie zegt dat lager opgeleide vrouwen niet zelfstandig zijn???????? Wie zegt dus dat ik met mbo 1 a 2.. niet zelfstandig bent.
En ik hoef inderdaad niet persee een dokter of een ridder. Maar zou wel fijn vinden een man te hebben in voor en tegenspoed? En moet hier dan een beroep of hoge opleidingseisen aan zitten?
Is inderdaad fijn iemand met levenservaring en misschien zelfstandig.. Maar wie zegt dat een bouwvakker dat niet kan?? En een dokter wel?? Zit dat in opleiding?? |
Goeiedag Marlinda,
Goed dat je het zo scherp stelt, dit helpt de discussie wel. Ik begrijp hieruit dat je jezelf aangevallen voelt, dit is echter niet de bedoeling. Mijn reactie was niet een aanval op jouw persoonlijk, maar meer een algemene insteek hoe ik dingen ervaar.
Verder geef jij blijkbaar de kwalificatie "lager opgeleid" aan jezelf, misschien doe je daar jezelf wel erg veel mee terkort. (kan iemand mij trouwens het verschil vertellen tussen de MBO nivos? zit daar veel verschil tussen dan?)
Maar om jouw vragen te beantwoorden: Niemand zegt dat lager opgeleidde vrouwen niet zelfstandig zijn. Ikzelf heb aangegeven behoefte te hebben aan een vrouw die zelfstandiger, iets van de wereld gezien heeft. Ik denk dat te kunnen vinden bij vrouwen die hoger opgeleid zijn. Als dat niet zo is, ben je van harte welkom mijn ongelijk te bewijzen.
Beantwoordt dit je vragen?
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:25
Onderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?
|
|
|
Hallo Arjan,
Dapper dat je op deze manier aandacht vraagt voor iets dat heel frustrerend voor je kan zijn.
Angst om afgewezen te worden geldt voor bij alle mannen (misschien voor alle mensen.... dames? help mij hier eens!) Maar daarintegen geldt ook, wie niet waagt, wie niet wint.
Ik kan je zeker aanmoedigen om eens de stoute schoenen aan te trekken en een e-mailtje te sturen aan een dame die jij wel leuk vindt. Mocht je wat hulp daarbij kunnen gebruiken, wil ik je daar best even bij opweg helpen. Stuur mij maar een privéberichtje, denk niet dat handig is om dat op het algemene forum te bespreken.
groetjes,
Vincent (ook geen expert, maar heeft al lang geleden geleerd met dit soort dingen om te gaan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:17
Onderwerp: Lees eens wat.
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja ik zit mij af te vragen of het uber haubt om de "Heilige Geest" gaat. Een geest kan niet "heilig" zijn als er niet meerdere "geesten"zijn.
Wat staat er werkelijk beschreven? |
Ik herinner me ( maar kan me zo even geen bijbelteksten voor de geest halen) dat Maria een kind ontving van de Geest van God. De maagdelijke geboorte is namelijk een belangrijk onderdeel van het kerstevangelie.
Dan over je andere vraag:
Is het niet zo dat de bijbel beschrijft dat er meerdere geesten zijn? Zoals de onreine geesten die in de zwijnen woonden. Ook het boek Openbaringen schrijft diverse malen hierover.
en daarom is het dat de Geest van God beschreven wordt als de Heilige Geest.
dus dat er meer is tussen Hemel en Aarde dan dat wij fysiek kunnen zien is denk ik bijbels.
Beantwoordt dit je vraag/opmerking?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 14:46
|
|
|
BLOEMPJE880 schreef: | Nu in deze tijd is dat helemaal van toepassing kan je nog zo goede baan hebben.. maar je kunt morgen op straat staan en zo een baan hebben met lager inkomen of nivo.
Dus.....volgens mij zijn dat echt menselijke eisen. |
Ik snap dat het een wenselijke gedachte is dat opleiding niet uitmaakt voor de liefde. Misschien dat ieder meisje wel wil trouwen met een dokter of een andere moderne 'ridder te paard'. Volgens de moderne maatschappij heb je het natuurlijk 'gemaakt' als je goed voor jezelf en je (toekomstige) gezin kunt zorgen.
En mensen die succes hebben in de wereld worden als aantrekkelijker ervaren dan mensen die minder succes hebben. .t zou misschien niet uit mogen maken, maar dat doet het (onbewust) toch wel.
Eerlijk is eerlijk, 'zelfstandig' is ook een van de eisen die hoog op mijn prioriteitenlijstje staat. En dat vind ik toch eerder bij vrouwen die een opleiding afgerond hebben. K vind het verder niet erg als zij hoger opgeleid zou zijn dan ik. (mocht ze meer verdienen dan ik, ga ik toch lekker vier dagen in de week werken mochten we samen gaan wonen)
grtz,
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 10:07
Onderwerp: zondag
|
|
|
Politiek is een moeilijk onderwerp. Zo wil ik graag op een partij stemmen die meedoet in het politieke speelveld. Daarom was ik blij dat de CU mee ging regeren. Geeft me iig de keuze tussen 2 christelijke partijen naast de seculiere partijen PVDA, VVD en D66.
Omdat mijn voorkeur uitgaat naar een christelijke partij, maar ik een meer liberale inslag dan het huidige kabinet prefereer ben ik nog niet helemaal over eens wat ik volgende keer ga stemmen.
Politieke partijen kunnen teveel met veranderingen in het land meegaan (zogenaamde populistische partijen) maar ook te weinig. Een partij die qua standpunten Nederland weer terug wil brengen naar hoe het nooit meer zal worden, is in mijn optiek geen realistische optie. Daarnaast ben ik mordicus tegen hoe de SGP met vrouwen en homo's omgaat. SGP zal ik dan ook niet snel stemmen.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 09:27
Onderwerp: Geroepen om alleen te zijn.
|
|
|
Hallo Chat,
Hoewel ik het ook niet eens ben met het Celibaat (wat zou ik hier doen anders ) ben ik wel benieuwd naar de redenering van iemand die het wel een goed iets vindt voor een priester.
Ik kan me goed voorstellen dat het heel erg eenzaam kan zijn als je een tijdje alleen bent. Ikzelf ben nu een half jaar single en het bevalt me eigenlijk niet zo goed. De vrijheid is well lekker, maar samen iets opbouwen is veel meer waard dan dat.
grtz,
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 14:35
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
HENK710 schreef: | Gelukkig is er toch nog feest der herkenning van broers en zussen dwars door kerkmuren heen. "Gods Geest doorbreekt de grenzen die door mensen zijn gemaakt" (uit lied 'Samen in de Naam van Jezus'). Een zijn zonder het altijd met elkaar eens te hoeven zijn! (….) Hoezo afschuwelijk? Soberheid en ontzag zijn zo een paar voorbeelden van wat het calvinisme ons gebracht heeft. |
Henk,
Dank je wel voor deze mooie bijdrage. Helemaal mee eens! En zekers dat we hiet niet altijd met elkaar eens zullen zijn, maar zolang we het er met elkaar over kunnen hebben in respect voor de keuzes van de ander, ben ik er heel gelukkig mee! (is eigenlijk net zoals in een relatie)
Dan je vraag: Wat ik tegen de calvinistische cultuur heb? Ik ben opgegroeid in een traditioneel-christelijke kerk. (Geen kwaad woord over mijn ouders, zij hebben mij alle vrijheid gegeven om God te ontdekken) Wel heb ik deze cultuur 15 jaar lang om mij heen in de kerk gezien. Een cultuur waar niets mag en kan, omdat het ‘zondig’ is. Een cultuur waar mensen bang zijn om niet naar God te kunnen komen, want stel nu dat ze niet uitverkoren zijn?
Dit is zo anders als ik God heb leren kennen in de jaren daarna. Ik heb juist leren plezier te maken in het leven, te genieten van al het goede dat God ons geeft. Met mijn mede-mensen, onafhankelijk van wie of wat ze zijn. Niet bandeloos en wettenloos, maar binnen de leefregels die God ons geeft. En dit heeft mijn leven zoveel mooier en beter gemaakt.
Als iemand zelf kiest voor deze leefwijze, heb ik daar alle respect voor. Ik zou het niet kunnen en ben het er niet mee eens, maar als iemand voor zichzelf beslist dat dit de enige juiste manier is, kan ik niets anders doen dan dit respecteren.
Maar juist binnen deze cultuur wordt alles wat anders is afgewezen als zijnde ‘niet de juiste weg’ waardoor het vergelijken met andere christelijke geloven wordt ontmoedigd. En dit dwingt iedere volgende generatie in het keurslijf van de vorige. Dat is precies waar ik grote moeite mee heb.
Chatuliem,
Je schrijft dat mijn reactie te maken heeft met volwassenheid en acceptatie van dat de wereld niet volmaakt is. Ik ben bang dat ik je redenering niet volg, misschien kun je hem verder uitleggen.
Mijns inziens is het juist een teken van volwassenheid om verder te kunnen kijken dan het braaf volgen van regeltjes van ‘degenen die boven je staan’. Ik heb het hier nadrukkelik niet over de regels die duidelijk in de bijbel staan, zoals de tien geboden, maar over de interpretatie en de invulling die diverse kerken hieraan geven.
Ik ken de bijbel redelijk (voordeel van een Christelijke opvoeding) en als ik dan bepaalde interpretaties van de bijbel aangeprezen zie als ‘verplicht’, zonder daarbij een overtuigende verklaring waarom, ben ik erg geneigd om tegengas te geven. Als iemand dat wil volgen, is dat zijn/haar goed recht. Als iemand ons wil overtuigen, kan ik daar ook goed mee omgaan. Zodra iemand iets verplicht wil stellen, word ik daar een beetje kriebelig van. Misschien mijn zwakheid, maar ik kan daar goed mee leven.
Hannah, dank je voor je steun. Je opmerking over gehoorzaamheid ben ik het in grote lijnen mee eens. (zie hierboven hoe en wat precies.
Mar, je slaat de spijker op zijn kop. En wat betreft de Sabbath, jouw stokpaardje, gaat het toch gewoon om de rustdag, de zevende dag? En hoe je hem noemt vind ik minder belangrijk!
Groetjes,
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 13:55
Onderwerp: zondag
|
|
|
Ik ben het eens met Chatuliem.
Pieter, als jij uit respect op zondag niet wilt mailen/forumschrijven, heb ik daar respect voor.
Datzelfde respect past voor de keuze van anderen (zoals ik) die wel vinden dat je op zondag op internet kunt rondstruinen.
Op de zondag werk ik niet, wat betekent dat ik de laptop van de zaak uitlaat, net als de telefoon. Verder doe ik alles waar ik zin in heb. Een van de dingen is naar de kerk gaan.
Ik hoop dat ik mijn standpunt duidelijk heb kunnen maken, zo niet hoor ik je reactie graag.
Vincent
PS: Ik heb iets gevonden waarin ik extremer ben dan Chatuliem! Ik doe de was niet op zondag! Tenzij ik hem op zaterdag vergeten ben uit de wasmachien te halen natuurlijk, om nu de was een hele dag in de machien te laten stinken, is ook niets.
Laatst aangepast door
|
VINCENT394
|
op dinsdag 9 februari 2010, 14:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 10:44
Onderwerp: zoeken van
|
|
|
Hallo Pieter,
Goed dat je deze vraag stelt! De eerste keer is het altijd een beetje aankijken en als je niet helemaal weet wat je ermee moet, is het goed om te vragen.
Dan het antwoord.. Ik denk dat de grootste lijnen al door de heren boven mij geplaatst zijn. Dus zonder hun sterke bijdragen te negeren, zal ik proberen deze te concretiseren.
Enne, dames, mocht ik het gruwelijk mis hebben, wees niet bevreesd mij te corrigeren.
1) Het is in Nederland ' not done' om toe te geven dat je op een date uitbent. Een stil geheim is dat 90% van degenen op deze site juist daarvoor juist hier rondhangt. Ook de dames! De truck is dus om contact te krijgen zonder daarbij het woord date te gebruiken.
1a) Het eerste contact is vaak het lastigt, maar weest niet bevreesd. Als je contact zoekt, laat je al zien dat je interesse hebt in de ander en heb je al punten gescoord! Maar wat nu te schrijven in zo'n eerste kattebelletje? Hiervoor kun je het beste kijken naar het profiel van de ander, zoek gezamelijke interesses of iets anders dat je aanspreekt op het profiel en reageer daarop. Stel ook vooral vragen, laat zien dat je geintesseerd bent in de ander!
1b) ongeveer de helft van alle e-mailtjes wordt beantwoord. Raar maar waar, sommige personen gebruiken deze site niet (meer), anderen besluiten dat ze niet durven/willen reageren of hebben hun liefde al gevonden. Wees niet te teleurgesteld als iemand niet reageert op je eerste mailtje, dit gebeurt nu eenmaal.
2) Dit contact kun je mooi gebruiken om de andere partij wat beter te leren kennen. De dames op deze site zullen dit belangrijker vinden dan jij, maar eerlijk is eerlijk, je wilt toch weten met wie je aan het mailen bent?
3) Als het klikt, kun je voorstellen om 'elkaar eens te ontmoeten'. Wanneer je dit voorstelt? Dat hangt af van hoe jullie op elkaar reageren. Soms is het na een e-mailtje maar meestal gaan er een paar weken overheen. Ik kan me niet voorstellen dat als het klikt, dat de dame in kwestie nee zegt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad! Anders mail je maar.
groetjes,
Vincent
PS: Blijkbaar profileer ik mezelf nu echt wel heel erg als een expert..... Da's nu ook niet echt de bedoeling. Gewoon een paar handvaten om op gang te komen. Daten is voor 100% communicatie met andere mensen en is dus iedere keer anders! Succes, man!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 10:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | (...)op een aantal plaatsen is de bijbel multi-interpretabel. Maar op veel plaatsen ook niet. En veel mensen willen Gods Woord aanpassen aan hun eigen leven, terwijl het andersom zou moeten zijn. |
Dat is precies waar het mis gaat denk ik. Met alle respect voor de goede bedoelingen van Chat en enkele anderen op dit forum, schrikt het mij enorm af als ik op heel veel plaatsen lees dat ik ' iets moet' of iets ' niet mag' .
Misschien is dit een generatie-kloof of een kloof tussen traditioneel-christenen en modernere christenen. Echter, een geloof dat is gebaseerd op wetten en regels (moeten en niet mogen), is niet het geloof uit liefde waar ik voor heb gekozen.
Ik vind het erg jammer dat de nadruk wordt gelegd op wetten en regels, terwijl de nadruk op God en Jezus zou moeten liggen. Uit liefde voor Christus gebruik ik Zijn naam niet Ijdel, niet omdat het niet mag.
Toch wil ik ook niets afdoen aan de Bijbel als geheel en zeker niet aan de wetten die Jezus ons heeft opgelegd. Maar wel constateer ik dat zowel erg moderne pinkstergemeenten als de Gereformeerde Gemeente de bijbel als 100% waar aannemen. Hetzelfde geldt voor de Rooms-Katholieke kerk. Ik vind in al deze kerken dan ook de liefde voor God en Zijn woord.
Omdat al deze gemeenten hun eigen manier hebben om God te dienen en de bijbel op hun manier interpreteren, kan ik niet met zekerheid zeggen wat de juiste manier is. Maar ik kan wel hen als broeders en zusters in Christus accepteren. Mocht God daar een andere mening over hebben, is dat aan Hem om te bepalen, niet aan mij.
Maar juist omdat deze gebruiken zo kunnen verschillen en de interpretaties van de bijbel zo uiteen kunnen lopen, zal ik niet snel zeggen dat iets ' niet christelijk is'. Ik denk dan ook dat oordelen als 'moeten' en ' niet mogen' aan God toebehoren en niet aan ons. En daar is de Bijbel op een paar plaatsen heel duidelijk in (Dien geen andere goden naast mij. Steel niet.) en op veel andere plaatsen niet. Ik ben niet degene die dit gaat invullen, zeker niet op basis van de afschuwelijke Nederlandse Calvinistische cultuur.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | (....) Ook katholieken geloven in dezelfde God als protestanten, en zijn dus broeders en zusters in Christus. Ook op CM zitten katholieken. Laten we deze gelovigen dus gewoon in hun waarde laten, oke? |
Hulde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 10:19
|
|
|
Het onderwerp homohuwelijk vind ik moeilijk.
Aan de ene kant, als er liefde is tussen twee mensen, waarom zouden zij dit dan niet mogen uiten? (het huwelijk is daar dan slechts een formaliteit) Ik weet dat er in de Christelijke wereld anders over gedacht wordt, volgens mij kan iemand die homosexuele gevoelens heeft daar niets aan doen. Zouden zij dan geen recht hebben op een levenspartner en de liefde die wij allemaal nastreven?
Aan de andere kant wijst de bijbel homosexualiteit af. (volgens mij vooral in het oude testament, maar als iemand een nieuwe testamentarische tekst heeft, hoor ik deze graag)
Dus mijn gevoelens over homosexuelen zijn een beetje dubbel (ik ken een homostel die samenleven en willen trouwen) maar ik kan hen niet veroordelen (of zelfs afwijzend staan tegenover) omdat zij uit liefde samenwonen. Als zij dit kunnen verantwoorden tegenover God, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben? Op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar blij zijn voor het geluk dat ze hebben gevonden.
(en als je denkt dat het voor een Christen moeilijk is om iemand te vinden om je leven te delen, ga eens met een homo of een lesbienne praten)
Ik ben heel benieuwd hoe jullie omgaan met homo- of lesbiennestellen in jullie omgeving.
groetjes,
Vincent
Laatst aangepast door
|
VINCENT394
|
op dinsdag 2 februari 2010, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 09:17
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
Voordat ik op de vraag inga waarover deze draad gaat, wil ik eerst even een andere reactie plaatsen. In enkele berichten hierboven zie ik dat er best scherp gesproken wordt over mensen die anders God belijden dan wij gewend zijn.
Met alle respect naar de mensen die dit schrijven, dit vind ik een hele enge gedachte. Als wij als christelijke gemeente mede-christenen gaan veroordelen omdat wij dingen anders zien, hoe belangrijk deze dingen dan ook voor ons zijn, gaan wij dan niet op de stoel van Jezus zitten? Ik kan eerlijk zeggen dat ik de ultieme waarheid niet ken. Ik ken Jezus en dat is voor mij voldoende. En iedereen die ook zegt Jezus te dienen en daarnaar wil leven, is mijn broeder of zuster. Ik kan het met hem/haar oneens zijn, maar zal nooit durven zeggen dat wat hij of zij zegt niet waar is.
God zal uiteindelijk beslissen wie Zijn kinderen zijn en tot die tijd zal ik mijn broeders en zusters in het geloof lief hebben. Het kan zijn dat ik het met denkbeelden en uitspraken niet eens ben, dit zal ik ook zeggen. Maar dit betekent dus niet dat ik hen niet liefheb en tot mijn broeders en zusters in Jezus reken.
Daarbij dus een bruggetje naar het kerkbezoek. Als je Jezus dient, ookal heb je daar geen kerk bij nodig, ben je wat mij betreft Christen. Ik denk wel dat het makkelijker is om Jezus te dienen als je een gemeente hebt, waar je jezelf thuis voelt.
Ik lees echter ook heel veel mensen hier die dat helaas moeten missen. De Kerk is geen noodzaak, Jezus is dat wel. Maar als je wel behoefte hebt aan die gemeenschap met mede-christenen, kan ik je aanraden om een gemeente te zoeken waar je jezelf wel thuisvoelt. Ze zijn er wel!
groetjes,
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|