|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:16
|
|
|
Zaterdag 13 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
Dichtbij het doel:
Bij een wedloop is het niet de start, die inspanning kost, zelfs niet het tempo op de lange afstand, pas als het doel in zicht komt worden hart en zenuwen, moed en spieren tot het alleruiterste gespannen, bijna tot afknappen toe.
Zo is het ook met jou, nu het doel in zicht is - je moet allèèn nog een laatste kreet om hulp tot Mij slaken.
Kun je de laatste paar dagen niet aan de pijnlijke spanning van zenuwen en hart bemerken, dat de wedloop bijna ten einde is?
Moed, moed, sla acht op Mijn bemoedigende stem, bedenk, dat IK naast je ga en je aanspoor tot de overwinning.
De droevigste verslagen in de annnalen van de hemel zijn die, welke spreken van de velen, die goed liepen, met flinke moedige harten, tot het doel, de overwinning, nabij was en die toen de moed lieten zakken.
Alle hemelse heerscharen verlangden uit te roepen hoe dicht zij bij het einde waren en hadden hen wel willen smeken de eindspurt in te zetten, maar zij vielen uit en tot de dag van het laatste oordeel zullen zij niet weten hoe dicht zij bij de overwinning zijn geweest.
IK wilde wel, dat zij in de stilte naar Mij hadden geluisterd, dan zouden zij het geweten hebben, er moet zowel het luisterd oor zijn als de stille, zachte stem.
|
|