ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:11
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam

MARIAN519 schreef:
In dit topic is de vraag gesteld hoe echt ben ik in Jezus' naam, dan mogen/moeten wij vertellen van die Jezus..en de echtheid in Zijn naam, niet in de echtheid in een andere naam, wat vind je zelf? gaat het om Jezus of om Buddha in het christelijk geloof?

Ik denk dat er al genoeg over gesproken is zodat je de vraag wat denk je zelf niet meer hoeft te stellen.........
Als jij het allemaal occult vind, prima.....maar accepteer dan ook dat er andersdenkenden zijn.......die niet minder gelovig zijn dan jij pretendeert te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:07

MARIAN519 schreef:
Maar Willemijn..heb je die linken wel gelezen en weet je wel waarover het gaat?
Het is toch zo dat Buddha niet gelijk is aan onze God?
En als hij wel gelijk gesteld wordt dat dat een grote leugen is?
God wil geen ander goden naast zich..

Ben zelfs ambtsdrager in de kerk, dus ik weet heus wel waar ik over praat Marian.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:02
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIAN519 schreef:
Het lied is erg mooi, de rest kan ik niets mee...
Bij de viering van een christelijke dienst? oosterse aspecten? van een andere god? een christelijke zonnecirkel lopen? en dan Gods Geest ervaren? de Heilige Geest van Onze God? Smiley die vol vragen zit

Wat ervaar je dan? wat heb je ervaren? wat deed de Geest met je en ik wil het oprecht graag weten? mag ook per mail als je dat liever doet?

Ik denk dat ik het zelfde ervaar als jij in een kerkdienst, niets meer en niets minder........alleen op een andere wijze...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:39

ROADY641 schreef:
Dus u dient ook Jezus Christus?

Twijfel je daaraan?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:36
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ROADY641 schreef:
Je noemde laatst "die voortdurende stroom negatieve gedachten die niet te stoppen zijn"...

Soms ben je je daar zelf niet zo van bewust denk ik.......maar ik ben het wel een beetje met je eens........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:32

ROADY641 schreef:
U geeft mij - met alle respect - het gevoel ergens omheen te draaien.

Jezus zegt toch zelf: "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij".

U geeft mij -alweer met alle respect - het gevoel dat u twee heren kunt dienen. Dat lijkt me niet juist. Tenzij mijn gevoel verkeerd is...

Ik dien zeker dezelfde God als jij doet, alleen op een totaal andere manier..........en dat kan en mag ook...........
En daarom vind het juist zo jammer dat er over bijbelse leugens enzo wordt gesproken..........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:27
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/s-qz7zPjNg8

Blijft mooi.........werd vanochtend gezongen bij mij in de kerk tijdens een Thomasviering....waarbij je yoga kon doen, de christelijke zonnecirkel kon lopen en zoal meer........En dan ervaar je Gods Geest...........
Hoezo occult? Gods Geest ervaren dat is het meer..........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 september 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:24
BerichtOnderwerp: PC-problemen

Hartelijk dank voor je goede adviezen.......het is gelukt...... Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:20

ROADY641 schreef:
Ik ben het volkomen eens met wat Kathy zegt.
Kathy noemt het een onbijbelse leugen.
Correcter gezegd: op bijbelse grond ZIJN bhoedda en yoga leugenachtige theorieen. Het geeft je niet wat alleen Jezus kan geven: namelijk eeuwig leven. Hoe mooi het ook in de oren mag klinken. Het blijven holle woorden zonder Leven...

De woorden van apostel Paulus uit Fil 3:
"Alles beschouw ik als verlies, omdat het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, alles te boven gaat. Om Hem heb ik alles prijsgegeven; voor mij is alles vuilnis, omdat het mij erom gaat Christus te winnen en met hem een te zijn"

Worden wij ook niet gewaarschuwd tegen allerlei dwaalleer?

Willemijn, u stelt de vraag: "We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? "

Wat er mis mee is, is dat God de mens op slechts 1 manier laat verzoenen met Zichzelf: door Jezus. Daarom is elke poging om je met God te verzoenen, en vrede te vinden een leugen. Onecht, misleiding.

De bijbel is er erg duidelijk in, lijkt me.

Ik vind sowieso dat je naar andere christenen toe niet moet praten over een onbijbelse leugen.......dat zijn opmerkingen die niet echt getuigen van omzien naar elkaar...........en het is ook niet zo....het kan je beleving zijn maar daarom nog niet de waarheid.......De geest van God waait waar zij wil he?En de geest van God streeft niet naar verheven vroomheid en betweterigheid. Gods geest laat ons steeds weer op nieuwe manieren Gods nabijheid ervaren en inspireert ons om vanuit die nabijheid te gaan leven.....En dat kan dus op verschillende manieren......En wordt er dan niet een bepaalde levenshouding van ons verwacht? Zonder veroordeling over wat goed of fout is......Wat voor jou fout is is voor mij juist goed en andersom........Probeer ook eens met zo'n blik te kijken..........Ook daar is de bijbel erg duidelijk in lijkt me......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 18:29

KATHY142 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens Marian.
Buiten het feit dat het gevaarlijk is, las ik ook in the youtube-link dat Jezus aan Buddha en andere Meesters gelijk gesteld wordt.
Hoe fout kan iets zijn. Een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen!

Als je goed de geschiedenis van de yoga leest bestond yoga al voordat het boedhisme bestond.......En hoe fout kan het zijn om daar weer zo'n oordeel over te hebben...........
We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? Maar ja, zelfs in het Oude Testament speelde dat al, men had moeite met de Kanaanitische God Baal maar veel minder met de Kanaanitische God El (El is verwant aan het arabische Allah)....Kan je zien dat er in de loop van de eeuwen nog niet veel verandert is....
Maar om het nu een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen te noemen??????? Je durft......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 september 2011, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 20:43

COOTJE711 schreef:
Je ben nooit te oud om iets te leren.... Lachende smiley

Mariska, ik heb chrome en internet explorer........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 17:26

MARISKA601 schreef:
Welke browser gebruik je?

moet je me eerst eens vertellen wat een browser is??? Zie je wel, al die Engelse termen.......... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 17:22
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARIO216 schreef:
Volgens mij heeft hij wit-haar. Kleurspoeling denk ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heren......Mario en frank bedoel ik......Willen jullie die arme Visser niet zo plagen......... Boze smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 17:20

MARISKA601 schreef:
Dat heeft te maken met de spellingscontrole.

Oh, maar hoe krijg ik dat weg dan? Weet jij dat? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 14:10

FRANKT627 schreef:
Het is me wat daar in Pieten-stad...ik zal eens effe komen kijken want anders zit je straks helemaal zonder CM en wij zonder jou Knipoog smiley

met kijken is mijn computer nog niet gerepareerd he???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 14:03
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

VISSER278 schreef:
Rij ik naar Vlissingen, 40 km. , om bij Dennis te gaan kijken.....wist ongeveer waar het moest zijn, kan ik dat voetbalveld nérgens vinden. Zelfs een postbode die er rond liep kon me niet helpen. Boze smiley

Visser......heb jij geen tomtom Verraste, verbaasde smiley Of dacht je als een man en dacht dus dat je het zo zou kunnen vinden..... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:01

FRANKT627 schreef:
op het forum kan ik nog wel begrijpen maar in je mails vind ik eigenaardig
ik heb het nog niet gezien hier in mijn mails...

Wat raar dan? Hoe kan dat nu?
En ik krijg mijn toetsenbord waar nieuwe batterijen in moesten ook niet meer aangesloten.......pfff, ik moest op drie rode knoppen drukken maar het resultaat was dat ook mijn muis het niet meer deed...... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:59

ROADY641 schreef:
Ik ben wel in deze wereld, maar niet langer van de wereld...
Aangezien ik me een hemelburger mag weten...

Nou, je kan wel hemelburger zijn maar daar is je hypotheek niet iedere maand mee betaald......dus enige aards denken is ook wel op zijn plaats denk ik.......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:53

FRANKT627 schreef:
Waar staan die dan? In het forum of op een advertentie van CM zelf?

In mijn mails en ook wel op forumstukjes........raar he?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:50

Is het nieuw op CM dat sommige woorden blauw gedrukt en onderstreept staan en als je ze aanklikt je dan reclame krijgt?????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:41
BerichtOnderwerp: Wat zegt de bijbel over alcohol?

MARIO216 schreef:
Weet je wat ik niet snap, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Dat café's zonder naar leeftijd te vragen aan jongeren van nog geen 16 gewoon alcohol te schenken.
Stomme vraag maar de bijbel geeft daar niet echt een concreet antwoord op, mogen alleen volwassenen alcohol.

Kinderen aan het Avondmaal krijgen toch ook druive(n)? sap?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:24
BerichtOnderwerp: Is de duivel echt?

ROADY641 schreef:
Zeg je daarmee dat je ongelovig bent?

Ik dacht dat ik een antwoord op jouw reactie gaf...

Als je goed leest lees je dat ik dat helemaal niet zeg.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:14

ROADY641 schreef:
Ergert u niet, verwonder u slechts...

Smiley met dichtgeplakte mond

Ik ben-gelukkig- behalve christen ook erg aards.......dus daar hoort ergeren ook bij en dat vind ik prima.......net een echt mens he? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 17 september 2011, 09:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:12

ROADY641 schreef:
God zegt: Al het goede dat je ontvangt, komt van Mij.
Als het slechte dat je ontvangt, komt van.....?

Ja, als een ouder een kind op die manier mishandelt, dan beweer ik dat die ouder zelf gevangene is van satan. Niet vrij is. Niet kan liefhebben.

Wie God dient, zal goede vruchten voortbrengen.
Wie God niet dient, zal wrange, rotte of helemaal geen vruchten voortbrengen...

Ik denk nu dat je ongelovige mensen heel veel onrecht doet Roady..........
Het oordelende wat ik bij jou merk naar andersdenkenden komt dat nu ook van de satan????
Zie om in liefde, ook naar je ongelovige medemens is dat niet veel meer een christelijke levensvisie?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:07

PIETER649 schreef:
Het komt nou vooral door dat woordgebruik "in presence" waardoor je je hele bijdrage, je hele verhaal omlaag haalt naar het niveau zweverig.
Ik heb niks tegen getuigenissen, lees ze ook regelmatig, maar die neiging om daar zo nodig de zinnen te spekken met engelse uitdrukkingen werken op mij jeuk-opwekkend.

Jammer.

De hele Nederlandse taal is -tot mijn ergenis- doorspekt met Engelse termen.......en inderdaad dat lees je hier op het forum ook vaak.... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:59

ROADY641 schreef:
Ik geloof dat hij alles kan zien. Alleen... in tegenstelling tot God, is hij niet alomtegenwoordig. Hij is een gevallen engel. En samen met zijn leger demonen moet hij zijn armetierige taak zien te verrichten.

God kent onze gedachten, de duivel niet. Hij legt wel gedachten in.
Als je hardop bidt, kan de duivel meeluisteren, of 1 van zijn knechtjes.
Als je in jezelf bidt, is het onbekend voor hem.

Vaak heb je niet met de duivel te maken, maar wel met een bolwerk dat van hem afkomt en in je gedachtenwereld aanwezig is. Dat is een patroon van gedachten over iets.

Eenvoudig voorbeeld: als je als kind maar vaak genoeg hoort: "je bent niets waard" (wat van de duivel afkomstig is) dan zal diegene een bolwerk van minderwaardigheid in z'n denken ontwikkelen.
Gods waarheid "je bent waardevol en geliefd" zal dit bolwerk afbreken.
Het mag duidelijk zijn dat het gevoel en gedrag wat uit beiden voortkomt, nogal anders is.

Begrijp ik je nu goed als je beweert dat alles wat niet goed is van de duivel komt???? Als je als kind hoort dat je niets waard bent van je ouders dan komt dat toch echt van je ouders hoor......je kan niet alles recht praten omdat het-volgens jouw visie-van de duivel komt.....
Het zou wel makkelijk zijn, ben je zelf nergens meer verantwoordlijk voor...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:56
BerichtOnderwerp: Op televisie

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley euh...kan je dat eens uitleggen, bitte...

Frank! Hij heeft zijn excuus al aangeboden......enne.....soms zijn er dingen die je niet eens wilt weten.........dus dan is uitleg niet nodig..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 18:28
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

PIETER649 schreef:
sommige mensen nemen zelfs dierennamen als nickname op internet..
muisje, poes, lama, stoeipoes, prikpoes... zet er n nummer achter en je hebt een cm nickname.
wat betekend CHATULIEM ook alweer???? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wil het geloof ik helemaal niet weten.......... Engeltje smiley maar ik heb zo mijn vermoedens.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:27
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

COOTJE711 schreef:
jaja.... de moderne techniek is hier zover voortgeschreden dat ik de beschikking over diverse (goed) werkende pc's
Deze voorwerpen zijn ook nog toegerust om enige cm kennis tevoorschijn te te halen.
De nachtelijke uren zijn altijd zeer verrassend... hollen of stilstaan....
Vannacht dus een tijdelijk stilstaan.... Knipoog smiley

Je hoeft je toch niet te verontschuldigen??????
Ga toch eens vragen wat ze op mijn werk in de nachtdienst allemaal doen........ Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:24
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

THOMAS968 schreef:
Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.

Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiële nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing is, durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.

Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.

Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet om het op een van die twee manieren te doen.

Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.

Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje.

Natuurlijk moet het zo zijn dat iedereen zijn mening op kan schrijven op dit forum....Maar het is hier net als in het echte leven: er zijn mensen die het woord voeren, er zijn mensen die er naar anderen toe over klagen en er zijn mensen die helemaal niets zeggen.....
Overal waar groepen mensen bijeen zijn zie je dit fenomeen.......Ik denk zelf dat CM niet anders is dan in andere activiteiten waar veel mensen van verschillende pluimage aanwezig zijn.
Het lastige hier is dat het allemaal elektronisch is en je mensen ook niet kent......
En als je het niet durft om wat op het forum te schrijven omdat je bang bent gekwetst te worden kan diegene zich afvragen of die dat ook zo doet in het echte leven......
In de discussies die hier gevoerd worden liggen de meningen dermate uiteen dat het bijna niet anders kan dat je wel eens een gekwetst gevoel hebt...ook ik heb dat weleens.....
Maar laten we ook eens kijken naar de goede discussies die hier gevoerd zijn,,,,,,het is toch ook niet allemaal kommer en kwel? Die indruk wekt het nu een beetje........laten we ook eens naar de positieve dingen hier kijken, waarom komen mensen steeds weer terug op CM????
En vind je iets van iemand noem dan man en paard, dat praat veel makkelijker of stuur diegene een mailtje.....

Willemijn, heerlijk weekend na een ontzettend drukke week.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 ... 180 Volgende
Pagina 100 van 180