Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 23:20
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
Het kan ook zijn dat de Redactie het zó niet vond kunnen dat ze geeneens [edit] met reden erbij hebben gezet, maar gewoon gedelete.
Het kan zijn, een ICT fout.
Het Kan zijn dat Zoeker het op wóu schrijven en zo overtuigend deed, dat sommige(n) het ook begonnen te geloven dat daar een aardige posting had gestaan.
JA, DIT ZIJN DE LAATSTE DRIE OPTIES DIE OVERBLIJVEN DUS NIET TEGEN ZOEKER DEZE POST!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 4 februari 2013, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 22:54
Onderwerp: Tipsch voor den man
|
|
|
TINE010 schreef: | Al scrollend over de pagina's, vallen mij een aantal dingen op waarvan ik denk: zou nou nog nooit iemand dit of dat tegen deze leuke jongen gezegd hebben? Bijv. zinnen die niet in je voordeel werken of foto's waar je voordeliger op zou kunnen staan. En aangezien ik vind dat ik ook iets moet doen met deze gedachten, zet ik er maar een forum over op. Wie weet kunnen andere dames mij aanvullen. Uiteraard kunnen de mannen ons ook tipsch geven!
Tip1: zorg dat je niet op de foto staat net een leuke dame... Wij vrouwen denken dat we nooit aan haar kunnen tippen, dus zullen je minder snel mailen... |
Nou, er is één ding wat ik nog nooit gedacht heb en nooit zal denken; aan haar kan ik niet tippen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:44
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
JANS221 schreef: | Geluk is als je voor elkaar een beetje transparant wordt.
Huub Oosterhuis |
Mooooooi!
29 Wie zijn huis in wanorde brengt, zal wind erven;
de dwaas wordt een slaaf van de wijze van hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:35
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik geloof werkelijk niet dat Roady en Zoeker robots en napraters zijn, shanita. Laat dat duidelijk zijn. Ik begrijp hun manier van denken heel goed en sta er zelf ook zo tegenover omdat ik in staat ben de nuances in het verhaal te zien. Maar blijkbaar is het pad dat zij en ik hebben afgelegd een andere dan die van jou en is er geen mogelijkheid om elkaar op dit punt te vinden. Soms is het dan beter dit te accepteren en erop te vertrouwen dat God met ieder van ons Zijn eigen weg gaat. Uiteindelijk kan alleen Hij ons de waarheid écht duidelijk maken. |
Nou, ik heb anders wel het gevoel bij Roady, dat hij mij fftjes ging vertellen hoe het zat....
Ik vind hem wel degelijk sektarisch. Laat dat duidelijk zijn.
Ik begrijp, gelukkig, zijn manier van denken niet. Dank de Here!
Had er ook nooit op in moete gaan.
Dat doe ik ook niet meer, want het heeft geen zin. En tijdverspilling. Ik zie geen nuances. Alleen dogma's.
Quote: | Uiteindelijk kan alleen Hij ons de waarheid écht duidelijk maken. |
Idd.
Slaap lekker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:01
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
ROOS575 schreef: | Als dat zo is dan denk ik ook dat je zo iemand beter uit je leven kan laten verdwijnen... Dan is het meer een stukje zelfbescherming. Vergeven wordt dan: loslaten en verder gaan met je eigen leven. |
Ja, maar wel VAN HARTE he, mag ik hopen
Quote: | Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.
Dus de conclusie is en blijft: Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen. Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. | Zie post Roady
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 08:39 Bericht Onderwerp: Vergeving
Net zoveel begrip en gevoel als een wiskundige vergelijking of som.
Neehee, zelfs een wiskundige vergelijking heeft meer gevoel....
En net zoveel wijsheid als een .......? Kan even geen woord bedenken..... Ja, net zoveel wijsheid als een ...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 februari 2013, 10:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:28
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij reageerde ik op de conclusie van Shanita dat ze geen eindeloze discussie meer aan wil gaan. Dan heeft ze die beslissing dus zelf al genomen, ik onderstreep hem enkel. En ik begrijp haar beslissing ook. In de posts van Shanita wordt meer en meer 'leesbaar' dat ze zich persoonlijk aangevallen voelt met alle gevolgen van dien. Ik kan me dus zomaar voorstellen dat de discussie haar meer onrust brengt dan dat het haar goed doet. Ze staat ook zichtbaar niet open voor de mening van beide heren (wat absoluut geen verwijt is) waardoor het slechts een herhaling wordt van zetten. Ook het feit dat Zoeker er lering uittrekt is mooi mee genomen, maar het doel heiligt niet altijd de middelen. Het niveau dat deze discussie bereikt heeft vraagt m.i. niet naar een stevige forumdiscussie maar meer om een open en eerlijk gesprek in de persoonlijke sfeer.
Een goede discussie is prima. Maar wanneer die discussie enkel uitdraait op het wijzen met vingers is het m.i. beter om het erbij te laten.
Tess, vind een beetje geneuzel op zijn tijd helemaal niet erg.. |
Ik ben er ook helemaal klaar mee Tess.
Er zullen altijd gasten blijven die zeggen dat je MOET vergeven omdat God je anders niet vergeeft. En zelfs dat je dan NAAR DE HEL GAAT...
Het rigide zwart wit denken.
Het valt me nog mee dat de fundi's het topic 'dopen' nog met rust laten en niet duidelijk iedereen die voor de kinderdoop is naar de hel verwijzen. Zoals eerst.....
En het niet goed luisteren/lezen, het verkeerd uitleggen van gelijkenissen. Als er duidelijk staat dat de dader smeekte, wordt er overheen gelezen.
Ik denk ja, gehersenspoeld, de leiders napraten, zonder ook zelf maar eventjes na te denken, ze doen maar, als IK maar weet dat het goed zit tussen God en mij.
Zou hun willen zien als ze door een misdadiger worden getroffen, of ze dan ook nog zo denken, Ja, de buurman die mij verkeerd bejegent een keertje ja, die kan ik ook wel vergeven. Maar als de buurman zo iemand verkracht of een kind van hun, of hun huis leeghaald en er is geen bewijs, kijken of ze dan nog zo vergevingsgezind zijn, zeker als die buurman alles ontkend... Kijken hoe zij het vinden als christenen dan zeggen van meteen vergeven en VAN HARTE.....
Kijk Meid, ik kom hier weer dat sektarisch on-Bijbelse denken tegen.
Ja, dan kan ik, of negeren, of weggaan, ik kan dat verwachten hier....
In real life ontloop ik die wandelende robotten en napraters van leiders die zelf niet meer kunnen denken en voelen, en je een angstgeloof aan willen praten.
Ik ga er ook niet meer op in.....het is dweilen met de kraan open en water naar de zee dragen...
Liefs!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 20:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:11
|
|
|
zaterdag 2 februari 2013, 14:12
Quote: En ja, dat is een erg ongebruikelijke manier van denken .. dat ervaar ik keer op keer. (volgens mij ben ik weer helemaal on-topic)
zaterdag 2 februari 2013, 14:15
Quote: Zoeker: Als ik mezelf terugtrek uit een kerk (de kerk verlaat) dan verlaat met mij ook een deel van God die gemeente.
Maar ja het ging om deze quotes.
Nou ik snap het niet, of er is iets ivm met de ICT misgegaan, anders weet ik het niet, als CM al modereert dan is het ALTIJD MET REDEN.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:00
|
|
|
Zoeker:
De ene quote is hiermee te verklaren: Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:19 Reageer met quote Bewerk dit bericht
ZOEKER064 schreef: De gemeente zit ook in hetzelfde kerkverband (ABC) als de Betheld.
Zoals gezegd een Werkplaats van God. Met gewone mensen, gewone problemen, gewone irritaties. Afgelopen jaren zijn daar ook zeker mensen weggegaan die misschien wel in de lijst van de topic start staan.
Ik kan alleen maar wat doen aan mijn eigen gedrag. Omdat ik er ben is God daar ...want Jezus woont in mij. En waar twee of drie samen zijn in Zijn naam ... ====
Deze quote: 2. Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:15
Quote: Zoeker: Als ik mezelf terugtrek uit een kerk (de kerk verlaat) dan verlaat met mij ook een deel van God die gemeente.
Naar aanleiding hiervan: Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 09:57 Reageer met quote
SHANITA130 schreef: Jezus woont in de Hemel.
Omdat jij er bent is God daar?
Tis andersom, omdat God er is ben jij er
Even onderstreept voor het verband, nu die andere zoeken.
En dit schreef jij weer Z: donderdag 31 januari 2013, 20:54
De gemeente zit ook in hetzelfde kerkverband (ABC) als de Betheld.
Zoals gezegd een Werkplaats van God. Met gewone mensen, gewone problemen, gewone irritaties. Afgelopen jaren zijn daar ook zeker mensen weggegaan die misschien wel in de lijst van de topic start staan.
Ik kan alleen maar wat doen aan mijn eigen gedrag. Omdat ik er ben is God daar ...want Jezus woont in mij. En waar twee of drie samen zijn in Zijn naam ...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:53
|
|
|
Nou dan is het een ict foutje, ja toch Zoeker, ja, jij kan het weten ja, ivm met je opleiding bedoel ik.
Ik weet zeker dat CM hier niet zomaar posts weghalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 14:39
|
|
|
Die heb ik allang gevonden.
Ik ben weleens meer iets kwijt, en juist als ik ga lopen zoeken waar stond dat ook alweer ja, dan vind ik het bijna nooit.
Laat ik het voor wat het is, ja, dan zie ik het ineens na een tijdje als ik bijvoorbeeld een topic nog een keer doorlees, of bij toeval.
Ik kan me ook niet echt herinneren dat jij iets tegen Tessybear had gezegd, misschien heb je dat gedroomd ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:49
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik denk, maar dat is dus wat ik zelf denk... dat het goed is eerst te onderzoeken of er ruimte is bij de ander om te kunnen luisteren en je te ontvangen. Ik denk verder dat het goed is om het "vergeving vragen" maar even los te laten en aan te geven wat je inziet wat je hebt gedaan en wat de gevolgen daar van zijn geweest voor die ander die door jou averij heeft opgelopen. Als het dan even op de ouderwetse manier gezegd mag worden: schuld belijden... en het dan loslaten aan de ander wat hij of zij daarmee kan of wil. Dan heb je volgens mij echt in de gaten waar je plek als "dader" is. |
Hai Jol.
Zo denk ik er ook over, goed verwoord hoor vind ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Precies. Dus voor de schone schijn. En dan: ik bedoel het toch goed? Ik zie het toch in? Zij/hij vergeeft mij niet dus het ligt aan degene die niet vergeeft/kan vergeven... oftewel... men ziet nog steeds niet in dat vergeving onverdiend is. Misschien even zwart-wit gesteld maar soms moet dat.
Daarbij denk ik dat vergeven en loslaten, verdergaan en het stof afslaan het beste is wat je kunt doen voor een vrije toekomst, los van of er herstel volgt van relaties. Je zult maar last hebben voor de rest van je leven van bitterheid en alle fysieke/emotionele/relationele gevolgen van dien want het woekert voort. |
Hai Jol, ja als vergeven loslaten betekend heb ik al vergeven.
Toch, voor mij gevoel heet het geen vergeving, want dat blijft bij mij verbonden met weer van harte met iemand omgaan.
Het heet dan loslaten en/of vergeten. voor mij dan, en ja als een ander dat definieert als vergeving, ok. Dan heb ik vergeven. Mij best, als ik de man maar nooit meer hoef te zien, als ik maar nooit meer naar die en die gemeentes hoef..bij wijze van spreken dan, want ik maak zelf uit wat ik doe.
Maar is snap wat je bedoelt, de laatste versie die ik hoorde van een counselor is dat vergeving betekend dat je wou dat het anders was gelopen en degene niet meer hoeft te zien. Nou, ok toch, dan vergeef ik, maar ja niet op de manier hoe ik zelf vergeven zie, hoe ik zelf aanvoel wat het betekend voor mij, het woord 'vergeven' dus..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:44
Onderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden
|
|
|
Ik ben eerlijk, en ik probeer daarbij de ander niet onnodig te kwetsen.
Mensen mogen van mij eerlijk zijn, zelsf belangrijk.
Als iemand over me grenzen heen gaat dan zeg ik eerlijk dat ik afstand neem.
Andersom accepteer ik dat ook.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:41
Onderwerp: Mijn gebed vandaag is....
|
|
|
PETRA373 schreef: | jee over dromen, echt ik had een hele nare droom dat mensen uit een kerk allemaal lelijke leugens over me vertelden en mensen geloofden dat. en ik moest huilen omdat veel mensen me darom niet meer aardig vonden en toen kwam er een man die overal preekte en die keek me glimlachend aan en zei, niet huilen je hebt gods geest in je, darom doen die mensen zo lelijk, dat is de geestelijke strijd. Daar heb ik ook altijd last van,van leugens en kritiek van sommigge cristenen. wees blij je gods geest hebt.
ha ha komt vast door topics die ik heb gelezen over leugens van cristenen enzo en jeeee wat leuk die blijheid die je uitstraalt op het forum shanita |
Ik heb weleens ook van de nare dromen lijken net echt dan.
Na een spannende film, soms idd na 'discussies' hier..
Ik heb ook geleerd me dromen te sturen, bewust voor je in slaap valt aan eerlijke, leuke en rustgevende, veilige dingend denkend, dan ga je daar ook vaak over dromen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Lekker he, opnieuw kiezen voor vrijheid. Go girl, en nog iets... je hoeft het niet meer uit te leggen of verklaring voor af te leggen. Er is er maar Eén die echt het overzicht heeft en jouw hart en beweegredenen kent. Als het anders zou moeten zou Hij je wel een soort onrust geven dat het anders moet ... dat geloof ik echt. Misschien klinkt het simpel maar ik geloof gewoon dat de Zijnen Hem kennen en Hem volgen omdat ze Zijn stem kennen. Jij bent de Zijne, jij volgt Hem en kent zijn stem. Dan is/komt het ook goed. |
Idd Jol.
Kiezen voor vrijheid!
Geen verklaringen geven en uitleggen, ik heb het nog één keer gedaan, ook voor mensen die meelezen eventueel.
Quote: | Er is er maar Eén die echt het overzicht heeft en jouw hart en beweegredenen kent. Als het anders zou moeten zou Hij je wel een soort onrust geven dat het anders moet ... dat geloof ik echt. |
Idd. Gelukkig maar
En idd. ik heb geen onrust, ben júist heel rustig.
Ik geloof dat ook
Quote: | Misschien klinkt het simpel maar ik geloof gewoon dat de Zijnen Hem kennen en Hem volgen omdat ze Zijn stem kennen. Jij bent de Zijne, jij volgt Hem en kent zijn stem. Dan is/komt het ook goed. |
Ja, idd. Je verwoord precies zoals ik het ervaar!
Ja, idd, dán is het goed!
Fijne zondag Meid!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:12
|
|
|
Sorry hoor, maar ik ga met jou en Roady geen oeverloze, eindeloze, nergens toe leidende discussies meer voeren.
Ik heb ff wel wat beters te doen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 10:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:36
|
|
|
JOL252 schreef: | Het is zelfs zo dat het vergeving vragen van de gene die men heeft gekwetst of beschadigd (for life) de ander opnieuw op het bordje wordt gelegd dat men weer iets móet. Men legt de ander a.h.w. een juk op en de boodschap is: "jij moet mij vergeven want anders voel ik mij beroerd". Zeker als men beschadigd of geraakt werd in een manipulatieve context en er emotionele afhankelijkheid is van elkaar wordt vergeven een wurggreep.
Vergeven om het maar weer goed te laten zijn houdt de schone schijn op en bepaalde patronen in stand. |
Ja, idd.
Ik ken dat, dat dader zegt van nou dan moet je me maar vergeven......want dat staat zo raar he, iedereen vraagt zich af waarom ik niet meer met mijn dochter omga......
En het manipulatie middel bij uitstek van ...gemeentes: "Jij moet vergeven, dat staat in de bijbel, anders vergeeft God jou niet". Mensen intimideren, angstig maken, en ja, ik prikte daar op tijd doorheen, door die valsheid. En ja hoor, wil die ... gemeentes best vergeven, maar ik ga er nooit meer naartoe en wil er nooit meer ook maar iets mee te maken hebben....en wrok, bitterheid ed....ach, daar ga ik mijn kostbare gevoel niet aan verspillen...Wel wat anders te doen, stof van me afschudden en verder gaan. Ja, en mensen waarschuwen....die ik ken die pas geloven van GA DAAR NOOIT HEEEN!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 10:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:24
|
|
|
LIES146 schreef: Vergeven.. het is iets waar ik al veel mee geworsteld hebt. Sommige dingen zijn menselijk gezien niet te vergeven. Iemand anders vergeven heeft niet alleen als aspect dat het iets is naar de ander toe. Vergeven doe je ook om jezelf vrij te maken. En misschien is dat nog wel belangrijker. vergeven betekent niet dat alles weer pais en vree is, dat je weer dikke vriendjes bent of zelfs maar dat er uberhaupt weer contact is. Vergeven zorgt dat je de band van boosheid, wrok, teleurstelling los kunt laten. En reken er maar op dat die dingen energie kosten en jezelf belemmeren, misschien zelfs verstikken. Jezelf bevrijden daarvan, het in Gods handen neerleggen, de ander met vrede tegemoet kunnen treden. Niet met als doel dat je 'dus' een reactie van de ander verwacht (dan wordt het voorwaardelijk) maar met als doel dat je zelf weer vrij mag staan: dat is volgens mij de essentie van vergeving.
Gerrit: Precies, jij vat hem, maar onze mensheid (zeker op cm) is veel al bezig met de worsteling, ik hoef niet te vergeven. En net wat jij ook zelf zegt, vergeven is ook jezelf vrijmaken, natuurlijk is dat niet altijd even makkelijk, maar werkt wel, naar beter. Een plaats gaan geven in je leven, ten goede van bevrijding..... als je het niet doet, leg je jezelf een slavenjuk op, van verbittering. En dat was/is niet de boodschap, die wij uit mogen stralen, zelfs moeten uitdragen.
Ik: Voor mij was/is vergeven weer van harte met iemand omgaan....als iemand vergeving vraagt dan is voor mij de relatie hersteld zoals ie daarvoor was, of als er geen relatie was, dan is het gewoon goed, kunnen we samen door een deur. Kijk, hoe jullie vergeving omschrijven, van je hoeft degene niet meer te zien, betekend niet dat alles pais en vree is, dat je weer dikke vriendjes bent of zelfs maar dat er uberhaupt weer contact is.
Ja, dat heb ik, iemand, doet er ff niet toe wie, al lang vergeven.
quote Lies: Vergeven zorgt dat je de band van boosheid, wrok, teleurstelling los kunt laten. Ik: Ja, dan heb ik dus al 20 jaar vergeven, zolang zie ik 'm niet en de dader roept geen van deze dingen in mij op. Enkel totale onverschilligheid. Ja, ik zit wel met gevolgen, dat is wat anders. Ik heb contact verbroken. Want ja, als vergeven dus inhoud dat niet alles pais en vree is en je iemand ook niet hoeft te zien...ja, waarom zou ik dan wrok, boosheid oid hebben? Dan heb ik dus vergeven, ik zie degene alleen nooit meer.
Ik: En als God ons vergeeft, dan wil God dat we berouw hebben anders kan Hij niet vergeven. Dan, als we berouw hebben, hij is: 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 1 joh 1.
We moeten wel als Jezus zijn, want als we berouw hebben, dan gaat God wel weer van harte met ons om als hij ons heeft vergeven.
Maar ja, bij menselijke relaties hoeft er geen berouw te zijn, geen verzoening, wat heeft vergeven dan nog voor een betekenis, als iemand mij mailt, wil je me vergeven? Bijvoorbeeld.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:34
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Hee waar haal je die pilletjes dat je niet bewust hoeft mee te maken dat je aan het schoonmaken bent? Lijkt me wel handig |
Hahahaha, LOL, ik maak een geintje.....ja, wáren die er maar
Ik zat net ff een aflevering van 'het kleine huis' te kijken. Ging over een soldaat die terugkwam uit die vuile oorlog van toen in Amerika, die kreeg morfine voor de pijn, ja, grote been wond, maar ja, hij was er ook geestelijk erg slecht aantoe, wat ie had gezien en meegemaakt. Hij was aan morfine verslaafd geraakt, dus ja, hij nam die morfine na een tijd niet meer voor de lichamelijke pijn, maar ja, voor de psychische pijn.
Ja, en dat hielp....want dat doet morfine dus ook...psychische pijn ook wegnemen met de lichamelijke pijn....
Maar ja, tis verslavend, ik heb ze ook niet hoor, maar ja ik heb er es een keertje eentje van iemand gehad, das heel raar, ja, gewoon soort roes.
Neehee, ik ben net van de valium enzo af, maandenlang nachten niet geslapen en een pijn.....en...het is psychisch funest....je leeft in een waas zeg maar...en steeds meer nodig....
Nee mensen begin d'r niet aan, ja, was ff geintje omdat ik ff zijn moet maken...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 08:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:30
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Ik ga vandaag schoonmaken en opruimen, wasjes draaien afwassen, want ja, ik krijg woensdag hoog bezoek.
Dus, eventjes mijn huisvrouw alter ego uit de kast halen, Wat pilletjes dat ik dat allemaal niet bewust hoef mee te maken, en off we go
Ja, ik zet wel ff de katholieke dienst op tv aan, of hopelijk is er een vrijgemaakte dienst. Zelfs nog beter...
Latertjes, en een hele fijne zondag!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:09
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Hmm, en kennelijk vond iemand dat ik iets verkeerd heb geschreven, want de post (waar ik een reactie geef aan TESSYBEAR) is weg. Zowel de post die ik hier aanhaal en Shanita verwijzen naar die post, en deze is gone.
Mis ik iets hier? Op deze manier draagt CM bij aan een gebroken verhaal.... Heeft dus weinig zin om terug te zoeken wie wat wanneer heeft gezegd. Dat maakt het er niet makkelijker op als er zo langs elkaar heen wordt gepraat.
Ik zou het wel zo vriendelijk vinden als men degene wiens bijdrage wordt weggehaald zou vertellen waarom een bijdrage van wordt verwijderd. |
Weljaaaa, geef CM maar de schuld.... Lekker makkelijk. En uitgerekend jij met je spiegelen....
Spiegelen betekent dat je de houding of bewegingen van een ander overneemt, bijvoorbeeld tegelijkertijd glimlachen, knikken of een slok uit het glas nemen. Bron: Psychologie magazine
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 14:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 06:39
Onderwerp: Bevrijding!
|
|
|
Die blijheid blijft gewoon aanhouden.
Jaaahhaa, ik heb er weer zin in!
Met dank aan mensen die me ogen hebben meehelpen openen!
En nu, een hapje eten, met 'kleine huis op de prairie'.
En dan, me huis doen, want woensdag moet alles ok zijn hier.
Met een Katholieke Kerkdienst op TV
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 06:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 06:11
|
|
|
En dit schrijf jij Zoeker als reactie daarop:
Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 09:47 BerichtOnderwerp: Vergeving
SHANITA130 schreef aan Roady: Ik ben helemaal klaar met jou onderstreepte bangmakerij, en ook ff met jou, en Willemijn heeft gelijk, ik ben te snel, nu en dan, met excuses. Ik eis niets. Degene laat me koud, ik zit wel met de gevolgen dat is iets anders.
ZOEKER064: Weer gierend de bocht uit met z'n allen.
Ik probeer te begrijpen waarom je nu telkens zo heftig reageert Shanita.
Kijk Zoeker, en deze reactie op mijn reactie op roady is voor mij de grens.
Dan kan je nu wel met allemaal ander dingen komen, boeit me niet, het gaat mij om je reactie op mij die ik aan roady gaf op de grove beschuldigingen van hem naar mij namelijk: Roady schreef: Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita. Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen. Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond
Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden. En jou reactie, ZOEKER064: Weer gierend de bocht uit met z'n allen.
Ik probeer te begrijpen waarom je nu telkens zo heftig reageert Shanita
Omdat R. dit tegen en over me zegt: " Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen. Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond
Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden".
Ja, als je dat nu nog niet begrijpt, is het voor mij klaar. duidelijker kan ik niet zijn, en ik hoef deze dingen niet eens uit te leggen.Ik ben klaar met zowel jou als Roady, en dan ik dit nog ff uitleg is voor mensen die meelezen, en de hoop dát je of Roady snapt waarom... Ik respecteer me grenzen en accepteer niet dat deze dingen tegen me gezegd worden, met daarna een reactie van jou dat ík uit de bocht vlieg.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 06:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 05:50
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 08:39 Onderwerp: Vergeving. ROADY558 schreef: Volgens mij vat je de werkelijke betekenis van het genoemde stukje nog steeds niet Shanita.
God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.
Maar vervolgens - en wat je zegt, dan moet je even GOED LEZEN - grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden - die grijpt een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!! Hierin zit het verschil, met hoe jij het omschrijft.
Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet.
Dit zegt Roady dus he?: Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita. Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen. Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond
Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden. En vooral deze leugen, van de zogenaamde uitleg van Roady: Dus de conclusie is en blijft: Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen. Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus. ----- Dus met name de frase: Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita. Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen.
Nou en dít neem ik niet, zo praat niemand tegen me dat is de grens.
Ps: Ik ben rood, donkerrood en zwart is Roady.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 08:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:42
Onderwerp: Mijn gebed vandaag is....
|
|
|
Welterusten en een fijne nacht!!!
Met dromen van God toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:29
|
|
|
Ik had het tegen Jol e.a., en hoe het op jou overkomt boeit me niet.
Het is idd jou interpretatie maar....(gelukkig)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 2 februari 2013, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
|
|