ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:36
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

CROSSROAD317 schreef:
Geef mij maar aan, alleen met Bijbelse standpunten graag ... dat yoga de leer van de Bijbel onderschrijft. Dat de achtergrond van yoga niets te doen heeft met oosterse wijsheden die hun oorsprong niet vinden in het sjamanisme ...

Verder heeft je opmerking niets maar dan ook helemaal niets met dit onderwerp te maken, en had je me beter per mail kunnen schrijven wat je stoort aan mij ... nu maak je het publiekelijk en zet je mij te kijk als een kleine jongen.

Ik heb helemaal geen behoefte om me aan jou te verantwoorden waarom ik yoga wel ok vind. daar gaat het ook helemaal niet om....het gaat om het stukje respect voor andermans mening.......
Ik krijg nu een beetje de indruk dat jij wel van alles mag schrijven maar als er kritiek van de andere kant komt dan voel je je publiekelijk te kijk gezet? Zo steek ik helemaal niet in elkaar om zo te handelen en ik voer gewoon een discussie met je ......
En wat betreft het onderwerp? het heeft er letterlijk niet mee te maken maar de wel de lijn der gedachten he?
Het enige wat ik van je vraag is om respect voor een andersmans mening te hebben ook al is het de jouwe niet, niets meer en minder.....
Kijk wat elkaar bind en niet wat elkaar niet verdraagt zoals Pieter terecht schreef.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:13

CROSSROAD317 schreef:
Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.

De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen.
De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan.
De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus)

Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ...
Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...

@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven".
Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus.
Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --

Je kan wel vaker hard zijn crossroad, hoef alleen maar te denken aan je woorden over yoga.....Misschien een idee om voor je wat schrijft je dat ook eens te realiseren? Je te realiseren dat je mensen diep in hun hart kwetst omdat jouw mening toevallig anders is?
Jouw visie is voor jou de enige ware visie maar probeer te begrijpen dat andere mensen ook een andere visie hebben die net zo waardevol is ook al is dat in jouw ogen occult.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 07:56
BerichtOnderwerp: Vergeven

CROSSROAD317 schreef:
Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...

En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...

Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...

@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is .....
Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt. Twijfelende smiley

Ik lees heel goed wat je schrijft maar ik ben het niet met je eens........ik heb meer de indruk dat jij dat niet wil/kan accepteren......
Je hoeft je mening toch niet op te dringen? Volgens mij voeren we hier een discussie? En geen wie heeft er gelijk strijd?
En juist die ene zin zegt wel veel want daar draait het nu net om.......en dat veroorzaaakt ook zoveel leed bij slachtoffers.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 2 oktober 2011, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:47
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CHATULIEM619 schreef:
Ja, ik ga eens lopen zeuren over alles wat jij schrijft. Dat doe jij dan al maanden? Kun je eens zelf meemaken hoe dat voelt als je bewust iemand uitpikt om je boosheid op uit te leven.

Waar is Chatulliem zo ineens gebleven????? Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 19:30

CROSSROAD317 schreef:
Ik ga er zeker niet gemakkelijk mee om Willemijn, en vergeven is ook niet zomaar iets wat je moet doen ...
Ik schreef dan ook heel duidelijk ... en oprecht berouw toont

En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...

Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...

Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven.....
Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:10
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HERMAN388 schreef:
Balen voor je
Straks alleen in huis?

Mijn oudste dochter (ook 23 jaar) gaat in april 2012 in het huwelijk treden, maar ja dan zal ik haar echt missen.
Zij is prima hulp voor mij.
Het gaat zo, grote kinderen vliegen het huis uit Kotsende smiley

Nee hoor, ze woont allang niet meer thuis alleen nu even een paar dagen voor haar vertrek......en ook dat is weer wennen..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:52
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

COOTJE711 schreef:
Vanmorgen om 7.00 aan m'n oren wakker getrokken, Twijfelende smiley Kindermoppentrommel geopend..... Storm in m'n bed door 2 ruziënde kinderen.... Boze smiley Hummel van 9 mnd in bad gedaan..... op stap met 3 kids.... Reuze gezellig Lachende smiley

Herkenbaar Cootje.....alleen heb ik het over mijn dochter van 23 die weer even een paar dagen thuis is.....maar zich geloof ik verbeeld dat ze op haar kamer woont gezien de rommel (reisspullen)die in mijn huiskamer ligt, en op de badkamer.....en de logeerkamer.......en de gang..... Engeltje smiley En zij vind mij weer de moederlijke blik hebben als ik er wat van zeg....... Verraste, verbaasde smiley
Maar verder hebben we het reuze gezellig en koester ik het want maandag nemen we afscheid voor een half jaar......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:44
BerichtOnderwerp: Euthanasie

COOTJE711 schreef:
Na alles weer eens bij gelezen te hebben zie ik dat de discussie zich herhaalt...
De termen actieve en de hier genoemde 'passieve' euthanasie.... De voor en tegens, zelfmoord al dan niet psychisch gerelateerd.....

Het meemaken van moeilijke en complexe situaties leert je (hopelijk) relativeren en dingen begrijpen. Deze ervaring heb ik tenminste wel. Het is inderdaad zo: je zàl er maar mee te maken hebben.....

Opnieuw beveel ik het mooie boekje aan 'als grenzen vervagen' van dr Agteresch. Persoonlijk vind ik dat een heel realistisch boek met een christelijke achtergrond.

Persoonlijk kan ik in sommige uitzichtloze èn bij ondraaglijk lijden begrijpen dat iemand zo niet verder wil leven.
Als christen denk ik dat euthanasie niet volgens Gods Woord en naar Gods wil is.

Ik ben ook niet voor euthanasie maar ik doe wel moeite om het niet te veroordelen en vooral om het te begrijpen......
Ik kan er slecht tegen als mensen het zo veroordelen en er een mening over hebben...De praktijk kan ettelijke malen weerbarstiger zijn is ook mijn ervaring........
Ik heb in mijn jonge jaren eens als oproep in een antroposofisch ziekenhuis gewerkt, tot mijn verbazing kwamen daar veel refo mensen en van andere kerken.....en waarom......om dat laatste stukje hoop op leven, om die ene therapie toch maar te volgen......
En dat is wat ik bedoel te zeggen: je zal er maar voorstaan......dan worden meningen vaak wat milder.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:54

ZEELAND736 schreef:
Bekijk de uitzending eens die vrijdagavond was bij Schepper en Co...

Mevr Keller neemt afscheid van haar kinderen en de arts willigt haar wens in voor euthanasie.

Ik wilde het zien, maar blijf erbij dat wij hier de plaats van God innemen...

Ik vraag me dan af waarom je het wilt zien als je er zo op tegen bent?
Wie ben jij om te zeggen dat zij de plaats van God inneemt als je je helemaal niet in haar situatie bevind? En waarom wil je dat dan zien? Om te oordelen? Wie weet heeft die Mw wel gebeden voor hulp en wijsheid en voelt zij haar gebed verhoort......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:46

CHATULIEM619 schreef:
Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders.
Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen.

Het gaat mij zuiver om de vergeving. Dit verhaal speelt zich af in de evangelie gemeente omdat daar vergeven vrij actueel is. Als het in een PKN kerk gespeeld had had ik zeker dezelfde reactie gehad......
Als jij dat als goedkoop ervaart spijt me dat oprecht want dat is helemaal niet mijn bedoeling....En waarom zou ik de evangeliegemeente onderuit schoppen? Dat je dat al van me denkt.......valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van je....
En wat ik in die docu weer eens bevestigd zag en ook wel wist is dat het helemaal niet altijd zo is dat de predikant aan de kant gezet wordt maar dat het ook in de doofpot gestopt wordt......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 1 oktober 2011, 15:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:40

Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
dit schrijft Crossroad.....

Het gaat mij zuiver om de term vergeving en de makkelijkheid waar mee er volgens mij mee om wordt gegaan. dat zag ik in bovenstaand stukje weer terug......
Zij heeft als christen de plicht......ja, dat klopt......maar misbruik en dan dat horen? Dat kan je misschien na jaren verwerking en misschien ook helemaal niet....En zou God je daarom niet begrijpen?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 1 oktober 2011, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:00

ERIKA129 schreef:
Ik weet het niet Leanne ik vind het hele moeilijke dilemma's.

Ik denk dat het zulke moeilijke dilemma's zijn dat we juist daarom moet oppassen er zo'n mening over te hebben......
Want wij praten wel vanuit een gezonde situatie ....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:49

MARISKA601 schreef:
Passieve euthanasie is zo verkeerd nog niet.
Je ondergaat alleen geen behandeling meer.
Dat is de keus die de mensen hebben.

De mens heeft ook de keuze natuurlijk voor actieve euthanasie. Wat is volgens jou dan het verschil? Waarom is het wel ok als je niet voor behandelen kiest maar niet ok als je voor een zelfgekozen levenseinde kiest? Want dat doe je ook als je voor niet behandelen kiest......maar dan zeg je, dat is zo verkeerd nog niet?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 30 september 2011, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:22

ERIKA129 schreef:
Klopt Willemijn hierover zijn we het grotendeels zeker eens, vogens mij hebben we dit al eens in een andere topic behandeld want klinkt me erg bekent in de oren.
Maar als iemand krijgt te horen bv kanker uitgezaaid en er is niks meer aante doen behalve bv chemo om het leven nog iets langer te maken en men weigerd dit dan kan ik me dat voorstellen waar ga je dan voor om nog een paar maanden een kwalitatief misschien nog wat moois ervan te maken genieten van kinderen enz, of ga je voor ziekte en ellende en msschien een maand langer te leven als de mens gesproken.
Ik vind dit zeker geen vorm van euthanasie denk dat we dit onderwerp behandeld hebben bij een onderwerpover dementie dus denk dat ik in de herhaling ga vallen, maar soms als mensen oud zijn hebben een mooi leven gehad en er zou eventueel een risicovolle operatie wat toevoegen aan het leven maar ze weigeren die omdat ze zeggen het is mooi geweest als het mijn tijd is dan is het mijn tijd vind ik ook geen euthanasie maar een beslissing zeggen van mijn leven is in Gods hand als hij mij roept dan is het op zijn tijd en zijn wijze.

Ik denk dat ik toch wat redeneer vanuit een andere doelgroep. Stel je bent 85 en je bent vitaal maar je nieren werken niet meer, noem maar wat? Maar je ziet het helemaal niet zitten om te gaan dialyseren omdat je dat te zwaar vind en het leven geleefd hebt? Maar doe je het niet ga je dood.....
Of je bent dertig en wilt die chemo niet meer....omdat je het gewoon niet meer kan? Is euthanasie dan zo fout?
Terwijl mensen die je lief hebben zeggen, doe het maar dan hebben we je nog....of, ga er voor.....
Of wat denk je van veel te vroeg geborenen babies met handicaps? Wat voor keus maak je daarin?
Ethisch zijn dat onzettend moeilijke vraagstukken en als je gelovig bent maakt het dat allemaal nog wat complexer....
Het zijn allemaal vraagstukken die dagelijks voorkomen........overal....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 30 september 2011, 16:26
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:27
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

RENATE619 schreef:
Prettig om te merken dat een aantal mensen even naar zichzelf kijken. Misschien kunnen we bedenken hoe we de discussies zo dicht mogelijk bij het onderwerp kunnen houden?
Bijvoorbeeld:
- Na 3 berichten/reacties wat niet met het onderwerp te maken heeft afkappen of nieuw onderwerp starten in eigen topic starten.

Aan de andere kant, als ik het zo terug lees, zijn het eigenlijk ook normale omgangsvormen die in acht genomen dienen te worden. Als iemand je een serieuze vraag stelt, dan reageer je daar toch ook niet met een lolletje, en nog één en nog één op? Zou niet echt van respect getuigen.

Dit is ok net het probleem volgens mij. Neem als voorbeeld het afscheid van Frank, hij schrijft een serieus stukje en het resultaat kan je lezen.....
Waarom moet dat nu denk ik dan? Ga msnnen als je een gesprek wilt voeren maar gebruik niet het forum er voor.....En natuurlijk een lolletje is niets mis mee, hou ik ook van maar het moet niet de overhand hebben......
Als ik die lange lappen tekst zie en het gechat hier zie op het forum......denk ik dat dat mensen zijn met erg veel tijd......
Ik ben ook een vrij lange periode ziek geweest maar kan me niet herinneren dat ik toen zo zat te converseren op het forum.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ERIKA129 schreef:
tja Cootje ze is een stuk ouder dan wij he Clown smiley dus ze wordt geacht wijzer te zijn dan jij en ikke Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Zo kan die wel weer Erika...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:52

GERRIT084 schreef:
Wat is eigenlijk erger, voor oordelen, of ver oordelen Smiley die vol vragen zit Een ding weet ik wel, als je de hand aan je zelf legt, spreken ze in lengte van dagen nog over je. En eigenlijk leef je dan voort he. Gefrustreerde smiley

Wat ik hier lees is dat iedereen er een mening over heeft. de praktijk is wat weerbarstiger denk ik.....
Moet je als je 85 bent nog intensieve behandelingen ondergaan of pleeg je ook euthanasie als je dat weigert omdat je het leven wel geleefd hebt en dat niet meer op kan brengen.....
Moet je als je kanker hebt nog net die ene experimentele chemo doen of is het niet meer voor je op te brengen omdat je doodgewoon op bent, geestelijk en lichamelijk......pleeg je dan euthansasie? Want je weigert een behandeling tenslotte?Denk je dat God het erg zal vinden als je zegt: ik kan niet meer?????
Waarom mag je zelf geen eind aan je leven maken als je jaren depressief bent en het niet meer aankan om verder te leven? Tenslotte, je valt er niemand mee lastig je doet het zelf......
Ik vind dat jullie nogal wat vinden als ik het zo lees.....
Ik ben ook niet voor euthanasie of zelfmoord maar ik vind er niet zoveel van als mensen dat wel doen. Ik hoef er gelukkig ook niets van te vinden........
Maar een klein stukje inlevingsvermogen is misschien nooit weg......
ik vind de meningen zo veroordelend als ik eerlijk ben......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 30 september 2011, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:46

Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 20:10
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

COOTJE711 schreef:
Ze spreken in tongen, zonder taalfouten.... zonder okselhaar èn zonder legging.... Clown smiley

of gaan we nu weer offtopic Clown smiley Smiley die vol vragen zit

Niet spotten met wat voor een ander heilig is he? Zou jij ook niet leuk vinden.......spreken in tongen is voor sommige christenen heel belangrijk en waardevol..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:57
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

PIETER649 schreef:
nee, brabants ondergoed meer... de ontwerpster Marlies Dekkers is opgegroeid in Oosterhout, nabij Breda.

kijk gerust ff op de site: http://www.marliesdekkers.com/

Brabants ondergoed????? Verraste, verbaasde smiley Internationaal is ze tegenwoordig he? Welke vrouw kent haar niet?
Ook wel te merken aan de prijs.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 28 september 2011, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:51
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

PIETER649 schreef:
misschien toch de roady-methode maar es proberen... Clown smiley

Doe jij dat ook altijd Pieter...... Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 23:17

RENATE619 schreef:
Uiterlijk is in mijn ogen wel belangrijk. Niet dat iemand er heel knap uit moet zien. Maar dat er iets in iemand is wat me aanspreekt. Dan denk ik aan de manier van bewegen, kijken, praten en lachen. Dat is wat me bij iemand aantrekt, of niet. Maar om dat nu uiterlijk te noemen is misschien niet handig, ik zou zeggen, noem het uitstraling.

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt denk ik, als je een afspraak met iemand hebt en die verschijnt met witte tennissokken in sandalen? Nou, dat is echt geen plus voor mij.......dat trekt mij in ieder geval niet aan.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 23:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Dit is ook een nummer van de good old Seekers, ik hoorde dit nummer pas als titelsong van de film Lemon tree....
Een prachtige indrukwekkende film over het Israelisch Palestijns conflict waar geen winnaars maar alleen maar verliezers zijn......

http://youtu.be/C2DWunCunhI
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 23:07
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
Harry Muskee is overleden. Hij was Cuby van Cuby and the Blizzards.

Klein eerbetoon dan maar:

http://www.youtube.com/watch?v=BHuY8-GBzCg

Thomas, uit het land van turf, jenever en achterdocht....

Ah, Harry Muskee overleden???? Ik weet niet wat ik lees... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 18:21

CHATULIEM619 schreef:
Wat een ongelukkig gekozen woorden, Wmijn. Het is haast vloeken. Het woord pijlers wordt gebruikt in de islam. En dan heeft het een hele andere betekenis.
Het Onze Vader is niet een pijler van ons christelijk geloof. Het is ook geen verplicht ritueel gebed. Het geeft aan hoe we het beste kunnen bidden.....

Ik kreeg pas een boek: De kerk die leeft.....met als ondertitel: vijf pijlers van de christelijke gemeente
Denk dat dat in mijn geheugen is blijven hangen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:34

ARJAN024 schreef:
Wat ikzelf er van vint, dat het mij niet uitmaakt of iemand bijv. stevig is gebouwt en of ze "iets" onder de leden heeft. Ik accepteer iemand zoals ze is. Het is juist zo dat het iemand op die mannier juist bijzonder is. Dat is, vint ik, leuk. Uitleg? Dan krijg je niet z'n standaard relatie. Uit mijn ervaring geeft dat juist een sterkere relatie!

Ik vind wel dat je een beetje rare uitdrukking gebruikt met iemand of 'ze iets onder de leden heeft'
Ik dacht vroeger altijd dat ik op donkerharige mannen viel en ben jaren getrouwd geweest met een zeer blonde man.....dus mijn ervaring is dat eisen en verwachtingen niet altijd wat zeggen.....
Soms loopt het zoals het loopt......en totaal anders dan je verwacht....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:22
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

COOTJE711 schreef:
Cootje vandaag op de fiets...... Coole smiley met zonnebril
Maar.... bezit al weken een fiets met een loszittend zadel (oftewel een 'nee' schuddend zadel èn te lui/ eigenwijs/ makkelijk om deze vast te draaien)

Na diverse kilometers.... een hobbel in de weg overwonnen..... en..... schiet mijn zadel in de 'ja' stand...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Oftewel onmogelijke stand om te fietsen....
Na een paar grommende opmerkingen mijnerzijds trachtte ik hem al fietsend weer in de juiste positie te brengen....
Ach had ik de gevolgen toen maar voorzien...... Huilende smiley, smiley in tranen
Mijner aandacht was volledig op het zadel gericht zodat mijn voorwiel buiten het fietspad reed en waar de graskant ook nog eens enkele tientallen cm lager was..... Gevolg: noodlanding op de weg Verlegen lachende smiley
Na angstvallig om me heen gespeurd te hebben of er geen voorbijgangers te bemerken waren (wat gelukkig niet het geval was) overeind geklommen maar daar mijn been dermate gehavend uit de strijd kwam toch maar diverse verbandmiddelen ingeslagen en mijn huidige kennis erop los gelaten.....
Vanzelfsprekend vertel ik niet hoe ik die kilometers naar huis afgelegd heb.... Twijfelende smiley

Dus.... wie wil er vannacht voor me werken?? Knipoog smiley

Wat schuift het..... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:18

ARJAN024 schreef:
Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.

Het zijn een heleboel vragen maar wat vind je er zelf van? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:17

MARISKA601 schreef:
Ik concludeerde uit een eerder stuk van jouw, dat het Onze Vader wel geschrapt kon worden.
Omdat we niet meer om vergeving hoeven te vragen.

Ik liet daarop zien welke regel.

Ik probeer duidelijk te maken, dat we dagelijks zondigen.
We weten dat we zondigen door de 10 leefregels.
We weten ook dat er verlossing is.
We hoeven dus aleen nog maar vergeving te vragen om onze zonden.
En we weten dat ze vergeven zijn.

Wat is belangrijk om te weten voor mij:

Ik ben het wel met je eens Mariska.... het .zijn de pijlers van het christelijk geloof.....en zo heeft Jezus het ons ook geleerd........

De 10 geboden, en het Onze Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:35
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?

FRANKT627 schreef:
Boze smiley doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...

Pfff, vrouwen... Gefrustreerde smiley

Jammer dat ze zo leuk zijn he Frank...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 ... 180 Volgende
Pagina 97 van 180