Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 19:26
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
Mooie reactie Thomas ! En nu maar hopen dat de redactie van CM dit leest en dat Chatuliem inderdaad zelf ook terug wil komen........
Want geloof maar dat het niet leuk is als je na iedere opmerking op het forum zo'n lading kritiek over je heen krijgt...... Hij zegt wel wat vele anderen denken......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 8 oktober 2011, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 14:57
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Krijg ik van Dennis een tas vol voetbalshirtjes om te wassen. 4kg. shirtjes, 20 kg. water ongeveer. Net of visser dáár op staat te wachten. En dan te bedenken dat ie nog niet eens de wedstrijd heeft gezien ivm. werkzaamheden. |
Visser, je kan het
Ik gebruik dat water nu voor mijn vaatwasser......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:23
|
|
|
MARIO216 schreef: | Net zoals jij en je vriendin en Visser |
Mario.....je vergeet jezelf...... Maar mis jij Chatuliem niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:15
|
|
|
Ik vraag me af wanneer Chatuliem weer terug komt? Zijn zinnige bijdragen mis ik toch wel......hoewel we het niet vaak eens zijn......dat weer wel.... Maar hij hoort gewoon bij CM vind ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:08
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Ja hoor, ik zit van zondag t/m zaterdag van 00.00 uur tot 24.00 uur op CM. |
Nou, dan heb je je lidmaatschap er wel uit he? Maar je kan ook overdrijven.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:07
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De mijne doet een haf uur over de afwas van de hele dag,ik moet er niet aan denken dat elke dag met de hand te doen(en mijn kinderen ook niet),afwassen staat bij mij niet in het rijtje "quality time" |
Even vlug met mijn dochter is voor mij ook niet zo herkenbaar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 11:51
Onderwerp: Profetische beleving
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Eh.. je bedoelt vast het gebouw van het leger des heils. Ik kan mij niet indenken dat het leger des heils het zelf organiseerd. |
Daar gaat zijn verhaal toch niet over? Gaat toch om de boodschap niet wie het organiseerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 08:26
|
|
|
[quote=ERIKA129]Sorry Willemijn bedoel het niet verkeerd! Ik weet dat managers het echt niet makkelijk hebben en veel gal van het personeel over zich heen krijgen!
Maar er zijn erbij die zeggen aan het bed staan is mijn werk niet meer, ik zou ervoor pleiten dat ze dat nog weleens doen, Waarom?? Zodat ze goed weten wat er op de werkvloer aan de gang is. Ik praat over een verzorgingshuis waar het anders loopt dan in een ziekenhuis daar ben je er voor mijn gevoel meer bij betrokken.
En als je je als verzorgende een rotje moet lopen om je bewonders te helpen en je hebt een manager die zegt daarvoor ben ikniet meer dan ben je voor mij verkeerd bezig!
Ik wil hiermee niet alle managers over een kam scheren ik heb waarschijnlijk op mijn
Het is goed Erika....ik weet dat die er zijn en dat is niet de juiste werkhouding dat ben ik dan wel weer met je eens..... Ik denk zelf dat het juist heel belangrijk is om betrokken te blijven bij de werkvloer en weten wat daar speelt.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 8 oktober 2011, 08:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:38
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik heb er ook geen. Nog nooit één gehad en nog nooit gemist ook. Wat ik wel weet is dat ik daardoor, ik meen, 238 euro per jaar bespaar. |
Visser je weet niet wat je mist......! Het is mij wel 238 euro op jaarbasis waard!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:21
Onderwerp: 23 september
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Wie weet komen we elkaar tegen, zijn we toch niet alleen. |
Klopt en Visser weet niet wat hij mist....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:18
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Maar Visser, dan kan ik helaas niet. 'k Heb 's avonds een concert in Apeldoorn, dus dat wordt een beetje teveel dan. Volgende keer beter. Dan vier ik maar Kerst in Pietenstad, wordt ook vast gezellig. |
Ja Visser.....ik kan 19 november ook niet.....vier ik ook maar kerst in Pietenstad.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:24
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ga ik ook mee, zal een feestje worden. |
Ben je bang dat Visser het niet leest dat je het twee keer neerzet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 19:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhh hihi volgens mij Willemijn heb jij iets overgeslagen met lezen Ook beetje blond zeker? |
nee hoor, ik lees wel selectief dat is zo......en vooral geen lange stukken tekst....
Maar denk je dat Visser het niet leuk zou vinden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 19:53
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Een Zeeuwse Kerst i.p.v. een witte Kerst dus. |
Zo, ook weer geregeld....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:18
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Moet ik me daar nu al druk over maken Geen zorgen voor morgen, desnoods vier ik Kerst in mijn uppie.
Al ben ik wel benieuwd naar je tips, Pieter. Als je zo'n vraag stelt, heb je er vast ervaring mee. |
Misschien nodigt Visser ons wel uit Maryan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:11
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mijn dvd-speler had het begeven en dus maar even naar de stad om een nieuwe. Er was ook een blue-rayspeler en die heb ik me aan laten smeren. Kreeg er nog een 'gratis' kinderfilm bij. Met mijn nichtjes en een blik vriendinnetjes keken ze er vanmiddag naar en de wijzende vingertjes van wat mooi en de blikken erbij maakten me toch wel wat gelukkig, ook al is het een materieel iets.
Thomas, het is eigenlijk een elektronische oppas, dat wel. |
En wat mag dan wel een blue ray speler zijn???? En baas boven baas.....ik krijg straks mijn nieuwe breedbeeld tv......., kijk wel zelden maar zonder tv is ook weer niets....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:08
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Willemijn Helaas ik merk het toch echt dat er zijn die zich daar echt niet meer druk om maken ik ben manager en mijn handjesworden niet vies. Mijn huidige manager is anders hoor maar ik had er een pfffffff |
Je suggereert anders aardig dat die zich "er te goed voor voelen ' en ik vind dat zo'n negatieve beeldvorming en ook ongenuanceerd.... Je mag de verantwoording wel dragen dat vergeet je gemakshalve......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:05
|
|
|
MARYAN401 schreef: | En niet te vergeten, de verantwoordelijkheid die je hebt. Probeer dat 's avonds of op andere momenten maar eens los te laten. Ik zit niet in de zorg hoor, maar kan me dat wel voorstellen. Waarschijnlijk heb je ook nooit gekozen voor administratie, maar krijg je dat ongewild - net als in mijn vak - op je bordje.
Mijn petje af voor de mensen in de zorg, zowel voor de 'handen aan het bed' als voor het overige werk in de zorg. 'k Heb ook veel bewondering voor het onregelmatige werken, lijkt mij pittig. |
Nee, daar hebben we het dan nog niet eens over....en geloof me dat die verantwoordelijkheid je soms ook erg zwaar kan vallen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Er werd juist gesuggereerd dat men juist niet meer handen ""vies"" maakt en men zich hier te ""goed"" voor zou voelen....(zie eerdere reaktie) |
Ik denk niet dat het een tegoed voelen is maar zeker de drukte die maakt dat je er gewoon weg ook geen tijd voor hebt...... Het is echt een verkeerde beeldvorming om maar te suggeren dat alleen de werkers in het veld hard werken.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Sorry...ik werk in de thuiszorg...dat is nog steeds wapperen met handjes hoor!!! |
Mag toch aannemen dat iedereen die werkt met de handen wappert?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja zeg die maken de handjes niet meer vies he Zijn ze tegenswoordig tegoed voor |
Erika....... Beetje ongenuanceerd hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:30
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er wordt veel 'overlegd' maar ook veel met de handjes gewapperd.... Steeds meer komt ook op de stapel van de vpk. (eindeloze lijsten invullen en registreren) Punt is dat een gedeelte van het budget naar de 'top' gaat ten koste van het personeel aan het bed... |
Heb je wel enig idee hoeveel uren mensen die niet aan het bed staan aan uren maken? Die ook een lijst met dingen krijgen die allemaal gisteren gedaan moeten worden? Als ik niet oppas ben ik een groot gedeelte van de dag kwijt aan vpk die hun gram spuien over hoe slecht het allemaal is, het grappige is dat daar altijd wel tijd voor is.......Ik ben met je eens dat je oeverloos bezig moet zijn met van alles te registreren maar dat is inherent aan de gezondheidszorg tegenwoordig. Het is niet alleen maar de zorg aan het bed.....er komt veel meer bij kijken... En ja, patienten zijn mondig tegenwoordig maar je kan zelf ook je grenzen stellen in wat toelaatbaar is...... En ja, ik werk ook mee in de schoolvakanties terwijl mijn eigen werk blijft liggen....... Dus niet zo mopperen hoor! Alhoewel ik het wel snap......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:10
Onderwerp: Wonderen en genezingen in de eindtijd.
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat klopt, ik schrijf ook niet dat ik er aan toe geef |
Ik bedoel te zeggen dat je meer van de liefde van God kan genieten dan steeds maar bang voor de -zoals jij dat noemt-duivel die volgens jou op je hielen zit.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 15:36
Onderwerp: Wonderen en genezingen in de eindtijd.
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Sterker nog...hoe dichter bij God, hoe harder de duivel trekt! |
Nou nou Josina.....daar ben je zelf nog bij hoor......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 15:34
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Bijvoorbeeld Mits je die aangenomen hebt he, dat doet niet iedere vrouw. |
Crossroad denkt nog een beetje ouderwets.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:22
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik zeg niks maar een ouderling die spijbelt waar gaat het heen |
Die zijn ook niet meer zoals het vroeger was he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:14
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ooooooooooohhhhhhhhhh. Ben ik niet de enige spijbelaar dus , maar idd vond slaap effe belangrijk |
Niet verder vertellen he? Het was vast de laatste dag dat het zulk mooi weer was dat je buiten kon zitten.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:11
Onderwerp: bijbelstudie als wapen
|
|
|
RENE838 schreef: | Tja, als ik lees in profielen hoe vaak daar het woord "respect" bij staat of "elkaar in waarde laten" als uitgangspunt bij iemands persoonlijkheid dan is dat uiteraard heel mooi. Alleen als je dan vervolgens ziet hoe sommige mensen elkaar "te lijf" gaan dan denk ik...........respect ?? of elkaar in waarde laten ??????????
Laten we wel bedenken dat dit forum openbaar is. Stel dat hier een niet-christen zou komen en ziet hoe wij met elkaar om gaan. Ik mag niet voor een ander denken maar een gedachte die bij mij zou komen is: "laat ze het lekker onderling uitvechten". Dat CM een afspiegeling is van de christelijk samenleving mag een feit zijn maar of dit forum een voorbeeld is van respectvol gedrag ???? |
Nee dat is het absoluut niet, en zo zie je maar......zijn net echte mensen die christenen.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | op zondag uitgeslapen terwijl ik in de kerk hoorde te zitten |
Als je dan in ieder geval maar lekker geslapen hebt he?
Willemijn, gezellig buiten koffie gedronken ipv in de kerk te zitten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:38
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoi Martin,
Snap niet dat die man uberhaupt weer is bevestigd in het ambt! En al helemaal niet hoe die dan de 10 geboden kan voorlezen. |
Maar dan kom je toch weer bij het punt van vergeving. Als die man nu oprecht spijt heeft betoond aan kerk en slachtoffer dan mag hij toch ook zijn werk weer uitvoeren???? Als je kijkt naar de letter van de Bijbel? Zomaar een gedachte die bij me opkomt....Of is het eens een dief altijd een dief..... Voor de duidelijkheid: ik vind ook dat die man eigenlijk geen predikant hoort te zijn als je dit soort dingen doet.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 2 oktober 2011, 14:52
|
|
Naar boven |
|
|