Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 19:25
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Ik nu wegga, dus, als ik niet reageer, ja, dán ben ik er niet
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 19:20
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:39
|
|
|
ROADY558 schreef: | Shanita,
Volgens mij heb ik wel duidelijk het onderscheid gemaakt tussen vergeven en verzoening. En meerdere mensen hebben dat geprobeerd uit te leggen aan jou. Lees de topics nog maar "even" terug :)
De aangehaalde bijbelteksten blijven wat mij betreft volkomen overeind staan. Ik doe daar niets van af.
Trouwens, zo makkelijk is dat niet hoor, vergeven zonder de daders nog te hoeven/willen zien. Ik vond dat een hele opgave, een zware strijd zelfs. Zelfs al zie je je dader nooit meer, dan nog kan vergeven een pittige klus zijn...
Het zou erg prettig zijn - even een vriendelijk advies/verzoek aan jou - om een volgende keer - als je iets niet meteen begrijpt, iets minder snel te reageren en vooral om meer informatie te vragen.
Je hebt veel op mij gereageerd op een aanvallende en erg kwetsende manier. Ik hoop dat je beseft dat dit veel met mij heeft gedaan. Ook noem je te pas en te onpas mijn naam ook in topics die helemaal los staan van dit topic over vergeving. Ook hiermee ga je telkens mijn grens over. Dat vind ik nou niet echt sportief van je.
Nogmaals: ik ben blij dat het kwartje uiteindelijk toch gevallen is voor je. Hopelijk komt er nu ook wat meer rust bij je :) |
Ja, wat moet ik zeggen: het is niet persoonlijk, en ja, ik was behoorlijk opgefokt. En ja, toevallig was jij degene.
Had ik door raar gedoe van IE10, niet ineens halverwege jou quote gekomen denkende dat ie van Zoeker was, ja, dan was me die ene zin waar 'het' mee begon niet opgevallen.
Ja, ik was opgefokt en ik kan niet zeggen dat ik dat niet meer word.
Had natuurlijk al een flinke voedingsbodem door andere dingen.
Ja, en door de uitleg van Jol, die weer komt door een reactie van mij op de post van Willemijn, ja, heb ik nu duidelijkheid.
Zegens, fijne avond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:16
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ga niet alle reacties lezen die op dit topic staan. Ik wil wel gewoon zeggen dat euthanasie moet kunnen.
Ik wil zelfs verder gaan...de meeste kennen euthanasie wanneer er gesproken wordt van een pijnlijke ziekte zoals kanker, tumoren, dementie en diens meer. Ik zag enkele maanden geleden op de Belgische tv een uitzending over een man die geestelijke pijn had. Hij heeft op de duur ook euthanasie gekregen. Ik vind dat heel menselijk want ook geestelijke pijn kan enorm belastend zijn. Ik hang hier op CM wel het zotteke uit maar ik weet hoe verscheurend geestelijke pijn is. |
Hai Frank,
Ja, ik weet precies wat je bedoeld, hoe verscheurend psychische pijn kan zijn.
Uit ervaring.
Ik heb jarenlang, ik zeg maar niet hoelang anders schrikken de mensen, echt om die reden medicijnen genomen, ja, ik slikte zelf slaaptabletten overdag...ja, want ik moest wel, ik kon zelfs niet slikken. Ja, dan voelde ik het al aan. Dan was het, zonder medicatie, bij elke hap me eigen concentreren, dat ik me niet zou verslikken. En daardoor weer gespannen.
En ja, idd. de verschrikkelijke psychische pijn, en angst, elke ochtend weer, als ik net wakker was. Ja, en omdat ik als kind al vroeg seresta ed kreeg voorgeschreven waarvan vrienden dan weer zeiden, ja dat je er vijf tegelijk in moet nemen, dat soort dingen. Ja, daardoor overschreed ik ook grenzen van 1 maal daags ofzo die op pakjes medicijnen stonden. St. de @ te $ wou me niet helpen, want, ik zou het toch niet redden.....
Iig, ja, ik ben weer terug als een wonder. Een vriend van me hielp me, was in een week afgebouwd, en kon 6 weken niet slapen en een lichamelijke pijn, maar ja, er gebeurde niets ergs, ik kon zelfs lachen ondanks de pijnen, die ja, altijd 's nachts het ergst werden als ik wou slapen.
Ja, ik ken er meerdere zoals ik, ja, ik zeg weleens als ik hieruit kon komen, ja, dán kan iedereen het.
Er is hoop(niet te verwarren met een stichting met dezelfde naam).
Iig, er is dus Hoop!!!!
En ja, ik heb nu makkelijk praten. Ja, ik ben er nu uit. Ik weet nog wel dat ik dacht, als mensen eens een minuut zouden voelen wat ik uren dagen weken maanden voel, zouden ze al gek worden.
Maar ja, afleiding, is het toverwoord, schilderen als je wil, dat kan iedereen, onder de mensen ook al is het een groep met Psych. cliënten, er zitten er altijd veel bij waarvan je het niet zou zeggen zeg maar.
Het gaat erom: je moet de deur uit, anders raak je contact met de realiteit kwijt. En dan ga je het leuk vinden, onder de mensen de, rit erheen, dan krijg je weer lol, ja en dan ga je ook weer beter voor jezelf en je huis zorgen, ik bedoel dus dan heb je daar meer zin in.
Je moet er wat voor doen, het is een proces, dus niet van na een dag ben je er al, het moet groeien, net een zaadje, dan heb je ook niet ineens een plant.
En zo is het ook met mensen die psychische pijn hebben, ja, werken, ik bedoel, eruit, onder de mensen, hobby's dingen doen, en ja, dan langzamerhand, word je beter. Je begint als het ware je leven opnieuw.
En ja, dat is nu en dan heel zwaar, psychisch. Maar op te brengen.
Ja, en nu ga ik weg, terwijl ik, ergens een deel heb, wat liever me bed inkruipt.....maar ja, ik knap me op, en ik ga film kijken en een hapje eten bij een lieve vriend, hier op de hoek.
Laterz Lieve Frank en sterkte, en ja, ik wéét....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 17:43
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ROOS575 schreef: | Bedoel je Spreuken 26: 4 ? Antwoord een dwaas niet naar zijn dwaasheid, anders zou ook u aan hem gelijk worden. |
Ja, die bedoelde ik...
Dank je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 17:40
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Ondanks de weleens ruzietjes wat natuurlijk onvermijdelijk is op een forum, ben ik zelf wel erg blij met het CM forum. Wat ik gebruik om te praten, forummen over het geloof, en daaraan gerelateerde zaken. Nou is mijn hele leven gerelateerd aan het geloof dus ja, eigenlijk een levens forum.
Ps: maak je nooit te druk over wat iemand zegt, tis een moment opname....
Ja, je kan je wel druk maken maar ik bedoel, zorg dat je niet met je emoties aan de haal gaat dan en laat die er eventjes buiten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 17:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 17:29
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
[quote=ERIKA129]Ik heb dit topic maar weer eens omhoog gehaald ivm met de discussie die gaande is in het topic "God zet de juiste mensen op de juiste plaats". Om niet twee onderwerpen door elkaar te laten lopen denk ik ik pak deze er maar weer eens bij...
Want hoe staan we anno 2013 in euthanasie?? En dan met name hoe staan we erin naar God toe? komt het overeen met wat we allemaal zeggen in het andere topic of zijn er duidelijk verschillen!
Ik zal zelf maar openen door te zeggen dat ik verschillen zie, al zullen deze ook best bestreden worden en dat mag.. daar is het een forum voor.. Als ik kijk naar Actieve euthanasie dan denk ik nee is niet nodig.. er wordt vaak gezegt ja maar ze hebben veel pijn en ze gaan toch dood... Pijn hoef je in Nederland bijna niet meer te hebben al weet ik dat er mensen zijn die het wel hebben met name als het einde naderd want daar denk ik aan met actieve euthanasie!
Daarom heb ik moeite met euthanasie voor mij is dat voor God spelen.. Als we oprecht geloven dan weten we dat God ons op Zijn tijd zal weghalen van deze aarde... Het verschil voor mij met zelfmoord is dat mensen daardoor psychisch zo in de knoei zitten en niks anders meer kunnen zien dan hun narigheid en er letterlijk gek en zeer wanhopig door worden terwijl euthanasie vaak gedaan wordt van van mij hoeft het niet meer ik ben dan en dan toch dood dus dan maar een spuitje....
Ik zat een keer ver heen zeg maar, al was dat niet aan me te zien, en toen dacht ik van stel, ik ga nu naar me huis, ik was in de stad, en ik zal een zooitje medicatie innemen, ja en dan gaan slapen, dat idee trok me wel. Ik was het niet van plan, maar deed alsof zeg maar, dan keek in naar de mensen en zag ik daar die jongen, daar een zwangere vrouw, daar die en daar dat, en met die gedachten gaan slapen. dus ja, daarom denk ik te weten dat iemand bij zelfmoord, in zijn geheel niet met zijn naasten bezig is, alleen hoe kom ik van de psychische pijn af. Ja, ik bedoel, met denk te weten dat ik dat zo ervaarde.
Maar ja, ik ben er nu bovenop en ik zal nooit iemand zelfmoord aanraden, ook nooit zelf doen, nu, ja ik was er wel een tijdje mee bezig, alleen denken. Maar ja, er zijn boeken en verhalen van mensen van een mislukte zelfmoord en die mensen zijn zo blij dat ze nog leven. Ik zal echt hulp zoeken, en eventuele medicatie want ja die is er wel.
Met je eens, ja actieve euthanasie vind ik zelf verschrikkelijk, en ja idd, geef mij dan maar morfine, denk ik, kan ik ook nog redelijk functioneren, ook al zou ik liggen zeg maar in een ziekenhuis ofzo.
Passieve euthanasie is weer heel wat anders... Dat is voor degene die het niet weten, goede pijnbestrijding geven met bv morfine zodat de mens in een roes komt en zo veel minder tot geen pijn voeld dit wordt in de laatste levensfase van mensen met zeer veel pijn vaak gedaan, want zoals ik al zei in Nederland probeert men er zoveel mogelijk aan te doen dat een mens niet met veel pijn hoeft te sterven!
Ja, dat bedoelde ik dus.
Laterz, fijne avond gewenst. !! Ps: gisteren een goede Hitchcock gezien, ik zet morgen even de link!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 17:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 17:02
Onderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
|
|
|
Ha JoL,
Betekenis: boetvaardigheid, inkeer, wroeging, spijt. Ik weet dat veel mensen struggelen met wat is nu berouw, zie ik het wel voldoende in, kan God mij wel vergeven want heb ik wel genoeg inzicht/berouw/spijt? Ja, daar kan ik me wel iets bij indenken, toen ik zeg maar me oude leventje opgaf, ja, had ik ook niet 1,2,3 berouw, ja wel een verstandelijk weten van ja zo kan je niet leven. Dat berouw komt met de tijd.Ze bestraffen zichzelf levenslang dat ze niet voldoen aan wat zij invullen wat de bijbel met berouw bedoelt. Ja, dat hoor je weleens over de angstgeloofkerken.Zo bereiken ze ook nooit wat God alleen maar bedoelde: kom tot de Vader, kom zoals je bent. Ben je eenmaal Zijn eigendom, dan gaat Hij aan het werk. Ook met inzichten, tot inkeer komen over bepaalde zaken en dit recht zetten. Soms heeft dit jaren de tijd nodig en moet iets rijpen. Dat is waar, een gevoel van berouw kan jaren duren zeker als je met je levenswijze niet echt een persoon persoonlijk hebt beschadigd. Maar ja, er was bij mij wel steeds een verstandelijk kiezen van dit en dat doe ik niet meer, omdat ik wel verstandelijk kan beredeneren. Als ik in de tussentijd maar kan loslaten en misschien ook de weg kan gaan van vergeven (weggeven, uit handen geven, naar Boven hevelen). Elkaar opnieuw zien/ontmoeten, verder met relatie? Dat kan niet altijd. Soms moet je als mens net even iets sterker en weerbaarder worden tegen de patronen waar de ander in zit. Dat is waar, maar ja dan heb je/ik wel het gevoel van dat je/ik wil vergeven. Ondanks dat.En bij iemand anders heb ik totale onverschilligheid, en ja, ik deed dat niet wat ze, groep, me opdroegen, weer contact zoeken, nadat ik het net had verbroken, en weer van Harte met degene omgaan, want, dacht ik, dan zou ik liegen. en wat wil God, dat ik net doe alsof, lieg, ofdat ik gewoon denk, nee die vergeef ik niet.(ja, voor degene die vinden dat je degene nooit meer hoeft te zien bij vergeving en degene dan loslaat, vergeef ik dan weer wel...)Vergeving kent meerdere gezichten en daarin gaat het God om het belangrijkste: Geef Mij je hart.
Ja, dit is een duidelijke post. Heel duidelijk. Dank je wel.!
S. Je hebt echte misdaden en 'fouten'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 17:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:16
Onderwerp: De klik...
|
|
|
LIES146 schreef: | je hebt me door. Ik heb maar op de universiteit gezeten dus ben echt verschrikkelijk onderontwikkeld . Natuurlijk, vondelingen zijn er en verwaarloosde kinderen ook, maar de link met dat de kinderen gedumpt worden voor een nieuwe partner zie ik niet, is niet 1 op 1 te trekken. |
Soms en dat zie je wel in oude films, als een man weduwenaar was, ja en zo'n nieuw kaspones vrouw kreeg, ja dan werden die kinderen vaak op kostschool gedaan.
Alleen niet als het echte liefde was, zie The Sound of Music.
Ps: en ik heb ook een blauwe maandag op de Ou gezeten, en ja geen titels gehaald, was meer voor mezelf, om achter het eea te komen, en ik ben bovengemiddeld intelligent.
S. Intelligentie zegt niets over het wel of niet gestudeerd hebben, dat is intellectueel snobisme, mensen die daarmee schermen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 16:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:12
Onderwerp: Bijstandsmoeders gekoppeld aan rijke man
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Oeps, ik moest voor mijn studie toch echt wat jaren naar Groningen. Wel jammer dat Groningen niet de hoofdstad van Friesland is. Leeuwarden wordt wel leuker door de veelheid aan HBO-opleidingen.
Thomas, houdt toch wel van de haadsted. |
Groningen en Leeuwarden zijn leuke plaatsen.
Het lijkt ver, maar als je over Lelystad rijdt valt dat ook wel mee, kleine 2 uur.
Dat taaltje is ook erg leuk, ja, als ik wat dichterbijer had gewoont had ik dat wel willen leren hoor.
Maar ja, heb daar een vriend, en ja, we moeten met openbaar vervoer. En dat is 4 uur...
S. Wat maakt het nou uit waar je vandaan komt, elke plaatst heeft zijn charme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je het wilt laten rusten reageer en lees je het toch niet? Ik merk de laatste tijd steeds op dat mensen vinden dat onderwerpen niet meer besproken mogen worden. Shanita mag haar verhaal niet doen en regelmatig plaatst men de term slotje ergens.... Een forum is voor iedereen en ook geheel vrij om wat dan ook op te zetten binnen de grenzen van CM en volgens mij niet aan die het er niet mee eens is of het onderwerp te precair vindt......
Was het soms maar zo, dan kon er ook een slotje op de geneuzel topics waar het werkelijk nergens over gaat......is mijn mening maar gelukkig zijn topics niet verplicht om te lezen..... |
Vergeven is een werkwoord. En in het NT is altijd sprake van berouw.
God vergeeft mij ook alleen als ik berouw heb. Wij moeten worden zoals Jezus, maar alleen op dat vlak niet, zegt men hier.
En iemand nooit meer willen zien, ja, dat valt bij mi niet onder van harte vergeven.
Maar ja, als sommigen denken van bij vergeven hoort geen berouw, ja, dan hoeven ze dus ook geen berouw naar God te hebben.
God wil dan niet meer met ze omgaan want ze hebben geen berouw, maar ja, het gaat om het vergeven.
Snap Jij het nog?
Liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 15:42
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een zelfdoder is nooit geestelijk gezond.
"als je maar goed bid genees je" "als je Hem écht kent pleeg je geen zelfmoord"
Beide keren verwijten we de persoon dingen waarover hij geen of weinig macht heeft(God geneest op Zijn tijd,niet op de onze en beoordeelt wie Hem écht kent), terwijl je de persoon hiermee een drukker richting afgrond geeft.
Natuurlijk is God er niet blij mee,Hij ziet Zijn kinderen niet graag lijden.Hij ziet wat er in die mens omgaat,wij niet. |
Als je nagaat wat een zelfdoder heeft moeten verduren in zijn leven, dan is de reactie juist wel gezond. Net met de zogenaamde psyc. cliënten, ja, als je kijkt wat die hebben moeten meemaken dan is de reactie van nu juist wel een normale, hoe je wil gezonde reactie. Het zou juist raar zijn als degene er níets aan over zou houden.
S. 99% van de psych cliënten heeft trauma's van vroeger.
Leanne, maar ik snap wel wat jij bedoeld, ik sloeg ff een zijweg in.
Goede post van je dank je wel!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 15:14
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dit probeer ik je al een poosje duidelijk te maken Shanita. Fijn dat je het nu ook "vat"
Fijne zondag. |
Jij wel. Maar dan is er dus niets aan bedoel ik. én dát ís niehiet, waar ik Jaren mee ben gehersenpoeld:
Ja, @#$ @#$% kon er ook niets aan doen dat hij een pedofiel was en me liet werken op me 12de en me op me 16de uit huis stuurde.: ik moest het goedmaken, en hem vergeven: wat inhield, dat ik contact met hem moest opnemen, om weer met hem om te gaan. En ik moest accepteren dat hij een pedofiel was, want, ja daar kón híj niets aan doen. Want hij was ook ws mishandeld vroeger....Nou ik weet wel dat ze vader jaren heeft gezeten en me tantes aangiften deden op advies van me ooms, en me @#$ de enige was die daar woedend over was en vond dat ze de aanklacht in moesten trekken.
Ik dacht als kind altijd van als ik later kinderen krijg ga ik juist heel goed voor ze zijn en zal ik ze dit en dat nooit aandoen...
Ja, en in het dagelijkse leven ja, als ik iemand vergaf, of iemand mij, ja dan was het over: waren we weer beste vrienden. Ja, want degene die mij dingen deed toonde berouw deed er alles aan om het goed te maken, en andersom ik. en juist, als je ziet dat iemand echt berouw heeft, of je hebt zelf echt berouw, ja dan is vergeving een geschenk.
Als ik nu daders zou tegenkomen op straat, zou ik me omdraaien....in me auto stappen en wegrijden, de andere richting op. Maar ik heb dan wel vergeven...ja, en de daden dan , je ziet toch een actie, zoals vergeven aan de daden, als je geen contact meer 'hoeft' ja, dan houdt dat hele vergeven niets in.
En ja, Roady, zó duidelijk had je dat niet gemaakt want je had het over van harte vergeven, en je pakte de gelijkenis van Mat 18, en insinueerde dat ík/degene die niet vergeeft, de onrechtvaardige slaaf was.
Ja, van Harte vergeven kan alleen als er berouw is, want, van Harte vergeven betekend dus dat je weer met zoiemand van harte omgaat. Anders hoeft het woord 'van Harte' er niet tussen te staan.
Dus nee, zo duidelijk is dat niet wat je insinueerde, en ook omdat ik jaren heb gehoord dat ik weer van harte met daders om moest gaan. Ja, want dat hoort bij vergeven. Ook van S. de H. te D.
Maar ja whatever, heeft me beetje tijd gekost maar ja, ik denk en hoop wel dat me punt nu duidelijk is.
S. Vergeven zonder daders nog te hoeven zien, ja hehe...lekker makkelijk. Als ík IEMANDND VERGEEF, EN WAT IK ONDER VERGEVEN ZIE, IS DAT DE RELATIE WEER WORDT HERSTELD, OF IIG ERNAAR WORDT GESTREEFD OM DIE TE HERSTELLEN.
Laten we het maar houden op een misverstand en verschil van mening wat mij betreft.
Pfffffft!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 15:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 09:32
|
|
|
LOES550 schreef: | Ja zonder vergeving geen verzoening maar je kan wel vergeven zonder verzoening. En waarom vergeten? Dat kan niet eens. Alles wat je mee maakt vormt je. De scherpe kanten gaan er na verloop van tijd af, maar de herinnering ligt altijd te waken om je te waarschuwen dat je niet weer in zo'n situatie terecht komt. Dat kan positief zijn maar ook negatief. Vooral als het personen betreft. |
Vergeven zonder verzoenen, ja, hehe, dan kan ik ook wel vergeven,
Bij vergeving hoort verzoening: Jezus is voor ons aan het kruis gegaan, ter vergeving van zonden, om te verzoenen ons met God.
1 Joh 1 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
Dus ja, als een ander ze belijd naar mij begane zondes is het wel moeilijk maar ja als degene berouw heeft en wil veranderen kan ik wel vergeven en van harte weer met hem omgaan, net als Jezus deed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 08:44
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Maar beste Shanita, je zit hier op een forum met meerdere mensen, en die hebben allemaal een eigen mening hierin, jij hebt jou mening en die mag je hier kwijt en zo kan iedereen hier zijn mening kwijt, maar als iemand nou anders dan jij denkt, dan kun je jou mening wel blijven verkondigen, maar dat heeft geen zin.
Ik ben overigens ook van dezelfde gedachte, dat de weg naar de hemel door Jezus Christus heen gaat, en ik denk ook dat God Zijn kind zal behoeden voor de hand aan zijn leven te slaan, Hij kan ons in dit leven wel een zwaar kruis opleggen, maar Hij zal er voor ons zijn als dat kruis niet meer te dragen is, Hij zal Zijn kind nooit zo ver laten komen dat het de keuze voor zelfdoding zal maken, en dat is mijn mening. |
En dat is niet mijn mening.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 08:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 02:31
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik ben ff weg en het hele forum is vervuild met SCHETEN en MENSTRUATIE
Als de kat van huis is |
Ja, en hier irriteer ik mij aan, en velen met mij....Dit noemen wij asociaal....
Zelfs nog te 'leuk' voor de kleuterschool...
En ja, ineens dringt de betekenis tot mij door van 'vervangende schaamte'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 02:23
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja, sommige mensen kunnen idd maar niet bevatten dat we hier net zo goed in 2013 leven, met alles erop en eraan, als in de rest van Nederland...... |
Jullie horen niet bij Holland, hoorde ik laatst, uit betrouwbare bronnen.
Ik dacht altijd dat jij uit België kwam
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 02:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 02:20
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik verbaas me soms wel over de reacties van sommige randstedelingen. Ik ben in de zomer veel in de buurt van Sneek, inderdaad zeilen en zo en wilde boodschappen halen. Albert Heijn is het dichtste bij de jachthaven. Beluister ik een gesprek van twee randstedelingen, althans mensen met een randstedelijk accent. Zegt de ene: het valt me hier reuze mee zeg, wat een mooie en grote huizen en een stuk tuin van jewelste. Ze verstaan je en staan je vriendelijk te woord. En ze hebben hier gewoon Albert Heijn.
Tsja.
Thomas, we hebben zelfs al radio, geweldig is dat! |
lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 02:12
|
|
|
Quote: | LIES146 schreef: Jet reageerde op een opmerking van Gerrit, die denk ik vooral als grapje bedoeld was maar door Jet niet zo werd opgepakt. Ik snap daarom jouw reactie niet zo goed, omdat het niet op jou was gericht en gerrit bovendien niets schreef dat met grenzen te maken had |
Ik dacht zelf dat ik op een reactie reageerde die Jet aan Willemijn gaf omdat de post direct na de post van Willemijn stond..., maar later bleek aan Gerrit. Ja, kan gebeuren he, als een quote niet duidelijk wordt gequote...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 02:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 01:43
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Shanita, daar gaat het hier toch niet om? Waarom daar op blijven hameren..... Stop er mee als je wilt en hou het topic waar het voor bedoelt is dat zou fijner zijn, want wij worden er ook indirect iedere x bij betrokken, en ik persoonlijk vind het niet prettig lezen als er een onderwerp aangesneden word, en jij rakelt steeds weer een oud punt op zoals dit met Road, het moet nu maar eens een x klaar en uitgesproken zijn, dat geeft je zelf ook meer rust als je dingen eens wat meer kunt loslaten, probeer het maar eens. Bedoel het niet rot, bedoel het beste voor je maar wilde het toch eventjes kwijt hier. Ik hoop dat je mij hierin ook kunt begrijpen. |
Daar gaat het wel om, eerst een groep die niet wil vergeven in situaties waarin er totaal helemaal geen sprake is van berouw oordelen....Wat totaal onbijbels is: het evangelie draait om vergeving en berouw van zonden...
En nu doet diegene hetzelfde; mensen oordelen die zelfmoord hebben gepeegd....met de bijbel in de hand.
Roady: Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:30 Ik denk dat er geen keuze is, als het gaat om zelfdoding. Als iemand gelooft dat dan je problemen opgelost zijn, dan is die persoon ernstig misleid.
En een kortere weg naar de Heere God is het in elk geval niet. De weg naar de Heere gaat door Jezus heen, niet door zelfdoding heen.
Ik maak hieruit op, dat jij denkt dat degene die zelfmoord hebben gepleegd niet in de hemel komen...
Hoe rijm je dat met de Liefde en gerechtigheid Gods?
En daar, Mamaloe, is de gelijkenis: oordelen Als je niet van Harte vergeeft ja, iemand die geen berouw heeft, dan wordt je door God overgeleverd aan de folteraars, maw je gaat naar de hel, aldus Roady. En hetzelfde geld aldus Roady voor mensen die zelfmoord hebben gepleegd.
@Roady: de weg naar de hemel gaat door Jezus en geloof in Hem, óók bij zelfdoding.
@ MAMALOE: Ik vind de Waarheid eventjes belangrijker dan dat zoals jij zegt, jullie er genoeg van hebben. En daar gaat het mij om. En juist doordat ik hier dingen kan zeggen, ja, daar word ik rustig van. In tegenstelling door wat jij beweert over mij.
Want het gaat hier niet om van rood is mooier dan blauw ofzo, het gaat hier over principiële zaken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 01:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 00:56
|
|
|
ROADY558 schreef: | Blijkbaar zit het je nog steeds dwars.... In elk topic zie ik het tegenwoordig terugkomen.... Nou ja, het heeft je in elk geval aan het denken gezet, zal ik maar denken... |
Idd. Blijkbaar.
Want je uitleggingen over vergeving, en nu over schuld van zelfmoordenaars, ja, lopen helemaal mank!
Eerst zeg je je moet van Harte vergeven anders, en dan haal je uit Mattheus 18 deze vergelijking: 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.
Dus hij had berouw, want hij bad hem dringende, en hij wou het goedmaken want hij zei: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.
En dit is dus niet van toepassing op wat jij zei dat je iedereen VAN HARTE MOET VERGEVEN, OOK AL TONEN ZE GEEN BEROUW. MET DAARNA DEZE DREIGING ERACHTER.
33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft. Want het betreft hier iemand die niet vergaf, terwijl degene die schuld bij hem had hem dringende bad. En ook alles goed wou maken door te zeggen: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. En niet iemand die zei, ik deed niets, ontkende, en zei bekijk het maar, dus geen berouw toonde en ook geen wil om het goed te maken toonde.
Dusz, je kan niet zeggen je moet iemand van Harte vergeven, ook al heeft hij geen berouw en anders..... Omdat dat er niet staat!
Dus ja, als jij dat leert en zegt aan pas gelovigen ja, dan kan je hele nare situaties veroorzaken, want er staat niet vergeven zonder berouw als opdracht. Er is in het NT altijd sprake van berouw, ook als wij iets doen wat tegen Gods wil is en we tonen geen berouw, hebben geen berouw, vergeeft God ons ook niet.
En dat zou jij misschien wel graag willen maar dat ís niet zo, want het staat er niet.
Volgende punt, zelfmoord, doe ik uitleggen in een volgende posting anders wordt deze te lang.
Dit was je Post Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 08:39: Quote: | Roady: Volgens mij vat je de werkelijke betekenis van het genoemde stukje nog steeds niet Shanita.
God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.
Maar vervolgens - en wat je zegt, dan moet je even GOED LEZEN - grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden - die grijpt een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!! Hierin zit het verschil, met hoe jij het omschrijft.
Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet.
Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita. Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen.
Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond
Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.
Dus de conclusie is en blijft: Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen. Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus. |
--
En deze dwaalleer van altijd vergeven ook al is er geen berouw, anders: En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.(die dus berouw heeft) Vindt ik zo gevaarlijk en zo ernstig en daar zijn al hele grote groepen ooit evangelische mee geschaad en behoorlijk.
Dat ik dit blijf herhalen, om zo hopelijk een hoop mensen die pas geloven een hoop leed te besparen. En, ook omdat 'het' er domweg niet staat, 'altijd van harte vergeven ook al toont degene geen berouw'. Bij vergeving hoort berouw! God/Jezus vergeeft jou ook niet als jij misdaden begaat en je toont geen berouw. Wij moeten toch zijn zoals Jezus?
Nou dan....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 01:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:43
|
|
|
ROADY558 schreef: | De bijbel is er volgens mij erg helder in. Dat het leven van God komt, en dat de dood van satan komt. Lees het er maar op na.
En als God rust geeft, wil Hij dat NU al doen, terwijl ik levend ben. En als ik die rust vind, hoef ik ook geen zelfmoord meer te plegen. Het een sluit het ander uit.
Er zijn genoeg getuigenissen - om inderdaad maar weer ontopic te gaan - van mensen die zich van het leven wilde beroven, en dat God op het juiste moment iemand zond, om de heilsboodschap te brengen.
Ik blijf dus bij mijn standpunt dat wij de dood moeten zien te overwinnen in Christus, voordat de dood ons overwint...
Dus zeggen dat iemand het leven vindt, door zelfmoord te plegen is volkomen onzin. Het werk van Christus zou dan volkomen nutteloos zijn geworden. |
Jij denkt dat de bijbel daar helder in is, dat is jou interpretatie.
Ik ben door jou indirect, direkt, boeie.., ook al beschuldigt dat ik in handen van folteraars kom nav Mat 18. Omdat ik niet van Harte vergeef.
Terwijl de slaaf bad voor vergeving en niet ontkende...verschilletje...
Later nu weg!
Fijne Avond iedereen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:30
|
|
|
JANS221 schreef: | Wanneer de vrouw 'geupdate' is, mag ze op de foto bij een fotograaf waarna ze wordt ingeschreven bij relatiebureau Mens en Relatie uit Oentsjerk.
Jij hebt een nieuwe foto Jol! ook meegedaan? | LOL
Jol heeft een mooi gezicht! !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:28
Onderwerp: discriminatie uitkeringsgerechtigden
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Of het ook echt zo is dat het afleidingsmanoeuvres zijn weet ik niet, maar ik ben het met je eens dat de overheid te veel macht heeft waarvan te veel mensen de dupe zijn. |
Tess,
Dank voor deze reactie, doet me goed! Fijne avond en fijn weekend! ps: ja, raar is dat he, ik heb ook weleens dat er een paar keer dezelfde post wordt geplaatst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:13
Onderwerp: Tipsch voor den man
|
|
|
Ik weet ook wel dat Leannne zo niet is, ik ken Leanne als aardig en begrijpend, invoelend.
Gewoon, de opmerking: Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 15:38
LEANNE226 schreef: Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken. Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep kiest ervoor zich te laten onderhouden..........hoe kijk je hier tegenaan? Gequote door Lies, en later veranderd in: Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken. Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep moet/kan er soms voor kiezen niet te gaan werken..........hoe kijk je hier tegenaan?
Laatst aangepast door LEANNE226 op donderdag 7 februari 2013, 15:45
Nou ja, en ja, sommigen Kiezen om voor de kinderen te blijven zorgen thuis, en ja heb je een rijke vent, bijvoorbeeld, kan dat dus gewoon. En sommigen kiezen ervoor en ja zijn bijvoorbeeld alleenstaand, en ja, kunnen misschien werken, maar willen kinderen niet naar opa en oma brengen, om redenen die wel te begrijpen zijn. Dan is er vaak geen sprake van keuze, maar gewoon verstand gebruiken. En sommigen kiezen bijvoorbeeld om niet te werken omdat de crèche niet te betalen is anders. Dan is het ook geen keuze; was de crèche wel te betalen zouden ze wel werken bijvoorbeeld.In ieder geval: om een lang verhaal kort te maken, ja, ik werd ff boos om deze zin: Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep kiest ervoor zich te laten onderhouden..........
Want in mijn ervaring wat ik om me heem zag en zie: iedereen wil liever werken, en het is een regelrecht ramp als je ergens werkt en je kan vertrekken, omdat ze gaan fuseren. Dan kies je er mijns inziens niet voor als je dan een ww krijgt.
Afijn, ik was best wel boos en van slag; veel pijn kwam boven, ja, en nu is het weer over, heb weer wat verwerkt, en ja, ik ga echt niet anders denken over Leanne door éen opmerking die ze ff wat onhandig plaatst. In mijn ogen.
Ik ken dat, doe het zelf ook weleens, dan bedoel je het eigenlijk anders.
En ja, ze veranderde het in: Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep moet/kan er soms voor kiezen niet te gaan werken..........
Ik zelf zou er van maken: de 2de groep moet er voor kiezen niet te gaan weken....want ze kunnen dat niet combineren, crèche is te duur, geen opa en oma die op kunnen passen, iig het zou niet verantwoordelijk zijn, als bijvoorbeeld opa veel drinkt en dan niet meer aanspreekbaar is...
Omdat ik veel leed heb gezien van mensen die in een isolement kwamen na een fusie, zonder werk van de een op de andere dag, ook zonder afvoelingsregeling oid.
Iig, wat mijn ervaringen zijn, wat ik heb gezien om me heen, meesten willen werken, en geven het op na jaren van sollicitatie. En leren dan op therapie op intergratieburo's om te leven met hun situatie, middels goedkope hobby's en leren vrije tijd goed te gebruiken en dan kan het lijken alsof ze het 'wel best vinden zo met die uitkering'.
Afijn er kwam op mij een opmerking verkeerd binnen en ja, dan kan ik een botsing krijgen zeker op een forum. En er zullen nog wel meer botsingen komen en ook nog veel momenten van wel meteen begrijpen, ja daar is niets aan te doen, je hebt alleen gesproken woord.
En Een andere keer werd Leanne eens boos op me, kan die post niet vinden, ....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 9 februari 2013, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:29
|
|
|
LIES146 schreef: | Jet reageerde op een opmerking van Gerrit, die denk ik vooral als grapje bedoeld was maar door Jet niet zo werd opgepakt. Ik snap daarom jouw reactie niet zo goed, omdat het niet op jou was gericht en gerrit bovendien niets schreef dat met grenzen te maken had.
Ach, dat zie je wel vaker hoor, dat iemand op een post naar iemand anders gericht reageert...misschien was ik het er wel mee eens, met diegene op wie Jet reageerde.
On topic: ik vind het een vreemde manier van omgaan met bijstandsvrouwen. ook een hele oppervlakkige manier trouwens. het toeval wil dat ik wél og niet zolang geleden iets soortelijks heb gedaan. Maar dan dus totaal niet met al doel om een rijke man aan de haak te slaan, maar voor mezelf, om uitmn eigen schaduw te komen na ene hele moeilijke perode. Naar de visagiste geweest om mezelf op een normale, niet-dellerige manier op te leren maken. Met een kledingcoach wezen shoppen om mijn garderobe sterk te verfrissen. En als latste naar de kapper. Maar dat heeft ook met zelfvertrouwen en voor jezelf willen zorgen te maken. Daarom vraag ik me ook af of het project van het artikel gaat slagen. je kan een uiterlijk tot een bepaalde mate verfraaien. Maar als dat niet op gelijke hooge staat met een innerlijk zelfvertrouwen, voor jezelf uit durven en willen komen, dan is het een luchtballon waar ook die rijke mannen best wel doorheen gaan prikken. |
Helemaal mee eens: en ja, het geeft een soort zelfvertrouwen als je goed verzorgt de deur uitloopt. En ja, dat moet op hetzelfde niveau staan als je innerlijk, ja dat kan je uitstralen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 17:17
|
|
|
Dit komt op mij over als een bitchy opmerking. Nu kan ik het hebben hoor, meer jouw probleem. Maar wat ik me dan afvraag, waar komt dat gekat vandaan, wat is het dat jou triggert om zo te reageren. Verraste, verbaasde smiley ? Of is het beroepsdeformatie van mij, dat kan ook. Ik denk, iedereen zorgt goed voor zichzelf.
Ja, of er moet een mindere periode zijn door bijvoorbeeld depressie oid, dat iemand ff 'niet kan'.
Maar bitchy? Nee, vind ik niet.
Het is gewoon een raar bericht, de sociale dienst die in een gemeente de vrouwen in de bijstand een 'opknapbeurt' geeft.... Je hebt mensen die werken en niet weten hoe zichzelf te verzorgen en mensen in een uitkering die zichzelf misschien 'júist daardoor, om niet op te vallen ofzo zich juist extra goed verzorgen.
Daarom is kan die 'opknapbeurt' denigrerend zijn.
Waarom komt als iemand daar ook iets van zegt in die geest dan bitchy over?
En beter bitchy overkomen, dan laat iedereen maar over me grenzen gaan overkomen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 9 februari 2013, 17:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |