Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:41
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
is er een smullend, overkokend, hoofdbonkend, overgevend,stomend wild stier losgebroken hier op het forum?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 6 oktober 2010, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:42
Onderwerp: Waarom??
|
|
|
EVA685 schreef: | Overgave is een mooie houding, we moeten er niet in blijven hangen. |
wat bedoel je daarmee, eva?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:48
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
o, dus ik ben niet de enige "softie", haha er is ook nog een "sofie"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:43
|
|
|
ik begin me wel een beetje zorgen te maken of alles wel naar wens is verlopen..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:35
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik kan iemand erg blij maken met een kinderfiets, ruilen voor een bak koffie? |
hoeveel groot is ie, jonathan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 20:37
|
|
|
nou, een hannah wordt het zeker niet, carin; de associatie van die naam is niet naar t zin van de vader, verwacht ik, hihi k vraag me overigens wel af, of het een beetje lukken wil in het verre duitse land................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 20:13
Onderwerp: CM relatie
|
|
|
super!! geniet er lekker van samen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 15:10
Onderwerp: inhoud
|
|
|
jaaaaaaa, laten we eens zeuren over zeuren......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 14:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik wens jullie veel sterkte de komende 24 uren...en nadien ook natuurlijk... wij zijn dus ook in blijde verwachting...
Een Joodse naam??? Ja, Ruth, zoals ik al eerder zei...
Frank |
Hadassah ook, frank!! sterkte annette; thinking about you two..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 00:06
Onderwerp: Snoepje van de week
|
|
|
doen we er een schepje bovenop leanne? reclame; -een snoeppieeeee -om op te vreten........(vlees genoeg...... ) -ehhh....niet te pruimen.....o, nee, dat is niet waar; goed te pruimen. -leanne; help eens een handje; t is al zo laat; mn fantasie laat me in de steek!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:30
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
HENK710 schreef: | @Hannah Fijn dat er ook even op deze manier een vergelijk getrokken wordt. Het is altijd makkelijk om mindere punten bij een ander aan te wijzen. Maar laten we dan ook altijd beseffen dat het ook goed is om zelfonderzoek te doen...als we met 1 vinger naar een ander wijzen, wijzen er tenslotte altijd 3 naar onszelf!
@Adelaar Er zijn zeker ook positieve dingen te noemen over de islam en ja, dat is ook altijd goed om te benoemen. Naast het feit dat de volgelingen mens zijn (al genoemd door Willie), denk ik in elk geval aan de volgende punten: moslims zijn veelal zeer toegewijde mensen, geheel in de lijn van wat de term islam betekent: 'overgave'; de islam wil mensen een helder leefkader bieden om binnen te leven. |
ik vind gewoon dat je uit moet kijken met al die voorgeprogrammeerde denkbeelden; zoals bijbelteksten (door mij in dit geval) uit zijn verband getrokken kunnen worden, kan dat dus ook met teksten uit de koran. neemt niet weg, dat ik moslims respecteer, hoewel ik hun geloof als afgodendienst zie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:27
Onderwerp: bondskanselier merkel appeleert aan moslims
|
|
|
HAICO485 schreef: | "laat de mensen toch lekker in hun dwaal voortleven" frank ?? |
waarom heb ik nu zo vaak het gevoel dat je graag om je heen slaat, haico, wanneer ik je bijdragen lees?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 18:16
Onderwerp: Verlatingsangst
|
|
|
minder lange wachtlijsten, en een positief christelijke behandeling vind je bij http://www.koinonia.nl/
ik heb er wat betreft relatie-therapie enorme goede ervaringen met een heel fijne empathische therapeute!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 12:40
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
ADELAAR559 schreef: | Hallo mensen, graag hoor ik wat jullie denken over het Islam. Ik heb mij er maar een klein beetje in verdiept, maar wat ik tegenkom vind ik erg griezelig !!
ik verbaas me enigzins over deze reacties; we kennen allen de bijbel, en voor vrijwel elke aangehaald punt hieronder is een bijbels tegenwicht te vinden;
Hieronder een aantal dingen die ik tegen ben gekomen in mijn mini-onderzoekje: hieronder in rood een aantal dingen die ik in mijn bijbeltje terug kan vinden;
Gevaren van de Islam -De Koran is een oorlogsboek dat oproept tot de jihad, de heilige oorlog. de bijbel roept op tot een "goede strijd des geloofs" -Joden worden vergeleken met apen en zwijnen. in de bijbel worden mensen ook vergeleken met "adderengebroedsel" -Christenen moeten vervolgd worden omdat ze geloven dat Jezus de zoon van God is. in de bijbel, het oude testament, worden ook heel veel mensen gedood omdat zij heidenen zijn. -De Koran is zo geformuleerd dat het bevelen geeft aan moslims voor alle tijden. het Woord van God geld ook voor alle mensen en alle tijden -Afvallige moslims moeten gedood worden. in de bijbel kun je ook dergelijke teksten vinden; die niet geloofd is alreeds veroordeeld; kus de Zoon opdat Hij niet toorne, en gij op de weg vergaat, wanneer Zijn toorn maar een weinig zou ontbranden; gij zult hen verpletteren met een ijzeren scepter, gij zult hen in stukken slaan als een pottebakkersvat (ps 2) -De islam is uit op dominantie. Momenteel is de derde islamitische invasie bezig. weet ik niet.....?? het koninkrijk van Jezus Christus zal echter wel de hele wereld omvatten; nog erger;het hele heelal....dan moet dat ook als dominantie uitgelegt worden, denk ik? -De islam wil de Sharia, de islamitische wetgeving, invoeren. in de bijbel wordt ook gesproken over theocratie, en er zijn zelfs partijen in de nederlandse regering, die de christenlijke wetten zo hoog achten, dat ze ze zoveel mogelijk willen toepassen in de nederlandse wetgeving!! Koran soera 4, 56: zij die ongelovigen zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden
en telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door een andere huid opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs. onze God is de Wijsheid, en almachtig........ wie niet gelooft, wordt buitengeworpen in een poel die brand van vuur en sulfer
koran soera 4, 89: zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zodat zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden neemt van hen niemand als medestander of als helper in de bijbel vind je ook dergelijke huiveringwekkende teksten, zelfs gebeden; "sla hun kinderen op de rotsen dood, en snijd de zwangeren open" God strafte saul zelfs omdat hij mensenlevens spaarde. "trek geen juk aan met een ongelovige"
Koran soera 7, vers 4: Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht bindt hen dan in de boeien. "zou ik niet haten die U haten? ik haat hen met een volkomen haat; tot vijanden zijn zij mij." ps139Koran soera 8, 39: voor oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort ik zal alle hoornen der goddelozen afhakken, en de hoornen van de rechtvaardigen zullen verhoogd worden ps 75
Koran soera 8, vers 60: Maak voorbereidingen tengen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk om daarmee te terroriseren te terroriseren Allah's vijand en uw vijand. voorzeker zal God de kop van Zijn vijanden verslaan; de harige schedel van degene die in zijn schulden wandelt; opdat gij uw voet, je de tong van uw honden, mag steken in het bloed van de vijanden, van een ieder van hen....psalm 68
Filmpjes gezien van 'kerkdiensten' waarbij de spreker als een Hitler figuur met een zwaard in zijn hand roept:'Jihad omwille van Allah !" en de hele zaal honderden/duizenden mensen roepen het na. ENG !! Hij roept 'bij Allah... we zullen de hoofde van de Joden afsnijden. Oh joden !!', 'Allah is groot'.
Talloze andere filmpjes van toespraken waarin er zelfs gezegd wordt 'God bless Hitler'.
Uitspraken 'kelen moeten worden doorgesneden','schedels moeten worden verbrijzeld', 'huizen en jonge mannen moeten worden opgeofferd', 'als iemand zich bekeert tot het Christendom verdient hij de doodstraf', 'de islam is superieur aan joden en Christenen, boeddhisten en de hindoes','de islam zal regeren over de gehele wereld', ENG !!!!
Een live interview met een meisje van 3 en een half jaar oud die gevraagd wordt of ze weet wie de joden zijn. Waarop het meisje antwoord: 'ja, dat weet ik', 'dat zijn apen en zwijnen'. 'En waarom denk je dat', vraagt de verslaggeefster. Het meisje antwoord: 'Allah zegt dat, in de Koran'. ENG !!!
9/11 empire state, bomaanslagen, zelfmoordbommen .... alles uit naam van Allah.
Begrijp me goed, ik wil de Islam niet afkeuren, alleen wordt me dit nogal moeilijk gemaakt door bovenstaande dingen.Ik hoop dat er hier ook positieve dingen over de Islam naar voren zullen komen
Alle reacties welkom ! |
als een moslim dergelijke eenzijdige voorlichting zou lezen over het christendom, denk ik dus dat hij of zij tot dezelfde conclusie komt als jij, arend; gewoon ronduit ENG
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 4 oktober 2010, 12:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 09:11
Onderwerp: Dierendag
|
|
|
mijn meisje mocht een (huis-)dier meenemen naar school; dus heeft ze gisteren maar een slak gezocht in de tuin; vandaag heeft ze dus een slak meegenomen, om op school in t zonnetje gezet te worden; t is tenslotte dierendag, niet waar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 13:44
Onderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan
|
|
|
ik denk dat je ervaringen veel invloed kunnen hebben op je Godsbeeld; zelf heb ik een vader, die in alle tegenspoed niet veel praatte over God, maar wel op hem vertrouwde. anderen praatten wel veel óver Hem, maar verwachtten erg weinig ván Hem. weer anderen zeggen veel over Hem, maar overheersen medemensen onder het mom van zo vreselijk "bekeerd" te zijn. bij mij is de vrede die mijn vader in moeilijke tijden in God vond, een aanzet geweest Hem te zoeken; ik was er toch wel van onder de indruk!! wanneer je zelf met God leeft, komen daar je persoonlijke ervaringen met Hem ook nog eens bij; die vormen mede dat beeld, hoe je Hem kent, vanuit je dagelijkse omgang met Hem. maar; boven alles denk ik, dat je God, de Heere Jezus, mag kennen zoals Hij zich in de bijbel aan ons laat zien; alleen zijn de intepretaties, en de accenten soms zo verscheiden, dat het inderdaad een heel verschil is, met wie je over Hem spreekt........soms zelfs zo verschillend, dat je denkt; ken je Hem wel werkelijk, zoals Hij is.......
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 3 oktober 2010, 15:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 11:44
Onderwerp: Concurrentie
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 september 2010, 19:48
Onderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
|
|
|
mar; volgens mij hanteer je twee stellingen, als ik je goed begrepen heb; - je gaat niet naar een gemeente, om dat je dat onnodig vind - je ziet kerkgang en/of eigen geloofsbeleving thuis als een keuze tussen de Heere Jezus / farrizeers en sadduzeen....
heb ik dat goed begrepen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 september 2010, 23:49
Onderwerp: Psychiatrische stoornis(sen) zonde of vloek?
|
|
|
je stukje raakt me tot diep in mijn hart mientje; ik heb recent afscheid moeten nemen van een pleegzoontje, die een enorm laag zelfbeeld heeft opgelopen, door de pijn die mensen hem hebben aangedaan; maar ik ben er van overtuigd; dat God gebroken harten heelt, en een heel byzonder lijntje heeft naar dit manneke........ weet je mientje; er staat in de bijbel; de engel van de Heere, schaart een onoverinnelijke legermacht rondom degene die Zijn wil betracht hoe klein hij is (zich voelt), of hoe groot! zalig degene die in gevaar, alleen op HEM vertrouwt!! psalm 34
Hij is een God die erom bekent staat, dat Hij gebroken harten heelt; al is dat in sommige gevallen een moeizaam proces!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 september 2010, 23:34
Onderwerp: Wat is vriendschap
|
|
|
twee zielen, één gedachte.... laten we hopen dat er niet meer op gereageert wordt, zodat het onderwerp weer snel van tafel mag!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 september 2010, 19:37
Onderwerp: Alwéér picknicken op de hei in Ede
|
|
|
klopt helemaal katja; vandaar dat het ook vier maanden geleden al gezegt is;
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 08:49 LIELIE304 schreef: Goed plan
i.v.m. de links waar Hannah het over had lijkt het me beter om alleen te reageren in het oude topic. Anders ff in overleg met Hannah graag, want zij is toch degene die de picknick organiseert... Allemaal bedankt voor jullie medewerking ! susannah475
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 september 2010, 18:45
Onderwerp: Concurrentie
|
|
|
ik zie dat bij de bokken en geiten in de stal ook, ja...... sneu is dat!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 29 september 2010, 18:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 september 2010, 09:07
Onderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
|
|
|
FLOSHKE872 ik heb je naam gecorrigeerd Frank en ga mij niet beledigen om mijn naam overal in de forums te zetten.
floshke, mag ik je aanraden om het profiel van frank even te lezen? frank is namelijk een persoon dat beledigen niet in zn woordenboek heeft staan; ik hoop dat dat ook voor jou geld!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 29 september 2010, 09:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:15
Onderwerp: kerstfeest is dichterbij dan je denkt!
|
|
|
GRACE585 schreef: | angel er waren al mensen aan het brainstormen en aan het kijken wat wel en niet mogenlijk is,maar ideen zijn welkom. het zou een kerstfeest worden zonder kinderen en enkel voor cm leden. voor muziek wordt gezorgd dus daarover geen zorgen ik probeer deze week meer info te verzamelen dus voor het weekend weten jullie meer. of ik het allemaal rond krijg.zoniet ja dan kijken we wel weer verder. |
rond uden is een boerderij, waar je misschien iets mee kunt, grace; een aantal slaapkamers, mocht je er een twee-daags arrangement van willen maken............ het is goedkoop, het is erg gezellig, fijne mensen, rustige omgeving......beetje centraal gelegen in nederland.......... en al is het een eenvoudig onderkomen, het is gemakkelijk in kerstsferen te brengen. zelf kom ik niet mee, maar wieweet heb je er iets aan?
http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/NL-5406-03.html
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 28 september 2010, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 16:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dus een CM activiteit in een overdekte speeltuin. Leuk idee zeg. |
ja leuk he? geen CM activiteit, hoor chatuliem; wel een inter-menselijke activiteit heb jij soms nog een gezellig idee? t gaat erom om met single ouders met elkaar een dagdeel door te brengen; low budget, en in het midden van het land.... ik houd me aanbevolen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 16:08
|
|
|
GERT856 schreef: | Benoem er dan eens een paar, redenen zonder namen te noemen. Zo kan je geen zinnig kommentaar geven, van het begin afaan was jij er al op tegen. Dit is eigenlijk gewoon een herhaling, in 3 voud ben de tel kwijt. |
we zitten rond de 80e herhaling geloof ik, gert.......
|
|
Naar boven |
|
|