ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 08:55
BerichtOnderwerp: slavernij

GERRIT084 schreef:
Volgens mij komt er nog eens een tijd dat we alles accepteren, alles wat in de Bijbel staat als slecht, in eens gaan goedpraten. Of zoals al veel wordt gezegd, het is zo echt niet bedoeld. Dan kunnen we de gevangenissen ook wel opengooien, iedereen had er wel een reden voor. En er is altijd wel een reden te vinden, een rover, tja die jongen(meisje) had het even niet, maar wel nodig. Hij/zij kan niet zonder geld zitten, of alles onder de noemer, zo is het niet bedoeld. Iedereen kan dan uit de kast komen, van het is zo niet bedoeld mijn geval valt daar niet onder. Iedereen vrij iedereen blij. Zolang er maar geen schaamte is als je uit de kast komt, wordt het maatsschappelijk wel geaccepteerd.

Je draaft wel een beetje door Gerrit......Heb U naaste lief zoals U zelf.....ook uw homofiele medemens........ Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 08:54
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

JOLAN931 schreef:
Willemijn, Ik veroordeel de man niet, dat komt mij totaal niet toe.
Wat ik in mijn reactie wel deed, was aangeven dat ik het erg vind als een dominee het woord van zijn Vader in de hemel keihard in twijfel trekt. Als deze zin werkelijk op zichzelf staat, zonder bijbedoeling om iets te verduidelijken of iets dergelijks, en die dominee dit vanuit zijn overtuiging heeft gezegt dan veroordeel ik niet, maar beoordeel hem, op grond van die zelfde bijbel( waar staat dat Gods woord DE waarheid is) en mijn menselijke interpetatie van de bijbel als valse profeet.

Dit is geen hardheid van mijn kant, want daarvoor vind ik het triest genoeg, maar ik denk dat ik als christen zeker mag zeggen wat God Zelf in Zijn woord tegen ons zegt(of dmv dat woord tegen ons laat zeggen).....Mijn woord is de waarheid, met de daarbij behorende waarschuwingen, en beoordelingen(o.a over de kenmerken van valse profeten, en leugenleraars, die ook in die zelfde bijbel staan) Die God ook aangeeft in zijn woord.
Persoonlijk denk ik juist dat God zeker niet wil dat we zijn woord afzwakken, verdraaien of naar onze eigen beleving omvormen, wat juist kenmerkend is voor valse profeten.

Weet je Jolan, het gaat hier om één zin die Herman zo gehoord heeft....Een zin uit een hele preek....Daar kan je toch geen conclusie en zeker geen veroordeling over uitspreken want wij kennen de hele preek niet.........
En dat vind ik nu juist zo erg.....Er staan één zin en er komt toch een reeks veroordelingen en vooral meningen...en ik denk dat dat erg verkeerd is.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:57
BerichtOnderwerp: Welkom terug

HERMAN388 schreef:
Marry weer hier? Welkom "thuis"

Nou thuis????? Het zou niet best zijn als CM je thuis is......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 20:10

PIETER649 schreef:
Mijn leven is inderdaad niet te vergelijken met dat van bijv. mn opa
Laat staan met dat van batavier of een kaninefaat.

Maar het gaat niet om mij, maar om de boodschap, dus mijn vraag aan jou:

Denk jij dat God ook met zn tijd meegaat?
Heeft "de kerk" schade bij mensen aangericht, of dienaren van de kerk?
Heeft de cassiere jou vervelend behandeld, of Albert Hein zelf?
Is een boodschap zoals Herman van de kansel hoorde nou werkelijk dezelfde boodschap als vroeger.
Sterker nog... vind jij die boodschap dan uberhaupt kloppen?
Wat is de waarde van bekering nog als iedereen "toch wel naar de hemel gaat" en er toch geen hel bestaat??

ben benieuwd....

Iedereen gaat naar de Hemel is hier toch ook een veelgehoorde kreet? Als je maar vergeving vraagt voor wat dan ook dan is het weer goed.....en dat is mij dan weer een brug te ver........ soms is dat gewoon niet mogelijk. Herman citeert één zin uit een hele preek dus daar kan ik echt geen zinnig woord over zeggen omdat ik de preek niet gehoord heb.
Jammer dat veel mensen hier daar dan wel weer gelijk heel veroordelende conclusies uit trekken....dat vind ik dan weer niet christelijk.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 17:50

PIETER649 schreef:
Met verbazing lees ik in de krant artikelen over groepen verontrustte gelovigen die de rk bisschoppen oproepen om de teugels te laten vieren.
Op dit forum lees ik bijvoorbeeld de reactie van Willemijn.
In mn eigen kerk hoor ik opvattingen waar ik niet achter kan staan.

En dat alles in het kader van: de kerk en het geloof moeten met de tijd mee.
We moeten het over liefde hebben etc.

Mijn geloof is dat God inderdaad liefde is.
Liefde voor hen die Jezus aannemen als hun verlosser van hun zonde.

Maar ik geloof ook dat God een wrekend God is wiens toorn onvoorstelbaar is voor hen die zich niet bekeren.
God gaat niet met de tijd mee, Hij word niet milder en gaat ook niet anders oordelen over bepaalde zaken dan vroeger.

Dan kan het voor een kerkgenootschap een keuze worden tussen de makkelijke weg, het verkondigen van wat de mens wil horen en de moeilijke weg... het verkondigen van de waarheid... en tjsa, dat kan klantjes kosten Geschokte, onthutste smiley

Maar Pieter, jouw leven ziet er toch ook niet uit als de mensen die vroeger leefden? Jij gaat toch ook met je tijd mee? En zo is het ook met de kerk, ook de kerk kent nieuwe stromingen alleen de boodschap is hetzelfde.....alleen passen we hem misschien wat anders toe dan jouw lief is........en wie zegt dat als je de nieuwe stromingen volgt dat dat een makkelijke weg is??? Het is een minder veroordelende weg dat klopt en dat is alleen maar goed als je ziet wat de kerk voor schade bij sommige mensen heeft aangericht....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:07

ANNETTE792 schreef:
Weet je, dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar nu het gaat om een dominee die mijn gemeente een paar jaar geleid heeft, kijk je er toch anders tegenaan.

In de tijd dat hij in onze gemeente kwam, was het een leeglopende gemeente, weinig jeugd en de jeugd die er zat gingen omdat ze van hun ouders mee moesten. Toen deze dominee kwam, liep de kerk langzaamaan weer vol en ook de jeugd, waaronder ikzelf, raakte weer geinterreseerd.
Hij heeft een ingedutte kerk weer wakker weten te schudden.

Voor wat ik er van weet is hij er voor uitgekomen dat hij homofiele gevoelens heeft. Hij en zijn vrouw zijn (nog) bij elkaar, en ook is hij geen praktizerend homo. Het enige dat de man in mijn ogen gedaan heeft, is eerlijk zijn, over zijn gevoel.
En om gevoel vraag je niet, dat heb je of dat heb je niet.

Mijn eerste reaktie was toen ik het hoorde was: je bent 20 jaar getrouwd, je hebt 5 kinderen, en dan opeens ben je homo? Maar dat is wel een erg kort door de bocht reaktie.
Ik ben zelf ook gescheiden omdat ik ongelukkig was, mag ik dan iets over een ander zeggen?
Ik weet op dit moment niet wat ik er van moet vinden, ik ben enkel erg blij dat ik niet in de schoenen van deze dominee, zijn vrouw en zijn kinderen sla.

Het feit dat je homofiel bent wil toch niet zeggen dat je geen goede predikant kan zijn? Ik vind het juist karakter tonen als je er voor uit komt als je predikant bent.....want geloof maar dat je wat modder over je heen krijgt.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:02

WIM743 schreef:
Beste allemaal,

Als ik deze reactie lees,kan het niet anders zijn dat we dus echt in het eind der tijden leven.
Nederland dreigt op veel gebieden 1 grote grijze massa te worden op dit gebied .
Er staat toch duidelijk geschreven in Gods woord ,dat er in het laatst der dagen
valse profeten zullen opstaan, die tijd lijkt helaas aangebroken.
Als voorgangers de bijbel niet meer voor waar houden !!
Gelukkig ben ik een navolger van andere predikers en moeten juist WIJ als christenen waakzaam blijven.
Ik volg ook de bijbelstudie,s over openbaringen ,van ds Bottenbley uit drachten
zie ook www.bethel.nl

De weg volgen van vrijzinnigen en broodpredikers ,lijd niet anders dan dat we met zn allen op een hele steile glijbaan raken.
Op de weg naar het verderf !!!!!!!!

WIJ MOETEN GODS WOORD VOOR WAAR AANNEMEN>

Op de weg naar het verderf? Ja, las ik jou reactie zo eens lees vind ik dat heel verderfelijk.......dat klopt.....
Je kan wel talloze bijbelstudies volgen maar God verlangt ook van jou dat je liefde uitstraalt en als oprecht christen in het leven staat.....
Moet je eerlijk zeggen als ik jou stukje lees dat ik daar weinig liefde in lees alleen maar dat ophooggestoken vingertje......en dat naar aanleiding van één regel die een dominee zei....je hebt het verhaal er om heen dus helemaal niet gehoord.......Wie weet gebruikte hij die zin wel om iets aan te geven? Of om iets duidelijk t emaken? Of mensen te prikkelen?????
Of leer je dat niet op de bijbelstudies????? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:37
BerichtOnderwerp: opbouwen van een relatie

ZEELAND736 schreef:
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi...
Zo voel ik het ook precies....
Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven...
Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen.
Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt.
Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd.
Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij...
Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten...
Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen.
Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel...
Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters...
Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site.
Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.

Misschien moet je eerst eens je verleden echt verwerken Zeeland voordat je weer open kunt staan voor een andere relatie.....
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een nieuwe relatie ook als nieuw beschouw en geen behoefte heb om de oude koeien uit mijn vorige relatie weer naar boven te brengen.....Natuurlijk, je kan het er kort over hebben maar je moet het leven ook vooruit leven en niet maar steeds achteruit blijven kijken....
En ook in een nieuwe relatie wordt je gekwetst, dat hoort bij het hebben van een relatie maar kijk vooruit en blijf niet in de oude dingen hangen.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:32

JOLAN931 schreef:
Wat erg, dat zelfs een domine de bijbel in twijfel durft te trekken.
Ik ben er van overtuigd dat deze man dan een van de valse profeten is waar diezelfde bijbel ook over spreekt.

Wat erg jullie reacties......ik ben blij dat ik tot de vrijzinnige categorie hoor, die zijn tenminste niet zo oordelend.......
Het kan je ding niet zijn of niet je geloofsbeleving maar wie zijn jullie om daar zo'n hard vernietigend oordeel over te hebben....
Soms zijn dingen niet te begrijpen, als ik met Chatuliem over in tongen praten praat begrijp ik het ook niet. Wat ik wel weet is dat het voor hem heilig is en dat geloof ik wel......ik veroordeel het niet.....
En wat ik hier lees.....ik heb er geen woorden voor.....valse profeten, niet de juiste leer, niet de echte bijbel.....pffff nou nou....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 18:01
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap

MARYAN401 schreef:
Lijkt mij een prima idee, Willemijn. In Pietenstad? Knipoog smiley Dat boek krijg je pas bij een half jaar verlengen, wel zuinig van CM hoor.

Afgesproken Maryan, in de Pietenstad....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 17:57
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

CHATULIEM619 schreef:
Het is slechts bedoeld als voorbeeld. Als het goed is leer je nl. van elke ervaring die je meemaakt. Het vormt je in elk geval wel. Voor mij was dit een probleem, er zullen vast ook meer mensen zijn die andere ervaringen hebben en bij zichzelf denken: één keer maar nooit weer.
Mijn stelling is nl. dat je ervaringen zelf ook een rol spelen in het stellen van eisen. En dat het eigenlijk helemaal niet zo vreemd is, dat je hetzij bewust of onbewust eisen stelt.

Ik denk dat het ook te maken heeft in welke levensfase je zit. Jij hebt nog een thuiswonende zoon dat maakt wel verschil volgens mij.....En je moet je ook realiseren....jouw kinderen blijven ook niet voor jou in Groningen en dat is toch ook prima?
Mijn kinderen zijn de deur uit dus mij maakt afstand niet uit, ik hoef met niemand rekening te houden.......
Het is natuurlijk wel belangrijk of je de afstand de moeite waard vind om te overbruggen......Maar als de man van mijn hart nu toevallig in Limburg zou wonen zou ik het geen probleem vinden.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:10

MARYAN401 schreef:
Dat lijkt mij ook, Willemijn.

'k Kreeg vandaag weer een tip van CM.
Tip 9: Verleng je lidmaatschap op tijd
Als W-tje verlengt voor een maand (jaja, die is ook zo verdwenen), doe ik het ook. Knipoog smiley Ik kan even 'grijs' worden, maar dan ben ik op vakantie.

Dan moeten we het maar eens over verlengen hebben onder het genot van een lekker kopje koffie....... Knipoog smiley
En....ik ben echt Nederlands.....als ik een maand verleng krijg ik dan ook het singleboek???????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 12 oktober 2011, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:01
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARYAN401 schreef:
Lief van je, Willemijn. 't Is een probleem, wat op veel werkplekken speelt. Het jammere is dat het energie kost, die je veel liever in het werken met de kids wilt steken. Dat is namelijk het allerleukste, geeft ook het meeste voldoening. Een groep met veel 'bagage', en dus óók veel administratie, zijn vaak ook de bewerkelijke groepen. 'k Heb een erg enthousiaste groep, maar 't leek gisteren alsof er (het stormde wel een beetje) een orkaan doorheen raasde. Kan er de humor nog wel van in zien en er ook wel van genieten, maar is wel vermoeiend. En dan wil je het werk graag even loslaten i.p.v. je met, in mijn ogen weleens zinloze, administratie bezig te moeten houden.

Een enkel keertje ben ik nog wel eens lief Maryan...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:28
BerichtOnderwerp: Wanneer blokkeren???

VISSER278 schreef:
3 keer? hoe weet je dat? Je kan toch niet zien dat je door iemand geblokkeerd ben? Ik tenminste niet. Ik had het pas nog: Wilde iemand feliciteren met verjaardag, krijg ik een mail terug van CM dat desbetreffende persoon me geblokkeerd heeft en de mail dus niet te lezen krijgt. Zonde van de moeite die ik er voor gedaan heb.
Nog eentje: Las op iemans profiel een oproepje , visser dacht .... daar reageer ik even op......geblokkeerd .
En dat, terwijl ik met beide personen nooit eerder contact gehad heb.
Dus ja, bij mij komt dat over dat er personen zijn die iemand blokkeren als het profiel al niet aanstaat. Een beetje lullig vind ik het wel, zeker als er een oproep in je profiel staat en je op deze manier geen reacties WILT ontvangen.

Ik snap nu wereklijk niet dat iemand jou blokkeert... Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley Wie was het Visser, dan ga ik er wat van zeggen.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:20

ERIKA129 schreef:
Idd je bent ook niet meer voor je lol Evv-er hoor Gefrustreerde smiley
Alles via de computer en zoveel formulieren via zoveel wegen!
En let op de regering gaat het alleen maar leuker maker Gefrustreerde smiley niet dus Woedende smiley

Die computer vind ik juist een zegen als ik eerlijk ben.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:16

MARYAN401 schreef:
'k Ben heel veel aan het moed verzamelen, om een hele stapel 'papierwerk' - voor een leerling met een 'etiket' (zelfs 2) - in te gaan vullen. 'k Hoorde gistermiddag pas!, dat het eigenlijk voor vrijdag af moet. Ik hoop dat het lukt! Lastig.. als je gisteravond weg bent, morgenavond wilt gaan winkelen, vanavond een verplichte MR-vergadering hebt en vrijdag bijna direct na schooltijd op vakantie wilt.
Ooit koos ik voor het werken met kinderen, niet wetende dat er zoveel administratie aan vast zit. Dat was, toen ik begon. ook veel minder. Je moeten dingen vaak dubbel invullen, alsof we niks beters te doen hebben. 'k Heb dit jaar veel 'bijzondere' kinderen (heeft ook leuke kanten), dus verdrink er bijna in. Echt geen zin in dus! Al vind ik wel, dat is mijn motivatie, dat het kind (en zijn ouders) er recht op heeft dat wij er alles aan doen om hem te helpen. Dus....ik ga maar beginnen. Leuk zo'n vrije dag. Twijfelende smiley Bedankt voor het luisteren naar mijn klaagverhaal.

En over 2 dagen komt er vast weer een mooi moment. Knipoog smiley

Het lijkt wel of je tegenwoordig niet meer gewoon je werk kan doen, er komt zoveel bij kijken....Jij hebt het over het onderwijs maar het zelfde doet zich voor in de gezondheidszorg......je wilt niet weten hoeveel tijd een vpk kwijt is aan alles wat geregistreerd moet worden......en in andere takken zal dat ook wel zo zijn mag ik aannemen.....
Gewoon voor de klas staan of aan het bed staan is wel erg verleden tijd geloof ik......
Maar in ieder geval sterkte ermee!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:11

ESTHER195 schreef:
Je kan voor jezelf een wensenplaatje hebben maar of dat allemaal in wordt gevuld?

Als je iemand tegenkomt, waar het echt mee klikt en je "maatje" Knipoog smiley wordt denk je soms niet meer aan al die wensen die je ooit had.

Ik heb altijd wat moeite met de term maatje.....doet me denken aan haring en niet aan een geliefde......
En een wensenplaatje? Als iemand je in je hart raakt vervallen heel veel wensen is mijn ervaring.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:44
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
Moet je blij mee zijn ja. Vorig jaar was Wemeldinge aan de beurt , hier een km. of 8 vandaan.
Sjonge, hoeveel dui-zen-den euri's dat heeft gekost. En dat voor dat ene uurtje dat ze geweest is.
En maar belasting betalen. En van degenen die er geweest zijn is er maar een klein percentage die ze daadwerkelijk gezien hebben. Huilende smiley, smiley in tranen

He Visser, niet zo mopperen hoor.....Het is toch het Koningshuis en een traditie....
Zo krijg je geen antwoorden op je mailtjes als daar de toon ook zo mopperig is Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:48

VISSER278 schreef:
W-tje, als je dat doet he dan stuur ik je nooooooit meer een mailtje. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Visser....natuurlijk doe ik dat niet....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:41

MARYAN401 schreef:
Geen smoesjes hè, Willemijn. Knipoog smiley Of bedoel je een limiet aan 'willen mailen'. Lachende smiley

Ach, een limiet kan ook wat hebben. Heb je geen zin in mailen, zeg je gewoon dat je aan je limiet zit. Lachende smiley
Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur. Twijfelende smiley

Ben ik zo voorspelbaar?? Verraste, verbaasde smiley
Kan ook Visser altijd nog blokkeren he? Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:39

COOTJE711 schreef:
Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt sterkte Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Kijk er altijd naar uit hoor... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Prachtig nummer van Loreeta Mckennith......lied gaat over de donkere kanten van de ziel.......geinspireerd naar teksten van Johannes aan het kruis.......

http://youtu.be/NHbiXCaEOuI
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:48

MARISKA601 schreef:
Dat laatse ben ik me bewust.
Ik heb lang getwijfeld of ik het wel zou doen.
Vandaar mijn opmerking eronder.

Grace wilde iets rechtzetten.

Ik denk dat als Grace mee wil discussieren ze dan maar een proef abbo of wat dan ook moet nemen als dat blijkbaar zo belangrijk is......
Maar morgen heeft niemand het meer over Grace dat is ook de realiteit.....en dat moet Grace zich ook realiseren......zo werkt het nu eenmaal wanneer je ergens vertrekt.....
en één tip: laat je nooit als boodschapper gebruiken, laat een ander zijn eigen verhaal doen........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:42
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

CHATULIEM619 schreef:
ik ben een fervent tegenstander van een gavencursus. In mijn ogen is dat weer een uitwas van de evangelische beweging.

Hij wordt in de PKN kerk ook gegeven...... Knipoog smiley en dat is echt geen uitwas van de evangelische beweging.......daar komen al moppers als er te veel opwekkingsliederen worden gezongen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:26

MARISKA601 schreef:
Ik heb een mail van Grace ontvangen,

Hierbij plaats ik hem op haar verzoek.
Ik zet er aleen een kleine wijziging in.. ik noem geen namen.

hey nijn
kan jij ff namens mij reageren op forum,ik heb nl bewust geen namen genoemt,gereageerd op topics waarna men niet reageerden en enkel off topic ging
en in de chatroom kreeg ik nauwelijks antwoord en wilde men een onderwerp,lanceer je iets werd er niet op gereageerd
en als ik dit dan eerlijk aangeef op het forum ,misschien met wat ongelukkige woordkeuze wordt ik afgebrandt op het forum door oa (namen) en kan ik helaas zelf niet reageren,daar baal ik dus flink van .
zeggen ze oa ook je hebt je doel hier bereikt dus m.a.w. wat zoek je hier nog.
dus vriendschappen opbouwen mag volgens hen ook niet meer.
verder vond ik dus dat ik wel een positieve inzet had maar dat die afgebroken werdt door de mensen die niet of nauwelijks reageerden zonder reacties helpt dat positieve dus ook niet
ik lees het wel weer was bij topic niet verlengen
groetjes Grace.

Of dit verstandig is van mij ik weet het niet.

Vraag me nu even serieus af waarom jij de boodschapper van Grace bent. Zij is helemaal niet afgebrand in mijn ogen. Er is geconstateerd dat ze niet positief overkwam en zo kwam haar stukje ook over....Daarom stond haar besluit vast van CM te vertrekken....Waarom dan nog dit stukje en een ander als boodschapper gebruiken?????
He tis dan wel flauw om het forum te lezen en via iemand anders commentaar te leveren.
Ik denk dat je je daar niet voor moet lenen Mariska.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:09
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

CHATULIEM619 schreef:
Dat is dus een misvatting Gerrit. Vaak zie je in de bijbel dat juist pasbekeerde en pas gedoopte mensen de tongentaal ontvangen. Het is bedoeld voor toerusting voor God koninkrijk en dan kan bidden in tongen goed helpen in de geestelijke strijd.

Ik lees weleens over de Gavencursus, ik begrijp dat er dan gekeken wordt of je bepaalde gaven hebt bv met mensen bidden, dat je dan woorden van God ontvangt en ook of je dan in tongen kan praten want het schijnt dat je daar toch bepaalde gaven voor moet hebben.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:31

CHATULIEM619 schreef:
Vaak hebben ze een vriendin en heftig gefrustreerd wat betreft mannen...

Kan, maar ik had het nu even over de praktische kanten...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:24

HENKWAL969 schreef:
Helemaal mee eens.
Emancipatie en feminisme, zijn allebei mode-woorden die hun doel vaak voorbij schieten.
Gelijke rechten is waar het om gaat.

Soms vraag ik me wel eens af of sommige feministen eigenlijk wel blij zijn om vrouw te zijn. En vraag ik me wel eens af of het emanciperen, niet juist leidt tot discriminatie.

Als God de vrouw schept als 'Hulp' heeft dat niet de betekenis van 'Slaaf', maar heeft dat als betekenis 'Gelijkwaardige partner'.
Zonder 'Hulp' is de man 'Hulpeloos'

Is er ook zoiets als evrouwcipatie????

je kan ook de positieve kanten zien Henk, feministes plakken vast hun eigen band (ik kan dat niet eens), zeuren nooit of jij nu eens de vaatwasser in wil ruimen en zetten vast zelf de vuilcontainer buiten.......Stoer toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:21

CROSSROAD317 schreef:
Misschien meekijken op afstand ... astraal reizen of zoiets ... ver af en toch dichtbij ... Slapende smiley

Aan fantasie ontbreekt het je niet...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:58

ANNETTE792 schreef:
16 november , kom je hem kijken? Clown smiley

nee, dan heb ik yoga..... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven