Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:08
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nu komt meteen mijn oma's stokpaardje in me op "niet klagen maar dragen kind!" Het is een uitlaatklep voor sommigen hier,lijkt me niets mis mee,ze doen er niemand kwaad mee. Oke,het kan téveel worden(voor hun zelf)maar zolang ik die mensen hier ook nog positieve dingen zie melden .........och........als ik er geen zin in heb lees ik er overheen(en ben dan dankbaar dat ik zelden iets mankeer) |
Ik erger mij er mateloos aan Leanne, en ik vraag me werkelijk af waar om je ieder ding hier op het forum moet zetten.....aandacht? Net wat Pieter zegt? Natuurlijk heeft iedereen die vrijheid, gelukkig heb je ook de vrijheid om er wat van te zeggen......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 20:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:06
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Ja, leuk zo'n gouwe ouwe.....en fijn dat je er iedere dag weer een leuk nummer opzet..... Mario, bedankt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:45
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Deze link van Alice Miller heb ik van mijn reformatorische psycholoog, dus niet de 1ste de beste.
De kern waar het om gaat is kindermishandeling, en dan zogenaamd voor eigen bestwil. en het niet mogen voelen. bijvoorbeeld: Huilt het kind, heeft ie het helemaal gedaan. Als je je kindertijd niet verdringd, onder ogen kan zien hoe het echt was, kan je ook herstellen.
(En dit geldt natuurlijk niet voor degenen met een gelukkige jeugd :)
Van de 13 boeken die ze heeft geschreven heb ik er een stuk of 6 a 7 gelezen. De laaste boeken zijn het best, want ze komt bij elke boek tot meer en betere inzichten.
Er zijn ook christelijke boeken, gebaseerd op haar boeken, bijvoorbeeld: 'De herontdekking van het ware zelf', auteur Ingeborg Bosch. |
Is Alice Miller niet van het drama van het begaafde kind? Hoe moeilijk slimme kinderen het kunnen hebben????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:43
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Psycho Motorische Therapie Dat jij dat nu niet weet als verpleegkundige |
Het is natuurlijk een illlusie om te denken dat vpk alles weten he? Die illusie heb ik in ieder geval niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:39
|
|
|
[quote=ERIKA129]
Dat begrijp ik, maar mijn vraag was of nu echt iedere bloedafname of verkoudheid hier besproken moet worden......dat is toch niet nodig mensen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:01
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor doop geldt maar één eis: Ken je Jezus als Heer en Heiland? |
Vanuit jouw optiek is dat een eis......Vanuit mijn optiek niet....... Dus zo zie je maar weer, je hebt verschillende waarheden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 17:47
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Is het nu nodig om ieder detail van het ziek zijn op het CM forum te zetten?????? En daar bedoel ik mee: iedere labafname, therapie, verkoudheid edg....... Misschien ook leuk om eens je te zinnen te verzetten en eens over wat anders te praten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 17:43
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | PMT gehad daarna ben ik afgemat. Dus doe lekker niks meer vandaag dan bankhangen en forum bevuilen |
En wat betekent PMT??? Pastorale medische therapie.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:10
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Uhm.....'k zou zeggen: wees blij dat ie het nog doet , hoef je nog niet om een andere |
Ik bedoelde eigenlijk mijn telefoon, die functioneert ook als wekker.... Ik ga wel met mijn tijd mee Visser....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 21:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je brengt me op een idee...is ook alweer een tijdje geleden dat we dat hebben gegeten!!! Maar vanavond witlof met ham en kaas uit de oven... |
Heb jij daar een lekker recept voor Zeeland? Dat zoek ik nog steeds....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 21:54
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mooiste moment....mooiste moment......nou, ik heb vandaag nog niet veel bijzonders meegemaakt. Maar één mooi moment komt er nog wel , nl. dat ik m'n wekker niet hoeft te zetten. |
Je zult het dan wel erg leuk vinden dat mijn wekker om kwart voor zes gaat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 13:33
Onderwerp: Donor week
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat komt mede doordat er randverschijnselen worden betaald uit die pot. voorbeelden te over: rollators, alleen nieuwe scootmobiels, geen maaltijdvergoeding in ziekenhuizen, vakanties uit pgb-potje, etc etc etc |
Klopt Pieter, we zijn in Nederland natuurlijk gewend dat alles kan, overal was wel een potje voor......en dat gaat veranderen..... Dat is hetzelfde met de discussie over de oplopende kosten in de zorg.....alles kon en nu moeten en kunnen we bezuinigen en dat geeft of zich ook wel weer boeiende discussies.......De onderwerpen die ik noemde waren ook alleen maar discussie punten en geen praktijkvoorbeelden....en ik denk zeker dat het goed is daar eens over na te denken..... En misschien was vroeger ook zo gek nog niet met al die mantelzorgers die belangeloos wat voor hun medemens deden zonder dat daar een pgb vergoeding aanhangt.......( ik wordt oud, ik praat al over vroeger.... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 13:28
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
Volgens mij is het forum een uitgelezen gelegenheid om eens te discussieren over elkaars verschillende belevingen van Godsdienst en christen zijn...... Niet een gelegenheid om geloofsgenootschappen waar je slechte ervaringen mee hebt eens erg onderuit te halen en te veroordelen...... Persoonlijk denk ik als je dat doet dat je je verleden nog niet verwerkt hebt....en dat je daar dan maar eens aan moet beginnen......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 27 oktober 2011, 13:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 13:25
|
|
|
GERRIT084 schreef: |
Heb jij al iets gedoneerd dan, of ben jij nu ook iets aan het door geven wat anderen al lang hebben gedaan? En waarom zou ik de mening, of nieuws uit de media niet moeten geloven? En wat jij en anderen zeggen, wel als betrouwbaar en eerlijk moeten accepteren. Voor mij is dat ook wat jij nu doet ook, ongenuanceerd, iets doorgeven. En zo gaat het uitlopen in een ongenuanceerd, ik heb gelijk debat. Dan rest mij nog 1 ding, ik ben nog steeds niet, overtuigt van een veilig registratie systeem, ter bevordering van het donorschap. Ik houd het nog steeds op, mijn familie weet, wat mijn laatste wens is, en verder ga ik niet. |
Je mag me op mijn woord geloven dat ik wel weet waar ik het over heb hoor......je kan me gerust een ervaringsdeskundige noemen.....en zeker niet ongenuanceerd..... Ik merk dat jij gewoon niet anders wilt denken...en dat is heel wat anders dan voor andere meningen open staan, laat staan er over denken dat het niet zo is als jij wel denkt.......en ik weet uit de praktijk dat het wel zo is als dat ik het vertel.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:36
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Willemijn.
Maar wij zijn toch geen rechters en ook geen mensen die berekeken of het nog interesant is om iets te krijgen dat moeten de mensen zelf aangeven vind ik . Sjalom. Martin |
Maar wij betalen er allemaal wel voor....zorgverzekeringen zijn onbetaalbaar aan het worden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 21:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is natuurlijk een heel wrang voorbeeld wat ik gebruikte, maar met de vetgedrukte zin geef je eigenlijk weer wat ik ermee bedoelde. Hoe zit het met de bescherming van de rechtstaat in deze? Als die er niet is, kunnen mensen heel gekke dingen gaan doen. Mag ik dan zekerheden hebben dat ik op zn minst weet dat hier heel scherpe controle op plaats moet vinden. Als het aan dezelfde wetenschap zou liggen, zouden embryo's ook gebruikt mogen worden... |
Maar dan zou je toch nooit iets kunnen geven Chatuliem....je kan er vanuit gaan dat Eurotransplant een correcte organisatie is.....en doneren via andere kanalen gebeurt ongetwijfeld maar niet via Eurotransplant.... Je moet ook nog een beetje vertrouwen hebben in de goede dingen die er ook zijn.....Ik vind het hier allemaal zo verbitterd klinken ....Je kan er best realistisch naar kijken maar dat is mijn optiek wat anders....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 21:39
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Maar van dat wederzijdse respect kan ik van jou kant eigenlijk ook bitter weinig vinden. Ten eerste gaf ik aan (nog) geen voorstander te zijn van donor worden, en al helemaal niet (later) te laten registreren dat ik niet wilde. Vervolgens moest ik met feiten komen, dan doe je het, en is het ook niet goed. Wellicht heb je die progamma,s niet gezien, of helemaal geen weet dat het ooit uitgezonden is. Maar dat neemt niet weg dat ik dus helemaal uit me nek praat. En dat andere, over de zwervers is in een actualiteiten progamma geweest. Niet van de EO of family7, maar er zitten ook andere wereldse zenders op je tv. |
Nou Gerrit, je hebt er wel allemaal meningen over die je een beetje ongenuanceerd op het forum deponeert.......terwijl je iets hebt van 'horen zeggen'.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 21:35
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Dat is een persoonlijke keus, Mario. Die krijg ik niet gratis, dus dat staat los van de vakanties. |
Ze zijn geloof ik allemaal een beetje jaloers....... Nou, ik neem mijn petje er voor af....ik vond overblijfmoeder al een klus.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:38
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
VISSER278 schreef: | Inderdaad. 34 maar. |
Wacht maar tot je groot bent Visser, krijg je weer seniorendagen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat zijn geheel jou woorden, jij kent mij niet, dus je weet ook niets over mijn lichamelijke toestand, laat staan mijn geestelijke. En dat donor gebeuren moet je maar eens terug lezen, ik ga niet in herhaling. En terug komende op de 2e w.o, er zijn zat voorbeelden te lezen en kijken over dit hele gebeuren. En citaten uit boeken en films heb ik nog nooit gebruikt, en ga het hier niet uit een zetten. En wie de moeite in het verleden over het verleden nooit heeft genomen of overgeslagen. Moet zeker ook geen commentaar geven, als het terspraken komt. |
Ik ken je inderdaad niet, maar-schreef ik gisteren ook al- je komt niet echt over als een positief mens meer als een mopperpot........ Jij ziet de nadelen, je kan ook anders kijken en denken wat fijn dat ik zoiets voor mijn medemens kan doen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 19:31
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Infeiten heeft Chatuliem helemaal geen ongelijk, mede dankzij het nazi regiem, en daarvoor hoeven wij echt niet dankbaar te zijn, en J.Mengele is de wetenschap heel wat teweten gekomen. En profiteren heel wat wetenschappen, van de elende van anderen, die het wel met hun dood hebben moeten bekopen. |
Jij vind dat hij geen ongelijk heeft.....dat is heel wat anders.... Ik vind het dieptriest wat je schrijft en absoluut niet onderbouwd......
Weet je wat het is, die mensen die nu allemaal zo blaten zijn -als ze ziek zijn en een donor nodig hebben- altijd ineens van mening verandert......en blazen dan een stuk minder hard van de toren..... He tis altijd makkelijk om vanuit een gezonde positie een mening te hebben en te ventileren ....maar grenzen worden aardig verlegd als het jezelf betreft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:41
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dan nog dit, mocht er binnen de familie ooit iemand een orgaan nodig hebben, waar ik er twee gezonde van heb, mogen zij/hij wat mij betreft er een van hebben. Als iedereen er zo over dacht, zou ook de helft schelen. Waarom dan pas er voor kiezen, als je komt te overlijden? |
Lag het maar zo simpel......het ligt wat complexer...het wil helemaal niet zeggen dat donor nier van jou voor je familielid geschikt is.......dus je verhaal gaat absoluut niet op.....was het maar waar zou ik bijna zeggen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een argument nog niet behandeld is, is het wantrouwen naar de wetenschap toe. Wat doen ze eigenlijk met je lichaam en is daar echte goede controle over. Dat is voor mij het belangrijkste argument om niet mee te doen aan donorschap. In het verleden is het vaker gebeurd, dat men kan doorschieten met de medische proeven. Helaas moet ik denken aan onze lieve Josef, die met tweelingen experimenteerde. Als er geen enkele controle uitgeoefend wordt, ben ik zeer huiverig. |
Dan kom je er wel makkelijk mee weg he? Je weet maar nooit wat ze doen en dan zelfs refereren aan de Tweede wereldoorlog.......zo kan je alles recht breien Chatuliem.....Had ik eigenlijk van jou niet verwacht... Ik hoop van harte dat jij niet eens een donor nodig hebt.......waarschijnlijk praat je dan wel anders.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:13
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
VISSER278 schreef: | Die sneeuwschuivers kunnen nog best een poosje wachten hoor. |
Je veegt je straatje toch wel schoon als wij komen he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:22
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wat een vage opties leg je nu neer, wie of wat doet nooit terzaken, en dat zou u moeten weten. Er is overal een wachtlijst voor, waar door de band genomen afspraken voor zijn genomen. En dan nog, stel hoe dan ook de volgende vraag, nu weiger je de alcohollist, en geef je de lever aan een niet drinker. Hoeveel zekerheid krijg je dan, dat de niet drinker wel gaat drinken of niet. Die garantie krijg je nooit, en dat terwijl de drinker wellicht nooit meer gaat drinken, omdat hij de gevaren kent. |
Niets is zeker in het leven....ook dit niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:13
Onderwerp: Het weer
|
|
|
PIETER649 schreef: | toen ik vanmiddag in zeeland was, scheen t zonnetje. dus ik weet niet wat jullie intussentijd uitgevreten hebben??? |
Had je het leuk bij Visser? Wij gaan binnenkort ook....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 19:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als we het eens over ethiek gaan hebben. De essentiële vraag die hier aan ten grondslag ligt is, moet je iemand medische hulp verlenen als zijn gedrag de oorzaak is tot het probleem. Op het moment dat je die voorwaarde gaat stellen, is het het einde van de medische ethiek. Want dan ga je iemand niet meer helpen die zelf het ongeluk veroorzaakt heeft. Of dan help je niet iemand die als moordenaar veroordeeld is. Iedereen mag een beroep doen op medische zorg, en laten we dat aub zo houden. Anders worden artsen ook nog rechters.. |
Iedere arts heeft behandelingsplicht, moordenaar of niet.........maar daar hebben we het ook helemaal niet over.....het gaat over de richtlijnen van zorg.......stel jij staat op de wachtlijst voor een nieuwe lever die je dringend nodig hebt, maar iemand die zijn lever kapotgedronken heeft krijgt hem eerder zodat jij zieker wordt of komt te overlijden.......? Dat zijn gewoon heikele ethische kwesties.....En vergeet niet dat in Nederland heel veel kan in vergelijk met andere landen qua gezondheidszorg.......wij zijn dus danig verwend want alles kan..... Hier mopperen mensen al als ze een bijdrage aan hun medicijnen moeten betalen........kijk eens in andere landen waar mensen -vooral de onderlaag- alles zelf moeten betalen????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 24 oktober 2011, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 18:50
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Even in het kort, het was een optie om ouderen te doen inslapen als zij ongeneeslijk ziek zijn (inslapen is niet iets voor dieren, dat doe ik ook elke avond) dan die optie, dat stond in een krant van wakker Nederland. Die zal u wellicht niet lezen, en dan geen longen voor een roker, of een lever voor een alcohollist. Ik rook, drink niet, maar dat zou dan discriminatie zijn, al de ziekten die we kennen, althans de meesten zijn welvaart ziektes. Dan zou de hele gezondheidszorg op zijn kop liggen. Dan ook geen nieuw hart meer voor hen die nooit geen lichaansbeweging doen. Die te zwaar zijn, (en er niets aan doen) en noem maar op. |
Als jij ook iedere avond inslaapt wat bedoel je dan te zeggen met ouderen die inslapen??? En waarom zou ik de krant van Wakker Nederland niet lezen?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:46
|
|
|
Ik weet dat er vele christenen bezwaren hebben maar echter zijn deze op bijbelse grondslag niet te verhalen. Eens als Hij terug komt op aarde zullen alle doden opstaan en er zal geen ziekte meer zijn een ieder is dan volmaakt in zijn lichaam. Hoeveel mensen sterven er zonder litekens aan of in hun lichaam
Dank voor je indrukwekkende en open verhaal Erika...... Als er christenen bezwaren hebben moeten ze zo consequent zijn om zelf dan geen donor te ontvangen vind ik altijd.... Gelukkig staan er tegenover het verhaal van je vader ook talloze verhalen van mensen die een nieuw hart, nier of whatever ook dan hebben gehad en waar het goed mee gaat......en die blij zijn met hun 'nieuwe'leven.... Ik vind alleen-en dat zei ik al eerder- dat mensen ook goed geinformeerd moeten worden dat het ook zo af kan lopen als met je vader....helaas....
|
|
Naar boven |
|
|