Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 14:46
Onderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
|
|
|
MVV749 schreef: | Waarom is het vreemd dat ik naar 'eenheidsworst' (wat ik een hele verkeerde woordkeuze vind) verlang? In de eerste plaats vind ik dat saamhorigheid belangrijk is om samen sterk te staan in Het Geloof. We zijn allemaal kooltjes op een brandend vuur. Hoe meer kooltjes, hoe groter en sterker het vuur. Daarentegen, hoe meer verdeeldheid, hoe meer kleine vuurtjes die gemakkelijker doven of geblust kunnen worden.
Je hebt een punt dat er in grote kerken steeds minder identiteit te vinden is. Dat betreur ik. Maar anderszijds betreur ik de verscheidenheid, en daarmee gerelateerde respectloosheid tegenover elkaar, binnen Het Geloof nog meer. Zou ik blij moeten zijn met het feit dat er ruzie's tussen naasten zijn ontstaan door scheuringen in onze Christen Gemeente? Moet ik blij zijn dat mijn broer een andere Geloofsidentiteit heeft aangenomen, wegens 'foute' interpretaties van De Bijbel en Het Woord? Dan zet ik fout tussen aanhalingstekens, want ik kan in dit geval niet oordelen wat fout is, ik weet niet of hij de juiste keuze heeft gemaakt of ik. Ik weet alleen dat we beide een sterke onderbouwde mening voor onze keuze hebben gemaakt en dat we niet meer samen sterk staan in Het Geloof. Nee, we verzwakken Het Geloof alleen maar.
Je mag me hiervoor vreemd vinden, maar ik zou liever zien dat er meer eenheid binnen Het Geloof zou zijn. Simpel en alleen om samen sterk te zijn in Het Woord van God. Al zou er alleen al meer respect voor elkaars mening en onderbouwing zijn, dan gaan we elkaar al meer steunen. Ik doelde vooral op de persoonlijke meningen die we allemaal vurig verdedigen. Dan missen we het punt, want het gaat er niet wie er gelijk heeft. Wederzijds respect wordt al snel uit het oog verloren omdat we er allemaal onze eigen Geloofovertuiging op na houden. Juist die overtuiging is voor ons persoonlijk de enige juiste, dus de ander heeft het fout? Dát zijn juist de dingen waaraan ik me stoor. Dan zie ik veel liever discussies waarin we begripvol en respectvol naar elkaar luisteren en reageren i.p.v. het vuur aan elkaars schenen liggen om ons persoonlijk gelijk te behalen. Ja, dan liever agglomeraties van kerken.
Tot slot: Elkaar vreemd noemen omdat we van mening verschillen schept alleen maar onrust en getuigt mijns inziens van weinig wederzijds respect. Je hebt vaak een sterk onderbouwde mening en dat waardeer en respecteer ik, ongeacht of ik het met je eens bent of niet. Spijtig om dan te moeten lezen dat je vrij vaak jouw waarheid afspiegelt op medegelovigen en dat je daarmee, ook in dit geval, je post zo denigrerend moet openen. Ook hierin zou ik dus liever wat minder individuele identiteit zien. |
Laat ik eerst vanuit mezelf spreken. Heb jaren in interkerkelijke commissies gezeten. Ik weet dus wat het betekent, interkerkelijk samenwerken. Het eerste wat we moesten doen was de kern van onze identiteit opgeven. We mochten het bv niet over de doop of de Heilige Geest hebben. In mijn ogen is dat iets wat je dus niet van een ander mag vragen. Ten tweede merkte ik dat de motieven om dit samen te doen menselijk waren, niet geestelijk. Onder het mom van: samen sta je sterk. De Heer ziet echter niet naar aantallen. Gideon moest het grootste deel van zijn leger wegsturen, om helemaal afhankelijk te zijn van God. Zoals ik al eerder opgemerkt heb: hoe groter de gemeente, hoe groter de kans wordt dat de identiteit vervaagt. Ten derde eenheid is wat anders dan samenwerking. Je kunt eenheid ervaren terwijl je toch andere geloofsbeleving hebt. Ook hier op de site, kan ik rustig stellen dat ik me één voel met anderen ook al gaan ze naar de andere kerk. Het ligt er helemaal hoe je er zelf mee om gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:07
Onderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tuurlijk hebben ze gelijk!! wat is ruim zeven uur nou........niks toch???
(ga asjeblieft niet vragen waarom ik niet naar groningen kom.... ) | Ik probeer alleen maar aan te geven, dat er zo vaak gezeurd wordt dat Groningen zo ver is, terwijl men er zo gemakkelijk van uit gaat dat noorderlingen deze afstand overbruggen. Ede Groningen lijkt wel twee keer zo ver als Groningen Ede. En daar word ik een beetje flauw van. Utrecht is voor Limburgers ook twee uur, maar ik heb geen Limburger horen klagen over de afstand...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | kijk; eindelijk iemand die WEET dat ik gelijk heb.......(uche uche)
kijk maar op anwb route planner, visser; je bent echt heen en weer naar groningen binnen de acht uur, hoor! precies op tijd om 's morgens je wekker uit te drukken. | Het verschil is dat het mij nooit heeft weerhouden om een uitje te bezoeken. Het ligt aan je instelling. Mensen uit het buitenland lachen je uit als je dit ver noemt, en mijns inziens hebben ze gelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 19:54
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ahh, je bent er zo hoor, visser! je doet er slechts drie uur en acht minuten over; en met de eventuele vertraging slechts 25 minuten langer;
een retourtje van 7 uur en een kwartiertje; waar hebben we het helemaal over............
. | Inderdaad dat zijn mijn gemiddelde reistijden voor een CM uitje.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:41
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Je mag zeggen wat je wilt, maar ik voel mij aangevallen en vind dat ik dat mag zeggen. Iedereen zegt wat hij / zij wilt, dus waarom ik niet? Ik heb Chat mij excuses aangeboden, waarom moet hij dan doorgaan mij te vernederen? Dat isook niet eerlijk. Wat ik had vermeld, ja misschien niet slim, maar nu word ee gezegd dat ik de deuren opengezet heb? Kom nou toch, hoever gaat dit nog door? Hier mag iedereen schijnbaar je vernederen en je moet het maar slikken als zoete koek, dat vind ik niet eerlijk, vooral al omdat ik mijn excuses heb aangeboden en heb toegegeven dat het idd niet zo'n slimme was. En dan toch doorgaan, en constant messen in je rug voelen, en beticht worden dat je harde woorden gebruik, is dat eerlijk, is dat christelijk? Dit is voor de laatste Kee hier op hè forum, want ik vind hier mnsen die niet echt eerlijk zijn, d dingen maar half lezen. | Maureen, je kunt alles naar je toe trekken, maar je bent niet de enige geweest. Ik heb zo in de gauwigheid vier persoonlijke bekentenissen gelezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 23:24
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Ik krijg het gevoel, dat dit allemaal draait om hetgeen ik eerder heb geschreven, jammer want zo was het niet bedoelt, ik wilde alleen wat uitleggen, maar er word anders mee omgegaan, en Chat wat jou betreft, ben ik heel teleurgesteld, om iemand dom te noemen, jij kan niet weten noch voelen waarom iemand iets bloot geeft van zichzelf. Jij oordeelt en veroordeelt maar, je weet niet wat je aanricht door die harde woorden van je. Voor mij ben je erg gevoelloos, tenminste zo kom je bij mij over, zeker geen dominee. Jammer, ik had een hoge dunk van je, maar die heb je bij mij de grond ingeboord, ik moet gewoon huilen van je woorden, ieman ag over zichzelf praten, soms helpt dat de persoon. Daarom hoef je niet dom te zijn. En ja, over hoeren gesproken, ik geloof best dat er mensen zijn die daar gebruik van maken, so what, watik ook weet, is dat mensen zo heftig reageren, zelf boter op hun hoofd hebben, wat jij chat, ben jij er ook zo een, hoe staat het met jou? Wees eens eerlijk, al was het alleen naar jezelf, je hoeft het van mij hier niet op te schrijve, maar a bij jezelf na, waarom je zo heftig op alles en iedereen reageer. | Voor zulke bekentenissen heb je een beschermde omgeving nodig. En het is naief te veronderstellen dat het forum deze veiligheid biedt. En je mag wat mij betreft gegriefd zijn en mij van gevoelloosheid betichten, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat er mensen zijn, die staan te popelen om je mee te nemen in hun seksuele fantasieën...Je hebt zelf de deur ervoor opengezet, klaarblijkelijk waren mijn argumenten niet overtuigend genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 22:50
|
|
|
LISA610 schreef: | Nou Chat, ik vind inderdaad dat het van lef getuigt als mensen zo open durven te zijn. Als jij dat dom vind, mag dat natuurlijk ook, it's a free country. Dat van die vrouw heb ik blijkbaar gemist, kan het ook niet terug vinden. Ik vind het absoluut niet nodig dat er allemaal details naar boven komen in een discussie als deze en dat weet je best. Wat ik steeds heb gedaan is uitsluitend een discussie voeren over hetgeen je wel of niet kunt lezen in de Bijbel aangaande dit onderwerp. Maar blijkbaar is het niet mogelijk om op een volwassen manier hierover te praten. Wat ik van jou echter niet begrijp is waarom jij je nu verlaagd tot een niveau waar jij je eerder afwijzend over hebt uitgesproken. Maar goed, wat mij betreft gaat dit topic nu op slot. | Ik vind er een enorme tegenstrijdigheid in zitten wat je schrijft. Als mensen open zijn over dit onderwerp gaan ze toch automatisch details vertellen? Dus ze zijn heldhaftig en je staat niet te trappelen om te lezen wat ze schrijven. Dit forum is niet de juiste plek om allerlei persoonlijke verhalen te horen, en ik begrijp echt niet waarom je dit zo aanmoedigt. Dit is geen therapiegroep en het forum biedt niet de veiligheid die nodig is voor zulke verhalen. In dit topic heb ik diverse keren mijn bezorgdheid geuit over deze verhalen. Helaas werd het met de laatste bijdragen alleen maar erger. Ook dat bewuste gevis van mensen naar persoonlijke verhalen heeft mij doen besluiten het maar een op een wat heftigere toon neer te zetten. Verlaag ik me tot hun niveau? Nee, ik geef met mijn opmerkingen aan hoe laag het niveau dreigt te worden als we nog doorgaan. Tenslotte heb ik genoeg verhalen gehoord hoe sommigen deze uitlatingen gebruiken. Het zou me niet verbazen als deze bekentenissen tot gevolg zullen hebben dat er opeens vreemde mailtjes komen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 20 mei 2011, 00:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:58
|
|
|
LISA610 schreef: | PARDON??? Allereerst is de vraag binnen dit topic oorspronkelijk helemaal niet "wie masturbeert er" maar juist meer of je als vrijgezel christen moet kunnen masturberen. Volgens mij is dat overigens inmiddels wel uitvoerig besproken: er zijn mensen die menen dat het moet kunnen en er zijn mensen die menen dat het niet kan. Er zijn ook mensen die zich neutraal opstellen, die geven geen uitgesproken mening. Een ieder die zich geroepen heeft gevoeld om aan te geven of hij of zij het al dan niet doet, is opener dan de meesten van ons willen of kunnen zijn. Volgens mij is daar best een beetje lef voor nodig. Om dan vervolgens de conclusie te trekken dat we al onze intieme details hier bespreken en de vraag te stellen wie er wel eens naar de hoeren gaat, is me een brug te ver. En om heel eerlijk te zijn vind ik de vraag net zo min gepast als wanneer er op dit forum rechtstreeks wordt gevraagd aan iemand of hij wel eens masturbeert. Ik kan me herinneren dat jij dit ook een zeer ongepaste vraag vond, dus in die zin begrijp ik niet waarom je nu zelf deze vraag op het forum ventileert Chat. | Leg mij eens uit waarom dit nu in jouw ogen te ver gaat. Een vrouw die hier openlijk beschrijft dat en hoe ze masturbeert vind ik veel te ver gaan. En die voordurende zinspelingen naar persoonlijke verhalen vind ik grof en niet door de beugel kunnen. Maar daar reageer je niet op. Bovendien betitel jij hun bekentenissen als moedig, ik vind ze dom. En ik vind dat het totaal niet bijdraagt aan deze discussie. Het geeft me eerlijk gezegd een gevoel van misselijkheid. Waarom dan deze vragen? Om aan te geven, dat het veel te ver gaat met deze bijdrages. Ik verwacht dan ook geen antwoord, ik hoef het niet te weten, maar ik hoop dat ze door mijn opmerkingen tenminste een beetje wijzer worden in hun uitingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:31
|
|
|
Goed, gewoon een vraagje: wie gaat er eigenlijk naar de hoeren? Als we toch bereid zijn al onze intieme details te bespreken hier, is het logisch ook deze vraag erin te betrekken. Naast masturbatie wordt deze mogelijkheid ook benut, bij het gebrek aan een partner... Als je zelfbevrediging vertaalt als soloseks, heeft het hier niks mee te maken. Maar als je zelfbevrediging omschrijft als seks waarbij het alleen maar gaat om jezelf te bevredigen, kan het er wel mee in passen.
Tweede vraagje: maken jullie wel eens gebruik van speeltjes? Er zijn leuke opblaaspoppen voor mannen, er zijn ook wel dingen voor vrouwen die alleen zijn.
O ja, er zijn ook mensen die een sekspartner hebben. Verder geen relatie, alleen maar seks.... Kortom er zijn vele mogelijkheden...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 19 mei 2011, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 21:05
Onderwerp: voor oudere ouders
|
|
|
INEZ910 schreef: | Wat is er theorie aan dat ik het geweldig vind het mee te mogen maken?? En de theorie die jij noemt vind ik zo mooi dat ik het aan niemand wil onthouden.. het is voor mij de basis voor hoe ik mijn kinderen zie en er mee om ga.. ook niet echt theoretisch volgens mij.. | Volgens mij vermeld je dat de kinderen nog thuis wonen. Dus praktijkervaring heb je nog niet. Natuurlijk hoop je als ouder dat er een moment komt dat ze het huis uit gaan. En eerlijk gezegd, daar zit het probleem niet echt. Het probleem is meer een zoektocht, wat wordt mijn nieuwe rol als ouder. Sommigen gaat dat gemakkelijker af dan anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:49
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Zo te zien ...is het alleen een feestje voor de noordelingen | Leo, van jou had ik een slimmer antwoord verwacht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:46
Onderwerp: almere
|
|
|
Tjonge, en zijn er dus mensen uit Almere???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:45
|
|
|
INEZ910 schreef: | Uw kinderen zijn uw kinderen niet, ze zijn de zonen en dochters van 's levens hunkering naar zichzelf Zij komen door u maar ze zijn niet van u, en hoewel ze bij u zijn behoren zij u niet toe.
Gij zijt de boog waarmee uw kinderen als pijlen het leven in worden geschoten. De boogschutter ziet het doel op het pad van de oneindigheid en spant u met al zijn kracht opdat zijn pijlen gezwind en ver vliegen. Laat het spannen door de boogschutter u tot vreugde zijn.
Twee citaten uit: de profeet van Kahlil Gibran.
Mijn kinderen zijn de deur nog niet uit, volgend jaar wordt er wel examen gedaan en een verdere studie gekozen ..en zo hoort het ook. Kinderen horen uit te vliegen, hun eigen leven te gaan leiden. En ik vind het geweldig dat mee te mogen maken. | Tjonge, alsof we die theorie niet kennen zeg..nu graag iets uit de praktijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 15:30
Onderwerp: strandwandeling 25 juni bij strand katwijk
|
|
|
INEZ910 schreef: | Zie reactie Hannah op een zelfde soort opmerking bij de picknick. Wat staat er op een cm ban: gij zult niet mee gaan met uitjes?? gij zult nooit meer ergens komen?? de doodstraf?? Wat een gezeur zeg, bah!! | Hoi Inez, leuke reactie, maar ik denk dat je het punt mist. Het is aan de organisator zelf om te kiezen of hij oud leden meeneemt. Je mag iemand er echter wel op wijzen waarom zo weinig mensen zich aanmelden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 12:24
Onderwerp: roddels
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal
Ik lees hier dat er heel veel geroddelt wordt maar dat gebeurd toch denk ik alleen in de chatroom??? Maar daar kom ik nooit dus ik heb gelukkig geen idee waar het om gaat en dat wil ik eigelijk wel zo houden . Sjalom. Martin | Dat is een misverstand Martin. In de chatbox wordt haast niet over een ander geroddeld. Dit omdat dat ook openbaar is. Het vindt plaats achter de schermen, waarin men onderling elkaar opfokt om negatief over een ander te denken of te spreken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:59
Onderwerp: opzegging
|
|
|
DAVID923 schreef: | nee tuurlijk cross, ze willen schapen die blind volgen zonder toetsen. Mij niet gezien. En ja ik zie de gevaren en waarchuw, wimpel het maar af als onzin.
Jammer dat je niet met argumenten komt over de inhoudelijke punten en redenen waarom ik stop met de EO. | David, je hebt gelijk. Ik ben nooit lid geweest van de EO en zal het ook niet meer worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:52
|
|
|
Hoewel de meeste bijdragen afkomstig zijn van alleenstaande ouders met kinderen in huis, wil ik eens een keer een andere groep ouders aanspreken. Ook omdat ik er zelf nu midden in zit en ik dit eigenlijk de moeilijkste fase vind in de opvoeding.
Mijn kinderen staan op het punt het huis uit te gaan. Vooral bij mn dochter zie ik heel sterk het verlangen om op zichzelf te gaan. Ze is pas begonnen aan de universiteit, heeft opeens hele nieuwe vrienden gekregen en ja, heeft ook meteen verkering.... In dit jaar is ze veranderd van een lieve dochter naar iemand die eigenlijk helemaal niks meer over zichzelf vertelt. Ze gaat volledig haar eigen gang, zit alleen maar op haar kamer, of te studeren, of met de computer bezig. Opeens eet ze niet meer thuis en is meer bij haar vrienden dan dat ze thuis is.....
Ik vind dat eerlijk gezegd heel moeilijk. Met mn verstand zeg ik, het is een hele gezonde ontwikkeling, maar mijn gevoel is daar nog steeds niet. Ik wil haar zoveel mogelijk vrijheid geven en aan de andere kant, als ik haar laat gaan, komt ze dan wel weer terug? Dat laatste is mijn gevoel, ik weet dat ze dat echt wel doet.....
Graag reacties van medeouders, die ditzelfde proces hebben moeten ondergaan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | Chat, ik kreeg het idee alsof je vond dat ik je wilde terechtwijzen ofzo , omdat je dit topic ben gestart. Dat is dus helemaal niet zo. Waar het bij mij om gaat is dat ik weet dat er over een bepaald persoon zeer misselijkmakende geruchten rondgaan die nergens op zijn gebaseerd. En mijn wens was /is dat dit zo snel mogelijk over is. | Op zichzelf is er niks mis mee een ander terecht te wijzen hoor, maar ik heb het niet als zodanig ervaren. Het gevaar dat mensen hier persoonlijke verhalen gaan vertellen is gewoon groot. Dus als je hier schrijft hoe het bij je over komt, is daar in mijn ogen niks mis mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 18:26
|
|
|
Mensen mensen, we gaan veel te ver hier met onze bijdragen. Waar ik al bang voor was, is toch gebeurd: sommigen hebben hun eigen persoonlijke verhaal verteld. Hier is niet de plaats om zulke verhalen te vertellen. Dit is een openbaar forum. Stel je eens voor, dames. Je eigen kinderen kunnen lezen wat je schrijft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 00:18
|
|
|
MIEKJES285 schreef: | eh volgens mij was het de vorige keer afgelast wegens te weinig deelname....(Angelicque had zich al van de lijst geschrapt omdat ze andere plannen had) dus waar jij het vandaan haalt dat dat de oorzaak was... 10 mensen die niet meegingen vanwege haar...kom op zeg had jij geen topic gestart over roddelen...
er zijn gelukkig nog meer leden behalve die 10... dus mensen kom op meld je aan voor een heerlijk dagje uit met elkaar... | Ik roddel niet, ik constateer slechts...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:08
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | NOU EN?je doet alsof het gelijk staat aan vloeken in de kerk. Sjeel is gewoon deelnemer aan een wandeling, niks meer/minder!
zo te lezen is je zoutpot al enige tijd hardstikke leeg, Chat.
van dit soort mierenn**kerij word ik nou kriegel, en mede daarom laat ik mijn abonnement verlopen | Ach joh, wanneer heb je nu eindelijk door waar het werkelijk om gaat. Zelf spreekt me dit niet aan, dus het maakt me echt niet uit wie er op de lijst staat. Maar de vorige keer is het afgelast, omdat er mensen niet wilden komen vanwege deze naam. En ik zie dat hij nu dezelfde fout begaat. Ik kan zo wel 10 mensen noemen die niet komen vanwege deze persoon, terwijl ze het wel leuk zouden vinden om een strandwandeling mee te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:32
|
|
|
PIMPERNEL883 schreef: | mensen die mee willen gaan zijn:
Jan935 pimpernel883 angelique327 | Hoi pimpernel, je vermeldt weer de naam van iemand die door CM geband is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:19
|
|
|
Het gaat me niet om hier roddels te starten, en wat dat betreft ben ik niet blij met mensen die hier aanleiding in zien om te klagen welke roiddels hier een rol spelen. Het gaat me om het principe van roddel. Sommige mensen zijn er zich klaarblijkelijk nog steeds niet bewust van, dat ze met roddel eigenlijk drie mensen beschadigen. Ten eerste het slachtoffer van die roddel, ten tweede de toehoorder, en ten derde zichzelf. Want roddelen over iemand geeft een slecht geweten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 20:37
|
|
|
LISA610 schreef: | Geen idee wat deze opmerking voor toegevoegde waarde heeft Henduk. Als je niet komt hoef je dat ook niet te melden in dit topic. En als dit even een pv-tje aan Chat is, doe t dan gewoon ook pv. | Ach Lisa, negatieve aandacht is toch ook aandacht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:43
Onderwerp: The Passion
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat weet ik nog niet, ik ben zoekende! Maar op dit moment: The world is my country, to do good my religion! | dus humanistisch en socialistisch religieus??? Ik vraag me af hoe jij door de keuring gekomen bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:01
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat is een leuke! Voor welk evangelie sta ik dan? | Dat vraag ik me ook af, in mijn ogen niet christelijk in elk geval. Misschien een slap aftreksel van humanisme en socialisme, maar het heeft weinig te maken met het evangelie wat verkondigd wordt in de Bijbel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:49
|
|
|
AREND003 schreef: | Wat een drukte allemaal! Ik denk vooral dat het een van de laatste stuiptrekkingen van het christendom is, waarmee het bewijst dat het zichzelf aan het uitroeien is! Bekijk alleen al de duizenden mogelijkheden om op wat voor manier dan ook de mogelijkheid te hebben om een "christen" te zijn! Wil de "echte" nu opstaan aub? En bekijk vooral de haat en nijd waarmee ze elkaar te lijf gaan! | Ik zou maar eens wat meer op God vertrouwen. Hij zal nooit Zijn volk ten onder laten gaan. En bovendien, wat voor nut heeft het om ergens bij te willen horen waarvan je uit gaat dat ze er over een paar jaar niet meer zijn. Dat evangelie wat jij voorstaat daar kots ik van. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:42
|
|
|
Het probleem is vaak, dat de mensen voor wie de boodschap bedoeld is, het niet in de gaten hebben, en dat mensen zich aangesproken voelen die er uiteindelijk niks mee te maken hebben. Juist met roddel is het zo moeilijk dat de boodschap terecht komt bij degene die ermee bedoeld is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:26
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Hallo allemaal!
Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.
Wie gaat er mee op vrijdag 3 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen. Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...
Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!): Lisa Jasmyn Billy701 (o.v.) |
en natuurlijk ben ik ook van de partij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 01:30
Onderwerp: eeuuhmm
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Hi Chatuliem. Ik ben het helemaal met je eens. Want ook het toetsen, zal altijd gebeuren op basis van menselijke interpretatie. Zelfs de wetenschappers en taalkundigen zijn niet in staat de Bijbel vanuit de grondtekst naar het Nederlands te vertalen. Ze zijn zelfs niet eens in staat, met 100% procent zekerheid de grondteksten te lezen en begrijpen. Want deze zijn geschreven in talen die niemand meer spreekt. Het hebreeuws, of beter het ivriet dat momenteel gesproken wordt staat minstens zover van het hebreeuws af, als het StatenVertaling Nederlands van ons hedendaagse Nederlands.
De gemiddelde Nederlander is nauwelijk in staat het NBG Nederlands te begrijpen, laat staan het Staten Vertaling Nederlands. En op basis daarvan moeten wij toetsen??????
Ik vertel liever mensen over Jezus en die gekruisigd, die op de derde dag is opgestaan en aan de rechterhand van de Vader zit. In Zijn Bloed is redding en verlossing. Hij leeft en de dag nadert dat Jezus terugkeert, om voor eeuwig Koning te zijn over de schepping. | Allereerst gaat het niet over een bijbeltekst, het gaat om een profetie, die uitgesproken is tijdens de dienst. Het Hebreeuws en het Grieks behoort tot de standaard vakken bij Theologie. Er zijn voldoende mensen die deze taal kunnen lezen, interpreteren en begrijpen. En zelf voel ik me enorm thuis in de Nieuwe Bijbelvertaling.
|
|
Naar boven |
|
|