Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:04
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Van de media ?? Ik las zojuist dat de pensioenfondsen rond een dekkingsgraad van 90 zitten i.p.v. het minimum van 105 ...
Geen geld naar Griekenland ... zou voor ons straks wel eens kunnen betekenen geen geld uit het pensioenfonds ... of erger nog, hoe zit het straks met bijv. de WIA, WAJONG, IVA uitkeringen ?? |
Zie de link in dit verband niet direct. Wat heeft het pensioenfondsen daarmee te maken? De besmetting van de Zuid-Europese landen kunnen heel snel overslaan naar andere gebieden/landen binnen de EU. Je moet feitelijk kiezen tussen welke van de twee rampscenario’s het minst dramatische is. Let wel het is op dit moment heel slecht in de Eurozone en zelfs China wil hieraan zijn steentje bijdragen. Het vertrouwen in het financiële stelsel is volledig weg en zelfs banken onder lenen vrijwel niets meer aan elkaar, maar storten hele flinke sommen geld op de Centrale Bank van Europa. Dit laatste geeft zeer te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:44
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Tot de dag van vandaag ben ik nog nooit zo ver gekomen, jaren geleden even een kortstondige relatie, en dat was het dan. Het woordje trouwen was toen 1x gevallen, maar mijns inziens, was ik daar nog niet aan toe. Nu velen jaren later, was dat van toen een wijs besluit geweest. Maar als ik al een raad van iemand, of de ervaring zou moeten vragen. Is dat zeker niet op cm, dan ga ik liever naar een stel toe dat minimaal 40 jaar getrouwt is. En hoewel die volgens mij steeds dunner worden, zal trouwen voor mij geen optie meer zijn. (is niet veroordelend bedoeld) Maar is meer mijn inzicht van het heden. Maar ook dat kan verkeren. |
Vele berichten op deze topic en dus ook deze bijdrage illustreert het verlangen naar die ware liefde en op zich begrijpelijk. Lief en leed te delen met een levenspartner die er altijd voor je is. Naar mate we ouder worden wordt dit gevoel sterker onderstreept en het juist ontkennen geeft mij meer het gevoel dat de pijn van innerlijk verdriet te meer uit uiting komt. Op ieder z’n potje past een deksel zeg maar en de ware bestaat er voor iedereen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:29
Onderwerp: opbouwen van een relatie
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.
Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden. |
In hoeverre realiseer je dat de geliefde een aanvulling is op je leven Chat en waar zit daar de balans in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:18
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als ik je vertel dat ik gewoon outlook gebruik , dus geen outlook-expres.....en windows XP , heb je dan nog meer tips voor me? Want wat je gequot heb van maris dat ging over windows 7 en outlook expres , en daar kon ik niet mee vooruit. |
Windows Mail, Outlook express zit niet meer in Windows 7..
Jammer maar helaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:32
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Naar ik heb begrepen mag je als alleenstaande tegenwoordig ook pleegouder worden Leonard....Misschien wat voor jou? (de nood is erg hoog momenteel) |
Hmmm....ik zou ze misschien wel te veel verwennen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:28
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
MARRY942 schreef: | maar wel een "lief ding" Frank....God houdt ook van jou! |
Liefde op het eerste gezicht???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:25
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ja, je hebt hier echt een serieus punt. Kweet er helaas alles van... Zelfs als je beiden van dezelfde kerkgenootschap bent geeft nog geen garanties... Hou maar op, schei maar uit... |
Klinkt allemaal heftig Beun ...Hou maar op, schei toch uit geeft aan je een gevoelige snaar aanraakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:20
|
|
|
BEUN656 schreef: | Trouw niet voor je veertig bent En alle geheimen van het huwelijk kent Heus het is nog niet te laat Als je na je veertigste pas trouwen gaat En denk eerst toch altijd goed Trouw nooit alleen om een leuke toet Verkoop je hart toch niet te snel Je sokken stoppen kun je altijd zelf nog wel Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar
Trouw niet voor je veertig bent En alle geheimen van het huwelijk kent Heus het is nog niet te laat Als je na je veertigste pas trouwen gaat Blijf wat langer vrijgezel Vraag maar aan je vader want die weet het wel Ook hij kreeg die goede raad Maar voor hij het wist was het al te laat Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar
Trouw niet voor je veertig bent En alle geheimen van het huwelijk kent Heus het is nog niet te laat Als je na je veertigste pas trouwen gaat Steeds als je een vrouw ontmoet Weet dan heel goed wat je doet Zeg dan nooit ik hou van jou Want voor je het weet is zij je vrouw Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar
Trouw niet voor je veertig bent En alle geheimen van het huwelijk kent Heus het is nog niet te laat Als je na je veertigste pas trouwen gaat Trouw niet voor je veertig bent En alle geheimen van het huwelijk kent Heus het is nog niet te laat Als je na je veertigste pas trouwen gaat Als je na je veertigste pas trouwen gaat |
Nou Beun moet je nog minimaal nog 3 jaar wachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:18
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ja, en die knop is erg handig als je vermoed dat je buurman lekker mee zit te surfen via jouw router... 'T is maar dat je het weet mensen! |
Alles kun je beveiligen Beun ...zo ook de router.
Wep, WPA-PSK, WPA2-PSK ...zijn enkele v.b.
Maar als je alles onbeveiligd laat, maak je de buurman natuurlijk superblij en misschien is dat in het kader een tiende weggeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 13:06
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Net zoals gisteren, zaterdag, vrijdag eet ik niets. Er zijn zo van die dagen dagen dat je geen etek kan verdragen... |
Dacht dat ze in het zuiden een zeer Bourgondische levensstijl erop hielden.
Mijn verre voorvaderen kwamen ook uit het Zuiden ...en dacht daarin nog iets te herkennen van die levensstijl.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 12:40
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zelfde regio zeker |
Zijn de voortekenen op een zeeeeeer strenge winter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 12:38
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
MARRY942 schreef: | sharia? wastat? |
Sharia .....de wet van God en betekent letterlijk 'weg naar de bron'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 12:34
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou en ik dan! Net een nieuwe blouse gekocht (uitverkopie, maar dat stond er niet op), heftig de w.c. aan het schoonboenen met een druppie chloor.... weg blouse....één grote witte vlek! Kan wel janken! |
Dure schoonmaakster ben jij haha....
Misschien zijn er nog meer koopjes in die winkel en valt het achteraf weer mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 01:15
Onderwerp: wie gaat naar het speeddate in amersfoort 19 november 2011
|
|
|
NATHANYA830 schreef: | Wat wel apart is, want het schijnt voor vrouwen vol te zitten...
Ikke ook nie, ik ben ook in Scheveningen |
Ach, zo interessant is het nou ook niet hoor, dat Speeddaten ...ooit me laten verleiden en het gevolg was een heel harem.
Scheveningen, Picknick, Wandelingen met Chat is toch veel leuker, maar goed ik ga misschien wat off-topic.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 18 oktober 2011, 12:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 01:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk juist dat het belangrijk is om er niet in te blijven hangen Leonard en dat is wat je toch wel vaak ziet, ook bij mannen....Dan krijg je op een eerste date allemaal die verhalen over vorige relaties en huwelijken.....Ik zit daar niet op te wachten, het gaat mij om de man.....het verleden komt wel als er iets van een realtie gaat groeien..... |
Dat is juist de grootste fout die de meeste begaan. Nooit zo intens met je verleden worstelen bij een eerste ontmoeting. Wat feitelijk daarmee te kennen wordt gegeven is dat de persoon in kwestie niet (geheel) los is van zijn of haar ex. Goed van je Willemijn dit even onder de aandacht te brengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 01:02
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Zeker invasie |
Echt ...ik pak m'n spullen ...haha
Welkom back Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 00:59
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ...
Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen. Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".
Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)
Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"? Snel (direct, liefst binnen een jaar) Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar) Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar) Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)
De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ... |
Wat mij nogal verbaasd op deze topic is de zinspeling van gevoelens en het ontbreken van de basis van een goede relatie .......ik krijg meer en meer het gevoel van, dat de klik als het ware het doorslaggevende element is in die relatie.
Het is een unicum om te stellen dat een week of een maand genoeg is voor die keuze. Wat ik feitelijk betoog is wel, dat je met een relatie eerst een fundament legt voor je verdere leven met elkaar.
Laatst hoorde ik ook de andere zijde ...het kan ook te lang duren in een relatie, voordat het tot een huwelijk kan leiden. Geleerden zijn het erover eens dat het kennismaken met elkaar niet langer moet duren dan 3 jaar, maar ook korter dan één jaar verhoogt de kans op het mislukken van een relatie.
Al met al zijn het statistieken die nooit in de regel voor iedereen van toepassing is natuurlijk, maar het kan wel de basis zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 03:55
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
COOTJE711 schreef: | beter laat dan nooit |
Zo is het maar net toch .....beter een laat berichtje dan geen bericht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 01:30
|
|
|
ERIKA129 schreef: | En in dat land ben jij vrijwillig gaan wonen Sneeukettingen al om de banden Pieter??? |
Het ergste komt nog ...winterbanden zijn daar ook verplicht ...grrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 01:28
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Oppasmoeder biedt zich aan....25 jaar ervaring en zelf 4 stuks flink groot gebracht.....met liefde! Ik wou dr ook nog wel 6 bij |
Oppassuikeroom biedt zich aan ...0 jaar ervaring ...maar wel met veel liefde en inzet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 01:24
Onderwerp: Lief heb ik je
|
|
|
Leuk zo'n gedicht Jasmijn en welkom op het Forum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 00:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi... Zo voel ik het ook precies.... Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven... Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen. Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt. Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd. Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij... Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten... Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen. Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel... Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters... Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site. Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen. |
Zie vele vergelijkingen op deze site met de plantenwereld en ik als plantendokter kan je wel het één en ander uit leggen...maar de vergelijking is maar beperkt ....planten immers hebben geen gevoel en of emoties en daar gaat het feitelijk om en niet om het uiterlijke geknakte leventje. Als je van binnen beschadigd bent kom je daar moeilijk over heen en ik denk wel eens dat vele onder ons een therapeut zoeken om de oude wonden uit het verleden te herstellen...begrijpelijk dat wel, want het hartzeer gaat niet vanzelf weg … daar gaat een hele poos overheen en geduld van een nieuwe partner, waarin de communicatie vanzelfsprekend de belangrijkste factor is in een relatie. Ik kan me voorstellen dat vrouwen over het algemeen weinig op hebben met de inlevingsvermogen van een hoop mannen en daar zouden wij als mannen toch lering uit moeten trekken. Wat is er mooier om samen in gelukkig in harmonie met God te leven. Dit is voor mij althans het snoer waarop ik richt en hoop de partner daarin gelukkig te kunnen maken. Denk dat we d.m.v. communicatie, zo ook op deze site op de goede weg zitten, want je merkt dat daardoor veel pijn/emotie/verdriet, verwerkt kunnen worden en dus daarmee de weg wordt geopend naar een eventuele goede relatie.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 17 oktober 2011, 00:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 00:25
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kunnen we dit topic ff schoonhouden van onzin? |
Inderdaad we moeten wel on-topic blijven ..Chat en geintje kan leuk zijn, maar het streeft nu zijn doel voorbij. Is er al een lijst Chat??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 00:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn mooiste moment: vanmorgen zijn mijn zoon en dochter gedoopt (volwassenendoop). Mijn zoon had ik 5 jaar niet gezien....nog een dochter was daar ook bij, ook 5 jaar niet mogen zien...en nu...nu heb ik ze allemaal geknuffeld! Mijn dag kan niet meer stuk....(en mijn pakkie papieren zakdoekjes is leeg) Hem alleen zei de eer! |
Heel mooi moment voor jou en je kinderen. Zo zie je dat Heiligen Geest werkt in mensen hunner harten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 22:09
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
MARRY942 schreef: | Oeps...das wel ver lopen vanuit Gouda....ik denk er nog effe over |
Ach ...wel/nee ..gewoon met z'n allen in een busje ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | geef gewoon de duitsers de schuld joh wij hebben t toch altijd gedaan |
Ach.. zelfs de wind die er vandaan komt deugt nog niet..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:44
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
PAULA396 schreef: | Ach jammer had ook wel mee gewild naar de sauna, maar volgens mij loopt het hier vast op .principiele bezwaren. |
Valt wel mee hoor Paula ...er volgens mij ook een topic over welness als ik me niet vergis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:31
Onderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
|
|
|
YRMA431 schreef: | Mij lijkt het ook leuk om mee te gaan. Ben nu even tijdelijk lid maar ik hoop niet dat dit erg is |
Deze activiteit is van de leden zelf Yrma en je kunt altijd het forum volgen ...ook al ben je geen lid. Welkom op het forum en eventueel in Scheveningen en voor de rest organiseert Visser deze activiteit voor verdere vragen etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:21
|
|