ChristianMatch

Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:56
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

[da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 15:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:47

MIEKE364 schreef:

Plaats eens een goede en positieve bijdrage aan de topic hier. Je verliest je in bijzaken. [da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Jezus houdt van je....en ik ook....... Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 15:00
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:44

PIETER649 schreef:
Ik geef eerlijk toe dat ik Solafide ook wel eens een kip zonder kop heb genoemd. Verlegen lachende smiley
Maar ja, toen praatte ze ook als n kip zonder kop dus was het feitelijk geen schelden.. Coole smiley met zonnebril

Pieter de maat/norm van alle dingen ..........ik kan me inderdaad niet aan je maat meten............Ben maar een falend mens Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:15

En je weet het Mieke.....JEZUS HEEFT JE ZEER LIEF........HIJ ALLEEN KAN JE REINIGEN VAN ALLES WAT NIET VAN HEM IS,..........en....Hij wacht op je Mieke...
Gods zegen lieverd Verliefde smiley Kussende smiley Ik hou van je hoor, omdat Jezus van je houdt! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:41
BerichtOnderwerp: Een deugdelijke vrouw!

ANNETTE792 schreef:
Nou....als dat eens zou kunnen Lachende smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:26

IMKE917 schreef:
Amen!!

Efeziërs 6: 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Dit is de strijd die er gaande is.

Zeer mee eens Imke. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:18

CROSSROAD317 schreef:
Je vraagt hoe jouw stelling overkomt, nou op mij persoonlijk vind ik je standpunt voor een nuchtere diepfries, niet getuigen van enige (bijbelse)realiteitszin. Oftewel, ik vind je standpunt onbijbels.
Lees Handelingen 16 vers 16 maar eens..... 16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. (NBV)
En speciaal voor jou Thomas ..... 16 En it barde, do’t wy hinne gyngen ta it
gebet, dat in tsjinstfaem ús tomiette kaem, dy’t in wiersizzende geast hie, en mei hjar wiersizzen hjar hearen gâns gewin brocht. Knipoog smiley

Ja....en vergeet niet, wat er in ves 18 staat....hoe Paulus er mee omging....... hij gooide er EEN GEEST uit IN NAAM VAN JEZUS CHRISTUS en zo vervolgt de tekst......."En op datzelfde moment ging de geest uit haar weg."
Waarmee hier toch bewezen is, dat het hier om een GEEST ging door wie die vrouw haar waarzeggerijpraktijken bedreef.

Handelingen 16 :
16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. 17 Terwijl ze achter Paulus en ons aan liep, schreeuwde ze aan één stuk door: ‘Deze mensen zijn dienaren van de allerhoogste God en verkondigen u hoe u gered kunt worden!’ 18 Dat ging verscheidene dagen zo door. Toen Paulus er genoeg van kreeg, sprak hij de geest als volgt toe: ‘Ik beveel je in de naam van Jezus Christus: verlaat haar!’ En op datzelfde moment ging de geest uit haar weg.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:04

LEANNE226 schreef:
Rolling On Floor Laughing(msn taal Knipoog smiley )

Dank je Leanne....weer wat geleerd... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:53

LEANNE226 schreef:
Net zoiets als "LOL"(lots of laughs) Sola,geen belediging,een brede lach zeg maar

En wat betekent ROFL dan? LOL is niet wat er staat volgens mij....Dus kun je exact ziijn s.v.p....? Bij voorbaat dank.

Wie heeft het hier over een belediging? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:48

JEANFRITS816 schreef:
ik ben het helemaal met je eens solafide. Hou je verre van dingen als waarzegerij. Sommige mensen willen dat soort dingen toch doen,ze zijn zoekende het is van hun niet verkeerd bedoeld en wil zeker niet de indruk wekken hun te willen veroordelen.

Het gaat niet om iemand te veroordelen. Dat is hier helemaal niet aan de orde.

Het gaat om voor deze duistere zaken krachtig te waarschuwen.

De Enige die alleen kan veroordelen, zijn niet wij mensen, maar God. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:40

LEANNE226 schreef:
ROFL Clown smiley

Wat betekent ROFL? Is dit geheimtaal......?Je zit hier op een openbaar forum, dus s.v.p. enige explicatie........ Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:33

MARIJAN072 schreef:
Ook ik ben best nuchter, maar toch denk ik dat je de invloed van bijv. waarzeggerij niet moet onderschatten. Ik denk dat Satan zeker wel macht heeft en zulke dingen gebruikt, om zijn macht uit te breiden. Ik hou me er liever helemaal niet mee bezig. 'k Heb ook moeite met programma's (op RTL?) waar mediums optreden, daar kijk ik dus bewust niet naar. Door je met zulke dingen bezig te houden, stel je je open voor duistere machten. Ik houd me dan liever bezig met Gods Woord.

Weer verstandige woorden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:29

THOMAS968 schreef:
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?

Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.

Thomas, nuchtere diepfries.

Nuchtere diepfries kip zonder kop lijkt me eerder......... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 7 maart 2010, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:24

zelf weggehaald

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 7 maart 2010, 17:27
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 03:49
BerichtOnderwerp: ingekakte cake

JOLAN931 schreef:
Hey allemaal,

ff een heel blond vraagje aan alle bakkers enzo.

Sta ik met liefde van die kleine caketjes te bakken, Kwijlende smiley en wat gebeurt..... Gefrustreerde smiley
na afloop zakken die dingen in mekaar. Huilende smiley, smiley in tranen

vriendjelief bedient met liefde de mixer Verliefde smiley dus daar kan het niet aan liggen.

hoe krijg ik cakejes die niet inzakken???

laat het even weten please, dit is super belangrijk Knipoog smiley

Heb je misschien de deur van de oven veel geopend? Misschien is er lucht bij gekomen?
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 03:44
BerichtOnderwerp: Té tolerant?

Jezus zei:" laat los en je zult losgelaten worden!" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 03:29

JILL658 schreef:
Sorrij hoor Solafide,

Maar je hebt het totaal mis. Je hebt mijn stukje niet goed gelezen.
Ik ben hier niet mee bezig. Gefrustreerde smiley
Had je je goede bril niet op Coole smiley met zonnebril
Hopelijk krijg ik van jou een goede reactie, want ik ben wel benieuwd hoe jij daar mee omgaat Knipoog smiley

Jill, mijn reactie was niet gericht tegen jou. Ik werd eigenlijk door de reactie van Arjan geprikkeld, omdat het zo horizontaal verwoord werd.
Alsof waarzeggers op menselijke wijze de toekomst voorspellen, alsof het een bepaald beroep is en dat is niet waar. Ze krijgen door geestelijke machten bepaalde boodschappen. Waarzeggerij is een duistere wereld.

Ik persoonlijk zou mensen hiervoor waarschuwen, dat er duistere machten zijn en dat het ronduit erg gevaarlijk is om je daarmee bezig te houden of je er mee in te laten.

Ook zou ik proberen om uit te leggen, dat alleen Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is en dat Hij alleen je kan behoeden voor deze duistere geestelijke wereld en dat Hij alleen je die zekerheid en voldoening en je de juiste antwoorden kan geven voor je ongewisheid in het leven.

Ik zou mensen erop wiijzen, dat er heel wat mensen zijn, die ervaringen hebben met die duistere geestelijke wereld en zich bekeerd hebben tot Jezus Christus en ik zou proberen, als ik ze heb, om ze getuigenissen hiervan te laten lezen

Voor de rest denk ik, dat ik er duidelijk in ben geweest hoe, naar mijn smaak, men dient te handelen met bepaalde "entiteiten" in je huis....die moeten er DIRECT UIT, zonder pardon.

Ik heb zo mijn ervaringen met duistere machten....en daar wil ik totaal niets maar dan ook helemaal niets mee te maken hebben. Dank je feestelijk! Daar heb ik echt enge ervaringen mee gehad.

Er zijn mensen, die denken, dat zij de duistere machten kunnen beheersen......nou vergeet het maar. Die zijn veel te sterk voor mensen. Duistere machten beheersen jou.

Als mens heb je daar normaliter geen zicht op, tenzij je daar een bediening voor hebt gekregen, omdat het de onzienlijke wereld betreft.

De eerste psychiater Carl Jung dacht ook, dat hij wel even zich met alles en nog wat kon bezighouden en heeft zich opengesteld voor deze duisternis.......was zogenaamd wetenschappelijk bezig.....Ja, ja....alleen Jung werd een instrument in de macht van deze machten i.p.v. dat hij macht had over deze machten. Wist hij veel. Hij was bepaald geen wedergeboren christen m.i..

Rond zijn persoon zijn echt geen onschuldige dingen gebeurd. Alleen al het feit, dat hij bepaalde mensen in zijn gedachten kreeg, heeft veroorzaakt, dat deze mensen kort daarop stierven. Dat Jung zich voor deze duisternis zich heeft opengesteld is dus niet zonder consequenties gebleven.

Voordat de Heer in mijn leven kwam, heb ik me nogal met Jung beziggehouden en heb ik Jungejaanse dromen gedroomd...heel duidelijk en deed ik aan droomuitleg bijv....

Alleen Jezus heeft die machten kunnen overwinnen en alleen Jezus kan deze krachten en machten aan. Daar kun je als mens niets tegen uitrichten.

Er is maar één remedie en die is......vluchten naar Jezus en schuilen bij Hem en om Hem te vragen je te beschermen tegen deze machten en Hem te vragen in gebed om je huis volkomen te reinigen van alles wat niet van Hem is en te vragen dat Hij je huis wil vullen met Zijn Geest en met Zijn engelen en ook om een engelenwacht om je huis heen te zetten, zodat er geen kwaad meer in kan komen. Je kunt ze ook in naam van Jezus gebieden je huis te verlaten, want voor Jezus moeten ze wijken....en dat weten ze ook, zoals we dat ook uit de bijbel weten.

Zo ben ik in ieder geval met die zaken omgegaan en evenzo heb ik ook gebeden voor mijn familie en naasten, dat ze beschermd worden tegen de duistere wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 03:59

Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: rells hoekie

Welcome back Rel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:00
BerichtOnderwerp: Gehoorzaamheid

Gal 3,28
Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.

Wat is hier dan van te zeggen? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 18:48

VINCENT394 schreef:
Ik denk dat de vergelijking met de blinde man in deze niet opgaat. De kern van mijn verhaal is namelijk dat ik niet pretendeer het beter te weten dan de man die op de afgrond toeloop. Om in jouw analogie te blijven, ik kan deze blinde man zelf meenemen op een pad waarvan ik denk dat het juist is. Dit is niet mijn stijl. Veel liever wijs ik hem op de Gids waarvan ik zeker weet dat Hij het goede pad kan bewandelen.

De leiding van God in ons leven is groots en ik geloof oprecht dat Hij ons leidt naar de plaats waar Hij ons wil hebben.

Dus in plaats om anderen te ' vermanen' om eens met een verschrikkelijk woord te spreken, wijs ik ze liever op Hem die het zeker weten goed heeft.

Vincent

PS:
Jouw opmerking over sex voor het huwelijk ga ik hier niet op in. Ik ben het er echter hardgrondig mee oneens. Juist deze krampachtige houding, die m.i. uit een oude cultuur komt ipv Bijbelse waarheid, zorgt ervoor dat er juist binnen de traditioneel-christelijke gemeenten zoveel ongelukkige huwelijken zijn. Dit omdat ik vaak heb gezien dat mensen (te) jong trouwen en kinderen krijgen, zonder eerst elkaar goed te leren kennen.

Wiens eer zoek jij Vincent? Die van jezelf of die van God?

En wat betreft mijn houding tegenover sex........dat heb ik zelf door persoonlijke levenservaring mogen en moeten ervaren, dat God in Zijn Woord gelijk heeft en door er eigen schade door op te lopen om ermee om te gaan tegen datgene in wat er in de bijbel staat.

Ik heb persoonlijk ervaren hoe funest het is om voor het huwelijk met iemand geslachtelijke gemeenschap te hebben want ik ben n.l. iemand geweest, die er helemaal geen been in zag om voor het huwelijk met iemand geslachtsgemeenschap te hebben.

Toen dacht en sprak ik net als jij, maar dat is een weg, die eindigt in de afgrond en daar was ik ook ingevallen, zo'n 33 jaar geleden en ik kon er zelf niet meer uitkomen.

Gelukkig heeft God in Zijn grote erbarmen en genade mij er weer uitgetrokken.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 15:01
BerichtOnderwerp: Een kind

MAR907 schreef:

Een kind.

Een kind vol angst en pijn, die niet begrijpt waarom mensen zo zijn.
Die niet weet wat het is om onbezorgt te kunnen spelen,
Die niet weet wat het is om kind te zijn, die niet weet wat het is om hun dromen te delen.maar die zelf alleen maar een speelbal zijn.

Een kind dat heel zachtjes huilt,bang dat iemand haar hoort, bang voor de gevolgen die het heeft, waneer ze huilt en iemand haar ziet.bang voor de nacht en voor wat er gaat komen.en niemand nee niemand om haar te troosten.

Een kind dat zich afvraagt, waarom ze leeft.
En dat zichzelf de schuld van alles geeft,
want als zelfs je moeder niet van je houd,
ja dan doe je in je kinderleven toch al heel wat fout!

maar ooit op een dag, komt elke ouder voor God te staan, en dan zullen we moeten verandwoorden hoe we met de kinderen die Hij ons toevertrouwde zijn omgegaan.

Dan zal het oordeel van God over hen komen op grond van elke kindertraan.
Want het bloed van een vermoorde kinderziel weegt voor God heel zwaar!
de kinderen zijn immers toch die kleine waar God in zijn woord duidelijk overspreekt:

Het is beter een molensteen om je nek te doen en je in het diepst van de zee te werpen, dan een deze kleine tot zonde te verleiden.

God houd zeer veel van kinderen.

@Pearl

Matteüs 5:4
Gelukkig de treurenden,
want zij zullen getroost worden.

God ziet jou, Hij zal jou tranen weghalen.

Shalom.

God ontferme Zich over dit kind. Hij behoede en beware het en geve het eeuwige vrede........Moge dat kind rijkelijk gezegend worden in Jezus Christus Onze Heer....want Jezus Christus is over dat kind met innerlijke ontferming bewogen en heeft het lief met een eeuwige Liefde.

Gods zegen!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 02:40

MAR907 schreef:
Ik ben blij dat ik daar niet over hoef te oordelen, dat doet de Heer.
De Heilige Geest spoort zeker niet iemand aan om uit dit leven te stappen.
Wij als mensen praten makkelijk voor God, maar dat zie ik anders.
Zoek eerst het Koningrijk van God.

Nee, inderdaad, de Heilige Geest kan ueberhaupt niet mensen aansporen om wat voor een zonde dan ook te doen, maar toch zondigen mensen.......maar daarvoor heeft God Zijn Zoon geofferd aan het kruis....
en de Heilige Geest verheerlijkt Jezus Christus en neemt uit het zijne....
Hij is de trooster........ Niemand kan zeggen Jezus is Heer dan alleen door de Heilige Geest.....

Ik zoek al meer dan 30 jaar het Koninkrijk van God........

Ik vind je af en toe erg criptisch in je tekst...moeilijk te volgen voor mij..... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:57
BerichtOnderwerp: Het Onze Vader, een christelijk gebed?

SOLAFIDE630 schreef:
Uit bijbelstudie ``Lijden aan belijden`` van Ab Klein-Haneveld.
1 Kollossenzen 3 : 12 lezen wij:``.......of welke variant in de loop der eeuwen ook bedacht is...

einde citaat van Klein-Haneveld

Ik laat het hier maar even bij om uit de bijbelstudie van Klein-Haneveld te citeren.

Denniss schreef:

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om dit uit te werken! Waardevolle bijdrage in mijn ogen!

Thnx en graag gedaan Denniss......... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 4 maart 2010, 02:00
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:38
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid

SUSANNAH475 schreef:
idd. Solafide Knipoog smiley

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:36
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid

MAR907 schreef:
Een pesoonlijkheid stelt dat de ene waar is, het andere DUS niet waar is.

- geloven wat de ander zegt.
- afwijzen wat een ander zegt.

Iemand met veel zelfvertrouwen heeft doorgaans ook een sterke persoonlijkheid.

BE YOUR SELF.

Ik vrees, dat ik je niet zo kan volgen Mar........ Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Het Onze Vader, een christelijk gebed?

DENNISS669 schreef:
Bedankt voor het compliment! Lachende smiley Kun je me misschien de exacte link laten weten? Alvast bedankt!

De bijbelstudie heet overigens: "Lijden aan belijden" en die kun je bij www.bijbels-panorama.nl GRATIS bestellen op een CD, die je zelf kunt samenstellen uit het aanbod van bijbvelstudies, die weer op hun site staat en dus niet direct te downloaden zijn. Er staan trouwens ook bijbelstudies op, die je meteen kunt downloaden, mar daar hoorde deze bijbelstudie dus niet bij, die heb ik zelf samengesteld uit door mij gekozen bijbelstudies, waaruit je kunt kiezen om daar zelf een CD vol, je gratis te laten toesturen...,.

===================

Uit bijbelstudie ``Lijden aan belijden`` van Ab Klein-Haneveld.
1 Kollossenzen 3 : 12 lezen wij:``Zo doet dan aan``, want wij zouden aandoen, zegt dit vers, net als in vers 10 en we zouden eerst wat anders afleggen, uitdoen...het gaat over bekleding, het is een soort beeldspraak, we zouden aandoen de NIEUWE MENS; dat is vers 10 en in vers 12: "zo doet dan aan als uitverkorenen Gods, Heiligen en beminden, de innerlijke bewegingen der barmhartigheid, goedertierenheid, ootmoedigheid, zachtmoedigheid, lankmoedigheid, verdragende elkander en vergevende de één de ander, zo iemand tegen de één een klacht heeft, gelijkwijs zoals Christus u vergeven heeft, doet ook gij alzo.

Dat is een duidelijke uitspraak: zo iemand tegen de één een klacht heeft, zou hij vergeven.....en ja....eigenlijk is daar helemaal niets aan toe te voegen natuurlijk, want het is precies zoals de Heer het doet naar ons toe.

Ik weet wel, en daar hebben we het nu vandaag o.a. over, dat dikwijls gedacht wordt, dat het zo niet is. Men denkt, "dat wij hebben ontvangen de vergeving der misdaden, naar de rijkdom van onze belijdenis" en zulke woorden STAAN NIET in de bijbel.
Het KLINKT wel alsof het net Statenvertaling is,maar dat komt omdat er staat, dat we hebben "de vergeving der misdaden naar de rijkdom Zijner GENADE" in Efeze 1, bijvoorbeeld. Maar dikwijls wordt gedacht, dat vergeving alleen kan worden ontvangen op grond van belijdenis, zodat wij onze zonden moeten belijden naar de Heer toe, nou ben ik blij, dat de bijbel dat niet leert, in het algemeen niet n.l. en daar ben ik heel blij mee, omdat je daarmee natuurlijk DAGWERK van kunt hebben he. Dan kun je wel aan de gang blijven, of zoals ik iemand gekend heb, die zei:"En daar wordt ik zoooo moe van!", MAAR DE BIJBEL LEERT DAT NIET. Waar het vandaan komt dat hele idee, is mij ook niet bekend....ik heb het nooit kunnen achterhalen.., het wordt bekend verondersteld...er wordt gedaan alsof het ook bijbels zou zijn....en ik kan het in heel de bijbel niet vinden.

Kijk, wat ik in mijn bijbel vind, is weleswaar dat er staat, nou laat ik eerst de schriftplaats even noemen, waar het woord belijden voorkomt in het N.T. dat is Mattheus 3 : 6, daar staat, dat mensen kwamen tot Johannes de Doper en werden van hem gedoopt in de Jordaan, belijdende hun zonden. Maar ik denk altijd, als Johannes erop moest wachten totdat ze al hun zonden tot die dag beleden hadden, dan kwam je die dag toch niet meer aan dopen toe......LIJKT MIJ....,waarmee ik maar zeggen wil, dat het een bijbels gegeven is, met name ook hier in Matth. 3 : 6, dt als men tot geloof komt in de Here Jezus Christus, kortom...als men zich bekeert...want daar gaat het over, want dat is ook de term die daar gebruikt wordt ook in Matth. 3, als men zich bekeert, is het een normale situatie, dat men aan de Heer....aan Gopd als u wil, belijdt dat men een zondaar is.En dan belijdt men dus inderdaad zijn zonden.....of men die SPECIFIEK OOK MOET OPNOEMEN - ik zeg altijd ook....als u er behoefte aan hebt, dan zou ik dat ZEEEEEKER niet nalaten, dan zou ik dat ook zeker doen, maar dat het VOORWAARDE is VOOR VERGEVING, dat is natuurlijk niet waar en ik zeg NATUURLIJK, omdat ik ervan uitga, dat u dat allemaal weet.

U weet toch hoe onze zonden zijn weggedaan en daarmee VERGEVEN? Die lees ik dan bij voorkeur uit ehh, als ik iets meer tijd heb lees ik hem uit Romeinen Hst. 5: "God echter, bevestigd Zijn liefde jegens ons dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaren waren, toen wij nog krachtelozen waren, toen wij nog vijanden waren, toen wij nog zwak waren",of wat er nog staat allemaal, dat lijkt me duidelijk...en bovendien staat het niet eens zo, er staat : "Christus is te zijner tijd".....toen hadden we er nog helemaal niets meedoen, toen werd ons ook niets gevraagd, wij waren er nog in geen, pak hen beet, 2000 jaar of zoiets,....dat ging buiten ons om....en dat is maar goed ook, want anders was het misschien niet gebeurd, als het van ons afgehangen had..... 2 Kor. 5, daar staat: "wij oordelen, dat indien 1 voor allen gestorven is, zij dan allen gestorven zijn..en Hij is voor allen gestorven... dan noemen we er nog een paar.....: "De zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen"...- er staat niet: "de zaligmakende genade Gods is verschenen aan allen die hun zonden BELIJDEN" en ook niet: "de alles zaligmakendende genade Gods is verschenen aan allesn die uitverkoren zijn..of welke variant in de loop der eeuwen ook bedacht is...

einde citaat van Klein-Haneveld

Ik laat het hier maar even bij om uit de bijbelstudie van Klein-Haneveld te citeren. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:50

MAR907 schreef:
Inderdaad is het moeilijk, ondanks dat ik mijn vrouw verloren heb, doordat ze zichzelf van het leven beroofd heefd, geloof ik toch dat dit tegen Gods wil is.

God is een schepper en geen vernietiger.

Als wij naar "naar gods beeld zijn geschapen?" dan zijn wij scheppers.

God is God en Zijn gedachten zijn altijd hoger dan de onze.

Wat vindt je dan van het feit, dat God de Vader Zijn eigen Zoon aan het kruis heeft genageld of liever de kruisdood heeft opgestuurd......???????? Want dat was de enig juiste weg.......Gods Zoon als OFFER VOOR ONZE ZONDEN.......hET ONSCHULDIGE LAM aan het kruis genageld. Dat moest voor God de Vader gebeuren om zo het volmaakte offer te krijgen voor de zonde. God kan ansders niet de zonde door de vingers zien.

Ik vind, dat je het een beetje te simplistisch benaderd.....

Was Jezus Christus vernietigd dan...?????? Nee hoor, want God de Vader heeft Hem OPGEWEKT.........vOOR gOD IS NIETS TE WONDERBAAR.....

Is jouw vrouw dan verloren????? Waar staat dat? Ook houdt God van haar en als zij gelooft in de Heer dan is ze behouden, zowel voor haar dood als na haar dood....als ze in haar leven het eeuwig leven had, dan heeft ze dat dus voor EEUWIG ook al is zij gestorven..... want Zijn genadegaven zijn onberouwelijk. Eens gered altijd gered. God komt daar niet meer op terug. Dat kan gewoon niet.

Jezus is ook voor haar gestorven, ook al zou dat zonde zijn.......Hij is voor ALLE ZONDEN gestorven....ook dan voor zelfmoord....maar nogmaals ik weet geen passage, waar zelfmoord als onvergeeflijke zonde wordt betiteld.

Je weet toch, dat de enige zonde, die voor God niet te vergeven is, de zonde tegen de |Heilige Geest is en die heeft zij en anderen niet begaan m.i.. Ik kan er niets anders van maken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:22

MAR907 schreef:
Ik weet het niet, ik denk zelf:
dat "gij zult niet doodslaan" ook met jezelf te maken heeft.
Ook jezelf doodslaan hoort daarbij.

Shalom.

Weet je dat ZEKER????? Ik niet.......voor mij slaat dat op een ander doodslaan........

Ik vind het moeilijk en niet zo makkelijk te beantwoorden..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:18

LIESBETH326 schreef:
Dat ik dit thema aankaart komt niet zozeer voort vanuit mijn werk als hulpverlener. Op het werk zie ik het als mijn taak om mijn werk goed te doen en niet zozeer het verspreiden van mijn eigen (geloofs)overtuigingen. Dat ik de gelegenheid krijg en neem om daar bij gelegenheid iets van te delen, is wat anders...
Waar ik wel op doelde was de christelijke levensstijl in het algemeen... Kunnen wij als christenen té mild zijn? Zijn we dan eigenlijk geen lauwe christenen?

Je hebt gelijk... wij als christenen kunnen volgens mij nooit beweren volledig voor de bijbelse waarheid te staan. Jezus is Dé Waarheid!

Maar neem nog eens het voorbeeld van abortus... Als mensen direct vragen aan mij wat ik van abortus vind, waarom zeg ik dan niet simpel: ik ben TEGEN, omdat.... Maar ik bespeur in ieder geval bij mezelf dan gedachten als: wie weet, heeft de vraagsteller zelf wel een abortus laten doen óf bijvoorbeeld deze zelfbeschuldigende gedachte: dat is eigen wel heel ongenuanceerd van me.
Dus voeg ik er een 'maar' aan toe. Maar daarmee ontkracht ik toch min of meer mijn eigen overtuiging en sta ik niet meer volledig De Waarheid, Jezus toch?

Je kunt toch tegen diegene zeggen, dat jij het PERSOONLIJK als moord ziet of als zonde of als niet juist?
Je kunt toch je eigen mening t.a.hiervan ventileren? In de trant van......ik persoonlijk zie het zo en zo.....

Ik kan me voorstellen, dat je daarmee in conflikt komt, als je eigenlijk tegen abortus bent, maar dit dan niet naar een ander toe verwoordt. Dat conflikt ken ik ook wel en dan vind ik mezelf een slappe hap en krijg het dan daar erg moeilijk mee. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 3 maart 2010, 20:18
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 23 Volgende
Pagina 10 van 23