Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:26
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hey coach... hoe lang ga je dat volhouden?? Succes met alles en God bless!
GrZing! |
Hihi... k wist ut
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:28
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Woeeeeeeiiii
Gereserveerd voor Zaterdag 20 Nov. om 18.30 voor 6 personen!!
Nogmaals het adres: Witte de Withstraat 16 3012BP Rotterdam
Voor die mensen die liever niet in de stad parkeren is het adres aan te lopen vanaf metrostation Leuvehaven, bereibaar met metrolijn D! (Centraal Station - Spijkenisse Akkers)
Laten we gewoon buiten voor de deur afspreken! Mensen die er toch nog niet helemaal uit zijn hoe ze er gaan komen, mail me ff dan vogelen we het samen uit |
k Heb geen idee... Rotterrdam; wer leit dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:04
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
1 ferme one-way knuffel voor Tess!
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:47
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
HENK710 schreef: | Daar gaat zijn bankgeheim CM is net de RIVD...niets is meer lang onbekend |
Hihi... volgens mij schat jij de RIVD iets te hoog in?
Oeps... als jullie nu 3 weken niets van mij horen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:27
Onderwerp: Zondigen
|
|
|
[quote=MARIAN519]Hoi Marian, dat is wel intriest voor jouw moeder. Ik vind zelf in 1 Cor. 7 wel een antwoord staan: de kinderen zijn geheiligd in de ouders. Dacht eigenlijk dat dit ook gereformeerd denkgoed was. Maar mss werd dit in de kerk van jouw moeder anders uitgelegd?
1 Cor. 7: 14 Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 10 november 2010, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 18:39
Onderwerp: GEDACHTE
|
|
|
k Dacht altijd; k denk dus ik besta. Maar nu Margreet heeft opgehouden te bestaan denk ik daar toch anders over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 18:31
Onderwerp: lange lappen
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Ik lees die lange lappen tekst ook niet...... wel een goed idee van jou Zing! Misschien iets voor jou???.....wat mij betreft ben je aangenomen
Marianne |
Euh... Die eer is te groot voor mij hoor
k Vind ut wel wat voor Frank?
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 18:15
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als de andere geen knuffel willen krijg ik die dan ook |
Nee, dievammijnie Tess??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:54
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
MAR907 schreef: | VERGEVEN ZOALS WIJ VERGEVEN ZIJN |
Denk je dat God ons vergeeft als wij geen berouw hebben en ons weigeren te bekeren?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dan moet je het wel eerst gelezen hebben om te weten of het interessant was... |
Kunnen we niet iemand aanwijzen die iedere dag de recensies schrijft?? Dan weten we wat de moeite waard is. Moeten wel korte recensies zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:44
|
|
|
LOES550 schreef: | jammer dat ik er niet bij kan zijn om dat mee te maken!!! Dan wordt ie toch zeker wel een prins hè..... |
Uiteraard!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:35
Onderwerp: Zondigen
|
|
|
LOES550 schreef: | De dominee heeft tijdens mn bijbellessen gezegt dat zelfs de ergste crimineel nog op t allerlaatste moment, een seconde voor t doodgaan, voor God kan kiezen en dat God je dan nog alles vergeeft. Vind ik wel moeilijk als je bedenkt wat voor erge dingen iemand gedaan kan hebben. Niemand weet dan dat diegene voor God heeft gekozen, want een tel later is hij overleden. Daar heb ik toch wel moeite mee. Wie weet of daar iets over in de bijbel staat? |
Vermoedelijk heb je hier moeite mee omdat je denkt dat al die vreselijke misdaden 'ongezien' Gods rechterstoel passeren. En dat het dus onrechtvaardig zou zijn.
Maar bedenk dat iedereen in het hiernamaals ook 'loon naar werken' krijgt. Een misdadiger die op het nippertje wordt gered krijgt dan weliswaar niet de straf die hij verdient, maar hij heeft ook geen tijd gehad om 'hemelse schatten te vergaren'.
Verder denk ik dat het verschil tussen een zware crimineel en een nette burger ws voor ons veel groter is dan het bij God is. God kent onze harten en weet waartoe wij, ten diepste en in het uiterste, in staat zijn. Een zware crimineel heeft andere keuzes gemaakt, wellicht ook andere omstandigheden gehad. Waarmee ik hem/haar niet in de slachtofferrol wil plaatsen want we zijn allemaal verantwoordelijk voor onze keuzes.
Tenslotte denk ik dat het voor notoire misdadigers niet zo makkelijk is om tot geloof te komen. Zelfs niet op het nippertje. Neem maar eens een heel duidelijk voorbeeld; een dictator of massamoordenaar zoals Hitler. Zo iemand is in de loop van de tijd denk ik 'verhard' en zijn gedachtepatronen liggen ver in het duister. Zie jij zo iemand vlak voor zijn dood ineens tot inkeer komen met berouw over wat hij allemaal misdaan heeft? Bij God zijn alle dingen mogelijk, maar ik denk dat als je volhardt in de zonde, de weg terug naar God steeds langer en moeilijker wordt.
Toch heeft Jezus ook die misdadiger lief; wij zijn vergeleken bij God allemaal misdadigers.
Vergeet ook niet dat God ook het verdriet kent van de slachtoffers van een crimineel. Hij weet wat de gevolgen zijn van die misdaden en Hij wil, nog afgezien van het straffen van de dader, ook de slachtoffers nabij zijn en hen troosten.
Heb je hier wat aan?
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 10 november 2010, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dusse.... ff duidelijkheid. Anita plaatst hier een aantal bijdragen waar ze anderen mee kwetst. Als ze daarop gewezen wordt gaat ze door als een olifant door de porseleinkast. En wij, die daar moeite mee hebben, krijgen de schuld dat we niet snel genoeg vergeven??? En we moeten medelijden met haar hebben, omdat ze nu aangeeft van de site af te willen?? Sorry, ik begrijp het ff niet. Wat mij betreft is het geen kwestie van vergeving, want dat doe ik wel. Het is gewoon haar mening en daar zit een verschil in. Ze is nergens op haar standpunt teruggekomen, heeft alleen maar spijt dat ze mensen gekwetst heeft. En ze ging door, terwijl iedereen aan de bel trok dat ze op moest houden. Als mij verweten word dat ik met occulte dingen bezig ben, dan mag ik daar absoluut tegenin gaan. Als de NBV vertaald wordt met Bijbelverkrachter, dan is het toch logisch dat mensen er tegen in gaan? Als haar excuses inhielden, dat ze besefte dat de inhoud onjuist en te grof was, dan was het veel geloofwaardiger. |
Ik vermoed dat Anita niet geholpen wordt door boze reacties, noch door klakkeloze vergeving. Het is heel lief bedoeld om haar zonder enig tegengas alles te vergeven, maar daar komt zij geen stap mee verder. Uiteindelijk vind ik dit juist liefdeloos omdat dit haar niet helpt.
Volgens mij zou ze er veel meer aan hebben als er mensen zijn die haar helpen met communiceren, al dan niet op een forum.
En met goed en bijbelgetrouw bijbelonderricht (en niet rucksichtloss alles van internet afplukken).
En last but not least; een zinvolle dagbesteding. Teveel studeren en thuis zitten is niet bevorderlijk voor de grijze massa.
GrZing
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 9 november 2010, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:22
|
|
|
HENK710 schreef: | Vergeven is niet enkel iets voor die ander, maar vooral ook iets voor jezelf. Vergeven is ook een vorm van met jezelf in het reine blijven/komen. Dus is vergeven denk ik niet enkel afhankelijk van berouw van de ander of een vraag van de ander... |
Oké, dus als iemand ergens geen berouw van heeft is het voor mijzelf beter die persoon te vergeven (en dan moet ik ook vergeten). Zodat die persoon, die nergens berouw van heeft, doodleuk mijn leven weer binnen banjert en de ene verwoesting na de andere aanricht??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:18
|
|
|
DAVID923 schreef: | idd je hebt geen flauw idee... dat is wel duidelijk.
hoe lees jij dan zo`n Bijbeltekst, die zo direct en duidelijk is? en snap je dan niet dat anita soms dingen door unkunde en onwetendheid soms wat onpastoraal brengt, maar ze bedoeld het goed!
Jullie hebben echt zo`n houding van; nee ik ben zielig ik ben nu gekwetst en nu moet ze door het stof ook, kan ik zo boos om worden wie denken jullie wel niet dat je bent? alsof Jezus niet jullie zonden heeft gedragen net als de hare?
dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God. stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s. |
Ik vind dat die laatste opmerking niet kan. Maar ik vergeef je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:13
|
|
|
Maar moet je iemand ook vergeven als zo'n persoon er zelf helemaal geen berouw van heeft? En ik doel nu niet specifiek op Anita, maar meer in t algemeen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:01
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
Om heel eerlijk te zijn begrijp ik deze hele discussie niet.
Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur voor bepaalde liederen met de bijbehorende argumenten. Wie heeft al onderzocht hoe God graag aanbeden wil worden? Heeft Hij ook voorkeur voor 'diepgang'? Heeft Hij een hekel aan 'oppervlakkigheid'? Gebruikt Hij deze termen ook en doet Hij daar uitspraken over?
Mijn mening.... ik vind alles mooi. Alles op zn tijd. Het geloofsleven kent periodes en bij verschillende periodes passen verschillende muziekstijlen. Alles heeft z'n tijd.
Ik vraag me weleens af wat 'men' in de hemel van zo'n discussie moet denken. Is onze muziek van nu, ongeacht welke bundel, niet nog hopeloos imperfect bij de hemelse eeuwige muziek? Waar maken wij ons dan druk over?
Er zijn liederen die ik niet mooi vind. Maar ik kan er intens van genieten als ik zie dat anderen deze met hart en ziel meezingen en erdoor worden opgebouwd. Dan genieten we dus toch samen.
Als er iets is waar de tegenstander van God een hekel aan heeft dan is het dat God aanbeden wordt. De duivel wil namelijk zelf aanbeden worden. Laten we hem dit geluk toch niet gunnen en laten we ons (of een ander) niets in de weg leggen om God en Jezus Christus de lof toe te zingen die Hen toekomt. Want de mens is gemaakt om God te aanbidden en ik denk dat wij dit in alle verscheidenheid mogen doen.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Straks worden we nog vriendinnen........ |
Hoho... rustig aan hoor.
We zouden kunnen beginnen met 4 weken samen vasten en bidden in de polder?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu doe jij een beetje raar....... |
t is besmettelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:08
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Voor Leanne is dit het slechtste moment van de dag, nu ze zelf haar GEHEIM !!!!! om zeep heeft geholpen...
P.S. Ik vind wel dat ze EXCUSES moet aanbieden. Heb net haar cursus gevolgd die ze gratis en voor niets hier op CM heeft gegeven: hoe vind je de juiste partner, inclusief het EXIT gedeelte. Nu dacht ik dat ik alles wist en nu blijkt ze informatie voor zichzelf te hebben gehouden... SLECHT MOMENT
Relatieproblemen in nieuwe relaties, Cursus onderdeel 5... HIER ONTBRAK EEN TRUCJE !!! |
Ik bespeur een gat in de markt.... Om heppie te blijven; hier de missing link uit onderdeel 5
http://www.youtube.com/watch?v=aVXX6NFpcT8&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:56
|
|
|
En dan nog: voor degenen die op die lange lappen reageren: kopieer die lap tekst niet zinloos mee. Dan blijf je scrollen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:36
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ehh...ff voor de duidelijkheid...deze kikker behoeft dus enkel een bakje water en geen bord en bestek?
(wel zo makkelijk om te weten voor de reservering) |
Euh... nee. In ieder geval niet tot aan zijn metamorfose. Daarna... gaat ie met jou mee naar huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:00
|
|
|
MARIO216 schreef: | Nou ja, we kunnen op de Franse tour gaan en kikker op het menu zetten. |
Jij wil zeker alleen de billetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:39
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Okee, 6 man/ vrouw en een kikker dus...check! (de rest lees k dan maar overheen, tenzij het een knuffelkikker is)
Note to self: RESERVEREN!! Help me ff onthouden mensen |
Bakje water voor de kikker ajb. (En da's géén grap.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:04
Onderwerp: Gevaarlijke VN-resolutie voor christenen
|
|
|
In december stemmen de Verenigde Naties over een resolutie tegen ‘godsdienstlastering’. Deze resolutie bepaalt dat wie een godsdienst beledigt, daarvoor mag worden gestraft. Zo'n verbod klinkt nog wel redelijk, maar ‘beledigen’ is natuurlijk een rekbaar begrip. Dat moslims het als belediging opvatten wanneer je de Koran verbrandt, is goed te begrijpen. Maar veel moslims gaan verder. Wie zegt dat Jezus de Zoon van God is, is volgens veel moslims godslasterlijk bezig. Moeten de Verenigde Naties die moslims een handvat bieden en zo bevorderen dat christenen het gevaar gaan lopen vanwege hun geloof strafrechtelijk vervolgd te worden?
We leven in een wereld van uitersten. Hier in Nederland gaan er stemmen op voor het ‘recht om anderen te beledigen’. Het recht dus om anderen belachelijk te maken en te schofferen. In islamitische landen kom je het andere uiterste tegen. Daar zijn de tenen zo lang, dat het belijden van Jezus als Heer als een grove belediging wordt opgevat. Zo’n belijdenis kan zelfs uitlopen op de doodstraf.
Geloof in vrijheid
Open Doors startte onlangs een actie tegen de resolutie onder de naam: ‘Wij geloven in vrijheid'. Deze actie heeft als doel om zoveel mogelijk handtekeningen tegen de resolutie tegen godsdienstlastering te verzamelen. ‘Een grote verzameling handtekening geeft een harde zet in de richting van het afwijzen van de resolutie’, aldus Open Doors. Hier kunt u uw stem uitbrengen tegen de resolutie.
Wakker en alert
Goed dat Open Doors onze ogen opent voor de kwalijke consequenties van een resolutie die op het eerste gezicht heel redelijk lijkt. Het geeft aan hoe belangrijk het is om wakker en alert te blijven. De vrijheid van christenen, ver weg en dichtbij, komt meer en meer in de knel. Als volgelingen van Jezus hebben we elkaar wereldwijd nodig om overeind te blijven. Ik ga mijn stem uitbrengen tegen deze resolutie.
Door Gertjan de Jong op Habakuk.nu
|
|
Naar boven |
|
|