Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:14
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
VISSER278 schreef: | We zullen het forum weer nieuw leven inblazen. Deze picknickganger was om precies 21.00 uur thuis. En het was weer een hartstikke gezellige picknick. Iedereen moe (dat weet ik niet)en voldaan (ik tenminste wel) |
tnx voor de bolus , grappig dat je er aan gedacht hebt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 00:19
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het is beter een beeld van God te zijn dan een beeld van Hem te maken. |
Ergens vind ik die niet kloppen, de mens is beeld(drager) van God, dat wel, maar een beeld van Hem maken is volgens mij niet de bedoeling... dat beter klopt dan niet denk ik...
Snap je 't ? of neem ik het te letterlijk ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:15
|
|
|
ELOY997 schreef: | Zomer,???
Nog maar een maandje en dan heet het weer zomer te zijn, en het is nu al zulk mooi weer.!
Ik zit in mijn tuin, wat tot bezinning te komen. Mijn tuin heeft de laatste jaren een hoop achterstallig onderehoud opgelopen. Maar de rozen zijn onverbitterd, in een week tijd zijn zeker honderd knoppen tot volle bloei gekomen, Ik heb ze lange tijd geen aandacht gegeven, toch is het alsof ze uitnodigend zeggen willen,"we zijn er nog, ... kom!!!"
Een duif zit op een tak te stralen in de zon, ik denk dat hij al die tijd al mijn gedachte lezen kon
Een hommel zoemt voor me langs, hij heeft de roos begrepen. hij gaat van bloem tot bloem. waar hij zich aan de overvloed te goed kan doen. Twee musjes spartelen om het hardst aan de rand van de vijver, een libelle ziet het aan maar snapt die drukte niet, Zij is meer bedacht dat er een kikker op haar wacht
Ik zit en laat me door de zon verwarmen, de duif kijkt me goedkeurend aan, een gevoel van vrede komt over me, ... kom!!!
Morgen belooft weer zo'n mooie dag te worden, echt zo'n dag om lekker aan de slag te gaan.
Maar niet voor mij, want ik ga naar de PICKNICK |
Ik vraag me ineens af of dieren ook verkouden worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | naar aanleiding wat Willemijn hierboven schreef stel ik mij meer en meer vragen omtrent dit forum.
Ik heb zo al de indruk dat dit forum door een paar enkelingen geregeerd wordt, en dat je zo maar niet in de groep toegelaten wordt als men je niet moet. Dit is "mijn" persoonlijke ervaring,........heb inderdaad het gevoel genegeerd te worden...wou dit al langer eens aankaarten maar zonder directe aanleiding bleef ik maar in afwachtende houding, er zijn leden op wie je soms negatief maar ook soms positief reageert maar die je geen letter gunnen als reactie, leden die je gewoon de zin om hier langer actief te blijven ontnemen.
is dit dan de typische nederlandse mentaliteit? of is het toeval?
sommige oprechte gelovigen doen zelfs bij mij vraagtekens rijzen........van naastenliefde (houdt ook soms wel aandacht, vriendelijkheid, begrip, tegemoetkoming enz in) is hier soms weinig te merken!
Laat mij uitdrukkelijk zeggen dat ik hierbij NIET doel op "Lisa, Hannah, Willemijn, Imke," sommigen mailen me om me een gelukkige verjaardag te wensen, vraag me af of dit misschien zelfs niet mag via forum?
mijn abonnement loopt tot in augustus, maar als mijn aanwezigheid hier maar zo geduld wordt, denk ik dat ik het hierbij ga laten. Ik ben toch wat ontgoocheld in CM forum.
Over de roddels wist ik eigenlijk niets af, dit zal misschien het voordelige gevolg zijn van weinig contacten! |
Ik wil toch ff reageren op de zin die ik ff vetgedrukt heb... wat is er mis met mailen als iemand jarig is ? Soms vermeld ik het niet op het forum, maar wens ik iemand pv een gezellige verjaardag, t'is maar net wat je voorkeur is. Soms vind ik gewoon dat een privémail persoonlijker is, en bovendien vind ik het niet altijd wat om voor een verjaardag altijd maar een felicitatie op het forum te schrijven. Ik snap niet zo goed waarom je hier een probleem inziet...
Verder denk ik dat het de bedoeling is dat C.M. niet voor een bepaalde groep is, maar dat iedereen (die aan een aantal basisregels voldoet, zoals de waarheid spreken) welkom is. Er zijn wel een aantal die elkaar via LIVE kontakten kennen van bijv. een C.M. uitje, maar ook hier zijn nieuwe leden altijd welkom volgens mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik bedoel alleen met dit verhaal aan te geven dat zaken wel eens wat gecompliceerder liggen dan het zo op het eerste gezicht lijkt....Het is al lang geleden en ik heb daar geen wrok meer over, zou ook niet best zijn, en het is zoals het is...maar zij heeft mij wel iets afgenomen met een hoge gevoelswaarde.........en dat is en blijft erg jammer...... |
idd. Dat krijg je niet meer terug en dat is heel verdrietig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is en blijft heel persoonlijk dat ben ik met je eens, maar ik denk wel dat er in sommige kringen weleens makkelijk gedacht wordt over vergeven..... Ik heb jaren geleden eens het voorval meegemaakt dat ik in een zusterhuis woonde en een mooie gouden ketting kwijt was. Die had buiten de financiéle waarde ook een enorme emotionele waarde want hij was van mijn moeder geweest. Hele huis op de kop maar nergens de ketting te vinden......ik was er echt verdrietig en naar van..... Krijg ik een aantal jaren later een brief thuis van een medebewoonster van dat huis met het verhaal dat zij die ketting had gestolen en ingeruild bij de juwelier want zij had dat geld nodig gehad! En nu was zij in de Heer en had vergeving gevraagd dus dat was ok en of ik haar dan ook maar even wilde vergeven!Dan was haar hart weer schoon van zonden! Zo stond het er.....en als ik dat niet wilde werd het mijn probleem maar had zij het losgelaten! En dit bedoel ik nu, soms kom je er niet mee weg......bij mij niet in ieder geval......ik hoop dat zij het een plekje heeft gegeven en dat heb ik ook......maar dat is een ander verhaal..... |
Hoewel het in dit topic gaat over "kreet van de week" wil ik hier graag ook iets over zeggen. Voor mij betekent vergeven dat je niet in wrok blijft hangen maar verder gaat met je leven. Dat betekent dus bijv. in jouw voorbeeld Willemijn dat je het nog altijd heel verdrietig kan vinden dat je die ketting kwijt bent, maar niet van alles gaat beramen om -nu je er achter bent gekomen dat die medebewoonster het gestolen had- haar het leven zuur te maken.
Ik vind dat die medebewoonster zich het er wel erg gemakkelijk vanaf maakt en voor mij stelt het weinig voor als iemand niet beseft hoezeer het jou pijn en verdriet gedaan heeft. Maar zolang de ander dit niet beseft of gewoonweg niet doorheeft wat het met jouw gedaan heeft, hoef je hier dankzij de vergeving niet aan vast te zitten.
De onrechtvaardigheid die aan de situatie kleeft kan je dankzij vergeving (waar een ander helemaal niks van hoeft te weten zelfs) loslaten, omdat je weet dat God een ieder verantwoordelijk houdt voor iemands daden. Daardoor kun je verder met je leven en ik denk dat God ons daarvoor vergeving geleerd heeft, opdat wij verder kunnen met ons leven en niet altijd maar vast zitten aan een ander, waarvan bijv. niet duidelijk is of en wanneer deze ooit zal beseffen wat het met jou gedaan heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | gewoon even de huisarts bellen voor een hoesprikkel-dempertje, suus?
(ik heb het ook (gehad) en met een week of acht wordt het minder hoor; geen nood!! ) |
Dank je voor de tip Hannah, las het eigenlijk te laat, maar heb er toch nog werk van gemaakt/ kunnen maken... En nu maar hopen op herstel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:10
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038
susannah475, 45 jaar (o.v.) jennifer645 43 jaar regio 345 Angelique327, 50 jaar Thirza120 (30 jaar), regio 0318 Samen585, regio 0182, met 2 kids Nicolette592, 55 jaar Jasmein464, 50 jaar, regio 078 flower152 50 jaar, regio 0570
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524, met M438 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 visser278 43 jaar regio 113 searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid) Pimpernel828, 44 jaar, regio 030 Frankt627, 47 jaar regio 076 Positivo022, 45 jaar, regio 0297 met dochter van 11 en haar vriendin leven231, 44 jaar, regio 0549 |
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 20 mei 2011, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:04
|
|
|
Helaas weet ik ook niet of ik wel kom... ik ben mijn stem kwijt en zo'n kriebelhoest dat ik soms bijna lijk te stikken... ff afwachten nog, maar ben bang dat dit nog wel ff gaat duren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:33
Onderwerp: voor oudere ouders
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel de meeste bijdragen afkomstig zijn van alleenstaande ouders met kinderen in huis, wil ik eens een keer een andere groep ouders aanspreken. Ook omdat ik er zelf nu midden in zit en ik dit eigenlijk de moeilijkste fase vind in de opvoeding.
Mijn kinderen staan op het punt het huis uit te gaan. Vooral bij mn dochter zie ik heel sterk het verlangen om op zichzelf te gaan. Ze is pas begonnen aan de universiteit, heeft opeens hele nieuwe vrienden gekregen en ja, heeft ook meteen verkering.... In dit jaar is ze veranderd van een lieve dochter naar iemand die eigenlijk helemaal niks meer over zichzelf vertelt. Ze gaat volledig haar eigen gang, zit alleen maar op haar kamer, of te studeren, of met de computer bezig. Opeens eet ze niet meer thuis en is meer bij haar vrienden dan dat ze thuis is.....
Ik vind dat eerlijk gezegd heel moeilijk. Met mn verstand zeg ik, het is een hele gezonde ontwikkeling, maar mijn gevoel is daar nog steeds niet. Ik wil haar zoveel mogelijk vrijheid geven en aan de andere kant, als ik haar laat gaan, komt ze dan wel weer terug? Dat laatste is mijn gevoel, ik weet dat ze dat echt wel doet.....
Graag reacties van medeouders, die ditzelfde proces hebben moeten ondergaan...... |
Boeiend topic Chat... En al wil je misschien liever reacties van medeouders, ik hoop dat ik er ook nog iets over mag zeggen. Ik denk namelijk dat het zeker op die leeftijd belangrijk is dat je kinderen weten dat als er iets is ze altijd bij je terecht kunnen.
't Lijkt mij idd. geen gemakkelijke periode, maar deze periode is oh zo belangrijk en noodzakelijk zodat ze straks uit kunnen vliegen en hun eigen boontjes zelfstandig kunnen doppen... Sterkte !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dat is al gebeurd...maar dat was per ongeluk |
hahaha... lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 21:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten. |
Het is of ik jou nu hoor spreken Frank... In je linkerhand een stukje kaas, in je rechterhand een stuk vlees en op je schoot een Zeeuwse bolus... En dan leg je de link met al het eten van de picknick bij mij ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 21:18
Onderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Je kunt het misschien raar vinden..mijn bedoeling was hiermee niet om iemand te kwetsen, integendeel ...persoonlijk gun ik de noordelingen een leuk uitje. Het is natuurlijk wel zo dat de afstand relatief groot is om even langs te gaan. |
Waarom je dan gebruikte is mij niet geheel duidelijk...
En zoals Lisa altijd zegt... back on topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 21:07
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Toen mn zoon net vertelde dat ie morgen bij Omroep Zeeland is uitgenodigd en live verslag mag doen over z'n reis naar Bangladesh. Helaas kan ik zelf niet luisteren , is nl. onder werktijd. |
Is er geen radio gemist Visser ? Maar jammer voor je dat je het niet zelf kan horen... Voor je zoon wel leuk dat ie live verslag mag doen zeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 21:00
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als je niet kan praten breng je toch gewoon je lappie mee...en dan tokkel je maar...we lezen het wel. Of zijn je vingers ook verkouden |
Dat zal moeilijk gaan Frank, hoewel ik draadloos internet heb... ben ik toch afhankelijk van een snoer en stopcontact... Tja, dat komt omdat iets in mijn computer het niet meer doet... vandaar...
Lijkt me ook niet handig 'praten' trouwens...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 19 mei 2011, 21:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 20:44
|
|
|
slechtste moment is dat ik amper een stem heb (door de verkoudheid vermoed ik)... kon amper om een half brood vragen in de supermarkt en ik mis m'n stem gewoon, snik... Ik hoop maar dat ik met de picknick kan spreken, heb namelijk heel geen zin om te zwijgen... pfff...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 20:42
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Mijn slechtste moment ligt al een paar dagen achter me ....
Ik heb mijn gitaarversterker uitgeleend, maar heb die a.s. zondag nodig omdat ik moet spelen bij kidscorner. Ik bel naar degene die hem heeft geleend en zeg dat ik de versterker zondag a.s. nodig heb, en hem woensdag wil komen ophalen voor het oefenen ..... na enkele diepe zuchten zegt hij dat hij de gitaarversterker heeft opgeblazen .... al een paar weken geleden, maar het niet goed durfde te vertellen .... Dat vond ik nog niet zo erg, maar nu blijkt dat hij een nw gitaarversterker heeft gekocht, voor zichzelf, en DUS geen geld heeft om mij de schade te vergoeden .... Maar ook daar kan ik mee leven, tot ik hem vroeg, kan ik dan zondag a.s. jouw gitaarversterker lenen en hij zei "nee want ik ben bang dat er wat mee gebeurt ...." GRRRR |
Nou ja zeg, 't moet niet gekker worden... Ik hoop voor je Cross dat er toch nog een oplossing komt... in elk geval vreemd van diegene die blijkbaar aan zijn eigen belang denkt en niet aan wat jij allemaal van plan was... ? Sterkte !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 20:16
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Waauw Chat, die is raak. Ik denk dat je daargeen of weinig respons op zal krijgen, ligt bij de meeste mensen zeer gevoelig.
Ja, je hebt wel gelijk, wil je thuis tussen je vie muren je jezelf niet bevredigen, is een hoer een tweede optie. Ik geloof dat vele deze optie gebruiken, masr nooit openlijk over zullen praten, mannen noch vrouwen, gezien decaanbiedingen die mij aangeboden werden. Zelfs via de telefoon, men gaat heel ver. Ik ben benieuwd, Chat, wie durft met de billen blooot.haha |
Nee Maureen, ik vind dat naar een hoer gaan geen optie is... de discussie was hier "Mag masturberen als vrijgezelle christen". Die discussie is juist interessant omdat er in de bijbel geen verhaal of opmerking te vinden is die dit verbiedt.
Naar de hoeren gaan is duidelijk (althans voor mij) dat dit niet onder Gods wil valt (lijkt mij althans). Dus is het m.i. geen 2e optie en ik vind het jammer dat je dit vergelijkt met waar we het over hebben in dit topic. Ik vind persoonlijk dat je om je naaste moet geven, niet je naaste gebruiken en ook een hoer is een mens, meestal zit daar een heel verhaal achter...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 19 mei 2011, 20:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 23:35
|
|
|
BASTIBRO042 schreef: | Te ver? Waarom dan?
Gelukkig zijn er mensen die transparant zijn(durven zijn). Dat lijkt me juist helemaal geen kwaad kunnen. Wie of wat zou dat tegen je willen/kunnen gebruiken? Jonge kids zul je hier niet vinden en oudere kids weten dat verleden vaak al van hun ouders(als die transpatant zijn wel). De mijne ook. Seksueel misbruik verandert de beleving van seksualiteit bij slachtoffers al heeft dat niet direct te maken met masturberen. Nou, ik doe het wel hoor, zo af en toe hoor. Ik ben nu ruim 4 jaar alleen en het lijkt me erg ongezond wanneer ik het niet zou doen. |
"Seksueel misbruik verandert de beleving van seksualiteit bij slachtoffers al heeft dat niet direct te maken met masturberen."
Dat is nu precies wat ik bedoelde te zeggen Bastibro. Tnx...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 18 mei 2011, 23:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:59
|
|
|
TINK100 schreef: | grrrr, na 3 dagen bellen met routerbedrijf nog steeds geen draadloos internet hebben...... ik weet niet wat er nu nog aan de hand zou kunnen zijn.De niuwe router doet het wel, maar draadloos.......nope.Laptop is nu dus desktop geworden. |
misschien ligt het dan eerder aan de server als je router het wel doet ?? Bij mij moest de router ff wennen nl., en lag het niet aan de router maar aan degene bij wie ik internet betaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:53
Onderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Zo te zien ...is het alleen een feestje voor de noordelingen |
Ik vind dit een rare opmerking Leonard. Dat dit uitje in Groningen wordt gehouden klopt, maar iedereen zal welkom zijn. En dat het voor jou en mij ver is doet er niks aan af; ik ben al een aantal jaren lid en er zijn in het verleden vaker uitjes georganiseerd in het midden en westen van het land dan het noorden... toen was het ook duidelijk dat het weliswaar in het midden of westen gehouden werd, maar CM-ers uit het hele land welkom waren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 13:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mooiste moment, dat ik op Schiphol samen met mijn zus mijn oudste broer heb opgehaald, die is voor een dag of 10 in NL Alvast heel gezellig daar koffie gedronken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 23:17
Onderwerp: opzegging
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Waarom jij stopt met de EO is duidelijk.
Over de positieve programma's zeg je helaas niets ....
Wat te zeggen van programma's zoals; Nederland zingt, De verandering, De kist, Uitgesproken EO, Geloof & 'n Hoop Liefde, Door de wereld en nog veel meer goede programma's waarin in God centraal staat, waarin nog steeds het evangelie wordt verkondigt. Alleen je moet het wel WILLEN zien, en niet met een veroordelende bril op gaan kijken. En wat te denken van de 40 dagen programma's, die heel goed aansloegen bij vele jonge christenen.... Voor een goed en objectief beeld aangaande de EO (programma's) moet je niet afgaan op 1 -- 2 of 3 dingen die je niet aanstaan, kijk eens naar het totaal aanbod, naar de doelstelling van de EO. Kijk eens naar andere christelijke omroepen in Nederland, ga eerst vergelijken voordat je een oordeel neerzet die volgens mij alleen is gebaseerd op een negatief gevoel.
Ben je ook bekend met de afdeling nazorg van de EO, weet je wel hoeveel goed werk die doen, of hoort dat niet bij de doelstelling zoals jij de EO ziet??
Hoeveel jongeren gaan jaarlijks naar de EO jongerendag, met heel veel plezier, en worden er opgebouwd in hun geloof, juist omdat ze zien hoeveel jongeren er voor uitkomen dat ze christen zijn. Hoeveel jongeren daarvan zijn niet gelovig, maar gaan er wel heen omdat ze benieuwd zijn naar wat de EO jongerendag wel niet is ... hoeveel ruimte heeft de HG dan om te werken in die harten, want evangelie wordt juist daar "keihard" verteld, door sprekers, door muziek of door stands en workshops in en om het stadion.
We mogen heel blij zijn met de EO, juist om hun verscheidenheid in aanbod. Het aanbod dat zich richt op christenen en niet christenen, waarin ook amusement thuis hoort, net als evangelie verkondiging en educatieve programma's. De EO heeft als doelstelling "niet de christenen te onderhouden" maar de niet christenen het evangelie te vertellen.
Missie Evangelische Omroep: Mediabedrijf De EO is een mediabedrijf. Dit betekent dat de EO in de samenleving cross-mediaal zichtbaar wil zijn via Televisie, Radio, Internet, Bladen en Evenementen. Vereniging De EO is een zelfstandige omroepvereniging binnen het publieke bestel. Betrokken leden dragen de EO. Een groot ledental zorgt voor verankering in de samenleving. Publieke Omroep De EO is onderdeel van de Nederlandse Publieke Omroep. De verantwoordelijkheden van het publieke bestel om te zorgen voor een brede programmering in de samenleving, is dus ook voor de EO-missie van belang. Evangelie De EO onderscheidt zich duidelijk van alle andere verenigingen binnen de Publieke Omroep. De medewerkers hebben het verlangen om vanuit een persoonlijke relatie met Jezus Christus het Goede Nieuws van Gods Koninkrijk vorm te geven en door te geven. Vanuit dit verlangen wil de EO zoveel mogelijk mensen bereiken en bouwen aan de samenleving.
.. |
Mooie bijdrage Cross... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | die geraspte worteltjes en sushi waren wel voor Hannah bedoelt hoor. Als je graag een bolus eet staat je dat helemaal vrij...om er enkele te kopen en mee te brengen
Ik heb hier in de AH of de Emté nog geen bolussen gezien. Is dat dan iets typisch Zeeuws? |
Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 18:19
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Weet je wat zo mooi is, wij zijn allen zo verschillend, denken anders, de een durft ervoor uit te komen, de ander niet, maar God weetven ziet alles. Ik bewonder Dini enorm dat zij zo open en bloot zich durft te geven. Zelf heb ik daar wel wat moeite mee. Ook ik heb een huwelijk van 25 jaar achter mij liggen, da t is ook in een keer weg. Ja, na verloop vannacht tijd, komen toch die behoeftes opzetten, misschien heb ik het geluk, dat ik al heel jong sexueel ben misbruikt, dat maakt dat je anders kijkt en omgaat met sex. Die behoeftes zijn opgewekt, dat is een ding dat is zeker, als die bij mij opkomen, doe ik wat ik vroeger al deed, ik ga douchen, want ik vind mijzelf dan vies ( is niet zo, maar voelt zo) en ik blijf net zolang onder de douche tot ik zekerheid heb, dat het gevoel weer weg is. En dat gebeurt ook. Dan ga ik bidden en al biddend val ik in slaap. Iedereen, die sexueel contact heeft gehad heeft deze gevoelens, maar hoe ga je er mee om. Dus zo ga ik ermee om, en jij? |
Nou Maureen, ik schrik een beetje van jouw reactie, al vind ik het tegelijkertijd moedig dat je zulke persoonlijke dingen durft neer te zetten. Als ik dit zo lees, hoop ik echt dat je niet alleen je binnenkant maar ook je buitenkant gaat waarderen... God heeft je gemaakt, ook je lichaam en ook al denk ik dat het innerlijk belangrijker is, ik denk dat het in jouw geval heel belangrijk is dat je je lichaam leert te waarderen. Ook het lichaam is door God geschapen en gegeven...!!
Je schrijft dat je seksueel misbruikt bent, dat is nooit een geluk Maureen, ik hoop dat je gaat leren dat sommige dingen echt niet kunnen en dat je goed leert om te gaan, allereerst met jezelf.
P.S. voor de redactie, ik ben nu offtopic, maar hoop dat jullie de reden ervan kunnen begrijpen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 17 mei 2011, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:13
Onderwerp: roddels
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja roddelen blijkbaar gaat het weer lekker hier. Vooral als het jezelf aangaat. Zo zou ik zijn ingestort doordat mijn relatie uit is , mijn vraag HAD ik dan een relatie Weer eens een roddel!! Nee ik ben niet ingestort en voor eens duidelijk ik heb geen relatie en ook niet gehad!!!! bah mensen denk na voordat je wat verteld, je kan iemand hier flink mee bezeren!!!!
Erika die niet is ingestort na het beeindigen van een relatie maar die het psychische moeilijk heeft |
Dat is wel erg Erika vind ik om te lezen dat er in feite een leugen rondgaat terwijl dit dus de waarheid niet is... Ook hierin geldt dus: toets of het waar is... gelukkig ben ik meestal de laatste die van dingen op de hoogte is hihi, heb je weer geluk mee Erika... Veel sterkte !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:03
Onderwerp: opzegging
|
|
|
DAVID923 schreef: | Hallo,
Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.
De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.
Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.
De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).
openb 3;
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
*
David Busscher.
*
Zijn er anderen die er ook zo overdenken? Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta. |
Hoewel ik je bezorgdheid begrijp, ben ik persoonlijk erg blij dat de EO nog kan bestaan en ook een eigen programmagids ("Visie") uitgeeft. Ik heb die pas ook opgezegd, maar dat was wegens financiele redenen.
Hoewel ik het ook niet altijd eens ben met de EO, denk ik toch dat we dankbaar mogen zijn dat de EO (en daarmee ook de Visie) bestaat. In mijn jeugd was de NCRV(-gids) ook nog wel christelijk, maar die is in een te modern jasje gestoken... Hoewel je je af en toe afvraagt of de EO nu ook die richting opgaat, moet ik toch zeggen dat er een wezenlijk verschil is... want hoe breed de EO ook is, er is 1 ding waar de leden van EO en de EO zelf toch wel achterstaat en dat is de verlossing en opstanding van Jezus Christus.
David, ik zie dat je Andries Knevel benoemt met zijn twijfel, maar die twijfel ging over het scheppingsverhaal, niet over twijfel over Jezus' opstanding. Ik heb "The Passion" niet gevolgd, maar wat ik er van hoor vind ik niet echt positief... ik heb een voorstukje gezien in DWDD, waarin volgens mij alleen Syb vd. Ploeg uitkwam voor zijn christen zijn. Als ik dan hoor dat er een open einde is aan het eind i.p.v. Jezus opstanding denk ik wel... daar gaan we weer... hoe evangeliserend het Paasverhaal ook kan werken, hoe evangeliserend is dat eigenlijk als niet duidelijk is of Jezus ook werkelijk is opgestaan ? Want als je daaraan gaat twijfelen, kan je net zo goed de hele bijbel in de prullebak doen denk ik... dat is m.i. de kern van de hele bijbel: Jezus die is opgestaan, door Hem is het dat wij mensen de mogelijkheid hebben om te begrijpen hoe God deze wereld bedoeld heeft.
Maar over The Passion kan ik weinig zeggen want zoals ik al eerder aangaf, ik heb het niet gezien. Ik denk dat het jammer is als de EO leden gaat verliezen, want juist in deze tijd waarin veel mensen niet meer lijken te begrijpen hoe God het bedoeld heeft is juist de EO een organisatie die over het algemeen de bijbel wél serieus neemt... !! En zo'n organisatie is zeker in deze tijd hard nodig.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 16 mei 2011, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 20:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | heb je niet zo van die dingetjes met een touwtje dat je in je neus kan stoppen? Anders blijft de strijk liggen...
Misschien komt het wel door het weekend dat je nu verkouden bent |
Frank, ik was voor het weekend al verkouden aan het worden, maar gelukkig heeft het pas na het weekend doorgezet. Nou ja, dan blijft de strijk maar liggen hoor, dat andere is niet slim om in je neus te stoppen en stukjes zakdoekjes helpen ook niet lang en ik vraag me af of iedereen hier die details wilt lezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:39
|
|
|
Slechtste moment is dat ik verkouden ben en het daarom letterlijk mijn neus uitloopt... dus strijken enzo vergeet het maar... Maar ja, ergens mag ik me gelukkig prijzen want het weekend was het niet zo en daar was ik zooo blij mee...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 16 mei 2011, 19:39
|
|
Naar boven |
|
|
|
|