Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 maart 2017, 07:01
Onderwerp: 'Hart en mond'..
|
|
|
De nacht is voorbij. waarin menig hart, Bezwaard door zorgen of verdriet. Verlangd naar de eerste zonnestralen.
Wat zal de dag mij brengen?.. Starend op Uw woord, Heb Gij O God mijn verlangen; Wel opgemerkt, gehoord?..
U bent Die God, Die U volk droogvoets leidde, Langs muren van water,zo hoog En doodde al Uw vijanden, met hunne boog.
Zo gaat Gij ook vandaag nog; Ons voor in deez aardse woestein, De dag zal aan het eind weer zingen, En mijn hart weer blijde zijn.
heide, Scheveningen Mrt'17
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op dinsdag 21 maart 2017, 06:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 maart 2017, 11:06
Onderwerp: Kreet van de week deel 2
|
|
|
"We kunnen het goede , maar ook het slechte uit iemand halen, Wat doe ik?"...
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 18 maart 2017, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 maart 2017, 23:41
Onderwerp: paar woorden ;
|
|
|
Lezer, Even een paar woorden die van hart moeten. Ondanks alles wat velen van ons hebben meegemaakt of misschien nog meemaken, En toch niet twijfelen om hier op Gods naam te hopen. Hij kent de weg van ieder mens, sterker nog Hij heeft ons geschapen. Gods wegen met degenen die in Hem geloven zijn vaker niet de gemakkelijkste, Maar,Hij doet alles medewerken ten goede. Nee,dit zie ik niet altijd... De waarom vragen kunnen zich opgestapeld hebben van tijd tot tijd.. Gelukkig is onze God altijd bereikbaar, dag en nacht..Amen Hij weet van de twijfels in het hart...zou ik nog iemand tegenkomen?.. En, heb ik het eigenlijk wel verdiend als ik gescheiden bent?.. Ook hier weet God van,en leert ons opnieuw te vertrouwen. Ik spreek hier niet alleen tot jullie.. nee..ik heb het hier ook tegen mij zelf. Mijn hoop mag steeds weer opnieuw op God zijn,die dit telkens weer wil werken. Ik weet dat velen hier ook van af weten,dit leven met God te kennen. Onze God is groot... En geen ding zal bij Hem onmogelijk zijn.
Hgroet, heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op vrijdag 17 maart 2017, 10:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 maart 2017, 09:26
|
|
|
God maakt alle dingen eens nieuw! Maar begint eral mee in dit leven. AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 maart 2017, 00:07
Onderwerp: 'morgen '..
|
|
|
Morgen…….
Morgen is voor ons mensen verborgen We weten niet wat er dan zal gebeuren Of we blij zullen zijn of moeten treuren Zullen er moeilijkheden zijn of zorgen?
Morgen is voor ons mensen verborgen Maar laten we hopen op een goede dag Dat ieder die in vrede doorbrengen mag Zonder verdriet, moeite, pijn en zorgen,
Morgen, we zien wel wat het ons brengt Als we maar weten dat God met ons gaat Hij zal er zijn, Hij die ons nooit verlaat En ons altijd Zijn trouw en liefde schenkt.
Morgen is voor ons mensen verborgen De dag van vandaag is weer voorbij En God zorgde voor u en voor mij Ook morgen zal Hij voor ons zorgen.
Fedde Nicolai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 maart 2017, 23:34
Onderwerp: over de liefde..
|
|
|
Ergens in de toekomst Of in je dromen Misschien wel nooit
Op een mooie Zondag avond Of een regenachtige Dinsdag ochtend Het is niet aan tijd of plaats gebonden
Een lach zegt genoeg Misschien ook de blik in de ogen die stralen Of die ene blik van rust
Misschien waren `t de eerste woorden Die de rest van je leven bepalen Of anders maar een deel
Het kan geen kwaad Je kunt er veel van leren misschien Je bent immers nooit te oud om lief te hebben
Het is altijd mooi Wetende dat er iemand achter je staat Dat je een schouder hebt om op te huilen
Samen mee te lachen Samen te drinken en aan te raken Zodat jij je geen vreemde hoef te voelen
Je kwetsbaarheid blootgeven Al je emotie te uitten Aan je lief die achter je staat, steun en toeverlaat
En met je meedenkt, in tijden van verdriet Als je in een storm verkeerd, of je dag niet heb Samen de draad oppakken en verder gaan
Samuel van der Meij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 maart 2017, 14:21
Onderwerp: 'Nabijheid Gods'..
|
|
|
De ziele betracht de nabijheid Gods Ik meende ook: de Godheid woonde verre, In ene troon, hoog boven maan en sterre, En hefte menigmaal mijn oog Met diep verzuchten naar omhoog.
Maar toen Gij U beliefde te openbaren, Toen zag ik niets van boven nedervaren, Maar in de grond van mijn gemoed, Daar werd het liefelijk en zoet.
Daar kwaamt Gij uit de diepten uitwaarts dringen En als een bron mijn dorstig hart bespringen, Zodat ik U, O God, bevond Te zijn de grond van mijne grond.
Dies ben ik blij, dat Gij, mijn hoogbeminde, Mij nader zijt dan al mijn naaste vrinden! Was nu alle ongelijkheid voort En ‘t harte rein gelijk het hoort,
Geen hoogte noch geen diepte zou ons scheiden: Ik smolt in God, mijn Lief: wij werden beiden Eén geest, één hemels vlees en bloed, De wezenheid van Gods gemoed.
Dat moet geschiên! Och help, getrouwe Here, Dat wij ons gans in Uwe wille keren!
Schrijver: Jan Luyken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2017, 00:19
Onderwerp: 'Groet'..
|
|
|
Beste lezer,
Ik stop even met mijn bijdrage aan het forum Bedankt voor het lezen, en reacties via een pb.
Groet heide Gods zegen
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 11 februari 2017, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2017, 08:48
|
|
|
Heb. 4:16: “Laten wij daarom met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade, opdat wij barmhartigheid ontvangen en genade vinden om hulp te verkrijgen te gelegener tijd.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2017, 23:46
Onderwerp: 'het geheim'..
|
|
|
'ooit bewaarde ik het geheim, nu bewaard het geheim mij'..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2017, 22:56
|
|
|
'Maak je niet druk om wat anderen graag willen dat jij doet maar kies je eigen route'..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2017, 00:50
Onderwerp: 'Mijn gebed'..
|
|
|
mijn gebed, tot U Oh God, met opgeheven handen.
U brengt samen, tijdens vreugde of verdriet, het welk het oog niet altijd ziet.
U geeft de nacht voor nieuwe kracht, doet het hart opnieuw versterken Ik prijs Uw werken
heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2017, 23:45
|
|
|
Bestaat erop een datingsite geen ijsvrije dag?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2017, 00:41
Onderwerp: 'Gedachten'..
|
|
|
Gedachten
Als mijn gedachten stuivers waren, dan had ik vast veel geld. Maar ja, wie wil ze horen. 't Staat nergens nog vermeld.
Als mijn gedachten stuivers waren, en ieder wou ze horen.... Dán kon ik zilver sparen en blies hóóg van de toren.
Wat dwaas, om zo te denken, want rijkdom laat me koud. Want door maar stil te zwijgen, bezit ik hópen goud!
Antje
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op donderdag 26 januari 2017, 07:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 januari 2017, 12:25
|
|
|
Geen haan die het "merk", een bliksem afleider op de kerk.
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op woensdag 25 januari 2017, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2017, 23:37
Onderwerp: 'U zal er zijn'..
|
|
|
Ik dank U oh God, Dat U wilt wonen, Bij de verslagene van geest. En een gebroken hart, Zal U niet verachten. U zal er Zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2017, 10:49
Onderwerp: 'Kunstschilder '..
|
|
|
Kunstschilder
Op de houten schildersezel, staat het maagdelijke witte doek. De schilder kijkt vertwijfeld, strekt zich uit en hervat de moed.
Het is de inspiratie, het gaat niet om geld of roem. Hij moet zich kunnen uiten, en had een visioen.
Hij schetst met snelle streken, het beeld dat hij toen zag. Kijkt moe maar zo voldaan, na een creatieve dag.
Het doek is omgetoverd, in een kleurrijk lentefeest. Het zal kijker zeker treffen, maar de schilder nog het meest.
Zoals op ieder doek een laatste streek wordt neergezet, was ik ook weer even hier.
Groeten heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2017, 00:07
Onderwerp: 'dromen '..
|
|
|
Uit de dromen van de lente wordt in de herfst jam gemaakt.
Peter Bamm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2017, 08:58
Onderwerp: 'Heer dat ik zo komen mag'..
|
|
|
Heer dat ik zo komen mag met al mijn fouten ,al mijn zonden met al mijn pijn ,al mijn wonden die niemand in mijn leven zag Heer dat ik zomaar komen mag met wat ik niemand durf te zeggen. met wat ik niemand uit kan leggen U weet er alles van. Heer dat U mij in Christus ziet al had ik nimmer kwaad bedreven. Dat U mij in Uw gunst doet leven ik weet het-maar begrijp het niet
(Gedichten stad)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2017, 23:56
|
|
|
Volwassenen zijn : zelf zeggen wanneer het bedtijd is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2017, 18:08
Onderwerp: 'Stralen '..
|
|
|
Kijk eens naar mij; ik ben een gewone, kleine distel mijn schoonheid wordt nooit echt gezien ik heb stekels en ben lastig in de tuin ik ben niet wie jij verlangt die ik ben in mijn hart ben ik prachtig kleurrijk en zacht en kan ik stralen zoals alleen ik dat kan ik vraag jou geen erkenning maar waarlijk te zijn wie je zelf bent
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 14 januari 2017, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2017, 00:27
|
|
|
"Ik ben maar heel gewoon gebleven, Want alles ging vanzelf"..
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 14 januari 2017, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2017, 23:54
Onderwerp: Jezus zegt ;
|
|
|
Bemoediging
Jezus zegt: “Ik ben met jou Altijd, je hele leven lang Wees daarom niet bang”.
Jezus zegt “Ik ben de waarheid Vertrouw maar op mij, mijn kind Want jij wordt door mij bemind”.
Jezus zegt.: “Ik ben de weg Wandel maar achter mij aan Ik maak voor jou ruim baan”.
Jezus zegt: “Ik ben het leven En zal er altijd voor jou zijn In vreugde, verdriet en pijn”.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2017, 01:04
Onderwerp: 'als ik 'savonds verlang naar de nacht'..
|
|
|
Als ik ’s avonds verlang naar de nacht, als ik moe ben van ’t vragen om kracht, komt de stem van de Heer, leg je zorgen toch neer, want ik draag ze, ik heb alles volbracht. Kom bij mij, kom bij mij zegt Jezus, als je moe bent en uitgeblust, kom bij mij met je last, ‘k heb een juk dat je past, kom en volg mij en ik geef je rust. Is de last van je leven te zwaar, je gedachten vermoeid en verward, kom dan bij mij en kniel, ik geef rust voor je ziel, kom en leer van mij, ‘k ben nederig van hart. Kom bij mij, kom bij mij zegt Jezus, als je moe bent en uitgeblust, kom bij mij met je last, ‘k heb een juk dat je past, kom en volg mij en ik geef je rust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2017, 01:24
Onderwerp: 10 dagen bidden en vasten met Herman Boon
|
|
|
Ik denk even aan Job.. Dagen lang zaten zijn vrienden om hem heen. Ze wisten het niet meer. Zo kan God handelen met een mens. Job ontving pas vrede in het hart, Toen God zijn gevangenis wende. Zo moet ik leren, dat alles wat mij overkomt, Door eigen schuld of door beproeving. Dat wanneer God erin is,het altijd goed komt.
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op donderdag 12 januari 2017, 09:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2017, 00:19
Onderwerp: 10 dagen bidden en vasten met Herman Boon
|
|
|
PIETJUH343 schreef: | Na een uitnodiging van een vriend om eens naar cabaretier Herman Boon te gaan ben ik eens gaan googlen naar wat hij doet en zegt. Al heel snel kom je op dwaalleer(aar) uit. Het is voorzegt dat er in de laatste tijd veel valse leraren zullen zijn, die ook wonderen en tekenen doen ! |
Wat uit God is zal tot God wederkeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2017, 23:48
|
|
|
Al 20 min langer licht buiten. Ik maak er maar een kreet van :)
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op donderdag 12 januari 2017, 00:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2017, 23:48
|
|
|
Over respect gesproken ; Een bakker bakt de hele nacht brood voor de mensen die hij nooit of nauwelijks ziet!
|
|
Naar boven |
|
|