Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:23
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
zover ik weet gaat het in vrijwel alle gevallen om "beschadigingen" in de jeugd, en is daarnaast de gevoeligheid om borderline te ontwikkelen genetisch bepaald. je kunt veel betrouwbare info vinden door te googlen op dsm IV borderline
nogmaals; ik ken zelf mensen met borderline, waar ik veel van houd...... dus ik kan me wel vinden in de opmerking van willemijn, al ken ik ook de situaties die zinga noemt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:04
|
|
|
De diagnose kan worden gesteld als sprake is van vijf of meer van de volgende situaties:
1.De persoon probeert verwoed werkelijke of ingebeelde verlating te voorkomen. (In dit verband wordt het suïcidale of automutilerende gedrag van criterium 5 niet meegerekend.)
2.De persoon vertoont een patroon van instabiele en intense persoonlijke relaties, waarbij idealisatie en minachting elkaar afwisselen.
3.De persoon heeft een identiteitsprobleem: een aanhoudend sterk instabiel zelfbeeld of een sterk negatieve eigenwaarde.
4.De persoon is impulsief op minimaal twee terreinen die mogelijk zelfbeschadigend zijn (bijvoorbeeld met geld smijten, seks, drugs- of alcoholmisbruik, gevaarlijk rijden, te veel of te weinig eten). (In dit verband wordt het suïcidale of automutilerende gedrag van criterium 5 niet meegerekend.)
5.De persoon vertoont regelmatig suïcidaal of automutilerend gedrag of dreigt hiermee.
6.De persoon is affectief instabiel door wisselende stemmingen (bijvoorbeeld intense episoden van woede, irritatie of stress, die meestal enkele uren duren en zelden langer dan een paar dagen).
7.De persoon heeft chronische gevoelens van leegheid.
8.De persoon heeft intense woedeaanvallen of problemen om de woede te beheersen (bijvoorbeeld regelmatige driftbuien, aanhoudende woede of herhaaldelijke vechtpartijen).
9.De persoon heeft door stress veroorzaakte paranoïde ideeën of ernstige dissociatieve verschijnselen.
ik kan me wel goed voorstellen dat mensen die te maken gehad hebben met ernstige borderline patienten, die niet onder behandeling staan, al huiveren van het woord, eerlijk gezegt......... al ken ik persoonlijk borderline patienten, waar ik veel van houd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:42
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik snap even niet wat je bedoeld maar het zal wel..... |
het komt een enkele keer voor dat ik een grapje maak, willemijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:39
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
hmmm........LIJKT misschien zo, willemijn......... maar of het ook werkelijk zo is???
ehhhhmmmm thomas; dom vraagje misschien, maar wil je zo aardig zijn me te vertellen hoe je dat nou precies doet?
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:28
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
in de hemel is God, daarom heet het daar de hemel; en God is overweldigend, allesvullend, overvloeiend van liefde etc...... ik denk, dat je de hemel dus pas saai kunt noemen, wanneer je God als saai ervaart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:41
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wat is de kledingregels????
mannen: thsirt, spijkerbroek, witte tennissokken, gympies
vrouwen: bloes met sjaal, middenlang rok, panty of leggings, 2 cm hoge hakken |
t is een kerst-feestje he, herman; ik zou maar een (drie delig) pak aantrekken, als ik jou was....(toch minstens wel met strikje of strop) sokken in de kleur van je broek asjeblieft! witte geven licht af, he!! sta je nu al voor je kleding-kast???
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 14 december 2010, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:11
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
nou ja, zeg!! en dat in vijf minuten tijd; je hebt gelijk, pieter; eerste punt is gescoord geloof ik...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 09:08
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
weet ik niet zinga; ik denk dat je ook een emotie-mens kunt zijn, en toch vanuit een verstandelijke kant in het leven staan. maar niet iedereen is hetzelfde; en gelukkig hoeft dat ook niet;
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 21:47
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ik vind het hier zeer kwetsend over hoe er over anderen met name exen wordt gesproken......
ow, ik vind eerlijk gezegt dat er hier kwetsend én oppervlakkig over andermans beleving wordt gesproken; ook door jou...dus over waarde oordelen gesproken???? Ik denk dat het juist heel goed is om even te relativeren en te horen dat het ook anders kan... Het is maar net hoe je er naar kijkt Hannah...... En ik op de aktie tour? Hannah, je kent me niet eens en je kent mijn geschiedenis niet......... inderdaad; daar heb jij gelijk in; ik ken jou en je geschiedenis niet..........vandaar dat ik het woord "misschien" gebruik, omdat ik een aanname doe; ennehhhh; ietsepietse klein vraagje; jij kent marieke897 en haar geschiedenis wel? En waarom voelt iemand zich aangesproken als mijn commentaar niet terecht is? Jij voelt je blijkbaar aangesproken terwijl het niet jouw gedicht toch was? blijkbaar? waarschijnlijk bedoel je schijnbaar... ik voel me niet aangesproken; wel beleef ik je bericht als byzonder stellig en heb ik het gevoel dat je manier van verwoorden weinig ruimte laat voor marieke om een eigen beleving te mogen hebben, zonder dat daar een "je-bent-niet-oké-gevoel" mee wordt opgeroepen. en ja; ik trek het me aan als mensen door anderen gekwetst lijken te worden, en ik schrik daar ook een beetje van soms;
dat is namelijk dan weer mijn persoonlijke beleving van deze forum discussie, waarvan ik hoop dat het geen slachtveld gaat worden. ik mis namelijk een kléin beetje de ruimte om jezelf te mogen zijn, en je persoonlijke gevoel te mogen hebben, je eigen stukje beleving van je eigen stukje leven en je eigen vorm van menszijn.
overigens bedoel ik deze reactie als beantwoordding van je vraag, en niet als aanval op jou als persoontje; ik ken je tenslotte niet en weet niets van je achtergronden... [/qoute]
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 11 december 2010, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 21:23
|
|
|
marieke897, waarom zou je je verdedigen?
- je bent de enige hier op cm, die kan inschatten hoe de situatie is. - je bent niemand verantwoording, of wel uitleg schuldig. - er zijn mensen die enigzins kunnen invoelen, en er zijn mensen die vanuit hun eigen emotie en ervaringen (referentie-kader) op je gedicht reageren. die vrijheid hebben zij, maar dat neemt niet weg, dat je je niet verplicht moet voelen om over een zó gevoelig onderwerp in de verdediging te gaan.
overigens; bij jou kijkt de hulpverlening met je mee; persoonlijk heb ik juridisch gezien zelfs geen enkele inbreng in de beslissingen die over de pleegkinderen en hun pleegvader worden genomen. dus het "alleenrecht-gevoel".........ach.......(zucht)
ik denk dat er door dit onderwerp een flink appel gedaan wordt op de persoonlijke (al dan niet verwerkte) pijn van veel forum-lezers, waardoor de discussie wat meer richting slagveld dreigt te gaan, wanneer mensen hun persoonlijke beleving van een situatie hier schetsen. en dat vind ik wel jammer, eerlijk gezegt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 18:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De maakster heeft in ieder geval veel gevoel voor tragiek, dat is een feit......Ik denk dat je beter kan kijken hoe je je kinderen hier doorheen kan slepen ipv er steeds bij stil te staan hoe erg het is...... |
niet iedereen zit hetzelfde in elkaar denk ik, willemijn!! en als iemand anders voelt bij een situatie, wil dat nog niet zeggen dat daar een waarde-oordeel aan gegeven moet worden! dat kan namelijk nogal eens als zeer kwetsend ervaren worden. jij zou misschien je emoties afsluiten en op de "actie-tour" gaan terwijl iemand anders even alle emoties op papier smijt, om ze op een rijtje te krijgen en daardoor rustiger te worden. het voelt voor mij niet goed, wanneer je iemands gevoel afdoet als "gevoel voor tragiek", al is de situatie in dit geval wel degelijk tragisch te noemen!! ik had deze reactie, eerlijk gezegt, niet van je verwacht!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 12:32
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 11 december 2010, 18:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 11:40
|
|
|
so; does heeft gesproken........ugh.......... mooie reactie does!
ik denk inderdaad, dat je niet volledig in kunt voelen als je niet in de situatie gezeten hebt, dat je je machteloos voelt, omdat je sommige dingen zo anders zou wensen voor je kinderen, en de situatie gewoon niet te beinvloeden is.
en als moeder kun je geen vader zijn; hooguit een goede moeder, die hen steunt als ze het moeilijk hebben; hen warmte en geborgenheid bied.
en, leanne; je kunt wel alleen moederen, maar niet vader-moederen....... het beeld dat een kind van een man vormt, kan niet door vrouwen worden gevormt, wel door andere mannen, zoals annet aangeeft. en dus is het denk ik van belang, om zorgvuldig te kijken welke man(nen) het beeld vormen dat je kind(eren) levenslang meedragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik (Does) denk dat je als ouder zijnde idd wel degelijk meer kan zitten met het leed wat je kinderen is aangedaan, Dan je eigenleed. En dat het niet altijd een kwestie van projecteren is.
Er zijn ook moeders die terecht hun kinderen niet naar hun vader laten gaan,
En ja ik kan men ex vergeven wat ie mij heeft aangedaan... Maar wat ie mijn kind heeft aangedaan kan ik hem NOOIT vergeven, als ik zie hoeveel pijn verdriet en moeite het ventje heeft door wat zijn vader hem heeft aangedaan. Wil ik hem niet eens vergeven. |
er zijn ook vaders die er zelf voor kiezen hun kinderen na de scheiding volledig los te laten, omdat de investering van tijd, energie en benzine hen teveel is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 12:09
Onderwerp: Exen
|
|
|
hoogst waarschijnlijk wel, tess, of het zou iemand moeten zijn die nog nooit een relatie heeft gehad.......dat zou het anders maken.
en exen zijn tenslotte niet voor niets exen; ooit, in een ver verleden, hield je van hem meer dan van wie ook ter wereld.............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 9 december 2010, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 09:29
Onderwerp: Exen
|
|
|
wat ik me afvraag; waar werd je verliefd op toen je je "nu ex" leerde kennen? dat zou wel eens een positieve kant kunnen zijn van hem/haar.........toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 20:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Hannah, een ieder heeft zo zijn eigen verhaal, en wat is goed en wat is fout? Een ieder vult dat op zijn/haar eigen manier in en heeft zijn/haar eigen verleden. Eigenlijk is er geen pasklaar antwoord op te geven vind je niet? |
ik denk niet in goed/fout, maar stel dat het proces heel anders verloopt, alhoewel het beide een rouwproces is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 20:18
|
|
|
ik vind het hele scheidings-proces zowiezo een heel onnatuurlijk proces, als ik zo vrij mag zijn; ik zou me voor kunnen stellen als je je partner door een sterfgeval moet missen, je een foto op de kast hebt staan; bij een scheiding is dat een stuk minder vanzelfsprekend; bovendien zie je bij scheidingen toch vaak, dat er boosheid en frustratie mee gaan spelen, waarmee afstand wordt gecreeerd, al dan niet om de eigen identiteit weer terug te kunnen vinden.
ook naar kinderen wordt vaak (onbewust) een boodschap afgegeven van niet van de andere ouder te mogen houden. een scheidings situatie kent dus veel meer onrecht, naar mijn idee, dan een situatie van ziekte en overlijden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 20:16
|
|
|
ik vind het hele scheidings-proces zowiezo een heel onnatuurlijk proces, als ik zo vrij mag zijn; ik zou me voor kunnen stellen als je je partner door een sterfgeval moet missen, je een foto op de kast hebt staan; bij een scheiding is dat een stuk minder vanzelfsprekend; bovendien zie je bij scheidingen toch vaak, dat er boosheid en frustratie mee gaan spelen, waarmee afstand wordt gecreeerd, al dan niet om de eigen identiteit weer terug te kunnen vinden.
ook naar kinderen wordt vaak (onbewust) een boodschap afgegeven van niet van de andere ouder te mogen houden. een scheidings situatie kent dus veel meer onrecht, naar mijn idee, dan een situatie van ziekte en overlijden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 12:36
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
ehm.......ja! witte klompen.......
working on a farm, remember?
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 8 december 2010, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 08:46
Onderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
|
|
|
BART817 schreef: | nee dat was wel duidelijk hannah, maar toch snap ik nu dat renate ook een punt heeft, zij het een ander punt. wat als je gerouwd bent: waarom zit je bij cm, voor vriendschap lijkt me. ik kan me zeker voorstellen dat je met het lincs algoritme een waarschijnlijkheid moet kunnen berekenen om leeftijdgenoten/gelijkgestemden te kunnen vinden. mogelijk ook van het zelfde geslacht?? lijkt mij... mss voor de toekomst, moeten we cm maar wat advies geven, speciaal voor mensen in een relatie. (moet hen wel duidelijk gemaakt worden dat ze dan niet als bi-sexueel gerekend gaan worden, omdat het dan vriendschappelijk gerekend wordt)
maar dan nog vind ik het raar dat getrouwd je met het match systeem nog steeds wel kunt zoeken naast je partner... hmmm? of vult men dan trouw criterea in voor vrienden te vinden? |
wat vaak wordt gedacht, is dat wanneer je op een datingsite geabonneerd bent, je dús wanhopig op zoek bent naar een partner. nadat mijn ex-echtgenootje belde niet meer thuis te komen, had ik echter behoefte aan lotgenoten-contact, en dan is dit een plaats waar je veel lotgenoten ontmoeten kunt, zij het digitaal.
de scheiding was echter nog niet rond, na een paar weken, (en ook niet na een paar jaar) en dus vulde ik de eerste vraag naar waarheid in, dit in tegenstelling tot veel anderen, die dan alvast gescheiden invullen bij "burgelijke staat". je wilt niet weten hoevaak ik te horen heb gekregen, dat je als getrouwd persoontje niet op een dating-site thuishoort, terwijl christianmatch zelf aangeeft, dat cm is bedoelt om mede-christenen te ontmoeten.
overigens; als je bij de uitgebreide zoekopties je voorkeuren invult, zijn dát je matches, dus die bepaal je zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:59
Onderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
|
|
|
toen ik nog op de site stond als "getrouwd" had ik geen lincs, renate.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:37
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Sorry Mar! Wat schreef je dan? Ik heb helemaal geen muur om me heen! Ik sta elke ochtend op met een nieuw idee wat de nieuwe dag mij brengen gaat! En antwoorden krijg ik elke dag binnen! |
en een paar reacties eerder zeg je dat je geen antwoord krijgt; nou breekt mn klomp!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:10
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb mijn andere reactie weggehaald,had geen waarde hier vond ik
Er is hier al een paar keer aangegeven dat er veel dingen meespelen,wat weegt voor jullie zwaarder,de praktische zaken of het gevoel? Als ik hertrouw kunnen mijn kinderen hun erfdeel opeisen,ik geef daarmee dus mijn huis,een groot deel van wat ik/we opgebouwd heb(ben)op,dat was toch een deel van mijn toekomst,een stukje financiele veiligheid.Als ik er om die reden voor kies niet te hertrouwen,is dat dan ook een stukje bindingsangst of vinden jullie dat gewoon realistisch denken?Voor romantiek koop je geen brood en opnieuw opbouwen als je bijna 50 bent is niet realistisch......je kunt een nieuwe relatie/samenwonen ook wettelijk regelen zonder het boterbriefje........
Gr.Leanne(uitgeslapen en lekker nuchter) |
kunnen ze ook hun erfdeel opeisen wanneer je niet in gemeenschap van goederen trouwt, leanne? dit is geen angst, dit is de voors en tegens afwegen, denk ik..... het valt voor mij onder realistisch denken. bovendien is het voor hen ook goed, als jij een financieel stabiel plaatje voor jezelf hebt, ze zijn immers nog niet volwassen, en je zorgt nog voor hen. voor mij zou "het trouwen" echter wel heel belangrijk zijn, maar dat zijn persoonlijke overwegingen, die voor jou weer heel anders kunnen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 17:53
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
gaaaaaaaan we weer......zucht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 18:22
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Waar blijft het recept hiervan??? |
heb je een ijsmachine, zinga? dan kan ik t wel verzinnen voor je hoor!! recept van roomijs, en wat toevoegingen van pepernoten/verkruimelde pepernoten erbij...
in de praktijk wordt het hier vanille-ijs met schuddebuikjes en slagroom; en een stapel kadootjes op de salontafel........ dus het ijs is zo op denk ik!!
en dan voor meneer aan de lijn,
men neme; stoofpeertjes uit moeders pruttelpotje haal daar de baby-voedings-cuter van de buren doorheen, voeg daar een paar scheppen extra suiker aan toe, zo nodig, doe dat in de ijsmachine, en voilá is met kerst bijv lekker met een warme stoofpeer ernaast, en een plop slagroom met kaneel erover.....
of; pak een blik perziken in de supermarkt, walnoten-ijs of caramel-pecannotenijs, een fles witte wijn, foelie, vanille-stokjes en kaneelstokjes. en evt slagroom, met kaneel erdoor
laat de perziken uitlekken. doe bijna de helft van de witte wijn in een pan, met twee kaneelstokjes, twee vanillestokjes een schep suiker en wat foelie, en laat dat even trekken, zorg dat je een kleine ijsschep hebt, die bolletjes maakt, niet groter dan een pingpong-balletje. doe vlak voor het opdienen de perziken even in de wijn, om op te warmen (niet te lang anders rollen ze uit elkaar) schep een soeplepel van de wijn in een diep bord, en leg er twee halve perziken in per persoon, bol ijs erin, en slagroom met kaneel erop, en DIRECT opdienen, anders heb je geen ijs meer, maar ijs-soep
of; als er alcohol in mag zitten;
champagne spoon neembruisende witte wijn, sorbet-ijs bijv aardbei of bosvrucht(niet overal verkrijgbaar, maar wel bij AH) doe dit bij elkaar in een kom, de mixer er door op hoogste stand........ pak de champagne-glazen en zet deze op zijn kop in een schotel water en daarna in de suiker (evt de suiker kleuren met limonade) kun je al vantevoren doen, trouwens........ dan volschenken en opdienen met een rietje erin, tussen tweede voorgerecht en hoofdgerecht........ een leuk zoethoudertje terwijl jij wat meer tijd hebt in de keuken, om het hoofdgerecht klaar te maken!!
bij een wat krap budget kun je ook zelf fruit pureren, en met een schep suiker door de ijsmachine halen.......dan heb je nl eigengemaakt sorbet-ijs
iemand verder nog meer wensjes, voor goed(kop)e kerstrecepten?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 3 december 2010, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 14:17
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
schrale troost, grace, maar ik weet hoe t voelt!! maak er een feestje van, voor ze, als dat mogelijk is!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 11:47
|
|
|
modde ge mijn angebrande panneke erwtensnert effe ophoale, carien!! dah hellup wel; denkte nie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:22
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Je brengt me op een idee Carien!!! Ik vrees dat ik je voorbeeld ga volgen! mmmmm! |
ik heb ook alles al in huis voor een vijf-liter pan!! t werkt besmettelijk he, die erwten-soep-neigingen....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|