Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb Eredivisie Live he, hoef er niet naar toe. |
Had dat nu eerder gezegd Chatuliem......Had je vast niet zo'n commentaar gehad.....want velen kijken tv op zondag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:18
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als je bij ons zou komen en we hebben avondmaal waar je graag aan deel zou nemen dan is het hier gebruikelijk om contact op te nemen met de predikant voor een kort gesprekje waardoor je toegelaten wordt tot het avondmaal.En dat niet lid worden omdat je niet als kind bent gedoopt?? Zeer kortzichtig van die gemeent er komen hier zat mensen over van de evangelische kerk of andere kerkgenootschappen die worden gewoon lid en gewoon opgenomen in de gemeente. Ik vind het erg jammer dat er zo is veel kerken gewerkt wordt.
Ik wil niet dat steeds de kinderdoop ter discussie wordt gesteld wordt daar zo moe en verdrietig van. Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen! Respecteer elkaar! Het is al erg genoeg dat er zoveel stromingen zijn, heeft de Heere daarom gevraagt? Zijn we niet allen een??Een in Christus en geloven we niet allen in 1 en dezelfde God?? Wat Hij vraagt is om Hem te volgen en niet om ruzie te maken of discussies te voeren welke kerk de beste is of welke doop! Laten we dankbaar zijn dat we christen mogen en kunnen zijn zonder vervolgt te worden! |
Waar ik nu wel benieuwd naar ben: stel dat ik op zondagochtend bij jou op bezoek kom en we gaan samen naar de kerk en er is Avondmaal....Ik zou daar gewoon aan gaan zitten(neem aan dat jullie geen lopend Avondmaal hebben) maar mag dat dan wel? En hoe controleren ze dat?
En wat je verder zegt over de meningsverschillen over de doop: ik heb niet het idee dat we elkaar niet respecteren, we houden vast aan wat voor jou en mij of de ander heilig is......en daar hebben we het over....... Persoonlijk vind ik dat wel een boeiende waardevolle discussie.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 31 oktober 2011, 15:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:50
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat zou goed kunnen Willemijn in de hervormde kerken (bonds) is het de gewoonte dat een delegatie van de kerkeraad een dominee gaat horen, dan luisteren ze met de gehele kerkeraad naar de dienst en aan de hand daarvan wordt er ja of nee een beroep uitgebrecht. Als een predikant nooit geen beroep krijgt is dat of een teken dat men het niet zo eens is met zijn preken, doen en laten of wat dan ook of de predikant stelt zich niet beroepbaar. Een predikant solliciteerd bij ons niet zelf naar een openstaande predikantsplaats. Wij hebben de rijkdom om 9 predikanten van onze kerk te hebben dus bij ons is een vacante gemeente aardig op te vangen door een van de andere predikanten. |
Bij ons solliciteert eerst de predikant, dan komt er een schifting en dan pas gaat een groepje luisteren die weer verslag uit brengt aan de beroepingscommissie....Beroepen is eigenlijk pas het laatste onderdeel in de procedure........Maar ik ben PKN daar gaat het weer anders dan denk ik.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:43
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het evangelie brengen is 1, maar om nu jou standpunt bij iemand door de strot te duwen, is geheel wat anders. Bij ons (pkn) in de kerk komen ook van allerlij gezinten, van verscheidene belevingen. Maar wij stellen die regels niet die jij handteerd. Zo haal je geen mensen binnen, zo jaag je ze weg. En daar bij gelaten, heb ik ook gelukkig goede, en welkome lieden meegemaakt uit jou beleving. In ieder geval, die zijn niet zo verketterend , zoals u. Gisteren nog een dienst bijgewoond in Zwijndrecht daar gebeurde ook dingen die niet, of geheel niet in mijn beleving zitten. Had ik dan ook naar voren moeten gaan, en desnoods de dienst verstoren omdat het niet mijn beleving is? |
Ik heb niet het idee dat Chatuliem het door iemands strot duwt zoals jij zegt......we hebben het er toch gewoon over en onze standpunten liggen wat uiteen......discussieren heet dat geloof ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk kan ik dezelfde vraag aan jou stellen: is het niet wat kort door de bocht dat wij dit zomaar moeten accepteren? In principe raakt dit het hart van onze identiteit. Het vormt de aanleiding van onze bestaansgeschiedenis. Het vormt de kern van onze prediking. Het is de oorzaak van onze groei. Het zou hetzelfde zijn om aan de katholieken te vragen de paus aan de kant te zetten. En het draait in mijn ogen de zaak om. Je komt als gast en je accepteert de identiteit. Je kunt niet verwachten dat ze zich gaan aanpassen aan datgene wat jij wil. |
Dat begrijp ik wel....waar het mij om gaat is dat 'jullie'de kinderdoop niet erkennen......Je kan dan toch een andere vorm kiezen zoals ik in het vorige stukje ook al schreef......Je wordt dus 'gewoon'buitengesloten als je vind dat het genoeg is om 1x in je leven gedoopt te zijn...... Als ik dan van de evangelie gemeente was zou ik zeggen we zoeken een ander alternatief......bv het opdragen van jezelf aan de gemeente.....We hebben het toch over dezelfde God? Geven jullie dan niet teveel lading aan de doop, aan jullie eigen doop bedoel ik......die voor jullie belangrijk maar voor ons is de kinderdoop net zo belangrijk.....En als je nu naar een andere evangelie gemeente gaat moet je weer gedoopt worden? Ik ben weleens bij zo'n doopdienst geweest en het stukje getuigenis is bij die doop toch ook heel belangrijk? Nou, dan doe je alleen die getuigenis zou ik zeggen als je als kind gedoopt bent.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 31 oktober 2011, 14:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:34
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Heb ik nu een seniorenmoment Visser????? Of ben ik gewoon abuis? Zal het eens even googelen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is daar nu zo pijnlijk aan? Idd, we hebben hier uitvoerig gehad over dat kinderritueel, dat absoluut geen bijbelse doop is. Dan kun je toch ook niet verwachten dat we dat erkennen? Als je naar een evangelische gemeente gaat, kun je dat toch verwachten, en terecht mijns inziens. |
Is dat niet een beetje kort door de bocht Chatuliem? Voor niet evangelische mensen is de kinderdoop veel meer dan een ritueel, het is een sacrament wat je in pricipe niet meer over hoeft te doen....... Voor jullie is dat dus geen bijbelse doop, dat is helder.....Maar vind je het dan niet wat kort door de bocht om dan maar te stellen dat mensen die zich later bij de evangelie gemeente aansluiten zich persé over moeten laten dopen omdat het binnen jullie kringen wat anders werkt? Je kan dan toch ook kiezen voor bv een getuigenis afleggen of je op laten dragen door de gemeente? Je laat andere overtuigingen dan toch niet erg in hun waarde? En mensen worden dan ook nog min of meer gestraft daardoor omdat ze dan blijkbaar niet met alles mee mogen doen......Dat is toch te gek voor woorden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 09:22
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Jammer zeg, dat je niet even bij Willemijn langs bent geweest. Dat was gezellig geweest!
Oeps, ben ook even off-topic |
Oei, zal niet meer off topic gaan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:29
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ja en nu heeft hij de bevolking tegen. Er is nl. heel veel gebeurt en de kerkvoogdij houdt hem in stand.... |
Hij kan toch ook zelf solliciteren op een vacature.........? Ik heb twee keer in een beroepingscommissie gezeten en dat was meer een sollicitatie procedure dan een beroep.....Dat beroep kwam pas als laatste.....Ligt misschien ook wel aan het kerkgenootschap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:40
Onderwerp: beroepskeuze en scheiding
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zelf werk ik in de thuiszorg...en weet ik dat dat anders ligt...omdat de tijden gewoon overdag zijn op een normale tijd... Ik ga het OOK anders stellen ja... Wat.. als een man...vanwege zijn werk bijna nooit thuis is??? Overwerken op kantoor...vergaderingen... Goed ..als de partner het acsepteerd... Maar vaak staat een vrouw en moeder er dan ook alleen voor als kinderen naar bed gebracht moeten worden.. Mijn ex was er ook vaak niet...maar niet vanwege zijn werk..maar dat is een ander verhaal..Ik zei dan ook vaak...Hebben ze een vader??? Iets meer thuis zijn...er zijn voor je vrouw en voor de kinderen...zeker als ze klein zijn...ja dat vond ik belangrijk...Ik hoop dat vaders van jonge kinderen NIET getrouwd zijn met hun werk nee. Maar ook moeders niet!!!! |
Soms heeft een beroep nu eenmaal de consequentie dat je er minder vaak bent dan dat je dat wenst........ maar gaat het ook niet om de quality time? Dat als je thuis bent je er ook bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | en dan heb jij mn tweestrijd niet gezien vlak voor ik het woordje "zustertjes" toch maar verving door "verpleegstertjes" |
Het woord verpleegster is wel zo ontzettend not done......Pieter........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja dat ken wel zo zijn W-tje, maar mijn bedoeling is om die gescheiden verpleegstertjes hier op cm ff op de kast te jagen, jij snap?
en daarbij is mijn huwelijk juist zo goed omdat ik zo veel mogelijk op de fabriek zit |
dat lukt je al aardig met de term "verpleegstertjes".........brrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 22:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | Wat ik me weleens afvraag...
Heel veul vrouwen hier op cm werken in de gezondheidszorg. De gezondheidszorg staat bekend om de onregelmatige werktijden. Is door het beroep van deze vrouwen hun huwelijk foutgelopen omdat er te weinig quality-tijd was voor elkaar?? |
Dat had er helemaal niets mee te maken, kan dan ook alleen voor mijzelf spreken...... Maar wat denk je van die mannen met eigen bedrijven die dag en nacht moeten werken? Of mijn zoon, die werkt in de scheepvaart en is ook veel van huis (zit nu een paar weken op Aruba....) en krijgt een tweeling...... Volgens kan dat ook een aardige aanslag op je relatie geven. Ik denk dat er sowieso veel beroepen zijn die weinig quality time geven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 22:03
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
VISSER278 schreef: | Doktersassistentes, ziekenhuismedewerkers, tandartsassistentes....alemaal aanwezig op CM. Hartstikke makkelijk toch? 's avonds of in het weekend een probleempje , kwaaltje , griepje of oorpijn ? Even een mailtje of chat naar één van hen en probleem wordt opgelost . Scheelt weer een telefoontje of ritje naar de huisartsenpost.
Toch Jos? |
Moet je er wel goed naar luisteren he Visser.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:43
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik vind al die nieuwe belevingen en vertalingen maar niks. |
Gerrit, waarom verbaasd me dat nu niet?? Maar je kan ook open staan voor al die nieuwe belevingen en zoektochten......met andere-hedentijdse - vertalingen die ook wel wat makkelijker leesbaar zijn...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 16:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik vind het wel erg fijn om van mensen hier op het forum dingen te weten. Kan ik voor ze bidden, dat God hun kracht geeft enzovoort.
En ook dingen, als ik die eerder had geweten had ik ook op een andere manier gereageerd is sommigen gevallen....
En ook, het is fijn als je ergens je zorgen enzovoort kwijt kan.
Meeleven kan goed werken voor je herstel. ook en juist op een forum.
En wat hier eerder iemand zei, dacht Crossroad, het zijn jou grenzen, niet die van CM. die hadden anders állang ingegrepen.
Iedereen mag hiet nétjes zijn mening geven, en ook dingen uiten over een ziekte. dat alleen kan al het herstel bevorderen. |
Wat heeft dat nu in vredesnaam met mijn grenzen te maken? Dat snap ik nu werkelijk niet.......Ik ventileer iets waar ik me aan erger en dat mag ook.......en dat zijn futiliteiten, geen ziektes.....Bv. als jij verkouden bent hoef ik dat niet te weten en voor mij hoef je dat ook niet uit te melken op een forum...... Bij concrete ziektebeelden heb ik daar veel minder moeite mee.....maar daar heb ik het helemaal niet over........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:33
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIO216 schreef: | W'tje je was de 2500ste reactie op dit topic. Krijg je nu wat van je vriendin |
Wie bedoel je? Ik heb gelukkig meerdere vriendinnen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:32
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
Blijft altijd een boeiende materie, vind ik ook Maryan.... Jan Zijlstra komt binnenkort in mijn stad en misschien ga ik er wel eens heen ondanks dat ik niet zo van de gebedsgenezingen ben.......Ik geloof meer dat God dingen ten goede keert en dat is wat anders dan genezen......En als je niet geneest dat je dan geen goed gelovige bent dat geloof ik al helemaal niet...... Maar ik zal eerst eens je link lezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb al gezegt het in de gaten te houden he dus niet doordrammen |
Ik had het niet alleen over jou en de posting waar jij het over hebt was een antwoord op Jolan...... dus over doordrammen gesproken..... Ik hoop niet dat jij alleen je aangesproken voelt trouwens......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Worden die grenzen door jou bepaald of door CM ... ??? Zolang CM niet "ingrijpt" bepalen zij dus de grenzen voor het forum ... jij kunt niets anders doen dan zeggen waar voor jou de grens ligt en ik vind het jammer dat je je ergert aan mensen die er blijkbaar anders mee omgaan ... !!! |
ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die zich er aan ergert maar eigenlijk is dat niet zo belangrijk, ik vertel mijn ergenis.....ik vind het geneuzelen maar zoals ik al eerder vermeldde, het prettige van een forum is dat je de vrijheid hebt om dingen te delen die je meemaakt maar ook de dingen kan delen die je ergeren......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:06
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Willemijn zegt: Is het nu nodig om ieder detail van het ziek zijn op het CM forum te zetten?????? En daar bedoel ik mee: iedere labafname, therapie, verkoudheid edg....... Misschien ook leuk om eens je te zinnen te verzetten en eens over wat anders te praten?
Raar maar waar.... eigenlijk vind ik dat je helemaal gelijk hebt Willemijn. Ik lees eerlijk gezegd ook liever de leuke dingen van anderen, of een pittige discussie. Het heeft me om eerlijk te zijn heel wat moeite gekost om mn gezeur op het forum te zetten Aan de andere kant is het geen doen om een ieder die vraagt hoe het gaat, persoonlijk te mailen, vandaar toch maar op deze manier, maar van mij hoef je het niet te lezen hoor, ik zal je er niet scheef om aankijken. |
Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc...... Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De vraag van Momo was of iemand met homoseksuele geaardheid gedoopt mag worden. Als ik daar gewoon antwoord op geef, vind ik jullie reacties behoorlijk vreemd. Denk je dat ze een baby in haar gedachten had toen ze deze vraag stelde? Knap dat je de geaardheid al vast kunt stellen bij de geboorte van een baby...
En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier. In mijn ogen is het alleen maar een belofte van de ouders het kind op te voeden samen met God. De theologie van het verbond erbij halen is in mijn ogen volstrekt overbodig en het maakt alles veel te zwaar beladen voor het kind. Opdragen is wat mij betreft voldoende. Bovendien vind ik opdragen ook niet een sacrament.... |
Jij vind dat niet......maar anderen vinden van wel....die hebben gewoon een andere opvatting, een opvatting waar niets mis mee is maar die alleen niet strookt met jouw geloof.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:17
Onderwerp: De niet uitgekomen voorspelling van Harold Camping
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Harold Camping is ingestort en zal geen voorspellingen meer doen. Voorlopig. Walgelijke aandachtstrekker, bah.
Thomas. |
Dat is toch wel weer een verstandig besluit van die man.....Ik bedoel dat hij geen voorspellingen meer zal doen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen. |
Maar dat is omgekeerd toch ook zo? Ik vind persoonlijk de kinderdoop een sacrament , iets wat je niet zo nodig over hoeft te doen op latere leeftijd.....en eigenlijk zelfs onacceptabel want je hebt dat sacrament van de doop al eens ontvangen. Ook al ben je het er niet mee eens : in christelijke kringen hebben we het niet over een kinderritueel maar over een kinderdoop......net zoals ze het in de evangeliekringen over volwassendoop hebben.....Je doet de kinderdoop tekort om het een ritueel te noemen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:28
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo isser. Hartelijk dank en ik ga er ook van uit dat het weer fantastisch word ik heb weer een gids net als vorig jaar waar ik heel blij mee ben want hij weet het goed te verwoorden. Sjalom. Martin |
Waar ga je heen in Israel Martin? In ieder geval een fijne vakantie gewenst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | bovendien maakt de therapie gebruik van boeddhistische meditatietechniek... |
Christelijke meditatie heet dat tegenwoordig Chatuliem......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:18
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Visser, ik krijg weleens de indruk dat jij en ik tot het op cm zeldzame ras behoren van mensen die gewoon werken...
owja, van de rest van deze avond ga ik een poosje in het bubbelbad doorbrengen met mn meissie |
Ahum Pieter.....
Willemijn, ook blij dat het weekend is.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Blijkbaar mag men niet klagen over ziektes en aandoeningen, maar men mag wel klagen dat er geklaagd word over ziektes en aandoeningen? |
Precies, jij snapt het.....
|
|
Naar boven |
|
|