ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 85 86 87 88 89 90 91 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley wat zijn kroten?

Rode bieten. Ik noem ze ook kroten en zijn waanzinnig lekker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:01
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

FRANKT627 schreef:
Ik wil langs deze weg MARIJAN072 van harte groeten en zeggen dat ik het erg spijtig vind dat ze niet meer op CM te lezen is.

Lachende smiley Frank

http://www.youtube.com/watch?v=puZoPJSFwbk
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50

WILLEMIJN232 schreef:
Die ken ik niet eens Mario......dus mijn favoriet is het ook niet...... Knipoog smiley

Wat is jouw favorite dan??????????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Hoeveel pauzes heb jij dan op een dag Visser????? Knipoog smiley
3e bak koffie? tweede ontbijt? en dat om negen uur 's morgens al? Verraste, verbaasde smiley

Maar hij doet dan ook erg zijn best Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:29

Kees Kraayenoord is de favorite artiest van deze lijst. Later meer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:27
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Dinsdag 19 april, 2 Kron. 33: 10-17; Nood leert bidden.

In tijden van oorlog zie je dat: nood leert bidden. Dan stromen de kerken weer vol. Mensen die er jaren lang niet waren geweest zijn, komen weer. Mensen die in tijden niet meer gebeden hebben, vouwen hun handen. Nood leert bidden.
Ik vraag me af, of dat altijd zo is. Het kan ook anders. Soms leert nood: vloeken! Er zijn net zo goed mensen die door moeilijke situaties in hun leven vaarwel zeggen en niets meer met de bijbel en de kerk te maken willen hebben. Nee, niet altijd leert nood bidden.
In het geval van Manasse is het wel zo. Zijn geschiedenis lijkt een beetje op het verhaal van de verloren zoon. Hij is gearresteerd, de goddeloze koning. Getransporteerd naar Babel, opgebracht als een boef, een misdadiger. En daar, in Babel, ver weg van Jeruzalem, daar komt Manasse tot inkeer.
Hoe? Wie zal dat zeggen? Misschien heeft Manasse is stilte teruggedacht aan zijn vader, koning Hizkia. Misschien heeft hij zich de woorden van zijn vader herinnerd, woorden over de God van Israël. Ach het is soms zo gek nog niet om een tijd lang in je leven uitgerangeerd te worden. Voor je het weet word je opgenomen in de maalstroom van de tijd: je jakkert en je jaagt maar door. Tijd om eens rustig na te denken over leven en dood, ontbreekt.
Manasse wordt stik gezet. Gearresteerd. Door God zelf. Omgezet. Het wordt het begin van een nieuwe periode in zijn leven. En zijn volk deelt in de ommekeer. Het is aan alles te merken! Nood leert – soms – bidden. En áls dat zo is, kun je God voor de nood zelfs danken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 21:34

Maandag 18 april, 2 Kon. 20: 1-7; Extra’s.

Soms begrijp je van heel de bijbel niets. Van God niets, van de profeten niets, van heel het geloof: niets.
Neem nu deze geschiedenis van koning Hizkia. Hij wordt ziek. Doodziek. En de profeet Jesaja komt hem vertellen dat hij er maar op moet rekenen dat dit het einde van zijn leven zal zijn.
Dan lees je dat Hizkia zijn gelaat naar de wand toedraait en huilt. Nu, dat kun je je voorstellen. Zo’n bericht moet je wel verwerken! En het is ook geen wonder dat Hizkia zich niet zomaar kan neerleggen bij dit bericht. Hij is er nog niet aan toe, te sterven.
Wat ik nu niet begrijp? Ik begrijp niets van het gebed van Hizkia. Nu zou je denken: zo’n vrome koning, die zal toch wel zijn leven overgeven aan God! Maar nee, geen sprake van. Hizkia komt in opstand. Hij is het niet eens met God. En dan zegt hij nota bene: Here God denk er toch eens aan dat ik U altijd gediend heb en dat ik gedaan heb wat goed is in Uw ogen!
Wij zouden zeggen: wat een grootspraak! Wat een hoogmoed! Maar God reageert anders. Hij weet dat er situaties zijn waarin mensen niet anders kunnen dan schreeuwen, roepen, huilen, protesteren en zeggen: Here God, zo kan het toch niet!
En dan? Dan komt God terug op Zijn plan. Weer zoiets onbegrijpelijks! God komt tot andere gedachten! Hizkia mag verder leven. Nog vijftien jaar erbij! Extra.
Misschien begrijp ik er toch een heel klein beetje van: God is ánders dan wij denken…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:40

We want Marijan072 back, please !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 22:04

SUSANNAH475 schreef:
Sorry Mario, geen tijd gezien... oeps, en dat zeg ik... Engeltje smiley

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 20:31
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Tot ziens hele leuke mensen zijn jullie!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 17:01
BerichtOnderwerp: Nieuw (proef)lid

Doe gezellig mee op het forum zou ik zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 16:59

Nog maar een paar uurtjes.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 12:09

Zondag 17 april, 2 Kon. 19: 14-19; Gods correspondentie.

Wat doe je eigenlijk als je een brief krijgt? Natuurlijk, je leest die brief. Maar dan? Dat ligt eraan. Als er niets bijzonders in staat, gooi je de brief in de prullenbak. Als er iets persoonlijks in staat, iets wat niemand mag weten, dan bewaar je die brief zuinig in een kast of la. Maar het kan ook zijn dat die brief zoveel vragen oproept, dat je ermee naar en ander gaat.
Zo gaat het met koning Hizkia. Hij weet het niet meer. Wat moet hij met die brief van Sanherib? Die dreigbrief! Nee, hij gooit de brief niet in de prullenbak van het paleis. Hij bergt de brief ook niet op in de Koninklijke archieven. Hij gaat ermee naar de tempel, naar God. Daar spreidt hij de brief uit voor Gods aangezicht. Het is net alsof Hizkia zegt: Nu, Here God, leest U nu zelf maar wat hier staat. Het uw zaak, het is Uw correspondentie! Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Geeft U maar een antwoord!
Dat is eigenlijk bidden: tegen God zeggen dat je niet meer weet hoe het moet. Tegen God zeggen: Het is Uw zaak, Here God! Ik weet er geen weg meer mee…
Sommige mensen maken van gebeden hele preken. In de mooiste woorden vertellen ze God wat zij allemaal hebben gedacht en gezegd en gedaan. Maar dat is geen bidden. Bidden is: tegen God zeggen dat je niet meer kunt denken en niet meer weet wat je moet zeggen en doen. Bidden is: je leven voor God neerleggen, openvouwen – als een brief.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 00:45
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Ik heb de afgelopen tijd niet zo veel gedaan op dit topic. Toch in aanloop van palmzondag toch maar een liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=JlnBBckmOZY&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 07:16

Zaterdag 16 april, 2 Kon. 17: 7-12; Wereldlijkvormigheid.

Goedbeschouwd zit dat in ons allemaal: je wilt meedoen, net zo doen als anderen. Kijk maar naar de kleding van scholieren. Als de één met iets bijzonders komt, komt de ander er al gauw ook mee aan. En binnen de kortste tijd loopt de halve school met dezelfde broeken en jassen. De mode schrijft gewoon voor wat je moet dragen en hoe je je haar moet laten knippen. Niemand valt graag uit de toon, dus bijna iedereen doet mee aan zo’n rage. Je zult een beetje opvallen, door niet zo hard met die mode mee te lopen, je zult wel uitkijken!
Voor je het weet schelden ze je uit voor ouderwets en uit-de-tijd…
Niet alleen op school is dat zo. Volwassenen zijn precies zo. En misschien nog wel erger. Voor je het weet neem je de vormen over die je om je heen ziet. De gebruiken de leefregels. En voor je het weet ben je eigenlijk net als iedereen, je denkt en je doet zoals iedereen denkt en doet. Je bent gelijkvormig geworden aan de wereld.
Nu zou je dat natuurlijk helemaal niet zo erg zijn als die wereld een goede wereld was. Maar dat zit nu juist de kneep: die wereld is vol van liefdeloosheid, van geweld, van een keiharde zaken-zijn-zaken-mentaliteit. Om het maar bij de bijbelse naam te noemen: de wereld is vol van afgoderij! En Israël, het volk van God, doet mee! Stenen en palen, afgodsbeelden, altaren, offers aan goden die geen goden zijn. Aandacht en aanbidding voor machten die het leven niet beter maken – integendeel! En zo dreigt het met de kerk ook te gaan, met de gemeente van Christus. Waar zijn nog de mensen die de moed hebben om anders te zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Te weinig

VISSER278 schreef:
Nou.... ik ben blij dat het weer weekend is. Boze smiley

Te weinig dagen in een weekend, ja.

Als we het nou eens om zouden draaien...............
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 20:45
BerichtOnderwerp: De zee

Ik loop op het strand
En in de verte ruist de zee
De golven met hun witte schuimkoppen
Rollen donderend af en aan

Het vele zand onder mijn voeten
Maakt dat het lopen zwaar valt
Het gaat stapje voor stapje
Ik moet moeite doen om vooruit te komen

Het maakt me moe, maar ik ga door
Want straks wordt het lopen lichter
Hoe dichter ik bij de zee kom
Hoe gemakkelijker het gaat

Want daar is het zand glad gemaakt
Zodat ik er dansend overheen kan gaan
Met het geluid van de zee naast me
Wordt het een bevrijdingsdans

Toch moet ik weer terug naar het mulle zand
En weer gaat het lopen zwaar
Ik kijk naar het zand, ik moet er doorheen
Want daar leidt de weg mij verder

Ik kijk nog eens achterom
En zie de zee met het gladde strand
En ik weet, ik kan telkens weer terug
Naar waar ik dansen mag
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 19:34

Vrijdag 15 april, 2 Kon. 18: 4-13; Nooit iets goeds.

Er zijn van die mensen die nooit iets goeds hebben te vertellen. Ze zeuren. Ze klagen. Ze schelden. Ze hebben kritiek. Er is altijd wel wat. Nooit zijn ze tevreden. Het is, wat je ook doet, nooit goed.
Is die profeet Micha ook zo’n figuur? Zo’n aartsmopperaar? Zo’n man die nooit iets goeds te vertellen heeft?
Volgens koning Achab wel. Op speciaal verzoek van zijn collega, de koning van Judea, Josafat, wordt Micha opgeroepen. Er zijn al vierhonderdprofeten geweest. Op de vraag of de koningen er verstandig aan zouden doen om tegen de vijand op te trekken, hebben ze allemaal gezegd: Zeker, trek op! God zal de vijand in uw macht geven! Nee, de koningen behoeven niet ongerust te zijn. God staat aan hun kant!
Maar Micha profeteert iets anders. En dat gebeurt vaker. Daarom heeft Achab zo’n hekel aan hem. Die Micha, die heeft nooit iets goeds! Die heeft altijd kritiek! Zo’n profeet kun je niet gebruiken…
Is Micha dan werkelijk zo’n mopperaar? Wel nee, geen sprake van! Maar Micha weet zich niet geroepen de koning naar de mond te praten! Dat is nogal gemakkelijk, altijd maar zeggen: Zeker, mijnheer, mevrouw, u hebt gelijk, gaat u gang, wat u doet is goed, God staat aan uw kant...! Zo heeft Jezus ook niet gesproken. Vlijmscherp was Zijn kritiek, zo af en toe. Denk maar aan de Farizeeërs, die ook dachten dat God aan hun kant stond. Er is kritiek waarvoor je dankbaar voor moet zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:57

Uiterste inzenddatum verlengd tot palmzondag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:49

Donderdag 14 april, 2 Kon. 13: 14-21; Wonder-lijk.

Soms kun je er geen touw aan vast knopen. Soms begrijp je niet waarom de dingen gaan zoals ze gaaan.
Neem nu die profeet Elisa. Hij wordt ziek, doodziek. Eigenlijk is dat al onbegrijpelijk. Als God nu toch machtig is, waarom geneest Hij dan Zijn zieke knecht niet direkt? Waarom laat Hij de profeet sterven? Onbegrijpelijk…
Maar tegelijkertijd is daar het andere verhaal. Een wonderlijk verhaal. Het verhaal van een wonderlijk lijk: het lichaam van de profeet Elisa. Het gebeurt op een dag dat iemand begraven wordt. Plotseling is er paniek in de rouwstoet: daar komen de Mobieten aan! Stel je voor: de vijanden van Israël! Maak dat je wegkomt! Maar waar moeten we met het lichaam van een gestorvene naar toe? Wacht daar heb je het graf van Elisa! Leg het lichaam in die spelonk waarin Elisa begraven ligt! En zo wordt de man haastig begraven in het graf van de profeet.
En dan…. Het lijk van Elisa blijkt een wonderlijk lijk te zijn. De aanraking ermee doet leven! Hoe is het mogelijk? De één z’n dood betekent andermans leven! Maar ook dat brengt ons bij dezelfde vraag: Waarom moest nu Elisa sterven, en wordt deze onbekende man weer tot leven geroepen?
Waarom?
Ach, soms zijn de dingen in ons leven inderdaad niet te begrijpen, hoe graag je ze ook begrijpen zou. Soms is er geen ander antwoord dan het antwoord van Pasen: Christus’ dood is ons leven!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:06

Woensdag 13 april, 2 Kon. 6:15:23; Vurige kolen.

Ze zitten als ratten in de val, de Armeeërs! Elisa, de wonderlijke profeet, heeft hen als een rattenvanger in optocht naar de hoofdstad gebracht, naar Samaria. En daar zijn ze nu, in het hol van de leeuw, in de stad van hun vijand. Dat is nog een krijgslist! Die Elisa! De koning van Israël is er dolgelukkig mee, dat kun je begrijpen! Zo heb je nog iets aan zo’n profeet, zo’n man van God! Wat een tactiek, het kan niet mooier! Nu is de vijand zo goed als verslagen! Zal ik ze neerslaan, mijn vader...?
Maar dan komt de teleurstelling. Nee, zegt Elisa u mag hen niet neerslaan. Er komt niets van in! U hebt ze toch niet gevangen genomen met uw zwaard en uw boog? Ik heb een ander plan: zet hun brood en water voor en laat ze dan heengaan naar hun eigen land… Stapel vurige kolen op hun hoofd!
Wat een idee! Dat is militair gesproken toch volkomen onverantwoord? Je laat je vijand toch zo maar niet gaan? Die zet je toch gevangen? Zeker zo lang de oorlog duurt! Dit lijkt wel op overgave, op capitulatie! Wat bezielt die profeet? Hij stort het land nog in het ongeluk… Laat die man zich bij zijn preken houden! Wat heeft zo’n profeet nu voor verstand van defensie, van wapens en oorlogsvoering? Laat die kerk er zoch buiten houden! Die profeet lijkt wel een pacifist! Stel je voor: de vijand vrij spel geven! Vurige kolen in plaats van vurige pijlen…
Het laatste zinnetje is veelzeggend: “Sindsdien kwamen de benden van Aram niet meer in het land van Israël….”
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:32
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

Dit was slowchatten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:27
BerichtOnderwerp: kreet van de week

'Door te gaan maak je de weg. Je moet niet angstig zijn en stil blijven staan, maar gewoon gaan en dingen op je eigen manier doen.'
Kahtleen Ferrier
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:26
BerichtOnderwerp: PC-problemen

Die engelse versie heb ik ook en ook bij mij heel anders en veel ellende.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:17

Dinsdag 12 april, 2 Kon. 5:19-27; Vanwaar Gehazi?

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel…
Elisa heeft zijn knecht dóór. Vanwaar Gehazi? Waar ben je geweest, waar kom je vandaan? Gehazi geeft een brutaal antwoord: Ik ben nergens geweest, mijnheer! En dat, terwijl hij als een haas Naäman achterna is gerend met de leugen dat Elisa toch wel wat wilde hebben van de aangeboden geschenken…
Gehazi ontloopt zijn straf niet. Hij wordt melaats. Net alsof hij de melaatsheid van Naäman erft….
Dat is een gevaar dat ons allemaal bedreigt: dat je een ziekte van de ander overneemt. Nee, niet een blindedarmontsteking of een maagzweer. Maar de ziekte van de ontevredenheid. Naäman was ontevreden over zijn behandeling door de profeet. Hij had er iets anders van verwacht! Iets bijzonders! Maar Naäman moest leren dat Gods weg heel vaak de weg van de eenvoud is, de weg door het water van de Jordaan. En nu Naäman daarvan is, lijkt het wel alsof zijn ontevredenheid overgaat op Gehazi. Die is ook ontevreden over de behandeling! Hij zou er best wat voor willen hebben! Hij is ontevreden met de dankbaarheid als beloning. Vanwaar Gehazi? Waarom ben je zo ontevreden? Zo hebzuchtig? Zo bezitterig? Niet is zo besmettelijk als ontevredenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:15

And Up !!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:12

FRANKT627 schreef:
Ik vind dat het maar erg stil is op het forum. Vroeger werd al eens iets verteld, of geplaagd of ruzie gemaakt... Smiley die vol vragen zit

Ga maar een paar mailboxen vervuilen............ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Eindelijk weer een paspoor nadat mijn ID + portomonnee was gejad.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 22:20

Morgen komt mijn mooiste dag..............goed bijna, maar wel weer een hele leuke.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 22:14

FRANKT627 schreef:
Tja, en als ze niets te doen heeft komt ze mijn mailbox volstouwen... Boze smiley Knipoog smiley

Daar heb ik soms ook wel eens last van......................
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 85 86 87 88 89 90 91 ... 167 Volgende
Pagina 88 van 167