Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:31
Onderwerp: Frusty
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat weet ik, maar ik reageerde op het bericht van Chat, waarin hij WEL aanhaalde dat mensen niet in de chatbox komen . | Het gaat mij er niet om of iemand wel of niet in de chatbox komt. Ik kan me goed voorstellen dat het te druk kan zijn en het onoverzichtelijk is. Het gaat me er meer om dat we zo weinig middelen tot onze beschikking hebben om te laten zien wie we zijn. De mensen kunnen ons niet horen, ze kunnen ons niet zien. De enige indruk die ze van ons kunnen hebben is door chatten en door het forum. Dan is natuurlijk de vraag gerechtvaardigd van: hoe profileer ik mij hier op het forum. En dan stel ik vast, dat bij sommige mensen hier dus alleen maar bekend zijn om hun flauwe grappen...Geen enkele inhoudelijke bijdrage zegt ook iets van jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:21
Onderwerp: Relatie door God gewild.
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik kwam dinsdag iemand tegen die dacht dat ik op zijn pad was gezonden... Hij had er voor gebeden. Hij vertelde me ff dat ik nog talrijk zou moeten worden door 2 kinderen te krijgen (van hem ??)... mijn argumenten waren blijkbaar niet goed genoeg, ik zou op God moeten vertrouwen en als ik niet voor een nageslacht zou zorgen zou ik geen goede christen zijn...
Hij zag het al helemaal voor zich, vroeg of ik het niet erg vond dat hij voor zichzelf zou beginnen... mij werd niet eens gevraagd of ik hem wel zag zitten... (en toen ik hem liet weten hoe ik erover dacht leek hij niet te willen luisteren)... hij liet zijn tel. nr. achter die ik gelijk in de prullebak heb gemikt... sorry hoor, maar op die manier blijf ik echt liever alleen !!
hmmm... van ver is toch lekkerder dan dat soort types van dichtbij... pfff |
Typisch een geval van manipulatie. Hij gebruikt God om zijn eigen wil aan een ander op te leggen. En gelukkig ben jij nuchter genoeg om hem aan de kant te zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:17
Onderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?
|
|
|
Ik weet wel waarom ik op CM zit, maar als ik zo lees wat men hier neerzet, vraag ik me af wat anderen hier doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:57
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Misschien het forum opdelen in een deel waar het luchtige onderwerpen betreft en ander deel serieuze onderwerpen. Misschien wordt er dan niet zo vaak off-topic gegaan en bij de serieuze gesprekken, geen luchtige nietszeggende kreten meer geplaatst. | Die indeling is er eigenlijk al, maar het schijnt niet echt te helpen. Ik vraag me af wanneer ze bij dit topic ook over smurfen gaan praten....Ik ken mensen die meer dan 1500 bijdragen gepleegd hebben, waarvan er geen een serieus is. Ik vraag me dan ook af, waarom mensen niet doorhebben, dat het forum een manier is waarop je kunt laten zien wie je bent. Je zit hier op de site, je komt nooit in de chatbox en je bijdragen op het forum zijn alleen maar flauwe grappen en nietszeggend. Dan krijgen mensen wel een bepaalde indruk van je.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:44
Onderwerp: Nieuwe club
|
|
|
Je hoeft toch geen aparte club op te richten om uitjes te organisen? Zet gewoon iets neer bij Agenda en kijk dan welke mensen er komen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:42
Onderwerp: Het Uiterlijk
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Volgens mij kun je dan vooral veel over je vooroordeel vertellen. Op een site als dit wordt toch veel op eerste indruk afgegaan. Als je iemand beter leert kennen kan blijken dat je vooroordeel klopt of dat je toch een ander beeld hebt gekregen van die persoon. Natuurlijk zegt een foto wel wat, maar om daar helemaal op af te gaan lijkt me ngoal kort door de bocht. | Nou Klaproos, voor een vooroordeel heb je geen foto voor nodig. Een foto laat eenmaal toch meer zien, dan dat je op het eerste gezicht denkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:40
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hallo Chatuliem , denk je dat echt dat je aan de hand van een foto het innerlijke kan peilen ? Laat me toe dat toch wel in twijfel te trekken ... in ieder geval niet bij iedereen ... foto's zijn een momentopname en kan zo anders zijn dan in levende lijve .. mijn mening hé | Ik begrijp je verbazing, maar toch werkt het wel zo. Een foto zegt nl. heel veel over jezelf. bv. de ogen zijn een spiegel van de ziel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:34
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ik vraag mij dan oprecht af, hoe weten ze dat dan dat God dat wilde?? Wanneer God het wil zal hij toch ook voorzien in liefde voor elkaar. | Ben het met je eens Imke. Ik geef alleen maar aan, dat mensen soms heel absoluut met Gods wil omgaan. Voor deze mensen is het ondenkbaar, dat ze de wil van God niet goed hebben verstaan. Uiteraard is het belangrijkste criterium, dat je van de ander houdt, anders heb je geen leven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 15:41
|
|
|
AMGELA759 schreef: | Ja dat is zeker jammer dat mensen beoordeeld worden op hun uiterlijk.
En de binnenkant van iemand is ook veel belangrijker. | Eerlijk gezegd begrijp ik hier niks van. Waarom moet iedereen zo'n waardeoordeel geven aan iets waar je niks aan kunt doen? Het uiterlijk hoort net zo goed bij jou als het innerlijk. Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:00
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En als God nu eens wil dat je relatie zijn nut heeft bewezen en je daardoor uit elkaar gaat ....
Want volgens mij staat er nergens in de bijbel dat een "aardse" relatie blijvend van aard is of moet zijn .... | Heb je het dan over mensen die getrouwd zijn? In dat geval lijkt het me nooit de wil van de Heer toe dat je uit elkaar gaat. Dat het soms niet mogelijk is de relatie in stand te houden heeft denk ik te maken met zonde.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 10:32
|
|
|
Hoewel ik in principe geloof dat God mensen bij elkaar brengt, vind ik het moeilijk om dat in de praktijk te brengen. Het kan nl. ook werken als een belasting voor de relatie. Er zijn zelfs voorbeelden bekend, dat mensen helemaal niet van elkaar houden en dat de enige reden is, dat ze bij elkaar zijn, is omdat God dat wilde.
Ik vind dat een relatie gebaseerd moet zijn op onderlinge liefde. Als God mensen bij elkaar brengt, zou de onderlinge liefde moeten bloeien, groeien en tot ontwikkeling komen. En dan zou de liefde voor God verdiept worden. Je zou elkaar moeten steunen samen de Heer te volgen.
Verder is de wil van God geen garantie voor een blijvende relatie. Als God mensen bij elkaar voegt, dan is het nog steeds de verantwoording van de mensen zelf om deze liefde in stand te houden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 23:29
|
|
|
PEET760 schreef: | Hou ook wel van humor, maar denk dat de weinig diepgang op het forum is, omdat het een openbaar forum is. Iedereen kan het lezen, ook niet leden. Houdt mij in ieder geval tegen om wat op het forum te zetten. | Het is al jaren bekend dat dit forum openbaar is. En toch heeft het in het verleden niemand van weerhouden om zijn/haar mening over iets neer te zetten. Het lijkt nu wel of de mensen het gewoon niet willen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 22:49
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als men een zinvolle diepgaand iets op het forum neerzet is de kans groot dat men erop afgekraakt wordt.
En mag het forum ook luchtig zijn?
Ik zie vaak gebrek aan humor.
Kijk eens naar je eigen bijdrages....... | Allereerst vind ik dat afkraken hier enorm meevallen. En wat humor betreft, ik vind dat er voldoende onzinnige bijdrages bij zitten, die veronderstellen grappig te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 22:31
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
DAVID923 schreef: | Hallo mensen,
Mijn lidmaatschap loopt af over een paar dagen en ga niet verlengen. omdat ik actief ben geweest op het forum, wil ik mensen de gelegenheid geven me een prive bericht te sturen als ze nog iets willen weten of vragen.
groetjes. | David, ik heb oprecht van je bijdrages genoten. Ik vind het een groot gemis dat je weggaat. Je bent een van de weinigen die op dit moment nog iets zinvols durft neer te zetten. Het zal een groot verlies voor dit forum en deze site zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 22:23
|
|
|
De laatste tijd vind ik dat het forum achteruit gaat. Te vaak lees ik alleen maar onzin bijdrages. Sommige mensen kunnen alleen maar luchtige grapjes maken heb ik het idee. Terwijl er ook plaats moet zijn voor wat diepgang. Hoopvol kijk ik dan naar de titel van een bepaald topic, en dan moet ik weer tot de conclusie komen dat er weer een onzinnige, een zgn. grappige bijdrage staat. Dat is enorm frusty.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 22:03
Onderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni
|
|
|
GONDA065 schreef: | Hallo allemaal,
Ik ben vanmiddag ziek van mijn werk thuisgekomen. Dus helaas zeg ik voor morgenavond vast af. Mocht ik me weer helemaal goed voelen dan kom ik nog graag, maar anders moeten jullie het zonder mijn gezelschap doen. Een hele gezellige avond gewenst,
groetjes Gonda | Gonda, eten zal me niet goed lukken..Maar ik ben wel van de partij morgen. Dan alleen maar een soepje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 21:10
|
|
|
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:38
|
|
|
HENNOCH902 schreef: | Stel dat je een aandoening krijgt, of door ongeluk ben je je ledematen kwijt, of door een brand je huid verbrand?
Je lichaam zal rotten in de grond met je skelet erbij en het enige wat je over houdt is je geest. Vind het ook moeilijk om alleen naar het innerlijk te kijken maar ik probeer het gewoon want nu komt het..
Er zijn 2 vrouwen welk vrouw krijgt het meest hulp aangeboden van mannen?
De ene vrouw is minder aantrekkelijk en de andere vrouw is aantrekkelijk.
Zie je wat ik hiermee bedoel? elk mens is gelijk we moeten gewoon leren om alleen naar het innerlijk te kijken en uiterlijk buiten te houden.
Vraag zelf wel eens om tips en advies maar bij deze is het andersom. Ieder mens verdient het om gelijk te worden behandelt het uiterlijk is onzin de geest heeft een verblijfplaats nodig in vorm van lichaam meer niet. Het gaat om de functie niet om het uiterlijk.
Een christen hoort dit te weten verder niet in discussie gaan met mij hierover het is zo. | Wat je nu schrijft is in mijn ogen grote onzin. Degene die het er het ergst aan toe is, zal je natuurlijk helpen. Dan speelt uiterlijk totaal geen rol. Verder is het heel moeilijk om objectieve criteria aan te leggen voor aantrekkelijkheid. Een vrouw die ik aantrekkelijk vind, vind jij vast en zeker niet aantrekkelijk, en geloof me, dat geldt andersom net zo goed. Iedere vrouw of man is aantrekkelijk, alleen voor de een is de groep wat kleiner dan voor de ander..daar is op zichzelf niks op tegen. En wat me ook stoort, is dat je er een christelijk tintje aan probeert te geven. Het is nu eenmaal gelegen in de menselijke natuur om iemand anders aantrekkelijk te vinden. God geeft nl. de mens het verlangen het leven met een ander te delen, en de manier om dat tot stand te brengen is door aantrekkingskracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 20:39
|
|
|
HENNOCH902 schreef: | Je moet zijn van de geest niet van het lichaam. | Eerlijk gezegd geloof ik niet in dat gnostische gedachtengoed. Elkaars lichaam begeren is even belangrijk als geestelijk op één lijn zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 21:52
Onderwerp: stond dat in de krant???
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik las dat Opwekking oorspronkelijk een feest was uit de evangelische/pinksterhoek maar dat de verhouding evangelisch/protestant nu 40/60 is. Het ND is ook niet meer een vrijgemaakte krant die alles afwijst wat niet vrijgemaakt is, en ik vond de berichtgeving ook niet negatief in deze krant. Het is een deel van hun achterban.
Thomas | Uiteraard is perceptie subjectief. Ik vind het heel negatief als je lofprijzing vergelijkt met het opzeggen van mantra's. De mensen uiten nl. hun liefde naar God en dat wordt hier duidelijk bespot. En, wat is goede lofprijzing, in mijn ogen is elke lofprijzing goed als het uit het hart komt
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 13 juni 2011, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 19:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat zo Chatuliem? Nooit zo gemerkt maar ik ben ook niet evangelisch..... Ik vond het ook geen negatief stukje eerlijk gezegd.......het was uit een gesprek met iemand van de organisatie van Opwekking en die vertelde dat en er kwam achteraan dat ze mensen altijd terug verwijzen naar hun eigen gemeente...... | de eerste zin uit een willekeurig stukje: 'In een mantra zestien keer 'Jezus' zingen, is dat lofprijzing van goede kwaliteit? Ik dacht het niet.'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 17:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik las vandaag in het elektronische Nederlands Dagblad een stukje over Opwekking en daar stond in dat het massale zo veilig is voor veel mensen omdat je dan ten onder gaat in de anonimiteit en het veel makkelijker praten is dan met mensen die je kent........ Zo had ik het het eigenlijk nog niet bekeken.....en of het nu positief of negatief is laat ik maar even in het midden...... | Tja, het is toch bekend dat het ND heel negatief is over evangelische christenen. Ik vond het ook buitengewoon wrang dat ze daar met een stand durfden te staan. Wel verdienen aan evangelischen om ze daarna weer uitvoerig te kunnen verketteren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 12:37
|
|
|
Zo'n 55.000 mensen bij pinksterconferentie(DvhN) ANP | Gepubliceerd op 12 juni 2011, 18:42 Laatst bijgewerkt op 12 juni 2011, 18:51 BIDDINGHUIZEN -
Ongeveer 55.000 mensen hebben zondag de laatste dag van de pinksterconferentie Opwekking in Biddinghuizen bezocht. Dat heeft de organisatie van het evenement laten weten.
Dit jaar had de bijeenkomst, waarmee christenen het pinksterfeest vieren, een bijzonder karakter door een massale steunbetuiging aan slachtoffers van de aardbeving in Japan. De bezoekers hielden op een afgesproken moment een vel papier boven hun hoofd waarmee een groot hart zichtbaar werd in de Japanse vlag.
Volgens de organisatie werd met de bijeenkomst ook de grootste 'flashmob' in de wereld gevormd, een spontane bijeenkomst op een openbare plek waarbij iets ongebruikelijks wordt gedaan. Op last van de autoriteiten werd op een gegeven moment opgeroepen niet meer naar Biddinghuizen te komen omdat er te veel mensen op af dreigden te komen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 13 juni 2011, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 12:30
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
Dit topic gaat over Welkom Terug, zullen we weer on topic gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 juni 2011, 20:23
Onderwerp: opwekking
|
|
|
Goed, we zijn er dus geweest. Het was fijn om zo een aantal mensen van CM te zien. Bert, dank je wel voor het meerijden. Coss, dank je wel voor de kaas en de worst. ( heb vergeten te vragen of dit de worst was, die de hoofdprijs gewonnen had...)
Het blijft altijd indrukwekkend om zoveel mensen bij elkaar te zien. Heb een afspraak gemaakt voor een zendingsavond in onze gemeente. Verder heb ik natuurlijk weer veel te veel geld uitgegeven aan overigens interessante boeken en DVD's...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 juni 2011, 19:31
Onderwerp: Pinksteren
|
|
|
MARIAN519 schreef: | De uitstorting van de Geest is niet aan 1 heilsfeit gebonden..zoals ik het in de Bijbel lees is het een belofte voor alle mensen:
28 En daarna zal het geschieden, dat Ik Mijn Geest zal uitgieten over alle vlees, en uw zonen en uw dochteren zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen, uw jongelingen zullen gezichten zien; | Je draait mn woorden om vind ik. Het heilsfeit is dat de Geest de bediening van Jezus op aarde overnam. Dat is één keer gebeurd. De belofte dat Jezus ons niet alleen zou laten, maar de Geest over ons zou uitstorten is daarmee vervuld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:35
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Als mijn vader er niet mee zou zitten als ik verkracht zou worden, dan weet ik niet hoe ik vervolgens met hem om zou gaan. Vanuit mezelf gezien dan, hopelijk zou God me bewaren voor reacties uit wraak en vergeving/ herstel van relatie geven. Daarnaast was het voor vrouwen in die tijd erg belangrijk om te trouwen en kinderen te krijgen. In die tijd werden vrouwen uitgehuwelijkt en ook op dat gebied zorgde Lot niet goed voor zijn dochters. Hij heeft ze immers niet de mogelijkheid gegeven om te trouwen. Vanuit die vrouwen gezien is het daarom misschien wel logisch hoe ze reageerden en hun toekomst veiligstelden. Immers een kind krijgen betekende ook dat er voor je gezorgd wordt als je oud bent. Wat niet betekent dat ik hun handelswijze goedkeur. | Lees dan eens het volgende Klaproos: Gen 19 schreef: | Lot ging naar zijn schoonzoons, de mannen die met zijn dochters zouden trouwen, en zei tegen hen: ‘Vlug, weg uit deze stad, want de HEER gaat haar verwoesten.’ Maar zijn schoonzoons namen hem niet serieus. | Mijn conclusie, is dat deze vrouwen al getrouwd geweest waren, maar dat hun echtgenoten omgekomen waren. Lot had dus wel degelijk voor zijn dochters gezorgd..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:29
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Sodeju, voor 30 euro kun je een weekend kamperen. Dat heb je toch niet over voor een daagje dierentuin. Puur voor de elite. En dan als doelstelling dat 1 op de 15 Nederlanders elk jaar de dierentuin bezoekt. Zelfs als de hele elite van Nederland komt (als je niet tot de elite behoort kun je het immers niet betalen) dan nog kom je niet aan dat bezoekersaantal.
Vraag ik me toch af, of logisch nadenken zo moeilijk is. Kun je toch van tevoren bedenken dat dat niet gaat werken | Hoe lang is het geleden dat je een pretpark bezocht hebt?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 10 juni 2011, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:15
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Dat zijn dochters niet verkracht werden, lag niet aan het handelen van Lot, maar aan de bescherming van God. Lot deed niks om zijn dochters te beschermen. Daarnaast wist hij op dat moment niet dat de mannen afgezanten van God waren. Maakt ook niet uit, het is prima dat hij zijn bezoekers wilde beschermen. Maar niet ten koste van je dochters, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat toelaat/ laat gebeuren als ouder | Wat je wel kunt concluderen dat de omgeving waarin je verkeert toch invloed kan hebben over je denken. Allereerst Lot, die dit voorstelde, en later zijn eigen dochters....waar je mee omgaat word je mee besmet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 22:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat de dochters van Lot deden met hun vader was ook niet zo fraai. | Nee, zeker niet. En die zgn. broedervolken zijn een voorbeeld geweest van geestelijk verderf
|
|
Naar boven |
|
|