Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 20:23
Onderwerp: Concert Trinity 7 mei Zuidhorn
|
|
|
FRANKT627 schreef: | als je op de pn nog eens gaat voetballen met de meisjes van Thirza zal ik eens een baksteen in de bal stoppen... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 19:46
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Bedankt Leo. Heb idd. even het geheugenkaartje in de pc gestopt , daarna terug in de camera en hij deed het weer. Maar aangezien mn zoon dat ding vrijdag mee moet nemen naar Bangladesh ... is het verstandig om maar een nieuw sd-kaartje op reserve mee te geven? Denk niet dat daar zoveel pc's/ laptops beschikbaar zijn. |
Ik zal er maar een stuk of wat meenemen. Ik, als fotografie liefhebber, zal het wel weten. En vooral als er iets meegebeurt of kwijtraakt heb je altijd nog iets..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 19:21
Onderwerp: Concert Trinity 7 mei Zuidhorn
|
|
|
FRANKT627 schreef: | waarom zijn die leuke dingen altijd zo ver in het land te doen? |
Is België opeens Nederland geworden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:11
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Dinsdag 26 april, Hosea 12: 1-7; Wachten op God.
Wachten – dat ligt ons niet. Wij leven ook niet in een tijd die weet wat wachten is. Wij hebben haast. Auto’s, treinen, vliegtuigen, straaljagers, raketten – sneller, steeds sneller moet het allemaal. Wachten kunnen we niet meer. Daar word je maar ongeduldig van. Ach, ik weet niet of het vroeger echt zoveel anders was. Wachten is altijd al moeilijk geweest. Israël had het er ook moeilijk mee. Israël verwachtte eigenlijk veel meer van de grote machthebbers dan van Hem die alle macht heeft, in hemel en op aarde. Israël was goede vrienden met Assyrië en met Egypte. Zodoende probeerde het de ballingschap te ontgaan. Vriendjespolitiek, naar twee kanten. Eten van twee walletjes. Daar was alles op gericht: twee aartsvijanden te vriend houden! Een verbond sluiten met Assur en olie brengen naar Egypte. Ondertussen wordt God vergeten. Zijn geboden, Zijn beloften – het zal Israël een zorg zijn. De politiek is veel belangrijker! Het heeft geen tijd te verliezen! Israël kan niet wachten… Maar dan de stem van Hosea: “Gij dan, keer tot uw God terug, bewaar uw liefde en recht en wacht bestendig op uw God!” Wat heb je aan vriendjespolitiek als je in vijandschap leeft tegen God? Hoe zal er ooit vrede zijn als er in eigen huis geen liefde is en recht? Hoe denk je het oordeel te ontgaan als je niet zelf beoordelen wilt? Hoe zou je ooit rust krijgen als je niet weet te wachten op God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 18:15
Onderwerp: The Passion
|
|
|
LISA610 schreef: | Ik ben met je eens dat de kruisiging en alles wat zich daarna heeft afgespeeld cruciaal is voor het lijden en sterven van Jezus Mario. Het stopte overigens niet bij Pilatos. Er werd wel degelijk verteld over de kruisiging en daarna kwam Syb nog weer ten tonele en zong hij dat lied van "Geef mij nu je angst". Wat gek dat dit juist bij christenen niet blijkt te blijven hangen... kijk dat zet mij dan weer tot denken. |
Heb de tv toen maar uitgezet, juist omdat lied, dat naar mijn idee nergens op sloeg. Ach, zo gaan we verder he Even een vraagje, waarom hebben ze geen Ned. gospel zangers gevraagd. Zeker niet populair genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:33
|
|
|
Ik vind dit een zonvolle discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:04
|
|
|
LISA610 schreef: | Ik neem aan dat je op de laatste zin van MVV doelt Mario: iedereen vind het mooi en dan werkt het ook nog. Fantastisch toch dat t werkt... |
Als je de essentie van Pasen niet vergeet. Juist daarom is het jammer dat het stopte bij Pilatus en de opstanding achterwege laat. Op zich vond ik het wel goed wat er gebeurde bij een kruisiging. Maar juist de kruisiging en alles wat zich daarna afspeeld is crusiaal voor het lijden en sterven van Jezus.
Mario, die eens een programma heeft gezien dat als titel had: Over een opstandig verhaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:37
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nou, k ben het met je eens, dat we het evangelie niet in een 'consumptieverpakking' moeten aanbieden, maar zolang dominee van der Veer daar de leiding in handen heeft denk ik, dat hij de meest integere motieven heeft om groen licht voor zoiets als dit! |
Arie Boomsma is ook al een paar keer teruggefloten...ik vind hem pers. een kwal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:35
|
|
|
MVV749 schreef: | Natuurlijk niet, wat een onzin! Het gaat er niet om wie 'beter' is. Zoals ik al zei is niemand 'goed genoeg'. Het gaat erom wie Gelooft of niet. Deze artiesten voeren een act op die ze zelf niet geloven. Dat komt lekker geloofwaardig over. Hiermee wordt juist een foute boodschap overgedragen: Het maakt niet uit of je Gelooft, als je maar net doet alsof. En iedereen vind het mooi, dus dan werkt het ook nog. |
Kijk daar ben ik het nu volledig mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 13:38
|
|
|
LISA610 schreef: | Tja Mario, da's nu net waarom ik schreef wat ik schreef... in een poging om die gekwetste gevoelens om te buigen naar een andere manier van kijken, een andere manier van denken en een andere manier van reageren |
Ben benieuwd hoeveel predikanten dit goedkeuren. Vooral uit de wat behoudende kerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 12:01
|
|
|
Maar daarom kan het voor christenen, en vooral de gevordenen, wel kwetsend overkomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 08:25
|
|
|
Maandag 25 april, Tweede Paasdag, Math. 28: 11-15; Slapend rijk.
Dat moeten ze gaan vertellen, de dappere Romeinse soldaten: dat ze geslapen hebben! In elk geval mag niet aan het licht komen wat er in werkelijkheid is gebeurd, daar in de tuin van Jozef van Arimentea. Natuurlijk zullen de mensen in Jeruzalem lachen! Ha, die Romeinse soldaten die slapen op hun post! Wat een wachters! Als daar het Romeinse rijk groot van moet worden… En de soldaten? Die lachen maar een beetje mee, als boeren met kiespijn. Laat die mensen maar lachen, zij lachen het laatst en daarom het best. Want in hun portemonnee zit het geld dat ze voor hun leugens hebben gekregen! Veel geld. De overpriesters hadden er graag een flinke fooi voor over. Als de soldaten zouden vertellen dat geslapen hadden, zouden ze rijk worden! De leugen wordt goed betaald! Zo gaat het nog altijd. Wie rijk wil worden moet de waarheid vermoorden. Wie goed wil verdienen, moet z’n ogen dicht doen en zijn mond gesloten houden: zwijgen als het graf. Alleen, vergis je niet: al is de leugen nog zo snel, Pasen achterhaalt haar wel! Het bericht van de opstanding gaat als een lopend vuurtje door de stad. Jezus, die de Waarheid is, gaat sneller dan alle leugens van de soldaten en priesters. Wie zwijgt als het graf wordt slapend rijk. Maar wie de wakker is en de waarheid aan het licht doet komen, die hoort het woord van Jezus: Zalig de armen, want hunner is het Koninkrijk van God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:54
|
|
|
Een volgende keer zal ik nooit meer kijken. Straks worden de wonderen nagedaan door Hans Klok.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:54
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja, dat zou wel eens kunnen want ik heb van W-tje al mails ontvangen waar ik geen sikkepit van verstond |
Heb jij geen Ned-Belgisch woordenboek? Ik wel. En ik vind dit een heel slecht moment van de dag......................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
De dinsdag zal dan wel voor Judith het slechtste moment van haar week. Moet ze al die onzin weer lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 17:58
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar waarom vond je het spottend? Ik heb niet gezien dat er gespot werd.. |
Vooral het open einde met de vraag of Jezus wel of niet is opgestaan. Je moet wel heel goed het verhaal kennen om te weten dat het nep is. Had vooral ook moeite met de roep Barabas moet vrij! Heel beangstigend. De opjutting van het volk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 16:41
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
GRACE585 schreef: | wat ik me afvraag is of ik cm erg ga missen na ruim 3 jaar. misschien niet of wel maar vast bepaalde personen waar we altijd gezellig mee chatte |
Er is altijd nog e-mail en msn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 16:39
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Hierbij de uitslag van de Paas CM-top20. De nummer 1 is twee keer opgegeven en hierdoor ook de winnaar!
Hierbij de uitslag:
1. Kees Kraaijenoord – Gethsemane (2x) 2. The Afters – Never going back to OK 3. Cecilia Bartoli - "Pie Jesu" (Gabriel Fauré) 4. Matthijn Buwalda - Goede Vrijdag 5. Hillsong – At the cross 6. Hillsong – Lead me to the cross 7. Kees Kraaijenoord – God of the moon and the stars 8. Kees Kraaijenoord – Groot is uw trouw o Heer 9. Matthäuspassion – Aria A - Erbarme dich 10. Matthäuspassion – Bach: Wir setzen uns mit Tränen nieder uns rufen 11. Michael W Smith – Grace 12. Michael W Smith – Our God is an awesome God 13. Opwekkingsliederen (no: 553, 614 en 706) 14. Psalmen voor Nu – Psalm 84 15. Schindler’s list. 16. Adian Snell – The Passion 17. Adian Snell - The Trail (the passion) 18. Gerals Troost – 100% 19. Taizé Song – Bleibet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 16:36
Onderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50
|
|
|
De uitslag van de CM Paas top20 staat onder het kopje een mooi/bijzonder lied.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 11:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Geef mij je angst, ik geef je er hoop voor terug.......mooie tekst ben ik helemaal met je eens..... Maar kan het niet zo zijn dat binnen The Passion, het christenen raakt omdat zij weten dat er een ook een groot angstgeloof heerst en dat je dat beter om kan zetten in een hoopvol geloof.... Wij bekijken het een beetje binnen ons referentiekader he? ik vind het mooie-ondanks dat het niet mijn ding is- dat het paasverhaal weer actueel wordt bij veel mensen want soms is het met de kennis van het paasverhaal zeer droevig gesteld......... Zijn zo maar wat gedachtes , geen oordelen..... |
Heb er het laatste uurtje gedachteloos naar gekeken gisteravond, zomaar. Heb er van de week niet naar gekeken omdat ik het vrij spottend vond. Zapte er langs, dus. Het was wel aardig om te zien maar niet mijn ding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 10:24
|
|
|
Zondag 24 april, Eerste Paasdag, Math. 28: 1-10; De engel van Pasen.
Dat is een wonderlijke opluchtdienst, daar in de tuin van Jozef van Arimentea! De twee kerkgangers, twee Maria’s, zijn eigenlijk gekomen voor een rouwdienst. Maar de predikant van deze zondagmorgen heeft een andere boodschap! Jezus is opgestaan! Nee, er luiden geen klokken op deze zaterdagmorgen. God heeft zo Zijn eigen manier om mensen tot de vreugde op te roepen. Aarde en hemel komen in beweging. Er is een grote aardbeving en uit de hemel komt een engel. Van boven en beneden komen de signalen van het heil! Dit gaat aarde en hemel aan! De engel wentelt de grafsteen weg. Hij opent de deur naar het leven. En met hemelse humor kiest de engel uitgerekend deze steen uit als kansel. Hij gaat op de steen zitten en houdt zo zijn preek! Een grafsteen als preekstoel! Duidelijker kan het niet: de dood is overwonnen! Daar zit de engel van Pasen, een hemelse gastpredikant: zijn kleding wit als sneeuw. Hier past geen zwarte toga. Hier blinkt het straledende wit van het leven! En die bliksem? Die doet denken aan die andere engel, die engel die met vlammend zwaard stond bij de ingang van het paradijs. Niemand mocht er binnen! Maar hier, in deze tuin, worden de rollen omgekeerd. Hier wordt de dood de tuin uitgejaagd. Hier mogen de mensen binnenkomen om te zien dat het graf leeg is, de dood overwonnen! Jezus is waarlijk opgestaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:57
Onderwerp: Speeddate van CM
|
|
|
Ben wel eens een paar keer geweest naar zo'n speeddate. Was wel grappig maar de eerste keer ben je dood moe. Had gem. 18 gesprekjes per avond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:04
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Prettig weekend, Willemijn |
Prettige paasdagen, jij mag ook wel beter opletten. Dat vraag ik me af........................
|
|
Naar boven |
|
|