ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: HET LEVEN KAN ZO MOOI ZIJN

MARRY942 schreef:
Het leven is wat minder mooi als: je niet gezond bent, je niet gelukkig bent, je kinderen niet mag zien opgroeien, en de kleinkinderen dus ook niet, als niet alles naar wens gaat, mijn vertrouwen in de Heer een enorme deuk gekregen heeft....dit rijmt niet...maar het is helaas in mijn geval de keiharde realiteit! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik denk dat het leven altijd mooi is, net zo mooi als je het zelf maakt.
Dat het leven niet altijd makkelijk is dat is een heel ander verhaal......... maar daarom kan het nog wel mooi zijn....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:28
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

VISSER278 schreef:
Ga ik m'n abo nog verlengen, niet verlengen , wel verlengen, niet verlengen , wel verlengen. Pfffffffffffffff Smiley die vol vragen zit

Ik verleng ook niet Visser...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie

CHATULIEM619 schreef:
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.

Zijn jullie dan niet een beetje verbitterd? Je weet dan wel in ieder geval zeker dat je niet voor een andere relatie hoeft te gaan als je er zo over denkt......
Beetje positiever denken Chatuliem....en er voor gaan.....het zal zeker anders zijn maar dat hoeft niet gelijk slechter te betekenen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:47

ZEELAND736 schreef:
Oeverloos...zeg je...nee dat doen we juist niet...
En zeer zeker hebben wij ook beiden goede momenten in ons huwelijk gekend..En je hoeft niet altijd in bitterheid te vervallen hoor!!!

Je hebt het er op het forum in ieder geval wel regelmatig over, vandaar!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

VISSER278 schreef:
Wanneer mocht ik ook alweer komen eten? Verlegen lachende smiley

Ik heb jou wel door Visser........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:58
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.

[quote=GERRIT084]

Nu is Gerrit ook al grijs?????? Heeft niet eens afscheid genomen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:56

THOMAS968 schreef:
Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.

Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner.

Heeft niet iedereen zijn beschadigingen? Dat hoort toch bij het leven?
Dat zal hier ook zijn maar niet meer of minder in het echte leven denk ik......Sowieso heeft iedereen zijn eigen motieven bij het zoeken van een relatie en die weten we niet altijd.Dat zijn de diepe krochten van de ziel he?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: beroepskeuze en scheiding

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat je van beide opties gebruik moet maken.Lekker moederen zolang dat kan en zodra je kinderen aan meer vrijheid toe zijn de (werk)draad weer oppakken.
Ik vind het heel mooi klinken hoor,er altijd voor je kinderen zijn maar je wilt toch niet in de bijstand(or whatever wat voor uitkering) zitten als je gezond genoeg bent om te werken?Hoe zie je het dan voor je als de kinderen de deur uit zijn?
Een juist voorbeeld geven en de kinderen laten wennen aan verantwoordelijkheden hoort ook bij het opvoeden,kinderen hoeven niet 7 dagen per week bij het handje gehouden wordenKnipoog smiley

Laten we de uitkeringen behouden voor de mensen die het hard nodig hebben,dan hoeven die zich niet steeds te verdedigen......

Soms is het niet anders Leanne, dat hoor je mij ook helemaal niet zeggen....verantwoordelijkheden geven hoort bij het opvoeden en daar gaat het hier helemaal niet over...En soms houdt dat gewoon in dat alletwee je ouders werken en dat je naar de opvang moet en/of alleen thuiskomt......dan is het zo en moet je er niet over zeuren en zielig over doen........Maar is het ideaal? Dat was mijn reactie...
En ja, ik ben er altijd voor mijn kinderen.....en houdt absoluut niet in dat ik geen eigen leven heb, integendeel.....Mijn kinderen zijn volwassen maar als er iets is bellen ze altijd, bij gebeurtenissen leed of verdriet moet je je moeder bellen.....en dat koester ik....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 november 2011, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 17:07
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARRY942 schreef:
Vanmorgen om 6 uur weer uit bed geramd....door graafmachines, vrachtwagens en ander gespuis....nou moest ik toch vroeg op omdat oppaskindje zou komen...edoch.....pappa oppaskindje belt af dat kindje niet komt, mamma ziek. De straat hier is nu één grote Sahara....een zandmassa, helaas zonder kamelen en bedoinen....en ik strompel zo mijn deur uit, in de hoop dat ik de supermarkt kan bereiken.....
Als dit geen slecht moment is....pffffff Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maar....

Het kan altijd slechter: Mijn werk belt af dat ik deze week niet hoef te komen wegens ziekte en een verhuizing.....net nu ik jarig moet gaan worden.....waar moet ik nu die 17 kratten bier van betalen ? Clown smiley Geschokte, onthutste smiley

Mijn werk belt me nu nooit met zo'n boodschap Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 17:04

ZEELAND736 schreef:
Ik ben juist blij dat ik SAMEN...met mijn vriend over onze scheiding KAN...praten...(moet geen dagelijks uurtje worden)
Dat moet kunnen...
Gelukkig zitten we allebei een beetje in dezelfde situatie...
Maar ook al zou ik iemand treffen die niet gescheiden was...vind ik OOK dat er ruimte voor moet zijn!!!

Juist een scheiding kan je leven juist zo overhoop hebben gegooid...
Juist praten( wat ik niet kon en mocht) is zo fijn als je dat in een eventuele volgende relatie wel kan!!!!(maar ook mag)

Ik ben het helemaal niet met je eens Zeeland. Een nieuwe relatie is iets tussen jou en je nieuwe evt partner, wat heb je met elkaar en wat wil je met elkaar en vooral: zie je elkaar zitten. En natuurlijk, op onze leeftijd heb je een verleden, zou niet goed zijn als je dat niet had. En de één heeft wat meer krassen op zijn ziel dan de ander. Maar om daar nou oeverloos over te praten met je nieuwe partner? Natuurlijk is het een onderwerp van gesprek omdat je elkaar wilt leren kennen maar ik vind niets zo vervelend als met iemand verkeren die in oude dingen blijft hangen en maar oeverloos blijft afgeven op hetgeen niet goed was in zijn/haar oude relatie of wat er nu vervelend in was. Blijf je de mooie dingen herinneren, kost soms even moeite om die te vinden maar die zijn er vast ook geweest anders was je niet op diegene gevallen! En dan kijk je veel milder achterom is mijn ervaring.....Verval niet in bitterheid.......zo zonde van je leven....

Ik hou mij altijd vast aan de woorden van een Deens filosoof: Sóren Kierkegaard: Het leven kan alleen achterwaarts worden begrepen, maar het moet voorwaarts worden geleefd!

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 november 2011, 17:10
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?

GRACE585 schreef:
zoals ik ertegenaan kijk kennen de straatjongeren toch wel allemaal nederlands ze zijn hier zowat allemaal opgegroeit en de meeste naar school gegaan ,hun straattaal is een afzetting tegen de maatschappij,ze kreeren hun eigen wereld.Jezus kwam op aarde voor een ieder en God wil ieder een kans geven om Hem te leren kennen maar of dit nu perce in hun subcultuur moet gebeuren zie ik niet zo zitten in de flower power tijd kwam men toch ook niet met bloemetjes bijbels?ik vind het afdoen aan Gods woord ,verkondig het woord zoals het is en leg uit maar ga niet marchanderen met de taal.jongeren begrijpen het nederlands heus wel daar hebben ze die straattaal niet voor nodig.en uiteindelijk is het Gods Geest die harten opend.
als ik turken of marokanen wil bereiken met het evangelie ga ik toch ook niet volgens hun wijze kleden en praten etc.ik noem maar ff een dwarsstraat.
vandaar dat ik vind dat hier in nederland een bijbelboek in straattaal overbodig en weggegooid geld is en ook niet echt respectvol naar het Woord van God,er staat geschreven voor de christenen weest heilig want ik ben heilig laten we dan het goede voorbeeld geven aan onze jongeren.

Dus volgens jou kunnen we de Bijbel in het Twents en Fries dan ook maar niet meer lezen? Gaat het er niet om hoe je mensen bereikt en wat voor doel je daarbij nodig hebt....Ik vind het wel een goed initiatief....en het gaat niet om de hele bijbel...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 23:25

VISSER278 schreef:
Dat heb ik je toch allang gezegd? Clown smiley

Ja, dat is waar.....en ik vind je nog steeds aardig..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 23:19

VISSER278 schreef:
't was maar een vraagje hoor Smiley die vol vragen zit

Dus als jij een date hebt zeg je ook dat soort dingen..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 23:15

VISSER278 schreef:
Vind je dat gek met zo'n profielfoto Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Visser, doe niet zo lelijk....... Boze smiley Zo praat je niet tegen vrouwen......
Mannen pfff
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 23:05

MARISKA601 schreef:
Ik vind zingen in een kerk met een echt pijporgel fantastisch.
Warme klanken komen er uit.
Maar dan moet je wel een goede organist hebben,
die dat er uit kan halen.

Ik zelf vind al die electronica die de bands gebruiken maar niks.
Maar smaken verschillen.

En wat de liederen betreft die gezongen worden, dan vind ik nog altijd de psalmen en gezangen die ik als kind zijnde geleerd heb het mooist.

Nam je gisteren nu geen afscheid of ben ik gek? Ik kan het hier op CM soms niet meer volgen...... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oeps....off topic.... Boze smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 21 november 2011, 23:07
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 23:03

CHATULIEM619 schreef:
Nee dus, slecht voorbeeld doet slecht volgen Gerrit. Het is het eeuwige probleem in de kerk. Vaak begint met vol enthousiasme en het eindigt in verplichting en structuur. Dan gooit een groep zich weer los van het traditionele om een eeuw later een even traditionele kerk te zijn geworden. Kijk maar eens naar het Leger des Heils of andere stromingen die in die tijd ontstaan zijn.

Niet zo mopperen Chatuliem....ëen mopperaar op cm is al voldoende.... Knipoog smiley

Ik ben in ieder geval erg blij dat er een kerk is waar ik me thuis voel......en dat doe jij toch ook in je gemeente? En die processen? Ach, die horen bij het leven......die zijn ook op de werkvloer hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 23:00

JOSINA022 schreef:
Een hele nieuwe of een aanvulling op het al bestaande liedboek?

Het bestaande liedboek verdwijnt Josina......Wel gaan enkele liederen mee begreep ik.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:56

PIETER649 schreef:
en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort Knipoog smiley

We maken er nu wel grapjes over maarik moet je eerlijk zeggen dat ik wel eens te doen heb met de kinderen van nu. Als ik dat hoor: als je zwanger bent moet je al een plekje op de dagopvang bespreken, als je kind naar school gaat moet het daarvoor of daarna naar de VSO of BSO, als ze vakantie hebben gaan ze ook naar de opvang,,,,, En waarschijnlijk gaat dat met mijn as kleinkinderen ook zo gebeuren...Of ze hebben hun dagen bij hun vader of de week bij hun moeder, allerlei scenario"s zijn denkbaar.
Ik was vroeger gewoon thuis tussen de middag en voor en na schooltijd, nu was vroeger niet alles beter maar misschien was het voor kinderen wel overzichtelijker......ik paste mijn werk aan aan mijn kinderen en niet andersom....dat kon ook dat realiseer ik me ook wel en als je gescheiden bent en jonge kinderen hebt is het niet anders...
Maar was het niet veel overzichtelijker voor kinderen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:43

MARIO216 schreef:
En dan ook nog de gezangen en de nieuwe berijming.

En volgend jaar komt er een nieuw liedboek met 999 liederen.......Ga er maar aanstaan Mario.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:00

ERIKA129 schreef:
Euj Willemijn dit is een ander he Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Hebben ze ook al een trouwdatum? Ik sta op CM echt nergens meer van te kijken Erika Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:11

HERMAN388 schreef:
Zaterdag leuke strandwandeling in Scheveningen gedaan
Zondag naar de kerk en de rest van de dag was zeer mistig, dus bleef ik thuis.
Vanmorgen de was opgehangen en alles is geregeld voor vakantie.
Mijn liefje brengt me weg naar Schiphol en bij behouden thuiskomst haalt ze mij ook op. Verliefde smiley
Ik zal haar 1 week missen. Boze smiley

Ik dacht net te hebben gelezen dat het uit was met je liefje?? Is het weer aan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 10:14
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

MARIAN519 schreef:
Denk dat je alles gewoon uit moet qwillen leggen, dat zou een beter uitgangspunt zijn mijns inziens.en dan krijg je van zelf een andere toon..

he tis nog steeds" la tune qui fait la musique" ja? Knipoog smiley

Zoals jullie weten stoor ik mij altijd aan de verengelsing van de nederlandse taal.....
Het wordt steeds erger merk ik nu: ook die prachtige franse taal heeft er mee te maken......la tune......brrr laten we het toch maar maar op le ton houden, klinkt mooier.....tune is echt zo engels.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

BERT168 schreef:
je hoef ook helemaal niet volgzaam te zijn hoor pieter....
dat chat dat een besprenkeling noemt vind JIJ neerbuigend,dat mag jij natuurlijk vinden,een ander vind dat mischien weer niet?
als je kijkt naar de methode van het dopen dan heet de ene methode gewoon onderdompeling en die andere heet heet nu één keer besprenkeling,dat die methode zo heet kan niemand toch wat aan doen?

in feite is dit een heel makkelijk topic,het topic over bv de wet is veel lastiger,omdat de wet inderdaad in de bijbel wordt genoemd.
de doopmethode door besprenkeling wordt daarentegen nergens in de bijbel genoemd.
wat ik er dus iedere keer uit probeer te lichten is dat het ene door God is aangereikt en de andere methode door mensen is bedacht.
een ieder is vrij om dan te kiezen welke methode je het meest op kunt vertrouwen,die van God of die van mensen.

als de mensen die voor de besprenkeling zijn nu gewoon eens konden toegeven dat die methode door mensen is bedacht,maar ze daaraan toch meer waarde hechten dan aan die van onderdompeling dan kan er gewoon een hangslot op dit topic en zijn we er uit.
we zijn het dan wel niet eens,maar dan weten we wel waar we staan,en daar iedereen is daar vrij in,dat staat als een paal boven water toch?

okay...wie kan dat hangslot even regelen?

Dus als we het maar met jou eens zijn kan er een slot op? Zo lees ik het?
Moet niet erger worden hier.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: wat staat er over jou in het grote boek??

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij is dit geen onderwerp van Sjaak. Daarvoor heeft het een te hoog Libelle gehalte....

Misschien nog minder dan de Libelle? Als we het als volwasen site al over het boek van Sinterklaas moeten hebben...... Verraste, verbaasde smiley s
Is één topic over de goede man niet genoeg? Het wordt zo'n geneuzel forum zo....én wat opmerkingen die grensoverschrijdend zijn en zeker niet christelijk te noemen....
Gelukkig heeft de redactie ze verwijderd, terecht ook! Jammer dat ze door mensen geschreven hebben die wel zo goed weten hoe we moeten leven als christenen.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 november 2011, 19:41
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/LkrKjnQHub0
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 22:44

ANNETTE792 schreef:
Wat een oplettende echtgenoot.......baby zit 3 ochtenden bij de oppas en ik die ochtendjes leer ik......aan een bureau in zijn kantoor.
Maarja, mannen he, zolang je hun sokken maar braaf wast hebben ze niets door Clown smiley

Houden zo Annette..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 19:52
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

MARIO216 schreef:
Inmiddels ben ik thuis en visser en aanhang nog niet

Aanhang???? Verraste, verbaasde smiley Moet Visser ons iets vertellen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 12:21

MARIO216 schreef:
Als je nu jouw 06 geeft W'tje kan ik je op de hoogte houden! Clown smiley

Dat is vertrouwelijke informatie Mario.......daar kom jij niet achter..... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 12:06

HANNAH810 schreef:
graag willemijn, een halve minuut geleden ging het nog wel goed met hem, maar je weet maar niet wat er gebeuren kan in een half minuutje, he? Engeltje smiley

Precies, jij snapt het...... Knipoog smiley
Visser, er wordt wel naar je omgekeken he? Moet je toch een goed gevoel geven...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 12:01

HANNAH810 schreef:
06 25 31 59 92 Knipoog smiley

Dank je wel Hannah, kan ik hem even bellen of het wel goed gaat...... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 ... 180 Volgende
Pagina 86 van 180