ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 22:03
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Waar is onze Belg Boze smiley

Laatst aangepast door
MARIO216
op maandag 2 mei 2011, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 20:26
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Maandag 2 mei, Jes. 11: 1-10; Nes Ammin.

In Israël, in het noorden, in Galilea, ligt een bekende kibboets: Nes Ammin. In de jaren na de Tweede Wereldoorlog waarin zes miljoen Joden zijn omgekomen, hebben enkele mensen, Duitsers en anderen, in de nieuwe staat Israël een dorp gesticht, een kibboets. Ze hebben dat gedaan om duidelijkheid te maken aan de Joden dat zij niet alleen staan in de wereld. De bewoners van deze kibboets wilden de Joden helpen hun land op te bouwen, zodat ze eindelijk in vrede zouden kunnen leven. Ze noemden de kibboets: Nes Ammin. Dat betekent: een banier der natiën. Je zou kunnen zeggen: een teken voor de volken.
Hoe kwamen ze aan die naam? Die naam haalden ze uit het Bijbelgedeelte dat we lazen. ‘Het zal te dien dage geschieden, dat de volken de wortel van Isaï zullen zoeken, die zal staan als een banier der natiën en zijn rustplaats zal heerlijk zijn.’ Jesaja spreekt over het komende Rijk van de Messias. Als hij komt, zal er vrede zijn op aarde! Dan zullen zelfs de dieren elkaar niet meer verscheuren en een kind kan spelen met een slang! Het paradijs komt terug!
Dan zullen de volken op aarde zich afvragen: Hoe komt dat toch allemaal? Waar is het geheim van deze vrede te vinden? Ze zullen ernaar zoeken en ze zullen het vinden! In Israël staat de banier der natiën, Nes Ammim, het teken het teken voor de volken! Nee, niet die ene kibboets in Galilea – die is maar een signaal daarvan. Er zal een Koning zijn in Israël, een Vorst van Vrede! Eens komt de dag waarop volken de Joden zullen volgen in plaats van vervolgen. Wolven, schapen, panters, bokjes, kalveren en leeuwen, allemaal bij elkaar – en een kleine jongen zal ze weiden. Zou dat Jezus zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:41

MVV749 schreef:
Haha, wat een feest! Wanneer is de beloning op te halen? Clown smiley

Geef de rekening maar aan CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:27

MVV u was de 5600 ste topic op het off-topic topic. Beloning een ijsje op de boulevard van Katwijk!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 12:08

FRANKT627 schreef:
Ik kreeg vandaag in de Em-Té 6 orange donuts gratis. De eksters en de merels hebben er al 2 gekregen...wat ze blijkbaar lekker vonden. Ze fluiten nu het Wilhelmus Knipoog smiley

Woon jij ergens anders, bij ons, in Nederland, zijn 's zondags de winkels gesloten. Of woon jij in een toeristisch gebied waar soms de winkels open mogen?????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 12:06

Zondag 1 mei, Jesaja 9: 1-6; Leve de koning!

Elk jaar is Koninginnedag weer een groot feest! Vlaggen, optochten, muziekkorpsen. Leve de koningin!
In Israël valt er niet veel te vieren in de dagen van Jesaja. De koningen die er zijn, zijn veelal geen goede koningen. Jazeker, ze vieren wel feest, maar ten koste van het volk! De armen – die ze toch al weinig geld hebben – die moeten ervoor betalen! En de koningen maar feestvieren, eten en drinken…! Overigens: niet alleen de koningen. Ook anderen die het voor het zeggen hebben, de rijken. Er is geen recht meer in het land!
Toch heeft Jesaja, de profeet, een goede boodschap. Het is een bericht voor al die mensen die in het donker leven; voor hen die geen feest kunnen vieren. ‘Het volk dat in het donkerheid wandelt, ziet een groot licht; over hen die wonen in een land van diepe duisternis, straalt een licht!’ De ballingschap zal niet het einde betekenen maar een nieuw begin!
Waaraan Jesaja nu precies gedacht heeft en welke koning hij aankondigde – dat alles is niet zo duidelijk. Maar zeker is dat van Gods kant een koning wordt beloofd die vrede brengen zal! Een koning, anders dan alle koningen! En wie denkt dan niet aan wat is gezegd over Jezus, de Zoon van David? Zijn Koninkrijk zal komen! Eens zal Zijn dag komen, Zijn Koningsdag! Dan zullen de optochten door de straten trekken, de muziek zal spelen en de vlaggen zullen wapperen en wie Jezus liefhebben, zullen zingen: ‘O Vredevorst, Gij kunt gebieden, de vreed’op aard’ en in mijn ziel!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 18:14

Zaterdag 30 april, Jes. 6: 1-7; Verzoend.

Een zoen – op school wordt darover gegiecheld…! Stel je voor: je geeft iemand een zoen! Dan ben je verliefd!
Een klein kind, een kleuter, denkt daar nog helemaal niet aan. Een zoen? Dat is iets dat je van je moeder krijgt als je gevallen bent en je hebt je pijn gedaan. Eén zoen, en alles is weer over!
Of – je hebt iets gedaan wat niet mócht en je vader of je moeder is boos op je! Maar je zegt dat je er spijt van hebt. Eén zoen, en dan is alles weer goed. Het is net alsof die zoen het weer goed maaktl het is er in elk geval een teken van. Je kunt weer verder, alles is weer goed.
Jesaja krijgt ook een zoen. Een vreemde zoen. Hij ziet God zelf in de hemel. Serafs, engelen staan boven Hem! Het is een indrukwekkend gezicht! Jesaja wordt er bang van! Hij is een man, onrein van lippen. Wat moet hij zeggen tegen God? Wat moet hij zeggen tegen de mensen? Hij is niet beter dan het volk waartoe hij behoort. Onrein!
Maar dan, dan geeft één van de engelen hem een zoen. Een zoen van vuur. De engel met een tang een gloeiende kool uit het vuur op het altaar en raakt daarmee de mond van Jesaja aan. ‘Nu is uw ongerechtigheid geweken en uw zonde verzoend!’ Zo wordt Jesaja geroepen om Gods mond te zijn, Zijn profeet. Nu kan hij Gods woord spreken. De zonde is verzoend!
Een zoen. Op het pinksterfeest komt het vuur uit de hemel! Wie wil, wordt aangeraakt, vervuld van de Geest! God heeft de schuld verzoend! Wij mogen zijn in Zijn naam.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 13:00
BerichtOnderwerp: Lente

Uploaded with ImageShack.us
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 09:12

FRANKT627 schreef:
pfff, ik doe iets verkeerd. Maar wat?

Eerst browsen en dan uploaden..... dan wachten en onderaan komt de forum code te staan. Die kopieren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 08:53
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Wie verlangt, zingt met zijn hart, ook al zwijgt hij met de mond; wie niet verlangt, is stom voor God, hoe hard zijn stem ook klinkt voor mensenoren.
Augustinus
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 08:51
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Leve de koningin:

http://www.youtube.com/watch?v=cY6pHJLAMto
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 08:49

FRANKT627 schreef:
De foto's zijn inderdaad prachtig. Ik dacht dat ze van het internet kwamen. Verlegen lachende smiley

Die ene vogel is een Fuut, denk ik. Futen laten hun kleintjes op hun rug mee zwemmen...

Smiley die vol vragen zit maar hoe plaats je een foto in een topic? Mij lukt dat weeral niet.

Ga naar die link imga....us waar je foto's kunt uploaden.
Daar kun je eerst via browse en uploaden de foto uploaden. Als ie klaar is wordt er onderaan die pagina een forum link geplaatst (doet ie zelf). Deze kopier je op cm waar je je reacktie zet. Dan op ok drukken. Hij maakt er zelf een foto van.

Het is een fuut ja.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 22:40

FRANKT627 schreef:
Boze smiley het dondert en regent hard hier in Hoeven en Floshke is nog steeds buiten...

Nu regent en soms een bliksempje. (Ten oosten van Rotterdam)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 22:39

VISSER278 schreef:
Vanmorgen om 9.00 uur, mn zoon vertrokken naar Bangladesh.

Spannend!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:15
BerichtOnderwerp: Welkom terug

Dan zal Annette792 ook wel een keer verschijnen binnenkort.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:14

Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:13

Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:05

Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:40
BerichtOnderwerp: kreet van de week

- Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen -

Otto Weiss
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:38

Vrijdag 29 april, Jes. 5: 1-7; Waarom.

Die vraag kennen we: waarom? Waarom ben ik ziek? Waarom heb ik geen werk? Waarom is mijn vader gestorven, mijn vrouw, mijn kind? Waarom zijn er zoveel oorlogen? Waarom zijn er zoveel mensen die honger lijden? Waarom laat God dat allemaal toe? Waarom?
Jesaja kent die vraag ook. In het Bijbelgedeelte dat we lazen komt die vraag in elk geval naar voren. Alleen – hier is het niet een vraag die mensen stellen. Hier is het een vraag die gesteld wordt door Gód! God is als een wijgaardenier. Hij heeft een prachtige wijngaard aangelegd, alles heeft Hij eraan gedaan om de wijngaard zo goed mogelijk te verzorgen. En dan denk je: nu zullen er wel goede druiven gaan groeien, dat mag je toch verwachten… maar niets ervan: wilde druiven, waardeloze vruchten! Zo is het met Israël! God heeft alles aan Zijn volk gedaan wat maar mogelijk was; je zou denken: nu zal dat volk toch wel goede vruchten dragen… maar, niets ervan! God verwachtte rechtsbetrachting, maar zie, het was rechtsverkrachting! En dan is daar die vraag: Wat was er nog aan Mijn wijngaard te doen, dat Ik er niet aan gedaan heb? Waarom verwachtte Ik, dat hij goede druiven voort? Waarom? Waarom?
Zie, dat is de andere kant van ons gevraag. Waarom? – zeggen wij. Maar God heeft nog veel meer recht om te zeggen: waarom doen die mensen zo, waarom gaan ze zo met elkaar om? Waarom vertrappen ze elkaar, doden ze elkaar? Waarom? Als er één is, die recht heeft deze vraag te stellen, dan is het de God van Israël!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:30
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)

WILLEMIJN232 schreef:
Je gaat toch morgen wel kijken naar HET HUWELIJK? Of is dat meer een vrouwenaangelegenheid? Engeltje smiley

Ga ook kijken hoor of mag dat niet............
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)

quote=GRIFFIN748]ik mag morgen werken: dagdienst. ik zal er dus weinig van meekrijgen[/quote

Om 19.25 uur samenvatting of anders zaterdag morgen of anders internet. Zeg nooit dat je niet heb kunnen kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:16
BerichtOnderwerp: The Passion

MARIAN519 schreef:
Ik heb Sharon Kips wel mee zien spelen, zij speelde het dienstmeisje dat Petrus herkende als zijnde een discipel van Jezus..
Denk zelf dat ze bekende zangers en zangeressen wilden en die Qua uiterlijk misschien aan Jezus en Maria deden denken? Smiley die vol vragen zit

Mag je wel een verbeelding geven van personages. Soort van look-a-likes, gij zult geen afgoden dienen! Vrij vertaald.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:10

Donderdag 28 april, Jes. 1: 10-20; Wit.

Wit en zwart – dat zijn twee kleuren die tegenover elkaar staan. Dag en nacht, goed en kwaad, leven en dood, wit en zwart.
Maar in dit gedeelte uit het boek van Jesaja staat de kleur wit niet tegenover zwart, maar tegenover rood!
Waarom? Omdat de banden van Gods volk rood zijn van het bloed! Zeker, de mensen van Juda en Jeruzalem gaat trouw naar de tempel! Ze lopen er de deur plat! Ze offeren rammen, mestkalveren, stieren, schapen en bokken – het kan niet op!
Wat een vroom volk, zou je denken! Wat een meeleven, wat een godsdienst!
Maar God is er niet blij mee. Ontegendeel. Hij kan die offers niet meer luchten of zien! Al die feestdagen, al die gebeden. – het hoeft niet meer. Want ondertussen luistert het volk toch niet meer naar Gods geboden. Er is onrecht, er is geweld, de wezen en de weduwen, de sociaal-zwakken in de samenleving, die worden achtersteld, uitgebuid! Er is bloed aan de handen van Gods volk! Niemand hoeft meer te bidden. ‘Zelfs wanneer gij het gebed vermenigvuldigt, hoor, Ik niet; uw handen zijn vol bloed.’
Rood – bloedrood. Zo rood als scharlaken, zo rood als karmozijn, dieprode kleuren, die iedereen kent. Wat zet God daartegenover? Het zwart van de dood, de straf, de vernietiging, de eeuwige nacht? Nee! Geen sprake van! Als Israël zonden wit worden als sneeuw, als witte wol! Wit – als een bruid! Zo is God. Zo is Jezus Christus! Zijn bloed – dat reinigt van alle zonden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:36
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Thomas, je bent populair in Nederland!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 20:55

Woensdag 27 april, Hosea 14: 2-10; Dauw.

Wij staan er nauwelijks bij stil, bij de dauw. ’s Morgens vroeg heb je haast om naar school te gaan. En misschien zit de slaap nog in je ogen. De dauw? Wie let daar nu op?
Toch zouden we eens stil moeten staan, ’s morgens vroeg, om naar de dauw te kijken: die kleine druppeltjes, tintelend als parels, op elk grassprietje, overal. Wonderlijk mooi, onmisbaar voor de groei van al wat uit de aarde spruit – de dauw.
Aan het slot van het boek Hosea klinkt de stem van Israëls God. Het is een belofte. ‘Ik zal zijn als de dauw voor Israël.’ Na al die aanklachten en waarschuwingen, oproepen tot inkeer en omkeer, na al die donkere tonen – klinkt nu een hooggestemd lied, een lied van genade, van ontferming: ‘Ik zal zijn als de dauw voor Israël!’ Als het volk zich bekeert, als de nacht van zonde, afgoderij voorbij is, dan zal ieder zien hoe God voor Zijn volk is! God komt niet om het gras te vertrappen. God komt niet om het jonge groen weg te maaien. God is als dauw voor Israël! Hij zal het volk alles geven wat nodig is om te groeien, om vruchtbaar te zijn – een nieuw paradijs! Aan Hem is de vrucht te danken!
De laatste woorden van het boek Hosea zijn veelzeggend: ‘De wegen des Heren zijn recht; rechtvaardigen wandelen daarop, maar overtreders struikelen er.’ Wie de dauw wil zien, moet wandelen op de wegen des Heren. Kijk maar om je heen: de zon gaat op, de dag breekt aan en overal schitteren de kleine parels, op de aarde, op de bloemen en de struiken: God is goed, Hij maakt een nieuw begin! Hij is als de dauw voor Israël!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 20:51
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Thomas, vanuit Zuid-Holland van harte gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 20:48
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

FRANKT627 schreef:
Ik vraag me af over mensen naar de Berg, Dal en Beach gaan op 18 juni.

Zijn de CM-ers vorige jaar ook niet Noorderwijk geweest?

Ik probeer wel te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: Concert Trinity 7 mei Zuidhorn

We zijn weer aardig aan het slowchatten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: Concert Trinity 7 mei Zuidhorn

Ik ga niet mee, veels te ver, ook voor mij.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 167 Volgende
Pagina 85 van 167