ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Dagelijks Woord

PIETER649 schreef:
Dat is een kwestie van voorkeur Chat... voor jou moeilijk voor te stellen, maar sommigen prefereren de statenvertaling zolang er geen betere is.
Laten we eens naar de context kijken van mn reactie, Herman tikt Qwet op de vingers dat hij de statenvertaling niet gebruikt. En ik geef daar mijn reactie op.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 26 juni 2011, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:07
BerichtOnderwerp: jammer

MARIA576 schreef:
Dit is nu wat ik bedoel! En wát een gave verhalen zijn dit. Nee, geen verhalen....dit is gewoon het échte leven. Mooi! Lachende smiley
Ach MaEria, het is maar net alsof je daar je norm stelt. In de meeste gevallen lopen die relaties kapot omdat ze van tevoren hun verstand niet gebruikt hebben.
Wat mij irriteert, is dat men stelt, dat als je eenmaal overvallen wordt door liefde/verliefdheid, dat er dan weinig aan te doen is. De praktijk is anders, je kunt je verliefdheid ook sturen en negeren. En dat moet je soms als je verliefdheid niet wederkerig is. Ik geloof niet in dat overvallen worden door liefde, dat je er helemaal niks aan kunt doen. Een stapje verder is dan: ik kon mn begeerte ook niet weerstaan....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 22:46

MARIA576 schreef:
Mijns inziens heb je twee manieren van 'nwe contacten benaderen'. De eerste is volgens een 'persoonlijk verlanglijstje' gaan zoeken naar de perfecte match: bijv. zoeken op leeftijd, regio, kerk, wel/geen kinderen, enz, enz.. Het is goed mogelijk dat je na lang of kort zoeken die man of vrouw vindt...maar houdt je dan ook van hem, van haar? Is 'de ideale match' ook de persoon waar je de rest van je leven mee wilt doorbrengen? Ik durf dat te betwijfelen...
De tweede manier is....openstaan voor anderen en 'het op je af laten komen'. Dus minder kritisch of vooringenomen contacten aangaan met anderen.
Ikzelf zie de laatste manier als de manier zoals we ook in het dagelijks leven met anderen in contact komen. En daar ben ik een groot voorstander van! Want als ik selecteer op leeftijd, haarkleur of wat dan ook? Dan zou het weleens zo kunnen zijn dat ik die enorm bijzondere persoon niet leer kennen...omdat ik hem zelf al heb uitgesloten als mogelijke partner omdat bijv. zijn kerkelijke achtergrond niet de mijne is! Jammer toch? Ik ben nieuwsgierig naar de mens...niet naar de hoeveelheid haar, aantal rimpels, of wat dan ook! Maar ook déze manier is een keuze...de mijne.
Ikzelf heb heel veel bijzondere mensen leren kennen, waar ik toch geen relatie mee zou willen hebben. En dat kan verschillende oorzaken hebben.
Ten eerste vraagt je persoonlijke situatie vaak om een selectie vooraf. Een voorbeeld, een relatie met 4 uur reizen is voor veel mensen onmogelijk. Het kost ook veel tijd en geld om dat in stand te houden.
En leeftijd, stel je bent moeder van 43, met drie schoolgaande kinderen, zou je dan echt een relatie willen hebben met een jongen van 18 die bij zijn moeder woont?
Bestaanszekerheid speelt ook een rol. Wil je iemand hebben, die een uitkering heeft of wil je iemand die werkt. Voor sommigen is dit een heel belangrijk criterium.
Geloof en kerk speelt ook een rol. Het is gemakkelijk gezegd, dat je daar samen een weg in moet zien te vinden, maar wat als je partner helemaal niet openstaat voor jouw geloofsbeleving???
Dat mensen criteria zoeken, is helemaal niet onverstandig, vooral omdat men dan rekening houdt met de eigen situatie. En vaak is dat de reden waarom men criteria stelt, niet om anderen te veroordelen, maar meer om te kijken naar mogelijkheden die bij jezelf passen....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 25 juni 2011, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 23:23
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

LEANNE226 schreef:
Ik mat earne oan tinke,maar ik sil et net sisse jer Engeltje smiley
Ik moet ergens aan denken, maar ik zal het niet zeggen hoor.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 24 juni 2011, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:57

Uiteindelijk komt iedereen toch tot zijn/haar overweging. Is deze partner echt degene waar ik van houd, en waar ik mee zou willen leven? Dat betekent ook dat je moet beslissen of en wanneer je samen gaat leven (trouwen/samenwonen), en daar speelt het hebben van kinderen ook een grote rol in. Zelf denk ik dat kids best wel een verhuizing overleven, dus het argument we kunnen niet bij elkaar wonen vanwege de kinderen vind ik een non-argument. Kinderen zijn nl. veel beter in staat zich aan te passen in een nieuwe situatie.

Mijn kinderen hebben feest gevierd toen ik het uitmaakte met mn vriendin. Maar dat had niets te maken met jaloezie van hun kant, maar veel meer met het feit dat ze vonden dat we niet bij elkaar pasten. Soms voelen kinderen dingen beter aan dan volwassenen. Ik ben ze er eerlijk gezegd dankbaar voor.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:46

MARIO318 schreef:
is beetje hoe je dit bekijkt

Ik ging nu meer uit dat het kind geen vader meer heeft.
of dat het niet bekend is wie de vader is.
En dat het kind het kan en wil accepteren.

Dan is die kans er aanwezig.

In het echt lopen dit soort dingen altijd anders.
Denk je echt dat dit zo gemakkelijk gaat? Samengestelde gezinnen is het moeilijkste wat er zo'n beetje is, en dat vereist goede communicatie. Het enige waar je op mag rekenen is dat je de vriend van de moeder bent en evt. later de man. Dat betekent dat je een vriendschap met het kind kunt opbouwen en een stuk vertrouwen kunt opbouwen, verder zou je echt niet moeten gaan in je verwachtingen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 16:44

MARIO318 schreef:
Wat je nu vertelt is mooi..
Daar kan ik me zeker in vinden.

Alleen als jezelf een gezin begint
Dan bedoel ik man vind vrouw,
relatie is zoals het moet zijn,
vervolgen trouw je en de vrouw raakt zwanger.
Je rolt min of meer in je rol van een vader!
Dan heb je ook de dingen die jij opnoemt.
Inc de poepluiers ;)

Nu stap je in een gebroken gezin.
als je er mee door gaat krijg je direct de rol van vader.
want als je met elkaar onder een dak zit,
Is het ook logies dat je helpt met het verzorgen van dat kind!
je hebt dan direct extra verplichtingen.

Nou wil ik nog wel toevoegen!
Niks in het leven staat vast op Gods plan na.

Voor het zelfde geld kom ik de vrouw van me dromen tegen
En die blijkt dan een kind te hebben

Tja daar sta je dan,
je kiest voor de vrouw dus kies je ook voor het kind.
Dat is dan de keuzen die je maakt en moet accepteren.

Je vergist je. Je hebt niet de rol als vader. Als je daar van tevoren van uit gaat, heb je grote kans dat het mis gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:55
BerichtOnderwerp: Frusty

MARISKA601 schreef:
Er werd door 1 persoon een grote heisa gemaakt toen....
Als die klokkenluider had gezwegen was er niks gebeurt.
Ik dacht dat ik iemand anders aansprak, kan ze zelf haar zegje niet meer doen???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:30

GRACE585 schreef:
nou ik heb helaas toch wel eens in de chat te horen gekregen moet ik judith mailen en dat terwijl ik zeker weet dat ik niks onbehoorlijks gezegd had ,dat dit een ban voor mijn lief opleverde was echt niet enkel aan mijzelf maar ook aan bepaalde klokkenluiders
neem daarbij enkele roddels en het recept is gereed om op te stappen
dus ik kan heel goed begrijpen dat men op zulke zaken niet zit te wachten
en men hier dan maar vertrekt en/of niet meer verlengt
Het is zo gemakkelijk een ander de schuld te geven van je eigen gedrag. Heb je er eens bij stilgestaan waarom je toen geband bent? Ik kan me nog wel herinneren dat Judith drie keer op het forum gewaarschuwd heeft dat dit gedrag niet toelaatbaar was. En ook dat het initiatief volledig van Judith zelf uitgegaan is om een ban te geven.
Vreemd dat mensen zichzelf als volledig onschuldig betitelen, terwijl ze weten wanneer ze de regels overtreden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:45
BerichtOnderwerp: Dagelijks Woord

HERMAN388 schreef:
Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal. (Statenvertaling)

Is deze tekst niet goed dan?
Nee, Here is verkeerd gespeld.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:18
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??

WILLEMIJN232 schreef:
Omdat ik het niet zo als een wonder beschouw en dat kan toch ook? Ik weet ook wel dat dat in evangelie kringen wel zo beschouwd wordt en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik reed jaren geleden eens mee met evangelische mensen en toen kregen wij een lekke band, in de polder....Oh, vertelden ze mij, wij moeten even bidden dat er iemand langs komt om ons te helpen.....Er kwam inderdaad iemand langs maar ik denk wat nuchter, die zal anders ook wel langs gekomen zijn toch? Het is gewoon een duidelijk verschil in beleving......
Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?
Vind je dat God geen wonderen meer doet???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:16

CROSSROAD317 schreef:
Op dit moment is het dus wel belangrijk en interessant wat "men" vindt, want juist daardoor moet je heeeeeel voorzichtig zijn met wat je schrijft. Voordat je het weet is er weer een "klager" die zijn of haar ongenoegen uit naar Judith, wat me een ban kan opleveren .... en aangezien ik al eens een ban heb gehad ..... Dus de mening van een ander doet er (voor mij) wel degelijk toe, al is het dan niet op de positieve manier.
Eerlijk gezegd denk ik dat je angst overtrokken is. Ik veronderstel dat ik een van de personen ben die regelmatig op het klachtenlijstje voorkomt, heb echter niks gemerkt...Er wordt hier heel veel toegelaten, en terecht, zolang je niet iemand beledigt of ongewenste taal gebruikt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 19:45

WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft mij niet te overtuigen Crossroad....Prima, als jij dat allemaal zo beleefd......Ik denk er wat anders over met mijn 38 jaar (pff) ervaring in de gezondheidszorg........en dat is ook mijn goed recht........en ook daar kan je respectvol mee omgaan toch? En daar hoef je geen verwijtend vingertje richting mij naar uit te steken omdat ik er wat kritischer naar kijk........
Eigenlijk een vreemde vraag vind ik. Mag God nu ook wonderen doen? En ik geloof dat Hij dat Zelf het beste kan beantwoorden. Ik vraag me dan ook af waarom mensen zelf Gods kracht beperken of wegredeneren. Als Cross nu een heel duidelijk voorbeeld heeft van een wonder, waarom wordt dat dan in twijfel getrokken????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 10:16
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament

MARISKA601 schreef:
Ik denk dat de sacramenten dienen voor behoud van het eeuwige leven.

De enige 2 sacramenten die daar mee te maken hebben, zijn de doop en en het Heilig Avondmaal.
Dus, mensen van het Leger des Heils zijn dan niet behouden? Is één keer avondmaal voldoende voor het behoud? Dit zijn vragen, geen kritiekpunten.
Zelf vind ik dat het wel een sacrament is, ook omdat God het huwelijk als heilig ziet. Als God het als heilig ziet, is het dan niet logisch dat de voltrekking daarvan een sacrament is?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 23 juni 2011, 10:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 08:57

Stel, je wilt wel trouwen maar je wilt niet in de kerk trouwen. Mag je dan wel aan het avondmaal?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:23

THOMAS968 schreef:
Stiekem ben ik wel blij als gescheiden man dat het huwelijk geen sacrament is buiten de katholieke kerk. De opvatting dat je elkaar huwt in een huwelijk, lijkt me beter werkbaar dan een kerk die je oplegt dat het onontbindbaar is. Mensen accepteren dit ook niet meer van een kerk en de kerkverlating is er ook groter door geworden, zeker bij de katholieken. Het huwelijk is in protestantse kerken geen sacrament. al leek en lijkt dat wel zo door maatschappelijke codes. In met name de wat meer orthodoxe kerken hebben zeker gescheiden vrouwen het daardoor nog vaak moeilijk in de eigen geloofsgemeenschap.

Thomas, gescheiden.
Maar dan kom je nog steeds niet aan de vraag waarom? Ik vind nl. dat het huwelijk die status wel zou moeten hebben, of preciezer gezegd de huwelijksvoltrekking.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:22

HERMAN388 schreef:
Jezus Christus heeft zelf 2 sacramenten ingesteld en niet de Kerk zelf.
Hij heeft geen meerdere sacramenten ingesteld.
Sacramenten is zichtbaar onderwijs binnen de kerkmuren, het is voor de gemeenschap der heiligen. Niet in de huiskamer of zorgcentrum.
Huwelijksecrament is echter ondenkbaar.
Eerst wordt iemand bij openbare belijdenis afgelegd om lid van de kerkelijke gemeente te worden en dan mag ze deelnemen aan de sacramenten.
Jonge kinderen mogen niet zomaar deelnemen aan het Heilig Avondmaal.
Ik vind het erg jammer dat vele kerken toch gedaan.
IK zie nergens in de Bijbel dat de kinderen aan het Heilg Avondmaal zitten.

Als we heel precies kijken, heeft Jezus beide niet ingesteld. De rituelen bestonden nl. al voordat Jezus er een invulling aan gaf. Johannes doopte immers al, en Jezus heeft deze doop overgenomen en opnieuw ingevuld.
Hetzelfde is het met het Avondmaal. Bij sederavond werd altijd wijn gedronken en brood gebroken. Het vernieuwende ervan is, dat Jezus het opnieuw ingevuld heeft. Het is dus niet juist dat Jezus deze rituelen ingesteld heeft.
En leg me eens uit wat voor jou de heiligheid is van een kerkgebouw. Ik zie dat niet, en zeker niet in deze tijd, waarin kerkgebouwen opengesteld worden voor andere activiteiten. Als een bejaarde niet meer naar de kerk kan gaan, vind je dan dat ze geen avondmaal mag vieren?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 20:41

Het huwelijk is door God ingesteld, het is heilig...maar waarom wordt het huwelijk niet gezien als sacrament door de protestantse kerken? In de praktijk wordt er nl. heel absoluut over gesproken en over gedacht. En toch krijgt het niet het predikaat van sacrament. Kan iemand vertellen waarom niet, en wat je ervan vindt???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 19:15

DANIELLE160 schreef:
Jammer dat er word ingegaan op 1persoon die niet eens het filmpje gekeken heeft!

Wat ik zelf bizar vind is dat het echt gebeurt,dat mensen zeggen in Jezus naam anderen te genezen, terwijl dit adrenaline of zelfs expres nepperij is!
Ik geloof zeker dat God nog dezelfde is als 2000jaar geleden en nog steeds mensen geneest (een vriendin van me bijv. is genezen van ernstige epilepsie) ik denk dat we altijd allert moeten blijven, en de HG nodig hebben om onderscheid te maken wat wel en wat niet goed is...
Laten we het eens op een andere manier benaderen. Gebruikt God ongelovige mensen voor Zijn koninkrijk? In de Bijbel staan diverse voorbeelden van heidenen die door God gebruikt werden. Waarom zou dat in dit geval niet kunnen? Het geeft me wel te denken aan de autoriteit die gebedsgenezers aannemen. Als God zelfs ongelovigen gebruikt, ligt het dus niet aan de kwaliteit van de prediking of de autoriteit van de bidder, het is altijd vanwege de kracht van God. Wie zegt mij dat deze mensen niet door God aangeraakt zijn. Gods wegen zijn soms ondoorgrondelijk.
Een tweede aspect waar ik aan zit te denken, is het geloof van degene die in de zaal zaten, dat was erg groot. Zo groot, dat zelfs de gebedsgenezer ervan onder de indruk was...God kan werken waar mensen in geloof hun harten naar Hem uitreiken. Dit filmpje leert mij een stuk nederigheid die ik bij gebedsgenezers meer zou zien.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 17:13

DAVID923 schreef:
Nog 2 dagen te gaan dus maakt van die kans gebruik wat nuttige info en handvaten te geven voor degenen die interesse hebben.

Goede video....Ik kan veel zeggen over deze video, maar alles wat ik er kan over zeggen, laat ik zeggen door deze voorgangers:

http://www.holydesperation.com/index.php?topic=top12

Wou deze aan chatuliem prive geven omdat ik het op mijn hart had, maar denk dat het nuttig is voor een ieder.
Dit zijn pinkster-voorgangest uit amerika, die niet met de derde golf en excessen zijn meegegaan, maar wel pinkster-evangelisch blijven.
Maar wel het health and wealth evangelie afwijzen.

David, Je weet me nog tot het laatste moment te verrassen. Ik zal je bijdragen missen hier.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:49

MARISKA601 schreef:
Dit is weer een persoonlijke aanval.

Verder ga ik er niet op in, want dat is persoonlijkl.
Wat een houding zeg, 'k sta er versteld van. De laatste weken probeer je iedereen te overtuigen hoe slecht je behandeld bent. En als iemand daar tegen in gaat, voel je je aangevallen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:36

GRACE585 schreef:

last van geheugenverlies Smiley die vol vragen zit
Er was een tijd, dat je gewoon aan de discussie meedeed.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:34

MARISKA601 schreef:
Ik zie dit als een persoonlijke aanval naar mij toe.
Alsof alles aan mij ligt wat ik neerzet op het forum.
Ik moet /mag reageren op het topic zoals jij het wilt?
Dat is gemakkelijk, Mariska. Je valt me voortdurend aan, en ik geef toch ook gewoon antwoord? Je schildert nl. wel een erg negatief beeld van het forum, en dat gebaseerd op enkele bijdragen van mensen. Vind je het dan gek, dat je weerwoord krijgt? Ik geloof er nl. niets van dat alles zo negatief is, als dat jij de hele tijd doet voorstellen. Je doet veel mensen tekort door zulke extreem negatieve uitspraken (en onderhuidse beschuldigingen).
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:03

MARISKA601 schreef:
In het forum, zijn de artikelen verwijderd dat mensen verketterd werden.
Er werd gezegd dat ze het satanspad aan het volgen waren.
Toont dat respect voor een anders denkende?
En ik klaag er niet over.
Ik zeg alleen wat er allemaal gezegd is op het forum.
En dat dat een van de redenen is dat men geen bijdrages meer neerzet.

En wat het geklaag betreft....
Laat een ieder kijken naar zichzelf en niet de vinger altijd naar een ander wijzen.

Wie ogen heeft die leest...
Wie oren heeft die hore....

En je bent dan niet snugger genoeg om die extreme bijdrages naast je neer te leggen? Ik kan me dat niet herinneren dat iemand zoiets geschreven heeft. Wel kan ik me veel positieve bijdragen herinneren waarbij we duidelijkheid aan elkaar gaven hoe we over het topic dachten. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt. Niet elke bijdrage is even positief, en de kunst is om te weten hoe je daarmee omgaat. De keuze die jij maakt is in mijn ogen niet de goede. Ik hoop dat je je wat positiever kunt opstellen, want je kunt je wel alles aantrekken wat hier geschreven is...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:23

MARISKA601 schreef:
Dat hebben velen gedaan, ook ik.
Ik werd door deze die en gene verketterd.

Nee leren deed ik er niet van.

Ik ben mezelf gebleven, met mijn mening.
Een ander mag er anders overdenken.
Maar ga elkaar niet verketteren omdat ze
een andere uitleg geven aan bepaalde woorden/bijbelteksten.

Dat weerhoud ook mensen om serieus op het forum bezig te zijn.
Wat een onzin zeg. Als een discussie toevallig niet de goede kant op gaat maar meteen klagen dat de anderen je verketteren? Ze waren het gewoon niet met je eens, maar ze hebben je nooit als ongelovige neergezet. Als je niet tegen hun argumenten op kan, ga dan niet achteraf klagen dat je niet begrepen bent. Dit soort opmerkingen verpest een goede discussie hier....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:32

SUSANNAH475 schreef:
Dus jij vindt dat je alles maar mag zeggen wat er in je opkomt ? Kijk, dat de wereld intussen nou zo denkt, maar van ons (en ik denk dan aan: "gij, geheel anders"), mag toch iets beters verwacht worden, niet ???
We leven in een democratie, maar als er geen grenzen meer zijn aan vrijheid, is het dan nog wel vrijheid ???
Je ziet het in de wereld... vrijheid van meningsuiting zie je op straat, waar een Marokaan langsloopt (of een jood) en er gelijk gescholden wordt... ja, je moet toch alles kunnen zeggen, want je leeft in een democratie tenslotte. Twijfelende smiley

Je vindt het misschien niet te vergelijken, maar als ik je vorige bijdrages van dit topic zo lees, moet jij alles maar kunnen zeggen wat je mening is (?), en of dat nou kwetsend is of niet, het maakt niet uit, want het is hier toch niet om het sociale ? Wie houd je nu voor de gek Chatuliem ??
Volgens mij hoor ook ik een voorbeeld te zijn, en dat houdt ook in hier op het forum, hoe om te gaan met elkaar, ook al is het dan soms alleen maar van het geschreven woord hier.

Een mening is of nooit kwetsend of altijd kwetsend. En ik vind dat je daar vrij ver in moet kunnen gaan. Meestal is het nl. heel leerzaam om te weten wat een ander denkt. Dan denk ik aan discussies over kinderdoop en nog langer geleden over opwekking in Lakeland. Beide stonden juist in het teken van onderling respect en de discussie was diepgaand en leerzaam voor beide kanten.

We leven in een maatschappij waarin eigen mening niet zo gewaardeerd wordt. We willen liever opgaan in de massa en iemand die zich daarbuiten opstelt wordt meteen als asociaal aangemerkt. Terwijl juist die mensen ervoor zorgen dat er veranderingen komen.
Als er geen Einstein was, was er geen vooruitgang geweest, als er geen Fortuyn geweest was, of een van Gogh of een Hirschi Ali, zouden de laatste tien jaren er heel anders hebben uit gezien. Nu laten we weer iemand gaan, die in onze ogen vervelend is.
Zelf denk ik dat als mensen de moed kunnen nemen om zich voor bepaalde dingen uit te spreken, misschien tegen de stroom in, dit forum heel nuttig kan zijn om van elkaar te leren.
En uiteindelijk zullen we als christen ook voor onze mening uit moeten komen. Omdat we op de rand staan van vervolging. En zijn we dan wel bereid voor ons geloof uit te komen??? En de eerste verleiding die op ons af komt is, om maar mee te gaan met de massa, onze principes maar aan de kant te zetten, omdat we bang zijn om op te vallen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 20:13

MARISKA601 schreef:
Ik lig van die dingen niet wakker...
Jij misschien wel...

En die dingen van het lijstje zijn geen dingen waar ik heb over lopen klagen de laatste tijd.

Maar wel iemand anders.
En nu leg je dit bij mij neer?
Wie is dit topic gestart?

Ik niet.
Ik geef hier weer wat ik zie.

En ik zie dat er iemand is die even gaat bepalen hoe het forum beschreven moet worden.
Onzin op het forum hoort niet thuis want je laat je zelf niet zien?

Ik laat mijn humoristische kant zien.
En dat er iemand is die die de humor er niet van inziet is dat mijn probleem?

Als iemand dyslectisch is en taalfouten maakt, en er word beweerd
dat je je slecht profileerd , is dat die persoon zijn probleem?

Als iemand taalkundig niet goed ontwikkeld is en geen diepgang
kan geven in een discussie, is dat zijn probleem?

Moeten die personen dan hulp ergens gaan aanvragen , omdat er iemand is die problemen heeft met deze dingen?

Zijn die problemen pas opgelost als die personen zich aanpassen aan degenen die overal een probleem van maakt?

Er is ook nog het woord aanpassen.
Als men niet mee wilt doen aan libellesfeer in de chat, kan men ergens anders diepgaande discussies voeren.
Of men doet mee.
De keus is aan de chatter zelf.

De meeste chatters hebben geen zin om zich aan te passen aan iemand die leiding wilt hebben over de hele chat.

Sommige chatters zijn overduidelijk aanwezig.
Die willen alles bepalen in de chatbox.
En als het niet gaat vlgs hun regels dan heb je ruzie.
En dan gaat men klagen over vijanden.

Vele chatters zijn het geklaag beu.

CM heeft bepaalde gedragsregels opgesteld.
En niet de chatters.

Ook het forum heeft bepaalde gedragsregels.
Ook die zijn opgesteld door CM.
En dat wordt niet bepaald door chatters zelf.

En als men vind dat CM niet is wat ie verwacht had,
dan denk ik , waarom blijf je dan lid?

Sommigen vinden zich zelf heel belangrijk voor CM,
omdat ze bang zijn dat zonder hun CM instort.

En dan zeggen ze ook nog ach CM is maar internet.
Dus aan de andere kant vinden ze zichzelf dus toch iets minder belangrijk
dan dat ze denken.

Nee wakker liggen doe je er niet van. Je overdrijft wel heel erg he. Het forum is van en voor iedereen. En stellen dat domme mensen niet kunnen schrijven is natuurlijk onzin. Iedereen heeft wel ergens een mening over, waarom zou je die niet opschrijven? Ik begon dit topic dat ik het frusty vond dat er zoveel onzin op het forum geschreven wordt. En daar blijf ik bij. Het kan veel beter. Dit kan in elk geval een goed begin zijn daarvoor.
En wat betreft dyslexie. Je ziet meteen als iemand dyslectisch is, waar ik over val is, dat sommige mensen gewoon slordig zijn in hun taalgebruik. En dat is een groot verschil.
Het is grote onzin te beweren dat alleen maar slimme mensen iets op het forum mogen schrijven. Net zo goed als dat het onzin is dat er alleen maar serieus gedaan moet worden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:07

ANNEMARIE285 schreef:
Ik wil nog wel één keer reageren: wie de schoen past trekt 'm aan ; wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet

Verder wil ik me niet meer in dit soort discussies mengen, zonde van mijn tijd die ik liever wil besteden aan het proberen liefdevol met mijn naaste om te gaan!
Eerlijk gezegd ontgaat me volledig wat je met deze bijdrage bedoelt. Mijn stelling is juist, dat mensen te grote waarde hechten aan de bijdragen op het forum. Men verwart mening met persoon. Dus, waarom zou je je iets aantrekken van iemands mening? Hij woont toch niet bij je in de buurt of wel? Dus trek je gewoon wat minder aan en trek het vooral niet op je persoontje. Want uiteindelijk is dit internet een heel vluchtig geheel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:02

MARISKA601 schreef:
Klopt.
Als ik mijn mening hier neerzet over kinderdoop, dan word het meteen als iets onbijbels beschouwd.

En dan loopt de discussie zo hoog op dat de voorstanders van kinderdoop verketterd worden.

Automatisch gaat men in de verdediging.
En dan word men weer aangevallen door onbelanrijke argumenten.
Geen wonder dat men het gaat lezen als iets negatiefs.

En wie klaagt er steen en been over libelle nivo in de chat?
En wie klaagt er over geen diepgang in de chat en het forum?
Wie is er zo gefrustreerd dat CM achteruit gaat en leden weggaan?

Door al het gezeur over de sfeer en het nivo, zijn er leden vertrokken.
Omdat ze geen zin hadden in een discussie met personen die hun gelijk willen hebben.
Het ging er op lijken dat er door sommige mensen bepaald werd hoe er gepraat moest worden in de chat.
Er werd gestruikeld over taalfouten....
Er werd gestruikeld over klef gedoe...
Er werd gestruikeld over libelle nivo...
Er werd gestruikeld over geen diepgang...
Er werd gestruikeld over kinderdoop...
Er werd gestruikeld over....

Ik kan het lijstje heel lang maken...

En dan mar het raar vinden dat mensen weg gaan?
En het maar raar vinden dat je het gevoel hebt dat je vijanden hebt?

Geen wonder dat men frusty wordt.
En ik geloof dat de frustraties wederzijds zijn.

Weet je Mariska, wat heeft het voor zin om een lijstje van negativiteit op te stellen? Ik kan net zo goed een positief lijstje neerzetten van zinvolle discussies. Het gaat om je houding in het algemeen. Het is duidelijk dat je dit allemaal heel persoonlijk aantrekt, en dan denk ik, ligt daar niet een bepaalde oorzaak? Als ik jou was zou ik me wat positiever opstellen, want met deze houding schiet je weinig op.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 09:53

MARISKA601 schreef:
Voor jou schijnt het een probleem te zijn.
Laat het voor anderen dan geen probleem zijn.

Het enige probleem wat herhaaldelijk zich voordoet is de felheid van woorden die over het forum vliegen.
Men ziet duidelijk bij sommigen dat ze hun gelijk willen halen.
En dan komt de grimmige sfeer opdoemen.

En dan gaat men klagen dat er zo weinig op het forum word neergezet.
En dat er zo weinig diepgang is.

En daarom gaan sommigen maar over tot het libelle nivo.
Omdat discussieren over iets geen zin heeft.

Het altijd gelijk willen hebben....
Discussiëren betekent ook dat je voor je mening durft uit te komen. Uiteindelijk heb je zelf in de hand hoe je bepaalde dingen ervaart. Want de enige die je kan veranderen is jezelf. Vraag je dan af, wat kan ik eraan doen. En dat begint altijd met de vraag: hoe belangrijk is CM voor mij? Hoe kan het dat als iemand iets schrijft, het mij zo bezighoudt, dat ik mijn eigen stemming er door laat beïnvloeden? En een persoonlijk advies van mijn kant, dat begint als je alles op een positievere manier gaat benaderen. En in hoeverre zijn de bijdragen van jou in de chat of forum positief geweest???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 169 Volgende
Pagina 85 van 169