Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 14:18
Onderwerp: welke gebeden van jou zijn verhoord?
|
|
|
QSJE546 schreef: | en dan zal ik zelf beginnen een aantal gebeden die verhoord zijn,hier te vertellen. Vorig jaar was mijn moeder erg ziek en ging hard achteruit,na gebed,ook door lieve mensen van cm,werd eindelijk duidelijk wat er met haar aan de hand was en toen kon ze behandeld worden,ze is inmiddels bijna beter. Ik realiseer me dat er ook mensen zijn die gebeden hebben voor iets en dat het dan niet verhoord wordt,dat is heel verdrietig en daar heb ik zelf ook ervaring mee hoor. Toch wil ik graag kijken naar wat God wel heeft gedaan in mijn leven en dat is heel veel!! Ik zat vorig jaar zonder woning en op wonderbaarlijke wijze kreeg ik een super leuk huis waar ik nu met veel plezier woon. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen |
Kom eraan!'
Laterjes, ja, ik ben even aan het werk weer, zat hier al te lang achter, maar iig deze week
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 13:57
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Je hebt rugzakken en rug zakjes, en hoeveel die ander, van die bagage kwijt wil, sommige rug zakjes zijn niet te legen, en hoeft ook niet altijd. Je kan ook helpen die ander te dragen, maar je moet in veel gevallen ook wel geduldig zijn. Als je te veel op jezelf gericht bent, en vooral jezelf het naar de zin maken, kan je het vergeten, het kan vaak leiden tot onmogelijke situaties
Maar het is ook maar net, hoeveel die ander van dat rug zakje wil delen sommige hebben een niet afwijkende binding met een rugzak, en houden die vast. Daar kom je niet tussen, wat de reden ook is, en willen er perse geen afstand van doen, daar kom je gewoon weg niet tussen. Dan kan je er beter mee stoppen, niet omdat je dat wil, maar om onnodig leed te voorkomen, bij die ander, maar ook bij jezelf. |
Mooi gezegd Gerrit,
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 05:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 08:09
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha, shanita, we maken maar grapjes, hoor; niet iedereen wordt er blij van als er internet contacten over eigen vloer komen; op neutraal terrein is dan toch weer anders dan aan huis, toch?
Frank; wat denkie ervan; elke week een horde cm-personeel over je vloertje? shanita doet de kinderopvang, dus die kan ook gelijk voor floske en prikkie zorgen.. ze leest hen voor, en doet spelletjes met hen;
SO JUST SAY YESSSSSSS!!
(we willen ook elke zaterdag een wokparty toch, shanita?) |
Ja, als iedereen wat bijlegd financieel kunnen we met zijn allen iets doen, iemand die kan koken, wokt voor de mensen. Waarom zou Frank geen horde cmers willen elke week, hij zegt hier dat hij bijna niemand ziet alleen AH personeel.
S. die het wel ziet zitten, als het maar op zaterdag valt maar ja, niet als enige gaat. En zo leer je wat mensen kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 00:20
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
Quote: | ROADY558 schreef: Precies. Maar daar noem je ook meteen het grote mankement. "krijgen". Gaat het niet om "geven"?? De conclusie die ik dan trek is: Wordt er nog wel huiswerk gemaakt??
Ruim eerst je eigen zooi op voordat je er een ander mee gaat belasten, ik spreek dan ook voor mezelf. Kom eerst met jezelf en met God in het reine (en de rust), pas dan kun je weer op een ontspannen manier contacten aangaan. Veel mensen komen helaas niet tot "rust in zichzelf" en blijven altijd maar "jagen naar de volgende die hen gelukkig moeten maken". |
Dít bedoel ik: Quote: | Ruim eerst je eigen zooi op voordat je er een ander mee gaat belasten
|
Bij een kennismaking waar je mekaar wel mag, eventueel vrienden wordt, want das de basis, ja en dan weet je nog helemaal niet of het een relatie wordt.
En wat geeft het dan als je rond de 40, dan wat bagage, rommel hebt die nog moet worden opgeruimd en uitgepakt, uit je rugzak.
Niemand heeft geen rugzak op die leeftijd, en ja je kan wel wachten tot de een dit en dat heeft verwerkt, ja, dan kan je heel lang wachten....
Als het al tot een relatie komt, waar je dus eerst de stadia vriendschap moet hebben doorlopen, ja, dan vind je het niet erg de ander te helpen met het opruimen en leegmaken van zijn/haar rugzakje, want je geeft om diegene.
Dit geldt voor zowel vrienden als voor een relatie.
En dan is het wederzijds, het meehelpen van het rugzakje leeghalen en de dingen een plek geven, bij het grof vuil, of op de schoorsteenmantel. Bij een vriendschap én bij een relatie: je hebt namelijk geen onbeschreven blad van 16 -20 jaar, en je bént het zélf ook niet....
Dus zoeken naar iemand die in zijn eentje zijn rugzakje heeft leeggemaakt en de dingen een plek heeft gegeven op de leeftijd van 30 jaar en ouder, zal je namelijk niet vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 maart 2013, 00:08
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
PETRA373 schreef: | effe dag tegen iedereen zeggen, ik ga een tijdje van cm af. En iedereen bedankt voor de mooie en leuke bijdragen weer |
Jammer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 23:56
Onderwerp: Gevoel, gelukkig, geloof, gebonden?, gevrijwaard,.
|
|
|
Je moet niet afwachten!
Actie ondernemen, vrouwen mailen, vragen of ze ergens koffie met je willen drinken. Nader kennis maken. En niet per se voor een eventuele relatie, dat geeft veels te veel spanning, en kan iemand afschrikken en benauwen. Nee, gewoon, als 2 collega's die ff vrij hebben koffie drinken en babbelen. Ongedwongen dus. anders kan ik je op een briefje geven; dan werkt het niet.....dan zit je tegenoverelkaar een soort examen af te leggen...En tegen degene die je niet je type vind, zeg je ja, ik voel geen klik met jou.(gezakt dus).....
Terwijl je diegene helemaal niet kent, tis een momentopname...
Dan kan je vrienden maken, en van een van die vrienden daar zou je iets mee kunnen krijgen, in de loop van de tijd, maanden.
Zoist en niet anders.
S. Houdt niet van mannen die meteen denken als je een keertje lacht dat ze dan een relatie met je hebben, bij zo'n date. En zich dan ook zo gaan gedragen meteen.
==
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 6 maart 2013, 01:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 22:23
|
|
|
Nou Frank, what's the answer; Yes or No?
Ja, of nee?
Dan kunnen we ff overleggen en kan het op de agenda-forum, en dan is niet meer de enige die je ziet het AH personeel...
Do You Dare?
Durf Jij, deze stap in geloof, want ja tis wel eng, kan hoeft niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 22:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oke, dan zijn we dus al een heel eind in de goede richting;
TAAKVERDELING VOOR WO(R)K-NIX;
- steentje; inkopen doen voor wokken - willem; twee wok-sets beschikbaar stellen (=12 personen) - zeeland en anna; cateringservice - shanita; kinder-opvang - hannah en mamy; heg snoeien - willem en visser; isoleren - frank; dichthouden en een middagdutje doen tot NA de woknick,
welke datum wordt het, frank?????? |
Jaaahaa, Goed idee!
Gaan we gezellig met een groepje naar Frank zijn huis, het wordt ook lente, dus je kan buiten ook zijn. En ja, ik hou van kinderen, voorlezen, spelen, verhalen vertellen, tekeningen maken etc. ik heb jaren opgepast op kids van vrienden toen ze klein waren....en dus ook tegelijk op oudere broertjes en zusjes!
Ik vind het een goed idee, ik woon een half uurtje met de trein van Frank vandaan. En, kijk, zoiets hoeft niet bij een keer te blijven, net zoals de picknick. Kan regelmatig, op zaterdag bijvoorbeeld. Ik zie er wel wat in.
Kijk, en dan kan je vrienden worden, kijk, Frank, ik mag je heel erg en lijkt mij tof je te leren kennen.
Ja, Frank, it's up to you, say the 'yes' word, en het kan op 'Agenda' worden geplaatst, en het mooie is, ik kan elke zaterdag!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 maart 2013, 22:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:54
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en dat gebeurd helaas gerust niet altijd |
Ja, maar hoeveel moeite doe je?
Doe je sowieso wel moeite?
Veel mannen tegenwoordig zeker de iets oudere, valt me op, en heb ik gelezen, vinden zichzelf heel wat en vinden dat vrouwen achter hun moeten aanlopen, maar ja de natuur, God, heeft het zo gemaakt; mannen zijn jagers....
Wanneer heb je voor het laatst een mail geschreven aan een vrouw met: 'Ik vind je best leuk, heb je zin om eens ergens met me koffie te drinken' oid?
Nee, dát doen mannen niet; ze hebben een air, dat de vrouw sowieso blij mag zijn, dát ze een date met je wíllen....
Maar dat hoort mi niet zo.
De man mag achter je aan lopen en moeite doen, al is het elke dag een mail schrijven, en niet zo'n mail van: "Ik heb een dure auto en een boot, en veel vrouwen gaan altijd met me varen; heb je ook een keer zin om met me te varen"? oid. als jij(iemand) zo veel vrouwen hebt om mee te varen ja, dan heb ik er al geen zin meer in...
Nee, gewoon een mail, met wat je bezighoud dat je iets van jezelf laat zien, je kwetsbaar opsteld, en eerlijk, en ja, dan na een tijdje mailen ja, dan spreekt er misschien een vrouw met je af.
En niet van ja, ik heb één keer gemailt, een klein meeltje, ze geeft geen sjoege, dus ben nu diep beledigt, en probeer de volgende.
Ja, dat las ik hier ook, een man die schreef dat ie geen tijd gaat verspillen aan oeverloos mailen, ja..dan niet.
Je mág blij zijn dát een vrouw een mail beántwoord, dat opent perspectieven, misschien na 2/3 maanden mailen wil ze wel iets afspreken.
En dan geen mail van drie regels, met wat algemeenheden, nee, een serieuze mail waaruit blijkt dat je serieus bent, soort van solliciteren zeg maar. Waarin je schrijft wat je bezighoud, wat je eventueel zou willen opbouwen en hoe, wat de leuke dingen zijn in je leven, de minder leuke dingen waar je mee bezig bent, welke dromen je hebt, en die hoeven echt niet heel groot te zijn. Kan ook dat je een cursus wilt doen oid. Ja, je bent geen 18 meer...
En dan mag je blij zijn als ze iig vrienden wilt zijn, en heel misschien, daarna kan er iets opbloeien.
Maar na een keer daten, zeggen van er is geen klik, en hup de volgende afwerken als een fabriek, ja....dán kan je idd lang wachten.
En ook niet, wat ik hier ergens las, niet van jou, dat een man zoveel mogelijk dates af moet werken in zo een kort mogelijke tijd, om geen tijd te verspillen...
Dus kan je als vrouw zijnde ook nog es bang zijn dat je de man zijn tijd verspild....
Nee hoor, mannen horen achter de vrouw aan te lopen en dus echt niet andersom.
gewijzigd
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 6 maart 2013, 08:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:28
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik denk toch wel dat je een bepaalde klik moet hebben, wil je in iets verder gaan, en zo wie zo elkaar accepteren met alle voor en na,s . Doe je dat niet, kan je het wel schudden denk ik, nog voor je ergens aan begint |
Jahaa!
En die 'bepaalde' klik moet dan ook chemisch zijn natuurlijk.
Zoals hier.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 maart 2013, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dit weer! Geweldig. Hier knapt iedereen van op en hier kijkt iedereen naar uit.
Thomas, een Fries die hoopt dat het lang niet meer vriest. |
Was het daar in het hoge Noorden ook zo warm?
Hier, Brabant, was het 15 graden in de schaduw, dus ja, als je in het zonnetje liep, wat ik ook deed, en uit de wind, er was geeneens wind, ja, net lente, Wat je weleens ziet in de ogen van de tandartsassistente...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:17
Onderwerp: Gebed gevraagd!!!
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 05:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 18:26
Onderwerp: verschuilen mensen zich soms achter god ?
|
|
|
Quote: | Met het excuus ik hou niet meer van jou, trekt men de deur achter zich dicht en vergeet wat men zo in de vernieling heeft geholpen. Kleine kinderen die zich zelf toch mede de schuld geven (maar we hebben hun we verteld dat het niet hun schuld was, maar ze doen het wel). |
Wat men ook vergeet; de vrouw die de deur achter zich dichtslaat dat die vrouw helemaal op is, niet meer kan, door wat ze heeft moeten verduren als kleuter, kind, tiener, in haar kindertijd. En vaak weten zulke mensen dingen niet meer, verdrongen, maar zitten wel met de gevolgen...
S. Die uit ervaring en via haar studie weet dat mensen die zulke dingen doen, zelf echt niet meer kunnen, op het randje lopen....Anders doe je dat namelijk niet.
En ja, er zijn grenzen, ik zelf kon niet meer denken van ja, me vader heeft zelf een moeilijke jeugd gehad, daar was teveel kapot gemaakt door hem...
Ja, het wordt ook vaak als excuus gebruikt, 'ja, ik had zo'n nare jeugd'. Zich daar achter verschuilen en zelf geen verantwoording willen nemen....
Aan de andere kant: vaak zijn dingen daar wel van het gevolg, en kan het fijne en openbarend en opluchtend zijn als je de redenen weet....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 maart 2013, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 18:10
Onderwerp: Gebed gevraagd!!!
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 05:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:58
Onderwerp: de wil of klik verliefdheid de ware?
|
|
|
Quote: | LEANNE226 schreef: Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond
Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.
Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten |
Idd, spelt in hooiberg, dat gevoel heb ik ook gekregen; ik heb hier een man ontmoet, ja als vrienden gaat het prima, maar niet als relatie. En het ligt niet aan hem, niet aan mij, het is nu eenmaal ook in real life dus ook op internet heel moeilijk om aan een partner te komen. Denk ik.
En dat komt denk ik omdat de gemiddelde leeftijd hier op dit forum alleen dus, wat hoger ligt, zo 40-50 jaar.
Ja, en dan is het helemaal moeilijk.
Want ja als je tussen mensen van 15-25 zit, ja, dan is het veel makkelijker.
Tel daar de gebrokenheid bij op van de wereld.
Ik denk zelfs te weten dat je in het algemeen veel meer kans maak door gewoon op een discussie forum iemand te ontmoeten. Een forum wat niet gericht is op daten. Want daar is men, mi veel meer zichzelf, geldt niet voor iedereen en is wat ik denk.
En...het grote misverstand al zou iemand die zonder partner door het leven gaat niet gelukkig zijn, mi heerst ook een beetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 21:54
Onderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
|
|
|
Luc 14 25 Vele scharen reisden met Hem mede, en Zich omkerende zeide Hij tot hen: 26 Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broeders en zusters, ja zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn. 27 Wie niet zijn kruis draagt en achter Mij komt, kan mijn discipel niet zijn.
Dus, wat lees ik hier; niets vergeven; als je ouders, broer het ernaar hebben gemaakt, is het zelfs een gebod.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 21:16
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
Verwijderd, door het vallen in herhalingen.
Sorry Petra, ja tis terug te lezen, en ja ik wil niet in herhalingen vallen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 16:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 21:03
|
|
|
MAMY994 schreef: | Prima, leuk allemaal gezellig naar Frank, lekker een beetje met snoeischaren ed spelen en dan nog gezellig met elkaar eten. Lijkt me echt wel wat. Wanneer gaan we??? |
Gaan we naar Frank? Dat lijkt me wel leuk, het is ook lente, was heerlijk vandaag, kunnen we gezellig in de tuin, ja, met de trein ben ik er zo, ja, dat langer licht is belangrijk, want ik reis niet in donker.
En dan kunnen we vaker gaan, dat is toch gezellig, mensen ontmoeten en met name dan gelovigen of zie ik dat verkeerd?
Dan nemen we gewoon elke keer allemaal iets mee, de een dit de ander dat, en ja dat kunnen we ff overleggen via mail, zo makkelijk
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 4 maart 2013, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 15:29
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja oke, ik begin er wat van te begrijpen. Ik denk dat je moet oppassen met alle evangelische gemeentes over een kam te scheren. Noem dan liever de naam van de gemeente waar jij slechte ervaringen mee hebt gehad. En noem erbij welke slechte ervaringen dat waren. Zomaar hier iets op het forum kwakken haalt volgens mij niet zoveel zinnigs uit. Ik kan er ook niet veel mee moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb gelukkig nooit "onwetend" in een kerk gezeten. Ik heb altijd zoiets van "zelf blijven denken en kiezen". |
Quote: | Ik heb altijd zoiets van "zelf blijven denken en kiezen". |
Verwijderd ivm in herhalingen vallen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 13:29
|
|
|
Goed nieuws: Meldpunt slachtoffers sekten
HOEVELAKEN - Sektesignaal is de naam van een nieuw meldpunt voor slachtoffers van sekten dat gisteren van start is gegaan.
Het meldpunt, ondergebracht bij de stichting Meld Misdaad Anoniem - de 'kliklijn' - in Hoevelaken, is een initiatief van de minister van Veiligheid en Justitie. Op verzoek van de Tweede Kamer nam die vorig jaar het voortouw bij de aankondiging van een groot onderzoek naar sekten in Nederland waarvan de resultaten begin volgend jaar worden gepresenteerd. Het parlement wilde daar niet op wachten, om slachtoffers zo snel mogelijk een helpende hand te bieden. Aanleiding vormde een undercoverreportage over de praktijken van de spirituele sekte Miracle of Love die leden onder druk zet afstand te nemen van bezittingen.
onder dwang
Het meldpunt is er niet alleen voor religieuze, maar ook voor therapeutische en educatieve sekten, vertelt directeur Guus Wesselink van Meld Misdaad Anoniem. Daarbij denkt hij aan mensen die in een bepaalde therapie of coachingstraject onder dwang komen te staan.
Hoe veel sekten Nederland precies telt, is niet duidelijk. Daarover moet het onderzoek duidelijkheid geven. Is het niet vreemd dat er al een meldpunt is, terwijl er nog geen zicht is op de omvang van het probleem? 'Dat is merkwaardig en gebeurt niet vaak', geeft Wesselink toe. 'Het was een uitdrukkelijke wens van de Tweede Kamer', motiveert hij. 'En uit contacten met hulpverleners en collega's in België begrijpen wij dat er op het gebied van sekten het nodige speelt. Het is goed de ellende van slachtoffers te lenigen.'
Slachtoffers van sekten, maar ook familieleden of vrienden, kunnen per telefoon of via een website hulp vragen aan Sektesignaal. Zij krijgen dan een vertrouwelijk gesprek, 'een eerste stap om ervaringen met misstanden binnen sekten te delen'. Het meldpunt kan dan doorverwijzen naar hulpverleningsinstanties als Slachtofferhulp Nederland of de stichting Arq die hulp biedt bij psychotraumatische ervaringen.
geplaatst: 30-11-2012 - 16.13 laatst gewijzigd: 30-11-2012 - 16.32 auteur: redactie kerk en religie
reactie:
Een ontwikkeling waar ik heel blij mee ben. Al jaren is hier behoefte aan. Zelf ben ik tien jaar uit een sekte en zou veel steun hebben gehad aan zo'n meldpunt. Sindsdien heb ik een opleiding gevolgd tot coach/counsellor om mensen uit deze dwingende groepsculturen te helpen om, na hun vrijwillige of gedwongen vertrek, hun eigen identiteit (terug) te vinden. Dit meldpunt is een goede stap in de richting van erkenning voor de problematiek en meer begrip vanuit de samenleving. Een uitgelezen kans om te laten zien wat christelijke liefde werkelijk inhoudt, in contrast met de starre houding van sekteleiders en hun leden. --
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 16:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 maart 2013, 13:04
|
|
|
ROADY558 schreef: | Op zich heel positief....
Alles wat niet door God zelf is opgebouwd, valt vroeg of laat een keer omver... Ofwel, de leugens worden vanzelf een keer zichtbaar...
Doet me denken aan een prachtige uitspraak van David: "Als de Heere het huis niet bouwt, tevergeefs zwoegen de lieden..." (psalm 127:1) |
Ja, maar niet als je je mond moet houden voor 'het getuigenis'.
Denken er nu echt mensen dat ik deze dingen zomaar vertel, ze zijn niet zo maar ja, ik verveel me ofzo?
En voor degene die zich afvragen waarom er geen topic(door mij?) wordt geopende met de goed dingen in de evangelische kerken, ja, die kan je zelf ook openen. Misschien als ik me die ga herinneren en anderen ook, ja dat kan positief werken. En nogmaals, ik bedoel niet alle evangelische gemeentes.
En ik hou niet me mond omdat het niet alle evangelische gemeentes betreft. Als ik iemand iets zie stelen zeg ik dat ook tegen een winkelier. Wat dan niet wil zeggen dat alle klanten stelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 10:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ben jij ook geen vrouw??? |
Haha, lol, ja wel vrouwelijk, maar een dame?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 maart 2013, 10:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 10:06
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Er moet wat boven staan.
Zonder Bijbel teksten, zo een beetje worden alle onderwerpen, op cm, bekrachtigd met Bijbel teksten. Iedereen probeert zijn geschil, of gelijk te behalen met Bijbel teksten. Maar nu even concreet, als we al die teksten ook daadwerkelijk hadden na geleefd, zaten wij dan ook op cm? Ben bang van niet, op een enkeling na niet, een handje vol niet, denk ik, te weten, denken .
We zijn allemaal enkelingen die elkaar trachten te zoeken en of te binden en eigenlijk bijna niemand uitgezonderd . Enkelingen zonder ervaring, en met ervaringen binnen een relationele sfeer. Maar wat ik de laatste tijd, best wel veel keren ervaar, dat als je bij die eerste groep enkelingen behoort, wordt genegeerd. Soms wordt het er ook bij gezet, gelieve zonder ervaringen in deze niet te reageren , omdat je een bepaalde ervaring mist? Best wel vreemd, er bestaat namelijk een gerede kans dat je als enkeling van de eerste groep, in aanraking komt met de tweede groep. En dan zo het waarschijnlijk best wel, fijn zijn, dat je zonder een mond vol tanden in bepaalde situaties terecht komt, en kan mee praten. Zonder alleen maar gelezen te hebben.
Cm is van jong tot zeer oud, en forum, als je alle topic,s leest wordt beheerst door zeer oud. En al dat oude zeer, weet het gerust niet altijd alles beter, ervaringen uit het verleden, bieden nu eenmaal, geen garanties voor de toekomst. Ik zou haast zeggen, gelukkig niet |
Kijk, en dat heb je weer met geschreven tekst; ik vind je stukken vaak erg goed, en lees ze met bewondering en zet dat er dan niet onder.
Wat ik voortaan wel zal doen.
Ik schreef ook weleens, uit eigen ervaring weet ik dat vaak erg goede stukken juist geen reactie krijgen, omdat men even aan het denken is van wat goed, hoe komt ie erbij, wat slim gezien etc.
En dat kan je in real life aflezen aan iemands gezicht, en hier dus niet...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 maart 2013, 10:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 09:11
|
|
|
Hai Petra,
Ja, over dat 'demonenen uitwerpen' ja, daar zít wel wat in.
Ik zag dat regelmatig hoorde er veel over, las er het eea over en ja, dat kan mi.
Ik heb het zelf gedaan....ja, reken maar als je teveel hebt gezien en meegemaakt, ja, dan kan je behoorlijk agressief worden, in sommige situaties. Zonder dat je(men) er controle over hoeft te hebben. En dat geen controle hebben ja, dat maakt dat je er zo ontmoedigt van wordt; elke keer als ik in contact met me vader kwam, net was geweest, en hij ging weg, ja, dan had ik dat. Dan kreeg me allereerste ex, die ik nu niet meer zie, het te verduren, dan was ik woedend, gooide met dingen...verscheurde zelfs geld... En later weer ik 'wakker', en ja, ik kon vergeving vragen etc, maar wist dat het weer zou gebeuren.
Dus met me vader alle contact verbreken ja, dat hielp wel zeker voor de helft en meer, en verder...
Ik heb me zó gered, elke keer als ik een stem hoorde een agressieve, dan zei ik zelf 'en ja nu opdonderen en wel meteen... En dat hielp meteen. Ja, dat, die methoden had ik geleerd in lotgenoten groepen, gecombineerd met wat ik in evangelische kerken hoorde.
Nu is het helemaal weg.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 08:25
Onderwerp: De Zondag.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Leek me wel grappig, iedereen is grijs, de mijne zondag ook en een zon dag is er al lang niet meer geweest. Het is al dagen grauw, en een beetje zon kunnen we wel gebruiken, daar worden mensen blij van Misschien maandag weer wie zal het zeggen, ergens weer een zon dag in maart........... |
Ik vond eerst zondag altijd en gruwelijke dag, saai, winkels dicht, dat had ik een tijdje, nu niet meer.
In maart wordt het mooi, dus mensen zorg dat je je zaakjes op orde hebt, dan kan je fijn naar buiten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 maart 2013, 08:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 08:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...zeg ik ben er ook nog...en ik ben geen vrouw... |
Ja, en ik ook..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 17:50
|
|
|
Ja, ik wou 'het' wéghalen: te laat er is al op gereageerd, jammer, nou ja, dan laat ik het maar staan.
De Positieve zaken van de evangelische kerken zijn er dus ook, want ik kwam ook naar de Christengemeente in Amsterdam, ja, het heette gewoon 'Christengemeente'. En die gemeente stond in heel Amsterdam bekend als een toffe kerk.
Positieve zaken die ik vind: het hele enthousiasme over het geloof en God. Het grote Godsvertrouwen. Veel leuke bemoedigende opwekkingsliedjes die ik uit me hoofd ken, die ik nog steeds regelmatig loop te zingen. Op de fiets, als ik ergens heen loop, in me huis bezig ben, noem maar op.
Tot nu effe. laterz, dingen doen
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|