Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 15:20
Onderwerp: wie gaat wel eens naar de wellness ?
|
|
|
LISA610 schreef: | Hah.. same here: wel sauna maar absoluut geen naakstrand o.i.d. Binnenkort maar ff afspreken Jasmyn. En nee, die uitnodiging geldt niet voor de rest van CM. |
Jammer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 12:05
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Zondag 15 mei, Jer. 13: 1-11; Waardeloos.
Eigenlijk krijgt Jeremia drie opdrachten. De eerste is: een linnen gordel kopen, die omdoen en dragen – en er goed voor zorgen! De tweede opdracht is, na verloop van tijd: de riem afdoen, die meenemen en verstoppen in een rotsspleet. De derde opdracht, veel later: terug gaan naar de plaats waar de gordel was verborgen en die weer tevoorschijn halen. En wat blijkt dan? De linnen gordel is vergaan, bedorven, waardeloos geworden. Je hebt er niets aan; gooi hem maar weg, Jeremia! Die gordel deugt nergens meer voor… Wie de bedoeling begrijpt, schrikt! Die gordel is Juda, het volk van God. God heeft Zijn volk gedragen, zoals iemand een gordel draagt, om het middel, dicht bij het hart. Een linnen gordel, een sieraad, iets bijzonders – dat moest Israël, dat moest Juda zijn. Maar wat is er van terecht gekomen? Met dit volk is niets meer te beginnen! Dit volk deugt niet, dit volk is waardeloos geworden – zoals een riem waarvan de gaatjes zo groot geworden zijn dat er één groot gat is ontstaan. Waardeloos, zo’n riem – je hebt er niets meer aan… Je vraagt je af: zou Jeremia in onze tijd wéér zulke wonderlijke opdrachten krijgen? Ik ben bang van wel! Wij lopen God net zo goed voor de voeten. Wij beantwoorden niet aan Zijn bedoeling. God wil ons gebruiken om snel door te kunnen wandelen, Zijn toekomst tegemoet. Maar wij weigeren om een bruikbare riem te zijn. Wij laten God struikelen en vallen. Is het een wonder dat Zijn Rijk zo lang op zich wachten laat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 22:34
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Bedankt iedereen voor de felicitaties en gelukwensen.
Mario, die er nu nog eentje neemt. Ik heb er pas eentje op, cheers!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 18:38
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | een "verhollandse" belg |
Maar het is een en blijft een Belg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 17:33
Onderwerp: Zonder God
|
|
|
Zonder God
Wie zou ik zijn, Zonder God? Nietig en klein, Woorden vol spot?
Hoe ben ik ontstaan, Gemaakt en geformeerd, Zonder Gods bestaan, Ach, van jongsaf aan geleerd:
God is je Schepper, De engel van je bestaan, Je tranendepper, Je gaan en staan.
Zonder God geen leven, Maar eeuwig verloren, Geen liefde wordt gegeven, Geen woord zal je doorboren.
Ik kan niet, Zonder God, Mijn Helper in ’t verdriet, En ik hoop dat ik ooit mag zeggen: Mijn deel en mijn lot!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 17:32
|
|
|
Zaterdag 14 mei, Jer. 7: 1-10; God met ons?
Dat is nog maar de vraag, of God met ons is! Misschien is Hij wel tégen ons! In de poort van de tempel in Jeruzalem staat een jonge man: Jeremia. De tempel is voor hem bekend terrein. Is zijn vader Hilkia niet priester in deze tempel? Jeremia is goed op de hoogte van alles war daar reilt en zeilt. Hij weet alles af van de offerwetten en van wat de priesters en levieten dagelijks doen. Hij kent de verhalen van thuis. Vader Hilkia vertelt regelmatig iets over wat hij heeft meegemaakt in de tempel. Zo hoor je nog eens wat! Maar eerlijk gezegd: het is meestal niet veel goeds! De mensen komen wel heel vroom naar de tempel toe, maar vraag niet wat ze verder allemaal doen! Daar staat de jonge profeet. In de poort van de tempel. Wat moet die zoon van Hilkia daar? Hij spreekt de menigte toe! Zo zegt de Heer: Betert uw handel en wandel, dan zal Ik u op deze plaats laten wonen! Zegt niet zo gemakkelijk, zo automatisch: wij zijn het volk van God, wij zijn de tempel, wij zijn de kerk, wij zijn Gods kinderen! Nee, als jullie onrecht doen, de armen uitbuiten en onschuldig bloed vergieten, dan is het straks afgelopen met jullie! Komen jullie hier in de tempel om te zeggen: Wij zijn geborgen, met ons zit het wel goed – terwijl jullie dergelijke dingen doen…? Dat is krasse taal! Reken maar niet dat de mensen in de tijd van Jeremia hem dat in dank hebben afgenomen! Trouwens, vandaag-de-dag horen we zo iets liever ook niet…! God met ons? Dat is nog maar de vraag…
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 16:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik zat me al af te vragen waarom ik zo'n warme voeten had...na een grondige controle bleek dat ik 2 paar sokken aan had... Komt natuurlijk door Mario die ons (want W-tje klaagde er ook al over) geen stuk verjaardagstaart trakteert |
Dat kan alleen maar een Belg doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 12:42
|
|
|
Vrijdag 13 mei, Jer. 1: 4-12; De waakboom.
In deze tijd van het jaar hebben de meeste bomen en struiken hun bloeitijd al weer achter de rug. De bloesem valt op de aarde, de lente leeft naar de zomer toe. Als God de jonge priesterzoon Jeremia roept tot profeet, is het nog lang geen zomer. Het is nog heel vroeg om het voorjaar, eigenlijk is het nog winter. Jeremia heeft er helemaal geen zin in om profeet te zijn. Hij durft niet. Hij vindt zichzelf nog veel te jong. Hij is bang voor alles wat de mensen zeggen zullen, voor hun boze woorden, hun kritiek. Maar dan – waarschijnlijk ziet Jeremia dat in een visioen – raakt God hem aan. God roert zijn mond aan en zegt: ‘Ik leg Mijn woorden in uw mond!’ Je zult het niet gemakkelijk hebben. Je moet spreken over uitrukken en afbreken, verdelgen en verwoesten. Maar ook: ver bouwen en planten. Oordeel en genade, zegen en vloek. En dan – dan ziet Jeremia iets anders. Wat zie je, Jeremia? Vraagt God. Ik zie een amandeltwijg, zegt Jeremia. Die draagt de eerste bloesem die in het voorjaar in Israël is te zien! In de taal van het volk heet die amandelboom dan ook: de waakboom. Het is de eerste boom die ontwaakt na de winterslaap! Jeremia heeft het goed gezien! Wat het betekent? God zegt het hem: ‘Ik waak over mijn woord om dat te doen!’ Je kunt er op rekenen, Jeremia, zoals op de bloesem van de amandelboom: Wat je zeggen zult, in Mijn naam, dat zal gebeuren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 10:28
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Ik ga ook even off-topic: Ik had vroeger ook een bb-moter, een beugel wel te verstaan. Ook niet zo romantisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 21:34
Onderwerp: Het Uiterlijk
|
|
|
BASTIBRO042 schreef: | Haha ja. Vandaag hoorde ik op de radio dat mannen met lange ringvingers over het algemeen knappe mannen zijn. Voor vrouwen geldt dat als ze lange armen hebben. (echt waar)
Het zijn delen van de uitkomst van een jarenlang onderzoek in heel uropa |
Uropa????? Waar ligt dat?????? Nieuw werelddeel zeker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:34
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
Dus jullie gaan mee wandelen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:07
|
|
|
JOKE849 schreef: | ik ben al bij 5, moet ik nog doorgaan? |
Nee, dat mag niet, je zit te slowchatten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:12
|
|
|
JOKE849 schreef: | Leuk zeg, mag ik mee? |
Op zijn minst 500x reageren op dit forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 11:53
|
|
|
Donderdag 12 mei, Zefanja 3: 9-15; Het overblijfsel.
In dit Bijbelgedeelte komen we het woord ‘overblijfsel’ tegen. Soms is er ook sprake van een ‘rest’. Eens zal het overblijfsel, de rest van Israël in vrede wonen. Wat wordt daar toch mee bedoeld? Wie de woorden uit het boek Zefanja goed leest, begrijpt het! God zal uit Zijn volk de hoogmoedigen verwijderen. ‘Voortaan zult gij niet meer overmoedig zijn op mijn heilige berg’. De mensen met de grote monden worden er uitgehaald, als kwajongens uit een schoolklas. De mensen die menen het beter te weten en denken met Gods geboden en beloften een loopje te nemen. Die mensen die de kantjes er af lopen en het allemaal niet zo nauw nemen. De mensen die er niet voor terugdeinzen met geweld te nemen wat ze met liefde niet krijgen kunnen. En wat blijft er dan over? Een ellendig en gering volk. Ellendig betekent eigenlijk letterlijk: uit-landig. Het zijn de mensen die niets te vertellen hebben. De ellendigen, die hun land zijn uitgezet, de armen, de geringen, de mensen die sociaal gesproken op de onderste sport van het ladder staan. Dat is die rest, dat overblijfsel! Eindelijk zullen zij het land beërven! Geen onrecht zullen zij doen, geen leugen spreken, zij zullen weiden en neerliggen, zonder dat iemand hen verschrikt. Betekent dat nu alle armen, alle mensen die er ellendig aan toe zijn, per definitie bij God in een goed blaadje staat? Over deze ellendigen staat nóg iets geschreven: het zijn zij die schuilen bij de Naam des Heren. Gods ellendigen weten dat hun tijd komen zal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 21:13
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
JOKE849 schreef: | Dan zal ik dat maar even snel doen door mijn mening te plaatsen: (zoals gevraagd werd) Mijn mening is helaas niet zo verhelderend denk ik.
De vraag is: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ? dit is al een bepaalde groep in een hokje plaatsen vind ik, want waarom "vrijgezel christen?" Net of dat de getrouwden/ of degene in een relatie zich niet hiermee "bezondigen" Dus dat is niet echt fair.
Daarbij denk ik dat we allemaal wel iets van normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, misschien in combinatie met de pynenburgkoek.
Sommige redenaties kan ik niet helemaal volgen: zoals als het écht zonde was, zou het wel vernoemd staan in de Bijbel. Dus als iets niet vernoemd staat, mag het. We hebben de 10 geboden en die worden genoemd, maar hoeveel mensen, houden zich eraan? Dus er is niemand van ons die liegt, begeert, iemand dood wenst, we hebben allemaal onze vijand lief!
Beter kun je dan de tekst gebruiken: Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig.
- Is het nuttig om te doen? - Is het het nog nuttiger om het hier bespreekbaar te maken?
Ik denk dat niemand zonder zonde is, of het nu gaat om dit onderwerp of iets anders, maar niemand is volmaakt. |
En die mening heb je gegeven. Petje af!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 20:05
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
DINI968 schreef: | Sjonge jonge Mario, hoe oud ben je????????? Bovendien is de picknick erg ontspannend omdat er niet geflirt of gedated mag worden dat scheelt bakken met energie |
73 bijna 83
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 18:50
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Uw buitenboordmotor is helaas overleden. En daar ben ik dus niet blij mee.
Nog iemand een mooi tweedehandsje vanaf 6 pk?
Thomas, beetje doorgedraaid... |
6 paardenkrachten , ik wist niet dat paarden konden zwemmen, of bedoel je zeepaarden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 16:39
|
|
|
Woensdag 11 mei, Nahum 1: 1-7; Schuilen.
Dat doe je, als het regent: schuilen. Er is altijd wel een afdak, een portiek of een paraplu waar je onder schuilen kunt. Nu ja, altijd… het kan ook gebeuren dat je midden in de polder overvallen wordt door een onweersbui. Een waar moet je dan heen? Het volk Israël is bang. Bang voor de regen. Bang voor het naderend onweer. Bang voor de oude vijand: Nenevé. Opnieuw zijn de bewoners van de stad gaan leven naar hun eigen wetten en normen. Het onrecht heerst en de hoererij. En wie weet – vandaag of morgen vallen de Ninevieten aan en war moet dan het volk van Juda heen? Ze kunnen geen kant op! Nergens kunnen ze schuilen! Nergens? Ja wel, zegt Nahum. Er is één plaats waar Juda schuilen kan. Als het geweld losbarst, dan is er voor Juda een schuilplaats! ‘De Here is goed, een sterkte ten dage der benauwdheid; Hij kent die bij Hem schuilen!’ Je moet er niet aan denken, wat er allemaal gebeuren kan in de tijd waarin wij leven. Je moet er niet aan denken dat Amerika en Rusland in oorlog raken. Je moet er niet aan denken dat al die wapens die zo langzamerhand overal opgetast, nu ook zullen worden gebruikt. Een derde wereld-oorlog – dat zou het einde betekenen. Het grootste onweer aller tijden. En waar kunnen we dan nog heen? Waar kun je schuilen als alle machten losbreken en het geweld niet meer te keren is?
Jezus zei: ‘Ik ben met u, alle dagen, tot de voleinding der wereld!’God kent hen die bij Hem schuilen!’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 15:14
|
|
|
Heb vandaag een nieuwe kachel gehad en die kl****te monteur had vergeten de afvoerslang van de wasmachine terug te doen waar die in hoort te zitten. Had dus de wasmachine aan gedaan en ik was even naar het dorp gegaan en toen ik thuis kwam lag een een sloot water in de keuken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 15:50
|
|
|
Dinsdag 10 mei, Jona 4; De wonderboom.
Jona is kwaad. Is hij daar voor nu naar Nenevé gegaan? Zie je wel, hij was er al bang voor: die God van Israël is zo verschrikkelijk genadig en barmhartig, die spaart Nenevé. De grootste vijand heeft Hij lief! Jona is woest. Even buiten de stad zit hij te wrokken. En God? Wordt God boos op Jona? Nee, God probeert heel voorzichtig Jona tot andere gedachten te brengen. God laat een boom groeien die schaduw geeft. Een wonderboom. En daar is Jona bijzonder blij mee… Wonderbomen. Ach, wij hebben er een heel bos van. Een woud met wonderbomen. Kijk maar om je heen: speelgoed, fietsen, brommers, auto’s, radio’s, televisies, huizen en tuinen, vrije dagen en vakanties. Allemaal wonderbomen! En zolang we die hebben, zijn we dik tevreden. Maar dan, de volgende morgen: weg, wonderboom! En Jona? Hij is weer boos? Voor hem hoeft het niet meer. Hij is liever dood als het zo moet. Maar dan komt de les van de wonderboom. Jona, als jij nu zo blij bent met zo’n wonderboom, is het dan zo vreemd dat Ik er blij mee ben dat zo’n grote stad kan worden gespaard? Zoveel mensen en zoveel dieren? De les van de wonderboom. Die les moet Jona leren. En Israël. En de gemeente van Christus, net zo goed. Wij lopen de kans grote egoïsten te worden. Onze vijanden? Laat die maar vernietigd worden! Als wij onze wonderboompjes maar hebben. Ons speelgoed. Als wij maar een plezierig leventje kunnen leiden. Maar God kijkt verder dan ónze neus lang is. Hij ziet Zijn wereld. En Hij heeft zelfs vijanden lief.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:17
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Mario En niet in de sloot gekomen??? Dat vind ik wel een prestatie want jij woont toch om de hoek??????? Sjalom. Martin |
Nee joh, Ik heb Frankt gevraagd mij te gidsen, alle manneke gij weet toch wel de weg.
|
|
Naar boven |
|
|