ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:17
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ZEELAND736 schreef:
Ik zal het haar vragen....
Ik weet het...je zal altijd wel een stok hebben om te slaan....
Misschien voel je er prettig bij....

Onzin Zeeland....Ik zit in een commissie ethiek en het zijn echt serieuze vraagstukken, ook dit soort zaken....
Jammer dat je het je persoonlijk aantrekt en alles als een vorm van kritiek ziet......Zo zal je leven ook wel moeilijk zijn als je alles op jezelf betrekt?
Je kan je natuurlijk altijd alles aantrekken....terwijl het gewoon een vraag is? En zeg is eerlijk? Is het zo'n rare vraag? Hoe zou jij het vinden als je ongeneeslijk ziek was en dat bespreekt met iemand en die zet het vervolgens op een datingsite? En ik geloof zo dat je dat met alle oprechtheid doet, maar dat is de vraag niet....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 9 december 2011, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 17:15
BerichtOnderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans

[quote=ZEELAND736]Ik vind het gewoon een dom...zo niet stom woord!!!! Gebrek aan woorden!!!
Bovendien wordt het vaak tegen een vrouw/meisje gezegd...met een minder leuke... denigrerende...bedoeling...
Vernederend dus.....
Maar ik hou me alweer vast...want ik zal wel weer niet tegen een grapje kunnen!!!![/quote]

Je hebt wel gevoel voor dramatiek Zeeland......Maar ik ben het met je eens.....je praat niet over vrouwen als mutsenclub, vind ik ook erg denigrerend net als blond zijn trouwens.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 17:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ZEELAND736 schreef:
Dit...zijn de momenten in mijn leven...dat ik stil wordt gezet...
Maar weet je...toch is er ook iets moois.....
R weet dat haar een beter leven wacht..DAAR, waar ze verlost zal zijn van pijn...Waar niemand meer zal zeggen: Ik ben ziek...

En dat...is iets om jaloers op te worden...ja toch???
Vanmiddag zei ze...Ik wil zo graag nog weten of ik nog een lang ziekbed heb...want dat kan ik vast niet aan....
Dat verbaasde me....(van haar)
Waarbij ze meteen ook weer zei....God zal kracht geven naar kruis...
En vrouw om jaloers op te worden.

Weet je wat ik me nu bij jouw verhaal afvraag? Hoe zou die mevrouw het vinden dat je over haar praat op het forum van een datingsite?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 23:00

YELNIN491 schreef:
Dat er ondanks een uitzetverbod toch weer een groep jonge Irakezen zijn uitgezet vandaag, terwijl die bij aankomst direkt worden opgepakt omdat ze gelinkt worden aan de amerikanen.

Nederland op z'n smalst Gefrustreerde smiley Woedende smiley

Is dat zo? Kritisch beleid is helemaal niets mis mee hoor....
Ik denkk dat het juist heel goed is dat er kritisch gekeken wordt....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:35
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

VISSER278 schreef:
Willemijn, heb jij je abo al verlengd?
Die aanbieding van 2 maanden kanje toch niet laten lopen? Clown smiley

Nee, ik verleng niet meer en dat weet je best.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:13
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

[quote=GERRIT084]ustertjes en verplegers, doktoren,cipieren, agentjes, enz Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt[/quot

Doe niet zo sneu zeg, zijn allemaal volwassen mensen hoor dus laat het tje er maar achter vandaan.......klinkt zo denigrerend vind je niet? e]
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:12

YELNIN491 schreef:
ach arme Josuf, moet je hem nu troosten of geef je hem een abo op een kattensite zonder katers Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Sneu...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:10

GERRIT084 schreef:
Oh Gefrustreerde smiley hij zegt lamaar barst ut hier al van Huilende smiley, smiley in tranen

Kunnen jullie geen eigen topic openen voor jullie geneuzel? Engeltje smiley
Dit topic gaat over niet verlengen.....dit even voor alle duidelijkheid
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:08
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

GERRIT084 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, maar zie ook maar eens tegenwoordig een baan te vinden, waarin je op zondag niet hoeft te werken.
Het werk der barmhartigheid daar gelaten, het is overal 24 uur en 7 dagen per week beschikbaar zijn.
Daar tussen ben je wel gewoon vrij om te eten en slapen, plus nog wel 2 dagen vrij.
Maar wel ingevuld door de werkgever, en beslist niet op zondag, het is dan juist rustig op de weg, wordt dan verondersteld.
En als je er dan over begint, dan moet je maar geloven in je eigen tijd.

Wat versta je nu onder werk der barmhartigheid? Klinkt zo ouderwets..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

LISA610 schreef:
Volgens mij zitten wij dichterbij elkaar dan in eerste instantie lijkt. Ik geloof namelijk net zoals jij dat God een plan heeft met ieders leven. En nee, ik meen niet dat God alleen maar een gebed om genezing verhoort als dat in een groep wordt gedaan. Als het deel uitmaakt van Gods plannen om iemand te genezen, dan doet Hij dat volgens mij op Zijn tijd.

Dat neemt niet weg dat ik wel meen dat iemand mag bidden voor genezing: of hij dat nu alleen doet, samen met zijn naasten of in een dienst voor gebedsgenezing. Jezus zegt immers ook dat je tot God mag gaan en Hem dingen mag vragen in Jezus naam. Zou dat niet ook slaan op de wens om genezen te worden? Volgens mij wel. Maar wat daaraan toegevoegd moet worden is dat het niet gaat om onze wil, maar om Zijn wil.

Hoe legitiem het ook is om de wens te koesteren om genezen te worden, om te hopen op een wonder als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn... Juist als dat niet gebeurd komt het denk ik aan op vertrouwen in God en in Zijn plannen met ons.

Waar het mij vooral om gaat ik dat ik heel veel weerstand voel op het moment dat er gezegd wordt dat iemand niet gelovig genoeg zou zijn als hij of zij niet geneest nadat er voor hem of haar is gebeden. Da's in mijn ogen twijfel zaaien, terwijl dat volgens mij in heel veel gevallen niet terecht is. Per slot van rekening komen laten die mensen wel voor zich bidden (of bidden zij voor zichzelf) in vertrouwen op Gods macht om hen te genezen. En dat vertrouwen is in mijn ogen wel degelijk terecht, want ik geloof oprecht dat God bij machte is om mensen te genezen. Op de vraag waarom dat dan niet altijd gebeurd heb ik geen antwoord. En om eerlijk te zijn zou ik daar ook geen antwoord op willen proberen te geven, om de simpele reden dat het voor mij onmogelijk is om Gods plannen te overzien.

Wat betreft jouw opmerking over de onverklaarbare dingen die soms gebeuren in de gezondheidszorg en die door christenen wonderen worden genoemd en door niet christenen als meevaller, wellicht zelfs als toevalstreffer.. tja, da's denk ik nou net het verschil tussen gelovig zijn of niet. Wij geloven immers dat het goede van God komt. Dat zij daar niet in geloven, wil niet zeggen dat het niet zo is. Knipoog smiley

Ik heb toch een beetje het gevoel dat in genezingsdiensten door gebed genezing en wonderen worden afgedwongen.....Natuurlijk mag je bidden voor genezing maar waarom in zo'n speciale dienst? Het bijzondere is ook dat de genezingen vaak gebeuren bij mensen die een ook wat psychisch ziektebeeld(wat zich ook kan uiten in lichamelijke klachten).....
Maar als mensen er in geloven moeten ze het om mij absoluut niet laten.....Maar het dwingende karakter staat me erg tegen.....in die zin zijn we het eens denk ik.....
Ik denk zeker dat God kan genezen, op Zijn tijd en met Zijn plan voor jou en mij.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:55

YELNIN491 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley die vol vragen zit deze Verraste, verbaasde smiley

Diepgaand betekent dat je niet overal een lolletje van maakt maar ook eens ergens serieus op ingaat.......ik leg het maar even uit.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 19:01
BerichtOnderwerp: Erfzonde

ERIKA129 schreef:
Klopt Chat is mij totaal onbekent!

Gelukkig maar Erika, jij werkt toch bij bejaarden? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:48

PIETER619 schreef:
Dus is wat er in de Bijbel staat een leugen, zoals dat het kan doorgaan tot in het vierde geslacht? Er is een simpele oplossing mocht men onder het "juk "van zo'n zonde leven en dat is vrij bidden, meer niet.

Dat is dus jouw interpretatie he? Knipoog smiley Vrij bidden? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:34

LISA610 schreef:
Ik ben twee keer bij een gebedsgenezingdienst geweest, van verschillende voorgangers. Tot die tijd had ik er uiteraard wel over gehoord. En ik ken iemand bij ons uit de gemeente waarvan ik weet dat zij een paar jaar geleden nog in een rolstoel zat. Zij is toen naar een gebedsgenezingsdienst geweest en in die dienst is zij genezen. En sindsdien loopt zij dus weer zonder problemen. Dat is al een paar jaar geleden, maar juist omdat ik haar persoonlijk ken was ik dus wel nieuwsgierig. En zo zijn er wel meer gevallen bekend van mensen die genezen zijn tijdens een genezingsdienst. Er zijn echter ook gevallen bekend van mensen die niet genezen zijn terwijl ze wel naar zo'n dienst zijn geweest. Omdat ik het type ben wat zich toch ergens in verdiept wil hebben voordat ze een conclusie trekt, heb ik boeken gelezen over gebedsgenezing en ben ik dus een paar keer naar zo'n dienst gegaan zodat ik ook zelf kon zien hoe dat in zijn werk gaat.

Als ik heel eerlijk ben, heb ik dubbele gevoelens over in ieder geval de eerste dienst die ik heb meegemaakt. Ik vond het allemaal vrij massaal (en dat terwijl ik gewend ben aan kerkdiensten met ruim 1000 mensen). Ook tijdens deze dienst werden mensen opgeroepen om zich over te geven aan de Heer en werd er vervolgens gebeden voor genezing. Nou is er natuurlijk niets mis mee om mensen op te roepen om zich over te geven aan de Heer, want Jezus zelf zei immers "maak alle volkeren tot mijn discipelen". En nee, ik vind ook dat er niets mis is met het bidden voor genezing van iemand die ziek is, of dat nu gaat om iets lichamelijks of om geestelijke nood. Dus Lisa... what's the problem?

Nou dat is dan misschien wel het massale karakter. Op een gegeven moment leek het bijna lopende band werk (hmmm dat komt er oneerbiediger uit dan ik het bedoel). Daarnaast ook het idee dat iemand niet genoeg geloof zou hebben als hij of zij niet geneest... Dit klonk een beetje door in een aantal boeken die ik gelezen heb en zowel tijdens die eerste dienst als bij het lezen van die boeken kreeg ik toch een beetje het idee dat de indruk werd gewekt dat iedereen door gebedsgenezing kon genezen als er genoeg geloof zou zijn bij die persoon. Maar ook dat een ziekte kon terugkeren wegens een gebrek aan geloof of met het niet waarmaken van een belofte aan God. Al met al kreeg ik het idee dat er werd ingespeeld op schuldgevoel of op zijn minst twijfel werd gezaaid over de vraag of iemand wel gelovig genoeg was.

Nu realiseer ik me dat deze weerstand die dat oproept ook weer heel persoonlijk is. Ik heb namelijk mensen gekend, die een hele persoonlijke relatie met God hadden en uiteindelijk toch gestorven zijn aan een vreselijke ziekte (zoals dat meisje van 21). Van hen weet ik dat zij vol vertrouwen op hun hemelse Vader waren en juist daarin de rust en kracht vonden om de ziekte te dragen. Tegen de tijd dat zij overleden was er ook het vertrouwen dat zij door Hem thuis gehaald werden. Dat zijn mensen die ik ten diepste bewonder. En ja, ook voor hen is gebeden voor genezing, in volle overtuiging dat God hen kon genezen. Toch zijn zij inmiddels overleden. Kijk en dat zit me dan ongelofelijk dwars als ik lees dat iemand niet genoeg geloof zou hebben als hij of zij niet geneest, nadat er voor hem of haar gebeden is. Ik weet namelijk dat een gebrek aan geloof absoluut geen rol heeft gespeeld. En als iemand die zich bezig houdt met gebedsgenezing dat lijkt te beweren, dan levert dat bij mij dus een stuk weerstand op.

Wat daarnaast misschien ook wel een beetje een rol meespeelt, is dat ik een beetje het gevoel kreeg dat mensen tijdens die eerste dienst werden opgeroepen om zich aan de Heer over te geven opdat zij zouden genezen. Dan krijg ik een beetje het gevoel dat je moet gaan geloven om te kunnen genezen. Dat roept bij mij dezelfde weerstand op als wanneer ik het idee krijg dat mensen moeten gaan geloven omdat zij anders in de hel komen. Ik weet niet of ik het zo goed verwoord, maar het komt op mij wat dwingend over. En volgens mij is het zo dat geloven een keuze is, niet omdat je anders in de hel komt, niet omdat je anders ziek blijft, maar juist omdat je ervoor kiest om een persoonlijke relatie aan te gaan met een liefdevolle God die op voorhand al voor jou gekozen heeft. Kortom: het is geen kwestie van moeten opdat je dan iets zou kunnen afdwingen. Op de één of andere manier heb ik juist dat een beetje gemist bij de eerste genezingsdienst die ik bijgewoond heb. De tweede dienst die ik heb bij gewoond (van een andere voorganger) was iets anders dan de eerste in de zin dat ik daar niet het idee kreeg dat de voorganger de mening had dat mensen niet gelovig genoeg waren als zij niet genazen tijdens de dienst. Deze dienst vond plaats aan het einde van een weekend met verschillende diensten, waarin Gods liefde heel sterk naar voren kwam. Ik ben daar één dag bij geweest en ik heb dat als heel bijzonder ervaren. De gebedsgenezingdienst leek toen bijna een logische afsluiting van dat weekend. En nee, daar hebben niet alleen maar emotionele genezingen plaats gevonden. Ik heb toen zelf gezien dat er iemand genas die nauwelijks kon lopen en verging van de pijn. Nadat er voor haar was gebeden, liep ze rechtop en stralend rond. Heel bijzonder, want ik heb gedurende de hele dienst vlak naast haar gezeten en totdat zij naar voren werd gebracht stond er zoveel pijn op haar gezicht te lezen dat ik haar eigenlijk vanaf het begin van die dienst zelf wel naar voren wilde brengen. Het feit dat ze daarna rondliep, zoals zij rondliep heeft diepe indruk op mij gemaakt.

Kort gezegd komt het erop neer dat ik geloof dat God bij machte is om mensen te genezen. Ik geloof ook dat Hij dat doet, maar niet in alle gevallen. Ik geloof dat je Hem best mag vragen om iemand te genezen. Als dat dan niet gebeurd, dan heeft het niet zoveel zin om te zoeken naar de reden daarvan. Bid dan liever voor kracht om de ziekte te kunnen dragen, voor vertrouwen in Hem en voor rust.

Persoonlijk heb ik denk ik meer met een gebed waarin wordt gevraagd om een zieke persoon te genezen in een kleinere intieme kring, dan met een gebedsgenezingdienst. Ik wil echter niets af doen aan de genezingen die wel plaats vinden tijdens dit soort diensten, simpelweg omdat ik weet dat er wel mensen zijn die daar genezing hebben gevonden. Juist daarom zul je mij niet horen zeggen dat het onzin is of dat mensen daar niet naar toe moeten gaan. Ook hierin geldt dat ik graag ieders persoonlijke keuze wil respecteren.

Ik vind het lastig Lisa, God heeft een plan met je leven, niet jouw plan maar Zijn plan.....Maar er wordt dus gezegd als je maar bid en naar een genezingsdienst gaat kan je genezen worden.....Hoe zit het dan met Gods plan voor je leven? Als Hij wil dat je geneest zal het toch zonder genezingsdienst ook wel gebeuren? Nu wordt ten onrechte gezegd als je maar met een groep of wat dan ook voor genezing bid wordt het wel gehoord en vind er een wonder plaats....of je geneest.....dan kopppel je genezing dus aan gebed....Ik koppel het aan het plan dat God voor ieder van ons heeft...Hij zorgt dat het goed komt.....op Zijn manier en niet op de onze...
Verder heb ik al die jaren dat ik in de gezondheidszorg nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren viel....Wel dat christenen het beleefden als een wonder, niet christenen zeggen dan nuchter, het dubbeltje rolde de goede kant op.......het is meegevallen....en die bidden niet....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 14:00

LISA610 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Dit verbaast mij een beetje Frank. Als het daadwerkelijk onzin zou zijn, wat voor zin heeft het dan überhaupt nog om te bidden voor genezing? Ik geloof niet dat je genezing kunt afdwingen door ervoor te bidden, simpelweg omdat ik niet geloof dat je God iets kunt afdwingen. Je mag Hem echter wel vragen of Hij iemand die ziek is wil genezen toch? Dat God kan genezen is volgens mij met meerdere Bijbelteksten aan te tonen. Dat God niet in alle gevallen iemand geneest is ook wel gebleken want niet iedereen waarvoor gebeden werd in het verleden (of dat nu in een kerk was of in de huiskamer...) is genezen. En ja, dat roept natuurlijk wel eens vragen op... waarom wordt de één wel genezen en de ander niet. Waarom sterft een meisje van 21 aan kanker en waarom wordt een bejaarde die eigenlijk al lang door God thuis gehaald wil worden 90?

Op die waarom-vragen is geen pasklaar antwoord te geven. Het gaat veel te kort door de bocht om te stellen dat iemand niet genoeg geloof heeft op het moment dat hij of zij niet geneest als er voor hem of haar gebeden is. In mijn ogen is het onmenselijk om dat tegen iemand te zeggen, want je zadelt iemand dan ook nog eens op met het gevoel dat hij of zij niet genoeg geloof heeft wat behoorlijk wat onzekerheid en twijfel bij die zieke persoon kan veroorzaken.

Overigens zie ik de mogelijkheden die de doktoren tegenwoordig hebben om zieken te genezen of pijn te verlichten als een geschenk van God. Daarom geloof ik ook niet dat je daar geen gebruik van zou moeten of mogen maken, maar alleen naar een gebedsgenezingdienst zou moeten gaan als je ziek bent. Als de doktoren echter tot de conclusie komen dat zij jou niet kunnen helpen bij genezing, bij het verminderen of weghalen van pijn, dan is er niets mis mee om je tot God te wenden. Sterker nog, je kunt ook best beide doen, dat is immers geen blijk van ongeloof.

Volgens mij kunnen mensen alleen maar (laten) bidden voor genezing als zij over genoeg geloof beschikken om het van God te verwachten, al dan niet in combinatie met een medisch behandeling. Juist daarom vraag ik me af hoe iemand dan kan beweren dat die persoon zou beschikken over te weinig geloof als hij of zij niet geneest. Een dergelijke stelling is inderdaad onzin. Maar om dan ook gebedsgenezing meteen onzin te noemen, gaat me net een brug te ver.

En wat vind jij dan van de zgn genezingsdiensten? Daar wordt toch wel de voorwaarde gesteld dat je je aan de Heer over geeft en daarna praat men over gebedsgenezing......Ben recent bij zo'n dienst geweest en ik vond het vooral erg commercieel.....en veel emotionele genezingen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:58
BerichtOnderwerp: En dan gaat het weer kerst worden....

MARRY942 schreef:
WAT we vieren, Frank...dat weten wij CM mensen meestal nog wel.....
Maar vieren....das iets wat zo mooi is om SAMEN te doen....
Ben ik nou een zielige zeurpiet? Smiley die vol vragen zit Zieke smiley Verlegen lachende smiley

Dat is een heel persoonlijk iets Marry, jij vind het fijn om het samen met anderen te vieren, de ander vind dat geen probleem.....
Maar inderdaad, gaat het niet om de inhoud van het feest? En daarna pas met wie en hoe je het viert?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:56

CROSSROAD317 schreef:
Tis maar wat JIJ als onzin bestempeld ...

De een noemt het engelen-gehalte
De ander zegt hoog libelle-gehalte
En ik zeg: een moderator-gehalte ... Engeltje smiley

Fijn hè ... zo heeft iedereen een andere naam voor zijn of haar ergernis ...

Het is ook een waarheid he? Verraste, verbaasde smiley Mijn waarheid..... Engeltje smiley
En een moderator heeft volgens mij een sturende functie en het is een vrij forum dus deze ergenis snap ik dan helemaal niet? Niemand stuurt hier, je hebt de vrijheid van schrijven......wat een voorrecht toch......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:52
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie

SHANITA130 schreef:
Kans op relatie is klein denk ik.

Maar kans op vriend(en) is groot, is mijn ervaring.

En, dan vind ik het leuk om hier te forummen.

Gewoon het idee dat er hier christenen zijn, ja, anders ga je niet serieus lopen forummen hier, lijkt me. Lachende smiley
Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 december 2011, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:50

FRANKT627 schreef:
Gebedsgenezing zin of onzin?

Onzin. Niet meer of minder dan dat.

Jij durft... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:48

CROSSROAD317 schreef:
Eerder een hoog moderator gehalte Verraste, verbaasde smiley

Wat een onzin....is maar net hoe je het opvat he? Engeltje smiley
Je mag blijkbaar wel oeverloos zeuren maar je mening daar niet over geven? Heerlijk toch zo'n vrij forum..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:45

LISA610 schreef:
Inderdaad Willemijn, het is in beide gevallen een "ja" zeggen tegen God. Toen ik belijdenis deed, had ik ook het idee dat ik daarmee vooral "ja" zei tegen God. En ruim 20 jaar later heb ik dat opnieuw gedaan toen ik mij liet dopen door onderdompeling, zonder dat ik het idee had dat ik 20 jaar daarvoor iets verkeerd gedaan had gedaan door belijdenis te doen. Zelf zie ik het meer als een stukje voortschrijdend inzicht waardoor ik later tot een andere keuze ben gekomen. Maar daarmee zeg ik niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik deed, simpelweg omdat ik me heel erg goed realiseer dat mijn keuze een hele persoonlijke keuze is geweest.

Overigens is het niet altijd zo dat er hele lange processen ten grondslag liggen aan de beslissing om je te laten dopen door onderdompeling als je als kind bent gedoopt en belijdenis hebt gedaan. Er zijn ook mensen die sneller tot een dergelijke keuze komen en daar kan van alles aan ten grondslag liggen. Als die vrouw waar jij het over had al terminaal ziek was, dan kan dat best een rol hebben meegespeeld. En een paar jaar geleden zou ik denk ik ook niet echt begrepen hebben waarom zij meende zich te moeten laten dopen door onderdompeling. Nu ik daar op een andere manier tegenaan kijk, heb ik meer zoiets van: "Wat fijn voor haar..." En daarmee bedoel ik niet dat het niet goed zou zijn geweest als zij zich niet zou hebben laten dopen door onderdompeling hoor. Als zij dat gevoel om welke reden dan ook wel heeft gehad, dan is het echter wel fijn voor haar dat ze zich nog heeft kunnen laten dopen door onderdompeling.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich alleen maar laat dopen door onderdompeling omdat diegene lid wil worden van een andere kerk. En nee, ik kan me dat al helemaal niet voorstellen bij mensen die als kind zijn gedoopt en belijdenis hebben gedaan. Daarvoor ken ik teveel mensen die geworsteld hebben met de vraag of zij zich wilden/konden/moesten laten dopen door onderdompeling terwijl zij als kind waren gedoopt en belijdenis hebben gedaan. Voor de mensen die dan toch kiezen voor een doop door onderdompeling geldt dat zij dat dan niet doen omdat zij lid willen worden van een kerk, maar dat zij dit juist doen uit overtuiging op grond van hun geloof en hun persoonlijke relatie met God. Die doop leidt dan tot lidmaatschap van de kerk waarin zij gedoopt worden, maar het is niet zo dat het (gewenste) lidmaatschap van een kerk leidt tot de doop.

Als ik achteraf terug kijk realiseer ik me dat ik hier wel eens te licht over gedacht heb door te stellen dat het op zijn zachtst gezegd vreemd was dat mensen zich lieten "overdopen". Die term gebruik ik nu nooit meer, omdat ik me nu realiseer dat het een heel ander soort doop is dan de kinderdoop. En daarmee zeg ik dus niet dat iedereen zich moet laten dopen door onderdompeling, maar wel dat we elkaars keuzes hierin moeten respecteren.

Maar goed, volgens mij ben ik nu helemaal offtopic (oeps)

Ik denk dat bepaalde dingen best wel mee spelen voor het zich over laten dopen zonder dat ik daar nu gelijk een oordeel over heb. Zoals jij het beschrijft zou het moeten zijn dat ben ik met je eens maar zo is de realiteit niet altijd, dat weet jij ook wel.....Maar dat is uiteraard met alles zo.... Knipoog smiley
Maar inderdaad, dit ging over gebedsgenezing..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:51
BerichtOnderwerp: Vraagje: wat ga jij nog doen in de tijd die jou nog rest

ERIKA129 schreef:
Psychische en lichamelijk opknappen! En de Heere dankbaar zijn met de tijd die Hij me het afgelopen jaar heeft gegeven, het was zeker geen makkelijk jaar zeg maar gerust een hele zware, maar ook een rijk jaar waarin ik veel heb mogen leren Lachende smiley

Wat mooi dat je dat zo kan zeggen Erika, na zo'n moeilijk jaar!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:49

CHATULIEM619 schreef:
Minimalizeer je nu zelf niet de betekenis van erfzonde? Ik pak eens het doopformulier erbij:

Met de eerste stelling gaat het al helemaal mis, vind ik. Het is idd zo, dat we geboren worden met een zondige natuur. Maar we worden niet geboren als kinderen des toorns. Paulus vertelt in Rom 7:9 een heel ander verhaal. Hij beschrijft zijn kindertijd als zijnde de tijd zonder de wet en de tijd zonder schuld. We worden dus niet geboren onder het oordeel, nee het oordeel begint pas te groeien met onze kennis van Gods Woord en onze onderscheiding van goed en kwaad. Immers zelfs binnen de joodse theologie bestond geen erfzonde.
In jouw ogen is erfzonde een status, zonder dat het verbonden wordt aan schuld. Ik lees dit echter anders. Door deze status zijn we veroordeeld als baby, als kind en als volwassene. En daar ben ik het niet mee eens.

Weet je nu wat ik zo boeiend vind? We lezen allemaal uit dezelfde Bijbel en interpeteren zoveel dingen totaal anders teriwjl we allemaal zeggen dat de Bijbel de handleiding voor je leven is......en velen zeggen ook daarbij dat de Bijbel de absolute waarheid is in hun ogen......en toch lijkt het soms of we allemaal een verschillende Bijbel lezen als ik lees hoe het opgevat wordt......dus de leidraad in je leven en die absolute waarheid is ook weer heel persoonlijk......er is dus eigenlijk geen: De Waarheid, het blijft een persoonlijke waarheid......
En even voor alle duidelijkheid: ik heb het over de Bijbel an sich, niet over allemaal verschillende nieuwe en oude vertalingen.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:45

LISA610 schreef:
Hai Willemijn. Ik herken het wel hoor, die tegenstand tegen herdoop. Zo heb ik dat zelf ook heel lang gezien. Ik was belijdend lid van de PKN en ik heb me op 26 september 2010 laten dopen door onderdompeling in een evangelische gemeente. Ik heb me echter niet laten dopen omdat ik dan lid mocht worden van die gemeente. Dat is nooit als voorwaarde gesteld, hoewel het natuurlijk wel zo is dat je lid wordt als je gedoopt bent. Er zijn bij ons echter ook tal van mensen die al jaren in onze gemeente komen, overal in meedraaien alsof zij lid zijn maar die niet zijn gedoopt. Overigens kun je ook alleen maar lid worden van een PKN-kerk als je bent gedoopt, dus op zich is het niet zo gek dat dit in een evangelische kerk ook zo is. De vraag is dan ook eerder of het nodig is om gedoopt te worden door onderdompeling als je als baby bent gedoopt en later ook nog belijdenis hebt gedaan. Ik ben op dat punt tot een heel ander inzicht gekomen, omdat ik de doop door onderdompeling als een heel andere doop zie dan de kinderdoop. Als je gedoopt wordt door onderdompeling is dat een hele persoonlijke keuze. Voor mij geldt dat er een heel proces aan vooraf is gegaan voordat ik tot die keuze kwam. Ik beschouw dat moment van die doop door onderdompeling nog steeds als één van de mooiste momenten uit mijn leven. Maar ik heb mij dus niet laten dopen omdat ik lid wilde worden van de gemeente waar ik me heb laten dopen. Ik ben lid geworden van die gemeente, omdat ik me daar heb laten dopen. Dat klinkt bijna hetzelfde, maar er is toch een heel groot verschil. Zou het kunnen zijn dat jullie voormalige gemeentelid een vergelijkbare keuze heeft gemaakt, juist doordat ze zulke mooie momenten met God heeft beleefd tijdens die ziekenzalving?

Nee, het is een heel ander verhaal....Het was(helaas is zij overleden) iemand die terminaal ziek was en dan heb je de tijd ook niet voor lange processen he....En er speelden heel andere dingen mee....
Je kan doop en belijdenis wel een beetje vergelijken he? He tja zeggen tegen God......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 03:53
BerichtOnderwerp: Vraagje: wat ga jij nog doen in de tijd die jou nog rest

HERMAN388 schreef:
Waarom ben je op CM gekomen? Zomaar?

Moet hij dat aan jou verantwoorden Herman? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley Moet niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:53

YELNIN491 schreef:
ik klaag ontopic op de Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley snap je.
Maar als iemand een aantal postings terug naar anderen opmerkingen maakt over dat ze niet moeten klagen dan wekt dat irri. En om dan steeds te klagen over het off-topic zijn sja heeft geen nut, gebeurt toch en iemand die op het forum schrijft en nooit offtopic gaat, ben ik hier nog niet tegengekomen.

Daar gaat het helemaal niet om, er zijn mensen die alleen maar off topic gaan, en niet meer precies weten wat het woord discussieren inhoudt....en dat wekt wat wrevel en niet bij mij alleen......soms moet je eerst stukken scrollen voordat er wat zinnigs te lezen valt...
Dus nogmaals: er zijn mensen die alleen maar off topic gaan.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:30

THOMAS968 schreef:
Frieda valt echt niets te verwijten. Nog niet zo lang geleden gold dat ook voor kinderen die buiten het huwelijk geboren waren, alsof die er iets aan kunnen doen. Er is wat onnodig leed geleden, niet in de laatste plaats veroorzaakt door kerkmensen die zich uiterlijk correct gedroegen en kennelijk het recht namen neer te kijken op anderen. Er is wat onnodig kinderleed veroorzaakt bij voorkinderen, kinderen van NSB-ers of uit gestigmatiseerde gezinnen. Erfzonde als term vind ik al aanvechtbaar maar dat het gebruikt wordt om kinderen de zonde van de ouders te laten "erven" is natuurlijk bij de beesten af. En als ze dan ook nog de rechtvaardiging daarvoor zoeken in een misbruikte bijbeltekst waarin staat dat dit soort dingen doorgaan tot in het derde of vierde geslacht, dan is er weer een knap staaltje van misbruik van bijbelteksten geleverd.

Thomas, de wens om net wat meer te zijn dan een ander is de oorzaak van veel kwaad.

Ik denk dat je hier ook weer merkt dat het niet goed is alles in de Bijbel letterlijk te nemen...dat zorgt voor veel ellende.....kijk naar het verhaal niet naar de letterlijke Bijbelteksten...voorkomt veel narigheid denk ik....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:27

GERRIT084 schreef:
Dat ben ik er dus niet mee eens, geneuzel soms zou dat ook wel eens een opfrissertje kunnen zijn tussen de soms wel vaak Woedende smiley en Duiveltje smiley reagerende onderwerpende personen Knipoog smiley lijkt mij Engeltje smiley

Ik ben met je eens dat het geneuzel voor veel mensen hier een bron van irritatie is..... Duiveltje smiley
Misschien wat minder off topic gaan Gerrit? en blijven bij het onderwerp?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:18

YELNIN491 schreef:
topic krijgt een hoog engelengehalte Zieke smiley

Flauw.....zeg het gewoon als je iets wilt zeggen.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:48

GERRIT084 schreef:
Alleen mannen hebben mooie eigenschappen Lachende smiley toch niet jaloers Smiley die vol vragen zit

Gerrit, dit topic gaat over niet verlengen, niet over jalouzie.... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 ... 180 Volgende
Pagina 83 van 180