ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:18
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.

[quote=ANNA415]Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee.
Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook.
Ik kan me wel indenken dat je zo denkt, maar ik zou het zeker niet zo opvatten, ja ff mijn mening.

Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).

Je zegt dat je van de blijde boodschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.
Dat moedeloos kan ik voorstellen had ik in een ander topic...
Ik kan me voostellen dat kan triggers geven. Maar Anna, als je goed nadenkt, het zou toch raar zijn dat je wordt veroordeeld omdat je lekker verdient en daar ook van kan genieten?
Dat is een gave van God, ik had ook een lekker baan kunnen hebben zit in een uitkering omdat ik nu eenmaal geen kans kreeg van vader mijn vwo af te maken. Omdat ik al op mijn 12de moest werken en zeggen dat ik 16 was. En op me 16de uit huis moest, omdat je in A'veen op die leeftijd al een uitkering kon krijgen...
Laat staan studeren. En dat terwijl hem dat geen cent zou hebben gekost..
Want je kon toen lenen, bij de svb bank als je wou studeren.

Zo ken ik er meerdere, ja als je omgaat met mensen met een uitkering hoor je tragische verhalen vaak. Maar ik hoor dan zelf elke keer God voorziet, ook ik ken dat, ja, me pc was stuk, ik kreeg met kerst 2 pc's en nog hele goede ook. Een voor de slaapkamer een voor de huiskamer.

En elke keer als ik iets nodig heb help iemand me. In de zomer was iemand van de PKN kerk, uren bezig me vloer er netjes uit te halen.

En zo kan ik lang doorgaan.
Zelfs al weer wat gespaard ;)

Nee, ik denk, je kan trots zijn op je goede baan, en je moet zelfs genieten van dingen, want die heb je van God gekregen, je verstand om te leren, je baan, etc. Knipoog smiley

Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?

Ik wil die teksten ook wel uitleggen, die hebben iig geen betrekking op mensen die hebben geleerd en nu een goede baan hebben ;)

Ieder die gelooft is behouden.

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Het ging hier over een kerk, die aan welvaartsevangelie deed, en aan enorme groepen mensen geld zat los te manipuleren, met als ze veel geven(aan de kerk), worden ze heel rijk.
En vervolgens van dat geld zelf lekker leven, dan wordt dus een kerk een bedrijf.
Dus gewoon fraude.

Niet iedereen is even handig in het met je eigen woorden iets vertellen.
Iig, ik had zelf een hele tijd dat mij dat niet lukte.

Ik denk zelf dat het Mat, over het welvaartsevangelie ging, en dat hij verder wat teksten dáárbij zocht.

Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.

Zegens meid!!! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 09:21

GERRIT084 schreef:
Ik vind dat er van beide kanten een beetje wordt door gedrukt, wat er uit komt, de één met wat niet kan en de ander, de liefde wat te ruim neemt.
Je kan ook de liefde misbruiken om alles maar goed te vinden, de liefde voor Jezus is er wel, maar de liefde voor God, die gaat een beetje mank.

Homo seksualiteit wordt zowel in het oude als het nieuwe testament veroordeeld, of het nu vrouwen zijn of mannen.
Volgens het oude testament werd je nog buiten de poorten gestenigd, in het nieuwe testament, mag dat niet meer, daar wordt vergeving geschonken.
Maar wel met de boodschap, gaat heen en zondig niet meer, maar er staat nergens geschreven, dat alles nu wel mag, en op een voetstuk geplaatst mag worden.

Ja, dat is ook zo denk ik.

Maar ja, wat dan, al die mensen die een kind, neefje, nichtje, etc. hebben, of zelf lieve ouders die homo zijn?
Die zou ik denk ik kwetsen.

Snap wel je punt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:43

Quote:
Er niet in mee gaan, lijkt mij

Ja, wij wéten. Maar de mensen die helemaal niets van het geloof afweten die niet eens weten wat kerst betekend, ja. die denken van ja, nou heb ik het gevonden, wat ook wel klopt, ze hebben het heel summier over het evangelie.

Maar ja, de nadruk ligt er echt op geven, en dan zogenaamd aan God, en ze blijven arm, en de Pastors hebben dikke huizen, baden in luxe.

Dan ga je dus krijgen dat de armen, die al zoveel hebben gegeven, het verwijt krijgen dat ze niet genoeg hebben gegeven anders waren ze nu ook wel rijk geweest.(als je geeft zal God je financieel, materieel zegenen)
En de Pastors, ja, die hebben blijkbaar wel genoeg gegeven want ze leven in luxe....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:20

MAT170 schreef:
Ik denk dat je het wel goed hebt gezien, daarom noemde ik het ook vals.

Helemaal op het einde zei een antropoloog die die gemeente 15 jaar van dichtbij had gevolgd, dat de armoede nog even groot was onder de leden.

Ondanks de beloften van als je aan de gemeente(God) geeft wat daar dus allemaal naar de Pastors gaat, dat je dan ook zelf rijk zult worden....

En ja, deze gemeentes zitten ook in Nederland, en ja als je dus wat labiel bent, ja dan geloof je alles.

Dus ja, Mat, ik vind het wel Goed als je deze zaken neerzet, om mensen te waarschuwen.
Als het geld wat deze arme mensen gaven voor hun op een rekening werd gestort, ja, dan hadden ze wat geld voor zichzelf na 15 jaar....

Ik denk dat het goed is als mensen een kerk zoeken die zo dicht mogelijk bij de bijbel is, ja, dat is voor mij PKN.
Want ja onderdak en voedsel en kleding moet ons genoeg zijn staat er.

Ja, en als je elke zondag hoort dat God je financieel gaat zegenen als je aan de gemeente geeft...

Zo worden mensen gewaarschuwd.

Quote:
Mat: Geldt ook voor mezelf open te stellen wat God in zijn woord heeft te vertellen en niet voor dingen af te sluiten. Er staat ook naar hun eigen begeerten een voorbeeld waar ik aan moest denken is, misschien iemand die in een lesbische relatie zit maar die weet bv in die kerk (gemeente) keuren ze dat niet goed en gaat dan naar een gemeente waar dat bv geen enkel probleem is.

Ja, hier zit je weer met het probleem zeg maar, dat heel veel mensen wel een vriend, zus, broer, kind, neefje of nichtje hebben, iemand die dicht bij ze staat waar ze van houden. Die homo is.
En ja, dan kan je, onbedoeld, mensen kwetsen. en ja, dan denk ik zelf wat vind God belangrijker, dat ik mensen kwets of dat ik zeg dat 'het' er staat.
En ze dus afkeur.
Snap je, want ja, de meningen zijn daar over verdeeld.
En als ze liefdevol zijn naar hun kinderen, ja, dan denk ik, ja, wat zou God belangrijker vinden.

Maar ja ik begrijp je wel dat was een voorbeeld, ja er zijn zoveel gemeentes die daar zoveel aandacht aan besteden. Maar wat je eigenlijk wou zeggen was de misleiding van het welvaartsevangelie dat God ons financieel wil zegenen als we maar genoeg geven en dan wel in de collecte.

Ik snap dus wel je punt
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 09:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 00:26

Ohh. zo, ja, duidelijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 08:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:24

14de minuut: geld/rijk zijn wordt verheerlijk en er wordt voor geapplaudisseerd.

Ik snap je wel Mat...

Vanaf 28ste minuut: de pastors zien zich als de ceo's(directeuren) van de kerk, de kerk ziet zich als een bedrijf van God, en Jezus is goed voor kerkbussiness.
De kerk ziet zichzelf als ondernemer, de omzet zou wel eens groter kunnen zij dan die van multinationals. etc. etc. etc.

Later: Jezus is een Merk...38.50 minuut...

En dan ontzettend grote villa van de Pastor, in vergelijking in die hutjes..

Dank Mat, dat je dat wou delen. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:10

MAT170 schreef:
Ja ik had dat stuk voor driekwart gekeken daarna afgezet kon er niet meer verder naar kijken.

Ok, ik ga ff kijken, ben benieuwd, bedankt voor de tip Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:09

JOL252 schreef:
Nee dat is zo. Alleen komen de stukken die geplaatst worden over als de oude hel en verdoemenis preken met bijbel waar het stof uit wordt geslagen en al. Weinig hoop gevend. De nadruk mag liggen op de liefde die de Vader heeft getoond.

Ha Jol,

Ik snap het al, ja, met name voor mensen die zijn opgegroeid in die angstmakende kerken, zeg ik het zo goed?

Ja, dat kan triggers geven.

Ja, en je ziet ook wel overeenkomsten met sommigen nieuwe gemeentes en sommigen oude angstgevende kerken.

Van als je niet in tongen spreekt dan kom je niet in de hemel, als je niet iedereen meteen van Harte vergeeft dan...
Als je niet tienden en elke maand zoveel euro erbij geeft dan....
Etc.

Iig, ik ging uit van de goede bedoelingen van Mat, en ik snap wel wat je zegt, zo had ik het niet gezien.

Iig, ik weet niet of Matt deze documentaire bedoelde, maar ja, ik ga ff kijken Tegenlicht heeft wel goede programma's, mi.
Voordeel is, je kan ff kijken en dan stop zetten als je wat anders gaat doen en dan weer verder kijken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 23:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:54

Documentaire welvaarstevangelie tegenlicht, interessant, bedoelde je deze Mat?

welvaartsevangelie Tegenlicht

Om beter inzicht te krijgen in de ideologie achter deze expansie. Welke ideeën, gevoelens en tactieken drijven de opmars van de snelst groeiende religieuze beweging ter wereld? Regie: Bregtje van der Haak Research: Eva de Breed Productie: Helen Goossens Eindredactie: Henneke Hagen/ Frank Wiering

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 22:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:47

ANNA415 schreef:
Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen Gefrustreerde smiley

Als je God recht in de ogen kan aankijken als Jezus opeens terug komt, ja, dan hoef je nergens bang voor te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:44

GERRIT084 schreef:
Het barst van de valsheid, ook op cm, valsheid is heel breed, wat ik ook een vorm van valsheid vindt, dat mensen zich verbergen achter Bijbel teksten.
Het is eigenlijk (vind ik ) het zelfde als een greep uit de kassa nemen van de supermarkt, die barst van het geld, je neemt er een greep uit, en echt nodig heb je het niet.

Vervolgens ga je er mee lopen dwepen, je toont het aan je mede burgers, die met wat onwennige blikken je aan staren.
En zich afvragen wat dat knaapje er mee moet, echt nodig heeft hij het waarschijnlijk niet, maar voorlopig heeft hij het, boeie.
Zo is het forum al bezaaid, met onnodig gebruik van teksten, een beetje onderschatte waarde, van zulke mooie woorden.

Oh ja, barst het van de valsheid ook op cm?

Misschien bedoeld Mat het goed maar houdt hij het even voor gezien, door negatieve reacties.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:26

Ha Mat! Lachende smiley

Interessant bijbelstuk, ik zet even het hele hoofdstuk erin:
Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

Je had er zelf al teksten ingezet, ja het is altijd interessant om teksten door te lezen.

Ik vind het mooi teksten en ook juist die je onderstreept hebt, van tevredenheid en als je onderdak en onderhoud heb moet iemand dat genoeg zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 15:37
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013

Koningin Beatrix vrijwilligster in Dordrecht Lachende smiley

Hier ;)

Dat vind ik leuk Knipoog smiley

DORDRECHT (ANP) - Koningin Beatrix heeft vrijdagmorgen de handen uit de mouwen gestoken in het kader van de vrijwilligersactie NL Doet. Samen met familieleden verrichtte de koningin in Dordrecht klus-, reparatie en schoonmaakwerkzaamheden bij Duurzaamheidscentrum Weizigt.

In Dordrecht werden picknickbanken, de boerderij en het Aquarama aangepakt. De organisatie was van tevoren niet op de hoogte van de komst van de koninklijke vrijwilligers.

Prins Willem-Alexander en prinses Máxima gingen vrijdag aan de slag in Utrecht. Zij vergezelden een groep dak- en thuislozen van de Dagopvang Catharijnehuis.

NL Doet wordt vrijdag en zaterdag voor de 9e keer gehouden. Er zijn bijna 8400 klussen aangemeld en in bijna alle gemeenten zijn er activiteiten. Het Oranje Fonds verwacht dat 310.000 vrijwilligers aan de slag gaan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 15:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 14:46
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HERMAN388 schreef:
Mijn CMvrouw heeft vandaag vrije dag en lekker samen geshopt en koffie gedronken en morgen moet ze weer werken en ook weekend Huilende smiley, smiley in tranen

Gezellig voor jullie, dat het zo goed gaat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:17

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien moet je eerst voor je een discussie begint het woordje vals eens uit je vocabulaire halen.....je gebruikt het mij net te vaak.....
Als iets niet jouw overtuiging is noem je het maar vals?

Hai Willemijn, Lachende smiley

Met alle respect: een vals evangelie is een woord dat je vaak tegenkomt...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:09

ANNA415 schreef:
Dank je Shanita, maar dan is wat Wiki er van zegt en niet Mat Knipoog smiley

Dank je Anna, maar ik heb een sterk vermoeden dat Mat dat bedoelt vandaar Knipoog smiley

Ik heb zovaak een dominee geld in een collecte zien doen, en welvaart heeft niets te maken met wel of niet sneller gaan geloven, denk ik.

Omdat je mensen hebt die rijk zijn en heel ongelukkig en mensen die 'arm' zijn zijn vaak heel gelukkig, en andersom, nee hoor, heeft met gesteldheid van je hart te maken.

En het is toch ook de heilige Geest die overtuigd van geloof?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 13:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:41
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus

GERRIT084 schreef:
Concreet: de gehele mensheid, deugt voor geen meter, en niemand is een haar beter Engeltje smiley

(behalve ik)

Ja, en ik Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:01

Ik zal het even plakken, een wiki link: Welvaartsevangelie

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 maart 2013, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 09:40
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
Doe mij ook zo'n buurman mijn buren laten juist van hun tuin een oerwoud worden Boze smiley
De tuin wordt 1 keer per jaar gedaan in augustus!! Enige fijne daarvan is dat het net met mijn verjaardag er weer goed uitziet Clown smiley

Ik hou juist van die wilde tuinen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 09:38
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

klokkenluideronline.net nu klokkenluideronline.is is?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 17:12
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.

[quote=CORTAZAR588]ik denk dat God alles kan gebruiken en ook gebruikt.
Wij zijn gebonden aan ons lichaam , onze beperkingen , maar Jezus kan zich voordoen zoals Hij wil , wanneer Hij wil.

Idd:)

Hij heeft altijd de controle.
Ook al zou de Antichrist voor ons staan en alles ontkennen wat Jezus is en God is , dan noch is Hij groter en machtiger.
Niet door geweld , maar door Mijn Geest.

Zo is dat! :)

De Geest van God brengt iedereen op de knieen.
Nee niet onder dwang , niet met overweldiging , maar door de Liefde , die met geen pen te beschrijven is.
Een verandering van denken , die geen mens of macht kan bewerkstelligen.

Ja, het kan ook een proces zijn, idd: Wordt hervormd door de vernieuwing van Uw denken(Bijbeltekst).
Ook een gebod ;)

Hij is de Koning

A su nombre sea gloria y alabanza

Haar naam is glorie en lof...dit krijg ik als ik op Bing vertalen klik, nadat ik op je zin stond die ik eerst had gemarkeerd.......?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 maart 2013, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 16:56
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

JOL252 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
administratie...

Ik ook...

En toch, nu ik zo een tijdje bezig was, en dingen zitten netjes in ordners ed, ja, een goed en opgelucht gevoel.

Ook alles op een rij, afspraken ed.

Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 16:02

GERRIT084 schreef:
Ik vraag me af waar al die onzin voor nodig is, nog effe gaan we allemaal in dialect zitten tikken, zit je de goe ganse dag te googlen . Gefrustreerde smiley

Stel je voor, elke predikant of voorganger gaat Latijns staan lullen, en zegt na de dienst, iedereen heeft tegenwoordig een woorden boek Coole smiley met zonnebril

(luktor et ee mergo).......................... ik hou niet van vechten

Eindelijk, zucht, wat verstandige zinnige woorden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:20

ROADY558 schreef:
Vervelende dubbelposts Boze smiley

Je kunt heel makkelijk zoeken op goechol hoor.
Je driedubbelklikt op een zinnetje dat je wilt vertalen, rechtermuisklikt en kiest dan "Zoeken met google...." - tenminste bij mij werkt dat zo :)

Leuke kat heb je trouwens tegenwoordig Jol :)

Driedubbel klikken met je rechtermuisknop Smiley die vol vragen zit , nou, één keer klikken hoor. Smiley met dichtgeplakte mond

Maar ja, misschien werkt het op jou pc anders...en dan krijg je: But yes, maybe it works on you pc otherwise ...

Dus, ja, de vertaling is wel héél letterlijk....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 maart 2013, 09:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:17
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

IJSJE204 schreef:
Dat bedoel ik, een hard hart is altijd zacht van binnen, alleen de buitenkant moet je er soms even af peuteren.

Het ga u allen goed!

Jou ook! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 08:12

MAT170 schreef:
Het grootste gevaar voor een volgeling van Jezus is denk ik niet een atheist, daar prik je zo doorheen. Maar iemand die in Jezus naam komt
en dan een valse boodschap komt verkondigen. Je hebt in Nederland maar ook daarbuiten mensen die bekende voorgangers of leraren zijn. Sommige kunnen misschien bekend zijn van tv en een heleboel mensen hebben die naar ze luisteren en haast sterren zijn. Het belangrijkste is denk ik om Jezus te volgen

Johannes10vers27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven.

En te toesten wat iemand zegt of dat klopt met wat de bijbel zegt of niet. .

Hai Mat Lachende smiley ,

Nou het grootste gevaar voor onze ziel niet; ik bedoel we blijven wel behouden.

Wel zou je het mi wel idd het grootste gevaar kunnen noemen voor de geestelijke gezondheid en het persoonlijk geluk in het heden.

Ja, je ziet dat er ook bij de 10 geboden, geboden worden bijgetrokken; 'gij zult ten allen tijden iedereen van harte vergeven, berouw of geen berouw', is daar een van.
Niet gestaafd met Bijbelteksten, of iig, een gedeelte van een vergelijking en niet de gehele vergelijking.
Het gedeelte waar berouw aan de orde komt wordt dan weggelaten. Dus ja, vals.

En dan is het idd goed lezen wát er staat. Wat je zegt; toetsen wat iemand zegt of dat klopt met wat de bijbel zegt of niet.

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:53
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?

ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Quote:
Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Wat bedoel je daarmee?

Ik ken zelf 'gelovigen 'die er een potje van maken, en ongelovigen met hoge normen en waarden.
De Satan gelooft ook....

Het komt mij zeer liefdeloos over naar mensen die misschien willen gaan geloven, er mee bezig zijn oid.

Je zal het maar te horen krijgen, dat: 'bij jou is hel en verdoemenis preken zinloos, want daar ZIT je namelijk al in...'. En dan ook dat 'Zit' met hoofdletters.

Vandaar de vraag, wat je ermee bedoelt?

Net als dat je eerst zie bij 'vergeving' dat je zei dat je/ik iedereen moet vergeven.
vrijdag 1 februari 2013, 08:39
BerichtOnderwerp: Vergeving
Quote:
Roady:Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.

Kijk, als iemand tot bekering komt dan heeft hij berouw van zijn zonden.

Ik vind het gevaarlijk mensen voor te spiegelen dat ze iedereen zo maar ff moeten vergeven, ook al hoeven ze niet met de persoon meer om te gaan.

Want, doordat je dan jezelf gaat wijsmaken dat je vergeven hebt, ja, dan gaat die woede en frustratie niet meer naar degene voor wie die hoort te zijn, (die heb je tenslotte vergeven, of iig dat denkt iemand), maar die komen er dan op een andere manier uit.

Iedereen heeft recht op terechte woede en frustratie, woede die bevrijdt en Rust, Vrede en Gemoedsrust geeft, omdat ie rechtvaardig is.

Juist omdat je mag en kan voelen, ook woede, kan je ook geluk voelen, ga je gevoel blokkeren door mensen voor te houden dat ze moeten vergeven, dan ontneem je ze hun recht op gevoelens, en kunnen ze ook niet gelukkig zijn. Je ontneemt ze het recht op verwerken en hun waarheid onder ogen te zien.

Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:08
BerichtOnderwerp: Vergeven
Quote:
Roady: Nogmaals: ik ben blij dat het kwartje uiteindelijk toch gevallen is voor je.
Hopelijk komt er nu ook wat meer rust bij je :)

Rust had ik pas toen ik weer bij mijn eigen mening kwam...Na een mail van iemand waarom ik zo druk ben. Omdat ik bijna weer in de val van vergeven terwijl je er niets van meent, maar het jezelf wijsmaakt, dus ook de waarheid niet meer kunnen zien was gelopen.
En het(jou) kwartje was juist niet gevallen...

Hoe kan jij, als een soort dominee hier even gaan zeggen wat voor iedereen geldt en wat iedereen moet?...

En met teksten, mat 18 kwam waar wel degelijk sprake was van berouw, welke tekst kan je aanvoeren dat God vergeeft als er geen berouw is, of God dat van ons eist?

29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben.

Er staat niet: de medeslaaf had helemaal geen berouw.....

34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Hoe kan je deze tekst ervoor gebruiken; de meester werd toornig omdat hij de slaaf de medeslaaf niet wou kwijtschelden, terwijl de medeslaaf hem dringende bad, vers 29.

En niet, omdat hij de medeslaaf niet wou kwijtschelden terwijl die geen berouw toonde en alles ontkende.
Hij, medeslaaf wou er zelfs alles voor doen om het goed te maken, vers 29b.

Vandaar werd ie in handen van folteraars gegeven, omdat hij iemand die hem dringend bad zeggende: 'Heb geduld met mij en ik zal u betalen', niet wou kwijtschelden.
En niet omdat het iemand was die ontkende sowieso schuld te hebben. En ook geen berouw had.
De medeslaaf had juist beidde...

Ja, dit wou ik even kwijt, voor mijn gemoedsRust. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:49
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid

THOMAS968 schreef:
Is wederzijdse afhankelijkheid in een relatie nou wel zo erg? Zolang er geen sprake van een machts- of dwangrelatie is, hindert dat niks toch. Veel vrouwen willen zich veilig en beschermd voelen door een man. Dan ben je nog niet afhankelijk, het beantwoordt dan aan je wensen. Een man is net zo afhankelijk van de eigenschappen die hij in of bij een vrouw zoekt. En als je beide vindt wat je wilt dan is het goed. Mijn relatie hoeft echt niet in de smaak te vallen bij doorgeslagen femina-getuigen of eventuele andere religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

De negatieve associatie die afhankelijkheid heeft komt denk ik voor uit het al dan niet verborgen machtsmisbruik in een voorbije relatie. Dat machtsmisbruik is overigens niet het exclusieve terrein van mannen.

Thomas, een relatie is misschien wel zelfgekozen afhankelijkheid.

Quote:
Mijn relatie hoeft echt niet in de smaak te vallen bij doorgeslagen femina-getuigen of eventuele andere religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

Mijne ook niet, en mooi verwoord; religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

Dank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:35
BerichtOnderwerp: Boos op God

JOL252 schreef:
Soms hebben verdringing en "vergeven" dezelfde procesmatigheid als dissociatie. Men heeft nu eenmaal geleerd te ontkennen en te verdringen, zichzelf weg te cijferen en de ander voor te laten gaan. Daarom is het goed om te kijken wát je vergeeft en waarom. Niet omdat het moet.

Idd. Anders krijg je dat je je eigen waarheid niet onder ogen kan zien, want voordat je al een beginnetje kan maken met verwerken, wordt je al gebombardeerd, met meteen en van harte moeten vergeven.

Door mensen die ook nooit hun eigen waarheid onder ogen hebben kunnen en durven zien...omdat ze ook meteen alles hebben 'moeten' vergeven en dan ook nog van harte...

Ik deed weleens dingen en ik had berouw, en was zo blij toen diegene me vergaf! Dat was voor mij een groot geschenk.

Ik ben dankbaar dat ik uit de grote verdringing ben. En idd kan kijken, wat ik zou willen vergeven en idd waarom.
En waarom niet..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:18
BerichtOnderwerp: Boos op God

PATRIES300 schreef:
En vergeven lukt je ook niet vanuit eigen kracht. Mijn ervaring is dat je God daar echt bij nodig hebt. Samen met Hem is alles mogelijk! Knipoog smiley

Ik wil zelf niet iedereen vergeven, en al helemaal niet als men geen oprecht berouw toont.
Dus ook niet 'samen met God', want God vergeeft mij ook niet als ik geen berouw heb, dus waarom zou ik dan wel mensen die geen berouw hebben moeten vergeven?

En dat doet mij heel erg goed, dat werkt genezend; de Waarheid onder ogen te zien, ipv van te verdoezelen door mensen die menen dat ik iedereen, berouw of geen berouw, van harte dien te vergeven.

Want dan ga ik krijgen dat, omdat ik mezelf wijsmaak dat ik degene wil vergeven(terwijl dat niet zo is), ik ook mijn gezonde rechtvaardige woede niet naar diegene kan uiten voor wie het bedoeld is. In gedachten, want ik zie degene(n) nooit meer.

En die frustratie moet er wel uit en komt er dan op andere manieren uit.

In de bijbel is ook altijd sprake van berouw als het over vergeving gaat, en nergens van dat je iedereen meteen van harte moet vergeven(wat Roady zei in topics vergeving), ook al heeft ie geen berouw, dat staat helemaal nergens, alle teksten mbt vergeving daar komt altijd berouw bij kijken.

Gezonde woede over onrechtvaardigheid werkt genezend, 'moeten' vergeven ook al toont de ander geen berouw werkt ziekmakend.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 ... 235 Volgende
Pagina 82 van 235