Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:17
Onderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Gedeeltelijk mee eens Lean, maar ik zie het ook als een muur die je opbouwt als je jaren zonder Hem leeft....als de teleurstellingen zo groot zijn in je leven dat je het dan liever maar alleen doet..dus wat dat betreft zijn het karaktertrekken die mss wel door hem gegeven zijn maar toch een beetje een verkeerde ontwikkeling meegemaakt hebben... Pffffff , zelfonderzoek...in de spiegel kijken...je eigen tekortkomingen opsommen..het is zwaar maar het leidt me wel verder op de weg terug!! |
Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor. (lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:59
Onderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...
|
Ook die nuchterheid,koppigheid en dat zelfvertrouwen (karaktertrekjes)krijg je van de Heer en die trekjes geven je de kracht om de juiste beslissingen te nemen.Beproevingen blijf je je hele leven krijgen,hoe goed je ook je best doet je bordje leeg te maken het leven schept hem steeds weer vol...... Maar je doet het niet alleen he,als ik ga daten prent ik maar 3 woordjes in mijn hoofd :verraad Mij niet......... en tot nu toe heb ik daardoor de juiste beslissingen genomen(hoop ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:05
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | zie je me al strompelen Lean? niets voor mij die palen! sta liever met beide voetjes stevig op de grond
maar ik geeft wel toe dat ze super zijn...!!! |
Daarom zoek ik ook een lange man die me stevig beethoudt
Ik ben gek op kleurrijk,ik ben een Didi fan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 00:52
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | wanneer iemand echt op die palen gaat proberen te lopen is het verstandig om de gipskamer alvast te waarschuwen denk ik.
Pfff, ik moet er niet aan denken, maar de kleurtjes zijn geweldig |
Op hogere hakken dan van 10 cm kan ik ook niet lopen hoor maar ik vind deze wel geweldig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 18:24
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | dank je Renske |
Yes,Marieke bekend kleur!
Ik heb een leuke idee voor de picknick,kies maar eentje uit......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 18:02
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
RIK120 schreef: | Zomaar een datum opgegeven; eigenlijk ben ik al 85, maar dat zie je niet aan me.
|
85??Dacht het niet he,kom op Rik,eerlijkheid boven alles alsjeblieft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 16:49
Onderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Vandaag, beste collegachristenen heb ik belijdenis gedaan op mijn oude dag.
Waar ik benieuwd naar ben is: hebben jullie belijdenis gedaan? Zo ja, zou je dat nu anders doen of beleven? Zo niet, zou je dat alsnog willen doen en waarom, wat zou je motivatie zijn? |
Gefeliciteerd Mieke!!! Prachtig dat je dat zo bewust hebt kunnen doen!
Ik heb op mijn 19de belijdenis gedaan,na 7 jaar cathechisatie via de kerk en Youth for Christ,ook heel bewust dus en ik zou het nu niet anders doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 14:08
|
|
|
RIK120 schreef: | Ik ben niet jarig HA HA
|
Waarom sta je dan bij de jarigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 12:22
|
|
|
Rik.........
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!
Nog vele vele jaren in gezondheid gewenst..........
Volgend jaar wordt het een heftige verjaardag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 20:24
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat eerste is geheel waar...en die wind, ach die waait ook wel weer weg...maar die hitte blijft zo lekker hangen, dus krijgen jullie dubbel! En als je niet oppast...komt daar ook nog es gedonder van |
Tis hier snikheet pffffffff(heb meelij )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 18:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Een mens moet toch iets eten...maar wat |
Mijn 10-jarige logé had mij instructies gegeven voor het eten zij:dit en dat,zo moet het ik: zo goed meissie? zij:je hebt niet geluisterd he?Nu is het niet net zoals mijn vader het maakt...... ik: *telt tot 10*.........
ik:je moeder belde net of je om 6 uur richting huis wilt fietsen zij:ik ga niet! ik:eg wel zij:................(ik neem aan dat nors zwijgen hetzelfde is als:bedankt voor de gezelligheid,tot ziens! )
De rust is weergekeerd........en ik ben nog dankbaarder voor mijn klierige pubers dan voorheen
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 6 juni 2010, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:34
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ja nou! Zal niet vergeten Hem te danken voor die bakken van vanmiddag
Overigens is het hier nu weer droog...maar ziet er niet naar uit dat het zo blijft. Dus Friezen opgepast, we hebben heel wat om door te sturen |
Logischerwijs valt hier niet weer wat bij jullie al gevallen is........dus.........
Lekker puh!
tis hier enorm broeierig......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:18
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Welk zonnetje... ? |
Sorry meid,vandaag is het zonnetje van de Friezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:13
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | De regen zou het eerste in Zeeland zijn hoorde ik gisteravond en daarna in het westen en zo opklimmend naar omhoog NL zeg maar... |
Ik heb het op buienradar bekeken,de eerste buien zijn hier rond 8 uur,dus ga ik nog even lekker genieten van het zonnetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:08
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | hm..... ik wilde gaan racefietsen...
HET REGENT hier.......grrrrrrrrr |
Huh?Het is hier gewoonweg heet,de kinderen liggen in het zwembad.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:04
Onderwerp: Ons doel in ons leven
|
|
|
Een heel mooi stuk Jonathan! Ik wilde reageren maar meer dan een bevestiging valt er eigenlijk niet te zeggen he?
Dank je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 13:10
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het was een hele bijzondere ervaring. Voelde me net een . Het hoogste niveau waren we zweefden was 350 meter hoog. En stil....daarboven. |
Lijkt me geweldig om te doen!Maar ja,ik heb al hoogtevrees als ik op een krant sta
Hier komt je bonus............. (tis niet veel maar ach,een kinderhand is gauw gevuld toch? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 22:24
|
|
|
GRACE015 schreef: | Hallo allemaal,
Ik ben vanmiddag op bezoek geweest bij Imre, hij laat jullie allemaal heel hartelijk groeten! Hij maakt het goed, en mist CM wel een beetje. Maar gezien zijn komende drukke werkzaamheden komt hij nu nog niet terug, maar in augustus of zo, is hij van plan om weer een poosje te komen. Ik heb hem even de reacties na zijn vertrek laten lezen, want hij heeft niet stiekem nog meegelezen, dat heb ik hem gevraagd. Hij was een beetje verlegen toen hij las dat hij wel wordt gemist. Maar, nogmaals zijn hartelijke groeten!
Grace |
Ahhhhhhh ik mis hem echt hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 18:12
|
|
|
MARY052 schreef: | Wij hebben vandaag het huis van mijn moeder leeggemaakt. Ze is vorige week naar een bejaardentehuis gegaan. Toch best wel heftig allemaal. hoewel het in zeer goede harmonie verlopen is. Gelukkig!!
Mary |
Dat is vreselijk moeilijk Mary.......
Ik heb vanmorgen 4 uur op het voetbalveld gestaan,vanmiddag voetbal op tv gekeken......1x raden waar ik vanavond naar toe ga........
Jaaaaaaa een voetbalwedstrijd! I love saturdays
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 01:21
|
|
|
MARIO216 schreef: | Loopt niet storm meer op dit topic. Hoe zou dat nou komen. |
wow die foto is mooi Mario!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:42
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik ben een echte groninger, al spreek ik geen dialect , maar sommige woorden zijn zo vervormd dat een ander niet weet wat het is. Zo het woord "spaigelploatje".
Heb jij ook een bepaald woord wat alleen in jouw dialect voorkomt?
Wie weet wat ik met dat woord bedoel? |
Ik weet het maar ik zeg even niks Ik woon in Friesland en Fries is een taal,geen spraakgebrek zoals dat Gronings (ik kan die Groningers wel hebben ) Wy sisse alles fremd......
Gr.Leanne(al 23 jaar Friezinnetje,in Drenthe geboren maar uit een Veluwse familie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:53
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
WILLIE511 schreef: | durf het bijna niet te vragen schat
maar zullen we dit weekend een tulband bakken???????????????????????
|
Verandering van spijs doet eten.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:53
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat voetbal niet altijd leuk is ben ik vanavond achter gekomen Mn zoon moest een vriendschappelijke wedstrijd spelen tegen een club uit een naburig dorpje. Komt ie in botsing met een tegenspeler , valt, op een kurkdroog veld natuurlijk en breekt daardoor z'n arm op 2 plekken. Van 20.30 tot 23.00uur in ziekenhuis gezeten waar ze 2 pinnen in zn arm zetten . Dus ja die zit de eerste 5- 6 weken met zn arm in het gips. |
Ahhhhhh wat sneu voor het ventje en pijnlijk ook nog!Ze laten de jeugd altijd op die waardeloze baggervelden spelen Nu mist hij ook nog de leuke toernooien Beterschap! Gr.Leanne(die morgen op een toernooi van 8 tot 1 in het gezelschap is van 8 C en D-spelers )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:01
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 12 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate; 13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate. SV |
Het is jammer dat deze tekst steeds aangehaald wordt zonder deze verzen: [29] Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dat er maar weinig tijd rest. (.........)[31] ieder die in deze wereld leeft alsof ze voor hem niet meer van belang is. Want de wereld die wij kennen gaat ten onder.
Met deze gedachte geeft Paulus(of onze Lieve Heer?)deze raadgevingen.....we weten nu dat het iets langer duurt dan Paulus hoopte in de willibrord en nbv staat het trouwens weer anders dan de door jullie aangehaalde teksten,ik krijg soms een punthoofd van al die verschillende vertalingen
En Pieter......mooi gezegd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 16:31
Onderwerp: een helpende hand(CM klusdag)
|
|
|
GRACE585 schreef: | Hallo beste cm ers in de chat hadden we het er even over dat ik hulp nodig had bij het betegelen van mijn tuin,daar ik dit alleen zelf niet kan. 2 boden al spontaan hun hulp aan en het idee werd geboren om er een CM klusdag van te maken
DUS VRIJDAG 25 JUNI KLUSDAG BIJ MIJ(Grace585) ik hoop op veel helpende handen,b.v.d.
tot dusver hebben zich aangemeld;
Grace585 Benny340 Griffin748
wie sluit zich aan,ook de damens zijn welkom(bv .voor de catering) |
Jammer dat je zo ver weg woont ,ik ben niet bang voor vieze handen en.......ik lust wel een rijsttafeltje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 09:50
|
|
|
GRACE015 schreef: | He, hallo, nou ja, het gaat gelukkig weer goed met mij! Heb 2 weken flink longontsteking gehad, maar dat is weer helemaal over, gelukkig wel, ik voelde me erg beroerd. Vandaag vierde ik mijn verjaardag, het is best nog een leuke dag geworden! t Was de eerste verjaardag zonder mijn man, en daar had ik vanmorgen toch een beetje moeite mee. Maar ik heb heel goed nieuws, ik kan het nu wel vertellen, ik heb een hele leuke man gevonden, alleen niet via CM. Het klikt heel erg goed, en ik hoop dan ook dat het een blijvende relatie kan gaan worden. De tekenen zijn goed, in ieder geval. Dat is dan ook weer op zo'n dag als vandaag, vreugde en verdriet gaan hand in hand he. Staat er niet ergens: Licht en donker, beide schenk Ik u? Liefs, Grace. |
Dus daar kwam die benauwdheid vandaan?Fijn dat je je weer beter voelt! En nog van harte met je verjaardag!Speciaal he,weer een jaartje erbij mogen tellen........
En een man........dat is het mooiste nieuws dat je kunt vertellen Grace Alles op Zijn tijd he,het enige dat we zelf moeten opbrengen is......geduld Veel geluk samen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 09:46
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik blijf het een beetje vreemd argument vinden. Ik kan me er eerlijk gezegd ook niet veel bij voorstellen. Als je van elkaar houdt, gaat de seks toch vanzelf? Daar hoef je toch niet voor te oefenen voor die tijd? En als het lichamelijk niet meteen lukt, kan je toch ook een bepaalde intimiteit ervaren? God heeft seksualiteit voor de mens gegeven om intimieit met elkaar te ervaren. En dat hoor je aan je partner te geven binnen een huwelijk. |
Vanzelf?Ging het maar vanzelf Chat,dan waren er minder jongeren met problemen door seks en met minder angst voor seks.De druk van buitenaf wordt steeds groter,het praten over seks steeds opener en ik denk dat het averechts werkt,seks is iets tussen partners,dat maakt juist je relatie zo speciaal,het samen delen van iets heel intiems.Een kwestie van vertrouwen kunnen hebben in je partner en je daardoor volledig kunnen geven.
Oefenen vind ik een erg raar woord voor de diepste intimiteit die je met iemand kunt hebben,als iemand het zo ziet is er iets volkomen mis lijkt me.
Ja God heeft het gegeven maar het is geen must voor een relatie,als het kan,prachtig!Maar als het niet kan mag je dankbaar zijn als je relatie sterk genoeg is om het te overleven.
En dan het woordje geven.......hoort het?Dit vind ik nou juist een punt dat vanzelf moet gaan,gaat het niet dan zijn er problemen waar hopelijk aan gewerkt kan worden.
(tjonge,wat weten we weer goed hoe het hoort he? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 17:47
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | Kreeg een enorme oranje toeter bij de TPG, alleen omdat ik een kaart kocht
kheb hem aan het eerste kleine meisje ....in dit geval ....gegeven die ik tegen kwam.
Was die vader even blij ......moet gaan voordoen hoe hij toeteren moest, hahaha |
LOL! Mijn zoon kon een plastic voetbalslinger krijgen bij de kassa,zegt ie:wat moet ik met die troep Dus ik:das niet erg beleefd he,zegt hij : dat zeg jij toch ook altijd tegen mij?oeps......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 15:54
|
|
|
RENSKE067 schreef: | oke ik beken de voornaamste reden om terug te komen is om jou in de gaten te kunnen houden |
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen hoor
Ik heb trouwens nog een tegenprestatie van je tegoed en ik verwacht er dit keer heel veel van
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 2 juni 2010, 16:06
|
|
Naar boven |
|
|