Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 17:21
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Woensdag, 25 mei, Jes. 40: 25-31; Onvergelijkelijk.
Misschien doen wij dat veel te veel: God vergelijken. Wij vergelijken Hem met een vader, met een koning, met een leeuw, met de zon, met een vuur, met het licht. Maar al die vergelijkingen schieten te kort. God is altijd meer, God is altijd groter. Met wie zouden jullie Mij nu vergelijken? Vraagt God. Ben ik te vergelijken met de goden van Babel? Met de machthebbers van de volken, de regeerders, de koningen? Kijk eens omhoog, tel de sterren, elke avond zijn zij er weer. Dát is Mijn leger, de sterren zijn mijn soldaten, ontelbaar in getal. Niet één blijft er achter als Ik ze te voorschijn roep! En daarom, Israël, daarom moet je ook niet zeggen dat Ik niets van Mij laat horen. Ik blijf niet verborgen voor Mijn volk. Ik weet van jullie moedeloosheid. Ik weet dat jullie bijna neervallen van ellende. Dat ontgaat Mij niet. Maar houdt er wel rekening mee dat Ik anders ben dan de goden. Met niemand ben Ik te vergelijken! En juist daarom zal Ik jullie nieuwe kracht geven. Ik maak jullie tot een sterk volk. Wie Mij verwachten zullen zijn als arenden, met vleugels, wijdgestrekt! God vergelijken. Zeker, in de bijbel gebeurt dat ook. En hoe zouden we anders over God kunnen praten als we dat niet deden? Maar onze vergelijkingen blijven gelijkenissen, beelden, voorstellingen. God zelf is anders, groter, oneindig veel groter. Hij is eigenlijk onvergelijkelijk…
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 19:13
|
|
|
Dindsdag 24 mei, Jes. 40: 1-11; In zijn arm de lammeren.
Eigenlijk is dit Bijbelgedeelte een lied. De profeet kan het niet meer in zakelijke woorden zeggen. Hij gaat ervan zingen! Het wordt een gedicht, vol beelden die het komende heil laten zien. Nu is het, wat God betreft, genoeg! Israël is voldoende geplaagd. God blijft niet voor altijd boos op Zijn volk. Hoor! Daar roept iemand! Een heraut! Maak de wegen in orde. Haal de kuilen er uit, haal de hobbels weg! Daar komt de Koning aan, de Koning van Israël, met Zijn volk, bevrijd uit Babel! Daar komen ze, op weg naar het beloofde land! Ach, zegt een ander, roepen? Het leven is toch net als gras, als een bloem op het veld. Vandaag is het er. Morgen niet meer. Wacht, zegt niet te hard! Zeker, het is waar! Maar, al verdort het gras, al valt de bloem af, het Woord van onze God houdt eeuwig stand! Op mensen kun je niet rekenen. Op God wel! Hij brengt Zijn volk terug! Vooruit, Sion, klim op een hoge berg, zodat iedereen je kan horen! En jij, Jeruzalem, doe je mond open, zeg het maar tegen iedereen die het horen wil, tegen de dorpen in Juda: Hier is uw God! Daar komt Hij; Hij zal orde op zaken stellen, Hij zal recht doen! Hij zal als een herder zijn. In Zijn arm verzamelt Hij de lammeren, de kleintjes, de zwakken. Hij draagt ze in de grote plooi van Zijn mantel, in Zijn schoot. En de allerkleinsten, die nog drinken bij hun moeder, die zal Hij heel voorzichtig verder leiden. Houd moed, Israël – Uw herder komt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Mee eens. Omdat er geen namen genoemd worden en dit ter illustratie gebruikt wordt, zonder daar iemand mee zwart te maken, mag de post blijven staan.
Dus graag op de vraag/stelling van Willemijn reageren of anders, euhm, verder off-topic? |
Bestaat dat off-topic in het off-topic topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:27
|
|
|
Maandag 23 mei, Ezech. 37: 7-14; De dorre beenderen.
Soms, bij voorbeeld bij de restauratie van een oude kerk, kun je ze zien: beenderen. Vroeger werden de mensen in de kerken begraven. Niets is er meer van hen over – dan alleen: dorre beenderen. Zulke beenderen ziet Ezechiël in zijn visioen. Er zit totaal geen leven meer in… Zo is het gesteld met Israël. Gods volk is gestorven en begraven. Er is niets meer van over. Nu ja, nog wat dorre doodsbeenderen. Alle hoop is de bodem in geslagen, begraven in Babel, in ballingschap. Babel is een graf. Het volk komt er nooit meer uit… Zo denkt Israël. Maar God denkt anders! En vandaar deze vreemde profetie, dit merkwaardige visioen. God zal de graven openmaken! De beenderen zullen weer bij elkaar komen. En er zal weer vlees op komen, spieren, een huid. De Geest brengt Zijn volk terug naar het beloofde land! De dood heeft bij Hem niet het laatste woord. Als Hij Zijn kerk restaureert, worden de beenderen óók vernieuwd. Grondig doet God Zijn werk! Hij blijft niet aan de oppervlakte, de grafstenen gaan aan de kant, het onderste been komt weer boven! Steeds weer in de geschiedenis van Israël zijn die momenten er geweest. Alle hoop verloren was, kwam er toch weer toekomst voor Israël. Denk maar eens aan wat er gebeurde na de Tweede Wereldoorlog. Ze zijn gekomen, uit alle landen van de wereld, de Joden. Ze zijn teruggegaan naar het land dat hen was beloofd. En eens komt de tijd waarin de Geest Israël vervullen zal en dit volk zijn zal naar Gods bedoeling: een licht op aarde, een zegen voor de volken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 20:13
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Door die Libelle zou je bijna denken dat het Chatuliem was Maar die was er toch niet???? Dus blijft de hamvraag........welke cm man staat in zijn hemd op de foto tijdens het Libelle lezen |
Ik heb in ieder geval meer borsthaar en ben breder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 17:33
Onderwerp: 150 man/vrouw gezocht voor dennis (en zijn presentatie)
|
|
|
FRANKT627 schreef: | is dat gebak dan nog te eten? Ik ben niet van plan om de presentatie vanop de wc te volgen hoor.
Wat hij wel kan doen is ons uitnodigen op zijn verjaardag zodat we vers gebak kunnen eten... .
Wat is slagroom nu ook alweer... |
Zeker Belg Moet je maar naar een bakker gaan en een appelpunt met slagroom bestellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 12:28
|
|
|
Zondag 22 mei, Ezech. 36: 22-28; Een nieuw hart.
Jaren geleden stonden de kranten er vol van: hartransplantatie! Het was gelukt! Artsen hadden het hart van een zojuist gestorvene overgebracht in het lichaam van een hartpaiënt! En het bleek te kunnen: te leven met het hart van een ander! Een nieuw hart zal ik uw geven. Wat bedoelt God met deze woorden? Ezechiël, wat wil je daar toch mee zeggen? De bedoeling is duidelijk: Israël is ziek. Doodziek. Israël heeft zich veel te druk gemaakt. Israël liep de afgoden achterna – en daar word je doodmoe van… Geld, macht noem maar op. Als je daar achteraan zit, krijg je op den duur last van je hart. Dat houd je niet vol. Zo is het met Israël gegaan. Israëls hart leek wel van steen. Zo hard was dat hart. Bikkelhard. Zo hard als een steen. Israël wilde niet luisteren. Naar de Thora niet. Naar de profeten niet. Naar niemand. Alleen naar de afgoden, die stomme beelden. Maar, hoor: God belooft iets ongeloofelijks! Israël krijgt een nieuw hart! Er is hoop! Harttransplantatie! Wie dat doen kan? De Geest van God ziet kans! Hij doet wat geen mens presteren kan. God zelf geeft Zijn volk een ander hart. Een hart van vlees. Een hart dat klopt, warm, liefdevol, voor God en voor de mensen. Op het Pinksterfeest is Hij gekomen, die wonderlijke dokter. En wie tot Hem komt, ontvangt een hart een nieuw hart!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:00
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Frank, je fleurt me helemaal op! Ik was in januari bij de VvAL en dat was zo leuk dat heb ik me laten overhalen om in oktober naar Nick en Simon te gaan, had ik eigenlijk veel spijt van want zo geweldig vind ik ze niet......Ze zingen ook zo om de zin en als je daar op gaat letten..... Maar dit is wel weer een mooi liedje en nu maar hopen dat ze het in oktober ook gaan zingen! |
Wel iets voor jouw die titel: WIJZER DAN JE WAS
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:56
|
|
|
Zaterdag 21 mei, Ezech. 34: 11-19; De Goede Herder.
Je hoort de boosheid in de stem van Ezechiël: God zal er een eind aan maken! Die herders van het volk Israël, de leiders, de politieke en de kerkelijke leiders, de koningen, de priesters, die hebben het volk misleid! Herders? Valse herders zijn het! Zichzelf weiden, dat kunnen ze. Zichzelf vetmesten en dik eten, dat doen ze. Ze dringen de schaapjes weg, ze zetten hun vuile poten op de lammetjes, de kleintjes, de zwakken. Ze vertrappen ze met hun hoeven. Rammen zijn het, bokken! De woorden van Ezechiël zijn als zweepslagen. Zó is Israël verstrooid geraakt, in ballingschap terechtgekomen. Dat is eigenlijk de schuld van de valse herders. Daarom dolen de schapen rond en niemand is er die naar hen vraagt of ze zoekt. Niemand? Ja, toch! Eén herder is er die naar hen omziet. Een goede herder. De enige Herder is er die naar hen omziet. Een goede herder, De enige Herder die Zijn kudde niet in de steek laat! Die Herder kondigt Ezechiël aan. God zal hem aanstellen. En wie denkt dan niet aan de woorden van Jezus, de Zoon van David: Ik ben de goeder Herder?! Ezechiël draait er niet om heen. Zijn woorden zijn hard. Maar tegelijk: vol van belofte voor een volk in den vreemde, in ballinschap, in Babel. Er komt een Herder, een goede Herder! Die zal jullie weiden in grazige weiden; die zal jullie terugvoeren naar het goede land dat jullie is beloofd! Nog altijd klinken die woorden. Ook in onze tijd, vol valse herders, leiders die misleiders zijn, Hij komt: de Goede Herder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 12:50
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Lijden - dat is de enige oorsprong van kennis. Dostojewski
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 00:00
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | .
ik ben aan het luisteren via de laptop. Je zoon is een stuk vlotter dan de docent vind ik.
Zo ondertussen is het interview afgelopen. Pfff, meer dan 6 uur vliegen naar Dubai en dan nog eens 4 uur naar Dacca om vervolgens nog eens 8 uur in een bus te hoppelen naar de eigenlijk plaats van bestemming. De reis op zich was al een avontuur. Enfin, ze zijn goed teruggekeerd...en zonder een beet van een slangebeest...
De afsluiter van je zoon vond ik ook goed: '...ik wil tevens alle CM-leden het beste wensen en in het bijzonder Frankt627...en dames, vergeet mijn vader Visser278 niet te mailen en uit te nodigen... ' Hij is wel erg attent |
HIj vergeet Mario216
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 23:56
|
|
|
Het is beter een beeld van God te zijn dan een beeld van Hem te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 23:43
|
|
|
Vrijdag 20 mei, Klaagl. 3: 13-27; Groot is uw trouw.
Dat moet je maar kunnen zeggen, als je hele leven in puin ligt. De stad Jeruzalem is ingenomen; de tempel verwoest; de inwoners van Juda gedeporteerd, meegenomen als ballingen naar Babel. Weg huis, weg land, weg verleden, weg toekomst… Hoe kan God dat allemaal toelaten, denk je dan. Is God zó? Het is om te tandenknarsen! Hij liet mij de tanden op kiezel stukbijten. Hij drukte mij neer in het stof. Ik ben vergeten wat geluk is; ik dacht: vergaan is mijn kracht, vervlogen mijn hoop…. De dichter van dit klaaglied ziet nog maar één lichtpunt: Gods barmhartigheid. Daar klampt hij zich aan vast: dat is het enige wat hem nog houvast geeft: ‘Zijn barmhartigheden houden niet op, elke morgen zijn zij nieuw! Groot is Uw trouw!’ Trouw. Wat is dat eigenlijk? Trouw is: dat je meegaat, dat je vasthoudt, dat je volhardt. Trouw is: niet loslaten, niet voor altijd laten schieten, niet uit handen geven. Trouw is: dwars door het oordeel heen genadig zijn. Je kunt van God zeggen wat je wilt, maar niet dat Hij niet trouw is. Zelfs in het ongeloof, zelfs in de ongehoorzaamheid, zelfs in het oordeel laat Hij Zijn volk niet los.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 21 mei 2011, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 22:11
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | 2000 ste reaktie...beloning...pleinwacht lopen in de regen.... |
1600 reakties bedoel je. Voor straf twee weken pleinwacht lopen in de regen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 22:08
|
|
|
Donderdag 19 mei, Ezech. 2: 6 – 3: 3; Zoet als honing.
De priester Ezechiël behoort tot de ballingen die al vóór de verwoesting van Jeruzalem door Nebukadnezar waren meegenomen naar Babel. Daar, in het verre land, wordt hij tot profeet geroepen. Geen prettige boodschap heeft hij voor het volk: Jeruzalem zal worden verwoest! In een visioen ziet Ezechiël een hand met een boekrol. Op die boekrol: klaagliederen, ach en wee. En dan: een stem: Mensenkind, eet wat gij hier voor u ziet! Een vreemde opdracht! Maar de bedoeling is duidelijk: Ezechiël moet Gods boodschap in zich opnemen, het moet een deel worden van hemzelf. Afschuwelijk zal dat smaken, denk je dan. Klaagliederen, gezucht en gejammer. Dat doet toch voor Ezechiël onverteerbaar zijn. Dat moet toch smaken als bitter kruid, als gif. Maar tot Ezechiëls verbazing smaakt de boekrol hem goed: ‘Toen at ik die op en zij was in mijn mond zoet als honing…’ Hoe is mogelijk! Hoe kun je nu met vreugde Gods oordeel verkondigen? Hoe kun je nu ooit al die ellende wegslikken? Dat is toch niet te verteren? Het is onbegrijpelijk, maar waar. Gods Woord is zoet als honing. Zélfs de ballingschap, zélfs het oordeel. Omdat God zelf goed maakt wat bitter is, het verdriet verandert in vreugde, de dood omtovert in het leven, de gevangenis doet uitlopen op de vrijheid. Hoe kun je dat weten kunt? Kijk maar naar Pasen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 21:26
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Toen mn zoon net vertelde dat ie morgen bij Omroep Zeeland is uitgenodigd en live verslag mag doen over z'n reis naar Bangladesh. Helaas kan ik zelf niet luisteren , is nl. onder werktijd. |
Als je de uitzendtijden weet zal je het wellicht ook terug kunnen luisteren via het internet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:07
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Reaktie 5700 op dit topic, beloning een weekend vrij. Na morgen wel te verstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 22:45
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dit topic is niet meer het slechtste moment van de dag maar meer een technisch topic voor al uw reparaties....... |
Dit was dus jouw slechtste moment van de dag.
Ach, we zijn aan het slowchatten.
Mario, die vind dat Judith maar weer een ander woord moet kiezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 22:41
|
|
|
Woensdag 18 mei, Hab. 3: 14-19; Nochtans.
Tegenwoordig kun je in allerlei winkels wandtegels kopen met bijbelteksten. Vroeger waren ze er ook, maar tegenwoordig is de keus nog groter. In alle soorten, maten en prijzen kun je krijgen. Jaren geleden wilde mijn vader zichzelf ook zo’n wandtekst kopen. Maar de tekst die hij zocht was nergens op een tegel verkrijgbaar. Hij heeft toen zelf maar zo’n wandtekst laten maken. En die hangt nog altijd bij ons thuis, in de kamer. Welke tekst erop staat? Ach, je kunt het nauwelijks een tekst noemen. Het is maar één woord. Het is te vinden in het Bijbelgedeelte van vandaag. Dat ene woord: ‘Nochtans’. Habakuk ziet de toekomst somber in. Oordeel, straf, vijanden, Jeruzalem verwoest, de inwoners weggevoerd… om bang van te worden. Maar toch verliest Habakuk de moed niet. Hij schrijft: ‘Al zou de vijgeboom niet bloeien, al zou de wijnoogst mislukken, de akkers geen vrucht opleveren, al zouden de schapen en de runderen worden weggevaagd of weggehaald – nochtans zal ik juichen in de Here, jubelen in de God van mijn heil!’ Nochtans. Tóch, betekent dat. Ondanks alles blijf ik vasthouden aan de God van Israël. Al weet ik het niet meer, al heb ik niets meer, nochtans zal ik zingen. Waarom? Omdat God me er weer bovenuit haalt! Hij zorgt ervoor dat ik eens weer springen zal – als een hert. Nochtans…!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 22:14
|
|
|
Dinsdag 17 mei, Jeremia 31: 31-34; In het hart geschreven.
Schrijven – dat doe je op papier. Of op een bord. Of met krijt op de stoep. Of met een spijker in een steen. Maar schrijven doe je elk geval niet in je hart. Wat bedoelt Jeremia met deze woorden, met deze beloften van God? Israël heeft Gods wet ontvangen. Tien geboden om te leven, tien wegwijzers naar het beloofde land. Méér nog: vijf boeken vol verhalen over de trouw van de Schepper, die niet los laat wat Zijn hand begon. Vijf boeken van uittocht, van bevrijding: de Thora, de Wet. Die geboden, met name die tien woorden van de berg Horeb, heeft God opgeschreven. Ze zijn gegrift in steen. Ze zijn neergelegd in de ark van het verbond, onder het verzoendeksel, in het heilige der heiligen. Daar, binnen het heiligdom, in het binnenste van de tempel, in de ark – daar liggen nu die geboden, geschreven in steen. Maar – er zal een andere tijd komen! Zoals het nu gaat, zo wordt het niets. Israël leest nauwelijks wat er geschreven staat. Israël leest over Gods geboden heen. Nu zal God het anders doen. Hij sluit een nieuw verbond. Hij zal Zijn wet in Israëls binnenste leggen en die in hun hart schrijven! Niet de ark maar Israëls hárt wordt de bewaarplaats van Zijn wet. Zo zal het volk niet langer Gods geboden vergeten. Ze zullen God kennen, van de kleinste tot de grootste, allemaal. Iets daarvan is te zien op het Pinksterfeest. Daar begint God te schrijven! ‘Zijn Geest weerstaat de valse schijn en schrijft in harten het geheim van ’s Vaders grote daden.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 20:54
Onderwerp: Kleding
|
|
|
Kleding maakt de man, Maar wat maakt de man dan, met kleding?
Wat loop je er weer casual bij, maakt dat je weer blij? Doe je dat om er bij te horen, Om zo tot jezelf te bekoren!
Of moet je strak in pak, Van je werk, want dat maakt je zakelijk sterk!
Maar heb je dan eigen wil? en verspil, je dan niet al die moeite. Want ik moet, dat is toch niet goed?
Ik loop liever in mooie felle kleuren want dat zou toch mooi opfleuren? Want je heb toch geen zin om te treuren? Zoals kleuren in grijs en rouw Want dat laat je volledig in de kou!
De zomer komt eraan, En het is nog niet gedaan. ik loop naar de uitverkoop! Ik ben geen koopjes jager, Maar wel een belager! Ik wil goed en een leuke koop, Dus vooral goedkoop! Maar wel met kwaliteit, Want dan heb ik geen spijt! En dan neem ik de tijd, Maar niet te lang, Want dan ben ik bang. Dat alles weg is, En dat is een gemis!
Maar ik blijf nu niet staan, Want ik moet nu gaan! Naar de uitverkoop! @koopavond
(Geloof me, ik vind kleding wel leuk, maar ik besteed er ook niet teveel tijd aan) haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:13
|
|
|
Vergeving is een geschenk dat je aan iemand geeft die het niet verdient (Joyce Meier)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:11
|
|
|
Maandag 16 mei, Jer. 18: 1-8; De pottenbakker.
Je ziet hem staan, Jeremia – half in de zon, half in de schaduw, leunend tegen de deurpost. De pottenbakker is druk aan het werk. Hij draait zijn schijf sneller, al sneller. Dan: het leem, de klei. Hij neemt het al draaiend in zijn grote handen, hij duwt, hij trekt, hij zet er zijn vingers in… En Jeremia kijkt, hij kijkt naar de handen van de pottenbakker. Maar dan, wat gebeurt er? De pot mislukt! Geen nood! De pottenbakker slaat het leem weer in elkaar, het wordt weer een compacte kleimassa, en dan begint de pottenbakker gewoon opnieuw. En van de dezelfde klei maakt hij nu een prachtige vaas, een kunststuk, schitterend! Zie je dat, Jeremia? Zo kan God ook doen met Zijn volk! God kan Zijn volk maken en breken. Israël is in Gods handen zoals het leem in de handen van de pottenbakker! Als Israël niet wil, als het ongehoorzaam is en weigert om een sieraad te zijn in Gods oog, dan heeft God het recht om het stuk te maken, het te breken en opnieuw te beginnen! Ja, dat zal God met Zijn volk doen! Als het berouw heeft, als het anders wil, dan zal Hij het weer in Zijn handen opnemen en er iets nieuws van maken, iets goeds, een sieraad! Jeremia heeft het al gezien. Jeremia heeft het al begrepen. De vraag is alleen of Juda en Jeruzalem het begrijpen zullen. De vraag is ook of wij het verstaan. God heeft het recht om ons te breken. En dit heeft Hij gedaan! Ten diepste op Golgotha, Gods werkplaats op aarde. Daar heeft Hij in Jezus Zijn volk gebroken. Maar daar is het ook Pasen geworden! God begint opnieuw! Dat is geloven: je door Zijn handen laten kneden, elke dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 20:11
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien kom je dan Frank wel tegen in zijn loopgraaf.....of hoe noem je zoiets? |
Zo'n kuil die de Duitsers altijd graven in Zandvoort. Of hij moet nog in de Eerste Wereldoorlog leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|