Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 14:40
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik kan me vinden in je tekst, Pieter. Toch vraag ik me af wat je met die middelste paragraaf bedoelde.
Een abortus en een miskraam hebben 1 ding gemeen: het leven in de baarmoeder komt niet tot een voltooiing.
Een abortus is iets dat je (meestal) vrijwillig laat doen en een miskraam is iets wat je overkomt. Een miskraam, mijn zus had er 4 na 3 of 4 maanden zwangerschap, kan ook enkele weken voor de volledige zwangerschap plaats vinden. Dat moet dan nog verschrikkelijker zijn dan wanneer het na 3 maanden plaats vind. Desondanks blijft het een verdriet om het verlies van iets waar je erg op hoopte. Iets dat ontstaan is uit liefde en groot verlangen. Hoe lang we rouwen, om gelijk wel verlies, kunnen we ons niet laten opleggen door anderen. Ik schreef gisteren nog in een chat naar iemand: 'als ik zie dat je lang een geluk hebt, of steeds geluk hebt, moet ik je dan gaan zeggen, hou nu maar eens op met geluk hebben?'. Dat is even de zaken eens omdraaien. Het is voor de verdrietig mens al zo moeilijk dat ook nog eens anderen mensen moeten zeggen, je mag dit niet of dat niet of je moet sterker worden...
Tijdens mijn studies heb ik ook wat psychologie gehad, en dat vanuit een christelijk standpunt, denk ik, maar ons werd aangeleerd om bepaalde gevoelens gewoon toe te laten. Door verdringing schuif je iets even opzij maar het blijft zichtbaar. Nu was er eerder deze week iets op de Belgische tv waar een psychologe die net hetzelfde beweerde over het hebben van verdriet. (Het ging over een vermiste student die had besloten uit het leven te stappen.) Het verdriet moet toegelaten worden, het moet niet op commando verdwijnen. Dat kan eigenlijk ook niet hoor. |
Maar de kwestie is: moet je ook in verdriet blijven hangen? Of is het iets wat af en toe voorbij komt drijven en wat jammer blijft natuurlijk maar waar je niet dramatisch meer over doet.....het hoort bij je leven en komt af en toe langs.......en in je hart blijft het uiteraard....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 13:24
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...dat weet ik ook!!!! Dat weet ik wel.... Daarom had ik van jouw ook een milder antwoord verwacht... Chat, voor iedereen is het dan een missen... En laten we vooral niet denken in termen...van meer, minder en meest..
Ieder kind...hoe klein ook was...LEVEN... |
ik denk dat het zeker wel een verschil is of je een kind verliest na een miskraam van drie maanden of een kind wat ettelijke jaren geleefd heeft....Ik denk dat je dan zeker wel mag denken in termen van erger........het is ook gewoon erger.....en ik denk dat Chatuliem (vul het nu even in) bedoelt...... Maar misschien moet je dat eerst meemaken omdat verschil te kunnen voelen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 12:45
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik had het verhaal van de moeder van een vriendin in mn hoofd frank, en bedacht me net dat zij inderdaad wel een jaartje of tien ouder is dan Willemijn en Zeeland |
het is je vergeven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 12:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Neen geen rekenfoutje, Willemijn is al een eind over de |
Frank......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 12:24
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik denk dat het voor jou generatie al een wonder is als je het uberhaupt hebt mogen zien. In die tijd was het heel normaal dat er direct na de geboorte een laken overheen ging en het kindje weggebracht werd zonder dat je er ook maar een vingertje van gezien had. Is het dan heel gek dat er nog heel veel mensen met onverwerkt verdriet rondlopen? |
Annette.....zo oud zijn we nog niet hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 12:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Er wordt niet gezegd hoe de mensen 'het' moeten doen maar we hebben wel de neigen om te zeggen hoe ze 'het' niet mogen doen.
Soms komt er eens een datum voorbij schuiven die ons heel diep raakt en dan zeggen we ook wat er gebeurd is zovele jaren geleden. Een pijnlijke herinnering, een te vroeg en dramatisch sterven. Dat weet je toch best wel, Chat. |
Klopt frank wat je zegt, wijze woorden....>Soms komen dingen gewoon weer even bovenwaaien.......hoort ook bij het leven denk ik.....net als dood bij het leven hoort....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 12:15
|
|
|
GRACE585 schreef: | denk niet dat het gaat om tegen herdenkingen te zijn Frank maar meer op de manier waarop. geef ik ff als voorbeeld dat men overal gedenktekens neerzet waar bv een persoon verongelukt is ,ik persoonlijk denk dan treur niet op die plaats maar hou dat dan bv op het kerkhof of crematieplaats die daarvoor gemaakt zijn. ik vind bv die plaatsen overdreven (mijn mening)zeker als men dan bv weet dat het ongeluk gebeurde van iemand die met dronken kop tegen de boom reed,moet die plaats dan zo een heiligen huisje worden?? vraag mij steeds meer af waarom mensen niet meer met dood en elende om kunnen gaan. |
Praat jij nu uit eigen ervaring of vind je het gewoon? Ook een significant verschil....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 12:13
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...dat weet ik ook!!!! Dat weet ik wel.... Daarom had ik van jouw ook een milder antwoord verwacht... Chat, voor iedereen is het dan een missen... En laten we vooral niet denken in termen...van meer, minder en meest..
Ieder kind...hoe klein ook was...LEVEN... |
iedereen beleeft verdrie top zijn eigen manier.....Chatuliem doet dus niet mee aan de lichtjesdag omdat het voor hem niet hoeft....en dat is toch ook prima....We moeten er ook weer niet te dramatisch over doen......je kan toch ook mooie herinneringen hebben/ Of het al een plekje hebben gegeven en er wat weemoedig op terugkijken? Laten we elkaar nu niet veroordelen van hoe we verdrietige dingen verwerken...... ik persoonlijk blijf het een mooie gedachte vinden.....maar eigenlijk vind ik dat de laatste zondag van het kerkelijk jaar ook als we de overledenen herdenken en een kaarsje opsteken....... En mannen beleven dat soort dingen ook wat nuchterder dan vrouwen vergeet dat ook niet.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 12 december 2011, 13:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 12:07
|
|
|
GRACE585 schreef: | ik vind het eerlijk gezegd ook overdreven ,maar een ieder verwerkt het op zijn eigen manier. maar ik denk dat het meer er meer om gaat dat men overal een speciale dag van maakt,die dan door iedereen gevolgd kan/moet of wil worden. ik verwerk de dingen wel op mijn manier daar heb ik geen speciale lichtjesdag of iets dergelijks voor nodig. |
Ik vind het een mooie gedachte dat die lichtjesdag er is......je hebt gelukkig de vrijheid om er aan mee te doen of niet.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 09:45
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
BEREND888 schreef: | Er staat ergens "wordt toornig, maar zondig niet." Ja, de Here Jezus zag ook de Farizeeën toornig aan. Maar Hij zondigde daarin niet!. God toornt ook over de zonde, maar is tegelijk met ontferming bewogen over de zondaar en biedt redding aan. Zijn genade is zo groot, en dat gaat ons verstand te boven. |
Maar vind je dat niet een beetje makkelijk gedacht? Sommige dingen behoor je gewoon niet te doen en daarvan kan je ook niet verwachten dat God je makkelijk vergeeft en je dus weer zondenvrij bent......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 09:22
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het verwarrende in dit geheel vind ik, dat behalve de discussie welke dag je ook neemt, er zulke grote verschillen zijn in invulling van die dag. En wat me nog meer verbaast, is dat men met de Bijbel in de hand probeert te bewijzen, dat hun eigen invulling de juiste is.
Een Jood zal op een sabbath nooit uit zichzelf het licht aan doen of de verwarming aan zetten.. Ik lees hier, dat men koken geen probleem vindt, douchen ook niet, Zoals ik jullie bijdragen interpreteer, vul je hem eigenlijk voor jezelf in. En dat varieert van alles doen op de zondag zonder dat je werkt tot absoluut niks doen en ook nergens naar toe gaan, behalve naar de kerk. En iedereen doet dat met de bijbel in de hand. Sorry, ik zie niet dat de Bijbel verbiedt om met de auto te rijden.... |
Zo zie je maar weer, het is maar weer net met wat voor blik je de Bijbel leest en dingen opvat...... Wij mochten vroeger wel wat aan onze hobby doen op zondag maar als dat dan weer handwerken was mocht dat weer niet van mijn moeder.....Een zondagssteek houdt geen week vertelde mijn moeder dan..... of ook nog één: zondagswerk is niet sterk...Waar gaat het over denk ik nu? Maar ja , een ieder heeft zo eigen pricipes om de zondag in te vullen...daar kan je kritische kanttekeningen bijzetten-misschien ook wel terecht-want je hebt wel gelijk.... Maar of mensen dan van hun principes afwijken die er zo ingebakken zitten vraag ik me af.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 12 december 2011, 09:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 09:15
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | Voor de duidelijkheid: bedoel je dat God op zijn tijd ook op zo´n manier kan genezen dat artsen aangeven dat het medisch onverklaarbaar is? En geloof je dat God in één keer kan genezen (op Zijn tijd), of alleen in een proces? |
Ik heb nog nooit gehoord dat iets medisch onverklaarbaar was Christian, integendeel zelfs......Wel dat mensen in gesprekken met artsen erg selectief luisteren.......... In Lourdes zit ieder dag de spreekkamer van de dokter vol met mensen die denken genezen te zijn.....achteraf blijkt dat dan weer niet zo te zijn......echte wonderen zijn ook daar minimaal....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 12 december 2011, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:41
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
Ja, Dát begrijp ik ook wel weer, kan ik me ook wel weer in invoelen.
|
Is het natuurlijk de hamvraag of het merendeel der forumgangers dit waardeert........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:25
|
|
|
GERRIT084 schreef: |
Volgens mij reageerde ik op iemand anders, en ik meen ook antwoord te hebben gekregen, maar natuurlijk mag u ook reageren hoor. Tja, kijk als iemand gaat zeggen wat wel en wat niet mag in zijn/haar ogen, dat mag, maar het moet dan niet iets van dwang gaan krijgen. En om op dat neuzelen terug te komen, tja, daar valt wat voor te zeggen Hoewel de 1 houd van neuzelen en de ander niet, dan steek je de neus er toch niet in, en lees je gewoon weer verder. Dat is het mooie van het forum, ut barst van de onderwerpen, waar wellicht niet geneuzeld wordt. En nee ik ben niet boos. |
Je bent natuurlijk teleurgesteld.....En wat betref thet geneuzel overslaan heb je het forum niet goed gelezen, je moet soms drie pagina's doorscrollen om bij het echte onderwerp te komen en dat is gewoon hinderlijk........ Je mag hier toch op ieder antwoord reageren? Nu lijk jezelf wel een moderator......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:15
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Wat een onzin verhaal. Dit is algemeen bekend hier in de regio en al lang geleden. In deze kringen blijft er niet meer onder de zwarte mantel als elders. Alleen dan is de zwarte mantel misschjien niet zwart. Geen enkel mens hangt die vuile was buiten, en ik denk niet dat zulke verhalen meer voorkomen in deze kringen als ergens anders.
Overigens, om on topic te blijven... Ik kots van vreemdgangers en wat mij betreft mogen ze allemaal opgeknoopt worden. Er is geen excuses voor vreemdgaan, alleen slappelingen doen dit |
Ik denk dat overal in de wereld dit in kerkgenootschappen gebeurd. Kijk eens naar de evangelisten in Amerika die huilend hun ontrouw belijden op de buis......en dat zijn dan de zaken die aan het licht komen..... Ik vind het te kort door de bocht om alleen het voorbeeld in Nederland te benoemen....... En vreemd gaan...tja het hoort niet dat is duidelijk.....maar d ebeste stuurlui staan aan wal he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 16:50
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat is ook een mening, iedereen heeft het zelfde recht, iets te plaatsen waar zij/hij een mening over heeft. Zo was er iemand in het verleden die over taalfouten viel, en werd er gezegd om op je schrijven te letten. En dat is het mooie van forum, je mag reageren, het hoeft niet, en wat voor de 1 een argument is, hoeft voor de ander het niet te zijn. Maar zoals het er nu af en toe aan toe gaat, is het net of derden gaan bepalen wat wel en niet mag. En heb je op elk onderwerp wel een surrogaat moderator zitten, die soms een ander er op wijzen dat van een onderwerp wordt afgeweken. Het is eigenlijk net het leven, er wordt soms van afgeweken, gelukkig wel, anders wordt het zo saai. |
Kan het niet zo zijn dat jij denkt dat derden dat bepalen? En dat je zo iemand gelijk als moderator ziet....Eigenlijk zegt het wat over jezelf...... Als ik klaag dat er geneuzeld wordt en ik krijg bijval dan is het toch niet dat derden bepalen wat wel of niet mag......Kan ik ook wel gaan denken dat mensen die neuzelen het hier voor het zeggen hebben..... Je kan je natuurlijk wel eens afvragen of mensen het wel leuk vinden wat je steeds voor onzin op het forum zet.......maar dat is weer een andere vraag he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 16:47
|
|
|
Wisten jullie dat het vandaag wereldlichtjesdag is? Overal ter wereld worden vandaag kaarsjes gebrand voor overleden kinderen in deze wereld...... Voor wie er mee te maken heeft is dit wel een bijzonder mooie gedachte.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je wijst wel iemand direct aan, die je pijn gedaan heeft, dat vind ik gewoon niet gepast. Als iedereen zou klagen over de relaties die kapot gegaan zijn, nou dan krijgen we een ellenlange lijst hier. Ik zou zo zeggen, doe ze de boks op, ga ervoor en laat het achter je. Maak er vooral geen persoonlijke vete van, want dan is het einde zoek.... |
Ik had nu werkelijk niet gedacht dat ik het op één van mijn laatste dagen op CM het nog eens met je eens zou zijn Chatuliem..... Ook ik vind het niet kunnen, het is een prive kwestie en dat soort dingen benoem je niet op het forum of in de chatbox.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:37
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sttttt Willemijn hij heeft een DIP en tja wie wil er soms niet in de belangstelling staan he ikke wel hoor als het maar positief is |
Ik probeerde juist een grapje te maken Erika om hem wat op te fleuren.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je hebt mensen die graag in de belangstelling staan, zo waren er wel meerdere op CM. Die stellen vragen maar hebben zelf geen mening. Of het zou verandert moeten zijn. |
Volgens mij is Frank vandaag niet echt in een positieve stemming....... althans zo lijkt het....... Of wil hij vandaag in de belangstelling staan...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 14:07
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nog erger vond ik het dat hij mij aanzag voor Mevr X!!!!!!!!
Gelukkig kwam dat direct aan het licht...Hij begon zijn gesprek met: "" En...Mevr...hoe is het na het plaatsen van de rubber bandjes?"" (Dit is iets wat geplaatst worden bij patiënten met inwendige aambeien) Daardoor reageerde ik uiteraard met:...Wat bedoeld u????
Ik vind dit echt een grove fout!!! Stel je voor dat hij was begonnen met..."""We hebben een vervelende boodschap voor u""(en er volgt een boodschap bedoeld voor Mevr.X!!!)
Een fout maken kan...maar deze gaat erg ver...mijns inziens.... |
Ik vind het echt schandalig....en dat ze dan niet even vijf minuten tijd voor je maken om de fout te herstellen.......maar dat je afgescheept wordt met een andere afspraak........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 14:04
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
PIETER649 schreef: | binnenkort bij 3 BLIKken unox vast weer een ijsMUTS cadeau |
Dan is dat vast geen profetische blik......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 14:02
Onderwerp: Profetische beleving
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er is ooit aan iemand van diverse kanten profetische boodschappen doorgegeven. De mensen zelf denken er nog goed aan te hebben gedaan om die boodschap door te geven. Degene die de boodschappen ontving werd hierdoor gesterkt in zijn geloof en vond het nodig naar mijn gezin deze profetie door te geven.
Dat deze profetie voor geen meter klopte blijkt onder andere al uit het feit dat wij in dat jaar wel een gezond kind kregen en het blijkt tevens uit het feit dat ik nog in het land der levenden ben.
Mensen weten niet wat een ander voor ellende kan krijgen door die goedbedoelde profetieen, denk es na voor je met je bijdehandte harses je waffel opentrekt!!! De persoon aan wie een profetie gedaan word, kan ook tot de conclusie komen dat hij/zij zelf God maar ff een handje moet helpen de profetie uit te laten komen.....
Pieter, de afdeling profetieen is naast de afdeling wc-papier. |
En dat hoor je dan op zo'n profetische avond? Wordt je dan uitgekozen of zo? Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk, is het een soort kerkdienst? Of een genezingsdienst? Of kwam er zo iemand bij jou met die profetie? en hoe weet je dat het een profetie is? pff wat een vragen allemaal....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 07:37
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Zeeland, met alle respect maar een tijd geleden waren er om tien uur 's ochtends altijd een paar vrouwelijke leden die zichzelf gekscherend de mutsenclub noemden. Daar refereerde ik aan met de term mutsenclub. Ze gaven zichzelf die naam, met een knipoog. Denigrerend en blond en meer van die pavlov-reacties zijn niet aan de orde en onterecht. De dames die het verzonnen, hadden er echt geen last van.
Thomas, goedgemutst. |
Dus als ik het goed begrijp is het zo dat als je iemand citeert de term ineens minder erg is? Het is maar net met wat voor blik je kijkt volgens mij.......Het is niet zo relevant wat de dames zelf vinden denk ik.....daar gaat het ook niet over toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 23:46
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja W-tje , ik weet het. Maar ik dacht , misschien, misschien dat ze van gedachten verandert. Maar we houden contact he? En je weet het... de uitnodiging blijft gelden . |
Tuurlijk houden we contact Visser,, weet je toch? En nee, niet alleen om de slibtongetjes......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 23:43
Onderwerp: Profetische beleving
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Anita, a.s. zondag weer een profetische avond in Amsterdam.
Het is elke keer weer een avond gevuld met de heilige geest.
In Jezus naam
Amen |
Maar wat versta je dan concreet onder een profetische avond? Wat doe je dan en wat gebeurd er dan? Of is dit een vreselijk domme vraag? Ook een optie hoor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 21:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
COOTJE711 schreef: | absoluut vervelend. Als het tot een verkeerde amputatie leid wordt het pas echt problematisch... |
Ik geloof dat patienten wat mondiger moeten worden, ik zou er niet nog een keer voor terug komen geloof ik......Men slikt het ook maar... Het thema gastvrijheid staat zo hoog in het vaandel bij ziekenhuizen maar dit is weer een voorbeeld van ongastvrijheid.....drukte mag dan toch geen excuus zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:28
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
LISA610 schreef: | Hai Erika. Als mijn bijdrage op jou overkomt als een persoonlijke aanval, dan spijt me dat. Zo heb ik het namelijk niet bedoeld, want zo zit ik niet in elkaar. Wat ik vooral heb geprobeerd is om helderheid te scheppen over de manier waarop we hier met elkaar kunnen en mogen (misschien zelfs wel moeten... maar dat komt dan gelijk weer zo dwingend over) omgaan.
Wat Shanita betreft is het mij meer dan duidelijk dat zij hele moeilijke momenten in haar leven heeft moeten ervaren. Ze laat regelmatig blijken dat het op bepaalde momenten goed met haar gaat, maar er zijn ook nog steeds dingen die haar niet in haar koude kleren gaan zitten. Als het haar goed doet om dat te delen op het forum, dan is dat haar goed recht. Een ander mag daar van vinden wat hij of zij wil, het geeft die ander niet het recht om haar te vertellen dat ze daarmee moet stoppen. Als het haar helpt om voorvallen uit haar leven op het forum te schrijven, dan denk ik: fijn voor haar. En als er iemand is die dat niet wil lezen, nou dan lees je dat toch lekker niet. Je kunt een dergelijk topic dan toch ook gewoon over slaan? Waarom open je het dan überhaupt? Omdat je toch wilt lezen wat er op geschreven wordt door anderen en door haar? Maar dat interesseert je toch niet? Dat heeft toch geen waarde voor jou? Laat het dan gewoon….
In mijn ogen is het niet juist om iemand te vertellen dat wat diegene schrijft geen waarde heeft omdat JIJ dat niet wilt lezen. Het is gewoon heel simpel: als je iets niet wilt lezen, lees het dan ook niet. En als je van mening bent dat iemand zijn of haar bijdrage geen waarde heeft, realiseer je dan dat dit jouw mening is. Voor diegene is het blijkbaar wel van waarde om die bijdrage te schrijven, omdat het iets is wat hij of zij met anderen wil delen. Wil je weten waarom dat zo is, uit oprechte belangstelling, vraag daar dan gewoon naar. Maar ga niet zeggen dat iemand iets niet mag schrijven, omdat het jou niet interesseert. Daar kun je mensen onnodig mee kwetsen. En nogmaals, dit is niet persoonlijk naar Erika bedoeld. Het mag wat mij betreft ook best worden opgevat in meer algemene zin.
En o ja, dan zijn er vast ook weer mensen die hierop inhaken door te zeggen dat ik nu een beetje loop te vertellen hoe het moet. Dus laat ik op voorhand maar zeggen dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook de wet voor te schrijven, maar dat ik eigenlijk gewoon maar weer eens een beroep wil doen op een zorgvuldige, liefdevolle manier van omgaan met elkaar. Ik houd van de discussies hier op het forum, juist daarom ben ik terug. Laten we echter vooral proberen om die op een respectvolle manier te voeren. Dus nogmaals, als je de neiging hebt om van leer te trekken tegen iemand, om welke reden dan ook: ask yourself WWJD! |
Ik denk dat je in theorie helemaal gelijk hebt, de praktijk is echter wat weerbarstiger denk ik.....
|
|
Naar boven |
|
|