Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 april 2013, 14:02
Onderwerp: Is de kerk stervende
|
|
|
HERMA135 schreef: | Mooi stuk Shanita |
Dank je! Ja, ik heb even zitten zoeken vannacht, maar dan heb je ook wat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 april 2013, 03:49
|
|
|
De ware tempel van God Gary Amirault Toen Jezus’ eerste discipelen naar de nieuwe tempel, het schathuis en de andere nieuwe gebouwen keken die Herodes met het geld van het Joodse volk aan het bouwen was, toen zagen zij met groot verlangen uit naar het moment waarop — zo meenden zij — zijzelf Israël vanuit deze gebouwen zouden gaan regeren. Maar Jezus had totaal andere gebouwen op het oog toen Hij over de tempel sprak die Hij wilde bouwen. Zoals Jezus in Mat 24:2 profeteerde: “Geen enkele steen zou in de tempel van Herodes op een andere steen gelaten worden, die niet zou worden afgebroken”.
De eerste christenen richtten geen gebouwen op — geen schitterende en ook geen eenvoudige. Zij investeerden hun tijd en hun geld in levende stenen , d.w.z. in mensen. Toen Constantijn het christendom tot de godsdienst van het Romeinse rijk uitriep, veranderde dit allemaal. Gedurende de laatste zestienhonderd jaar hebben duizenden christelijke kerkgenootschappen letterlijk triljoenen dollars gestopt in gebouwen en instellingen van allerhande vorm en grootte, waarbij ze van duizenden verschillende gewetenloze methoden gebruik maakten om aan Gods volk geld te kunnen ontfutselen.
Methoden die varieerden van de verkoop van vergunningen om te zondigen (de zogenaamde aflaten) tot de instelling van onbijbelse kerkelijke tienden en elk ander gewetenloos middel dat de mens maar in staat was om te bedenken.
Ten gevolge van deze brutale afwijking van de Schriftuurlijke weg om Gods tempel te bouwen, is een groot deel van de ware tempel woest gebleven (Hand.7:48-50, 1 Kor.6:19, Jak.1:27). Al de armen van de wereld zouden gevoed, gekleed en gehuisvest kunnen worden op basis van de hypotheekrente van de Noordamerikaanse kerken alléén. Bekijk het financieel rapport van uw kerkvoogdij maar eens — dan zult u zien waar haar hart ligt. Hoe kan dit alles ooit veranderen? We moeten beginnen om méér van onze tijd en ons geld te steken in levende stenen, de ware tempel Gods, d.w.z. in mensen .
Er was in het verleden nimmer enige reden en er is nog stééds geen goede reden om kostbare kerkgebouwen op te richten die gedurende het grootste deel van de tijd ongebruikt leegstaan, terwijl miljoenen kinderen op de wereld nauwelijks gekleed zijn, geen onderdak bezitten en met een lege maag rondlopen.
Voor meer informatie over dit zeer belangrijke onderwerp kunt u schrijven naar: Tentmaker Ministries & Publications 118 Walnut, Hermann, MO 65041 United States of America E-mail: tentmaker@ktis.net
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 april 2013, 00:07
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Toen ik dit net las:
Stand Eredivisie:
1 Ajax 28 17 9 2 60 66 28 2 PSV 28 18 3 7 57 85 31 3 Vitesse 28 17 6 5 57 57 32 4 Feyenoord 28 17 5 6 56 53 35 5 FC Twente 28 13 9 6 48 44 26 6 FC Utrecht 28 14 6 8 48 42 32 7 sc Heerenveen 28 10 8 10 38 43 48
Het vertrouwde plaatje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 3 april 2013, 00:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 19:23
|
|
|
Prachtige diensten, geweldige samenkomsten, heerlijke grote, volle zalen, kampeermanifestaties met hoge bezoekerscijfers en bijbehorende juichende recensies. Wie dat ziet en meemaakt, krijgt niet het gevoel dat er iets ergs aan de hand is. Cijfers lijken erop te wijzen dat orthodox-gereformeerde kerken, de pinksterkerken en de evangelische gemeenten tegen de tijdgeest in blijven groeien. Daar zijn nog megakerken te vinden van honderden tot duizenden kerkleden. Wie er in zit wordt meegezogen met het positivisme dat de beweging, organisatie of kerk uitstraalt.
Toch ook hier een maar. Een boek dat is uitgekomen met interviews van gemeenteleden die de evangelische gemeenten via de achterdeur hebben verlaten. Mensen die ‘ooit evangelisch’ zijn, zich post-evangelisch noemen, traumatisch zijn van het evangelisch evangelie of uitgekotst zijn door het amateuristisch hogere management dat deze beweging kenmerkt. Bovendien is in de Geestvervulde beweging van geen statistiek sprake, waardoor cijfers slechts giswerk zijn.
Uit: http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=52729
@Tessybear: Google..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 23:47
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | God ziet een huwelijk een verbond, tussen man en vrouw, tussen die twee mensen, en niet tussen man en man, of vrouw en vrouw |
Ja, het was natuurlijk niet oorspronkelijk de bedoeling van God, 2 mannen, of 2 vrouwen.
Maar ja, door de zondeval gaat er wel meer anders.
Bijvoorbeeld huwelijken, die je nog nauwelijks een huwelijk kan noemen, en ja, dan hoor ik van een homo relatie waar alles er wel liefelijk aan toe gaat....
Igg, ik zelf denk niet, dat omdat iemand een homo relatie heeft hij of zij niet behouden is...God ziet het hart aan.
Een ieder die gelooft is behouden.
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. 20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; 21 maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn.
En ja, er staat ook, een ieder die kwaad bedrijft....ja, ik zelf denk niet dat een homo stelletje een ander kwaad doet...of kwaad bedrijft... Ik ken ze juist als aardige mensen....
Ik moet wel zeggen, ja, de homo's die ik ken die kan ik op een hand tellen, en ja, ik zou het ook wel even heel raar vinden, nog steeds, en even opkijken als ik een homo stelletje zie.
TS schreef: Quote: | Als volgeling van Jezus kun je niet voor het homohuwelijk zijn. Ik geloof dat God in de bijbel er heel duidelijk over is. |
Dan denk ik ja er staan in het nieuwe testament ook dingen over het huwelijk, die je vaak niet ziet, ook bij gelovigen. (En ook vaak wel natuurlijk!) Daar is de bijbel heel duidelijk over, zie stukje over het huwelijk in het NT. En ja, die mensen zijn ook gered, op basis van hun geloof.
Dus, ik zelf geloof, dat een ieder die gelooft behouden is
Alleen ja, vroeger was dat taboe, ja die mensen bestonden wel, maar ja, het fenomeen homo, ja, dat was niet eens bespreekbaar. iig ik vind het heel moeilijk. Ik denk zelf dat God het hart aanziet. en niet de geaardheid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 30 maart 2013, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 17:26
|
|
|
GERRIT084 schreef: | mannen kunnen wel huwen, en vrouwen weer niet, omdat vrouwen weer een essentieel onderdeel missen ten aanzien van mannen. Maar voor beiden gevallen, is er wel één overeenkomst , het zal altijd vruchteloos zijn (en dat is de wet der natuur) en geloof technische, mag het niet. |
Je hebt ook dat mensen samenwonen met een samenlevingscontract, met daarin dezelfde rechten en plichten als in een huwelijk. Je kan ook samenwonen, met een samenlevingscontract op 'huwelijkse voorwaarden', dus met bepaalde afspraken, die worden vastgelegd door de Notaris.
Dus, samenwonen, met een 'samenlevingscontract' is juridisch hetzelfde als een huwelijk. Een huwelijk wordt meestal gedaan voor het feestje, en om te benadrukken dat men bij elkaar hoort en dat te vieren.
Maar ja, wezenlijk is er natuurlijk, tegenwoordig, en ook al 20 jaar geleden geen enkel verschil; als je samenwoont, leef je met elkaar alsof je getrouwd bent. Het enige verschil is, denk ik, als je in gemeenschap van goederen trouwt/samenwoont met een samenlevingscontract, dat je dan bij het uit elkaar gaan recht hebt op eventuele alimentatie, als de ene partner meer inkomsten heeft dan de andere partner.
Dus ja, of de homo medemens nu samenwoont, of is getrouwd, dat maakt voor de wet niets uit, want het is zelfs geloof ik verplicht als je samen gaat wonen een samenlevingscontract aan te gaan. En buiten de wet maakt het niet uit, want men leeft dus als zijnde getrouwd, geldt ook voor hetero stelletjes die samenwonen.
Iig, ik ken wel mensen van een afstand, kennissen, die samenwonen, maar ja, ik ben niet bevriend met iemand die homo is en samenwoont/getrouwd is.
Dus ja, ik kan er zo weinig over zeggen.
Zoals ik er nu over denk, ja, ik hoor wel om me heen dat die mensen gelukkig zijn. Dus ja, ik vind het prima.
Ik zelf vind het niet duidelijk in de bijbel staan dat dat niet mag, en ja, ik denk ook: 'wie ben ik, om daarover te oordelen'?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 20:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik zeg niet dat wonderen niet bestaan noch trek ik jouw persoonlijke ervaring hierin in twijfel en alleen maar fijn dat jij hiervan kan getuigen. Daar doe ik ook niets aan af. Er zijn alleen ook legio verhalen van menselijk lijden, onverhoorde gebeden, niet opgelost lijden en als je dat in verhouding tot de succesverhalen zet denk ik dat we nog lang niet uitgepraat zijn wb de andere kant van de medaille. |
Idd Jol...
Vaak kan je bidden of God je kracht wil geven om met de situatie, of met situaties om te gaan....
Als je dat kan, de dingen onder ogen zien, en je hebt Rust en Vrede in je hart, ja, dát is een Groot Wonder.
Het Evangelie, dat een ieder die gelooft eeuwig leven heeft, dat is pas het Wonder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 12:43
|
|
|
Quote: | ROADY558 schreef: Dan blijft het gebod gewoon van kracht. Dan nog heb je geen excuus om te gaan roven. Ik geloof niet dat God dat dan ineens wel zal zegenen. Wel geloof ik dat God zal zegenen als je JUIST in die omstandigheden trouw blijft aan Zijn Woord en beloften. |
Ik zei niet dat ik ging roven
Ik had het over een aflevering van het kleine huis op de prairie die ik toevallig gisteren zag, waar een kind van een zieke vader(moeder was dood), eten wegpakte voor de vader. De vader had net een zware hartaanval gehad en had geluk gehad en moest goed eten van de dokter. Dat zei de plattelandsdokter tegen de zoon.
Dus dat kind ging elke dag overal vragen voor werk. Dat was er niet, en toen ging hij eten weghalen bij mensen, en naar de vader toe deed hij net of hij het eten had gekregen van mensen voor wie hij(zogenaamd) werkte, als salaris.
Het was ook niet veel wat er werd weggenomen, alleen wat te eten steeds. Waardevolle dingen liet de jongen liggen daarom begreep aanvankelijk niemand er iets van in het hele dorp.
Toen kwamen de mensen erachter en ze gingen overleggen; en ja, toen dachten ze aan de gelijkenis:
Dood geloof
14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit?
Die arts gaf de jongen namelijk opdracht om zijn vader goed te eten te geven, zonder zich af te vragen of ze daar het geld wel voor hadden, want ja, die vader kon niet meer werken was veels te zwak.
En ja, toen de mensen van het dorp erachter kwamen wie en waarom steeds dat voedsel nam uit schuren en huizen, ja, vanaf toen zijn ze het gaan geven.
Aflevering: The creeper of Walnut Grove.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 18:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:18
Onderwerp: Het weer
|
|
|
'Tot eind april koud' Door Jessica Berghout & Demian Polane Reuters 1 van 11
donderdag 28 maart 2013
Het zou wel eens tot eind april kunnen duren voordat we echt lenteweer krijgen, voorspelt het Met Office, de Britse KNMI. Bij Mail Online is te zien hoe de straalstroom boven het noorden van Afrika blijft hangen. De straalstroom, een zeer sterke wind die op 10 kilometer hoogte waait, bepaalt het weer op voornamelijk het noordelijk halfrond. Normaal zorgt deze luchtstroom nu voor milder weer. Maar hij stroomt nu rond het noorden van Afrika. Hij is in tweeën gesplitst en wordt geblokkeerd door een hogedrukgebied. Zolang dat hogedrukgebied niet beweegt, blijft het koud.
Klimaatexperts vermoeden dat het aanhoudende winterweer en de barre (sneeuw)stormen verband houden met het massale smelten van poolijs. Vorig jaar werd een historisch dieptepunt bereikt, nog nooit smolt zo veel ijs in de Noordelijke IJszee. Het ijsvolume heeft volgens recente gegevens bijna een minimumrecord bereikt.
‘De omvang van het ijs is 80 procent kleiner dan 30 jaar geleden. Dat is dramatisch. Het is een symptoom van de opwarming van de aarde’, zegt Jennifer Francis, onderzoekster van het Rutgers Institute of Coastal and Marine Science in de VS in The Guardian.
Volgens Francis, en veel andere klimaatwetenschappers, warmen de oceanen en atmosfeer op door het gesmolten poolijs. Daardoor keert de straalstroom om. ‘Het omkeren van de straalstroom leidt tot extreem weer’, zegt Francis. ‘De koude lucht van de Noordpool reist daardoor veel verder naar het zuiden. ---
Het is hier nú -4 graden, en het is lente...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 07:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 01:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat een droppie....kan snappen dat je daar een beetje verliefd op bent...
Lopke???
Is dat van Sil de strandjutter????
Dan is het toch LoBke??? |
Mooie serie is dat
Met Monique van de Ven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 01:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 01:14
|
|
|
ROLF230 schreef: | Het moment dat ik op de bank in slaap viel. |
Hier kan ik me iets bij indenken; ik herken
Bij mij is het vaak ook, het moment voor het in slaap vallen; Rust
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 01:11
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat vanaf Donderdag over een week alles weer wordt Ooit weer diep nadenk, en voor geen meter, een cm verleng |
Dat is verheugend nieuws
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:42
|
|
|
JOL252 schreef: | Gij zult niet stelen. Nee. Klopt. Punt.
Je zal maar honger hebben en ergens onder aan de samenleving nergens aan de bak komen en nog wat junior lege maagjes onder je hoede hebben... hoe kijk je dan tegen dat gebod aan? |
Ja, en zo iemand zal alleen precies zoveel voedsel 'stelen' als nodig om te overleven, en niet meer. en dan ook, als diegene het terug zou kunnen betalen, zou diegene dat ook meteen doen.
Dat is iets heel anders dan stelen, door anderen flink te benadelen en zelf rijk te worden.
Ja, dat wou ik nog even aan je post toevoegen, Jol
Ik had toevallig vandaag zo'n soort aflevering gezien van het kleine huis, wat daarover ging vandaar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 07:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:55
|
|
|
Ik liep deze week op straat, bij me huis langs, langs auto's die geparkeerd stonden en bij elke auto achter een ruitenwisser een soort flyer van een soort karton gestoken, iig iets harder papier. Met glanzende kleurrijke opdrukken, en in hele grote letters: God of Wonders en miricals. En daaronder zoiets van: wilt u ook rijk worden, financiële voorspoed, wilt u ook genezen, kom dan naar die en die kerk etc.
Ja, ik schrok even, even verontwaardigt. Ik dacht waar is de God van genade, de God van eeuwig leven voor een ieder die gelooft? Waarom zoveel nadruk op financiële voorspoed en genezing, met 'God van wonderen'. En dus geen nadruk op het evangelie: een ieder die in Mij gelooft heeft eeuwig leven oid.
Ja..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 14:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:09
|
|
|
ROADY558 schreef: | Het staat er toch vrij duidelijk wat God bedoelt... Zo kun je de hele bijbel wel uit z'n verband rukken en naar eigen smaak invulling geven... |
Hallo
Ja, daar kan verschil van mening tussen zijn, tussen wat ik denk te lezen en eruit op te maken, en wat jij vindt dat God bedoelt.
Dat blijf je altijd houden; ik denk dat je, mijns inziens beter kennis kan nemen van elkaar visie. En het dan zo laten. Wie weet leer je nog iets van elkaar op langere termijn
Doei!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 maart 2013, 20:36
|
|
|
@Mat: Dan zouden alle wetten van Leviticus moeten gelden...
En De tekst uit Romeinen die je aanhaalt, ja ik heb weleens een uitleg gehoord dat dat op losbandig leven slaat.
Want, Romeinen spreekt erover dat er eerst sprake was van een natuurlijke omgang die vervangen en opgegeven is.
En dat is niet zo bij de homo medemens, die zijn van nature zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 maart 2013, 20:21
Onderwerp: Gods wil.
|
|
|
MAT170 schreef: | 1 timoteus2vers3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.
Ik geloof uit de tekst te halen dat het Gods wil is om mensen te redden door zijn zoon Jezus en dat dit hij dit voor alle mensen wil. Wat niet automatisch betekend dat alle mensen gered worden, omdat ik geloof dat veel mensen het offer van Jezus niet willen en zich niet willen bekeren. |
Hai
God's wil geschiede...
Het evangelie ofwel het christelijk geloof is de Blijde Boodschap.
Misschien gaat uiteindelijk wel iedereen naar de Hemel...
Misschien ook even goed om de tekst, die vóór de tekst die jij plakte staat, tevens het begin van het hoofdstuk er even in te zetten, namelijk:
1 Timoteüs 2
Voorschriften 2 1 Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, 2 voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 20:49
Onderwerp: Wie opgroeit met ....
|
|
|
JANE866 schreef: | Wie opgroeit met kritiek, leert veroordelen. Wie opgroeit met vijandigheid, leert vechten. Wie opgroeit met spot, leert in zijn schulp te kruipen. Wie opgroeit met schande, leert zich schuldig te voelen. Wie opgroeit met verdraagzaamheid, leert geduld. Wie opgroeit met aanmoediging, leert vrijmoedigheid. Wie opgroeit met lof, leert te waarderen. Wie opgroeit met eerlijkheid, leert rechtvaardigheid. Wie opgroeit met geborgenheid, leert vertrouwen. Wie opgroeit met goedkeuring, leert van zichzelf te houden. Wie opgroeit met acceptatie en vriendschap, leert liefde te vinden in de wereld. (Dorothy Law Nolte) |
Hai Jane,
Op het eerste gezicht een mooi gedicht.
Ik denk er anders over.
Niemand is een product van waarmee hij is opgegroeid.
Gelukkig niet
Iemand kan keuzes maken, en iemand kan dingen anders gaan doen(niets zo veranderlijk dan de mens).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 20:25
Onderwerp: welke gebeden van jou zijn verhoord?
|
|
|
QSJE546 schreef: | Welke gebeden van jou zijn verhoord? Het lijkt me leuk om daar n topic over te openen,om elkaar zo te kunnen bemoedigen dat we een levende God hebben die naar ons omkijkt en van ons houdt. groetjes van Qsje en allemaal Gods zegen toegewenst |
Alle gebeden.
Ja, ik bid overal voor en ja, ik heb een paar vrienden die ook gelovig zijn.
En met verhoorde gebeden doel ik voornamelijk op Vrede, Rust en Geluk.
En dat ik alles kan dragen wat er op mijn weg komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 17:23
Onderwerp: Stille week
|
|
|
ANNEMARIE415 schreef: | Deze week is het 'stille week' en ik vraag me af hoe jullie deze week beleven. Ikzelf probeer in mijn stille tijd me te concentreren op het Paasverhaal en stil te staan bij wat Jezus' offer voor mij betekent maar merk dat ik het moeilijk vind om dat echt goed te begrijpen. Het is zo groot allemaal. Misschien kunnen we met elkaar delen wat we in deze week doen om 'stille week' te "vieren". |
Hai Annemarie,
Had er nog nooit van gehoord, van de stille weken.
Ik kan wel antwoorden wanneer ik het geloof beleef, aan het evangelie denk, aan God denk, ja eigenlijk wel elke dag, bij elke gebeurtenis in mijn leven.
Dus niet alleen met Pasen of kerst, dat ik er dan speciaal meer aan denk, dat zijn gewoon vrije dagen ;) voor mij.
Je zou kunnen zeggen dat ik elke dag het geloof vier :) en het evangelie gedenk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 00:03
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
PIETER649 schreef: | ooit was er n tijd dat ik ook het bokkie was en de pispaal der school. reformatorische school overigens, dus allemaal nette kindertjes...
het duurde exact tot het moment dat er 2 van die irritantjes tegelijk naar de eerste hulp konden wegens een in mijn ogen terechte agressieve daad van mij. 1 ervan in het gips en beide een flinke hersenschudding zorgde voor rust in mn resterende tijd op die school (en wat extra vrije dagen voor mij...)
en dan zeggen ze nog dat geweld niets oplost! |
Nah, Pieter,
Je had ze van harte moeten vergeven....
Zo onbijbels dat voor jezelf opkomen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 30 juni 2013, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 23:46
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
JOL252 schreef: | Weekendmarathon in pyama begint:
Lord of the Rings deel 1, 2 en 3.
Jol ... valt al bijna in slaap na bevalling van een deel van aangifte 2012. |
Heb je niet iemand die het voor je doet, een vriend van mij doet het voor mensen, ja, hij heeft er veel verstand van is zo klaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:42
Onderwerp: Welvaartsevangelie.
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen |
Ja, ik herken dat, kwam ik tot geloof , blij, ik was behouden,
Kan en moet je je daarna nog aan heel veel regeltjes houden, iedereen moeten vergeven, in tongen spreken, nooit boos mogen worden, vergelijkenissen waar heel subtiel mee wordt gedreigd...etc.
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:23
|
|
|
MAT170 schreef: | Je bent wel druk bezig met reacties geven Shanita. |
Ja, en?
Jij bent wel druk van het geven van negatieve reacties, Mat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:10
Onderwerp: nieuwe Paus
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik geloof dat het katholieke kerksysteem vals is aldus Mat......
Wat in en intriest als je zo naar andere gelovigen kijkt....en vooral naa rhet katholisisme met zijn rijke tradities......
Het is gewoon een valse opmerking..... |
Mee eens
Katholieke kerken zijn ook heel erg mooi, ja dan heb ik het gevoel dat ik in een echte kerk zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:22
|
|
|
Nog even..
Die rijke jongeling zat naar de bekende weg te vragen, hij noemde alle geboden al op, en geloofde ook, en ging vragen wat hij dan nog meer moest doen.
Ja, daarom zei Jezus dat.
Als ik ergens werk, ik ga naar me baas, ik zeg ik heb dit gedaan en som een rijtje op wat bij mijn werk hoort aan het eind van de dag. En ik vraag wat ik nog meer moet doen, om die baan te behouden, terwijl ik een vast contract heb....ja, dan zou die baas denken wat vreemd, daar zit iets achter. en die zou ws ook iets bedenken, wat eigenlijk niet hoeft...
Want, had die rijke jongeling die toch wel vreemde vraag niet gesteld had Jezus dit namelijk niet uit zichzelf gezegd, van verkoop alles, en verdeel het onder de armen. --- 16 En zie, iemand kwam tot Hem en zeide: Meester, wat voor goed moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven? 17 Hij zeide tot hem: Wat vraagt gij Mij naar het goede? Eén is de Goede. Maar indien gij het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden. 18 Hij zeide tot Hem: Welke? Jezus zeide: Deze: Gij zult niet doodslaan, gij zult niet echtbreken, gij zult niet stelen, gij zult geen vals getuigenis geven, 19 eer uw vader en uw moeder, en gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort? 21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij. 22 Toen de jongeling [dit] woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen.
23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk. --- Linkje hervormde kerk Den Haag, wat meer duidelijkheid verschaft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:54
|
|
|
MAT170 schreef: | citeer " Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook." Als dit je conclusie is heb je denk ik niet begrepen wat ik bedoel.
citeer "Ken je me wel? Nee ik kan je niet in het echt.
citeer "Dus maak ik wel een kans in jouw ogen?" Wat bedoel je hiermee?
Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Ik weet niet wat je verdiend, het kan een probleem zijn maar hoeft niet. Bij de rijke jongeling in matteus19vers16 was zijn rijkdom een probleem om Jezus te volgen.
citeer " maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken." Het kan een wakkerschudden zijn, ik weet niet wat je situatie is maar God weet het wel. Stel jezelf de vraag of je op de smalle weg of op de brede weg loopt? Ik zag een getuigenis van een vrouw en de evangelist kwam ook met die tekst aan, later besefte ze dat ze op de brede weg zat (werk van de heilige geest) ze kwam tot geloof/bekering in Jezus en besefte dat hij voor haar zonden was gestorven en ook weer opgestaan. |
Ingaan in het Koninkrijk der hemelen
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Hai Mat, Ik zie wel duidelijk dat dat op de gemeente slaat in Tegenlicht die het welvaartsevangelie prediken.
Misschien kan je een beetje uitkijken, want ja, het is mijns inziens niet de bedoeling van God die Goed is dat mensen die een beetje lekker verdienen, daar een soort van schuldgevoel over aan moeten houden, of zelfs angst... Dat is namelijk een gave Gods, dat je kan genieten van wat je verdient.
Ik kan helaas even niet meer meediscussiëren want ik ga nu ff weg...
Laterz en Vrede!
S. die het jammer zou vinden als er om een goede documentaire nu misverstanden ontstaan...
Gaat in door de enge poort is mijns inziens gewoon; verdien je geld op een eerlijke manier, en niet door een groep, veelal armen, maar ook rijken, en mensen die ertussen zitten (die nu failliet zijn daardoor) gelovigen op te lichten....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|