ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

LIESBETH326 schreef:
In eerste instantie was het gewoon domheid...
Mijn uitleg dat ze het woord voorzorgsmaatregel bedoelde, wees ze echter lachend van de hand... de Fehlleistung beviel haar wel...

(zowel zij als ik nu hebben weer een woord geleerd... Knipoog smiley )

Margootje is drie.

Oom Thomas?
Ja?
Hoe heet jij?
Nou, dat weet je toch, Oom Thomas natuurlijk.
Nee hoor, jij heet niet oom Thomas.
Mama zegt tegen jou: Thomas.
Tsja.

Oom Thomas?
Ja?
Waarom heet jij wel Oom Thomas en ik niet Tante Margootje?

Thomas, die het ook even niet meer wist.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 juni 2010, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 23:22
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

HENK710 schreef:
Zegt de ene cactus tegen de andere... Smiley met dichtgeplakte mond

prikkelend onderwerp....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

TESSYBEAR731 schreef:
Een hele stoere Cars puzzel voor de kleine van een vriendin die gister jarig was...

Een fles Joustra Beerenburger voor mijn neef die mijn buitenboordmotor heeft gemaakt.

Wat mijn ogen zien, maken mijn handen kapot Knipoog smiley

Thomas, geen knutselsmurf.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

MARIO216 schreef:
Uit de krant (AD) van vandaag:

'Bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel'.

NEW YORK. De bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel als vaak wordt omschreven. Onderzoekers van de Amerikaanse George Washington University denken een biologische verklaring te hebben gevonden voor mensen die 'terugkeren uit de dood' en verslag over hun ervaringen doen als termen als: een licht gevulde, of een wegdrijven uit het eigen lichaam. Ook wordt er door uit de dood teruggekeerde patienten opvallend vaak het verschijnen van religieuze verguren gerapporteerd, zoals Jezus, Mohammed of Krishna.
Uit hersenmetingen bij zeven terminale patienten is in het onderzoek gebleken dat op het moment van sterven er een uitbarsting van activiteit van wel drie minuten plaats vindt.
Dit is elektrische energie, die volgens de leider van het onderzoeksteam, Dr. Lakmir Chawla, vrij zou komen als de hersens zonder zuurstof geraken. "We denken dat de bijna-doodervaring wordt veroorzaakt door deze plotselinge toename van hersenactiviteit,"aldus Dr. Lakmir Chawla. Zijn onderzoek is gebubliceerd in het toonaangevende Journal of Palliative Medicine.

In mijn bijdrage van 6 mei verwees ik naar deze uitkomst, het is alleen merkwaardig dat mensen die een poging tot zelfdoding deden, die ervaring niet hadden. Ik heb dat Amerikaanse onderzoek nog niet gelezen. Staat daar iets in over dit gegeven? Heb je een link?

En Henk, hoe wil of kun je iets ervaren zonder hersenactiviteit? Het is met spirituele zaken niet anders....

Thomas, nieuwsgierig.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 2 juni 2010, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 14:36
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

LIESBETH326 schreef:
Hahaha... 'k Ben bang, dat ik nu geen witlof meer kan eten zonder deze associatie...

Ik liet pas één van m'n cliënten naar buiten. De lucht zag wat grijs, dus ze zwaaide met haar paraplu en zei: 'ik neem voor de zekerheid maar dit als voorbehoedsmiddel mee' Clown smiley

Fehlleistung, Liesbeth? Knipoog smiley

Thomas, die zich probeert te behoeden voor Fehlleistungen....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

LEANNE226 schreef:
Gelukkig hebben we Maris nog,als die het een beetje te boven is vult die de pagina's vast wel Lachende smiley

Ondertussen mag jij zoeken naar MOOIE frieze liedjes.........dat zijn er weinig hoor Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM

Forjit net wasto wiest in my...

Thomas, eerst luisteren wat ze echt zingt he, de tekst is echt geweldig en Nynke zingt met veel passie.

En totaal anders en folkloristisch:

http://www.youtube.com/watch?v=5dR_jk-nNLU&feature=related

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 juni 2010, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 15:53
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

De zin van ziek zijn, Thorwald Dethlefsen.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 12:54

IMRE695 schreef:
Een horloge met GPS? Is dat iets?

Snuf de Hond wil niet. Is te oud. Wij dachten eigenlijk aan Lassie. Lachende smiley

In een GPS zit een klok, Imre. Zonder tijd kan een snelheid natuurlijk niet berekend worden. Heb je een GPS. dan heb je een meeneemklok. Tegenwoordig kun je je GPS ook een mooie wandelroute laten uitzoeken, al dan niet met de hond.

Thomas, gek op zijn GPS voor wandel-, fiets- en watersport en je kunt er nog mee Tomtommen in de auto ook.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 30 mei 2010, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 12:54

IMRE695 schreef:
Een horloge met GPS? Is dat iets?

Snuf de Hond wil niet. Is te oud. Wij dachten eigenlijk aan Lassie. Lachende smiley

In een GPS zit een klok, Imre. Zonder tijd kan een snelheid niet berekend worden.

Thomas, gek op zijn GPS voor wandel-, fiets- en watersport en je kunt er nog mee Tomtommen in de auto ook.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: Het christendom en andere geloven

MARIO216 schreef:
Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.

Het is maar wat je onder islamiseren verstaat. Het aantal islamieten is fors toegenomen en onze grondwet garandeert vrijheid van godsdienst. Je mag dus niet alleen geloven wat je wilt, je mag het ook praktizeren met eigen gebouwen en al. Dat is een consequentie van een rechtsstaat.

Wat wel bedreigend is, is het gegeven dat veel islamitische mensen de rechtstaat niet erkennen en er de overtuiging op na houden dat niet-moslims inferieur zijn aan moslims. De uitingen daarvan kennen de inwoners van Utrecht, Den Haag en Gouda maar al te goed. Dat is ook hetgeen wat mensen als islamisering beschouwen. Of de mentaliteit van deze Marokkaanse jochies de Islam weerspiegelt is een punt van discussie. Voor deze jongens is de Islam vaak geen geloofsovertuiging maar een identiteit - ze behoren tot een machtig geheel, een gegeven waar Osama bijvoorbeeld sterk op inspeelt. Maar democratie is maar in weinig Islamitische landen aan te treffen en dit heeft invloed op de achtergronden van het denken.

Ik denk dat Nederland niet snel Christelijke feestdagen zal inruilen voor islamitische. Daar is de weerstand veel te groot voor. Het CNV stelde dit ooit voor in een laatste oprisping van het streven naar een multicultureel begrip maar heeft dit na veel kritiek maar snel ingeslikt. Het is ook niet nodig, iedere islamiet kan, desnoods met een snipperdag, rustig het Suikerfeest vieren. Het feit dat Nederlanders vasthouden aan de Christelijke feestdagen is maar voor een deel een uiting van Christelijke levensovertuiging. Het merendeel van de Nederlandse bevolking wil wel vrij maar heeft echt geen idee wat Pinksteren is. Nederland is een van de meest seculiere landen in de wereld.

Hoe het verder zal gaan met een groeiende islamitische minderheid die in wezen de Nederlandse samenleving afwijst en er zeer slecht in integreert is een tweede.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 mei 2010, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

SHANITA130 schreef:
Hoi Tessybear!

Ik bedoelde eigenlijk voor een deel leren kennen.
Doordat je dan veel te weten komt.
Een beeld vormen van iemand, zeg maar.

Iemand echt leren kennen, ja, dat kan natuurlijk alleen in real life :)

Fijn Weekend!!!!

Shanita.

Lachende smiley

Chatten is beperkt op het eerste gezicht, maar je vormt je wel een beeld - en het kan ook hevig zijn. Het is ook zo dat je al flink 'gepraat' hebt voordat je elkaar ziet he. En dan het beeld nog kloppend krijgen. Veel hangt wel af van je typevaardigheid en ook een beetje taalbeheersing kan geen kwaad. Bij een ontmoeting heb je dan toch het gevoel dat je elkaar een beetje kent. En dat kan behoorlijk helpen, het eerste half uur is mogelijk wat onwennig.

Thomas, die een op een chatten niet zo gek vindt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:28

Heeft al iemand dat boek van Koekkoek gelezen? Ik ben wel benieuwd naar de argumentatie.

Thomas.

JONATHAN890 schreef:
'Echtscheiding is geen zonde'

gelezen op de website van de EO.

http://www.eo.nl/ronduitthema/5752447/page/_Echtscheiding_is_geen_zonde_/articles/article.esp;jsessionid=17E68982F3FFB540DB5DD4661048E56E.mmbase01?page=2&article=4399983&theme=5752447&portal=5678911&baseBlock=5752432&map=5752447

Publicist ds. H.G. Koekkoek na onderzoek bijbelse gegevens
Echtscheiding wordt nergens in de Bijbel als een zonde gezien. Tot deze wel zeer opmerkelijke conclusie komt ds. H.G. Koekkoek in zijn boek Echtscheiding en hertrouwen- Wat zegt de Bijbel?, dat in een nieuwe (uitgebreide) editie wordt uitgegeven door Stichting Het Licht des Levens te Alphen aan den Rijn. 'De mogelijkheid tot echtscheiding die God gegeven heeft, is een teken van Gods medelijden met de mens in nood'.
Ds. Koekkoek, voorganger van een baptistengemeente in Alphen aan den Rijn en voorzitter van Stichting Het Licht des Levens, is zich ervan bewust dat zijn visie haaks staat op de in evangelische en reformatorische kringen gangbare gedachten over echtscheiding en hertrouwen in de Bijbel. Maar op grond van exegetisch onderzoek, waarbij hij ook veel aandacht besteedt aan de Joodse achtergronden van het Oude en het Nieuwe Testament en aan de visie van de rabbijnen, komt hij tot de slotsom dat de Bijbel wel echtbreuk (overspel) als zonde bestempelt, maar echtscheiding niet. 'God heeft de echtscheiding gegeven, opdat mensen uit onoplosbare situaties toch nog een beetje leven zouden hebben', stelt ds. Koekkoek.

In Echtscheiding en hertrouwen - Wat zegt de Bijbel? behandelt hij uitvoerig bekende teksten over deze thematiek, zoals Maleachi 2:16, Mattheüs 5:31-32 en 19:8, Romeinen 7:2,3 en I Korinthe 7:10,27,28. Deze en andere Schriftgedeelten worden volgens hem vaak verkeerd gelezen en uitgelegd, waardoor mensen een onjuist beeld krijgen van Gods visie op stukgelopen relaties. Hij geeft voorbeelden uit de Bijbel van bekende gelovigen van wie de Bijbel zelf vertelt dat zij gescheiden waren. Ook laat hij zien dat een aantal mensen zelfs in opdracht van God gescheiden was.

De wijze waarop in reformatorische en evangelische kerken over echtscheiding en hertrouwen gedacht wordt, berust volgens ds. Koekkoek niet op de leer van de Bijbel, maar op traditie en theologie. Vaak wordt de Bijbel uitgelegd alsof hij geschreven is vanuit Grieks-heidense levenswijze of vanuit de kerkelijke leer. De Bijbel is echter geschreven vanuit een Joodse achtergrond. Veel kerken worstelen met de vraag of gemeenteleden na een echtscheiding mogen hertrouwen, en zo ja, of zo'n huwelijk ook kerkelijk bevestigd mag worden.

In de kerk wordt vergeving gepredikt aan wie de ernstige zonde van overspel begaan heeft, terwijl men slechts tolerant is voor gescheidenen, die in de Bijbel niet veroordeeld worden, aldus ds. Koekkoek. Hij is er op grond van zijn analyse van de bijbelse gegevens van overtuigd dat hertrouwen na een echtscheiding mag, en dat zo'n huwelijk kerkelijk bevestigd behoort te worden. Dit alles betekent overigens niet, dat ds. Koekkoek de echtscheiding zou toejuichen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:45
BerichtOnderwerp: ff weg...

INEZ910 schreef:
Ik ga eens kijken of ik de zomer door kom zonder CM Lachende smiley.
Over ruim een week is mijn abonnement afgelopen Coole smiley met zonnebril
'k Ben benieuwd naar de afkickverschijnselen, nee niets zeggen, laat het me zelf ervaren!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Als je snel verlengt, kun je voor 25 euro vijf maanden blijven, dan weet je zeker dat je geen heimwee krijgt. Je heldere en nuchtere opmerkingen op het forum bevallen me wel. Deze jongen zit aan de niet al te vegetarische nassi (zelfgemaakt) Het is misschien de hele zomer wel geen zeilweer.

Thomas: vijf maanden CM is goedkoper dan naar de Chinees.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 mei 2010, 19:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 12:12
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIO216 schreef:
Nou Imre, en vooral Thomas, opgelet:

http://www.youtube.com/watch?v=PEoonYJpsU0&feature=related

Wat is jullie liefste wens?
Smurfen maar dat snapt geen mens.

Tsja....

Smulfmurf, die ook wel wil smurfen,
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 09:39

MARIEKE897 schreef:
En ik wens u allen één heeeele goede morgen!! Lachende smiley

Marieke (die zich afvraagt of de zon nu alweer op vakantie is Huilende smiley, smiley in tranen )

Gisteren was het even perfect zeilweer in Friesland. De Langweerder Wielen hebben enorm van me genoten, of zoiets.Knipoog smiley Windkracht 4 of 5. een warm zonnetje, opspattend water, geluid van klotsende golfjes en af en toe wat spatten water over het bootje, wat kan het leven goed zijn.

Thomas, eindelijk!!!!

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 mei 2010, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...

LIESBETH326 schreef:
Ehm... ik wil het graag allebei... Lachende smiley
Ondertussen weet ik drommels goed dat geluk meer is dan gelijk...

Ik herken veel van je in mezelf, Liesbeth. Maar toch: Weten is niet altijd beseffen....

Thomas, die voor het geluk het gelijk vaak laat schieten.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:49

CHATULIEM619 schreef:
We hebben de woorden eerlijkheid en kwetsbaarheid gehad, er is nog een derde woord wat in deze discussie thuishoort, nl fijngevoeligheid. Soms is het verstandiger te zwijgen omdat de ander er nog niet aan toe is. Soms is het goed te wachten op een moment wanneer de ander eraan toe is. Eerlijk zijn in alle gevallen schrikt mensen af en worden ze onnodig verwond.

Juist gezien, Chat. Ik poneerde dat impliciet in mijn slotzin. Je kunt het fijngevoeligheid noemen, ik noem het wijsheid - het maakt niet zoveel uit. Maar zeker in een moeilijker situatie is het goed om niet alles te zeggen wat je weet. Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......

Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.

Thomas, die zich afvraagt: wat wil je als mens, gelijk of geluk?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 mei 2010, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:23

GRACE585 schreef:
mooiweerzeiler dan wil ik wel mee Knipoog smiley

Je bent er snel aan verslaafd hoor, en mijn bootje gaat niet snel om. Wel scheef maar zonder dat zeil je niet. Het is in principe zinloos en mede daardoor heel ontspannen. Overdag op het water actief zijn, lekker rozig en prettig moe, lekker wat eten en na een wijntje later in de avond diep slapen, niet verkeerd allemaal.

Thomas, wil warmte en wind!

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 27 mei 2010, 00:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: Woensdag 26 mei/Dagelijkse bemoediging

TESSYBEAR731 schreef:
Het helpt ook vast een heuuuuleboel dat jij je posts twee keer plaatst Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smileyTess, die het toch ff niet kon laten Engeltje smiley

Ik smurf overvloedig.....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:53

Gefeliciteerd Eva!

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 26 mei 2010, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:52

EVA685 schreef:
Woensdag 26 mei/Dagelijkse bemoediging:

WORTELS EN VRUCHTEN!

Denk aan de les van het zaad, dat een scheut naar beneden zendt, om geworteld en gegrond te raken, terwijl het gelijktijdig een scheur omhoog zendt, om tot plant en bloem te worden, die de wereld verblijdt.
Beide groeiwijzen zijn nodig.
Zonder de sterke wortel zou de plant spoedig verdorren, zoals ook veel activiteit mislukt wegens gebrek aan groei in MIJ.
Hoe hoger de plant groeit, des te dieper moet die geworteld zijn.
Velen vergeten dit en daarom is hun werk niet langer van blijvende waarde voor MIJ.
Pas op voor bladeren en bloemen, die geen sterke wortel hebben.

Eva, is het niet handiger al die dagelijkse bemoedigingen bij elkaar te zetten in plaats van elke keer een nieuw onderwerp te kiezen? Omdat je het per dag aanvult komt het ook elke keer bovenaan.

Thomas, wordt onoverzichtelijk bemoedigd
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 21:26

HENK710 schreef:
Eerlijkheid is toch eerlijkheid? Verraste, verbaasde smiley

Strikt genomen wel natuurlijk. Maar eerlijkheid hoeft niet altijd volledigheid in te houden. In een persoonlijke relatie zeker wel maar wat als die relatie oppervlakkig is? Terecht wijst Henk hier op de kwetsbaarheid die eerlijkheid kan en moet inhouden. We spelen ook een sociale rol en die bepaalt vaak ons handelen. Soms ben ik leerkracht, dan organisator en vervolgens ben je spreker, de ene keer voor een jubilaris, de andere keer op een begrafenis en dan ben je weer oom of luisterend oor. Je gedraagt je ook naar die rol zoals veel mensen hier vader of moeder zijn. Dan ben je niet oneerlijk maar ook niet helemaal jezelf. Bij een profiel zet je een beeld neer wat je van je zelf hebt of waarvan je misschien wel wilt dat die ander een bepaalde indruk krijgt. Maar dat betekent toch niet dat je volledig hoeft te zijn? Wat er staat moet kloppen maar je zult altijd moeten accepteren dat het beeld onvolledig is. Een mens gedraagt zich in een sociale rol anders dan hij is en de meeste mensen laten zich lang niet door iedereen ten diepste kennen. Maar dat is niet oneerlijk en zelfs een stukje zelfbescherming. Ook zal iemand zich bij een eerste kennismaking van de positieve kant laten zien, dat is daarmee niet oneerlijk al is het ook niet volledig. Verder is communicatie niet wat je zegt of schrijft maar vaak wat een ander er in hoort of leest. Je kunt dus snel een beeld scheppen wat je helemaal niet bedoelde. Oneerlijk? Niet iedereen is zo begaafd dat hij gedachten exact kan verwoorden...

Thomas, die meestal wel weet wat hij zegt maar niet altijd zegt wat hij weet - en dat niet oneerlijk vindt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 26 mei 2010, 23:04
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 21:06

MARIJAN072 schreef:
Zomaar even een vraag die in me opkomt n.a.v. dit plaatje. Wie van degenen die alleen wonen, dus zonder kinderen, eten netjes Knipoog smiley aan tafel? Of neem je ook gauw het bord op schoot, terwijl je bijv. het Journaal kijkt of de krant leest?

Hoe Smulsmurf eet, staat op het plaatje he.

Thomas lijkt dit ongemakkelijk maar hij smult wel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 20:54

MARISKA601 schreef:
De winter staat voor de deur Knipoog smiley

Grace,

In Nederland is het meestal herfst en soms heb je een mooie dag.

Thomas, die wil zeilen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:14

CHATULIEM619 schreef:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat veel mensen vanuit hun eigen persoonlijke situatie praten. Terwijl ik denk dat er een verschil is tussen een principe en een persoonlijk verhaal. Het lijkt wel alsof persoonlijke verhalen tot norm verheven worden en ik denk dat dat niet zo verstandig is.
Ik ben van mening dat God scheiden haat. Wel denk ik dat er vergeving en begrip op zijn plaats is, maar ik vind dat er teveel nadruk gelegd wordt op persoonlijke situaties. We horen ook echter maar één kant van deze verhalen en het valt me op dat de scheiding altijd door de ander komt, die zich niet op de site kan verdedigen. In hoeverre heeft uw eigen gedrag meer te maken gehad met de scheiding? Bij sommigen denk ik, geen wonder dat hij/zij gescheiden is, zou ik ook niet bij uithouden....

Ik denk dat persoonlijke verhalen aangeven dat het principe mooi is maar niet altijd haalbaar. Mensen zijn het er wel over eens dat scheiden eigenlijk niet zo moeten - en dan komt: maar....
En dan denk ik toch vaak, als ik de verhalen hoor, dat ik er wel begrip voor heb.

Schuldgevoel ontstaat vaak door dat we het eigen principe botst met de werkelijkheid waarin we vaak buiten onze wil terecht gekomen zijn en waarbij we onmachtig zijn het te veranderen.

Helaas is de rol van veel kerken en hele dogmatische mensen hierbij niet erg positief te noemen, ik zeg het maar vriendelijk.

Hoewel ik niet in termen van een balansmethode denk: Ik vraag me regelmatig af hoeveel zonde voorkomen is doordat mensen gaan scheiden. Het uitzichtloos laten voortbestaan van een relatie zal vaak een bron en oorzaak van veel kwaad zijn.

Ik ben het meest getroffen door de Pake van Robbedoes, die ondanks zijn wettische kerkelijke achtergrond als een echte christen reageerde toen Does hem met zoveel pijn en moeite van de scheiding vertelde.

De Joodse cultuur is een verhalencultuur. Jezus, die Jood was, vertelde ook gelijkenissen met een betekenis. Voor een Jood is het dan 'waar', ook al is het verhaal niet waar gebeurd: het gaat om de betekenis waar we van kunnen leren.
En in die zin denk ik dat alle persoonlijke verhalen wel degelijk een betekenis kunnen hebben, al is de diepgang anders dan in de gelijkenissen.

Thomas, die weet dat mensen ook kunnen falen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 26 mei 2010, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 23:47

JONATHAN890 schreef:
ik ben blij dat we nu 80 reacties verder zijn,
80 opbouwende, open en eerlijke reacties
zonder gedoe.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Zo zie je maar, het kan wel op CM. Mensen durven weer eerlijker en meer open te zijn. En gelukkig geen figuren die zich als commissie voor de geloofsleer opstellen, dat nodigt ook uit tot menselijke en ook anderszins inhoudelijke reacties.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 mei 2010, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

HENK710 schreef:
U had zoveel liefde voor uw kandidaatjes dat u ze van tevoren de examens hebt doorgegeven? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zie de vragen op dezelfde tijd als de kandidaten. Ik heb alleen wel meteen het correctiemodel, dat is een verschil. Maar dat krijgen ze niet, erg he. ,-)

Thomas, die zich op CM als diepfriessmurf prima amuseert.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 mei 2010, 21:51
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:06

HENK710 schreef:
En word je nu 100% handjes-schudden-en-gefeliciteerd-roepensmurf? Of heb je ook wat gevalletjes voor handjes-schudden-en-volgende-keer-beter-roepensmurf? Clown smiley

Ik mag er niks over zeggen he. Maar het examen was goed voorbereid Knipoog smiley

Thomas, meestal spreeksmurf bij examenuitreikingen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:00

Zo zie je maar, al ben ik nog zo intelligent Smiley met dichtgeplakte mond tegen de logica van een vrouw kan ik niet op. Gefrustreerde smiley

Het was een reactie op deze zin, die was ironisch, net als mijn reactie.

Overigens kunnen mensen goede redenen hebben geen foto te plaatsen en ik vind je suggestie niet juist en ook geen volledig beeld geven. Het heeft niet met schoonheid of lelijkheid te maken maar vaak met een maatschappelijke rol.
Niet iedereen kan zich alle openheid permitteren. Om bij mezelf te blijven: ik schrijf erover in mijn profiel. Denk dan eens na hoe ondoordacht of misschien wel flauw je eigen opmerkingen zijn.

Thomas, die net als Henk al kennis heeft gemaakt met eerdere discussies.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 mei 2010, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:48

DREEKE472 schreef:

Ik zie hele leuke plaatjes in jou profiel, maar geen fotootje van jou ertussen. Waarom niet ... zo lelijk kan je toch niet zijn? Engeltje smiley

Met al die intelligentie van je weet je vast het topic wel te vinden waar dit onderwerp volledig is uitgekauwd.
En als dat tegenvalt: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=786

Thomas, die André voor een onjuiste vooronderstelling wil behoeden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 mei 2010, 19:50
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 ... 91 Volgende
Pagina 81 van 91