Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:12
Onderwerp: Ik heb jou lief....mijn lief......
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik weet(gelukkig) dat je weer kunt liefhebben na een verlies maar het gat in je hart en het gemis blijft pijnlijk aanwezig. Sterkte! |
Voor mij is het verlies geen gat in mijn hart, of een pijnlijk aanwezig. Mijn hart is juist gevuld met de liefde van het gemis dat het gat dicht. Om weer lief te kunnen hebben na een verlies, zal dat op zijn minst vergelijkbaar hoort te zijn. Ik vul mij hart niet met andere liefde om het gat te vullen....
Zoals Joannie al schreef:
Vooral nu de eerste nacht de eerste dag van het nieuwe jaar straks kom ik even bij jou mijn lief en steek een kaarsje op jou graf!
Ik mis je...............mijn lief, vooral nu!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 2 januari 2013, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:32
Onderwerp: Ik heb jou lief....mijn lief......
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | bedankt allemaal, heel aardig!
Ja is ook zo er is altijd weer tijd voor nieuwe liefde, alleen ik zie zelf niet als een gat in mijn hart meer juist dankbaarheid dat ik dit in mij hart mag dragen! Mijn hart is daar door juist rijker ervan geworden! Zo zie ik dat!
liefs Joannie |
amen!! Zo ervaar ik het ook.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 2 januari 2013, 17:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:29
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
ROLF230 schreef: | Wat is de eindtijd. Het leven gaat immers altijd door, ook na welke eindtijd dan ook. Volgens mij zegt de Bijbel dat we al 2000 jaar in de eindtijd leven. |
Voor ons als kinderen van de Heer is er geen eindtijd. Het is de kerk welke zich daar druk om maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:19
Onderwerp: Iemand blokkeren
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Helemaal mee eens, een beetje uitleg kan nooit geen kwaad |
Ach, Gerrit verledentijd. Het valt niet te begrijpen laat het zo. Via de achterdeur wordt meer gezegd dan men denkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:08
Onderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
|
|
|
ROLF230 schreef: | Maritme:
Waar vinden we het goede onderwijs. |
Zoals bij de Here Jezus, onderwijs uit de synagoge..... Je kunt je gaan afvragen wat is de "synagoge" voor ons in deze tijd?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 2 januari 2013, 17:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:02
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Oooh, jij bent 't!
Welcom Back!
Ja, Maritime, tis Gerrit, je weet wel |
i know
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja het blijft mooi Het kleine huis op de prairie En het zal vast waar zijn dat veel mannen beslissen zonder met hun vrouw te overleggen. Maar ben bang dat het omgekeerde ook vaak voorkomt dat veel vrouwen de baas zijn in het gezin |
idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:55
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
SHANITA130 schreef: | In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met andere |
Dat is het punt waar je het over wil hebben.
Naar mijn inziens leer je iemand pas kennen onder ogen. Van daaruit blijkt het wel of iemand eerlijk en oprecht is of niet. Statische reactie's zeggen mij persoonlijk niet veel. Pas wanneer ik iemand onder ogen zie weet ik in hoeverre de eerlijkheid en oprechtheid waar is.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 2 januari 2013, 16:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:46
Onderwerp: goede voornemens
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik moet zeggen als topic starster dat er in die 4 jaar tijd alweer, een hele hoop dingen zijn veranderd. wat mijn goede voornemens betreft van dat jaar ... ach dat is allemaal geschiedenis...
( ik was het bestaan van dit topic vergeten, misschien maar goed ook... ) |
Achter af he!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:42
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden |
Wat bedoel je hiermee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:36
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:34
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen |
je zegt het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:51
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig. Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk. Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten. Dat geeft een man weer macht.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig. Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk. Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.
Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man. |
Dat maak jij ervan. Onderzoek eens hetgeen dat God bedoeld uit Zijn woordt wat onderdanig inhoudt. Dat maakt jou tot en heel ander persoon als vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:48
Onderwerp: goede voornemens
|
|
|
PELLE852 schreef: | Je hebt vaak goede voornemens maar in praktijk komt er meestal weinig van terecht. En goede voornemens kan je het hele jaar door hebben. |
De sterkste mens is hij, die gevoelig is als hem wat aangedaan wordt, dan toch zijn hartstocht weet in te binden en zijn vijanden vergeeft. Zulke mensen zijn ware helden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:44
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | niks Beetje ziek rondgehangen |
Dat is ook iets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:42
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik wil er nog minimaal 6 |
Dat wilde ik ook, ben gelukkig dat er minnimaal twee van de zes er zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:38
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | je vergeet nr 1 jij weet niet hoe het met jou is maar ik ben soms het grooste kind |
Haha, leuk een kinderlijk denken. Vraag voor mezelf ook af, wanneer wordt ik eens volwassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wat wordt er volgens jou dan met het uitspuwen bedoeld. Want als ik de reacties zo doorlees, lezen de meesten het wel zo. (of ik begrijp het verkeerd) |
Dat klopt. Dat heb je goed opgemerkt.
Waar het omgaat, zijn de werken dat voorkomt uit de leer en onderwijs vanuit de gehele christelijke kerken.
Rev 3:15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
In vers 16 worden de werken (van Gods kerk) uit Zijn mond gespuwd. Lees ook even de opmerking na punt komma.
De kerk zegt dit:
Rev 3:17 Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt. Rev 3:18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, beproefd komende uit het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt. Rev 3:19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u. Rev 3:20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
Een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven. Het gaat om de onderwijs en de leer dat in de kerk van God gebracht wordt wereldwijdt. Dat wordt uit Zijn mond gespuwd. Staat los van het persoonlijke relatie welke we hebben. Want een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven en dat verliest je dan niet meer. Ondanks de lauwe onderwijs in deze tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:30
|
|
|
Dit is wat ik bedoel met religie!
Een ieder heeft zijn eigen opvattingen en meent iets te gelezen hebben in openbaringen.
Noch heet of koud zijn wil niet zeggen dat iemand verloren is. Dat staat er niet.
Het religieus denken maakt het lauw. Maar wil niet zeggen dat iemand verloren is.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 1 januari 2013, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:00
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.
Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee... |
idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:52
|
|
|
JANS221 schreef: | ik heb geleerd met twee woorden te spreken, dus in dit geval: Nee, Jans. Maar ik vroeg het niet aan jou, maar aan Mat. |
haha leuk, goed gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:49
|
|
|
JOL252 schreef: | De wind waait waarheen hij wil. |
Johannes 3: 8 De wind waait waarheen hij wil; je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat. Zo is het ook met iedereen die uit de Geest geboren is.
Joh_3:6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:39
|
|
|
JOL252 schreef: | Het enige dat ik je tracht uit te leggen is dat je de boel in zijn verband moet zien en gevoel niet kunt uitbannen als "verkeerd" "onheilig of ongeestelijk" maar plaatsen in de context. Het geloof is uit het horen en het verstaan van Zijn woord. Ja. Daarnaast geloof ik ook in een ongelooflijke prachtige en liefdevolle aantrekkingskracht van Zijn persoon die mensen ook zonder het volledig verstaan (wie kan dat?) van Zijn woord aantrekt en overtuigd van Zijn waarheid. Denk alleen maar aan de gezichten die moslims in verboden landen krijgen in de nacht en Jezus zien zonder het woord uitgelegd te krijgen maar wel weten dat ze naar Hem op zoek moeten gaan als de weg, de waarheid en het leven.
Relatie met God is leven met Hem vanuit Zijn volheid en gevuld in alle opzichten en aspecten van je leven. Dus daarin heeft gevoel een plek. |
Hetgeen dat ik wil duidelijk maken, het begint tussen het weten van (tussen de oren), vervolgens zakt het in het hart waar het gevoel gaat werken. Dat zijn de geboden dat de Here Jezus in ons hart gaat leggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:28
|
|
|
JANS221 schreef: | religie is voor jou naamchristendom? leg eens uit? |
nee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:19
|
|
|
JOL252 schreef: | God heeft ons niet bedoeld als robotten. Gevoel komt er zeker bij maar niet los van. De Schepper heeft ons ook ingebouwde gevoelens gegeven om ons niet te branden aan vuur, een onbestemd gevoel bij onraad waarbij je als vanzelf zoekt naar veiligheid en beschutting. Om dat te scharen onder: gevoel hoort onder religie thuis is behoorlijk afwijzend naar datgene wat Hij in mensen heeft gelegd. Als je alles gaat ophangen aan "ons begrijpen" van Zijn woord ga je uiteindelijk mank als dat verheven wordt tot hoogste goed. Ons kennen en ons begrijpen is onvolkomen, staat er overigens. |
Dan kan wel als men weet wat goed en kwaad is. Als je niet weet wat vuur is hoe kan je dan weten dat jij je verbrand aan vuur? Hoe kan een kind van 1 jaar weten dat het verdrinkt wanneer het in een vijver valt?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 1 januari 2013, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:08
|
|
|
JANS221 schreef: | religie is voor jou naamchristendom? leg eens uit? |
Relegie begint met intreprettatie, het vinden van, omdraaien naar enz. Alles, behalve het verklaren door God zelf (het Woord van God). Daarvoor hebben we de bijbel, alle antwoorden zijn daarin te vinden, los van ons menselijk gevoel.
Met andere woorden zodra iemand en tekst uit de bijbel een eigen verhaal aanknoopt zonder onderbouwing uit de bijbel? Dat is al een religie. Dat begint al tussen de oren van iemand persoonlijk. Daardoor zijn de kerken(gemeenten) van nu onstaan. Ieder met zijn eigen religie en/of opvatting.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 1 januari 2013, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:02
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik mag aannemen dat jij de teksten in hun context gelezen hebt, voordat je ze plaatste. Ik versta ze niet, zelfs niet als ik ze in hun context lees. Zou jij het voor mij uit kunnen leggen, hoe jij het verstaat?
Ook je eerste twee zinnen vat ik niet. Waar zijn de wegen van Gods kerk krom gegaan en waarom is het beter om te zeggen kerkelijk christendom? |
Simpel:
Luk 3:2 Onder de hogepriesters Annas en Kajafas (dat was de kerk van toen), geschiedde het woord Gods tot Johannes enz....
Het waren de fariseers, schrifgeleerden en wet geleerden welke de geschriften kenden!!! Dat de kerk van God behoorde te zijn. Daar waren de wegen van God al scheef. De kerken van nu zijn daarvan afkomstig geschiedkundig. Dat zijn de zeven gemeenten welke in openbaringen over gesproken wordt. Daarin vind je ook dat deze "gemeenten" de geboden van God omgezet hebben naar hun eigen geboden. Daarin leven wij nu. Het gaat niet meer om wat zegt God, maar wat zegt mijn gevoel in relatie met???.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 1 januari 2013, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:54
|
|
|
MAT170 schreef: | Dit word specifiek tot die gemeente gezegd in openbaring en daar stond Jezus buiten maar andere gemeenten hadden een andere boodschap van Jezus. Ik geloof wel dat we wel in het einde van de eindtijd leven waar veel religie maar weinig geloof is. |
Wat is religie Mat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Toch vind ik niet dat je erg duidelijk bent en als ik Jans zo lees kan zij er ook geen chocola van maken. |
haha ik verkoop ook geen chocola.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:49
|
|
|
VIOOL125 schreef: | Ik denk dat de sleutel idd ligt in het feit dat het grote onverschilligheid gaat. Is dat niet precies hetzelfde waar we vandaag de dag tegen aan lopen als gelovige? Als wij als gelovige in het hier en nu op onze verantwoordelijkheid gewezen worden. Welke keus maken we dan? Dat de hemel klopt bij de aarde en vraagt geloof. Dat is een actie die bij ons ligt. En die actie is niet alleen het geloven. Maar ook het wandelen in geloof. We hoeven geen angst te kennen als wij Jezus persoonlijk kennen als Heer en Heiland van onze ziel. Wel mogen we ons leven spiegelen aan zijn Woord. Dat betekend dat waar we ons onverschillig gedragen de keus mogen maken om kiezen voor heet of koud. Volgens dit stuk is het heel belangrijk. We vervallen veel te makkelijk in oude patronen. |
Klopt, ben ik mee eens. Het wordt anders wanneer er iemand heet of koud is in Het Geloof. Deze wordt niet begrepen en verstaan door de kerkgangers. Het gevoel welke men erbij heeft bepaald of het van God is of niet. Het Woord van God is daarin niet meer belangrijk als leidraad. De lauwheid ontstaat juist omdat het om ons menselijke(vleselijke) gevoelens gaat.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 1 januari 2013, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|