Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:25
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JANS221 schreef: | We zijn in een verregaand conflict verwikkeld door je uitspraak om het middelste worstje te nemen. We zien er namelijk vier en vragen ons nu af welke toch de middelste is? Eerst nog maar een glas dan! Misschien worden het er dan wel vijf! |
Sjonge, misschien zie je dan inmiddels worsten vier- of vijfdubbel, je typt nog aardig nuchter....
Hier schafte de pot vandaag Köfte met rijst. (om ontopic te blijven natuurlijk )
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 22 augustus 2013, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 23:21
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
KLUS667 schreef: | Ik vraag me vandaag af, waarom sommige mensen sommige topics "onzin" vinden. Of nog erger, sommige schrijvers het stempeltje "onzin-schrijver" krijgen |
Klusserdeklus, voel jij je aangesproken???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 15:48
Onderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
|
|
|
DAVIDVDE498 schreef: | Het Christendom is authentiek. Omdat er een woord in voorkomt, wat in geen ander geloof terug komt. Dat is het woord: Genade In elk ander geloof moet jij de eeuwigheid verdienen en dan weet je het nog niet zeker. Het Christendom is authentiek om zijn genade. |
Dat is een mooie! En wáár!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 11:58
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Broeierig warm vannacht, nu weer zonnig met een beetje wind.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:42
Onderwerp: profiel foto forum verdwenen
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | In het forum is mijn profiel foto niet meer zichtbaar hebben jullie daar ook last van |
Klopt, hier ook geen enkele profielfoto op het forum meer zichtbaar. Evenals dat ik er herhaaldelijk uitlig en opnieuw moet inloggen, tijdens het forummen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:04
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
KLUS667 schreef: | YEAH!!!! Ik mag op gesprek komen, brrrrrr spannend |
Plopperdeplopperdeplopperdeplop, proficiat Klus! Wat fijn, alvast succes met het gesprek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:43
|
|
|
LANFY127 schreef: | @ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god! |
Tsja, het is jouw mening, maar ik kan je er niet in volgen. Ik vraag me dan af Wie jou het vermogen heeft gegeven om realistisch na te denken, om te kunnen geloven (in jezelf), en dan om een god toe te laten. En je bent humanistisch christen, schrijf je, maar hoe kun je jezelf christen noemen wanneer je Christus, waar christen immers van afgeleid is, en Zijn woorden niet serieus neemt. Tenminste: mijn opvatting is dat wanneer je Hem serieus neemt, je niet anders kunt dan te erkennen dat Hij Almachtig God is. Zijn Vader is Schepper van de wereld, van jou en mij etc. En Hij kwam naar de wereld om die hopeloos eigenwijze mensen een kans te bieden om het weer goed te maken tussen Hem en ons. Maar daar was Zijn komst dus wel voor nodig. God neemt Zichzelf nu eenmaal volkomen serieus. En een 8e dag? Dat mensen het beter denken te weten dan God is al zo oud als de zondenval. En kijk eens wat een ellende dat te weeg heeft gebracht.....
Kortom: ik kan jouw redenatie echt niet volgen. Maar misschien heb je nog aanvullende hypothesen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:11
|
|
|
Bij de meeste campings mag je maar 1 auto bij de tent hebben..... ik vrees dat ze alleen daarom al meer dan 1 kampeerplek nodig heeft..... Maar ze heeft ook genoeg mannen bij haar om tenten op te zetten, dus dat is vast geen punt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 14:53
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vrijdagavond...dan hoop ik een heel gezellige avond te hebben... Samen met collega''s en mijn gehandicapte vrienden!!!
Het wordt een BBQ...in mijn geliefde theetuin!!
http://jikkemiene.gors.nl/ |
Leuk, geniet ze!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:27
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
JANE410 schreef: | Gods beloftenlijst is altijd langer dan jou verlanglijst |
Mooi, Jane!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:32
|
|
|
Tsja, zo blijkt maar weer: Geloof in de Enige, ware God is niet te verklaren vanuit redenatie van feiten, geloof is enkel mogelijk wanneer Hijzelf het je geeft. En van daaruit zijn dan wel zichtbare feiten die dat kunnen ondersteunen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:57
|
|
|
Helemaal mee eens, Bappi.
Als Christen zeg ik dat er geen geloofsstroming zo authentiek (authentiek = betrouwbaar, geloofwaardig, echt, volgens van Dale) is als het Christelijk geloof, waarmee ik Lanfy zijn openingsquote onderschrijf. Maar dat is mijn overtuiging, mijn geloof. En geloof wordt ondersteund door feiten, maar kunnen daardoor ook tegengesproken worden. Het is niet voor niets dat de Heilige Geest, Die God Zelf is, jou moet overtuigen van de waarheid van het Christelijk geloof, want anders kom je als mens niet zover om het te geloven. In hoeverre kun je dan nog spreken van authentiek geloof? Ik geloof in een God die volmaakt authentiek Is. En daarom is het geloven in Hem ook authentiek, wanneer dit tenminste spoort met hetgeen Hij Zelf door Zijn Woord en Geest aan ons leert.
Maar dan die andere wereldgodsdiensten, zoals Islam, Hindoeïsme, Boeddhisme en het Jodendom.
De Islam deelt met de Christenen facetten/personen van het begin van de wereld, maar vaart vanaf Ismaël, als voorvader van Mohammed, een vrij rigoreuze eigen koers. Dat één persoon, niet vooraf aangekondigd, daarin heel bepalend is, zegt goddelijk geïnspireerd te zijn, zonder dat de godheid dit zelf heeft bekrachtigd, doet mij twijfelen aan de authenciteit van de godsdienst.
Het Hindoeïsme is meer geënt op meer lokale godsdienstige gebruiken in en rond India, maar waarin we eveneens kenmerken terugvinden van de God uit de Bijbel. Ze hebben er alleen wel een compleet eigen draai/vertaling aan gegeven. Daarbij zijn er verschillende godheden/invloeden geweest welke de godsdienst heeft gemaakt tot wat hij is, zonder dat daar één echte god bovenstaat. Hoe kan een godsdienst ooit dan authentiek blijven, vraag ik mij af.
Het Boeddhisme is de jongste van de 5, en de inzichten van Brahman Boeddha zijn voor hen de belangrijkste drijfveren, naast een streven naar volmaakte eenheid met jezelf en je omgeving etc. Een godsdienst die, in mijn ogen, sterk gericht is op jezelf, en je eigen volmaakte, perfecte geluk. Het bevat welliswaar interessante filosofieën over hoe je om kunt gaan met jezelf en de wereld, maar ik mis een essentiële belangrijke, regiserende Factor. Wanneer niet iemand de regie houdt, verliest een godsdienst al snel de authentieke basis, volgens mij.
Kom ik uit bij het Jodendom. Als Christen voel ik me verreweg het meeste met hen verwant, wanneer ik kijk naar de wereldgodsdiensten, buiten het Christendom. We hebben met hen een gezamelijke basis, van die Ene Adonai. Alleen heeft de kern van het Jodendom Jezus Christus niet willen aanvaarden als de Zoon van God, en wachten zij nog op de Messias. Terwijl ik toch ook uit de Tora, de Neviiem's en de Ketoeviem mag afleiden dat Hij het was Die komen zou. En Hij onderstreepte dat ook met datgene wat Hij zei en deed. Dit werd vervolgens ook door God Zelf nog eens bevestigd. Ik geloof dat het Jodendom hierin een Essentieel en authentiek deel van Gods Plan, zoals Hij eeuwen daarvoor al had aangekondigt, over het hoofd hebben gezien
Kom ik tot de slotsom dat het christendom werkelijk het meest authentiek is. Vooral ook, omdat het door zoveel mensen meegemaakt, gezien, gehoord en opgeschreven is. Mohammed hoorde zijn boodschap alleen, Boeddha kwam alleen zelf tot het inzicht, bij de Hindoes mis ik ook een regisseur/goddelijke inspiratie. Wie controleert hen? Nergens worden zoveel mensen in een goddelijk geschrift opgeroepen als getuige, als juist in de Bijbel, om bij te sturen wanneer bijv. een enkeling op een dwaalspoor zou raken. Best wel riskant voor een godheid om dat te doen, tenzij Hij de Ware is. Ook dit maakt het Christendom voor mij het meest authentiek van allemaal.
Tot zover allerlei gedachten, feitjes enzo. Het is de Geest die het doet, en die, Goddank, al eeuwenlang mensen overtuigd van de Enige Waarheid.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 7 augustus 2013, 14:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 12:50
Onderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
|
|
|
*Deelt die twijfels met jullie*
Dit moet wel bedacht zijn door iemand die er zelf niets mee te maken heeft, maar kennelijk een probleem ziet, wat hij/zij voor een ander wil gaan oplossen. Tsjonge. Dit schiet volledig voorbij aan de essenties van werkelijk gelukkig, met elkaar of alleen, zijn. Soort van "Ik-wil-patat-maar-lust-geen-aardappels".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 20:45
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
Sjonge...... volgens mij gaat het hier een beetje de mist in.
8 september is er idd ook een BBQ, maar die is in het noorden van het land. Leuk voor CM-ers uit het noorden, om eens niet zover richting Afrika te hoeven, voor een door CM-ers georganiseerde activiteit
16 september is er dan weer eentje in Ede, voor de mensen die wat meer in het midden van het land of daaronder bivakkeren.
Waar gaat het nu dan over kerkelijke verschillen??
Steen-snapt-er-niets-van
P.s. Oeps, ik zie dat Petra ietsje sneller was
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 4 augustus 2013, 20:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 17:19
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | vandaag 3 t shirts met korte mouw en 1 met lange mouw gekocht voor 4 euro
dat noem ik nog eens een koopje
natas die door het dolle heen is |
Wauw, wat een leuke koopjes! Geniet ervan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hier hetzelfde....niet meer zo broeiend... En dat windje is heerlijk... |
Ja heerlijk! De was stuift ook gewoon droog, enzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:13
|
|
|
Ja idd, das leuk!
Hier staan een paar bossen Fresia's heerlijk te geuren; gratis meegekregen bij de AH gisteren, omdat ze niet meer verkocht konden worden. Kijk, daar wordt ik nou blij van! (oeps, ander topic )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 12:22
|
|
|
Heerlijk weertje weer!! Het zonnetje schijnt lekker, en de wind erbij is super! *Genieten!*
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 3 augustus 2013, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:54
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Lijkt me heerlijk...mag ik het recept???
Hier was het boterhammen...(met zand) maar ze smaken 2x zo lekker aan het strand...met gebakken ei.... |
Hihi, Zee zet zelfs haaz vrijdagze traditiez zop zet ztrand voortz!
(zorry, beetzje bezangen zoor ze ZON )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:52
|
|
|
KLUS667 schreef: | Ik vond het vandaag wel meevallen. Baklaken op het gras, boekje en veel drinkvocht erbij en ieder kwartier lekker onder de sproeier. |
Oh, oh!!! Is jou de Cake-BAK-hitte nu ook al naar het hoofd gestegen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 17:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ARKO is Alle Ramen Kunnen Open |
Voorruit en achterruit dan ook?
Hier is het bloedheet. Nauwelijks wind, strakblauwe lucht, brandend zonnetje. (Niet echt weer om te werken eigenlijk )
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 2 augustus 2013, 17:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 21:25
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | slechte nieuws ben volledig afgekeurd, dus niet alleen lichamelijk minder maar ook financieel stuk minder aangevuld tot sociaal minimum dus je wordt niet alleen getroffen door een lichamelijk beperking je wordt ook nog eens sociaal gepakt, want uitjes zitten er niet meer in voor mij.
maar ik ben al gek dus ik laat me er niet klein door krijgen ga gewoon opzoek naar nieuwe uitdagingen en leg het bij de Heer neer. |
Heftig, Natascha Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws, en met alle mogelijk consequenties! En vooral ook troost, steun en moed van Hem toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 23:43
Onderwerp: Forum vernieuwd
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb ook een vraag...(weet niet of die hier thuis hoort)
Kan een 2e gezinslid wel een profiel aanmaken/ proefabonnement nemen? |
Hey Zeeland, waarom niet, denk ik? Onze "Duitsers" kunnen dat toch ook samen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 12:14
|
|
|
Hier is het wat bewolkt, de zon doet zijn best om erdoor te breken. Warm, windstil, droog, stilte voor de storm? Hm, heb net m'n ramen gelapt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:15
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
JOKE969 schreef: | almere wordt het nieuwe schaatswalhalla... ipv Thialf.... |
Waar is de: VIND IK NIET LEUK-Knop??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 12:10
|
|
|
Gisteren heeft het hier idd 2x heel flink geplenst, maar wat was dat lekker!! Alles is weer groen en opgefrist, en het ruikt na een bui altijd zo lekker buiten. Nu het zonnetje er weer bij, met wat wolken, maar die drijven over
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 26 juli 2013, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 13:02
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pfff auto weg voor de keuring en werd al om 10.15 gebeld door de garage tja dat is nooit opbeurend nieuws als die zo vroeg bellen
Remschoen hoes kapot tja die heb je wel nodig he.. Een achterband die glad wordt maar misschien nog wel een jaar mee kan (dat doen we dus niet heb geen zin in een gladde band met straks weer een winter voor de deur) En een stuur kogellager ja hoefde nog niet perse ja hallo....een stuur heb je wel nodig he moet er niet aan denken dat daar iets in kapot is
Dus kassa... maar ja kan er dan hopelijk in ieder geval weer een jaar mee vooruit |
Ai, das naar, Erika. Hopelijk is de auto je nu wel zo dankbaar dat ie voortaan héél zuinig is op zichzelf
Of er moet bij de garage net een bloedmooie, leuke, single automonteur rondlopen natuurlijk
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 25 juli 2013, 13:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 13:01
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vanavond ergens geweest waar ik ondersteboven van ben,een gezin wat nog lager dan de onderkant van de samenleving zit,anders kan ik het niet omschrijven. Volledig versmeerd huis,asociaal gedrag,prostitutie,enorme geldproblemen etc........ |
Heftig, Leanne! Sterkte ermee om hier mee om te gaan. En hopelijk kan dit gezin gauw goed geholpen worden.
Tsja, er kunnen talloze aanleidingen/redenen zijn waardoor situaties uit de hand lopen. Daar goed op inspelen is soms behoorlijk pionieren met mimale bemensing, maximale inzet en een beperkt budget. En dan willen ze er van overheidswege ook nog op bezuinigen
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 25 juli 2013, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |